КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2024 року м. Київ№ 320/48180/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовом приватного акціонерного товариства «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр»
до Головного управління ДПС у м. Києві
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне акціонерне товариство «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр» (далі позивач/ПрАТ «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр») звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач/ГУ ДПС у м. Києві) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що ГУ ДПС у м. Києві за наслідками камеральної перевірки складено акт від 25 жовтня 2023 року №68443/Ж5/26-15-04-15/21547004 з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасної сплати суми (зобов`язання) по земельному податку з юридичних осіб. На підставі акту перевірки контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415. Відповідно до цього податкового повідомлення-рішення до позивача було застосовано штрафні санкції за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500» у розмірі 204 873,93 грн. Вважає вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.12.2023 позовна заява №320/48180/23 розподілена судді Жуковій Є.О.
27 грудня 2023 року зазначену позовну заяву фактично передано судді Жуковій Є.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15 січня 2024 року позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
30 січня 2024 року від представника позивача надійшла заява на виконання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2024 року відкрито провадження у справі №320/48180/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов та витребуваних документів.
Відповідно до довідок про доставку електронного листа, документ в електронному вигляді «Ухвала про відкриття спрощеного провадження без проведення судового засідання» від 06 лютого 2023 року у справі №320/48180/23 доставлено до електронного кабінету ПрАТ «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр», представника позивача адвоката Погорільця Р.В., ГУ ДПС у м. Києві 08 лютого 2024 року.
21 березня 2024 року через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від ГУ ДПС у м. Києві надійшов відзив на позовну заяву.
Відповідач в своєму відзиві зазначає, що у ПрАТ «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр» виникло відповідне грошове зобов`язання по орендній платі за землю за несвоєчасну сплату якого була застосована штрафна санкція у відповідності з вимогами пункту 287.3 ПК України на загальну суму 204 873,93 грн. На підставі акта камеральної перевірки від 25 жовтня 2023 року №68443/Ж5/26-15-04-15/21547004 та податкових декларацій з плати за землю: звітної за 2022 рік від 16 лютого 2022 року №9033264197 та 2023 рік від 19 лютого 2023 року №9028503404, контролюючим органом було виявлено несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов`язання по земельному податку протягом строків, визначених пункту 287.3 статті 287 ПК України. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
Позивач правом надання відповіді на відзив відповідно до статті 163 КАС України не скористався.
З метою додержання розумного строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр» код ЄДРПОУ 21547004 зареєстроване як юридична особа за адресою: 04073, м. Київ, вул. Сирецька, буд.28/2.
Основним видом діяльності товариства є надання в оренду власного нерухомого майна - код КВЕД « 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна».
24 лютого 2022 року російською федерацією було розпочато повномасштабні військові дії проти України, у зв`язку з чим Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» №64/2022 від 24 лютого 2022 року, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.
15 березня 2022 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України №2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України був доповнений, зокрема, підпунктом 69.14 такого змісту:
«Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, визначається Кабінетом Міністрів України».
Вказаний Закон набрав чинності 17 березня 2022 року.
13 липня 2022 року позивачем сплачено земельний податок за січень 2022 року в сумі 174 815,67 грн.
25 серпня 2022 року позивачем сплачено земельний податок за лютий 2022 року в сумі 174 815,67 грн.
13 вересня 2022 року рішенням Київської міської ради №5450/5491 «Про внесення змін до рішенням Київської міської ради від 23 червня 2011 року №242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві» з метою підтримки суб`єктів господарювання під час дії воєнного стану, було вирішено встановити з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року ставку земельного податку за земельні податки, нормативно-грошову оцінку яких проведено, у розмірі 0 відсотка від їх нормативно грошової оцінки землі.
У зв`язку із вказаним рішенням позивачем було подано податкову уточнюючу декларацію з плати за землю звітний період 2022 рік (квитанція від 28 лютого 2023 року №9308910739). Відповідно до даних декларації, позивачем були відкориговані нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року - розрахована щомісячна сума земельного податку за вказані періоди в розмірі 0,00 гривень.
Відповідачем 28 березня 2023 року прийнято рішення про опис майна у податкову заставу №0001340-1303-2615 та податкову вимога від 28 березня 2023 року №0001340-1303-2615 (форма «Ю»). Податковий борг з платежу «земельний податок з юридичних осіб 18010500» становив 1 222 735,17 грн.
17 квітня 2023 року позивачем був сплачений земельний податок за червень-грудень 2022 в сумі визначеній у податковій вимозі, а саме в розмірі - 1 222 735,17 гривень (платіжне доручення від 17.04.2023 №121).
У зв`язку із внесеними змінами Законом №3050 пп. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, позивачем було подано податкову уточнюючу декларацію з плати за землю звітний період 2022 рік (квитанція від 18 березня 2023 року №9313486043). Відповідно до даних декларації позивачем були відкориговані нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період з 01 червня 2022 року по 31 грудня 2022 року - розрахована щомісячно сума земельного податку за вказані періоди в розмірі 0,00 гривень.
Головне управління ДПС у м. Києві за наслідками камеральної перевірки від 25 жовтня 2023 року №68443/Ж5/26-15-04-15/21547004 з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасної сплати суми (зобов`язання) по земельному податку з юридичних осіб встановило несвоєчасну сплату податкового зобов`язання по земельному податку з юридичних осіб.
На підставі акта перевірки контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415 до ПрАТ «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр» було застосовано штрафні санкції за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500» у розмірі 204 873,93 грн.
Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
За змістом підпункту14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що орендна плата - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.
Відповідно до підпункту 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками орендної плати є землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 270.1.2 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування орендною платою є земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом (підпункт 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України).
Отже, контролюючий орган уповноважений здійснювати нарахування фізичним особам податкових зобов`язань по орендній платі на підставі даних щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахуванням коефіцієнтів індексації.
Згідно з підпункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім випадків консервації таких земельних ділянок або визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами) (підпункт 288.5 статті 288 ПК України).
За змістом підпунктом 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди із визначенням граничної річної суми платежу.
Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (підпункт 285.2 статті 285 ПК України).
Статтею 289 ПК України визначений порядок індексації нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з пунктом 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі), на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель (підпункт 289.3 статті 289 ПК України).
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Згідно з пунктом 284.2 статті 284 ПК України якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
У зв`язку з військовою агресією РФ проти України, Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-IX (далі Закон №2120-IX), яким доповнила підрозділ 10 Перехідних положень ПК України пунктом 69.14 наступного змісту: Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями РФ, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями рф, визначається Кабінетом Міністрів України.
Закон №2120-IX набрав чинності 17 березня 2022 року.
Таким чином, з 17 березня 2022 року у ПК України передбачено пільгу для платників земельного податку, в тому числі, на сплату орендної плати за земельні ділянки, які включено до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії.
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 06 грудня 2022 №1364 перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 №309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ (далі Перелік), у змісті якого містилось два переліка територій, на яких ведуться (велися) бойові дії:
1) Території можливих бойових дій;
2) Території активних бойових дій.
У період з 24 лютого 2022 року по 30 квітня 2022 м. Київ було віднесено до переліку територій де велись активні бойові дії (пункт 2.11 підрозділу 2 розділу І Переліку).
Під час вказаного періоду підпункту 69.14 пункту 69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України пов`язував звільнення від сплати земельного податку із включенням земельної ділянки до загального переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії без конкретизації категорії відповідної території активних чи можливих бойових дій.
Статтею 4 ПК України закріплено основні засади податкового законодавства України, зокрема, податкове законодавство України ґрунтується на принципі презумпції правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України).
Враховуючи, що множинність трактування закону тлумачиться на користь платника податку, суд вважає, що за наведеного нормативного регулювання платники земельного податку, в користуванні яких в період в 2022 році перебували земельні ділянки, розташовані на території м. Києва підпадають під пільгу, передбачену підпунктом 69.14 пунктом 69 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, та звільняються від сплати орендної плати у вказаний період.
В подальшому Законом України від 11 квітня 2023 року №3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене майно» (далі Закон №3050-ІХ) внесено зміни до пункту 69.14 статті 69 ПК України, який викладено наступним чином:
За період з 01 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 01 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Починаючи з 01 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих РФ територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ.
Закон №3050-ІХ набрав законної сили 06 травня 2023 року.
Отже з 06 травня 2023 податкова пільга поширюється на платників земельного податків, що користуються земельними ділянками, які розміщені на території, щодо яких визначено дату початку активних бойових дій.
Спірні земельні ділянки які перебувають у користуванні позивача площею 14 293,28 м2 та 588,94 м2 розташовані на території міста Києва. Підпунктом 2.11 наказу №309 вся територія міста Києва була визнана територією активних бойових дій в період з 24 лютого 2022 року до 30 квітня 2022 року.
Відповідно до абзацу першого підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України (в редакції Закону №3050 від 11 квітня 2023 року) за період з 01 березня 2022 року до 31 травня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, юридичних осіб що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України.
Враховуючи зазначене, спірні земельні ділянки є такими, що не підлягають оподаткуванню відповідно до абзацу першого підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України.
Абзацом дев`ятим підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України визначено, що складені, надіслані (вручені) у 2022 та 2023 роках податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню у порядку, визначеному цим підпунктом, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов`язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по платі заземлю, - анулюванню.
На підставі акту перевірки від 25 жовтня 2023 року №68443/Ж5/26-15-04-15/21547004 контролюючим органом було розраховано суму податкового боргу в розмірі 1 747 182,21 гривень за - за 2022 рік, та в розмірі 402 076,08 гривень за 2023 рік. Загальна сума 2 149 258,29 грн.
На визначену актом суму податкового боргу, податковим повідомленням-рішенням від 16 листопада 2023 року №718100415 до позивача було застосовано штрафні (фінансові) санкції у 204 873,93 грн за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500» за статтею 124 ПК України.
Оскільки, спірне податкове повідомлення-рішення було прийняте контролюючим органом в 2023 році, а також спірним податковим повідомленням-рішенням було визначено плату за землю за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню відповідно до підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, то відповідно до абзацу дев`ятого підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України податкове повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415 підлягає скасуванню.
Також слід звернути увагу, що відповідно до спірного акту перевірки та графи 7 додатку до податкового повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415 відповідачем для розрахунку суми за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500» була використана сума податкового боргу, визначена контролюючим органом по платі за землю за земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню відповідно до підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України.
Враховуючи, що сума податкового боргу, зокрема за 2022 рік, була визначена контролюючим органом по платі за землю за спірні земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню відповідно до підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, то відповідно до абзацу дев`ятого підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, податковий борг підлягає анулюванню.
Оскільки, сума податкового боргу підлягає анулюванню, то відсутній об`єкт для донарахування суми за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500».
Отже, відповідно до норми абзацу дев`ятого підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України податковий борг за платежем «земельний податок з юридичних осіб 18010500» за 2022 рік підлягає анулюванню, а спірне податкове повідомлення-рішення від 16 листопада 2023 року №718100415 за платежем «земельний податок з
Згідно з положеннями статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваного рішення від 16 листопада 2023 року №718100415.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З матеріалів справи вбачається, при звернення з даним позовом до Київського окружного адміністративного суду позивачем сплачений судовий збір в розмірі 3073,11грн згідно платіжної інструкції від 13 грудня 2023 року №452, від 19 січня 2024 року.
Отже, в силу приписів статті 139 КАС України, сплачений судовий збір в розмірі 3073,11грн підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1 Адміністративний позов приватного акціонерного товариства «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр» задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 16 листопада 2023 року №718100415.
3. Стягнути на користь приватного акціонерного товариства «Інженерно-технічний центр «Інтехцентр», понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 3073 (три тисячі сімдесят три) гривень 11 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121903167 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні