Рішення
від 25.09.2024 по справі 380/10595/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2024 рокусправа № 380/10595/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» (місцезнаходження: 79034, Львівська область, м.Львів, вул.Тернопільська, буд. 42, код ЄДРПОУ 37801004) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765864/37801004 від 21.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765860/37801004 від 21.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765861/37801004 від 21.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765862/37801004 від 21.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;

-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765863/37801004 від 21.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;

-зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» по взаємовідносинах з Товариством з обмеженою діяльністю «ЕЛЕКТРОЛЮКС УКРАЇНА» від 21.11.2023 №19 на загальну суму 165139грн 20 коп. з урахуванням податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання;

-зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» по взаємовідносинах з Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод» від 27.12.2023 №32 на загальну суму 230400грн 00 коп. з урахуванням податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання;

-зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» по взаємовідносинах з Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод» від 28.12.2023 №34 на загальну суму 338820грн 00коп. з урахуванням податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання;

-зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» по взаємовідносинах з Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод» від 29.12.2023 №36 на загальну суму 227640грн 00 коп. з урахуванням податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання;

-зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» по взаємовідносинах з Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод» від 29.12.2023 №37 на загальну суму 104460грн 00коп. з урахуванням податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки ним як платником податків на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДПС України не вбачається, у чому саме полягають порушення податкового законодавства. Тому рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з відновленням прав позивача. Просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 27.05.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На виконання ухвали суду представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано всього переліку документів та пояснень, які наведені у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом №567. Також зазначає, що позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 21.11.2023 №19, від 27.12.2023 №32, від 28.12.2023 №34, від 29.12.2023 №36 та від 29.12.2023 №37 в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відповідно до п. «в» пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу. Під час розгляду пояснень та копій документів встановлено, що позивачем надано документи, які не є достатніми для прийняття оскаржених рішень Комісією. Вказані обставини, на думку представника відповідачів, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

Інших клопотань чи заяв по суті спору до суду не надходило, сторонами не заявлено.

Суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» зареєстроване 01.12.2013 як юридична особа, що знаходиться за адресою: 79034, Львівська область, м.Львів, вул.Тернопільська, буд. 42, код ЄДРПОУ 37801004, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.

Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» (код за ЄДРПОУ 37801004) надає послуги з пошиття та є виробником одягу (робочого одягу та іншого верхнього одягу), а також здійснює оптову торгівлю одягом та взуттям. Види діяльності за КВЕД: 14.13 Виробництво іншого верхнього одягу (основний); 14.11 Виробництво одягу зі шкіри; 14.12 Виробництво робочого одягу; 14.14 Виробництво спіднього одягу; 14.19 Виробництво іншого одягу і аксесуарів; 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям.

Виробничу діяльність ТОВ «РОСЕ» проводить в орендованому приміщенні, згідно з договору оренди приміщення № 28-12/20Р від 28.12.2020, за адресою: м. Львів, вул. Левандівська, 5А.

Основними постачальниками товарів та матеріалів для виготовлення продукції є:

-ТзОВ «Тексіка» ( код за ЄДРПОУ 32252472), договір поставки №20159 від 02.01.2020;

-ТОВ «Кеттельхім» (код за ЄДРПОУ 44660284), договір поставки №010201 від 01.02.2023;

-ТОВ «ЛЕМБЕРГ ЗІЗ» (код за ЄДРПОУ 43333553), договір поставки №111 від 27.07.2021;

-ТОВ «ПРОМО ПОІНТ» (код за ЄДРПОУ 43987615), договір купівлі-продажу № Т-86 від 19.06.2021;

-ТОВ «Спецтекстиль» (код за ЄДРПОУ 36633885), договір поставки №130521/1 від 13.05.2021;

-ТОВ «Галтекстиль» (код за ЄДРПОУ 33073395), договір поставки №25 від 04.01.2021;

-ТзОВ «Нове плюс» (код за ЄДРПОУ 23883485), договір поставки № 5 від 11.01.2021;

-ТОВ «Хіммельтек-УА» (код за ЄДРПОУ 44752993), договір поставки №31/1 від 07.09.2022.

Постачання готової продукції здійснюється новою поштою; покупець самостійно забирає товар зі складу; поставляється орендованим автомобілем VOLKSWAGEN PASSAT реєстраційний номер НОМЕР_1 , договір найму (оренди) транспортного засобу № 216 від 11.03.2021 посвідчений нотаріально.

Між Товариством з обмеженою діяльністю «РОСЕ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРОЛЮКС УКРАЇНА» було укладено договір № 270822/ V 22/22 від 02.09.2022на виготовлення спецодягу.

21.11.2023 ТОВ «РОСЕ» від ТОВ «ЕЛЕКТРОЛЮКС Україна» отримано аванс на суму 165139,20 грн. (в т.ч. ПДВ 27523,20 грн.).

11.01.2024 ТОВ «РОСЕ» поставило спецодяг, згідно з видатковою накладною № 7 на суму 275 232,00 грн. (в т.ч. ПДВ 45 872,00грн), поставка товару відбулась за допомогою послуг ТОВ «Нова Пошта».

За результатами господарської діяльності, складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21 листопада 2023 року № 19 на загальну суму 165139грн 20коп. з урахуванням податку на додану вартість.

05 грудня 2023року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено документ, згідно з яким відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 6201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії в ризиковості здійснення операцій.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії відповідних документів (додатків).

За результатами розгляду вказаних документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10765864/37801004 від 21 березня 2024року про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивач здійснив оскарження в адміністративному порядку, подавши відповідний документ.

За результатами розгляду, скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін - рішення від 04 квітня 2024року №20798/37801004/2.

Між Товариством з обмеженою діяльністю «РОСЕ» та Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод» 01.11.2022 укладено договір №ВМТП 100/22 на виготовлення спецодягу згідно зі специфікацією №1 до нього. 23.10.2023 від ПрАТ «ЛЬВІВСЬКИЙ ЛОКОМОТИВОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД» отримано аванс на суму 880368,00грн. та 104 460,00грн, з 27 по 29.12.2023 ТзОВ «РОСЕ» поставило спецодяг, згідно з видаткових накладних № 261, 263, 266, 267 на суму 1005780,00грн. (в т.ч. ПДВ 167630грн). ТзОВ «РОСЕ» здійснювало поставки товару по мірі виготовлення продукції, до повного виконання договору.

Згідно з п.4.1 Договору, розрахунки за поставлений постачальником товар здійснюються наступним чином: 50% передоплата; 50% протягом 60 (шістдесяти) календарних днів з моменту поставки Товару, при умові надання Постачальником належно оформлених документів, що підтверджують передачу Товару та його якість.

За результатами господарської діяльності, складено та скеровано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

Податкова накладна від 27.12.2023 №32 на загальну суму 230400,00грн. з урахуванням податку на додану вартість.

16 січня 2024 року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено документ, згідно якого відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/ РК від 27.12.2023 №32 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 6203, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії в ризиковості здійснення операцій.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних, ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії документів (додатків).

За результатами розгляду вказаних документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 10765860/37801004 від 21 березня 2024року про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Позивач здійснив оскарження в адміністративному, подавши відповідний документ. За результатами розгляду, скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін - рішення від 02 квітня 2024 року № 20103/37801004/2.

Податкова накладна від 28.12.2023 №34 на загальну суму 230400,00грн. з урахуванням податку на додану вартість.

16 січня 2024 року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено документ, згідно якого відповідно до пункту 20116 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/ РК від 28.12.2023 №34 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 6201, 6203, 6211 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії в ризиковості здійснення операцій.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних, ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії документів (додатків).

За результатами розгляду вказаних документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10765861/37801004 від 21 березня 2024року про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивач оскаржив рішення про зупинення реєстрації податкової накладної в адміністративному, подавши відповідний документ. За результатами розгляду скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін - рішення від 02 квітня 2024року №20070/37801004/2.

Податкова накладна від 29.12.2023 №36 на загальну суму 227640,00грн. з урахуванням податку на додану вартість.

16 січня 2024року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено документ, згідно якого відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/ РК від 29.12.2023 №36 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 6201, 6203, 6211 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії в ризиковості здійснення операцій.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних, ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії документів (додатків).

За результатами розгляду вказаних документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10765862/37801004 від 21 березня 2024року про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивач здійснив оскарження в адміністративному, подавши відповідний документ. За результатами розгляду, скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін - рішення від 02 квітня 2024року №20104/37801004/2.

Податкова накладна від 29.12.2023 №37 на загальну суму 104460,00грн з урахуванням податку на додану вартість.

16 січня 2024 року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено документ, згідно якого відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/ РК від 29.12.2023 №37 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена у зв`язку з тим, що обсяг постачання товару/послуги 6203, 6211, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критерії в ризиковості здійснення операцій.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних, ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії документів (додатків).

За результатами розгляду вказаних документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10765863/37801004 від 21 березня 2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Позивач здійснив оскарження в адміністративному, подавши відповідний документ. За результатами розгляду, скаргу було залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі додаткових накладних без змін - рішення від 02 квітня 2024 року №20110/37801004/2.

З метою усунення причин зупинення реєстрації податкових накладних від 21 листопада 2023року №19 на загальну суму 165139,20грн, з урахуванням податку на додану вартість, від 27 грудня 2023року № 32 на загальну суму 230400,00грн. з урахуванням податку на додану вартість, від 28 грудня 202 року № 34 на загальну суму 230400,00грн з урахуванням податку на додану вартість, від 29 грудня 2023 року № 36 на загальну суму 227640,00грн. з урахуванням податку на додану вартість та від 29 грудня 2023року №37 на загальну суму 104460,00грн. з урахуванням податку на додану вартість, ТзОВ «РОСЕ» надіслало пояснення та копії документів (додатків), а саме: виписка з Єдиного державного реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.07.2011р., №1 415 102 0000 025940, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 03.10.2019, свідоцтво №200147126 про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01 грудня 2013р., договір №28-12/20-Р оренди нерухомого майна від 28 грудня 2020р., договір поставки №010201 від 01 лютого 2023р., договір поставки № 20159 від 02.01.2020р., договір № 25 від 04 січня 2021 р., договір найму (оренди) транспортного засобу №216 від 11.03.2021р., договір №270822/V 22/22 від 02 вересня 2022 р„ рахунок-фактура № РТ-0027070 від 29.11.23р., видаткова накладна № ВТ-0017962 від 29.11.23р., рахунок-фактура № ТВ-0000762 від 30 листопада 2023р, видаткова накладна № ТВ-0000741 від 30 листопада 2023 р., накладна видаткова 15198 від 20.12.2023 р., видаткова накладна № 6674 від 15 грудня 2023 р., видаткова накладна № 6587 від 12 грудня 2023 р., видаткова накладна № КТ-0002679 від 04 грудня 2023 р., рахунок-фактура № РхФ-002970 від 10 листопада 2023 р., рахунок-фактура № КТ-0002762 від 4 грудня 2023 р., накладна № РНс-002662 від 24 листопада 2023 р., видаткова накладна № 913 від 04.12.2023 р., рахунок-фактура № НП-010838738 від 20 січня 2024р., акт № НП-010838738 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 20 січня 2024 р., специфікація до акту наданих послуг № НП-010838738 від 20 січня 2024 р., рахунок на оплату №219 від 20 листопада 2023 р., видаткова накладна № 7 від 11 січня 2024р., видаткова накладна № ГТ-0000943 від 27 листопада 2023 р., фільтрована виписка за період з 21.11.2023 по 21.11.2023 від 07.03.2024 р., фільтрована виписка за період з 18.01.2024 по 18.01.2024 від 07.03.2023,фільтрованавиписка за період з 27.11.2023 по 27.11.2023 від 07.03.2024,фільтрованавиписка за період з 04.12.2023 по 04.12.2023 від 07.03.2024, фільтрована виписка за період з 23.11.2023по 23.11.2023від 07.03.2024 фільтро-вана виписка за період з 04.12.2023 по 04.12.2023 від 07.03.2024, фільтрована виписка за період з 12.12.2023 по 12.12.2023від 07.03.2024, фільтрованавиписка за період з 19.12.2023по 19.12.2023 від 07.03.2024, фільтрованавиписка за період з 29.11.2023 по 29.11.2023 від 07.03.2024, фільтрована виписка за період з 04.12.2023 по 04.12.2023 від 07.03.2024, оборотно-сальдова відомість по рахунку 1121 за 1 січня 2024 р., оборотно-сальдова відомість по рахунку 106 за 1 січня 2024 р., оборотно-сальдова відомість по рахунку 104 за 1 січня 2024 р., акт звірки взаємних розрахунків по стану за період: листопад 2023р. січень 2024р., пояснення № 02/03 від 07.03.2024 р., пояснення № 11/03 від 28.03.2024 р., наказ № 10 від 31 березня 2023 р., штатний розклад №1 від 31.03.2023 р., повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма № 20-ОПП) від 30.08.2021 р., рахунок-фактура № 194179 від 15.12.2023 р., видаткова накладна № РН-009005 від 04 грудня 2023р., видаткова накладна № РН-009261 від 12 грудня 2023р., рахунок-фактура № СФ-0009718 від 4 грудня 2023р., рахунок-фактура №СФ-0009978 від 12 грудня 2023р., фільтрована виписка за період з 08.11.2023 по 27.11.2023 від 12.01.2024 р., фільтрована виписка за період з 08.01.2024 по 14.02.2024 від 05.03.2024 р., фільтрована виписка за період з 22.11.2023 по 22.11.2023 від 12.01.2024 р., фільтрована виписка за період з 23.10.2023 по 26.10.2023 від 12.01.2024р., фільтрована виписка за період з 30.10.2023 по 30.10.2023 від 12.01.2024р., фільтрована виписка за період з 30.10.2023 по 20.12.2023 від 12.01.2024р., фільтрована виписка за період з 31.10.2023 по 23.11.2023 від 12.01.2024р., видаткова накладна №822 від 07 листопада 2023р., видаткова накладна №849 від 14 листопада 2023р., рахунок № 795 від 06 листопада 2023р., рахунок- фактура № КТ-0002560 від 02 листопада 2023р., видаткова накладна № КТ-0002480 від 2 листопада 2023р., фільтрована виписка за період з 07.11.2023 по 04.12.2023 від12.01.2024р., рахунок-фактура № КТ-0002906 від 29 грудня 2023 р., видаткова накладна № КТ-0002821 від 29 грудня 2023р., фільтрована виписка за період з 08.01.2024 по 08.01.2024 від 05.03.2024 р., фільтрована виписка за період з 02.11.2023 по 04.12.2023 від 12.01.2024р., видаткова накладна № 5628 від 10 листопада 2023р., видаткова накладна № 5635 від 10 листопада 2023 р., видаткова накладна № 6067 від 23 листопада 2023 р., фільтрована виписка за період з 09.11.2023 по 15.12.2023 від 12.01.2024р., рахунок-фактура № СФ-0000119 від 31 жовтня 2023р., накладна видаткова № 12864 від 31.10.2023р., накладна видаткова №12638 від 27.10.2023р., накладна видаткова № 13226 від 08.11.2023р., накладна видаткова № 13999 від 24.11.2023р., накладна видаткова № 14684 від 07.12.2023р., накладна видаткова № 14211 від 28.11.2023р., накладна видаткова № 14861 від 13.12.2023р., рахунок-фактура № 190959 від 17.10.2023р., рахунок-фактура № 193877 від 11.12.2023р., рахунок-фактура № 193614 від 04.12.2023 р., рахунок-фактура №193068 від 24.11.2023р., рахунок-фактура № 192368 від 10.11.2023р., рахунок-фактура № 191446 від 25.10.2023р., рахунок-фактура № 191176 від 20.10.2023р., рахунок-фактура № ГТ-0000846 від 15 грудня 2023р., рахунок-фактура № ГТ-0000652 від 30 жовтня 2023р., видаткова накладна № ГТ-0001036 від 15 грудня 2023 р., видаткова накладна № ГТ-0000802 від 30 жовтня 2023р., видаткова накладна №ТВ-0000679 від 20 листопада 2023 р., видаткова накладна № ТВ-0000624 від 9 листопада 2023р., видаткова накладна № ТВ-0000565 від 31 жовтня 2023 р., рахунок-фактура № ТВ-0000731 від 23 листопада 2023 р., рахунок-фактура № ТВ-0000700 від 20 листопада 2023 р., рахунок-фактура № ТВ-0000585 від 31 жовтня 2023 р., видаткова накладна № ТВ-0000707 від 23 листопада 2023р., рахунок-фактура №ТВ-0000641 від 9 листопада 2023 р., видаткова накладна № ВТ-0017609 від 22.11.23р., акт списання товарів № 27 від 28 грудня 2023р., акт списання товарів № 25 від 30 листопада 2023р., калькуляція собівартості (костюм зимовий) від 09 жовтня 2023р., калькуляція собівартості (жилет утеплений) від 09 жовтня 2023р., калькуляція собівартості (куртка зимова) від 09 жовтня 2023р., калькуляція собівартості (комплект з спец.ткан. (куртка + штани) від 09 жовтня 2023 р., висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.07.2019 р., № 12.22-18-3/15317, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 31.07.2019р. №12.2-18-3/16901, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 11.07.2019р. №12.2-18-3/15318, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 21.12.2018р. №602-123-20-3/50503 з додатком, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 01.11.2018 р. № 602-123-20-3/45197 з додатком, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 01.11.2018 р. № 602-123-20-3/45198 з додатком, товарно-транспортна накладна №РО267 від 29 грудня 2023р., товарно-транспортна накладна №РО266 від 29 грудня 2023р., товарно-транспортна накладна №РО261 від 27 грудня 2023р., товарно-транспортна накладна №РО263 від 28 грудня 2023р., видаткова накладна № 266 від 29 грудня 2023р., видаткова накладна № 267 від 29 грудня 2023р., акт звірки взаєморозрахунків по стану за період: 2023р. між Товариством з обмеженою відповідальності «РОСЕ» та Приватним акціонерним товариством «Львівський локомотиворемонтний завод», видаткова накладна № 263 від 28 грудня 2023р., видаткова накладна №261 від 27 грудня 2023р., акт звірки взаєморозрахунків по стану за період: листопад 2023р. січень 2024р. між Товариством з обмеженою відповідальності «РОСЕ» та Товариством з обмеженою відповідальності «ЕЛЕКТРОЛЮКС УКРАЇНА».

Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019року №1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні, реєстрацію яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.

Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржуване рішення повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.

Отже, посилання відповідача на вказані в оскаржуваному рішенні підставах, в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення комісії не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).

Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішення дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірних податкових накладних є немотивованими.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: №10765864/37801004, №10765860/37801004, №10765861/37801004, №10765862/37801004 та №10765863/37801004 від 21.03.2024 прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» є зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних /розрахунків коригування податкові накладні від 21.11.2023 №19, від 27.12.2023 №32, від 28.12.2023 №34, від 29.12.2023 №36 та від 29.12.2023 №37 фактичною датою їх подання.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.

Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» (місцезнаходження: 79034, Львівська область, м.Львів, вул.Тернопільська, буд. 42, код ЄДРПОУ 37801004) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765864/37801004 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 21.11.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» податкову накладну від 21.11.2023 №19, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765860/37801004 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.12.2023 №32.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» податкову накладну від 27.12.2023 №32, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765861/37801004 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.12.2023 №34.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» податкову накладну від 28.12.2023 №34, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765862/37801004 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.12.2023 №36.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» податкову накладну від 29.12.2023 №36, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних №10765863/37801004 від 21.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29.12.2023 №37.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» податкову накладну від 29.12.2023 №37, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» (місцезнаходження: 79034, Львівська область, м.Львів, вул.Тернопільська, буд. 42, код ЄДРПОУ 37801004) судовий збір у розмірі 15140 (п`ятнадцять тисяч сто сорок)грн.00коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСЕ» (місцезнаходження: 79034, Львівська область, м.Львів, вул.Тернопільська, буд. 42, код ЄДРПОУ 37801004) судовий збір у розмірі 15140 (п`ятнадцять тисяч сто сорок)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121903528
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/10595/24

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 25.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні