ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2024 рокусправа № 380/18036/24
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Золочівагробуд до Золочівського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівській області про зобов`язання вчинити дії
В С Т А Н О В И В:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Золочівагробуд , в якій позивач просить суд: зобов`язати Золочівський відділ державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції зняти арепгг з нерухомого майна, реєстраційний номер обтяження - 6205631, ТзОВ Золочівагробуд" (ЄДРПОУ-03585082), будівлі столярного цеху, залізобетонна конструкція із накриттям, що використовується для виготовлення столярних виробів, адреса: Львівська обл., Золочівський р., м. Золочів, вул. Вокзальна, буд. 28а, номер РПВН: 20936596, який накладений в рамках зведеного виконавчого провадження згідно постанови АА №912052 від 11.12.2007, прийнятої ВДВС Золочівського РУЮ.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 09.05.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд» стало відомо про арешт нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд» - номер обтяження 6205631, зареєстрованого 11.12.2007 реєстратором Золочівської державної нотаріальної контори згідно постанови ДВС Золочівського РУЮ АА №912052 від 11.12.2007. 10.05.2024 позивач звернувся із листом до Золочівського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції з проханням повідомити підставу накладення арешту. Листом №11225 від 14.05.2024 відповідач повідомив, що згідно здійсненого пошуку в Автоматизованій системі виконавчого провадження (спецрозділ) відомості щодо арешту нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд» відсутні, матеріали виконавчих проваджень де боржником є ТзОВ «Золочівагробуд» за даний період знищені у зв`язку із закінченням трирічного терміну зберігання. Позивач звернувся до відповідача з заявою про зняття арешту з вищевказаного нерухомого майна, на яку відповідач надав відповідь у якій повідомив інформацію щодо вищевказаного виконавчого провадження. Вважаючи бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою від 29.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що на виконанні у відділі державної виконавчої служби Золочівського районного управління юстиції (назва відділу на момент прийняття рішень) перебувало виконавче провадження № 1826961 з виконання наказу Господарського суду Львівської області № 2/18-27/10 від 18.02.2006 про стягнення з ТзОВ"Золочівагробуд" на користь Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області боргу в сумі 90705,18 грн. В Автоматизованій системі виконавчого провадження відомості щодо арешту нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд», ЄДРПОУ 03585082, зареєстрованого реєстратором Золочівської державної нотаріальної контори на підставі постанови відділу ДВС Золочівського РУЮ серії АА №912052 від 11.12.2007 р., номер обтяження 6205631 відсутні. Дане виконавче провадження завершене та матеріали виконавчого провадження знищені згідно пункту 9.10 Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №2274/5 від 25.12.2008 у зв`язку із закінченням трирічного терміну зберігання. Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
11.09.2024 відповідачем подано клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача.
Позивачем подано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Дослідивши заяви по суті справи та письмові докази суд виходив з наступного.
На виконанні у відділі державної виконавчої служби Золочівського районного управління юстиції (назва відділу на момент прийняття рішень) перебувало виконавче провадження № 1826961 з виконання наказу Господарського суду Львівської області № 2/18-27/10 від 18.02.2006 про стягнення з ТзОВ "Золочівагробуд" на користь Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області 90705,18 грн
09.05.2024 Товариству з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд» стало відомо про арешт нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд» - номер обтяження 6205631, зареєстрованого 11.12.2007 реєстратором Золочівської державної нотаріальної контори згідно постанови відділу ДВС Золочівського РУЮ АА №912052 від 11.12.2007.
10.05.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд» звернулося із заявою до Золочівського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, в якій позивач просив повідомити підстави накладення арешту.
Листом №11225 від 14.05.2024 відповідач повідомив, що згідно здійсненого пошуку в Автоматизованій системі виконавчого провадження відомості щодо арешту нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд», ЄДРПОУ 03585082, зареєстрованого реєстратором Золочівської державної нотаріальної контори на підставі постанови відділу ДВС Золочівського РУЮ серії АА №912052 від 11.12.2007 р., номер обтяження 6205631, відсутні, матеріали виконавчих проваджень де боржником є ТзОВ «Золочівагробуд», ЄДРПОУ: 03585082, за даний період знищенні згідно пункту 9.10 Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби затвердженого наказом Міністерства юстиції України №2274/5 від 25.12.2008, у зв`язку із закінченням трирічного терміну зберігання.
Позивач з метою захисту своїх прав звернувся з цим позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.
Порядок виконання рішень суду на користь держави, в тому числі щодо конфіскації майна (на дату виникнення спірних правовідносин подання до примусового виконання виконавчого листа) регулювався, зокрема, Законом України Про виконавче провадження № 606-XIV від 21.04.1999, Інструкцією з проведення виконавчих дій, затвердженою Наказом Мін`юсту України 15.12.1999 № 74/5, зареєстрованим в Мін`юсті України 15 грудня 1999 року за № 865/4158.
Частиною 1 статті 50 Закону №606-XIV встановлено, що звернення стягнення на майно боржника полягає в його арешті (опису), вилученні та примусовій реалізації.
За змістом ч.1, ч.2 ст. 55 Закону №606-XIV арешт майна полягає у проведенні його опису, оголошенні заборони розпоряджатися ним, а у разі потреби - в обмеженні права користування майном або його вилученні у боржника та передачі на зберігання іншим особам. Види, обсяги і строк обмеження встановлюються державним виконавцем у кожному конкретному випадку з урахуванням властивостей майна, його значення для власника чи володільця, необхідності використання та інших обставин.
Арешт застосовується, зокрема, для виконання рішення про конфіскацію майна боржника.
Відповідно до пп.7.6.2, 7.6.3 Інструкції з проведення виконавчих дій, затвердженої наказом Мін`юсту України 15.12.1999 № 74/5, конфіскація майна полягає в примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього або частини майна, яке є власністю засудженого, у тому числі його частка в спільній власності, статутному фонді суб`єктів господарської діяльності, гроші, цінні папери та інші цінності, включаючи ті, що знаходяться на рахунках, на вкладах чи на зберіганні у фінансових установах, а також майно, передане засудженим у довірче управління.
При виконанні конфіскації майна засудженого за вироком суду державний виконавець виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, якщо виконавчий лист відповідає вимогам статті 19 Закону, з доданням до нього копії вироку суду, протоколу накладення арешту на майно і опису майна або протоколу про відсутність майна, яке підлягає опису, або довідки суду про їх відсутність у кримінальній справі, а при потребі й копії постанови про накладення арешту на майно.
При виконанні конфіскації майна за постановами суду державний виконавець виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, якщо постанова суду відповідає вимогам статті 19 Закону, з доданням до неї протоколу вилучення майна, яке підлягає конфіскації.
Відповідно до ст.38 Закону №606-XIV у разі закінчення виконавчого провадження згідно із статтею 37 цього Закону, крім направлення виконавчого документа за належністю до іншого органу державної виконавчої служби; повернення виконавчого документа стягувачу згідно із статтею 40 цього Закону; повернення виконавчого документа до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав, згідно із статтею 40-1 цього Закону, припиняється чинність арешту майна боржника, скасовуються інші здійснені державним виконавцем заходи примусового виконання рішення, а також провадяться інші дії, необхідні у зв`язку з завершенням виконавчого провадження. Завершене виконавче провадження не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.
Якщо у виконавчому провадженні державним виконавцем був накладений арешт на майно боржника, у постанові про закінчення виконавчого провадження, повернення виконавчого документа стягувачу або повернення виконавчого документа до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав, державний виконавець зазначає про скасування арешту, накладеного на майно боржника.
За заявою боржника державний виконавець видає йому додаткові копії постанови, вказаної у частині другій цієї статті, для її пред`явлення до органу нотаріату та інших органів, що здійснюють реєстрацію майна або ведуть реєстр заборони на його відчуження для зняття арешту з майна.
Закон України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 набрав чинності 05 жовтня 2016 року, відповідно до ст.1 якого виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до норм ч. 1 ст. 2 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: 1) верховенства права; 2) обов`язковості виконання рішень; 3) законності; 4) диспозитивності; 5) справедливості, неупередженості та об`єктивності; 6) гласності та відкритості виконавчого провадження; 7) розумності строків виконавчого провадження; 8) співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; 9) забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про виконавче провадження відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Статтею 12 Закону України Про виконавче провадження визначено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Виконавчий документ про стягнення періодичних платежів у справах про стягнення аліментів, відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок каліцтва чи іншого ушкодження здоров`я, втрати годувальника тощо може бути пред`явлено до виконання протягом усього періоду, на який присуджені платежі.
Строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі:
1) пред`явлення виконавчого документа до виконання;
2) надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки або розстрочки виконання рішення.
У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.
Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 13 Закону України Про виконавче провадження під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Арешт на майно (кошти) накладається не пізніше наступного робочого дня після його виявлення, крім випадку, передбаченого частиною сьомою статті 26 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу, якщо:
1) стягувач подав письмову заяву про повернення виконавчого документа;
2) у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення, а здійснені виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними.
Згідно з вимогами ч. ч. 4, 5 ст. 59 Закону України Про виконавче провадження підставами для зняття виконавцем арешту з усього майна (коштів) боржника або його частини є:
1) отримання виконавцем документального підтвердження, що рахунок боржника має спеціальний режим використання та/або звернення стягнення на такі кошти заборонено законом;
2) надходження на рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця суми коштів, стягнених з боржника (у тому числі від реалізації майна боржника), необхідної для задоволення вимог усіх стягувачів, стягнення виконавчого збору, витрат виконавчого провадження та штрафів, накладених на боржника;
3) отримання виконавцем документів, що підтверджують про повний розрахунок за придбане майно на електронних торгах;
4) наявність письмового висновку експерта, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання щодо неможливості чи недоцільності реалізації арештованого майна боржника у зв`язку із значним ступенем його зношення, пошкодженням;
5) відсутність у строк до 10 робочих днів з дня отримання повідомлення виконавця, зазначеного у частині шостій статті 61 цього Закону, письмової заяви стягувача про його бажання залишити за собою нереалізоване майно;
6) отримання виконавцем судового рішення про скасування заходів забезпечення позову;
7) погашення заборгованості із сплати періодичних платежів, якщо виконання рішення може бути забезпечено в інший спосіб, ніж звернення стягнення на майно боржника;
8) отримання виконавцем документального підтвердження наявності на одному чи кількох рахунках боржника коштів, достатніх для виконання рішення про забезпечення позову;
9) підстави, передбачені пунктом 1-2 розділу XIII "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону.
У всіх інших випадках арешт може бути знятий за рішенням суду.
Відповідно до ст.40 Закону № 1404-VIII у разі закінчення виконавчого провадження (крім закінчення виконавчого провадження за судовим рішенням, винесеним у порядку забезпечення позову чи вжиття запобіжних заходів, а також, крім випадків нестягнення виконавчого збору або витрат виконавчого провадження, нестягнення основної винагороди приватним виконавцем), повернення виконавчого документа до суду, який його видав, арешт, накладений на майно (кошти) боржника, знімається, відомості про боржника виключаються з Єдиного реєстру боржників, скасовуються інші вжиті виконавцем заходи щодо виконання рішення, а також проводяться інші необхідні дії у зв`язку із закінченням виконавчого провадження.
Виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.
Про зняття арешту з майна (коштів) виконавець зазначає у постанові про закінчення виконавчого провадження або повернення виконавчого документа, яка в день її винесення надсилається органу, установі, посадовій особі, яким була надіслана для виконання постанова про накладення арешту на майно (кошти) боржника, а у випадках, передбачених законом, вчиняє дії щодо реєстрації припинення обтяження такого майна.
Суд встановив, що на виконанні Золочівського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції перебувало виконавче провадження ВП № 1826961 щодо виконання наказу Господарського суду Львівської області №2/18-27/10 від 18.02.2006 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд» на користь Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області боргу в сумі 90705,18 грн.
Як повідомив відповідач в Автоматизованій системі виконавчого провадження відомості щодо арешту нерухомого майна ТзОВ «Золочівагробуд», ЄДРПОУ 03585082, зареєстрованого реєстратором Золочівської державної нотаріальної контори на підставі постанови відділу ДВС Золочівського РУЮ, серії АА №912052 від 11.12.2007 р., номер обтяження 6205631, відсутні, матеріали виконавчих проваджень де боржником є ТзОВ «Золочівагробуд», ЄДРПОУ: 03585082, за даний період знищені згідно пункту 9.10 Порядку роботи з документами в органах державної виконавчої служби, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №2274/5 від 25.12.2008 у зв`язку із закінченням трирічного терміну зберігання.
Відтак, на даний час відпала необхідність обтяження майна боржника в рамках виконавчого провадження № 1826961, вищевказане виконавче провадження завершене, матеріали виконавчого провадження знищені. А тому жодних підстав для продовження дії арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Золочівагробуд», який накладений постановою АА №912052 виданою 11.12.2007 ВДВС Золочівського РУЮ (номер запису про обтяження 6205631), немає, що є достатньою підставою для зняття арешту з майна позивача.
Отже, позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Судові витрати позивача зі сплати судового збору покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов`язати Золочівський відділ державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції зняти арешт з нерухомого майна, реєстраційний номер обтяження - 6205631 ТзОВ Золочівагробуд" (ЄДРПОУ 03585082) - будівлі столярного цеху, залізобетонна конструкція із накриттям, що використовується для виготовлення столярних виробів, адреса: Львівська обл., Золочівський р., м. Золочів, вул. Вокзальна, буд. 28а, номер РПВН: 20936596, який накладений згідно постанови АА №912052 від 11.12.2007, прийнятої Відділом ДВС Золочівського РУЮ.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Золочівського відділу державної виконавчої служби у Золочівському районі Львівській області (адреса: 80700, м. Золочів, вул. Валова, 4, ЄДРПОУ: 34912125) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Золочівагробуд (адреса: 80700, м. Золочів, вул. Вокзальна, 28а, ЄДРПОУ: 03585082) судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У випадку розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяКрутько Олена Василівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121903612 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні