ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2024 рокусправа № 380/13248/24
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Сподарик Н.І., за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальності «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальності «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» (81470, Львівська область, Самбірський район, смт. Дубляни, вул. Шевченка, 3а; код ЄДРПОУ 39484237) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8; код ЄДРПОУ 43005393 із вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.04.2024 №10925788/39484237 про відмову в реєстрації податкової накладної №132 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.04.2024 №10925787/39484237 про відмову в реєстрації податкової накладної №133 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.03.2024 №10709134/39484237 про відмову в реєстрації податкової накладної №134 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.03.2024 №10684048/39484237 про відмову в реєстрації податкової накладної №136 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.03.2024 №10684047/39484237 про відмову в реєстрації податкової накладної №137 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" №132 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" №133 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" №134 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" (Код ЄДРПОУ 39484237) №136 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" №137 від 29.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що оскаржуваними рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія Головного управління ДПС у Львівській області) №10925788/39484237 від 18.04.2024, №10925787/39484237 від 18.04.2024, №10709134/39484237 від 12.04.2024, №10684048/39484237 від 07.03.2024, № 10684047/39484237 від 07.03.2024 відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданих ТзОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП» податкових накладних №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023. Підставою, що слугувала для прийняття таких рішень, зазначено лише загальну фразу, надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків надані без заповнення/ не повністю заповнені передбачені реквізити.
Позивач зазначає, що ним в електронному вигляді було надано відповідачу всі первинні документи, які підтверджують усі господарські операції, на підставі яких позивачем сформовано податкові накладні №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023. Вказує, що жодних зауважень до цих первинних документів з боку відповідача не було. Крім цього, позивач вказує, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях не наведено конкретного переліку документів, які не були подані.
Позивач зазначає, що в квитанціях та рішеннях про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідачем зазначено загальну інформацію про причини відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, відсутні конкретні підстави для відмови у реєстрації податкових накладних.
Ухвалою суду від 25.06.2024 позовну заяву залишено без руху та надано десятиденний строк на усунення її недоліків. На виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху, позивачем усунуто вказані недоліки.
Ухвалою суду від 02.07.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі. Розгляд справи здійснюється без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі доказами. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслано учасникам справи, відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали подати суду відзив на позовну заяву, в якому вказати про визнання/заперечення позовних вимог.
Відповідач позов не визнав, 24.09.2024 за вх.№71204 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Позовні вимоги заперечує, просить відмовити у задоволенні позову. Вказав, що комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято оскаржувані рішення, оскільки, надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію податкової накладної.
Зазначив, що відповідно до квитанцій про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідач чітко визначив підставу зупинення реєстрації податкової накладної, а не вжив загальне посилання на пункт 1. Критеріїв ризиковості платника податку. Пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, була викладена у відповідності до вимог пунктів 4,5 Порядку №520. Зазначив, що позивач інформацію та документи, які пропонувались відповідачем не надав.
Зазначив також, що в даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
Суд дослідив матеріали справи, всебічно і повно з`ясував усі фактичні обставини, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті та встановив таке.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» зареєстроване як юридична особа, за адресою: 81470, Львівська область, Самбірський район, смт. Дубляни, вул. Шевченка, 3а; код ЄДРПОУ 39484237.
Основним видом економічної діяльності позивача є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель. Інші: 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; 47.74 Роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 13.10 Підготування та прядіння текстильних волокон; 13.20 Ткацьке виробництво; 13.30 Оздоблення текстильних виробів; 13.91 Виробництво трикотажного полотна; 13.92 Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу; 13.93 Виробництво килимів і килимових виробів; 13.94 Виробництво канатів, мотузок, шпагату та сіток; 13.95 Виробництво нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу; 14.12 Виробництво робочого одягу; 14.13 Виробництво іншого верхнього одягу; 14.14 Виробництво спіднього одягу; 14.19 Виробництво іншого одягу й аксесуарів; 14.31 Виробництво панчішно-шкарпеткових виробів; 14.39 Виробництво іншого трикотажного та в`язаного одягу; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.51 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.53 Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами.
Між Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" та Акціонерним товариством «Українська залізниця» укладено п`ять договір про закупівлю за результатами процедури відкритих торгів в електронній системі закупівель Prozorro, а саме:
1) Договір № Л/НРП-23883/НЮ від 13.11.2023;
2) Договір № Л/НРП-23950/НЮ від 04.12.2023;
3) Договір № Л/НРП-23976/НЮ від 13.12.2023;
4) Договір № Л/НРП-23977/НЮ від 13.12.2023;
5) Договір № Л/НРП-231004/НЮ від 22.12.2023;
Згідно з умовами договору від 13.11.2023 АТ «Українська залізниця» доручає, а позивач зобов`язується виконати поточний ремонт адмінбудинку з заміною віконних блоків у РПЧ-4 на підставі дефектного акту (Додаток №1) та Зведеного кошторису (Додаток №2).
Відповідно до п. 1.2 договору, замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи і оплатити підряднику їх вартість у відповідно до умов цього договору.
Згідно з п. 3.1 договору, сума договору становить 52500,00 грн з ПДВ.
Сума цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 5.1.1 договору, розрахунки між сторонами проводяться в національній валюті України гривні в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника.
Згідно з п. 5.1.2 договору, замовник здійснює розрахунок за виконані роботи на підставі належним чином оформлених документів:
- акта приймання будівельних робіт типової форми №КБ-2в, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати типової форми №КБ-3;
- податкової накладної, складеної та зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Податкового кодексу України.
Замовник здійснює розрахунок на 45-й робочий день з дати реєстрації підрядником складеної відповідно до Податкового кодексу України податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування підрядника, розрахунок здійснюється на 45-1 робочий день з дати отримання замовником від підрядника копії рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з умовами Договору від 04.12.2023 АТ «Українська залізниця» доручає, а позивач зобов`язується виконати поточний ремонт цеху ТО-3, ПР-1 з заміною віконних блоків у РПЧ-1 на підставі дефектного акту (Додаток №1) та Зведеного кошторису (Додаток №2).
Відповідно до п. 1.2 договору, замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи і оплатити підряднику їх вартість у відповідно до умов цього договору.
Згідно з п. 3.1 договору, сума договору становить 128100,00 грн з ПДВ.
Сума цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 5.1.1 договору, розрахунки між сторонами проводяться в національній валюті України гривні в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника.
Згідно з п. 5.1.2 договору, замовник здійснює розрахунок за виконані роботи на підставі належним чином оформлених документів:
- акта приймання будівельних робіт типової форми №КБ-2в, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати типової форми №КБ-3;
- податкової накладної, складеної та зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Податкового кодексу України.
Замовник здійснює розрахунок на 45-й робочий день з дати реєстрації підрядником складеної відповідно до Податкового кодексу України податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування підрядника, розрахунок здійснюється на 45-1 робочий день з дати отримання замовником від підрядника копії рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до умов договору-1 від 13.12.2023 АТ «Українська залізниця» доручає, а позивач зобов`язується виконати поточний ремонт будівлі ПТО дизель-поїздів з замінною віконних блоків у РПЧ-4 на підставі дефектного акту (Додаток №1) та Договірної ціни (Додаток №2).
Відповідно до п. 1.2 договору, замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи і оплатити підряднику їх вартість у відповідно до умов цього договору.
Згідно з п. 3.1 договору, сума договору становить 58000,00 грн з ПДВ.
Сума цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 5.1.1 договору, розрахунки між сторонами проводяться в національній валюті України гривні в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника.
Згідно з п. 5.1.2 договору, замовник здійснює розрахунок за виконані роботи на підставі належним чином оформлених документів:
- акта приймання будівельних робіт типової форми №КБ-2в, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати типової форми №КБ-3;
- податкової накладної, складеної та зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Податкового кодексу України.
Замовник здійснює розрахунок на 45-й робочий день з дати реєстрації підрядником складеної відповідно до Податкового кодексу України податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування підрядника, розрахунок здійснюється на 45-1 робочий день з дати отримання замовником від підрядника копії рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з умовами Договору-2 від 13.12.2023 АТ «Українська залізниця» доручає, а позивач зобов`язується виконати поточний ремонт будинку цеху експлуатації з замінною віконних блоків у РПЧ-4 на підставі дефектного акту (Додаток №1) та Договірної ціни (Додаток №2).
Відповідно до п. 1.2 договору, замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи і оплатити підряднику їх вартість у відповідно до умов цього договору.
Згідно з п. 3.1 договору, сума договору становить 195750,00 грн з ПДВ.
Сума цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 5.1.1 договору, розрахунки між сторонами проводяться в національній валюті України гривні в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника.
Згідно з п. 5.1.2 договору, замовник здійснює розрахунок за виконані роботи на підставі належним чином оформлених документів:
- акта приймання будівельних робіт типової форми №КБ-2в, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати типової форми №КБ-3;
- податкової накладної, складеної та зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Податкового кодексу України.
Замовник здійснює розрахунок на 45-й робочий день з дати реєстрації підрядником складеної відповідно до Податкового кодексу України податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування підрядника, розрахунок здійснюється на 45-1 робочий день з дати отримання замовником від підрядника копії рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до умов договору від 22.12.2023 АТ «Українська залізниця» доручає, а позивач зобов`язується виконати Поточний ремонт будівлі ремонту дизель поїздів та електросекцій з заміною віконних блоків у РПЧ-3 на підставі дефектного акту (Додаток №1) та Договірної ціни (Додаток №2).
Відповідно до п. 1.2 договору, замовник зобов`язаний прийняти виконані роботи і оплатити підряднику їх вартість у відповідно до умов цього договору.
Згідно з п. 3.1 договору, сума договору становить 108500,00 грн з ПДВ.
Сума цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін (п. 3.2 договору).
Відповідно до п. 5.1.1 договору, розрахунки між сторонами проводяться в національній валюті України гривні в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок підрядника.
Згідно з п. 5.1.2 договору, замовник здійснює розрахунок за виконані роботи на підставі належним чином оформлених документів:
- акта приймання будівельних робіт типової форми №КБ-2в, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати типової форми №КБ-3;
- податкової накладної, складеної та зареєстрованої у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Податкового кодексу України.
Замовник здійснює розрахунок на 45-й робочий день з дати реєстрації підрядником складеної відповідно до Податкового кодексу України податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування підрядника, розрахунок здійснюється на 45-1 робочий день з дати отримання замовником від підрядника копії рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
На виконання умов вказаних договорів, позивач виконав роботи за всіма договорами, що підтверджується підписаними сторонами договорів:
1) Актом №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 за договором від 13.11.2023;
2) Актом №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 за договором-2 від 13.12.2023;
3) Актом №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 за договором-1 від 13.12.2023;
4) Актом №4 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 - за договором від 22.12.2023;
5) Актом №5 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2023 - за договором від 04.12.2023.
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» складено податкові накладні №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з квитанцією від 11.01.2024 зареєстрованої в ЄРПН за №9367820948 призупинено реєстрацію податкової накладної №132. Причина: «Обсяг постачання товару/послуги 41.00 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник D=3.3663%, Рпоточ=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Згідно з квитанцією від 11.01.2024 зареєстрованої в ЄРПН за №9367819268 призупинено реєстрацію податкової накладної №133. Причина: «Обсяг постачання товару/послуги 41.00 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник D=3.3663%, Рпоточ=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Згідно з квитанцією від 11.01.2024 зареєстрованої в ЄРПН за №9367817631 призупинено реєстрацію податкової накладної №134. Причина: «Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник D=3.3663%, Рпоточ=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Згідно з квитанцією від 29.01.2024 зареєстрованої в ЄРПН за №9378725071 призупинено реєстрацію податкової накладної №136. Причина: «Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник D=3.3663%, Рпоточ=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Згідно з квитанцією від 29.01.2024 зареєстрованої в ЄРПН за №9378722301 призупинено реєстрацію податкової накладної №137. Причина: «Обсяг постачання товару/послуги 41.00 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник D=3.3663%, Рпоточ=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Суд встановив, що позивач надіслав пояснення та копії документів, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, що підтверджується повідомленнями про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023.
До пояснень було також долучено договори позивача з його контрагентами (зокрема ТОВ «Валько», ТОВ «Євро Віндоус», ТОВ «Планета молоток» , ФОП ОСОБА_1 ), а також видаткові накладні, що підтверджують придбання позивачем того чи іншого товару та інші документи. Також було долучено виписку з банківського рахунку позивача.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №10925788/39484237 від 18.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №132 від 28.12.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків надані без заповнення/не повністю заповнені передбачені реквізити».
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №10925787/39484237 від 18.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №133 від 28.12.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків надані без заповнення/не повністю заповнені передбачені реквізити».
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №10709134/39484237 від 12.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №134 від 28.12.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання/виробництва товарів/ послуг Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №10684048/39484237 від 07.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №136 від 28.12.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання/виробництва товарів/ послуг Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №10684047/39484237 від 07.03.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №137 від 29.12.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання/виробництва товарів/ послуг Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
Вважаючи такі рішення протиправними, позивач у справі подав:
1) скаргу на рішення №10709134/39484237 від 12.03.2024, однак комісією центрального рівня прийнято рішення №17378/39484237/2 від 22.03.2024 про залишення скарги без задоволення з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг;
2) Скаргу на рішення №10684048/39484237 від 07.03.2024, однак комісією центрального рівня прийнято рішення №17461/39484237/2 від 22.03.2024 про залишення скарги без задоволення з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг;
3) Скаргу на рішення №10684047/39484237 від 07.03.2024, однак комісією центрального рівня прийнято рішення №17403/39484237/2 від 22.03.2024 про залишення скарги без задоволення з причин ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг.
Скарги на рішення №10925788/39484237 від 18.04.2024 та рішення №10925787/39484237 від 18.04.2024 позивач не подавав.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023 прийняті за формальних підстав, без належної оцінки наданих позивачем пояснень та документів, які у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. А тому, позивач вважає, що є всі підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати у день надходження до ЄРПН податкові накладні №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023.
Вважаючи у зв`язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02 грудня 2010 року (тут - і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У силу вимог підпунктів «а» та «б» підпункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податків з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Згідно із абзацами першим-третім пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із абзацом першим пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Як установлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абзацом першим пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно із абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до абзацу п`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
За змістом абзацу десятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до абзацу 22 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Необхідно зазначити, що згідно із підпунктом 14.1.160 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).
За змістом абзацу першого пункту 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.
Згідно із пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктами 13-14 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Згідно із пунктом 17 Порядку № 1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Згідно з пунктом 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).
Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023 слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Обсяг постачання товару/послуги 41.00, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
На момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій, зокрема, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
У квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до такої, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання/виробництва товарів/ послуг Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
Суд звертає увагу, що контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023.
При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
З аналізу матеріалів справи судом встановлено, що позивачем надавались відповідачу копії документів, які підтверджують здійснення господарських операцій по яких складено податкові накладні. Вказані документи долучені позивачем також до матеріалів справи.
Відтак, на переконання суду, надіслані позивачем копії первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із контрагентами та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкової накладної.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023.
Суд звертає увагу на те, що всі надані позивачем як суду, так і відповідачу-1 первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, а тому підтверджують факт здійснення господарських операцій.
Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які були надіслані позивачем Державній податковій службі України для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.
При цьому, відповідачі в оскаржуваних рішеннях, а також і представник відповідача під час розгляду справи не навів доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у цій частині.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023, які сформовані та подані позивачем на реєстрацію суд зазначає таке.
Відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно ч.3 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Водночас суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. За таких обставин, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів позивача буде зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №132 від 28.12.2023, №133 від 28.12.2023, №134 від 28.12.2023, №136 від 28.12.2023, №137 від 29.12.2023, що складені позивачем, датою їх подання на реєстрацію.
Висновки суду у даній справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02.04.2019 (справа №822/1878/18) та від 18.07.2019 (справа №1740/2004/18).
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України на користь позивача з кожного відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі по 12112,00 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальності «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» (81470, Львівська область, Самбірський район, смт. Дубляни, вул. Шевченка, 3а; код ЄДРПОУ 39484237) до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8; код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10925788/39484237 від 18.04.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №132 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №132 від 28.12.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10925787/39484237 від 18.04.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №133 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №133 від 28.12.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10709134/39484237 від 12.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №134 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №134 від 28.12.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10684048/39484237 від 07.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №136 від 28.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №136 від 28.12.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №10684047/39484237 від 07.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №137 від 29.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №137 від 29.12.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» датою її подання на реєстрацію.
Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» судовий збір в сумі 12112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн 00 коп.
Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІРАМІД КОРП» судовий збір в сумі 12112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з для складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297КАС України.
СуддяСподарик Наталія Іванівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121903653 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні