Справа № 420/315/24
У Х В А Л А
26 вересня 2024 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лебедєвої Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом керівника Подільської окружної прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської Обласної військової адміністрації до Комунального некомерційного підприємства «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних, на стороні відповідача Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов керівника Подільської окружної прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської Обласної військової адміністрації до Комунального некомерційного підприємства «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних, на стороні відповідача Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 20989125), яка полягає у невчиненні дій, спрямованих на усунення порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту;
- зобов`язати комунальний некомерційний заклад «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ: 20989125), вжити заходів, необхідних для приведення захисної споруди (сховища) № 58591, що розташоване за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична, 40 у стан, придатний до використання за цільовим призначенням (готовності до укриття населення).
Ухвалою від 08.01.2024 року Одеський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі №420/315/24 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику).
Ухвалою суду від 18.03.2024 року зупинено провадження в адміністративній справі №420/315/24 до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по справі №260/4199/22.
Ухвалою суду від 30.07.2024 року поновлено провадження в адміністративній справі № 420/315/24.
Розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв`язку з чим вона має бути залишена без руху після відкриття провадження у справі з таких підстав.
Відповідно до пункту 8 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.
Частиною четвертою статті 161 КАС України встановлено обов`язок позивача додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Згідно з частинами другою, четвертою статті 79 КАС України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви. Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.
Так, в позовній заяві керівником Подільської окружної прокуратури Одеської області зазначено, що: «Відповідно до технічного паспорту на будівлю протирадіаційного укриття № 58591, розташованого за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнічна,40 - власником захисної споруди є держава в особі Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, яке на праві оперативного управління передано комунальному некомерційному закладу «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області (далі по тексту КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня»).
Зазначене підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 347646703 від 22.09.2023 відповідно до якої зазначено, що на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, серія САВ номер 999694, виданого 12.06.2009 Красноокнянською селищною радою Одеської області зареєстровано право власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична,40 за Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області, у тому числі - протирадіаційне укриття № 58591, загальною площею 460 кв. м., місткістю на 180 осіб.
Крім того, КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня» - є неприбутковою організацією, фінансується з бюджету.
Встановлено, що заклад перебуває у комунальній власності, є об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Одеської області. Засновником та власником КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня» є Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області. Майно лікарні перебуває у комунальній власності і є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Одеської області та закріплюється за лікарнею на праві оперативного управління.
Таким чином, Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області, як власником майна, нерухоме майно передано в оперативне управління КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня», яка є його балансоутримувачем.
Частиною 12 ст. 32 Кодексу цивільного захисту передбачено, що захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню), а отже на даний час балансоутримувачем будівлі протирадіаційного укриття № 58591, загальною площею 460 кв. м. та місткістю 180 осіб, розташованої за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична, 40- є КНЗ «Окнянська багатопрофільна лікарня» (ЄДРПОУ 01998816).».
Суд зазначає, що згідно паспорту протирадіаційного укриття № 58591 його загальна площа становить 460 кв. м. та місткістю 180 осіб, адреса розташування (мовою оригіналу) «Красные Окны здание Поликлиники».
З технічного паспорту від 01.11.2012 року на протирадіаційне укриття № 58591 вбачається, що вказане укриття розташоване по вул. Больнична, 40, в м. Красні Окни, літера «А», власником зазначено Красноокнянську районну раду Одеської області, загальна площа становить 759,9 кв.м.
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Держаного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 347646703 від 22.09.2023 року право власності на комплекс Окнянська центральна районна лікарня, загальною площею (кв.м): 6895.1, опис об`єкта: А - поліклініка, 766 кв.м.; а-1 -навіс,7,1 кв.м.; а-2 - навіс, 7,1 кв.м.; Б - лікувальний корпус, 702,5 кв.м.; В - терапевтичне відділення, 807,0 кв.м.; Г - пологовий будинок, 424,3 кв.м.; Г-1 - пологовий будинок, 22,9 кв.м.; Д -інфекційне відділення, 312,4 кв.м.; д - інфекційне відділення, 29,1 кв.м.; Е - гінекологічне відділення, 248,0 кв.м.; Ж - ренгенкабінет, 161,0 кв.м.; З - котельня, 64,3 кв.м.; И - магазин, 66,6 кв.м.; Ф -пологовий будинок, 1101,2 кв.м.; К - патологоанатомічне відділення, 121,8 кв.м.; Л - дизельна, 26,7 кв.м.;М - трансформаторна підстанція, 28,9 кв.м.; Н - харчоблок, 369,1 кв.м.; Н-1 - харчоблок, 16,0 кв.м.; П -пральня, 277,7 кв.м.; Р - котельня, 229,4 кв.м.; Р-1 - котельня, 44,4 кв.м.; Т - гараж;, 252,9 кв.м.; С - гараж, 86,3 кв.м.; X - вбиральня, 2,0 кв.м.; д-1 - підвал, 78,1 кв.м.; д-2 - ганок, 1,3 кв.м.; г-2 - ганок, 12,0 кв.м.; к - ганок, 34,5 кв.м.; Ф-1 - підвал, 550,6 кв.м.; ф - вхід до підвалу, 11,6 кв.м.; ф-1 - приямок, 24,6 кв.м.; ф-2 - сходи, 7,7 кв.м., що розташований за адресою: Одеська обл., Окнянський р., смт. Окни, вулиця Больнична, будинок 40, рішенням державного реєстратора Окнянської районної державної адміністрації Ремінного О.О. № 37461654 від 09.10.2017, на підставі акту готовності об`єкта до експлуатації, серія та номер: 1527, виданий 29.12.2009, видавник: Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області; свідоцтво про право власності, серія та номер: САВ999694, виданий 12.06.2009, видавник: Красноокнянська селищна рада Красноокнянського району Одеської області, зареєстровано за Окнянською районною радою Одеської області, код ЄДРПОУ: 20955333.
Доказів того, що власником захисної споруди - протирадіаційного укриття № 58591, розташованого за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична,40, є Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ: 04379924, до позовної заяви не долучено.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 133 Господарського кодексу України основу правового режиму майна суб`єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління.
Згідно ст. 133 Господарського кодексу України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).
Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.
Право оперативного управління захищається законом відповідно до положень, встановлених для захисту права власності.
Відповідно до частини першої статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом (частина четверта статті 182 Цивільного кодексу України).
Так, Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень, встановлює, що така державна реєстрація прав є обов`язковою. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації, виникають з моменту такої реєстрації (стаття 3).
Водночас, слід відмітити, що право господарського відання та право оперативного управління є похідними правами і реєструються такі права після проведення державної реєстрації права власності на відповідний об`єкт нерухомого майна.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації прав підлягають речові права на нерухоме майно, похідні від права власності, зокрема, право оперативного управління.
Згідно ч. 7 ст. 4 Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном.
Доказів про закріплення Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ: 04379924, захисної споруди - протирадіаційного укриття № 58591, розташованого за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична,40, на праві оперативного управління за комунальному некомерційному закладу «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ:01998816, до позовної заяви також не надано.
Відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160,161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне позовну заяву залишити без руху зі встановленням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
Виявлені недоліки мають бути усунені позивачем шляхом надання до суду:
- доказів того, що власником захисної споруди - протирадіаційного укриття № 58591, розташованого за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична,40, є Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ: 04379924;
- докази про закріплення Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ: 04379924, захисної споруди - протирадіаційного укриття № 58591, розташованого за адресою: Одеська область, Подільський район, смт. Окни, вул. Больнична,40, на праві оперативного управління за комунальному некомерційному закладу «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, код ЄДРПОУ:01998816.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 240 КАС України визначено, що суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо провадження в адміністративній справі було відкрито за позовною заявою, яка не відповідає вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу і позивач не усунув цих недоліків у строк, встановлений судом.
Керуючись ст.ст.160,161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,-
У Х В А Л И Л А:
Позовну заяву керівника Подільської окружної прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, Одеської Обласної військової адміністрації до Комунального некомерційного підприємства «Окнянська багатопрофільна лікарня» Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних, на стороні відповідача Окнянської селищної ради Подільського району Одеської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Надати позивачу для усунення недоліків позовної заяви 5-денний строк з дня отримання копії ухвали.
У разі якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк встановлений судом, позовну заяву буде залишено без розгляду.
Ухвала про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання суддею, оскарженню не підлягає.
Суддя Г.В. Лебедєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121904266 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Лебедєва Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні