Постанова
від 24.09.2024 по справі 520/1734/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2024 р.Справа № 520/1734/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Жигилія С.П.,

Суддів: Русанової В.Б. , Перцової Т.С. ,

за участю: секретаря судового засідання Щурової К.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Приватного підприємства "Янтар-21" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2024 (суддя Лук`яненко М.О.; м. Харків) по справі № 520/1734/24

за позовом Приватного підприємства "Янтар-21"

до Головного управління ДПС у Харківській області

про скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Янтар-21" (надалі також - позивач, ПП "Янтар-21") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (надалі також - відповідач, ГУ ДПС у Харківській області) в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №000/164/0416 від 03.01.2024 ГУ ДПС у Харківській області (філія відокремлений підрозділ ДПС України) про нарахування ПП "Янтар-21" штрафних санкцій в сумі 5464,25 грн.;

- стягнути на користь Приватного підприємства "Янтар-21" з головного управління ДПС у Харківській області (філія) як відокремленого підрозділу у складі ДПС України сплачений при поданні позову судовий збір у розмірі 3028,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем протиправно прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.01.2024 №000/164/0416, яким до ПП "Янтар-21" застосовано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки такі було подано на реєстрацію з дотриманням строку, встановленого абз. 14 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 14 березня 2024 року адміністративний позов Приватного підприємства "Янтар-21" - залишено без задоволення.

Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу в якій, посилаючись на його ухвалення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2024 та ухвалити нове судове рішення, яким позов ПП "Янтар-21" задовольнити.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги позивач зазначає, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням ПП "Янтар-21" було притягнуто до відповідальності за порушення строків внесення до ЄРПН рахунків коригувань: за № 1 від 24.06.2024 до податкової накладної № 7 від 24.06.2022 визначена кількість днів прострочення реєстрації в ЄРПН 7 днів. Визначено граничний термін реєстрації 15.07.2022, фактично внесена 22.07.2022; за №2 від 28.06.2024 до податкової накладної № 8 від 28.06.2022 визначена кількість днів прострочення реєстрації в ЄРПН 7 днів. Визначено граничний термін реєстрації 15.07.2022р., фактично внесена 22.07.2022р.

Позивач вказує, що відповідно до абзацу 14 п.201.10 ст.201 ПК України строк для реєстрації у ЄРПН розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача-платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику становить 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Враховуючи, що розрахунки коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 24.06.2024 та № 2 від 28.06.2024, складені постачальником ТОВ "ЗЕО "Сокол", були отримані підприємством позивача 20.07.2022 та зареєстровані в ЄРПН 22.07.2024, то будь-яких порушень вимог податкового законодавства в частині строків реєстрації вказаних розрахунків коригувань №1 та №2 з боку ТОВ "Янтарь-21" не було допущено.

Крім того позивач зазначає, що штрафні санкції були застосовані податковим органом які не мали бути застосовані, так як на момент перевірки та прийняття рішення підлягають застосуванню виключно штрафні санкції які є діючими що прямо передбачено вимогами пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України.

Також позивач вважає, що суд першої інстанції безпідставно не застосував до спірних правовідносин положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України в частині мораторію на застосування штрафний санкцій до операцій на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), тобто з 2020 року по 30 червня 2023 року.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу в якому, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Розгляд справи проведено за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач - Приватне підприємство "Янтар-21", зареєстроване 04.04.2002 як суб`єкт господарювання - юридична особа в Єдиному державному реєстрі фізичних осіб-підприємців, юридичних осіб та громадських формувань за податковим номером 31940296, за адресою: вул. Достоєвського, буд.13, м.Харків, 61009.

Видами діяльності товариства за КВЕД є: 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний); 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами;, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 16.29 Виробництво інших виробів з деревини, виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 20.15 Виробництво добрив і азотних сполук; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство (а.с.5-6).

Співробітниками податкового органу проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Приватне підприємство "Янтар-21".

За результатами камеральної перевірки складено акт від 08.12.2023 №239109/20-40-04-16-03/31940296 (а.с.7-9).

Висновками акту перевірки зазначено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України Приватним підприємством "Янтар-21", здійснена несвоєчасна реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або розрахунків коригування при виникненні податкових зобов`язань за червень 2022 року, зареєстровані в ЄРПН у період з червень 2022 на загальну суму податку на додану вартість 5464,25 грн, зокрема: податкові накладні №1 від 24.06.2022, дата реєстрації 22.07.2022 (7 днів затримки), №2 від 28.06.2022, зареєстровано 22.07.2022 (кількість днів затримки - 7) (а.с.15, 32).

Приватним підприємством "Янтар-21" подані заперечення на акт від 08.12.2023 №239109/20-40-04-16-03/31940296 (а.с.10-11), за результатами розгляду яких прийнято рішення про залишення висновків акту без змін (а.с.12).

За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення від 03.01.2024 №000/164/0416, згідно з яким застосовано фінансову санкцію (штраф) у розмірі 5464,25грн відповідно до п.1201.1 ст.1201 Податкового Кодексу України за порушення п.201.10 ст. 201 ПК України ( а.с.7).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 03.01.2024 №000/164/0416 протиправним, а свої права порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалюючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що Приватне підприємство "Янтар-21" податкові накладні за період червня 2022 року зареєструвало 22.07.2022, тобто з порушенням встановленого законодавством граничного строку 15 липня 2022 року.

З цих підстав суд першої інстанції дійшов висновку, що у контролюючого органу були підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, а отже оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 03.01.2024 №000/164/0416, яким до Приватного підприємства "Янтар-21" застосовано штрафні санкції у сумі 5464,25 гривень є правомірним та обґрунтованим.

Надаючи правову оцінку обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, враховуючи межі перегляду, передбачені ст. 308 КАС України, апеляційний суд зазначає таке.

Колегією суддів встановлено, що спірним податковим повідомленням-рішенням від 03.01.2024 № 000/164/0416 до ПП "Янтар-21" застосовано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію складених ТОВ "ЗЕО "СОКОЛ" розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, а саме: № 1 від 24.06.2022 до податкової накладної № 7 від 24.06.2022, яким зменшено податкове зобов`язання та податковий кредит на суму 51682,50 грн та розрахунку коригування № 2 від 28.06.2022 до податкової накладної № 8 від 28.06.2022, відповідно до якого зменшено податкове зобов`язання та податковий кредит на суму 2960,00 грн. (а.с. 16-24).

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

На підставі підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267, визначено, що у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком.

У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1307 розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю). З цією метою постачальник (продавець) складає у загальному порядку розрахунок коригування, у верхній лівій частині якого робить відповідну помітку «X», та надсилає його отримувачу (покупцю). Накладання кваліфікованих електронних підписів посадових осіб постачальника (продавця) та отримувача (покупця) на такий розрахунок коригування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

Як визначено абз. 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Зі змісту викладених правових норм випливає, що перебіг строку для реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику розпочинається з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) та становить 15 календарних днів.

Колегією суддів встановлено, що ТОВ "ЗЕО"СОКОЛ" виписало на адресу позивача ПП "Янтар-21" податкові накладні: № 7 від 24.06.2022 на суму ПДВ 51682,50 грн та ; № 8 від 28.06.2022 на суму ПДВ 2960,00 грн. (а.с. 16-19)

Також до вказаних податкових накладних ТОВ "ЗЕО"СОКОЛ" складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 24.06.2022 № 1 (до ПН № 7 від 24.06.2022) відповідно до якого зменшено податкове зобов`язання та податковий кредит на суму 51682,50 грн та розрахунок коригування від 28.06.2022 № 2 (до ПН № 8 від 28.06.2022), відповідно до якого зменшено податкове зобов`язання та податковий кредит на суму 2960,00 грн (а.с. 20-23).

Вказані розрахунки коригування від 24.06.2022 № 1 та від 28.06.2022 № 2 надіслані ТОВ "ЗЕО"СОКОЛ" 20.07.2022 (а.с. 25, 26). Ці ж документи ПП "Янтар-21" направлено до ДПС 21.07.2022 о 18:09 год. (а.с. 27-31) та були зареєстровані податковим органом в ЄРПН 22.07.2022, про що зазначено в акті камеральної перевірки.

Таким чином, розрахунки коригування від 24.06.2022 № 1 та від 28.06.2022 № 2 зареєстровані позивачем у ЄРПН через 1 день від дати отримання ПП "Янтар-21", що відповідає строкам, встановленим п. 201.10 ст. 201 ПК України, і свідчить про відсутність порушень з боку позивача податкового законодавства.

Проте, податковий орган строк для реєстрації безпідставно обраховував з дати складання розрахунків коригування 24.06.2022 та 28.06.2022, а не з дати їх отримання ПП "Янтар-21".

Зазначене спростовує висновки податкового органу про порушення позивачем граничних строків реєстрації розрахунків коригування, оскільки відповідач неправильно визначив граничні строки для їх реєстрації у ЄРПН з дати отримання покупцем, а не з дати складання постачальником.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а позов ПП "Янтар-21" таким, що підлягає задоволенню.

Ухвалюючи це судове рішення колегія суддів керується ст.322 КАС України,ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення Серявін та інші проти України) та Висновком 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.

Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини по справі Серявін та інші проти України (п.58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи, що в межах спірних правовідносин судом апеляційної інстанції встановлено відсутність з боку позивача порушень вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні реєстрації розрахунків коригування та, як наслідок, відсутність підстав для накладення на ПП "Янтар штрафних санкцій, то колегія суддів не вбачає підстав для надання оцінки решті доводів позивача щодо порушення відповідачем приписів пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно з п. 1, 3, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Вирішуючи спір у справі, суд першої інстанції неправильно встановив фактичні обставини справи, внаслідок чого дійшов хибного висновку про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних, які були виписані на його адресу ТОВ "ЗЕО"Сокол", та щодо яких у позивача, як покупця, був відсутній обов`язок з реєстрації в ЄРПН.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 229, 241, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 327-329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Янтар-21" задовольнити.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2024 по справі № 520/1734/24 скасувати.

Ухвалити постанову, якою позов Приватного підприємства "Янтар-21" - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області № 000/164/0416 від 03.01.2024 про нарахування ПП "Янтар-21" штрафних санкцій в сумі 5464,25 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код 43983495) на користь Приватного підприємства "Янтар-21" (вул. Достоєвського, буд. 13,м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61009, код 31940296) суму сплаченого судового збору за подання позовної заяви та апеляційної скарги у загальному розмірі 6661 (шість тисяч шістсот шістдесят одна) грн 60 коп.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя С.П. ЖигилійСудді В.Б. Русанова Т.С. Перцова Повний текст постанови складено 26.09.2024 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121905886
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —520/1734/24

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 24.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 24.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 10.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 14.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні