Справа № 466/6195/24
Провадження № 2/466/1950/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 вересня 2024року м.Львів
Шевченківський районний суд м. Львова
в складі: головуючого судді Свірідової В.В.
секретаря с/з Мошовської М.-О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні в залі суду в м. Львові цивільну справу за позовною заявою управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів державної допомоги, -
встановив:
06.06.2024р. управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, місце знаходження за адресою: м. Львів, вул. Галицька, 21, звернулось до суду із позовною заявою ОСОБА_1 , місце реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 , про стягнення надміру виплачених коштів державної допомоги, в якому просить, стягнути з ОСОБА_1 на користь управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради кошти, надміру виплачені за призначеною тимчасовою державною соціальною допомогою непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату у сумі 6403,33грн. за період з 26.06.2022 року до 30.09.2022 року; стягнути з ОСОБА_1 на користь управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради сплачений судовий збір у розмірі 3028,00грн.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що 27.06.2022р. ОСОБА_1 призначалась тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату на період з 26.06.2022р. до 30.09.2022р.
Згідно з абз.7 п.12 Порядку призначення державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2017 № 1098 тимчасова допомога не призначається у разі, коли у власності особи або членів її сім`ї є друга кватира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метра на одного члена сім`ї та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.
06.09.2022 Шевченківським відділом соціального захисту прийнято рішення про припинення нарахування та виплати тимчасової допомоги за результатами рекомендацій Мінфіну. Станом на день подання позовної заяви до суду, в добровільному порядку, зайво одержані кошти в сумі 6403,33грн. не повернуто.
Зважаючи на викладене, ОСОБА_1 не мала права на отримання тимчасової допомоги і, відповідно, незаконно отримала вищезазначену допомогу за вказані періоди, тому управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради змушене звернутись до суду із заявленими вимогами.
Ухвалою судді Шевченківського районного суду м. Львова від 12.06.2024 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду в спрощеному порядку з повідомленням сторін.
Представник позивача подав до суду клопотання про проведення розгляду справи без його участі, позов підтримує повністю, проти прийняття заочного рішення не заперечує.
Відповідач у судове засідання не з`явилась з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлялась про час та місце розгляду справи, що стверджується відмітками у журналі реєстрації вихідної кореспонденції, наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення, суд у відповідності до вимог статтей 280-283 ЦПК України вважає за можливе провести заочний розгляд справи на підставі наявних доказів.
У відповідності до ч.2 ст.247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд вважає за можливе розглянути дану справу у відсутності сторін без фіксування судового засідання технічними засобами.
Вивчивши та дослідивши матеріали цивільної справи, з`ясувавши дійсні обставини справи, права та обов`язки сторін, перевіривши зібрані по справі матеріали, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст.2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Згідно з ч. ч. 1,2 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.
Частина 3 ст. 12 ЦПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно з ч.1 ст. 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування. (ч.1-4 ст. 77 ЦПК України).
Частина 1 ст. 81 ЦПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч.6 ст. 81 ЦПК України, доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Відповідно до ч.1 ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Відповідно ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.
Згідно із ч.1ст.1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно) зобов`язана повернути потерпілому це майно.
Судом встановлено, що 27.06.2022р. ОСОБА_1 призначалась тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату на період з 26.06.2022 до 30.09.2022.
В результаті перевірки, проведеної спеціалістами Шевченківського відділу соціального захисту, встановлено що ОСОБА_1 свідомо не вказала у декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 27.06.2022 наявність у неї двох житлових приміщень, а саме: квартири за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 29,8 кв.м. та квартири за адресою: АДРЕСА_2 загальною площею 21,9 кв.м., що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 29.08.2022 №308435147.
Згідно з абз.7 п.12 Порядку призначення державної соціальної допомоги не працюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2017 № 1098 тимчасова допомога не призначається у разі, коли у власності особи або членів її сім`ї є друга кватира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метра на одного члена сім`ї та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю.
Виходячи з вищевикладеного, гр. ОСОБА_1 не мала права на отримання тимчасової допомоги і, відповідно, незаконно отримала вищевказану допомогу за вказані періоди, оскільки загальна площа двох житлових приміщень перевищувала норму власності чи володіння на 20,2 кв.м.
Відповідно до п. 23 Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2017 №10989, контроль за правильністю призначення і виплати тимчасової допомоги здійснює орган соціального захисту населення, у тому числі через соціальних інспекторів.
Згідно п. 16 Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2017 №10989,вилата призначеної тимчасової допомоги припиняється якщо особою приховано відомості подано недостовірні дані про її дохід та майновий стан, що вплинуло на призначення тимчасової допомоги і визначення її розміру та внаслідок чого бути надміру виплачені кошти, - з місяця, що настає за тим, у якому виявлено зазначені факти.
Пунктом 24 Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2017 №10989, визначено, що якщо особою приховано відомості про навмисно подано недостовірні дані про її дохід та майновий стан, що вплинуло на призначення тимчасової допомоги і визначення її розміру та внаслідок чого були надміру випалені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів і встановлюють строк їх повернення залежно від матеріального стану особи; повідомляють особі про обсяг надміру виплачених коштів і строк їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів під час виплати тимчасової допомоги в наступні періоди на підставі своїх рішень проводять щомісячні відрахування у розмірі, який не перевищує 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлений строк вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Оскільки неподання інформації ОСОБА_1 про те, що у її власності є два житлові приміщення вплинуло на розмір тимчасової допомоги, підстав для виплати вищевказаної допомоги відповідачу немає.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що позивачем надано до суду належні та допустимі докази, які свідчать про порушення ОСОБА_2 права на тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату за період з 26.06.2022 до 30.09.2022.
Крім того, позивач просить стягнути з відповідача на його користь судовий збір у розмірі 3028,00грн. сплачений при подачі позову до суду.
З огляду на викладене та відповідно до статті 141 ЦПК України суд стягує з відповідача на користь позивача витрати по сплаті судового збору в сумі 3028 грн.
Таким чином, з відповідача підлягають стягненню на користь позивача понесені судові витрати в розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст. ст. 12, 13, 76,81, 82,83,89.95,137,141, 247, 259, 263- 265, 280-283,352, 354 ЦПК України, суд, -
ухвалив:
позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради кошти, надміру виплачені за призначеною тимчасовою державною соціальною допомогою непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату у сумі 6403,33грн (шість тисяч чотириста три грн.33 коп.). за період з 26.06.2022 року до 30.09.2022 року.
Дані кошти підлягають відшкодуванню на розрахунковий рахунок UA128201720343100046000020953, одержувач управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, ЄДРПОУ 26256754 банк одержувача Державна казначейська служба України, МФО 820172.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради сплачений судовий збір у розмірі 3028,00грн(три тисячі двадцять вісім грн.) .
Дані кошти підлягають відшкодуванню на розрахунковий рахунок UA978201720344260024000020953, одержувач Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 26256754, одержувач управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Позивач: Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, (адреса місцезнаходження: м. Львів, вул. Галицька, 21; ЄДРПОУ: 26256754).
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації за адресою: АДРЕСА_1 .
Заочне рішення суду може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заяві відповідача, поданої протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення може бути оскаржено позивачем в апеляційному порядку до Львівського апеляційного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.
Повний текст рішення виготовлено 27.09.2024.
Суддя В. В. Свірідова
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121926734 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Шевченківський районний суд м.Львова
Свірідова В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні