Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
27 вересня 2024 року № 520/3854/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Рубан В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІР К" (пров. Сількорівський, буд.26-А, м. Харків,61093, 38158897) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, 43005303), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, 43983495) про скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ТОВ "ВІР К", звернувся до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2023 року 9939297/38158897 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 04.05.2022 року на загальну суму 281418,00грн., сума податку на додану вартість 46903,00 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ВІР К податкову накладну № 1 від 04.05.2022 року на загальну суму 281418,00грн., сума податку на додану вартість 46903,00грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ (ІПН 372529204104), датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2023 року 9939295/38158897 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 2 від 31.08.2023 на загальну суму 250947,89грн., сума податку на додану вартість 41824,65 грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ВІР К податкову накладну № 2 від 31.08.2023 на загальну суму 250947,89грн., сума податку на додану вартість 41824,65грн., Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ, датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2023 року 9939298/38158897 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 3 від 30.09.2023 року на загальну суму 586145,04грн., сума податку на додану вартість 97690,84грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ВІР К податкову накладну № 3 від 30.09.2023 року на загальну суму 586145,04грн., сума податку на додану вартість 97690,84грн., Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ, датою її фактичного надходження;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.11.2023 року 9939296/38158897 щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 4 від 30.09.2023 на загальну суму 280188,01грн., сума податку на додану вартість 46698,00грн. Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю ВІР К податкову накладну № 4 від 30.09.2023 на загальну суму 280188,01 грн., сума податку на додану вартість 46698,00грн, Отримувачем (покупцем) у Податковій накладній вказане Товариство з обмеженою відповідальністю ЮНІЛАЙФ.ПВ, датою її фактичного надходження;
- встановити судовий контроль на виконання рішення шляхом зобов`язання Державної податкової служби України подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВІР К понесені судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним направлена до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні: № 1 від 04.05.2022 року; № 2 від 31.08.2023 року; № 3 від 30.09.2023 року; № 4 від 30.09.2023 року. Згідно квитанцій від 15.09.2023 вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення: Обсяг постачання товару/послуги 68.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивачем до відповідача надіслано пояснення з наданням первинних документів. Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Харківській області відмовлено у реєстрації податкової накладної. Позивач вважає рішення протиправними, а накладну такою, що підлягає реєстрації.
Відповідач у відзиві на позов просив відмовити в його задоволенні.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав.
Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІР К" зареєстроване у встановленому законом порядку, як юридична особа.
TOB «ВІР К» подано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкову накладну № 1 від 04.05.2022 року на загальну суму 281418,00 грн., сума податку на додану вартість 46903,00 грн. - орендна плата за травень 2022;
податкову накладну № 2 від 31.08.2023 на загальну суму 250947,89 грн., сума податку на додану вартість 41824,65 грн. - відшкодовує експлуатаційні витрати по електроенергії (за активну, за перетікання та розподіл) за серпень 2023;
податкову накладну № 3 від 30.09.2023 року на загальну суму 586145,04 грн., сума податку на додану вартість 97690,84 грн. - орендна плата за вересень 2023;
податкову накладну № 4 від 30.09.2023 на загальну суму 280188,01 грн., сума податку на додану вартість 46698,00 грн. - відшкодовує експлуатаційні витрати по електроенергії (за активну, за перетікання та розподіл) за вересень 2023.
Згідно квитанцій від 15.09.2023 реєстраційний номер 9313457546 податкову накладну № 1, від 15.09.2023 реєстраційний номер 9240169884 податкову накладну № 2, від 12.10.2023 реєстраційний номер 9269186321 податкову накладну № 3, від 16.10.2023 реєстраційний номер 9272367201 податкову накладну № 4 прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення: Обсяг постачання товару/послуги 68.20 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаної пропозиції TOB «ВІР К» 27.10.2023 року подане повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПК/РК за формою J1312601 щодо кожної Податкової накладної (далі - Повідомлення №1 ТОВ «ВІР К»).
У Повідомленні №1 TOB «ВІР К» надані пояснення про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим Податковим накладним, а також додано копії документів на підтвердження реальності проведених операцій, а саме:
по податковій накладній №1: копія договору оренди №1 від 25.04.2022р, додаткова угода №1 від 01.07.2022р, додаткова угода № 2 від 01.08.2022, додаткова угода №3 від 07.11.2022р, додаткова угода №4 від 01.06.2023, додаткова угода №5 від 16.06.2023р, додаткова угода №6 від 01.08.2023р, акти прийому-передачі приміщення, рахунок на сплату від 25.04.2022р, акт виконаних робіт № 1 від 30.04.2022р, акт виконаних робіт №2 від 31.05.2022р, банківська виписка від 04.05.2022р.;
по податковій накладній №2: копія договору оренди №1 від 25.04.2022р, додаткова угода №1 від 01.07.2022р,додаткова угода № 2 від 01.08.2022,додаткова угода №3 від 07.11.2022р,додаткова угода №4 від 01.06.2023, додаткова угода №5 від 16.06.2023р, додаткова угода №6 від 01.08.2023р, акти прийому-передачі приміщення, договір на постачання, розподіл та перетікання електроенергії з ПрАТ «Волиньобленерго» та ТО В «ТОЛК БЕЗ», рахунки та акти виконаних робіт з постачальниками електроенергії, рахунок на сплату №41 від 30.09.20223р,акт виконаних робіт № 23 від 31.08.2023р, банківська виписка від 11.09.2023р. та 14.09.2023р;
по податкові накладній №3: копія договору оренди №1 від 25.04.2022р, додаткова угода №1 від 01.07.2022р,додаткова угода № 2 від 01.08.2022,додаткова угода №3 від 07.11.2022р,додаткова угода №4 від 01.06.2023, додаткова угода №5 від 16.06.2023р, додаткова угода №6 від 01.08.2023р,акти прийому-передачі приміщення, рахунок на сплату №39 від 30.09.2023р,акт виконаних робіт № 28 від 30.09.2023р, банківська виписка від 04.10.2023р.;
по податковій накладній №4: копія договору оренди №1 від 25.04.2022р,акти прийому-передачі приміщення, договір на постачання, розподіл та перетікання електроенергії з ПрАТ «Волиньобленерго» та ТОВ «ТОЛК ВЕЗ», рахунки та акти виконаних робіт з постачальниками електроенергії, рахунок на сплату № 41 від З0.09.20223p,акт виконаних робіт № 29 від 30.09.2023р, банківська виписка від 10.10.2023р. та 11.10.2023р
Контролюючим органом прийняті на направлені TOB «ВІР-К» повідомлення від 02.11.2023 № 9847760/38158897 щодо податкової накладної №1, № 9847740/38158897 щодо податкової накладної №2, № 9847748/38158897 щодо податкової накладної №3, № 9847665/38158897 щодо податкової накладної №4 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Було запропоновано ТОВ «ВІР-К» надати контролюючому органу додаткові пояснення та копії первинних документів щодо придбання товарів, послуг, накладних, договорів, актів приймання-передачі товарів( робіт, послуг), розрахункових документів або банківських виписок, інших документів (те, що було вже надано). У додатковій інформації вказано, що не надано первинні документи щодо наявності у власності майна, що надається в оренду, розрахунок с продавцем майна, витяг з державного реєстру майнових прав.
На виконання повідомлення ДПС № 9847760/38158897, 9847740/38158897, 9847748/38158897, № 9847665/38158897 від 02.11.2023 ТОВ «ВІР-К» складено та направлено до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку повідомлення про надання додаткових пояснень та і або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якого були додатково додані пояснення та додаткові документи, серед яких витяги з державного реєстру майнових прав предмету оренди та договір про спільну діяльність від 15.04.2022р між ТОВ «ВІР-К» та фізичною особою ОСОБА_1 .
Рішенням комісії ДПС № 9939297/38158897 від 16.11.2023 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 04.05.2022, рішенням комісії ДПС № 9939295/38158897 від 16.11.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2 від 31.08.2023, рішенням комісії ДПС № 9939298/38158897 від 16.11.2023 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 30.09.2023, рішенням комісії ДПС № 9939296/38158897 від 16.11.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 30.09.2023 з підстав ненадання і частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів, стосовно підтвердження інформації, зазначеній в податковій накладній 1 розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення поо реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Не погодившись з вказаним рішенням позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
На підтвердження здійснення господарських взаємовідносин між позивачем та його контрагентами до суду надано первинні документи, які надавались позивачем відповідачу до та після зупинення реєстрації податкових накладних.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9939297/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939295/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939298/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939296/38158897 від 16.11.2023 року є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 04.05.2022 року; № 2 від 31.08.2023 року; № 3 від 30.09.2023 року; № 4 від 30.09.2023 року датою її фактичного надходження.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Враховуючи, що встановлення судового контролю за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду, суд не вбачає, що наявні підстави для встановлення контролю за виконанням даного рішення шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про виконання під час винесення рішення.
З урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовної заяви в частині про встановлення строку подання звіту про виконання судового рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати розподіляються відповідно до статті 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІР К" (пров. Сількорівський, буд.26-А, м. Харків, 61093, 38158897) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, 43005303), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, 43983495) про скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9939297/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939295/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939298/38158897 від 16.11.2023 року, № 9939296/38158897 від 16.11.2023.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 1 від 04.05.2022 року, № 2 від 31.08.2023 року, № 3 від 30.09.2023 року, № 4 від 30.09.2023 року, що складена Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІР К" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного надходження.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІР К" (пров. Сількорівський, буд.26-А, м. Харків,61093, 38158897) судовий збір у розмірі 12112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн., в тому числі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, ЄДРПОУ 43005393) та 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, 61057, 43983495).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121936367 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Рубан В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні