Рішення
від 26.09.2024 по справі 620/3811/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2024 року Чернігів Справа № 620/3811/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.02.2024 № 3035/ж10/25-01-07-00 яким позивачу завищено від`ємне значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 17072,21 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що у періоді, який перевірявся податковим органом, позивачем включено до податкового кредиту, в тому числі господарські операції по придбанню дизельного палива, бензину А-92, бензину А-95 у ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» на загальну суму ПДВ 17072,21 грн. На підтвердження господарських взаємовідносин з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» позивачем, у відповідь на запит відповідача від 20.12.2023 № 2490/ ж12/25-01-07-03-06, надано видаткові накладні та платіжні інструкції. Зазначає, що в акті перевірки не вказано яких саме первинних документів по цій господарській операції на думку відповідача не надано позивачем, а також не надано будь-яких належних та допустимих доказів, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів наданих ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» за спірними операціям. Тому вважає, що позивачем правомірно віднесено суму податку до податкового кредиту, а висновок контролюючого органу про завищення ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» податкового кредиту на загальну суму 17072,21 грн. по взаємовідносинах з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» є безпідставним.

Відповідач подав відзив, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову посилаючись на те, що в ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ «Малодівицьке ХПП» у січні 2023 - жовтні 2023 року включено до податкового кредиту операції по придбанню дизельного палива, бензину А-92, бензину А-95 у ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» (щодо якого прийнято рішення від 13.04.2023 № 23269 про відповідність суб`єкта господарювання критеріям ризиковості платника податку на додану вартість), на загальну суму ПДВ 17072,21 грн. В ході перевірки ТОВ «Малодівицьке ХПП» надано видаткові накладні та платіжні інструкції (інші первинні документи по взаємовідносинах з даним контрагентом не надавалися). При цьому, виписані видаткові накладні не відповідають виписаним податковим накладним. Не співпадає номенклатура, кількість, вартість товару. Загальний обсяг постачання виписаних податкових накладних не співпадає із загальним обсягом виписаних видаткових накладних. Також вказує, що оплата коштів до ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» здійснювалася раніше ніж відбувалося відвантаження продукції при цьому податкові накладні на попередню оплату не виписувалися, що суперечить вимогам пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, згідно якої датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг. Тому в порушення вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України по взаємовідносинах з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» завищено від`ємне значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 17072,21 грн., в тому числі за жовтень 2023 на суму 17072,21 грн.

У поданій до суду відповіді на відзив позивач просив задовольнити позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» зареєстроване в якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області.

На підставі наказу Головного управління ДПС у Чернігівській області від 19.12.2023 № 2325-п та направлень від 20.12.2023 № 4484/ж3/25-01-07-03-01, від 20.12.2023 № 4485/ж3/25-01-07-03-01, у період з 21.12.2023 по 03.01.2023 посадовими особами Головного управління ДПС у Чернігівській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за жовтень 2023 року (податкова декларація з податку на додану вартість від 20.11.2023 № 9313968375) від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт документальної позапланової виїзної перевірки від 10.01.2024 № 472/ж5/25-01-07-03-01, яким зафіксовано порушення позивачем вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, по взаємовідносинах з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ», та зроблено висновок про завищення від`ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 17072,21 грн., в тому числі за жовтень 2023 на суму 17072,21 грн. (а.с. 6-16).

Не погодившись з висновками акту перевірки, ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» було подано заперечення від 02.02.2024 № 15-06/13, проте листом від 16.02.2024 № 393/ж12/25-01-07-03-06 позивача повідомлено, що висновки, викладені в акті перевірки залишено без змін (а.с. 17-19, 20-22).

На підставі вказаних висновків акту перевірки від 10.01.2024 № 472/ж5/25-01-07-03-01 відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення від 22.02.2024 № 3035/ж10/25-01-07-00, яким у зв`язку з порушенням пункту 44.1 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, яким зменшено розмір від`ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму 17072,21 грн. (а.с. 23).

Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним та такими, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Відповідно до пункту 14.1.36 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, надання послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Положеннями пункту 44.2 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) згідно з абзацом одинадцятим статті 1 якого первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

За приписами статті 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються на таких основних принципах, зокрема, превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Наведені норми підтверджують висновок про те, що первинні документи для цілей оподаткування повинні містити відомості про факти реальної підприємницької та іншої діяльності, які впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення.

Абзацом другим пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704 визначено, що господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

З аналізу викладених норм слідує, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку, навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

За змістом підпункту 134.1.1. пункту 134.1. статті 134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Статтею 135 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Приписами абзацу 1 пункту 138.2 статті 138 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Не включаються до складу витрат, витрати не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання, яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку (підпункт 139.1.9 пункт 139.1 статті 139 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом «а» пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Відповідно до пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

В силу вимог пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно з пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктами 200.1, 200.4 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Встановлюючи правило щодо обов`язкового підтвердження сум витрат та складу податкового кредиту, врахованих платником податків при визначенні податкових зобов`язань, законодавець, безумовно, передбачає, що ці документи є достовірними, тобто операції, які вони підтверджують дійсно мали місце.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені для оформлення такої операції, не відповідають дійсності і не можуть бути підставою податкового обліку.

У той же час, норми податкового законодавства, не ставлять у залежність право платника податків на врахування витрат при визначенні оподатковуваного прибутку та на податковий кредит від дотримання податкової дисципліни його контрагентом, якщо цей платник мав реальні витрати у зв`язку з фактичним придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Одне тільки порушення постачальником товару (робіт, послуг) вимог податкового законодавства не може бути підставою для висновку про порушення іншим платником податків - покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту та обліку витрат за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про його обізнаність щодо протиправної податкової поведінки контрагента та про злагодженість дій між ними.

Як слідує з матеріалів справи, висновки щодо порушення позивачем приписів податкового законодавства зроблено, зокрема, з огляду на не підтвердження реальності здійснення позивачем господарських операцій з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ».

Так, судом встановлено, що у період, який перевірявся податковим органом, позивач мав господарські взаємовідносини, зокрема, з контрагентом ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» по придбанню дизельного палива, бензину А-92, бензину А-95 на загальну суму ПДВ 17072,21 грн.

На підтвердження господарських взаємовідносин з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» під час перевірки ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» надано відповідачу видаткові накладні та платіжні інструкції, а саме:

- видаткова накладна від 31.01.2023 № 0029/1000085; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-31 січня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 січня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 2-26 січня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 19.01.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 31.01.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 28.02.2023 № 0029/1000381; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-28 лютого 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-28 лютого 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 1-28 лютого 2023 року з копіями фіскальних чеків;

- видаткова накладна від 31.03.2023 № 0029/1000659; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-31 березня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 березня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 1-31 березня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 16.03.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 30.04.2023 № 0029/1000918; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-30 квітня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-30 квітня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 1-28 квітня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 19.04.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 31.05.2023 № 0029/1001158; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-31 травня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 травня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 31 травня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 02.05.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 09.05.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 26.05.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 30.05.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 30.06.2023 № 0029/1001439; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-30 червня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-30 червня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 1-30 червня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 06.06.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 14.06.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 27.06.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 31.07.2023 № 0029/1001692; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 3-31 липня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 липня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 31 липня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 05.07.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 18.07.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 25.07.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 31.08.2023 № 0029/1001946; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-31 серпня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 серпня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 1-11 серпня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 02.08.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 11.08.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 17.08.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 24.08.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 31.08.2023 з копією фіскального чеку;

- видаткова накладна від 30.09.2023 № 0029/1002263; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-30 вересня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-30 вересня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 7-30 вересня 2023 року з копіями фіскальних чеків; акт списання від 19.09.2023 з копією фіскального чеку; акт списання від 28.09.2023 з копією фіскального чеку;

-видаткова накладна від 31.10.2023 № 0029/1002469; подорожній лист службового легкового автомобіля RENAULT EXPRESS CB9069EB за 1-31 жовтня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля TOYOTA PRADO CB0722EH за 1-31 жовтня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля GEELI EMGRAND-8 CB8310BC за 2-31 жовтня 2023 року з копіями фіскальних чеків; подорожній лист службового легкового автомобіля SKODA FABIA AI9460MM за 9-31 жовтня 2023 з копіями фіскальних чеків (а.с. 24-85).

Крім того, актом перевірки встановлено, що на підтвердження здійснення продажу дизельного палива, бензину А-92, бензину А-95 ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» виписано та зареєстровано наступні податкові накладні: № 1000033//29 від 31.01.2023, сума ПДВ 2 213,81 грн.; №1000032//29 від 31.01.2023, сума ПДВ 474,97 грн.; № 1000032//29 від 28.02.2023, сума ПДВ 127,01 грн.; № 1000033//29 від 28.02.2023, сума ПДВ 3039,35 грн.; № 1000035//29 від 31.03.2023, сума ПДВ 795,51 грн.; № 1000037//29 від 30.04.2023, сума ПДВ 121,82 грн.; №1000038//29 від 30.04.2023, сума ПДВ 3 162,29 грн.; № 1000032//29 від 31.05.2023, сума ПДВ 56,37 грн.; №1000031//29 від 31.05.2023, сума ПДВ 112,41 грн.; № 1000030//29 від 30.06.2023, сума ПДВ 2 645,51 грн.; № 1000029//29 від 30.06.2023, сума ПДВ 226,46 грн.; № 1000375//29 від 31.01.2023, сума ПДВ 4096,66 грн. (а.с. 10-11).

Вказане також підтверджується копіями витягів з Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 86-88, 97-98).

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином, суд приходить до висновку, що господарські операції між ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» та ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» є реальними (фактичними) операціями з придбання товарів, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту.

Отже, ТОВ «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» правомірно та з дотриманням вимог статей 1, 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні», підпунктів 2.4, 2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 віднесено суму податку до податкового кредиту, а тому висновок Головного управління ДПС у Чернігівській області щодо завищення Товариством податкового кредиту на загальну суму 17072,21 грн. по взаємовідносинах з ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» є безпідставним.

Також Верховний Суд у постанові 18.12.2018 у справі № 816/1118/17 прийшов до висновку, що сама собою наявність або відсутність окремих документів чи допущення помилок в їх оформленні не може слугувати підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо іншими даними буде підтверджено фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податку у зв`язку з його господарською діяльністю. Окремі недоліки у оформленні первинних документів не є беззаперечним свідченням фіктивності господарської операції.

Отже, посилання контролюючого органу на окремі недоліки в оформленні видаткових накладних, як на підставу для збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств та зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованої на рахунок платника у банку є протиправними.

В даному випадку, оцінюючи в сукупності з іншими документами та обставинами проведених господарських операцій, не дає підстави погодитися з доводами податкового органу про нереальність здійснення господарських операцій.

Європейський суд з прав людини, розглянувши справу «Інтерсплав проти України», вказав, що коли державні органи володіють будь-якою інформацією про зловживання у системі відшкодування податку на додану вартість, що здійснюються конкретною компанією, вони можуть вжити відповідних заходів з метою запобігання або усунення таких зловживань. Не можуть бути прийнятими доводи владної сторони за відсутності будь-яких ознак, які б вказували на те, що платник податку був безпосередньо залучений до таких зловживань.

Такий висновок відповідає принципу індивідуального застосування відповідальності, в тому числі за порушення правил оподаткування.

Разом з тим, доводи податкового органу про отримання платником необґрунтованої податкової вигоди мають ґрунтуватись на сукупності доказів, що безспірно підтверджують існування обставин, які виключають право платника, зокрема, на формування податкового кредиту.

Враховуючи вищевикладене, суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 22.02.2024 № 3035/ж10/25-01-07-00 прийняте відповідачем не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а отже є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» підлягає стягненню сплачений ним при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 3028,00 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» (вул. Незалежності, 35, с. Обичів, Прилуцький район, Чернігівська область, 17520, код ЄДРПОУ 38305791) до Головного управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124 про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управлінням ДПС у Чернігівській області від 22.02.2024 № 3035/ж10/25-01-07-00.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Чернігівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малодівицьке хлібоприймальне підприємство» судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 26.09.2024.

Суддя Василь НЕПОЧАТИХ

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2024
Оприлюднено30.09.2024
Номер документу121937082
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —620/3811/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Рішення від 14.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Василь НЕПОЧАТИХ

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Василь НЕПОЧАТИХ

Рішення від 26.09.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Василь НЕПОЧАТИХ

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Василь НЕПОЧАТИХ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні