ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
30 вересня 2024 рокуСправа №804/3169/17
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник С.В., розглянувши заяву представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Логойка Андрія Сергійовича про заміну стягувача у справі за позовною заявою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a>, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних позовних вимог на предмет спору Західно-Донбаська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення податкового боргу у розмірі 957630,28 грн., -
ВСТАНОВИВ:
22 травня 2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпроптеровській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a> з вимогою: стягнути податковий борг у розмірі 957630,28 грн. з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a> (код ЄДРПОУ 33019165) у банках, що обслуговують такого платника податків, у тому числі:
- податок на додану вартість 212580,88 грн.;
- орендна плата з юридичних осіб 745049,40 грн.
За наслідками розгляду означеної позовної заяви, постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2017 року адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a>, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних позовних вимог на предмет спору Західно-Донбаська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про стягнення податкового боргу у розмірі 957630,28 грн. задоволено.
Означеною постановою суду вирішено наступне.
Стягнути податковий борг у розмірі 957630,28 грн. з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a> (код ЄДРПОУ 33019165) у банках, що обслуговують такого платника податків, у тому числі:
- податок на додану вартість 212580,88 грн.;
- орендна плата з юридичних осіб 745049,40 грн.
Дана постанова суду набрала законної сили 09.09.2017 року.
За реплікацією «Діловодство спеціалізованого суду» установлено, що 18.06.2019 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом створено виконавчий лист про стягнення податкового боргу у розмірі 957630,28 грн. з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Павлоградський завод технологічного обладнання»</a> (код ЄДРПОУ 33019165) у банках, що обслуговують такого платника податків, у тому числі: податку на додану вартість 212580,88 грн.; орендної плати з юридичних осіб 745049,40 грн.
07.05.2019 року від представника ГУ ДФС у Дніпропетровській області О.В. Шмельової до суду надійшла заява щодо направлення копії постанови суду від 17.07.2017 року з відміткою про набрання законної сили та виконавчого листа у даній справі.
18.06.2019 року представником ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ісаєвим Є.І. отримано копію постанови суду від 17.07.2017 року з відміткою про набрання законної сили та виконавчий лист у даній справі, про свідчить особистий підпис представника позивача на заяві (зареєстровано судом 07.05.2019 року).
17.09.2024 року від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Логойка Андрія Сергійовича до суду надійшла заява про заміну стягувача, в якій представник заявника просить суд:
- замінити стягувача в провадженні у справі №804/3169/17 з Головного управління ДФС у Дніпропетровськійобласті (кодЄДРПОУ 39394856)на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
За відомостями протоколу передачі судової справи раніше визначеному кладу суду від 17.09.2024 року зазначена вище заява розподілена та передана судді Пруднику С.В.
20.09.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду прийнято до розгляду заяву представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Логойка Андрія Сергійовича до суду надійшла про заміну стягувача та призначено означену заяву до розгляду у судовому засіданні.
В судове засідання 30.09.2024 року сторони не прибули.
Частиною 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
За приписами частини 4 статті 229 КАС України встановлено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, повно та всебічно з`ясувавши обставини справи, безпосередньо дослідивши наявні докази у справі та надавши їм оцінку, прийшов до наступного висновку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Отже, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У даному випадку постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
У постанові зазначено, що Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС у Дніпропетровській області створено як юридичну особу публічного права, про що внесений запис 1224 102 0000 091388.
Наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 року «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.
Згідно із пунктом 6 Порядку, здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою КМУ від 20.10.2011 №1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі поділу органів виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 03.09.2019 року №17, розміщеного на офіційному сайті, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області розпочало виконання покладених на нього функцій і повноважень.
Отже, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є правонаступником прав та обов`язків Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
У подальшому, наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 року забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 року № 755.
Кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується, згідно із наказом від 12.11.2020 року № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС».
Отже, з 01.01.2021 року відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
Таким чином, на базі ліквідованого Головного управління ДПС у Дніпропетровській області утворено територіальний орган на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке створено 30.09.2020 року, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1000741030008085321.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227, Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Державна податкова служба та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Згідно п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року № 643 (далі Положення), Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Дніпропетровської області та ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Відповідно до п.15 Положення ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Згідно ч.1 ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
За таких обставин, відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області код (ЄДРПОУ 43145015) до іншого - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658), останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником.
Відповідно до ст. 104 Цивільного Кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з ч. 4 ст. 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
За таких обставин, враховуючи, що у адміністративній справі №804/3169/17 видано виконавчий лист, суд вважає за не обхідне замінити сторону (стягувача) у виконавчому листі з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Керуючись ст. ст. 167, 256, 379 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Заяву представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Логойка Андрія Сергійовича про заміну стягувача - задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому листі №804/3169/17, а саме з Головного управління ДФС у Дніпропетровськійобласті (кодЄДРПОУ 39394856)на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121966993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні