Рішення
від 30.09.2024 по справі 340/4917/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/4917/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства «ПЕРЕМОГА» до Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне сільськогосподарське підприємство «ПЕРЕМОГА» (надалі позивач) звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі відповідач), у якому просить визнати протиправною та скасувати постанову серія ПШ №054256 від 05.07.2024 про застосування адміністративно-господарського штрафу відносно ПСП «ПЕРЕМОГА».

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 07.05.2024 посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті під час проведення рейдової перевірки було зупинено транспортний засіб Scania, державний номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 , що належить Приватному сільськогосподарському підприємству «ПЕРЕМОГА». На вимогу інспектора водій надав тахокарту за день перевірки 07.05.2024 та пояснив, що інші тахокарти за період з 09.04.2024 по 06.05.2024, у нього відсутні, оскільки перевезення у цей період ним не здійснювались, а бланк підтвердження діяльності водія зберігається на підприємстві.

Вказує, що за результатами перевірки того ж дня складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР054763 (надалі Акт №АР054763), у якому зазначено про порушення вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", наказу МТЗУ №340 від 06.06.2010 а саме - у водія на момент перевірки відсутні тахокарти за період з 09.04.2024 по 06.05.2024 та бланк підтвердження діяльності водія за даний період, у тому числі, наявні порушення, відповідальність за які передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

За результатами розгляду справи 05.07.2024 відповідачем було винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ054256 (надалі Постанова №ПШ054256) у розмірі 17000,00 грн, яка отримана позивачем 15.07.2024.

Зазначає про протиправність Постанови №ПШ054256, оскільки у законодавстві відсутній обов`язок у водія під час рейдової перевірки пред`являти бланк підтвердження діяльності. Оформлення такого бланку є правом, а не обов`язком перевізника.

Зауважує, що бланк підтвердження діяльності водія було надано відповідачу разом із письмовими поясненнями 04.07.2024, однак під час розгляду справи та винесенні оспорюваної постанови такий бланк та письмові пояснення до уваги взяті не були.

З цих підстав просить позов задовольнити.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому заперечив проти задоволення позовних вимог.

На обгрунтування заперечень зазначає, що під час рейдової перевірки був зупинений транспортний засіб Scania, державний номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 , що належить Приватному сільськогосподарському підприємству «ПЕРЕМОГА». На вимогу державного інспектора водієм не було надано щоденні реєстраційні листи режиму праці і відпочинку в кількості, передбаченій ЄУТР (тахокарти) або бланк підтвердження діяльності водія. У зв`язку з чим було складено Акт №АР054763, зі змістом якого водій ознайомився під підпис. Вказує, що на розгляд справи представник позивача не з`явився, про дату, час та місце був повідомлений належним чином.

За результатами розгляду справи було винесено постанову №ПШ054256, якою встановлено порушення абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» та накладено штраф у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Зауважує, що відповідно до ЄУТР та Інструкції № 385 під час рейдової перевірки на вимогу державного інспектора водієм надаються реєстраційні листки (тахограми) за поточний день та попередні 28 календарних днів, а в разі відсутності тахокарт надається бланк підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом. Факт нездійснення водієм перевезень може бути підтверджений лише бланком підтвердження діяльності.

Звертає увагу, що відповідно до п. 6.4 Положення № 340 передбачено, що у разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності. Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення. При цьому, факт відсутності у водія на момент здійснення перевірки заповнених тахокарт до аналогового тахографа за попередні дні та бланку підтвердження діяльності у водія позивачем у позові не заперечується. Водієм не було надано працівникам Укртрансбезпеки будь-якого документу, згідно якого можна було перевірити дотримання ним режиму праці та відпочинку за дні, коли він не здійснював перевезення.

Вказує, що бланк підтвердження діяльності водія ОСОБА_1 долучений на етапі розгляду матеріалів справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт не свідчить про існування та пред`явлення такого документа на момент складання акта про проведення перевірки, що суперечить приписам абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», оскільки автомобільний перевізник мав забезпечити водія таким документом на момент проведення рейдової перевірки.

З цих підстав просить відмовити у задоволенні позову.

Будь-яких клопотань від учасників справи не надходило.

02.08.2024 ухвалою Кіровоградського окружного суду відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження).

Установивши фактичні обставини справи, на які посилаються сторони як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши та оцінивши докази, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Приватне сільськогосподарське підприємство «ПЕРЕМОГА» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку за адресою: 26321, Кіровоградська область, Голованівський район, с. Соломія, вул. Чапаєва, буд.1, ЄДРПОУ 32656186 (а.с. 29-30).

07.05.2024 року старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області під час проведення рейдової перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, місце перевірки: а/д Н-16, 39 км + 800 м, перевірено Scania, державний номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 , що належить Приватному сільськогосподарському підприємству «ПЕРЕМОГА».

Згідно із актом про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №АР054763 від 07.05.2024, зокрема встановлено, що транспортний засіб обладнано аналоговим тахографом, а також виявлено порушення вимог наказу МТЗУ №340 від 06.06.2010 а саме у водія на момент перевірки у водія відсутні тахокарти за період з 09.04.2024 по 06.05.2024 та бланк підтвердження діяльності водія за даний період. У тому числі порушення відповідальність за яке передбачено вимогами абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" - перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме у водія відсутні тахокарти у кількості, визначеній законодавством та бланків підтвердження діяльності водія. Пояснення водія про причини порушення відсутні. Факт ознайомлення зі змістом Акта підтверджується його особистим підписом (а.с. 10).

Відповідач 28.05.2024 направив на адресу ПСП «Перемога» повідомлення про розгляд справи про порушення абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", виявленого під час проведення рейдової перевірки 11.06.2024 (а.с. 14).

Листом №10/06 від 10.06.2024 позивач просив перенести розгляд справи згідно Акта №АР054763 від 07.05.2024 у зв`язку з недостатністю часу для підготовки правової позиції (а.с. 15).

Позивачу листом №1954/30/23-24 від 13.06.2024 на його запит були надані належним чином завірені копії документів, які стали підставою для складання Акта №АР054763 та повідомлено про розгляд справи 05.07.2024 з 09 год. 00 хв. по 12 год. 00 хв. (а.с. 17).

Позивачем були подані відповідачу письмові пояснення №04/07 від 04.07.2024, у яких наведені детальні заперечення проти встановлених у Акті №АР054763 порушень та надано копію бланку підтвердження діяльності водія ОСОБА_1 за 07.05.2024 (а.с. 18)

05.07.2024 року за результатами розгляду справи в.о. начальника відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Ольга Хорзеєва прийняла постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу ПШ054256 за порушення абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" та на ПСП «Перемога» накладено штраф в розмірі 17000 грн (а.с. 9).

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 N 2344-III (далі - Закон N 2344-III).

Статтею 1 Закону N 2344-III визначено, що автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Частиною 14 статті 6 Закону N 2344-III визначено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно зі статтею 18 Закону N 2344-III з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці. Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю. Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

В силу статті 34 Закону N 2344-III автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства, забезпечувати безпеку дорожнього руху

Частиною 1 статті 48 Закону N 2344-III встановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Згідно із частиною 2 статті 48 Закону N 2344-III документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

З аналізу вказаних положень статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" слідує, що законодавцем при визначенні документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не встановлено їх вичерпний перелік, проте зазначено про необхідність наявності інших документів, передбачених законодавством, які водій повинен мати при собі та надавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам.

Згідно абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону N 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Процедура проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт, визначена Порядком проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України N 1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок N 1567).

Відповідно до пункту 2 Порядку N1567 рейдовим перевіркам (перевіркам на дорозі) підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних автомобільних перевізників (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. .

Згідно з пунктом 15 Порядку N 1567 під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання водієм режиму праці та відпочинку; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Пунктом 20 Порядку N 1567 визначено, що виявлені під час рейдової перевірки (перевірки на дорозі) порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.

У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3. (п. 21 Порядку N 1567 ).

Матеріалами справи підтверджено, що згідно Акта №АР054763 посадові особи Укртрансбезпеки встановили відсутність у водія позивача на момент перевірки тахокарт за попередні 28 днів (крім 07.05.2024). Бланк підтвердження діяльності водія водієм державному інспектору також наданий не був. Дана обставина позивачем не заперечується.

Так, 07.09.2005 прийнято Закон України "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)" (далі по тексту - Закон N 2819-IV).

Статтею 14 Закону України "Про міжнародні договори України" передбачено, що міжнародні договори набирають чинності для України після надання нею згоди на обов`язковість міжнародного договору.

Отже, з прийняттям Закону N 2819-IV положення ЄУТР набрали чинності для України і є обов`язковими для виконання на її території всіма учасниками - Договірними Сторонами Європейської угоди з урахуванням поправок, внесених до неї.

Особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку встановлені Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 N 340 (далі - Положення N 340).

Відповідно до пункту 1.3 Положення N 340 вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).

Пунктом 6.1 Положення N 340 встановлено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

Пунктом 1.1 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 року N 385 (далі - Інструкція N 385) визначено, що її положення розроблені відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР). Конвенції Міжнародної організації праці 1976 року про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів України Про автомобільний транспорт та Про дорожній рух.

Положеннями пункту 1.2, 1.3 Інструкції N 385 встановлено, що ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів та поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Пунктом 3.3 Інструкції N 385 встановлено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зокрема: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа); має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР. У разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв).

Відповідно до пункту 3.5 Інструкції N 385 перевізники забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий).

Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку, зокрема: дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа (п. 3.6. Інструкція №385).

Аналіз положень Пункту 6.1 Положення N 340 та пунктів 3.3, 3.5, 3.6 Інструкції N 385 вказує на те, що перевізник, який здійснює перевезення вантажним автомобілем з повною масою понад 3,5 тонн, повинен обладнати автомобіль діючим та повіреним тахографом, у разі використання аналогового тахографа, водій транспортного засобу використовує тахокарти, своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; має при собі: заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (протягом робочої зміни та попередні 28 дні).

Починаючи з 20.12.2010 набула чинності Поправка N 6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.70, в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахокарт) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт надання бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.

Відповідно до пункту 6.4 Положення N340 у разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності (додаток 4). Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення. Перевізники зберігають бланк підтвердження діяльності протягом 12 місяців.

Із наведених вище положень слідує, що водії транспортних засобів, які обладнані аналоговим тахографом, зобов`язані надавати інспекторам тахокарти для контролю за поточний день та попередні 28 календарних днів, тобто 29 тахокарт. Факт нездійснення водієм перевезень може бути підтверджений лише бланком підтвердження діяльності.

Як встановлено судом, у спірних правовідносинах Приватне сільськогосподарське підприємство «ПЕРЕМОГА» здійснювало перевезення вантажу Scania, державний номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 , який обладнаний аналоговим тахографом, однак як підтверджено матеріалами справи та не заперечується позивачем, у водія на момент перевірки були відсутні заповнені тахокарти водія за попередні 28 календарних днів або бланк підтвердження діяльності водія.

Позивач вказує, що під час проведення перевірки та винесення оспорюваної постанови не взято до уваги тієї обставини, що водій ОСОБА_1 у період з 01.04.2024 по 06.05.2024 не здійснював перевезення вантажів, на підтвердження чого надав тахокарту тільки за 07.05.2024, а бланк підтвердження діяльності водія був наявний, але знаходився на підприємстві. Крім того, заповнення бланку підтвердження діяльності водія є правом перевізника, а не його обов`язком.

З цього приводу суд звертає увагу, що Положенням N 340 та нормами ЄУТР чітко передбачено алгоритм дій перевізника та водія щодо підтвердження режиму роботи та відпочинку коли останнім не здійснювались перевезення.

Так, згідно з пунктами 6.1, 6.4 Положення N 340 водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення. У разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності. Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

Таким чином, заповнення бланку підтвердження діяльності є правом перевізника у разі наявності у водія тахокарт за попередні 28 днів, а у разі їх відсутності факт нездійснення водієм перевезень може бути підтверджений лише бланком підтвердження діяльності, який повинен бути заповнений та пред`явлений водієм транспортного засобу посадовій особі Укртрансбезпеки під час перевірки. Також, пунктом 6.1 Положення N 340 передбачено обов`язок водіїв, а не перевізника зберігати записи щодо режиму праці та відпочинку та бланку підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

При цьому суд вважає, що надання позивачем в подальшому до суду бланку підтвердження, який не був наданий під час перевірки, не звільняє останнього від відповідальності, оскільки на момент проведення перевірки вимога закону виконана не була.

Так, Верховний Суд у постанові від 18 березня 2020 року по справі № 826/2239/16 дійшов висновку, що за відсутності документів, зокрема, посвідчення водія, товарно-транспортної накладної та адаптації пристрою тахографа, без оформлення індивідуально-контрольної книги водія, на підставі яких виконуються вантажні перевезення до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами, застосовуються адміністративно-господарські штрафи. Непред`явлення вказаних документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має наслідком для застосування санкцій, визначених статтею 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Стосовно посилання позивача на те, що Інструкція № 385 не вимагає наявності таких бланків у разі відсутності тахокарт, суд зазначає, що Інструкція № 385 визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах. Натомість, особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку встановлено Положенням № 340.

Абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону N 2344-III передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи, що санкція в абзаці 3 частини 1 статті 60 Закону N 2344-III передбачає застосування штрафу за відсутність оформлення документів, передбачених законодавством, суд дійшов висновку, що встановлена відсутність у водія позивача заповнених тахокарт водія за попередні 28 календарних днів або бланку підтвердження діяльності водія під час здійснення вантажних перевезень - є наслідком застосування до нього санкції, передбаченої вказаною нормою, тому постанова відповідача від 05.07.2024 №ПШ054256 є правомірною та скасуванню не підлягає.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведених норм чинного законодавства, встановлених обставин справи та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про необгрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для задоволення заявленого позову.

Відповідно до статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного сільськогосподарського підприємства «ПЕРЕМОГА» до Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу ПШ №054256 від 05.07.2024 відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 30 вересня 2024 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - Приватне сільськогосподарське підприємство «ПЕРЕМОГА» (26321, Кіровоградська область, Голованівський район, с. Соломія, вул. Чапаєва, буд.1, ЄДРПОУ 32656186);

Відповідач - Відділ державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (25004, Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Героїв Маріуполя, буд 102, ЄДРПОУ 39816845).

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121968534
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —340/4917/24

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні