Рішення
від 27.09.2024 по справі 540/683/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/683/22

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Вікторії ХОМ`ЯКОВОЇ, розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

до Акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат",

Житлово-комунального відділу відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат",

Комбінату громадського харчування відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат"

про стягнення коштів з рахунків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Херсонського окружного адміністративного суду знаходилася адміністративна справа за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат", Житлово-комунального відділу відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат", Комбінату громадського харчування відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат" про стягнення коштів з рахунків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 14876768 грн. 76 коп.. зокрема, з АТ "ХБК":

- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 3981989,63 грн. , в т.ч. 3366825 грн. 97 коп. основного платежу, 599005,72 грн. штрафних санкцій, 16157,94 грн. пені,

- по податку на прибуток приватних підприємств склав суму 1926332,12 грн., в т.ч. 1552480 грн. 62 коп. основного платежу, 373851.50 грн. штрафних санкцій,

- по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 19 039,01 грн., в т.ч. 1714,87 грн. основного платежу, 17324.14 грн. штрафних санкцій,

- по земельному податку з юридичних осіб у сумі 7 846 737,00 грн. , в т.ч. 6 972 900 грн. 56 коп. основного платежу, 35201,55 грн. штрафні, 838634,89 грн. пені,

- по місцевим податкам, нарахованим до 01.01.2011 у сумі 820 969,35 грн., в т.ч. 685666,01 грн. основного платежу. 135303,34 грн. пені,

- по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) у сумі 7239,71 грн. ,

- по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 10402,35 грн.,

- по платі за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами та рідинами , що використовуються в електронних сигаретах у сумі 1029,01 грн. , в тому числі 850 грн. штрафні санкцій та 179 грн. пені,

- по іншим надходженням у сумі 25371,01 грн. . в тому числі 256,90 грн. штрафні санкцій та 25114.11 грн. пені,

- з Житлово-комунального відділу відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ» борг по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 1696,05 грн. - по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 193 306.80 грн. ,

- з Комбінату громадського харчування відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 42 656.74 грн.

У зв`язку з несплатою відповідачами в добровільному порядку вказаної суми податкового боргу, позивач звернувся до суду з даним позовом та просить їх стягнути в судовому порядку.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 відкрито спрощене провадження у справі (суддя Пекний А.С.)

Згідно Розпорядження Голови Верховного Суду від 18.03.2022 року № 11/0/9-22 "Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей)" територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена за Одеським окружним адміністративним судом.

16.02.2023 справа № 540/683/22 за результатами автоматизованого розподілу була передана для розгляду судді Одеського окружного адміністративного суду Хом`яковій В.В. Суд вирішив розглядати справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 05.02.2024 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з проведенням підготовчого засідання. Призначено підготовче засідання на 27.02.2024 о 14 год. 30 хв. В подальшому відкладено на 01.05.2024.

01.05.20204 закрито підготовче провадження та подальший розгляд справи вирішено проводити в письмовому провадженні.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що акціонерне товариство "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" та його структурні підрозділи без статусу юридичної особи - Житлово-комунальний відділ відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ» , комбінат громадського харчування відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" мають податкові борги. Акціонерне товариство постійно з 2003 року по лютий 2020 року перебувало в процедурах банкрутства у різних справах, а законодавством, що регулює провадження у справах про банкрутство, при відкритті провадження у справі про банкрутство передбачено встановлення мораторію на задоволення вимог кредиторів під час якого, зокрема, зупиняється перебіг позовної давності, а також забороняється стягнення податкового боргу. Ухвалою господарського суду Херсонської області від 24.07.2019 за клопотанням Фонду державного майна України провадження у справі № 5/31-Б-09 закрито. Ця ухвала спочатку була скасована постановою апеляційного господарського суду 04.11.2019, але за наслідками розгляду касаційних скарг постанова апеляційного господарського суду була скасована , а ухвала господарського суду Херсонської області залишена в силі постановою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 26.02.2020.

Заявлені позивачем до стягнення суми податкового боргу складаються виключно із сум, які заявлялись у вигляді кредиторських вимог в справах про банкрутство. Податкові борги не сплачено в добровільному порядку, а тому позивач просить задовольнити позов. Відповідачі у справі не скористались правом подати до суду відзиви на позовну заяву, про яке було роз`яснено ухвалою суду про відкриття провадження, копію якої було направлено на поштову адресу відповідачів, вказані у довідках Відділу адресно-довідкової роботи ГУ ДМС України в Одеській області. Проте, поштові відправлення не були вручені відповідачам та було повернуто до суду з причин "за закінченням терміну зберігання".

Судом повідомлявся про день і час розгляду справи один з засновників АТ "Херсонський бавовняний комбінат" - Фонд державного майна України.

Судом неодноразово давались оголошення на про день і час розгляду справи на сайті Одеського окружного адміністративного суду.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оскільки відсутні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що Акціонерне товариство "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" є юридичною особою, код ЄДРЮОФОПГФ 00306710.

Житлово-комунальний відділ відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат" та Комбінат громадського харчування відкритого акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат" є структурними підрозділами товариства без права юридичної особи, окремими платниками податків.

Тривалий час стосовно АТ "Херсонський бавовняний комбінат" проводились справи про банкрутство.

1) Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 03.10.2003 порушено провадження у справі № 5/206-Б про банкрутство ВАТ "ХБК" за заявою ЗАТ з іноземними інвестиціями "Концерн Регіони України". Даною ухвалою заборонено будь-які дії по реорганізації або ліквідації ВАТ "ХБК", відчуження його основних засобів, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Провадження у справі припинено ухвалою суду від 03.02.2004, у зв`язку із сплатою боргу ВАТ "ХБК" позивачу.

2) Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 09.02.2004 порушено провадження у справі № 6/30-Б про банкрутство ВАТ "ХБК" за заявою ПМП "Рікса". Даною ухвалою заборонено будь-які дії по реорганізації або ліквідації ВАТ "ХБК", відчуження його основних засобів, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Провадження у справі припинено ухвалою суду від 20.04.2004, у зв`язку із погашенням боржником боргу.

3) Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.04.2004 порушено провадження у справі №12/68-Б про банкрутство ВАТ "ХБК" за заявою підприємства з іноземними інвестиціями "АФС - Україна". Ухвалою суду введено процедуру розпорядження майном, заборонено посадовим особам відчужувати майнові активи будь-який спосіб, проводити реорганізацію, ліквідацію за власною ініціативою, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Оголошення про порушення справи про банкрутство ВАТ "ХБК надруковано кредитором - підприємством з іноземними інвестиціями "АФС-Україна" в газеті "Урядовий кур`єр" від 25.12.2004 №247.

ДПІ у м. Херсоні було направлено до Господарського суду Херсонської області заяву від 21.01.2005 №354/9/10-039 про приєднання кредиторських вимог у справі про банкрутство ВАТ "ХБК" всього на суму - 28 315 598,41 гривні (заборгованість по податкам та зборам до бюджету - 16 916 644,61 гривні та борг за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії уряду -11398953,80 грн). Заявою №449/9/10-0 від 24.01.2005 ДПІ у м. Херсоні надані до суду уточнені кредиторські вимоги по справі про банкрутство ВАТ "ХБК" ( заборгованість 69024680,73 гривні).

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.11.2005 затверджено мирову угоду між ВАТ "ХБК" та ЗАТ "Волинський шовковий комбінат", провадження у справі припинено. Але постановою Запорізького апеляційного господарського суду від 30.03.2006 скасовано ухвалу Господарського суду Херсонської області від 21.11.2005 про затвердження мирової угоди по справі №12/68-Б.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 18.07.2006 зобов`язано розпорядника майном запропонувати всім кредиторам повторно направити свої заяви про приєднання до справи кредиторських вимог. ДПІ у м. Херсоні направлено заяву від 23.08.2006№10870/9/10-039 всього на суму 74 053 072,75 гривні (заборгованість по податкам та зборам до бюджету - 21 945 036,63 гривні та борг за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії уряду - 52 108 036,12 гривні).

Постановою Вищого господарського суду України від 07.05.2008 припинено справу №12/68-Б про банкрутство ВАТ "ХБК".

4) В той же час у провадженні господарського суду Херсонської області знаходилась справа № 12/224-Б-05 про банкрутство ВАТ "ХБК" за заявою Спільного українсько - російського підприємства "Укрбашнафта" у формі товариства з обмеженою відповідальністю, провадження в якій було порушено 22.11.2005 . Ухвалою суду заборонено будь-які дії по реорганізації або ліквідації ВАТ "ХБК", відчуження його основних засобів, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

5) 18.07.2008 ДПІ у м. Херсоні надано до Господарського суду Херсонської області позовну заяву №10735/9/10-105 щодо порушення справи про банкрутство ВАТ "ХБК". У прийнятті заяви було відмовлено у зв`язку з тим, що стосовно боржника вже порушено справу за №12/192-Б-08 про банкрутство за заявою іншого кредитора приватного підприємства "Вінер", провадження по якій не закінчено. Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 14.08.2008 справу №12/192-Б-08 припинено у зв`язку з погашенням боргу.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.09.2008 порушена справа про банкрутство ВАТ "ХБК" № 12/231-Б-08 за позовом ДПІ у м. Херсоні. Ухвалою суду від 20.01.2009 провадження у справі припинено, у зв`язку з тим, що в провадженні господарського суду знаходиться справа № 12/224-Б-05 про банкрутство боржника ВАТ "ХБК", яка порушена 22.11.2005 за заявою іншого кредитора СП "Укрбашнафта", провадження по якій не закінчено.

Ухвалою Господарського суду Херсонській області від 15.05.2009 провадження по справі № 12/224-Б-05 закрито у зв`язку заявою СУРП "Укрбашнафта" у формі ТОВ про відкликання заяви про порушення справи про банкрутство ВАТ "Херсонський бавовняний комбінат".

5) Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 18.05.2009 відкрито провадження у справі № 5/31-Б-09 про банкрутство ВАТ "ХБК" за заявами ТзОВ "Прем`єр - Стиль", АКБ соціального розвитку "Укрсоцбанк" в особі Херсонської філії та об`єднаної заяви працівників ВАТ "ХБК", заборонено будь-які дії по реорганізації або ліквідації ВАТ "ХБК", відчуження його основних засобів, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, ухвалою суду від 03.12.2010 введено процедуру розпорядження майном. В газеті "Урядовий кур`єр" від 10.12.2010 за №232 опубліковано оголошення про порушення провадження у справі № 5/31-Б-09 про банкрутство ВАТ "Херсонський бавовняний комбінат".

ДПІ у м. Херсоні у січні 2011 року до суду подана заява щодо приєднання кредиторських вимог на загальну суму 95650,6 тис. грн.., з яких 88250,8 тис. грн. заборгованість за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії. Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.07.2011 визнані кредиторські вимоги ДПІ у м. Херсоні - 83 530,0 тис. грн, з яких: 5786,7 тис. грн - 3 черга, 1 002,9 тис. грн - 6 черга, - 76 740,4 тис. грн - 1 черга.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 16.08.2011 визнані кредиторські вимоги ДПІ у м. Херсоні у сумі 40105,6 тисяч гривень, з яких: 33315,9 тис грн (1 черга) - прострочена заборгованість за іноземним кредитом, залученим під державні гарантії уряду, 5786,7 тис. грн (3 черга) - заборгованість по податкам, -1 002,9 тис. грн (6 черга) - штрафні санкції.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 04.03.2013 ВАТ "ХБК" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.

05.11.2014 затверджено реєстр вимог кредиторів, відповідно до якого конкурсні вимоги ДПІ у м. Херсоні складають 6789,6 тис. грн. з яких:- 5786,7 тис. грн.(3 черга), 1 002,9 тис. грн. (6 черга); поточні вимоги в сумі 21 341,5 тис. грн., з яких: 20 633,0 тис. грн. ( 3 черга), 708,5 тис. грн. ( 6 черга). Окремо визнані вимоги що забезпечені заставою 70 974,4 тис. грн.

Ухвалою суду від 04.02.2015 введено процедуру санації ВАТ "ХБК".

Господарський суд Херсонської області постановою від 09.09.2016 припинив процедуру санації, визнав боржника банкрутом, відкрив процедуру ліквідації.

Постановою Вищого господарського суду України від 05.09.2017 постанову суду від 09.09.2016 скасовано, справу повернуто на стадію санації.

Постановою Верховного Суду від 10.04.2018 скасована постанова Вищого господарського суду України від 05.09.2017, а постанова Одеського апеляційного господарського суду від 19.04.2017 та постанова Господарського суду Херсонської області від 09.09.2016 у справі № 5/31-Б-09 залишені в силі.

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 24.07.2019 за клопотанням Фонду державного майна України провадження у справі № 5/31-Б-09 закрито. Суд керувався приписами п. 5 ст.12 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна від 18 січня 2018р. № 2269-VII, яким визначено, що справи про банкрутство боржників, якими є державні підприємства та/або господарські товариства, більше ніж 50 відсотків акцій (часток) яких прямо чи опосередковано належать державі, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, не порушуються до її завершення. Провадження у справах про банкрутство таких підприємств / господарських товариств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.

Ця ухвала була скасована постановою апеляційного господарського суду 04.11.2019, але за наслідками розгляду касаційних скарг постанова апеляційного господарського суду була скасована, а ухвала господарського суду Херсонської області залишена в силі постановою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 26.02.2020.

Станом на день звернення до суду Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідач-1 мав податковий борг в сумі 14639109 грн. 19 коп., в тому числі:

а) по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 3981989,63 грн. , в т.ч. 3366825 грн. 97 коп. основного платежу, 599005,72 грн. штрафних санкцій, 16157,94 грн. пені . Цей борг станом на 31.02.2024 збільшився до 4264645 грн.

Виник борг за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань за податковими деклараціями товариства з ПДВ за листопад 2011р. (частково сплачено, залишок 12641 грн. 97 коп.), за грудень 2011р. - 30806 грн., січень 2012р. - 35964 грн., лютий 2012 р. - 25630 грн.., березень 2012 грн. - 41037 грн., квітень 2012р. - 55790 грн., травень 2012р. - 41290 грн., червень 2012р. - 37874 грн., липень 2012р. - 10390 грн., вересень 2012р. - 63437 грн., жовтень 2012р. - 38493 грн., листопад 2012р. - 372982 грн., грудень 2012р. - 526905 грн., січень 2013р. - 32350 грн., квітень 2013р. - 247766 грн., за січень 2016 р. - 4210 грн. + борг за уточняючим розрахунком в сумі 833 грн. податку та 25 грн. штрафу, за лютий 2016р. 4957 грн. + борг за уточ.розрахунком в сумі 2666 грн. податку та 80 грн. штрафу, за березень 2016 - 7666 грн., квітень 2016 - 7556 грн., травень 2016 р. - 7568 грн., червень 2016 р. - 7666 грн., липень 2016 р. - 6986 грн., серпень 2016 р. - 7666 грн., вересень 2016 р. - 7666 грн., серпень 2021 р. - 43251 грн., вересень 2021 р. - 25976 грн., жовтень 2021 р. - 30930 грн.

Крім того, відповідач-1 має податковий борг, який виник внаслідок несплати донарахованих податкових зобов`язань податковим повідомленням рішенням від 01.06.2013 № 0006191503 в розмірі основний платіж 752525 грн.та штрафу 376263 грн.. ППР прийнято за висновками акту камеральної перевірки від 21.05.2013 № 2644/15-3/00306710. донарахована пеня в розмірі 12061,02 грн. за період квітень-липень 2013 року.

Податковим повідомленням-рішенням від 24.03.2011 № 0000902301 за висновками акту планової виїзної перевірки від 14.03.2011 № 676/23-4/00306710 визначені податкові зобов`язання з ПДВ на суму 2247780 грн. основного платежу та застосовані штрафні санкції в сумі 561945грн. штрафні. в сумі 583747 грн. основного платежу, штраф 145937грн.

Податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2017 № 0082661201 до відповдіача-1 застосований штраф в сумі 1118,67 грн. за затримку реєстрації ПН за актом камеральної перевірки за порушення терміну реєстрації податкових накладних.

Податковим повідомленням-рішенням від 26.07.2021 № 108402122180311 застосований штраф в сумі 2813 грн. 05 коп. штрафу за несвоєчасну сплату податку за звітний період лютий 2020 року Згідно ст. 129 ПК України нарахована пеня в сумі 4096 грн. 92 коп. на ППР 0005591503 та в сумі 12061 грн.02.коп. на ППР № 0006191503.

Станом на 31.12.2023 загальна податкова заборгованість відповідача-1 з податку на додану вартість становить 4261501 грн. 56 коп. ( в тому числі 17315 грн. 87 коп. пені), борг не погашений, про що свідчить відомості інтегрованої картки платника з ПДВ (станом на 31.02.2024 податковий борг збільшився та становить 4264645 грн., в т.ч. пеня 17626,80 грн.)

Борг відповідача-1 по податку на прибуток приватних підприємств склав суму 1926332,12 грн., в т.ч. 1552480 грн. 62 коп. основного платежу, 373851.50 грн. штрафних санкцій, станом на 31.12.2023 сума боргу не змінилась.

Податковий борг виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом податковим повідомленням-рішенням від 24.03.2011 № 0000892301, прийнятим за висновками акту планової перевірки від 14.03.2011 № 676/23-4/00306710. Нарахований основний платіж в розмірі 5260592 грн. та застосовані 1495406 грн. штрафних санкцій. ППР оскаржувалось платником податків в судовому порядку в суді, але в задоволенні позову відмовлено.

Позивач просить стягнути з АТ "ХБК" податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 19 039,01 грн., в т.ч. 1714,87 грн. основного платежу, 17324.14 грн. штрафних санкцій, який виник внаслідок несплати в повному обсязі узгоджених грошових зобов`язань визначених контролюючим органом податковим повідомленням-рішенням ППР 03.11.2003 № 0002681702 на суму 1671,07 грн. за актом планової перевірки (залишок несплаченого податку 1655,72 грн., нарахована пеня в сумі 51.66 грн.), та податковим повідомленням-рішенням від 30.12.2004 № 0004681702/0 на суму 59,15 грн. За висновками акту планової перевірки 14.03.2011 № 676/23-4/00306710 нарахована пеня в сумі 17272,48 грн.

Сума боргу з податку на доходи фізичних осіб станом на 31.12.2023 не зменшилась.

В позовній заяві ГУ ДПС просить стягнути з відповідача-1 борг по земельному податку з юридичних осіб у сумі 7846737 грн. , в т.ч. 6972900 грн. 56 коп. основного платежу, 35201,55 грн. штрафних санкцій, 838634,89 грн. пені.

Податковий борг виник внаслідок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані:

- згідно договору про розстрочення податкового боргу від 18.05.2001 №2, а саме: несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по земельному податку за III квартал 2002 року в сумі 28693,33 гривні; рішення про скасування розстрочення податкового боргу від 28.11.2002 № 2/ск, а саме: нарахованих процентів за користування відстроченням податкового боргу при його скасуванні у сумі 79222,32 гривні,

- внаслідок несплати зобов`язання самостійно задекларованого платником у зведеному розрахунку сум земельного податку на 2003 рік від 30.01.2003 № 1836 по строкам сплати: за червень 2003 року залишок грошових зобов`язань в сумі 27 999 гривень; за липень 2003 року в сумі 59 542 гривень; за серпень 2003 року в сумі 59 542 гривень; за вересень 2003 року в сумі 59542 гривень; за жовтень 2003 року в сумі 59 542 гривень; за листопад 2003 року в сумі 59 542 гривень; за грудень 2003 року в сумі 59 542 гривень;

- несплати донарахованого податку 68044грн. 90 коп. згідно податкового повідомлення-рішення від 04.11.03 № 0006992301/0 на суму 68 044,90 грн, прийнятого на підставі акту перевірки від 31.10.2003 №3052/23-5/23-404/00306710 "Про результати планової документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства відкритого акціонерного товариства

"Херсонського бавовняного комбінату" за період з 01.01.2002 по 01.07.2003";

- несплати самостійно узгодженого грошового зобов`язання податковим розрахунком земельного податку на 2004 рік від 25.02.2004 № 7423 на суму 1020504,00 гривень; податковим розрахунком земельного податку на 2005 рік від 03.02.2005 № 3011 на суму 724077,00 гривень; податковим розрахунком земельного податку на 2006 рік від 31.01.2006 № 3728 на суму 770285,00 гривень; податковим розрахунком земельного податку на 2007 рік від 31.01.2007 № 4760 на суму 766747,00 гривень; уточнюючим податковим розрахунком земельного податку на 2007 рік від 15.03.2007 №17430 про збільшення грошових зобов`язань, у зв`язку з виправленням помилки (грошові зобов`язання 2 159,00 грн, сума штрафу 107,45 грн); податковим розрахунком земельного податку на 2008 рік від 31.01.2008 № 5473 на суму 784 203,00 гривень; податковою декларацією з плати за землю на 2011 рік від 23.05.2011 № 132578 на суму 669 681,98 гривні; уточнюючою податковою декларацією з плати за землю на 2011 рік від 22.11.2011 № 239582 про збільшення грошового зобов`язання на суму 284,70 грн, у т. ч. грошові зобов`язання 278,44 грн, сума штрафу 6,26 гривні;

податковою декларацією з плати за землю на 2010 рік від 24.01.2012 № 323037 на суму 334980,18 гривні; податковою декларацією з плати за землю на 2012 рік від 07.02.2012 № 9003863370 на суму 669 960,42 гривні; податковою декларацією з плати за землю на 2013 рік від 20.02.2013

№ 9008572409 на суму 607 795,40 гривні;

- несплати 170 грн. штрафу, застосованого податковим повідомленням-рішенням від 31.03.2009 № 0008811503/0 , прийнятим на підставі акту перевірки від 23.03.2009 № 1042/15-3/00306710

"Про результати перевірки з питання ненадання розрахунку земельного податку ВАТ "ХБК" ,

- донарахованого податковим повідомленням-рішенням від 24.03.2011 № 0003431503 грошового зобов`язання в сумі 175 157,75 грн, у т. ч. основного платежу в сумі 140 126,20 грн, штрафної санкції в сумі 35 031,55 грн., прийнятого за висновками акту від 14.03.2011 № 676/23-4/00306710

"Про результати планової виїзної перевірки відкритого акціонерного товариства "Херсонського бавовняного комбінату" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2007 по 30.06.2010, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2007 по 30.06.2010".

Згідно ст.129 ПК України нарахована пеня в загальній сумі 759 412,57 гривні.

Залишок непогашеного грошового зобов`язання становить 7 846 737,00 гривень.

Податковий борг АТ "ХБК по місцевим податкам, нарахований до 1 січня 2011 року - 820969,35 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно:

- розрахунку суми комунального податку за IV квартал 2000 року від 22.01.2001 № 123060 на суму 15 454,88 гривні;

- договору про розстрочення податкового боргу від 18.05.2001 №2, а саме: несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по комунальному податку за І квартал 2001 року в сумі 8 870,08 гривні; несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по комунальному податку за ІІ квартал 2001 року в сумі 8 870,08 гривні; несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по комунальному податку за III квартал 2002 року в сумі 8 870,08 гривні; несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по комунальному податку за III-й квартал 2002 року в сумі 79 830,66 гривні; несплати чергової частки розстроченого податкового боргу по комунальному податку за IV квартал 2001 року в сумі 8 870,08 гривні;

- рішення про скасування розстрочення податкового боргу від 28.11.2002 № 2/ск, а саме: нарахованих процентів за користування відстроченням податкового боргу при його скасуванні у сумі 15 024,19 гривні;

- розрахунку суми комунального податку за 1 квартал 2001 року від 21.05.2001 № 21283 на суму 25979,40 гривні; розрахунку суми комунального податку за ІІ квартал 2001 року від 20.08.2001 № 51718 нa суму 25367,40 rpн., розрахунку суми комунального податку за III квартал 2001 року від 20.11.2001 87558 на суму 24 678,90 гривні; розрахунку суми комунального податку за IV квартал 2001 року від 11.01.2002 № 111998 на суму 23 913,90 гривні;

- розрахунку суми комунального податку за І квартал 2002 року від 11.04.2002 № 23400 на суму 24 668,70 гривні; розрахунку суми комунального податку за І півріччя 2002 року від 11.07.2002 № 57436 на суму 21 272,10 гривні; розрахунку суми комунального податку за 9 місяців 2002 року від 21.10.2002 № 98752 на суму 23 465,10 гривні; уточнюючого звіту від 24.12.2002 на суму 1907,15 гривні; розрахунку сплати комунального податку за IV квартал 2002 року від 24.01.2003 № 134164 на суму 21 613,80 гривні;

- розрахунку сплати комунального податку за І-й квартал 2003 року від 21.04.2003 № 27877 на суму 20901,50 гривні; розрахунку сплати комунального податку за ІІ квартал 2003 року від 08.08.2003 № 64131 на суму 19040 гривні; розрахунку сплати комунального податку за III квартал 2003 року від 13.10.2003 № 80287 на суму 17 761,60 гривні; розрахунку сплати комунального податку за IV квартал 2003 року від 21.01.2004 № 122483 на суму 17 095,20 гривні;

- розрахунку сплати комунального податку за І-й квартал 2004 року від 11.05.2004 № 33664 на суму 16 546,10 гривні; податкового розрахунку комунального податку за ІІ-й квартал 2004 року від 20.07.2004 № 55973 на суму 16 469,60 гривні; податкового розрахунку комунального податку за ІІІ квартал 2004 року від 14.10.2004 № 82090 на суму 16 648,10 гривні; податкового розрахунку комунального податку за IV квартал 2004 року від 13.01.2005 № 115422 на суму 16 864 гривень;

- розрахунку комунального податку за І квартал 2005 року від 12.04.2005 № 16136 на суму 16 660 гривень; податкового розрахунку комунального податку за ІІ квартал 2005 року від 21.07.2005 №77637 на суму 16 269,00 гривень; податкового розрахунку комунального податку за III квартал 2005 року від 04.11.2005 № 142114 на суму 15 694,40 гривні; податкового розрахунку комунального податку за IV квартал 2005 року від 20.01.2006 № 191971 на суму 14 694,80 гривні;

- податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2006 року від 19.04.2006 № 42102 на суму 14 166,10 гривні; за 2-й квартал від 20.07.2006 № 96087 на суму 13 489,50 гривні; за 3-й квартал від 20.10.2006 № 147744 на суму 12 309,70 гривні; за 4-й квартал від 08.02.2007 №215263 на суму 11 476,70 гривні;

- податкового розрахунку комунального податку за 1 квартал 2007 року від 28.04.2007 № 51224 на суму 11 087,40 гривні; від 02.08.2007 № 107333 за 2-й квартал на суму 10 727,00 гривень; від 08.11.2007 № 169205 за 3-й квартал на суму 9 946,70 гривні; від 11.02.2008 № 232060 за 4-й квартал на суму 9118,80 гривні;

- податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2008 року від 18.04.2008 № 47572 на суму 8 896,10 гривні; від 18.08.2008 № 140034 за 2-й квартал на суму 8 467,70 гривні; від 21.10.2008 № 206329 за 3-й квартал на суму 6 434,50 гривні ; від 04.02.2009 № 296393 за 4 квартал на суму 5683,10 гривні;

- податкового розрахунку комунального податку за І квартал 2009 року від 30.04.2009 № 78195 на суму 5 244,50 гривні; від 08.07.2009 № 131162 за 2-й квартал на суму 4 826,30 гривні; від 22.10.2009 № 227229 за 3-й квартал на суму 4 584,90 гривні; від 04.02.2010 № 309308 за 4-й квартал на суму 4 285,70 гривні;

- податкового розрахунку комунального податку за 1 квартал 2010 року від 23.04.2010 № 59924 на суму 4107,20 гривні; від 14.07.2010 № 122523 за 2-й квартал на суму 4 001,80 гривні; від 22.10.2010 № 220915 за 3-й квартал на суму 3 887,90 гривні; від 07.02.2011 № 310245 за 4-й квартал в сумі 3840,30 грн.

- податкового повідомлення - рішення від 04.11.2003 № 0006982301/0 на суму 807,50 грн, прийнятого на підставі акту перевірки від 31.10.2003 № 3052/23-5/23-404/00306710 "Про результати планової документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства відкритого акціонерного товариства "Херсонського бавовняного комбінату" за період з 01.01.2002 по 01.07.2003".

Згідно ст.129 ПК України нарахована пеня в загальній сумі 120279,15 гривні.

Залишок непогашеного грошового зобов`язання з комунального податку становить 820969,35 гривні.

Позивач просить стягнути з АТ "ХБК" податковий борг по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) у сумі 7239,71 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно:

- податкової декларації збору за спеціальне використання води за І квартал 2011 року від 29.04.2011 № 114559, з врахуванням сплати залишок несплаченого податку складає 300,66 гривні;

- податкових декларацій збору за спеціальне використання води за II квартал 2011року від 08.08.2011 № 179305 в сумі 3 243,70 гривні; за III квартал 2011року від 21.10.2011 № 222414 в сумі 881,60 гривні; за ІV квартал 2011 року від 03.02.2012 № 9014984970 в сумі 637,32 гривні;

- податкових декларацій збору за спеціальне використання води за 1 квартал 2012 року від 08.05.2012 № 28055 в сумі 533,78 гривні; за II квартал 2012 року від 31.07.2012 № 9045039273 в сумі 479,36 гривні; за III квартал 2012 року від 02.11.2012 № 79453 в сумі 379,44 гривні; за IV квартал 2012 року від 10.02.2013 № 9087457032 в сумі 338,01 гривні;

- податкової декларації збору за спеціальне використання води за І квартал 2013 року від 13.05.2013 № 9027146428 в сумі 445,84 гривні.

Податковий борг відповідача-1 по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 10402,35 грн. який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 07.04.2011 № 0003092307 в сумі 10402,35 грн., прийнятого на підставі акту від 31.03.2011 №254/21/03/23/00306710 фактичної перевірки щодо дотримання порядку здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими

особами).

Податковий борг АТ "ХБК" по платі за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах становить 1029,01 грн, виник в результаті несплати штрафних санкцій застосованих податковим повідомленням-рішенням від 07.05.2002 № 1080/23-1 на загальну суму 850,00 грн. Згідно ст. 129 ПК України за несвоєчасну сплату грошових зобов`язань нарахована пеня в сумі 179,01 гривні.

Борг по іншим надходженням у сумі 25371,01 грн. виник внаслідок несплати штрафних санкцій в сумі 256 грн. 90 коп., застосованих податковим повідомленням-рішенням від 20.02.2002 № 445/23-3, та нарахуванням 25114,11 грн. пені.

Житлово-комунальний відділ відкритого акціонерного товариства "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ", який є структурним підрозділом відповідача-1 без статусу юридичної особи, має борг по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 1696,05 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань згідно податкового повідомлення-рішення від 28.01.2011 № 0000051702, та борг по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 193306 грн. 80 коп., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, нарахованих платником податковими деклараціями за січень - березень 2011 року.

Комбінат громадського харчування відкритого акціонерного товариства "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ, який є структурним підрозділом без статусу юридичної особи, має борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 42656,74 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань на загальну суму 21563,68 грн. згідно поданих декларацій за січень 2003 року - листопад 2004 року та податкових повідомлень-рішень від 13.05.2005 № 0008561502 та № 0008571502 на суму 1534 грн. 70 коп. штрафних санкцій. Згідно ст. 129 ПКУ нарахована пеня в сумі 19558.36 грн.

У зв`язку з несплатою відповідачами в добровільному порядку вказаної суми податкових боргів, позивач звернувся до суду з даним позовом та просить їх стягнути в судовому порядку.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України передбачено те, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 ПК України).

У Податковому кодексу України під поняттям "грошове зобов`язання платника податків" розуміється сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. (пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Відповідно до пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

За пп.14.1.162 п.14.1 ст.14 ПК України, пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. нарахування пені розпочинається: при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом ( підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України);

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 вказаної статті, податковим боргом вважається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Тобто, узгоджена сума податкового зобов`язання, не сплачена платником податків в строки, визнається сумою податкового боргу такого платника податків.

У відповідності до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

При цьому, п.59.5 цієї статті передбачає, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідачу були направлені податкові вимоги: перша від 25.10.2001 № 1/4 та друга від 06.12.2001 № 2/268 на податкову адресу АТ "ХБК".

Відповідно до п.п. 60.1.1 п. 60.1 ст.60 ПК України податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення.

Заборгованість АТ "ХБК" на момент розгляду справи не переривалась, а отже податкові вимоги не є відкликаними, та є чинними до повного погашення податкового боргу.

Згідно з п.87.1 та п.87.2 ст.87 ПКУ джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків, власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів, робіт або послуг, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані, як позика, та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Пунктом 95.1 статті 95 ПКУ визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.4 ст. 95 ПКУ контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Враховуючи, що узгоджені суми грошового зобов`язання своєчасно та в повному обсязі АТ "ХБК" не були сплачені, борг суд приходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та вважає за необхідне їх задовольнити.

На підставі п. 7.8 ст. 7 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" з моменту прийняття ухвали судом про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків порядок сплати податкового зобов`язання або погашення податкового боргу такого платника податків, зазначених у заяві, яка подається до суду, визначається згідно з нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", без застосування норм цього Закону.

З 01.01.2011 набрав чинності ПК України.

Пунктом 1.3 статті 1 ПК України визначено, що цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства.

Відповідно до ст.19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", який діяв до 18.10.2018, мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження (проваджень) у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення виконавчого провадження. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє відповідному органу або особі, яка здійснює примусове виконання судових рішень, рішень інших органів, за місцезнаходженням (місцем проживання) боржника та знаходженням його майна.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій; зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію; не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо. Дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.

Аналогічні положення містить ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства, який введений в дію з 18.10.2018.

Зважаючи на те, що з моменту прийняття постанови Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду від 26.02.2020 не сплинув 1095-денний строк, встановлений ст. 102 ПК України, з огляду на те, що АТ "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" постійно з 2003 року перебувало в процедурах банкрутства у різних справах, а законодавством, що регулює провадження у справах про банкрутство, при відкритті провадження у справі про банкрутство передбачено встановлення мораторію на задоволення вимог кредиторів під час якого, зокрема зупиняється перебіг позовної давності, заявлені до стягнення суми податкового боргу складаються виключно із сум, які заявлялись у вигляді кредиторських вимог в справах про банкрутство, та поточних кредиторських вимог, які виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство, то Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі не був пропущений строк звернення до суду.

Також суд дійшов висновку, що податковий борг структурних підрозділів АТ підлягає стягненню з самого товариства, яке є юридичною особою. Відповідно до статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Частиною п`ятою статті 46 КАС України визначено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень, зокрема, в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.

У спірних правовідносинах ГУ ДПС в Херсонській області діє як суб`єкт владних повноважень, а відповідачем за його позовом може бути громадян України, іноземець чи особа без громадянства, громадське об`єднання, юридична особа, які не є суб`єктами владних повноважень.

Отже, ГУ ДПС позивається до відокремлених підрозділів юридичної особи, які відповідно до ст.46 КАС України не можуть бути окремими відповідачами у адміністративній справі за позовом суб`єкта владних повноважень.

Тому податкова заборгованість підлягає стягненню за рахунок грошових коштів АТ "ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОНЯНИЙ КОМБІНАТ" з рахунків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Враховуючи вищевикладене, а також відсутність будь-яких заперечень та доказів з боку відповідача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, в зв`язку з чим належать задоволенню.

Керуючись ст.ст. 139? 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити позов Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Стягнути з Акціонерного товариства "Херсонський бавовняний комбінат" (код ЄДРЮОФОПГФ 00306710), грошові кошти з рахунків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу :

- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 3366825 грн. 97 коп. основного платежу, 599005 грн.72 коп. штрафних санкцій, 16157 грн. 94 коп. пені,

- по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1552480 грн. 62 коп. основного платежу, 373851 грн. 50 коп. штрафних санкцій,

- по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 1714 грн. 87 коп. основного платежу, 17324 грн.14 коп. штрафних санкцій,

- по земельному податку з юридичних осіб у сумі 6 972 900 грн. 56 коп. основного платежу, 35201 грн. 55 коп. штрафні, 838634 грн. 89 коп. пені,

- по місцевим податкам, нарахованим до 01.01.2011, у сумі 685666 грн. 01 коп. основного платежу. 135303 грн. 34 коп. пені,

- по рентній платі за спеціальне використання води (крім рентної плати за спеціальне використання води водних об`єктів місцевого значення) у сумі 7239 грн. 71 коп. ,

- по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 10402 грн. 35 коп.,

- по платі за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами та рідинами , що використовуються в електронних сигаретах у сумі 850 грн. штрафні санкцій та 179 грн. пені,

- по іншим надходженням у сумі 256 грн. 90 коп. штрафні санкцій та 25114 грн.11 коп. пені,

- борг Житлово-комунального відділу відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ» по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 1696,05 грн. та по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 193 306 грн. 80 коп. ,

- борг Комбінату громадського харчування відкритого акціонерного товариства «ХЕРСОНСЬКИЙ БАВОВНЯНИЙ КОМБІНАТ" по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 42 656 грн. 74 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Вікторія ХОМ`ЯКОВА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121969236
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —540/683/22

Рішення від 27.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні