Рішення
від 30.09.2024 по справі 560/8911/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8911/24

РІШЕННЯ

іменем України

30 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України на Південно-Західній залізниці в особі ліквідаційної комісії про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом від 18.06.2024 в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати наказ ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці від 30.04.2024 №3 о/с, в частині звільнення підполковника міліції ОСОБА_1 (С-522601) старшого слідчого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західної залізниці, з органів внутрішніх справ у відставку (із зняттям з військового обліку), згідно з пп. «а» (за віком) п. 65 Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ № 114; 2) Поновити ОСОБА_1 на посаді старшого слідчого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський УМВС України на Південно-Західній залізниці з 01.05.2024; 3) Визнати протиправними дії ліквідаційної комісії Управління МВС Південно-Західній залізниці щодо відмови у розгляді рапорта ОСОБА_1 , наданні направлення на медичний огляд/експертизу (ВЛК) / М(ВЛ)К та довідку про проходження служби в ОВС); 4. Зобов`язати ліквідаційну комісію Управління МВС України на Південно-Західній залізниці розглянути рапорт ОСОБА_1 , надати направлення на медичний огляд/експертизу (ВЛК) / М(ВЛ)К та довідку про проходження служби в ОВС.

У позові позивач пояснив, що 20.05.2024 отримав поштове відправлення № 0101048615961, яким було доставлено супровідний лист від 01 травня 2024 року за вих. № 37/7-7/166 та завірену членом ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці Мариною Стар копію наказу Управління МВС України на Південно-Західній залізниці від 30 квітня 2024 року № 3 о/с, яким підполковника міліції ОСОБА_1 (С-522601) старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західної залізниці, відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ № 114, звільнено з органів внутрішніх справ у відставку (із зняттям з військового обліку) згідно з пп. «а» (за віком) п.65, встановивши щомісячну премію у розмірі 0 відсотків. Вважає незаконним наказ про звільнення, так як він порушує його права та законодавство.

Позивач неодноразово оскаржував рішення відповідача про звільнення та стягнення належних виплат, зокрема, у справах №822/3058/15, №822/224/17, №822/1627/18, №560/44/20.

24 вересня 2019 рокупозивач звернувся до ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці з рапортом про звільнення з ОВС за п. 64 "б" (через хворобу) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ № 114 та просив надати направлення на медичний огляд (ВЛК) до державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України у Хмельницькій області", який відповідач не вирішив, як і звернення з цього приводу від 06.06.2024, що протиправно (арк. спр. 1-11).

Після усунення недоліків позову, суд ухвалою від 08.07.2024 відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та витребував докази.

Відповідач ухвалу про відкриття провадження у справі отримав 15.07.2024 (арк. спр.106), однак не надав Відзиву на позов та доказів, які витребував суд та не пояснив причину цього, тому суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Встановивши обставини (факти), якими позивач пояснює вимоги позову, оцінивши надані докази, беручи до уваги норми права, які регулюють спірні правовідносини, суд робить такі висновки, враховуючи наступне.

Відповідно до листа АТ "Укрпошта" за №1853-М-2024061110254-В від 12.06.2024 на №М-2024061110254 від 11.06.2024 ОСОБА_1 повідомлено, що поштове відправлення ним особисто отримано 20.05.2024 (арк. спр.65), тому позивачем не пропущено строк звернення до суду, який визначений ч.5 ст.122 КАС України.

Згідно з Відповіддю з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №814109 від 29.09.2024 Управління МВС України на Південно-Західній залізниці має ідентифікаційний код 08602997, перебуває в стані припинення з 10.07.2015, керівник - ОСОБА_2 , колова комісії з припинення або ліквідатор - ОСОБА_3 (арк. спр.107-110).

У рішенні від 12.03.2020 у справі №560/44/20, яке набрало законної сили, суд встановив, зокрема, що оскільки наказ № 1 о/с від 30 березня 2018 "По особовому складу" не скасований та являється чинним, а поновивши 30 березня 2018 року позивача на посаді, відповідач фактично допустив його до роботи, а відтак з цього часу позивачу належить нарахувати та виплатити грошове забезпечення, середньомісячний заробіток визначений за посадою старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західній залізниці за час вимушеного прогулу з 31 березня 2018 року по день прийняття рішення у даній справі. Також, суд: 1) Визнав протиправними дії ліквідаційної комісії Управління МВС на Південно-Західній залізниці щодо не нарахування та невиплати грошового забезпечення підполковнику міліції ОСОБА_1 середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу з 31 березня 2018 року; 2) Зобов`язав ліквідаційну комісію Управління МВС України на Південно-Західній залізниці нарахувати та виплатити грошове забезпечення підполковнику міліції ОСОБА_1 середньомісячний заробіток визначений за посадою старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західній залізниці за час вимушеного прогулу з 31 березня 2018 року по 12 березня 2020 року.

Отже, позивач після постановлення судом рішення у справі № 560/44/20 продовжив служити на посаді старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західній залізниці, що не потребує доказуванню в силу вимог ч.5 ст.78 КАС України.

Відповідно до наказу голови ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці за №3 о/с від 30.04.2024 підполковника міліції ОСОБА_1 , старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західній залізниці, відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України, затвердженого постановою КМ Української РСР від 29 липня 1991 року №114, звільнено з органів внутрішніх справ у відставку (із зняттям з військового обліку), згідно з пп."а" (за віком) п.65. Підстава: доповідна записка члена ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці Марини Стар від 29.04.2024 №37/7-7/161 (арк. спр.97).

Постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року N114 затверджено Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ (далі - Положення №114), яке визначає порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, їх права і обов`язки.

Пунктом 65 Положення №114 визначено, що особи рядового і начальницького складу звільняються зі служби у відставку (із зняттям з військового обліку):

а) за віком - при досягненні граничного віку, встановленого цим Положенням та Законом України "Про військовий обов`язок і військову службу" для перебування в запасі осіб, які мають відповідні військові звання;

б) через хворобу - у разі визнання їх непридатними до військової служби за рішенням військово-лікарської комісії, винесеним до звільнення особи із служби.

Позивач звертався до Голови ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці з Рапортом від 24.09.2019 в якому вказував на погіршення стану його здоров`я під час проходження служби і просив надати направлення на медичний огляд (ВЛК), результати чого врахувати для підготовки та видачі наказу про звільнення з ОВС (арк. спр.99).

Відповідач не надав доказів вирішення по суті Рапорту від 24.09.2019, що є протиправною бездіяльністю, яка триває більше 5-ти років, а не протиправних дій, як вважає позивач..

Відтак, не вирішення Рапорту від 24.09.2019 не дає можливості відповідачу звільнити ОСОБА_1 за пп. "а" п.65 Положення №114 з урахуванням пп. "б" п.65 цього Положення. Тобто, відповідач повинен спочатку встановити наявність чи відсутність підстав для звільнення через хворобу, вирішивши по суті Рапорт позивача щодо цього, і після цього прийняти рішення про звільнення ОСОБА_1 відповідно до Положення №114.

Також позивач звертався до Голови ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці із листом (зверненням) від 06.06.2024 у якому просив, зокрема, надати йому направлення на медичний огляд, довідку про проходження служби, і скасувати як незаконний наказ №3 о/с від 30.04.2024 (арк. спр.48).

Відповідач не надав суду доказів вирішення по суті заяви позивача від 06.06.2024, чим порушив його права та Закон України " Про звернення громадян" (далі - Закон N 393/96-ВР).

Правовідносини щодо порядку та строків розгляду заяв, скарг та пропозицій врегульовані Законом N 393/96-ВР.

Статтею 3 Закону N393/96-ВР визначено, що заява (клопотання) - це звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону N393/96-ВР звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Частиною 1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до ч.5 ст.77 КАС України, якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Таким чином, суд робить висновок, що з урахуванням обставин встановлених у справі №560/44/20 та цій справі, ОСОБА_1 частково довів позовні вимоги, зокрема, щодо незаконності наказу №3 о/с від 30.04.2024, протиправної бездіяльності відповідача, яка виразилась у не вирішенні по суті Рапорту від 24.09.2019 та звернення (заяви) позивача від 06.06.2024, що є підставою для задоволення зобов`язальних вимог, які стосуються цього, і є похідними. При цьому потрібно враховувати, що питання: 1) надання направлення на медогляд входить у вирішення по суті Рапорту від 24.09.2019; 2) надання довідки про проходження служби в ОВС - у звернення від 06.06.2024, тому позов задовольняється частково, що підтверджено доказами, які перевірено судом. Звертає увагу на себе, що з 2015 року позивач фактично тільки рахується старшим слідчим відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західної залізниці (близько 9-ти років), якого відповідач неодноразово звільняє з порушенням законодавства, проводить виплати за час вимушеного прогулу, про що винесено судам 4-и рішення (це 5-те), що вказує на систематичні порушення посадовими особами прав ОСОБА_1 , Конституції та законодавства України.

Оскільки позивач був звільнений від сплати судового збору, судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 від 18.06.2024 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ голови ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці за №3 о/с від 30.04.2024.

Поновити підполковника міліції ОСОБА_1 на посаді старшого слідчого відділення лінійного відділу на станції Київ-Пасажирський Управління МВС України на Південно-Західній залізниці з 30.04.2024, допустивши рішення суду у цій частині до негайного виконання, відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 371 КАС України.

Визнати протиправною бездіяльність ліквідаційної комісії Управління МВС України на Південно-Західній залізниці щодо не вирішення Рапорту ОСОБА_1 від 24.09.2024 та звернення (заява-лист) ОСОБА_1 від 06.06.2024.

Зобов`язати ліквідаційну комісію Управління МВС України на Південно-Західній залізниці вирішити по суті ОСОБА_4 від 24.09.2019 та звернення (заява-лист) ОСОБА_1 від 06.06.2024, допустивши рішення суду у цій частині до негайного виконання, відповідно до абзацу 9 ч.1 ст.371 КАС України.

В решті вимог позову відмовити.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 30 вересня 2024 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління Міністерства внутрішніх справ України на Південно-Західній залізниці в особі ліквідаційної комісії (вул. Чапаєва,6,Київ 30,01030 , код ЄДРПОУ - 08602997)

Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121970757
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —560/8911/24

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні