ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
30 вересня 2024 року м. Дніпросправа № 340/5492/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
перевіривши на відповідність вимогам КАС України матеріали апеляційної скарги Управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області
на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.05.2021 у справі №340/5492/20
за позовом ОСОБА_1
до Управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області
про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25 травня 2021 року у справі №340/5492/20 адміністративний позов ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області засобами поштового зв`язку направило апеляційну скаргу безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Судом встановлено, що скаргу від імені скаржника підписано і подано головою комісії з реорганізації управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області Людмилою Ковтун, яка на підтвердження своїх повноважень додала до апеляційної скарги копію Розпорядження голови Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 31 грудня 2020 року №263-р.
Відповідно до п. 2 даного Розпорядження, припинено юридичну особу публічного права управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197807), у зв`язку з реогранізацією шляхом приєднання до управлння соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197730).
Визначено управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197730) правонаступником управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197807).
Згідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 03197807) з 05.01.2021 перебуває у стані припинення на підставі рішення щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.
Судом встановлено, що відповідно до додатку 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням від 20.01.2021 №51-р), Бобринецьку, Долинську, Знам`янську, Компаніївську, Новгородківську, Олександрівську та Устинівську райдержадміністрації було вирішено реорганізувати шляхом їх приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району - до Кропивницької районної державної адміністрації.
На підставі розпорядження голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 31 грудня 2020 року №914-р "Про реорганізацію районних державних адміністрацій в Кропивницькому районі" було вирішено припинити юридичну особу публічного права Олександрівську районну державну адміністрацію Кіровоградської області (код 04055133) у зв`язку з реорганізацією, шляхом приєднання до Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області (код 04055067), яка визначена правонаступником Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області.
Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України, визначає Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна,прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1321, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації); у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.
Згідно з п. 8 Порядку №1321, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації; у разі утворення райдержадміністрації на території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та затвердження передавального акта комісії з реорганізації.
Райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення відповідного правонаступництва, передбаченого пунктами 7 і 8 цього Порядку (п. 10 Порядку №1321).
Пунктом 11 Порядку №1321 визначено, що райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.
Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 25.03.2021 №237-р "Про затвердження передавальних актів передачі-приймання майна з балансу Бобринецької, Долинської, Знам`янської, Компаніївської, Новгородківської, Олександрівської, Устинівської районних державних адміністрацій на баланс Кропивницької районної державної адміністрації" затверджено передавальний акт передачі-приймання майна з балансу вказаних райдержадміністрацій на баланс Кропивницької районної державної адміністрації.
Таким чином, Кропивницька районна державна адміністрація з 25.03.2021 стала правонаступником майна, майнових прав та обов`язків, зокрема Олександрівської районної державної адміністрації.
Як вже зазначалось вище, Розпорядженням голови Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 31.12.2020 №263-р вирішено припинити юридичну особу публічного права Управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області (ЄДРПОУ 03197807), у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 03197730), яке визначено правонаступником відповідача.
Отже, з цього моменту відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від повноважень відповідача до управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації.
Таким чином, оскільки на час подання апеляційної скарги відбувся перехід функцій адміністативної компетенції від управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області до управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації, суд вважає, що апеляційна скарга, підписана головою комісії з реорганізації управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області, є такою, що підписана особою, яка не має права її підписувати.
Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 298 КАС України, апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом апеляційної інстанції також, якщо апеляційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана, або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
Керуючись статтею 298 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25 травня 2021 року у справі №340/5492/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Олександрівської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - повернути.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк
суддяН.А. Бишевська
суддяЯ.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121971973 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні