ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/24989/23 пров. № А/857/4479/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПліша М.А.,
суддів Курильця А.Р., Мікули О.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року (головуючий суддя Сподарик Н.І., м. Львів) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» звернулося в суд першої інстанції з адміінстративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 9166920/44523251 від 11.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ OІЛ» №38 від 03.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №38 від 03.05.2023 днем її подання - 24.05.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9281194/44523251 від 01.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» № 39 від 03.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» № 39 від 03.05.2023 днем її подання - 24.05.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішенням за №9281196/44523251 від 01.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №42 від 05.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» № 42 від 05.05.2023 днем її подання - 24.05.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішенням за №9281192/44523251 від 01.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №43 від 08.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №43 від 08.05.2023 днем її подання - 24.05.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішенням за №9260581/44523251 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» № 29 від 03.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №29 від 03.05.2023 днем її подання - 24.05.2023;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової _накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішенням за №9260582/44523251 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» № 72 від 09.05.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» №72 від 09.05.2023 днем її подання - 24.05.2023.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9166920/44523251 від 11.07.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №38 від 03.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №38 від 03.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» датою її подання на реєстрацію.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9281194/44523251 від 01.08.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №39 від 03.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №39 від 03.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» датою її подання на реєстрацію.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9281196/44523251 від 01.08.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №42 від 05.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №42 від 05.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» датою її подання на реєстрацію.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9281192/44523251 від 01.08.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №43 від 08.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №43 від 08.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» датою її подання на реєстрацію.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9260581/44523251 від 27.07.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №29 від 03.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №29 від 03.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» датою її подання на реєстрацію.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області №9260582/44523251 від 27.07.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №72 від 09.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №72 від 09.05.2023, що складена товариством з обмеженою відповідальністю ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ датою її подання на реєстрацію.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України оскаржила його в апеляційному порядку, просила його скасувати та прийняти постанову суду, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.
В апеляційній скарзі зазначає, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків- фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної, а тому таке є правомірним.
Повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень.
Суб`єкти владних повноважень застосовують надані їм в межах закону повноваження на власний розсуд, без необхідності узгодження у будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами (дискреційні повноваження). Втручання в дискреційні повноваження суб`єкта влади виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Отже, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.
Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному органу держави та особам уповноважених на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення.
В Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № 11(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980р. на 316-й нараді, зазначено, що під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - ключовим завданням якого є здійснення правосуддя.
Таким чином, позовні вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, слід розцінювати саме як вимога про втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Позовні вимоги про зобов`язання вчинити конкретні дії (зареєструвати податкову накладну в ЄРПН), хоча і знаходяться у взаємозв`язку із вимогами про скасування рішень, але мають самостійний характер і можуть бути задоволені, якщо судом перевірено виконання усіх умов, визначених законом, для прийняття такого рішення.
Згідно з пунктом 20 Порядку № 1246, у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Виходячи зі змісту вказаної норми, контролюючий орган зобов`язаний провести повторну перевірку всіх документів, визначених пунктом 12 цього Порядку, у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили.
Враховуючи вищезазначене, апелянт вважає, що у даному випадку, позовна вимога щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН в ЄРПН є передчасною, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно ч. 1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ, зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 44523251, місце реєстрації: 81000, Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Левада, 110.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основні види діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» є: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням
Інші види діяльності; Роздрібна торгівля пальним, Будівництво житлових і нежитлових будівель, Знесення, Підготовчі роботи на будівельному майданчику, Інші будівельно-монтажні роботи, Штукатурні роботи, Покрівельні роботи, Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у., Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах, Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах, Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет, Вантажний автомобільний транспорт, Складське господарство, Транспортне оброблення вантажів, Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, Надання інших індивідуальних послуг, н.в.і.у.
21.04.2023 між позивачем та ТзОВ «МЕГАБУД-ПЛЮС» укладено договір поставки №ДГ-0000012, відповідно до п. 1.1 якого, на умовах та в порядку, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) покупцю товар, а покумець приймати його і оплатити у повному розмірі.
Згідно з п. 1.2 договору, товаром за цим договору є будівельні матеріали та інші товари.
Відповідно до п. 1.3 договору, найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару, яку постачальник повинен поставити покупцю в рамках цього договору, узгоджується сторонами на підставі письмових або усних замовлень.
Узгоджені сторонами найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару визначається у рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.4 договору).
Згідно з п. 2.1 договору, загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.
Відповідно до п. 2.4 договору, оплата товару здійснюється покупцем шляхом попередньої оплати повної вартості товару на протязі 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідної специфікації. У разі здійснення постачальником товару без попередньої оплати покупець оплачує поставлений товар протягом 10 банківських днів з дати поставки.
Згідно з п. 2.8 договору, сторони можуть погодити інший порядок та строк проведення розрахунків за товар, про що вказується у відповідній специфікації.
На виконання умов договору поставки №ДГ-0000012 від 21.04.2023, позивачем здійснено поставку товару на суму 102910,00 грн, в тому числі 17151,67 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000034 від 02.05.2023 та видатковою накладною №РН-0000038 від 06.05.2023. Оплата товару здійснена покупцем 03.05.2023 в сумі 102910,00 в т.ч. ПДВ в сумі 17151,67 грн., згідно виписки з рахунку АТ Кредобанк від 29.05.2023.
Транспортування товару здійснювалось перевізником ТзОВ «ПРЕМІУМ ОІЛ», про що свідчить ТТН №ТТН-00019 від 06.05.2023.
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 03.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» складено податкову накладну №38 від 03.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №38 від 03.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 42 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9166920/44523251 від 11.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №38 від 03.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
23.07.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
31.07.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №60745/44523251/2 від 31.07.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №38 від 03.05.2023 без змін.
10.04.2023 між позивачем та ТзОВ «ТРЦ ЛАВИНА» укладено договір поставки №ДГ-0000004, відповідно до п. 1.1 якого, на умовах та в порядку, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) покупцю товар, а покупець приймати його і оплатити у повному розмірі.
Згідно з п. 1.2 договору, товаром за цим договору є будівельні матеріали та інші товари.
Відповідно до п. 1.3 договору, найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару, яку постачальник повинен поставити покупцю в рамках цього договору, узгоджується сторонами на підставі письмових або усних замовлень.
Узгоджені сторонами найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару визначається у рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.4 договору).
Згідно з п. 2.1 договору, загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.
Відповідно до п. 2.4 договору, оплата товару здійснюється покупцем шляхом попередньої оплати повної вартості товару на протязі 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідної специфікації. У разі здійснення постачальником товару без попередньої оплати покупець оплачує поставлений товар протягом 10 банківських днів з дати поставки.
Згідно з п. 2.8 договору, сторони можуть погодити інший порядок та строк проведення розрахунків за товар, про що вказується у відповідній специфікації.
На виконання умов договору поставки №ДГ-0000004 від 10.04.2023, позивачем здійснено поставку товару на суму 175152,00 грн, в тому числі 29192,00 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000037 від 02.05.2023 та видатковою накладною №РН-0000039 від 03.05.2023. Оплата товару здійснена покупцем 03.05.2023 в сумі 102910,00 в т.ч. ПДВ в сумі 17151,67 грн., згідно виписки з рахунку АТ «Кредобанк» від 29.05.2023.
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 03.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» складено податкову накладну №39 від 03.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №39 від 03.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 42 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9281194/44523251 від 01.08.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №39 від 03.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
09.08.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
21.08.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №64083/44523251/2 від 21.08.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №39 від 03.05.2023 без змін.
02.04.2023 між позивачем та ТзОВ УФ «ЦУКОРЕНЕРГОСЕРВІС» ПрАТ АК «САТЕР» укладено договір поставки №ДГ-0000021, відповідно до п. 1.1 якого, на умовах та в порядку, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) покупцю товар, а покупець приймати його і оплатити у повному розмірі.
Згідно з п. 1.2 договору, товаром за цим договору є будівельні матеріали та інші товари.
Відповідно до п. 1.3 договору, найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару, яку постачальник повинен поставити покупцю в рамках цього договору, узгоджується сторонами на підставі письмових або усних замовлень.
Узгоджені сторонами найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару визначається у рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.4 договору).
Згідно з п. 2.1 договору, загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.
Відповідно до п. 2.4 договору, оплата товару здійснюється покупцем шляхом попередньої оплати повної вартості товару на протязі 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідної специфікації. У разі здійснення постачальником товару без попередньої оплати покупець оплачує поставлений товар протягом 10 банківських днів з дати поставки.
Згідно з п. 2.8 договору, сторони можуть погодити інший порядок та строк проведення розрахунків за товар, про що вказується у відповідній специфікації.
На виконання умов договору поставки №ДГ-0000021 від 02.05.2023, позивачем здійснено поставку товару на суму 330912,00 грн, в тому числі 55152,00 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000040 від 02.05.2023 та видатковою накладною №РН-0000040 від 02.05.2023. Оплата товару здійснена покупцем 05.05.2023 в сумі 330912,00 в т.ч. ПДВ в сумі 55152,00 грн., згідно виписки з рахунку АТ «Кредобанк» від 05.09.2023.
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 05.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» складено податкову накладну №42 від 05.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №42 від 05.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 43 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9281196/44523251від 05.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №42 від 05.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
09.08.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
21.08.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №64153/44523251/2 від 21.08.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №42 від 05.05.2023 без змін.
10.04.2023 між позивачем та ТзОВ «СУ630» укладено договір поставки №ДГ-0000005, відповідно до п. 1.1 якого, на умовах та в порядку, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) покупцю товар, а покумець приймати його і оплатити у повному розмірі.
Згідно з п. 1.2 договору, товаром за цим договору є будівельні матеріали та інші товари.
Відповідно до п. 1.3 договору, найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару, яку постачальник повинен поставити покупцю в рамках цього договору, узгоджується сторонами на підставі письмових або усних замовлень.
Узгоджені сторонами найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару визначається у рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.4 договору).
Згідно з п. 2.1 договору, загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.
Відповідно до п. 2.4 договору, оплата товару здійснюється покупцем шляхом попередньої оплати повної вартості товару на протязі 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідної специфікації. У разі здійснення постачальником товару без попередньої оплати покупець оплачує поставлений товар протягом 10 банківських днів з дати поставки.
Згідно з п. 2.8 договору, сторони можуть погодити інший порядок та строк проведення розрахунків за товар, про що вказується у відповідній специфікації.
На виконання умов договору поставки №ДГ-0000005 від 10.04.2023, позивачем здійснено поставку товару на суму 197730,60 грн, в тому числі 32955,10 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000038 від 02.05.2023 та видатковою накладною №РН-0000046 від 08.05.2023. Оплата товару здійснена покупцем 08.05.2023 в сумі 197730,60 грн, в тому числі 32955,10 грн ПДВ, згідно виписки з рахунку АТ «Кредобанк» від 03.08.2023.
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 08.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» складено податкову накладну №43 від 08.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №43 від 08.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд встановив, що позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 43 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9281192/44523251 від 08.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №43 від 08.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
09.08.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
21.08.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №64154/44523251/2 від 21.08.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №43 від 08.05.2023 без змін.
24.04.2023 між позивачем та ТзОВ «ФАЙГЕР Україна» укладено договір поставки №ДГ-0000019, відповідно до п. 1.1 якого, на умовах та в порядку, визначених цим договором, постачальник зобов`язується передати у власність (поставити) покупцю товар, а покупець приймати його і оплатити у повному розмірі.
Згідно з п. 1.2 договору, товаром за цим договору є будівельні матеріали та інші товари.
Відповідно до п. 1.3 договору, найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару, яку постачальник повинен поставити покупцю в рамках цього договору, узгоджується сторонами на підставі письмових або усних замовлень.
Узгоджені сторонами найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару визначається у рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.4 договору).
Згідно з п. 2.1 договору, загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.
Відповідно до п. 2.4 договору, оплата товару здійснюється покупцем шляхом попередньої оплати повної вартості товару на протязі 5 банківських днів з моменту підписання сторонами відповідної специфікації. У разі здійснення постачальником товару без попередньої оплати покупець оплачує поставлений товар протягом 10 банківських днів з дати поставки.
Згідно з п. 2.8 договору, сторони можуть погодити інший порядок та строк проведення розрахунків за товар, про що вказується у відповідній специфікації.
На виконання умов договору поставки №ДГ-0000019 від 24.04.2023, позивачем здійснено поставку товару на суму 51700,00 грн, в тому числі 8616,67 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000022 від 24.04.2023 та видатковою накладною №РН-0000037 від 03.05.2023 та на суму 34710,00 грн, в тому числі 5785,00 грн ПДВ, що підтверджується рахунком-фактурою №СФ-0000049 від 08.05.2023 та видатковою накладною №РН-0000048 від 09.05.2023
У відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 03.05.2023 ТзОВ ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ складено податкову накладну №29 від 03.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №29 від 03.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 43 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9260581/44523251 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №29 від 03.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
03.08.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
11.08.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №63277/44523251/2 від 11.08.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №29 від 03.05.2023 без змін.
Крім цього, судом першої інстанції також встановлено, що у відповідності до п.п. «б» п. 187.1 ст.187 та п.201.1 ст.201 ПКУ та на виконання податкового зобов`язання, 09.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» складено податкову накладну №72 від 09.05.2023 та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 24.05.2023 податкову накладну №72 від 09.05.2023 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач надіслав пояснення та копії документів у кількості 44 штук, пов`язані із здійсненням господарської діяльності щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №92060582/44523251 від 27.07.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної накладну №72 від 09.05.2023.
Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
03.08.2023 позивачем подано скаргу на рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з вимогою скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладну/розрахунок.
11.08.2023 Комісією ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами розгляду скарги позивача було прийнято рішення №63278/44523251/2 від 11.08.2023, яким залишено скаргу позивача без задоволення, рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної накладну №72 від 09.05.2023 без змін.
Розглядаючи спір, суд першої інстанції вірно врахував, що відповідно до підпунктів 16.1.2,16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Правовими положеннями пункту 201.1 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Згідно з пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165, яка набула чинності з 1 лютого 2020 р., серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0,20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За приписами п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до вимог п. 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до вимог п. 25 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з вимогами п. 44-46 Порядку № 1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
У даній спірній ситуації, судом першої інстанції вірно врахував, що наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків в ЄРПН (далі - Порядок № 520).
Відповідно до вимог п. 4 цього Порядку, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі наведений у пункті 5 Порядку № 520 та може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з вимогами п. 6 цього Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 передбачено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Суд першої інстанції з`ясував, що позивачем подано до контролюючого органу повідомлення з поясненнями та копіями документів на підтвердження реалізації товарів за податковими накладними, реєстрацію яких було зупинено.
Як вказано у спірних рішеннях, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Додатком № 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до вимог п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з вимогами п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Суд першої інстанції правильно зазначив, що при зупиненні реєстрації податкових накладних, податковий орган не навів конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, не зазначено у зв`язку із чим отримані від підприємства документи свідчать про відсутній необхідної інформації для реєстрації податкової накладної.
Ґпри цьому, суд вірно зауважив, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Не зазначення контролюючим органом конкретного переліку документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, згідно з висновком суду, виключає оцінку поведінки позивача як неправомірної.
Такі висновки суду першої інстанції узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними в у справі № 640/17687/19.
Після зупинення реєстрації податкових накладних позивачем на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №38 від 03.05.2023, № 39 від 03.05.2023, №42 від 05.05.2023, №43 від 08.05.2023, №29 від 03.05.2023, №72 від 09.05.2023 ТзОВ «ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ» було подано до податкового органу письмові пояснення разом з документами, які підтверджують реальність здійснення господарської операції.
У даній спірінй ситуації, судом першої інстанції правильно зауважено, що надані позивачем документи підтверджували реальність господарських операцій позивача, кількісні та вартісні показники цих операцій і були достатніми для реєстрації податкових накладних №38 від 03.05.2023, № 39 від 03.05.2023, №42 від 05.05.2023, №43 від 08.05.2023, №29 від 03.05.2023, №72 від 09.05.2023.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції правильно врахував, що відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів позивача буде зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №38 від 03.05.2023, № 39 від 03.05.2023, №42 від 05.05.2023, №43 від 08.05.2023, №29 від 03.05.2023, №72 від 09.05.2023, що складені ТзОВ ЛС ПРЕМІУМ ОІЛ, датою їх подання на реєстрацію.
Такі висновки узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02.04.2019 (справа №822/1878/18) та від 18.07.2019 (справа №1740/2004/18).
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції прл задоволення позовних вимог.
Виходячи із зазначеного вище, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року по справі № 380/24989/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді А. Р. Курилець О. І. Мікула
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121973789 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні