Категорія №6.6.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 серпня 2010 року Справа № 2а-4760/10/1270
Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді: Твердох ліба Р.С.,
при секретарі судового зас ідання: Чукіній А.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Державної под аткової інспекції в Артемівс ькому районі у місті Лугансь ку до Приватного підприємств а «АЛНІ»» про стягнення пода ткового боргу з податку на до дану вартість в сумі 3742,43 грн. т а з комунального податку в су мі 11,90 грн. шляхом звернення стя гнення на активи,
В С Т А Н О В И В:
15 червня 2010 року позивач - Дер жавна податкова інспекція в Артемівському районі у м.Луг анську звернулася до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду з позовом, в обґрун тування якого вказала наступ не. Відповідач - Приватне підприємство «АЛНІ» (ід.код 23477035) зареєстрований в якості юридичної особи виконавчим к омітетом Луганської міської ради 15.04.1997 року за реєстраційни м номером 13821200000012720, внесений до Єд иного державного реєстру під приємств України та перебува є на податковому обліку в яко сті платника податків у ДПІ в Артемівському районі у м.Луг анську з 22.04.1997 року. Станом на 04.06.2 010р. відповідач має заборгован ість перед бюджетом зі сплат и податку на додану вартість на загальну суму 3742,43 грн. та з к омунального податку в сумі 11,9 0 грн. Згідно з абз.1 п.5.1 ст.5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” №2181-III від 21.12.2000р. податкове зоб ов' язання, самостійно визна чене платником податків у по датковій дкларації, було узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. У зв' язку з несплатою податкового зобов' язання, згідно діючо го законодавства та, з метою п огашення податкового боргу п латником податків - ПП «АЛНІ» , ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську проводилися зах оди, передбачені Законом Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетом та держа вними цільовими фондами» № 2181 -ІІІ від 21.12.2000 року, а саме, на юри дичну адресу відповідача бу ла надіслана перша податкова вимога №1/10 від 11.01.2010р., яка була от римана уповноваженою особою відповідача 18.01.2010р. Так, 06.04.2010р. по зивачем складено акт, що підт верджує вручення через дошку оголошень другої податкової вимоги №2/117 від 24.02.2010р., яка вважає ться врученою 06.04.2010р. Однак, ужи ті заходи не надали бажаного результату. На підставі викл адено, позивач просить стягн ути з відповідача податковий борг з податку на додану варт ість в сумі 3742,43 грн. та з комунал ьного податку в сумі 11,90 грн., зв ернувши стягнення на активи платника податків Приватног о підприємства «АЛНІ».
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав суду пояснення, анало гічні викладеному в адмініст ративному позову.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про місце, дату та час розг ляду справи був повідомлений , про причини неприбуття суду не доповів. Правом надання за перечень проти позову та док азів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяв и про розгляд справи за його в ідсутності суду не надавав.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України суд в ирішує справу на основі наяв них в матеріалах справи дока зів.
Суд, вислухавши поясн ення представника позивача, дослідивши матеріали справи , вважає, що позов підлягає зад оволенню повністю з огляду н а наступне.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупер едженого та своєчасного розг ляду адміністративних справ .
Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 КАС України стосовно визначення адміністративної справи.
Стаття 17 КАС України визнач ає, що до юрисдикції адмініст ративних судів відносяться с пори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випад ах, встановлених Конституціє ю та законами України.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 КА С України, на які не поширюєть ся юрисдикція адміністратив них судів.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».
Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування» визначено , що під податком і збором (обо в' язковим платежем) до бюдж етів та до державних цільови х фондів слід розуміти обов' язковий внесок до бюджету ві дповідного рівня або державн ого цільового фонду, здійсню ваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються за конами України про оподаткув ання. Платниками податків і з борів (обов' язкових платежі в) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами Укр аїни покладено обов' язок сп лачувати податки і збори (обо в' язкові платежі). Платники податків і зборів (обов' язк ових платежів) зобов' язані у числі іншого, сплачувати на лежні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Право податкових органів н а звернення до суду з позовом про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами передбач ене ст.10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» перед бачена як одна з функцій пода ткового органу подання до су дів позовів до підприємств, у станов та організацій про ст ягнення заборгованості пере д бюджетом і державними ціль овими фондами за рахунок їх м айна.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» № 2181 визначений пор ядок погашення податкового б оргу платника податків та по рядок звернення стягнення на активи платника податків, як ий відповідно до ввідної час тини є спеціальним законом з питань оподаткування, та вст ановлює порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов'яз кових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами.
Також, цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.
Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.
Пунктом 5.1. ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» встанов лено, що податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
Відповідно до абз.4 пп.6.2.4. п.6.2 с т.6 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» у разі коли податков ий орган або пошта не може вру чити платнику податків подат кове повідомлення або податк ові вимоги у зв' язку з незна ходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням факти чного місця розташування (мі сцезнаходження) платника под атків, податковий орган розм іщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошц і податкових оголошень, вста новленій на вільному для огл яду місці біля входу до примі щення податкового органу. Пр и цьому день розміщення тако ї податкової вимоги вважаєть ся днем її вручення.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ актив и платника податків можуть б ути примусово стягнені в рах унок погашення його податков ого боргу виключно за рішенн ям суду.
Судом установлено, підтвер джується матеріалами справи , що відповідач Приватне п ідприємство «АЛНІ» зареєстр ований в якості юридичної ос оби виконавчим комітетом Луг анської міської ради 15.04.1997 року за реєстраційним номером 13821200 000012720, внесений до Єдиного держа вного реєстру підприємств Ук раїни та перебуває на податк овому обліку в якості платни ка податків у ДПІ в Артемівсь кому районі у м.Луганську з 22.04. 1997 року №23477035 (аркуші справи 10,11).
Станом на 04.06.2010 року у відпові дача виникла податкова забор гованість перед бюджетом зі сплати податку на додану вар тість у розмірі 3742,43 грн. та кому нального податку в сумі 11,90 грн . (аркуш справи 4).
Позивачем на адресу відпов ідача поштою направлялися пе рша податкова вимога №1/10 від 11. 01.2010р., яка була отримана уповно важеною особою відповідача 1 8.01.2010р., що підтверджується пові домленням про вручення пошто вого відправлення (аркуш спр ави 14) та друга податкова вимо га №2/117 від 24.02.2010р., яку, через немо жливість вручення, 06.04.2010р. було розміщено на дошці оголошень ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську, що підтверджуєт ься актом про неможливість в ручити поштою податкову вимо гу за юридичною адресою від 06. 04.2010 року (аркуш справи 15). Вказан і податкові вимоги вважаютьс я врученими відповідно 18.01.2010р. т а 06.04.2010р.
07.05.2010 року позивачем прийнято рішення № 24 про стягнення кош тів та продаж інших активів п латника податків - Приватно го підприємства «АЛНІ» в рах унок погашення його податков ого боргу (аркуш справи 17).
Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Оскільки позивач відносит ься до суб' єкта владних пов новажень, вказаними вище Зак онами йому надано право на зв ернення до суду з позовами у з азначених випадках про стягн ення податкового боргу шлях ом звернення стягнення на ак тиви боржника, при цьому пере дбачено, що таке стягнення мо жливе тільки виключно на під ставі рішення суду, тому суд в важає, що виниклі правовідно сини носять характер публічн о-правових, а тому адміністра тивний суд має право розгляд ати такі спори та приймати ві дповідні рішення з цього при воду.
На час розгляду справи дани х про добровільну сплату від повідачем податковго боргу н а загальну суму 3754,33 грн. судом не встановлено.
Враховуючи те, що активи пла тника податків відповідно до підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » можуть бути примусово стяг нені в рахунок погашення йог о податкового боргу виключно за рішенням суду, а також те, щ о відповідач за час судового розгляду справи в добровіль ному порядку податковий борг не сплатив, позовні вимоги Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у мі сті Луганську до Приватного підприємства «АЛНІ»» про стя гнення податкового боргу з п одатку на додану вартість в с умі 3742,43 грн. та з комунального податку в сумі 11,90 грн. шляхом з вернення стягнення на активи визнаються судом обґрунтова ними та такими, що підлягають до задоволення в повному обс язі.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 12 серпня 2010 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено на 17 серпня 2010 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови в судовому засіданні.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у мі сті Луганську до Приватного підприємства «АЛНІ»» про стя гнення податкового боргу з п одатку на додану вартість в с умі 3742,43 грн. та з комунального податку в сумі 11,90 грн. шляхом з вернення стягнення на активи - задовольнити в повному обся зі.
Стягнути з Приватного підп риємства «АЛНІ» (місцезнаход ження: 91000 м.Луганськ, вул.Лутуг інська, буд.133; ідентифікаційн ий код 23477035; р/р 26008248821,МФО 304988 «Укрком унбанк», р/р 26005013270420, МФО 304632 Луг.ФАТ «Брокбізнесбанк» м.Луганськ ) податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 3 742 г рн. 43 коп. (три тисячі сімсот сор ок дві гривні 43 копійки) на кор исть Державного бюджету Укра їни (код платежу 14010100, отримувач УДК у м.Луганську ГУДКУ у Луга нській області, код отримува ча 24046581, банк ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, р/р 31110029700003) та з ко мунального податку у розмірі 11 грн. 90 коп. (одинадцять гривен ь 90 коп.) на користь Державного бюджету України (код платежу 16010200, отримувач УДК у м.Луганськ у ГУ ДКУ у Луганській області , код отримувача 24046582, банк ГУ ДК У У Луганській області, МФО 804013 , р/р 33216828700009), шляхом звернення стя гнення на його активи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови скл адено та підписано 17 серпня 2010 року.
Суддя Р.С. Твердохліб
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2010 |
Оприлюднено | 15.11.2010 |
Номер документу | 12197742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Р.С. Твердохліб
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні