Постанова
від 01.10.2024 по справі 183/5906/24
НОВОМОСКОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 183/5906/24

№ 3/183/3643/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2024 року Дніпропетровська обл.,

м. Самар

Суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області Ігнатьєв Д.П., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця с. Видвиженець, Новомосковського р-ну, Дніпропетровської обл., РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

До Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшов протокол № 933 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. З протоколу вбачається, що 15.07.2021 р. наказом в.о. начальника Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області № 819-о ОСОБА_1 переведено на посаду головного державного ревізора інспектора відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Таким чином ОСОБА_1 є державним службовцем категорії «В» та відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія зазначеного закону.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі - ФГ «ОЛЕНА») с ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Разом з тим, згідно з актом про результати проведення перевірки (№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) на виконання розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС) від 07.03.2024 №33-р та уточненої інформації ГУ ДПС у Дніпропетровській області за вих. № 18092/5/04- 36-14-18 від 18.04.2024, яка надійшла як відповідь на запит УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ, встановлено, що 13.02.2024 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 31 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» - 3 рази; «податковий розрахунок земельного податку» -1 раз; «податкова декларація з податку на прибуток підприємств»-7 разів; «перегляд документу податкової звітності» 14 разів; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП»-6 разів, засновниками (учасниками) якого с його близькі особи.

Інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств; податковий розрахунок земельного податку; податкова декларація з податку на прибуток підприємств; перегляд документу податкової звітності; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» згідно з абз. 2. пункту 3.2. Порядку віднесена до конфіденційної.

Враховуючи, що ОСОБА_1 має професійні знання в питаннях додержання вимог податкового законодавства, зокрема щодо складання та подання податкової звітності до ДПС України та іншої документації, яку подають фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи для їх податкового адміністрування та з інших питань фінансово-господарської діяльності, зазначений факт, оскільки він стосується діяльності ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якої є його близькі особи, вказує на використання ним зазначеної конфіденційної інформації у своїх інтересах.

Таким чином, головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа Іван Вікторович, будучи державним службовцем категорії «В», а отже особою на яку розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції» згідно з п.п. «в» п.1.ч.1 ст. 3 цього Закону, в порушення вимог ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 5.3. 6.1. Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, п.п. 7.2., 7.3. Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно - телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, 13.02.2024 використав у власних інтересах конфіденційну інформацію з ІКС «Податковий блок», яка містилась в підсистемах «Додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств»; «податковий розрахунок земельного податку»; «податкова декларація з податку на прибуток підприємств»; «перегляд документу податкової звітності»; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», до якої мав доступ в зв`язку з виконання службових обов`язків, стосовно ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи: ОСОБА_3 (батько), ОСОБА_2 (мати) та ОСОБА_4 (рідна сестра), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшов протокол № 930 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. З протоколу вбачається, що 15.07.2021 р. наказом в.о. начальника Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області № 819-о ОСОБА_1 переведено на посаду головного державного ревізора інспектора відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Таким чином ОСОБА_1 є державним службовцем категорії «В» та відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія зазначеного закону.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі - ФГ «ОЛЕНА») с ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Разом з тим, згідно з актом про результати проведення перевірки (№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) на виконання розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС) від 07.03.2024 №33-р та уточненої інформації ГУ ДПС у Дніпропетровській області за вих. № 18092/5/04- 36-14-18 від 18.04.2024, яка надійшла як відповідь на запит УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ, встановлено, що 20.10.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 29 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі додаток «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» згідно з абз. 2. пункту 3.2. Порядку віднесена до конфіденційної.

Враховуючи, що ОСОБА_1 має професійні знання в питаннях додержання вимог податкового законодавства, зокрема щодо складання та подання податкової звітності до ДПС України та іншої документації, яку подають фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи для їх податкового адміністрування та з інших питань фінансово-господарської діяльності, зазначений факт, оскільки він стосується діяльності ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якої є його близькі особи, вказує на використання ним зазначеної конфіденційної інформації у своїх інтересах.

Таким чином, головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа Іван Вікторович, будучи державним службовцем категорії «В», а отже особою на яку розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції» згідно з п.п. «в» п.1.ч.1 ст. 3 цього Закону, в порушення вимог ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 5.3. 6.1. Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, п.п. 7.2., 7.3. Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно - телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, 20.10.2023 використав у власних інтересах конфіденційну інформацію з ІКС «Податковий блок», яка містилась в підсистемі «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», до якої мав доступ в зв`язку з виконання службових обов`язків, стосовно ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи: ОСОБА_3 (батько), ОСОБА_2 (мати) та ОСОБА_4 (рідна сестра), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшов протокол № 932 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. З протоколу вбачається, що 15.07.2021 р. наказом в.о. начальника Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області № 819-о ОСОБА_1 переведено на посаду головного державного ревізора інспектора відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Таким чином ОСОБА_1 є державним службовцем категорії «В» та відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія зазначеного закону.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі - ФГ «ОЛЕНА») с ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Разом з тим, згідно з актом про результати проведення перевірки (№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) на виконання розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС) від 07.03.2024 №33-р та уточненої інформації ГУ ДПС у Дніпропетровській області за вих. № 18092/5/04- 36-14-18 від 18.04.2024, яка надійшла як відповідь на запит УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ, встановлено, що 13.12.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 31 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» 19 раз; перегляд документів податкової звітності 12 раз, засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі «перегляд документів податкової звітності», «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» згідно з абз. 2. пункту 3.2. Порядку віднесена до конфіденційної.

Враховуючи, що ОСОБА_1 має професійні знання в питаннях додержання вимог податкового законодавства, зокрема щодо складання та подання податкової звітності до ДПС України та іншої документації, яку подають фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи для їх податкового адміністрування та з інших питань фінансово-господарської діяльності, зазначений факт, оскільки він стосується діяльності ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якої є його близькі особи, вказує на використання ним зазначеної конфіденційної інформації у своїх інтересах.

Таким чином, головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа Іван Вікторович, будучи державним службовцем категорії «В», а отже особою на яку розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції» згідно з п.п. «в» п.1.ч.1 ст. 3 цього Закону, в порушення вимог ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 5.3. 6.1. Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, п.п. 7.2., 7.3. Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно - телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, 13.12.2023 використав у власних інтересах конфіденційну інформацію з ІКС «Податковий блок», яка містилась в підсистемі «перегляд документів податкової звітності», «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», до якої мав доступ в зв`язку з виконання службових обов`язків, стосовно ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи: ОСОБА_3 (батько), ОСОБА_2 (мати) та ОСОБА_4 (рідна сестра), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшов протокол № 931 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. З протоколу вбачається, що 15.07.2021 р. наказом в.о. начальника Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області № 819-о ОСОБА_1 переведено на посаду головного державного ревізора інспектора відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Таким чином ОСОБА_1 є державним службовцем категорії «В» та відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія зазначеного закону.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі - ФГ «ОЛЕНА») с ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Разом з тим, згідно з актом про результати проведення перевірки (№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) на виконання розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС) від 07.03.2024 №33-р та уточненої інформації ГУ ДПС у Дніпропетровській області за вих. № 18092/5/04- 36-14-18 від 18.04.2024, яка надійшла як відповідь на запит УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ, встановлено, що 18.01.2024 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 3 перегляди інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі додаток «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» згідно з абз. 2. пункту 3.2. Порядку віднесена до конфіденційної.

Враховуючи, що ОСОБА_1 має професійні знання в питаннях додержання вимог податкового законодавства, зокрема щодо складання та подання податкової звітності до ДПС України та іншої документації, яку подають фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи для їх податкового адміністрування та з інших питань фінансово-господарської діяльності, зазначений факт, оскільки він стосується діяльності ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якої є його близькі особи, вказує на використання ним зазначеної конфіденційної інформації у своїх інтересах.

Таким чином, головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа Іван Вікторович, будучи державним службовцем категорії «В», а отже особою на яку розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції» згідно з п.п. «в» п.1.ч.1 ст. 3 цього Закону, в порушення вимог ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 5.3. 6.1. Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, п.п. 7.2., 7.3. Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно - телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, 18.01.2024 використав у власних інтересах конфіденційну інформацію з ІКС «Податковий блок», яка містилась в підсистемі «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», до якої мав доступ в зв`язку з виконання службових обов`язків, стосовно ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи: ОСОБА_3 (батько), ОСОБА_2 (мати) та ОСОБА_4 (рідна сестра), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області надійшов протокол № 934 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. З протоколу вбачається, що 15.07.2021 р. наказом в.о. начальника Головного управління Державної податкової служби в Дніпропетровській області № 819-о ОСОБА_1 переведено на посаду головного державного ревізора інспектора відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Таким чином ОСОБА_1 є державним службовцем категорії «В» та відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є суб`єктом, на якого поширюється дія зазначеного закону.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі - ФГ «ОЛЕНА») с ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Разом з тим, згідно з актом про результати проведення перевірки (№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) на виконання розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС) від 07.03.2024 №33-р та уточненої інформації ГУ ДПС у Дніпропетровській області за вих. № 18092/5/04- 36-14-18 від 18.04.2024, яка надійшла як відповідь на запит УСР в Дніпропетровській області ДСР НПУ, встановлено, що 06.12.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 19 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі додаток «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» згідно з абз. 2. пункту 3.2. Порядку віднесена до конфіденційної.

Враховуючи, що ОСОБА_1 має професійні знання в питаннях додержання вимог податкового законодавства, зокрема щодо складання та подання податкової звітності до ДПС України та іншої документації, яку подають фізичні особи, фізичні особи-підприємці та юридичні особи для їх податкового адміністрування та з інших питань фінансово-господарської діяльності, зазначений факт, оскільки він стосується діяльності ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якої є його близькі особи, вказує на використання ним зазначеної конфіденційної інформації у своїх інтересах.

Таким чином, головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа Іван Вікторович, будучи державним службовцем категорії «В», а отже особою на яку розповсюджується дія Закону України «Про запобігання корупції» згідно з п.п. «в» п.1.ч.1 ст. 3 цього Закону, в порушення вимог ст. 43 Закону України «Про запобігання корупції», п.п. 5.3. 6.1. Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, п.п. 7.2., 7.3. Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно - телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, 06.12.2023 використав у власних інтересах конфіденційну інформацію з ІКС «Податковий блок», яка містилась в підсистемі «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», до якої мав доступ в зв`язку з виконання службових обов`язків, стосовно ФГ «ОЛЕНА», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи: ОСОБА_3 (батько), ОСОБА_2 (мати) та ОСОБА_4 (рідна сестра), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Постановою судді від 24.06.2024 р. вказані вище адміністративні матеріали були об`єднані в одне провадження.

В судовому засіданні прокурор просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-8 КУпАП та накласти на нього відповідне стягнення.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не визнав себе винним в інкримінованих йому адміністративних правопорушеннях. Пояснив, що дійсно заходив в різні підсистеми ІКС «Податковий блок» з використанням коду ФГ «ОЛЕНА», але виключно з метою перевірки роботи вказаних підсистем ІКС «Податковий блок».

В судовому засіданні захисник Радільчкук Н.І. заперечувала проти притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності. Зазначила. Що він не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-8 КУпАП, у протоколах не зазначена мета та мотив вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. Таким чином в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-8 КУпАП. Просила провадження у справі закрити.

Заслухавши прокурора, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, захисника, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного.

У відповідності дост. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням не інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст. 9КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Згідно ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Статтею 245 КУпАП передбачено, щозавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 251 КУпАПдоказами в справі проадміністративне правопорушенняє будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюютьсяпротоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності,потерпілих,свідків, висновкомексперта, речовими доказами, показаннями технічних приладівта технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі,чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючимив автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом провилучення речей і документів, а також іншими документами.Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відносно ОСОБА_1 складені протоколи про адміністративні правопорушення за ч. 1 ст. 172-8 КУпАП, згідно якої передбачена відповідальність за незаконне розголошення або використання в інший спосіб особою у своїх інтересах інформації, яка стала їй відома у зв`язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень.

Згідно з приміткою до ст.172-8КУпАП суб`єктом правопорушень у частині першій цієї статті є особи, зазначені у пункті 1 та підпункті "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", а також особи, зазначені в частині другій статті 17 Закону України "Про запобігання впливу корупційних правопорушень на результати офіційних спортивних змагань".

З наказу № 819-о від 15.07.21 р. «Про переведення працівників» ГУ ДПС у Дніпропетровській області вбачається, що ОСОБА_1 з 15.07.2021 р. працює інспектором відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Отже, ОСОБА_1 є державним службовцем та відповідно до підпункті "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції"суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 ЗУ «Про інформацію» одним із видів інформації за змістом є податкова інформація.

Податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексомУкраїни (ч. 1 ст. 16 ЗУ «Про інформацію»).

За порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом (ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про інформацію»).

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація (ч. 1 ст. 21 ЗУ «Про інформацію»).

Відповідно доп.1ч.1ст.13ЗУ «Продоступ допублічної інформації» розпорядникамиінформації дляцілей цьогоЗакону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Наказом голови Державної податкової служби України № 1197 від 24.12.2012 3 01.01.2013 в підрозділах Державної податкової служби всіх рівнів введено в експлуатацію інформаційну систему «Податковий блок». ІКС «Податковий блок» це інформаційно - телекомунікаційна система, яка є власністю Державної податкової служби України та містить інформацію про фінансово-господарську діяльність платників податків, яку вони надають згідно вимог законодавства та подану ними податкову звітність.

Наказом голови Державної податкової служби України № 216 від 15.05.2020 затверджений «Порядок доступу до інформації інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах Державної податкової служби» (далі Порядок), згідно з п. 3.1 якого визначено, що об`єктом дії Порядку є відкрита та конфіденційна інформація.

Відповідно до п.3.2 Порядку встановлено, що дії Порядку підлягає:

-відкрита інформація, яка належить до державних інформаційних ресурсів, а також відкрита інформація про діяльність суб`єктів владних повноважень, яка оприлюднюється в Інтернеті або передається телекомунікаційними мережами;

-конфіденційна інформація, яка перебуває у володінні ДПС та її територіальних органів.

Володільцем інформації, яка перебуває в інформаційно-телекомунікаційній системі Державної податкової служби є Державна податкова служба України (пункт 4 Порядку).

Також цим Порядком визначено загальний порядок доступу до інформації в системі посадовим особам структурних підрозділів ДПС України, права та обов`язки користувачів та встановлено контроль за дотриманням Порядку.

Інформація, яка знаходиться в підсистемах ІКС «Податковий блок» віднесена до відкритої та конференційної інформації, про що повідомляється під підпис всім без виключення співробітникам Державної податкової служби під час надання ним логіну та паролю для доступу при допуску до роботи з ІКС «Податковий блок». Крім цього кожен співробітник підписує зобов`язання щодо нерозголошення конференційної інформації, яка знаходиться в ІКС «Податковий блок» та недопущення її використання у власних цілях.

Підсистеми ІКС «Податковий блок» містять наступну інформацію про суб`єкта господарської діяльності, що перебуває на обліку та віднесена до конференційної, так як є власністю Державної податкової служби України тому, що вона отримана від суб`єкта господарювання під час його перебування на обліку та звітності: подана звітність про результати фінансово-господарської діяльності; облік платежів здійснених суб`єктом господарювання, інформація про вантажно-митні декларації суб`єкта господарювання, інформація про банківські рахунки суб`єкта господарювання, податкова звітність суб`єкта господарювання; податкові повідомлення рішення суб`єктам господарювання, відомості про реєстратори розрахункові операції (касові апарати).

Згідно «Регламенту експлуатації інформаційно-комунікаційної системи «Податковий блок», затвердженого наказом голови ДПС України 28.09.2020 № 522 інформація, яка надходить від суб`єктів господарювання платників податків до ІКС «Податковий блок», оновляються автоматично в режимі 24/7, автоматично щоночі, протягом дня, але не пізніше наступного робочого дня. Таким чином інформація в зазначеній підсистемі ІКС «Податковий блок» інформація стосовно конкретного суб`єкта господарювання щодня може бути різною за змістом та повнотою. Після оновлення інформації в ІКС «Податковий блок» вона доступна для користувачів ІКС «Податковий блок» посадових осіб ДПС, які користуються нею під час виконання службових обов`язків.

27.09.2022 та 29.11.2023 головному державному ревізору - інспектору відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 надано доступ до роботи в 39 підсистемах ІКС «Податковий блок», присвоєно ідентифікатори користувача в системі, мережі, визначено інвентарний номер ПЕОМ та ІР-адреса, надано пароль та визначено місце де перебуває службовий комп`ютер, з якого буде здійснюватися доступ.

При цьому при ознайомленні з документом щодо отримання доступу до ІКС «Податковий блок» ОСОБА_1 підписав зобов`язання щодо дотримання правил обробки інформації, за якими зобов`язалась дотримуватись вимог Порядку, використовувати інформацію виключно в цілих, передбачених посадовою інструкцією або іншим організаційно-розпорядчим документом органу ДПС, не передавати інформацію стороннім особам та не використовувати її будь-яким іншим способом.

Також п.п. 5.3, 6.1 Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 № 52, та з якими ОСОБА_1 ознайомлений, передбачено, що працівникам забороняється використовувати свої повноваження або службове становище в особистих (приватних) інтересах (п. 5.3), вони мають право використовувати ресурси ДПС (рухоме та нерухоме майно, кошти, службову інформацію, технології, інтелектуальну власність тощо) тільки в межах посадових обов`язків та доручень керівників, наданих на підставі та у межах повноважень, передбачених законодавчими та нормативно-правовими актами (п.6.1).

Крім того, п. 7.2 Порядку доступу до інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 15.05.2020 № 216, користувачів зобов`язано дотримуватися вимог Порядку, використовувати інформацію виключно в цілях, передбачених посадовою інструкцією або іншим організаційно-розпорядчим документом органу ДПС.

Згідно з п. 7.3 Порядку користувачам заборонено використовувати інформацію в цілях, не передбачених посадовою інструкцією.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань засновниками (учасниками) фермерського господарства «ОЛЕНА» (далі ФГ «ОЛЕНА») є ОСОБА_2 , яка являється матір`ю ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , який є батьком ОСОБА_1 , та ОСОБА_4 , яка є рідною сестрою ОСОБА_1 .

Актом про результати проведення перевірки (№№ 18/04- 36-14-15 від 05.04.2024) встановлено, що головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив неодноразові перегляди інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402) в ІКС «Податковий блок».

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_5 пояснив, що у ОСОБА_1 не було підстав для перегляду інформації в системі «Податковий блок» щодо ФГ «Олена», так як він не здійснював перевірку щодо вказаної юридичної особи. Отриманвши інформацію щодо вказаної юридичної особи ОСОБА_1 використав її у власних цілях.

З протоколу № 933 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією вбачається, що 13.02.2024 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа І.В. у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 31 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» - 3 рази; «податковий розрахунок земельного податку» -1 раз; «податкова декларація з податку на прибуток підприємств»-7 разів; «перегляд документу податкової звітності» 14 разів; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» - 6 разів, засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2 Порядку інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств; податковий розрахунок земельного податку; податкова декларація з податку на прибуток підприємств; перегляд документу податкової звітності; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» є конфіденційною.

З акту про результати тематичної перевірки від 05.04.2024 р. вбачається, що перегляд ОСОБА_1 інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: додаток МПЗ до рядка 06.2 МПЗ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств; податковий розрахунок земельного податку; податкова декларація з податку на прибуток підприємств; перегляд документу податкової звітності; «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» була безпідставною та не входила до його посадових обов`язків.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не заперечував факту перегляду вказаної в попередньому абзаці інформації пояснюючи це тим, що таким чином він перевіряв роботу підсистем ІКС «Податковий блок».

Разом з цим доказів використання ОСОБА_1 отриманої ним інформації судді не надано.

Таким чином склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-8КУпАП в діях ОСОБА_1 відсутній.

З протоколу № 930 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією вбачається, що 20.10.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа І.В. у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 29 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2 Порядку інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» є конфіденційною.

З акту про результати тематичної перевірки від 05.04.2024 р. вбачається, що перегляд ОСОБА_1 інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» була безпідставною та не входила до його посадових обов`язків.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не заперечував факту перегляду вказаної в попередньому абзаці інформації пояснюючи це тим, що таким чином він перевіряв роботу підсистем ІКС «Податковий блок».

Разом з цим доказів використання ОСОБА_1 отриманої ним інформації судді не надано.

Таким чином склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-8КУпАП в діях ОСОБА_1 відсутній.

З протоколу № 932 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією вбачається, що 13.12.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа І.В. у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 31 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» 19 раз; перегляд документів податкової звітності 12 раз, засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2 Порядку інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», перегляд документів податкової звітності є конфіденційною.

З акту про результати тематичної перевірки від 05.04.2024 р. вбачається, що перегляд ОСОБА_1 інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», перегляд документів податкової звітності була безпідставною та не входила до його посадових обов`язків.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не заперечував факту перегляду вказаної в попередньому абзаці інформації пояснюючи це тим, що таким чином він перевіряв роботу підсистем ІКС «Податковий блок».

Разом з цим доказів використання ОСОБА_1 отриманої ним інформації судді не надано.

Таким чином склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-8КУпАП в діях ОСОБА_1 відсутній.

З протоколу № 931 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією вбачається, що 18.01.2024 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа І.В. у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 3 перегляди інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2 Порядку інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» є конфіденційною.

З акту про результати тематичної перевірки від 05.04.2024 р. вбачається, що перегляд ОСОБА_1 інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» була безпідставною та не входила до його посадових обов`язків.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не заперечував факту перегляду вказаної в попередньому абзаці інформації пояснюючи це тим, що таким чином він перевіряв роботу підсистем ІКС «Податковий блок».

Разом з цим доказів використання ОСОБА_1 отриманої ним інформації судді не надано.

Таким чином склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-8КУпАП в діях ОСОБА_1 відсутній.

З протоколу № 934 від 28.05.2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією вбачається, що 06.12.2023 головний державний ревізор інспектор відділу перевірок у сфері агропромислового комплексу управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Мофа І.В. у порушення вищевказаних вимог з використанням логіну користувача мережі та ІР-адреси здійснив 19 переглядів інформації по платнику податків ФГ «ОЛЕНА» (код 21914402), а саме: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП», засновниками (учасниками) якого є його близькі особи.

Відповідно до абз. 2 п. 3.2 Порядку інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемах: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» є конфіденційною.

З акту про результати тематичної перевірки від 05.04.2024 р. вбачається, що перегляд ОСОБА_1 інформація, яка міститься в ІКС «Податковий блок» в підсистемі: «Облік платежів. Перелік та друк ІКП» була безпідставною та не входила до його посадових обов`язків.

В судовому засіданні ОСОБА_1 не заперечував факту перегляду вказаної в попередньому абзаці інформації пояснюючи це тим, що таким чином він перевіряв роботу підсистем ІКС «Податковий блок».

Разом з цим доказів використання ОСОБА_1 отриманої ним інформації судді не надано.

Таким чином склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.172-8КУпАП в діях ОСОБА_1 відсутній.

Відповідно до ст.33КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України.

При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).

Із врахуванням вищезазначених обставин справи, враховуючи кількість епізодів вчиненого правопорушення, суд дійшов висновку, що до ОСОБА_1 слід застосувати адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1ст. 172-8 КУпАП, у виді штрафу в максимальному розмірі.

Обставини, що пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 , судом не встановлено.

Обставини, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , судом не встановлено.

Відповідно дост. 40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідноп. 5 ч. 2 ст.4ЗУ «Просудовий збір» у разіухвалення судомпостанови пронакладення адміністративногостягнення сплачується судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 грн. 60 коп.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.33, 40-1, ст. 172-8, 251, 252, 265, 283, 284, 287, 289 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-8 КУпАП закрити на підставі п.1 ч.1ст.247 КУпАПза відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Д.П. Ігнатьєв

СудНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121982176
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень

Судовий реєстр по справі —183/5906/24

Постанова від 01.10.2024

Адмінправопорушення

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігнатьєв Д. П.

Постанова від 24.06.2024

Адмінправопорушення

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Ігнатьєв Д. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні