Справа № 369/15074/24
Провадження №1-кс/369/2805/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.09.2024 року м. Київ
Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
при секретарі - ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотанняслідчого СВ Бучанського РУП ГУ НП в Київській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023112200000048 від 24.03.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.254, ч. 1 ст. 367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчими СВ Бучанського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 42023112200000048 від 24.03.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.254, ч. 1 ст. 367 КК України.
Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва у вказаному кримінальному провадженні здійснюється Києво-Святошинською окружною прокуратурою Київської області.
Під час досудового розслідування встановлено, що за інформацією ІНФОРМАЦІЯ_1 земельна ділянка площею 0,0148 га, яка розташована на території с.Святопетрівське Бучанського району Київської області (кадастровий номер 3222485800:02:011:5034) згідно відомостей Державного земельного кадастру перебуває у власності гр. ОСОБА_4 має цільове призначення для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення 01.03). Категорія земель землі сільськогосподарського призначення. Земельна ділянка знаходиться в охоронній зоні вздовж об`єкту енергетичної системи. Відповідно до затвердженої містобудівної документації земельна ділянка не передбачена для містобудівних потреб, та віднесена до зелених насаджень загального користування.
Незважаючи на викладене, на земельній ділянці сільськогосподарського призначення кадастровий номер 3222485800:02:011:5034, що розташована на перетині АДРЕСА_1 збудовано двоповерхову капітальну споруду, яка використовується для комерційного використання. Орієнтовно відсоток забудови земельної ділянки складає понад 90. Крім того, об`єкт будівництва, містобудування та архітектури збудований з порушенням будівельних норм, а окремі його складові частини знаходяться поза межами земельної ділянки 3222485800:02:011:5034 в межах червоних ліній вулиць.
Згідно до ст. 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена до цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Статтею 27 Закону України „Про ринок електричної енергії визначено те, що розміщення споруд та інших об`єктів в охоронних зонах електричних мереж без здійснення передбачених нормативно-технічними документами технічних заходів безпеки не допускається.
Відповідно до п. 7 Правил охорони електричних мереж затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1455 охоронні зони електричних мереж встановлюються уздовж повітряних ліній електропередачі - у вигляді земельної ділянки та повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидва боки лінії від крайніх проводів за умови їх невідхиленого положення на відстань по горизонталі: 30 метрів - 330кВ. Для об`єктів будівництва, які у законний спосіб (наявність відповідних дозволів) розташовані в межах охоронних зон електричних мереж, повинні бути забезпечені відповідні відстані, а також здійснені заходи захисту, передбачені Правилами улаштування електроустановок, затвердженими наказом Міненерговугілля від 21 липня 2017 року № 476.
Статтею 32 Закону України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів встановлені обмеження на використання земель у спеціальних зонах об`єктів енергетики, зокрема у межах охоронних зон об`єктів енергетики забороняється будувати житловібудинки,будинки громадськогопризначення; розміщати споруди іншого призначення на меншій відстані від елементів електричних мереж, ніж встановлена нормами. Власникам і користувачам земельних ділянок, фізичним та юридичним особам у межах спеціальних зон об`єктів енергетики без письмової згоди підприємств енергетики, у віданні яких перебувають ці мережі, а також без присутності їх представника забороняється виконувати земляні, будівельні та інші роботи.
Фізичні та юридичні особи, власники та користувачі земельних ділянок при провадженні господарської та іншої діяльності (вчиненні дій) на землях охоронних зон об`єктів енергетики зобов`язані дотримуватися спеціального режиму їх використання, обмежень та обтяжень, встановлених Законом України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів іншими нормативно-правовими актами.
У межах охоронних зон повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв без письмової згоди енергопідприємств, у віданні яких перебувають ці мережі, а також без присутності їх представника забороняється: будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, знесення будівель і споруд.
Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19 червня 1996 р. N 173 з метою захисту населення від дії електричного поля повітряних ліній електропередач (ПЛЕ) встановлюються санітарно-захисні зони, території яких розташовуються вздовж трас ПЛЕ по обидва їх боки. Згідно п. 8.58 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів в межах санітарно-захисних зон ПЛЕ забороняється розміщувати житлові і громадські будівлі, дачні ділянки та інші місця перебування людей, майданчики для стоянки та зупинки всіх видів транспорту, підприємства по обслуговуванню автомобілів, а також сховища нафти і нафтопродуктів.
Статтею 275 КК України передбачена кримінальні відповідальність за порушення правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, зокрема порушення під час проектування чи будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, особою, яка зобов`язана дотримувати таких правил. Також, ч. 3 ст. 197-1 КК встановлена кримінальна відповідальність за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці. Крім того, земельна ділянка 3222485800:02:011:5034, за даними державного земельного кадастру, віднесена до земель сільськогосподарського призначення, водночас будівництво на ній споруди, що не використовується в сільськогосподарських цілях, спричинило втрату її родючості, виведення земель з сільськогосподарського обороту, змивання гумусного шару, порушення структури ґрунту, що є кримінально караним правопорушенням, передбаченим ст. 254 КК України.
Законом України Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів визначено, що місцеві органи виконавчої влади у межах своєї компетенції сприяють підприємствам у забезпеченні виконання вимог цього Закону при провадженні фізичними та юридичними особами господарської та іншої діяльності в охоронних зонах об`єктів транспортування електроенергії, а також у роботі із збереження об`єктів енергетики, запобігання аваріям (аварійним ситуаціям) та ліквідації їх наслідків.
Пунктом 32 Правил охорони електричних мереж передбачено, що місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, які надають дозволи на розміщення об`єктів будівництва, в тому числі в охоронних та санітарно-захисних зонах електричних мереж, зобов`язані сприяти власникам електричних мереж у роботі із збереження електричних мереж, запобігання аваріям і ліквідації їх наслідків у діючих електромережах, а також у забезпеченні виконання вимог цих Правил юридичними та фізичними особами/фізичними особами - підприємцями.
При розгляді вказаного клопотання прошу врахувати наступне.
Так, 10.09.2024 року підставі Ухвали суду №369/14264/24 в ході огляду за адресою: Київська область, Бучанський р-н, с. Святопетрівське, кадастровий номер 3222485800:02:011:5034 було встановлено, що на вказаній земельній ділянці розташовано дві капітальні нежитлові приміщення (одноповерхова та двоповерхова), які використовуються під комерцію. Згідно інформації з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва будь-які дозвільні документи на будівництво вказаних приміщень відсутні.
Згідно до даних Національної кадастрової системи вказана земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення, код виду цільового призначення 01.03 для ведення особистого селянського господарства. В результаті виправлення помилок було змінено конфігурацію, межі та координати земельної ділянки з кадастровим номером 3222485800:02:011:5034.
Однак, не зважаючи на той факт, що будівлі побудовані самовільно, без відповідної дозвільної документації та введення в експлуатацію, останні використовуються для комерції та отримують електричну енергію за звернення власника.
Згідно інформації ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », електроенергія постачається власнику земельної ділянці на підставі заяви- приєднання та інших документів.
У зв`язку з цим, необхідно отримати в порядку тимчасового доступу до оригіналів документації, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:
1. Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_4 з документами, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовнику);
2. Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_5 за адресою об`єкту: АДРЕСА_1 з усіма додатками документів, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовникам).
Вилучення вищевказаних документів необхідне з метою призначення почеркознавчої експертизи, та подальше доказування того факту, що неналежним виконанням службовою особою своїх службових обов`язків, було завдано істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян.
Відповідно до частини 1 статті 131 Кримінального процесуального кодексу України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до вимог частини 1 статті 159 Кримінального процесуального кодексу України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до вимог частини 2 статті 159 Кримінального процесуального кодексу України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до часини 1 статті160 Кримінального процесуального кодексу України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього кодексу.
Потреби досудового розслідування в оригіналах документів, які можуть бути процесуальним джерелом доказів та необхідні для проведення подальшого слідства у кримінальному провадженні, виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи окремих осіб.
Враховуючи вимоги частини 1 статті 163 Кримінального процесуального кодексу України вважаємо, що виклик особи, у володінні якої знаходяться документи, є недоцільним, оскільки може призвести до передчасного розголошення важливої для слідства інформації.
Беручи доуваги вищевикладенета ураховуючи,що оригіналидокументів щомістять охоронюванузаконом таємницю,які можутьбути використаніяк доказифакту таобставин,що встановлюютьсяпід часкримінального провадження,мають суттєвезначення дляустановлення обставину кримінальномупровадженні,їх вилученнянеобхідне длядосягнення метиотримання доступудо документу,який іншимспособом неможливоотримати,тому напідставі вищевказаногослідчий просивсуд надати прокурорам Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області, які входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42023112200000048 від 24.03.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.254, ч. 1 ст. 367 КК України, - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , слідчим СВ Бучанського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів (з можливістю вилучення їх оригіналів), які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:
Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_4 з документами, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовнику);
Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_5 за адресою об`єкту: АДРЕСА_1 з усіма додатками документів, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовникам) ;
В судове засідання слідчий не з`явився. До суду направив заяву у якій просив суд розгляд справи проводити без його участі у якій заяву підтримав, просив задовольнити, у зв`язку з тим, що необхідно у даному кримінільному провадженні провести почеркознавчу експертизу.
Суд розглядає клопотання у відсутність особи, у володінні якої знаходяться вказані документи, з метою унеможливлення завчасного знищення або переховування документів, зазначених у клопотанні.
В силу ст. 131 Кримінального процесуального кодексу України(далі - КПК України) заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є в тому числі тимчасовий доступ до речей, документів.
Згідно до вимог ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Беручи до уваги вищенаведене та враховуючи, що у клопотанні та доданих до нього матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що документи, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає, що є підстави для задоволення клопотання.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 131, 159-163, 166, 309 КПК України, слідчий суддя
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання - задовольнити.
Надати прокурорам Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області, які входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42023112200000048 від 24.03.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.254, ч. 1 ст. 367 КК України, - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , слідчим СВ Бучанського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів (з можливістю вилучення їх оригіналів), які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що за адресою: АДРЕСА_2 , а саме:
Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_4 з документами, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовнику);
Оригінали договору про постачання електроенергії постачальником універсальних послуг між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та споживачем ОСОБА_5 за адресою об`єкту: АДРЕСА_1 з усіма додатками документів, на підставі яких такий договір укладено ( заяви-приєднання, паспорт точки розподілу електричної енергії, заяви, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, рішення органів місцевого самоврядування, паспортні дані, виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП, відповіді замовникам).
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала діє протягом двох місяців.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121983361 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Скрипник О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні