Рішення
від 25.09.2024 по справі 638/9516/24
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/9516/24

Провадження № 2/638/4412/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2024 року м. Харків

Дзержинський районний судм. Харкова у складі:

головуючого - судді Теслікової І.І.,

за участі секретаря судових засідань Зубко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в порядку спрощеного провадження цивільну справу за позовом представника ОСОБА_1 адвоката Керімова Аліка Заміровича до Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» про скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду, через свого представника адвоката Керімова А.З., з позовною заявою до КНП ХОР «Обласний центр служби крові», в якій просить скасувати Наказ №90/к/тр від 30.04.2024 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2 , поновити його на роботі в КНП ХОР «Обласний центр служби крові» дати звільнення на посаді юрисконсульта, стягнути з КНП ХОР «Обласний центр служби крові» на користь позивача середньомісячну заробітну плату за час вимушеного прогулу з моменту звільнення по дату поновлення на роботі судом,із розрахунку 1167,17 грн. за день вимушеного прогулу, що на момент звернення до суду становить 22176,23 грн., у частині поновлення звернути до негайного виконання.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що з 30.06.2017 ОСОБА_1 прийнятий на посаду юрисконсульта до Комунального закладу охорони здоров`я «Харківський обласний центр служби крові», та який в подальшому було перетворено з 01.10.2020 на КНП ХОР «ОЦСК» про що зроблено запис в трудовій книжці. Відповідно до Наказу №31 від 22.02.2024 року «Про внесення змін до штатного розпису та скорочення штату і кількості працівників», 29.02.2024 ОСОБА_1 письмово повідомлено про скорочення його посади на підприємстві (загальний фонд). Відповідно до Наказу №90/к/тр від 30.04.2024 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2 », був звільнений з посади юрисконсульта. Зазначає, що позивач працював на КНП ХОР «ОЦСК» майже 7 років на посаді юрисконсульта, маючи загальний стаж юридичної практики більше 17 років, з них понад 10 років в системі закладів охорони здоров`я. Виступав у якості захисника у багатьох кримінальних, адміністративних та інших провадженнях в інтересах зазначеного підприємства, працівників та його багаторічного керівника на умовах pro-bono. Має подяки та почесні грамоти у великій кількості, зокрема остання видана як юрисконсульту КНП ХОР «ОЦСК» від голови Харківської обласної ради у 2023 році. Кожного року як адвокат проходив курси підвищення кваліфікації, про що має відповідні сертифікати Вищої школи адвокатури. Починаючи з 24 лютого 2022 року по 01 червня 2022 року постійно та цілодобово перебував на робочому місці у КНП ХОР ОЦСК максимальній наближеності до місця бойового зіткнення виконуючи різноманітну роботу у тому числі охоронця у нічний час, оскільки підприємство працювало цілодобово. Після трагічної загибелі багаторічного керівника КНП ХОР «ОЦСК» ОСОБА_3 , на початку січня 2024 року, керівництво підприємством перейшло до особи, що раніше займала посаду медичного директора ( ОСОБА_4 ) яка в свою чергу маючи до позивача якесь неприязне відношення почала тиснути на нього та на осіб з ким він знаходився у приятельських відносинах по роботі або у родинних відносинах. Крім того зазначив, що ОСОБА_1 не надавались доручення щодо виконання службових обов`язків починаючи з січня 2024 року, тобто з моменту зайняття посади керівника новою людиною, позивача усунуто від виконання обов`язків у не правовий спосіб. Про це позивачем було надано заяви до керівництва КНП №1.03/ХЦК (вх.563) від 29.04.2024 та №2.03/ХЦК (вх.№576) від 30.04.2024 року, про що ним отримано формальну відповідь (відписку) що жодних прав позивача не порушено. За цей час заробітна плата позивача зменшилась більш ніж вдвічі при не відомих обставинах і нічим не обґрунтовано, постійно здійснювався контроль за його знаходженням на робочому місці через секретаря-референта із явними проявами психологічного тиску що виражався у дзвінках в останні хвилини робочого дня с запитаннями щодо місцезнаходження позивача, коли той працював у своєму робочому кабінеті. Такий тиск, також мав прояв, у вигляді зокрема виконання особистої вимоги директора ОСОБА_4 щодо ненадання позивачу ніякої службової інформації по підприємству зі сторони керівників структурних підрозділів. Керівнику профспілкової організації навіть було заборонено надати мені примірник колективного договору для ознайомлення з положенням про нарахування вихідної допомоги. 26.04.2024 року позивач звернувся до відділу кадрів підприємства з проханням продублювати йому копію Наказу від 22.02.2024 №31 (про скорочення штатів та чисельності), проте керівник відділу кадрів Кошелева відмовила йому, а інша працівниця взагалі висловлювала якісь незрозумілі погрози щодо звільнення позивача до проведення процедури скорочення. Однак позивачу вдалось скритно сфотографувати цей наказ. Раніше, позивачем фіксувались факти намагань з боку сьогоднішнього керівника, втручатись у діяльність ОСОБА_1 як адвоката у резонансних кримінальних провадженнях, нібито за вказівками з ХОВА. Про такі факти відомості внесені до ЄРДР, слідство триває. Викладені обставини прямо вказують на те, що протягом всього часу починаючи з січня 2024 року по квітень 2024, тобто з моменту зміни керівника на підприємстві, за вказівкою керівництва створювались умови для звільнення позивача з займаної посади та недопущення у разі скорочення прийняття позивачем пропозицій щодо переводу на іншу посаду. З листа-повідомлення №17-ВК від 29.02.2024 року вбачається, що на скорочення надано згоду комітету первинної профспілкової організації КНП ХОР «ОЦСК» №02 від 29.02.2024 року. Зазначене рішення при цьому стосувалось безпосередньо позивача, проте йому не було відомо про проведення такої наради, його туди не запрошували та про існування такого рішення не повідомляли. Слід зазначити, що у період дії воєнного стану не діє норма, яка вимагає обов`язкового одержання попередньої згоди профспілки на розірвання трудового договору зв`язку із скороченням, крім випадків звільнення працівників обраних до профспілкових органів. Але, згода чи відмова в дачі згоди профспілки не є вирішальним фактором в судовому процесі. В цьому ж аспекті, оскільки таке рішення все ж таки приймалось, слід зазначити, що профспілка теж повинна приймати обґрунтовані рішення під час звернення до неї із зазначеного питання, а це означає, що необґрунтованість рішення профспілки породжує у роботодавця право на звільнення працівника. На даний час законодавство не містить тлумачення слова «обґрунтований», але виходячи із загальних принципів права, це слово означає «бути достатньо добре аргументованим, підтвердженим науково, переконливими доказами, доведеним фактами». Таким чином, за рахунок наявності такої згоди та використання її як підстави у листі 17-ВК, рішення профспілки про дозвіл в наданні згоди на розірвання трудового договору повинно бути добре аргументованим та містити посилання на правове обґрунтування законності звільнення працівника або посилання на неврахування роботодавцем фактичних обставин, за яких розірвання трудового договору з працівником є порушенням його законних прав. Співставляючи та аналізуючи положення абз. 2 п. 2 ч. 3 ст. 50 Закону Про зайнятість населення та наказ №31 від 22.02.2024, можна зробити висновок, що в ньому йдеться про скорочення чисельності працівників, то по суті мається на увазі масове вивільнення, під час якого підприємство проводить консультації із профспілкою і надає їй письмове повідомленняяке має міститиінформацію про: причини наступних звільнень; середню кількість і категорії працівників; кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися; строки звільнення. Порядок проведення таких консультацій та виконання рекомендацій визначається колективним договором який позивачу надати відмовились, а в разі його відсутності за домовленістю що передбачено ч. 2 ст. 49-4КЗпП,абз. 2 п. 2 ч. 3 ст. 50Закону Про зайнятість.

Ухвалою судді Дзержинського районного суду м.Харкова від 04 червня 2024 року позовна заява залишена без руху та позивачу було надано строк на усунення недоліків, на виконання якої позивачем подано позовну заяву у зміненій редакції.

Ухвалою судді Дзержинського районного суду м. Харкова Теслікової І.І. від 14 червня 2024 року прийнято до розгляду тавідкрито провадженняу справіза позовноюзаявою в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

10 липня 2024 року до суду надійшов відзив представника відповідача, в якому він позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні у зв`язку з безпідставністю та необґрунтованістю.

В обґрунтування заперечень зазначив, що оскаржуваним наказом КНП від 30.04.2024 за №90/к/тр звільнено ОСОБА_1 юрисконсульта адміністративно-управлінського персоналу за п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України з вказаної дати у зв`язку зі скороченням чисельності та штату працівників. Наказано головному бухгалтеру забезпечити нарахування та виплату позивачу грошової компенсації за невикористані частини щорічних відпусток у кількості 50 днів (за загальний період з 30.06.2022 по 30.04.2024, детально зазначено у даному наказі) та вихідну допомогу у розмірі одного середнього місячного заробітку. Також, наказано начальнику відділу кадрів оформити належним чином трудову книжку та видати її ОСОБА_1 разом з копією цього наказу та повідомленням про нараховані та виплачені йому суми про звільнення (виконано того ж дня 30.04.2024, що підтверджується підписом позивача та власноручним проставленням дати). Виданню оскаржуваного ОСОБА_1 наказу передувало наступне. Згідно з Доповідною запискою від 19.01.2024 за №14 «Стосовно приведення штатного розпису та чисельності працівників у відповідність до бюджетного фінансування» (копія додається) відповідно до лімітної довідки від 04.01.2024 за №06-15/04 (копія також додається) на виплату заробітної плати з нарахуванням працівникам підприємства надано бюджетне фінансування у обсязі 55% від розрахункової потреби на виплату заробітної плати на 2024 рік, а тому з метою забезпечення фінансової стійкості підприємства, необхідності скорочення витрат на заробітну плату, оптимізації організаційної структури для приведення штатного розпису та чисельності працівників у відповідність до бюджетного фінансування (згідно ст.51 БК України) запропоновано розглянути можливість: -переходу на аутсорсинг за можливими напрямками, які можуть здійснюватися на умовах укладених договорів про виконання зовнішніх (аутсорсингових) робіт/послуг та дозволять оптимізувати організаційну структуру підприємства, скоротити видатки на заробітну плату працівників з метою приведення цих видатків до бюджетного фінансування; -скорочення штату та чисельності. До вказаної доповідної записки також додано Техніко-економічне обґрунтування необхідності внесення змін до організаційної структури та штатного розпису, скорочення штату та чисельності працівників КНП від 19.01.2024 за №15 згідно якого, виходячи із наявних сум та кількості посад у штатному розписі (210,75 штатних одиниць), на одну посаду припадає 6 699,88 грн., що не відповідає Закону України «Про оплату праці», а тому для забезпечення працівників заробітною платою на рівні мінімальної, потрібно внести зміни до штатного розпису та скоротити штат та чисельність працівників до 198,75 штатних одиниць. Зважаючи на те, що КНП є об`єктом критичної інфраструктури та його діяльність спрямована на забезпечення потреб закладів охорони здоров`я донорською кров`ю, та компонентами крові в повному обсязі, важливим є збереження кадрового потенціалу (посад у штатному розписі), які безпосередньо задіяні у виробничому процесі заготівлі донорської крові та компонентів крові, їх тестуванні, зберіганні та розподілу, тобто того напрямку, який неможливо передати третім особам за аутсорсингом на підставі укладених договорів. Виходячи з цього, потрібно визначити максимально можливу кількість посад для виведення їх зі штатного розпису з метою приведення його у відповідність до бюджетного фінансування, а дефіцит коштів, з метою дотримання державної соціальної гарантії, покривати за рахунок власного бюджету (коштів від господарської діяльності), у зв`язку з чим оптимізувати штатний розпис відділення гемокорекції (спеціальний фонд). З огляду на викладене, наказом КНП від 19.01.2024 за №7 (копія додається) створено комісію з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП, скорочення штату та чисельності працівників, якій доручено визначити напрямки, які можуть здійснюватися на умовах укладених договорів про виконання зовнішніх (аутсорсингових) робіт/послуг та дозволять оптимізувати організаційну структуру та штатний розпис підприємства, а також визначити перелік посад, які підлягають вилученню зі штатного розпису. 27 січня 2024 року вказаною комісією, окрім іншого, визначено перелік посад, які можуть бути виведені із штатного розпису та які не впливають на якість та обсяги основної діяльності КНП (Протокол №1 засідання комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП, скорочення штату та чисельності працівників додається). Так, всього запропоновано для виведення зі штатного розпису 9.75 штатних одиниць по загальному фонду та 1.50 штатних одиниць по спеціальному фонду, серед яких: з адміністративно-управлінського персоналу юрисконсульт 1 штатна одиниця та з адміністративно-управлінського персоналу (спеціальний фонд) юрисконсульт 1 штатна одиниця (тобто усі посади юрисконсультів), а також штатні одиниці: оператор комп`ютерного набору, водій, дезінфектор, гардеробник, касир тощо. При цьому, комісією вирішено перейти на аутсорсинг з правової допомоги та здійснення мікробіологічного тестування крові та компонентів крові, а також запропонувати всі вакантні посади працівникам, які займають посади, що планується скоротити (вивести зі штатного розпису), з урахуванням їх кваліфікації. На підставі доповідної записки від 29.01.2024 за №44 відповідні пропозиції затверджено наказом КНП від 29.01.2024 за №12, а також внесено з 01.05.2024 відповідні зміни до штатного розпису (загальний та спеціальний фонди). Про вказане згідно ст.49-4 КЗпП України, ч.3 ст.22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» також повідомлено первинну профспілкову організацію. Профспілковим комітетом первинної профспілкової організації КНП та вказаною вище комісією схвалено комплекс заходів щодо пом`якшення умов скорочення штату та чисельності працівників КНП. При цьому, профспілковим комітетом первинної профспілкової організації КНП погоджено раніше згаданий наказ КНП від 29.01.2024 за №12 та надано згоду на скорочення штату та чисельності працівників від 29.02.2024 за №02. Наказом КНП від 22.02.2024 №30 «Про внесення змін до штатного розпису (спеціальний фонд) та скорочення штату і чисельності працівників КНП» з 01.05.2024 внесено відповідні зміни до штатного розпису (спеціальний фонд) та з нього виключено всього 1.50 штатних одиниць, зокрема, 1.0 штатних одиниць юрисконсульта. Одночасно, наказом КНП від 22.02.2024 №31 «Про внесення змін до штатного розпису та скорочення штату і чисельності працівників КНП» з 01.05.2024 внесено відповідні зміни до штатного розпису (загальний фонд) та з нього виключено всього 9.75 штатних одиниць, зокрема, 1.0 штатних одиниць юрисконсульта. Штатний розпис 29.02.2024 погоджено з Департаментом охорони здоров`я Харківської обласної військової адміністрації та Харківською обласною радою. Наказом КНП від 29.02.2024 №36 «Про попередження працівників про заплановане звільнення у зв`язку зі скороченням штату та чисельності» вирішено цього ж дня підготувати письмові попередження про наступні вивільнення працівників, у тому числі юрисконсульту адміністративного-управлінського персоналу пану ОСОБА_1 та юрисконсульту адміністративного-управлінського персоналу (спеціальний фонд) ОСОБА_5 (тобто доводи сторони позивача про начебто залишення на посаді іншого юрисконсульта є безпідставними). Так, листом від 29.02.2024 за вихідним №17-вк юрисконсульта адміністративно-управлінського персоналу КНП ОСОБА_1 повідомлено про введення в дію з 01.05.2024 нового штатного розпису, яким окрім іншого передбачено виведення із штатного розпису посади, шо він обіймав (усього 11,25 посад, у тому числі усіх (2-х) юрисконсультів), а також про його наступне звільнення 30.04.2024 із займаної посади на підставі п.1 ст.40 КЗпП України. Одночасно ОСОБА_1 запропоновано переведення на вакантні посади, перелік яких з 29.02.2024 до 30.04.2024 не змінювався, усього було 11.25 вакантних посад із різною зайнятістю. 30 квітня 2024 року станом на 17.30, як і протягом усього періоду часу з 29.02.2024, юрисконсульт адміністративно-управлінського персоналу ОСОБА_1 не повідомив (на відміну від інших осіб) про прийняте ним рішення щодо переведення на запропоновані вакантні посади, хоча у вказаний час з відповідним наказом про звільнення від 30.04.2024 за №90к/тр ознайомився та отримав його копію під особистий підпис, що підтверджується відповідним Актом від 30.04.2024 за №1 за підписами начальнику відділу кадрів, головного бухгалтера, економіста з праці та інспектора з кадрів. При вирішенні питання про те, чи мав змогу роботодавець виконати вимоги ст.49-2 КЗпП України про надання роботи працівникові, який вивільняється в зв`язку із змінами в організації виробництва і праці, суд має виходити з того, що за змістом цієї норми працівнику має бути запропонована наявна робота за відповідною професією чи спеціальністю і лише при відсутності такої роботи інша наявна робота. Факт ознайомлення пана ОСОБА_1 з наявними протягом 29.02.2024-30.04.2024 вакантними посадами у КНП фактично ним не заперечується та підтверджується його власноручними підписами на ряді окреслених раніше документах у їх сукупності та взаємозв`язку (окрім іншого, позивачем своєчасно отримано лист від 29.02.2024 за вихідним №17-вк), його свідомою відмовою від повідомлення роботодавця про прийняте ним рішення щодо переведення на запропоновані вакантні посади 30.04.2024 по закінченні робочого дня (про що, як зазначалося раніше, складено відповідний Акт від 30.04.2024 за №1), а також вказане слідує із змісту його численних звернень на адресу відповідача, на які сам позивач посилається та додає, та обґрунтування його позову у даній справі у цілому. Зокрема слід зауважити, що за вказаний період у КНП були наявні (та не змінювалися протягом двох місяців) вакантні посади: реєстратора медичного відділу донорів, техніка відділу заготівлі крові та його компонентів, молодшого медичного брата (санітара) тощо (вказано у листі від 29.02.2024 за вихідним №17-вк) . При цьому, посад юрисконсультів чи інших посад пов`язаних з юриспруденцією чи правознавством не передбачено штатним розписом КНП з 01.05.2024. Починаючи з 29.02.2024 по кінець робочого дня 30.04.2024 згоди на зайняття будь- якої з запропонованих та наявних посад пан ОСОБА_1 не надав, що дає підстави для висновку про відсутність у нього наміру продовжувати трудові відносини з КНП, адже ознайомившись з переліком вакансій він у будь-якій спосіб не висловив свою волю на заміщення хоча б однієї з великого переліку вакантних посад (з фактично однаковими оплатою та загальними умовами праці), які були наявними у КНП, а навпаки свідомо проігнорував відповідні неодноразові запити та питання збоку адміністрації та кадрового підрозділу КНП.

На підставі наведених обставин, представник відповідача вважає, що звільнення ОСОБА_6 було проведено з дотриманням вимог трудового законодавства України, а тому відсутні підстави для визнання незаконним та скасування наказу № 90/к/тр від 30.04.2024 та поновлення позивача на роботі.

31.07.2024 до суду надійшли додаткові пояснення позивача, як відповідь на відзив, в яких він не погоджується з позицією відповідача та вказує, на його думку, на порушення законодавства.

05.08.2024 до суду надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких останній заперечує щодо задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 25 вересня 2024 року клопотання представника КНП ХОР «Обласний центр служби крові» - Зеленського М.С. про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Харківську обласну раду та Харківську обласну військову адміністрацію залишено без розгляду.

В судове засідання позивач та представник позивача не з?явились, подавши до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності, просили суд позовні вимоги задовільнити.

Представник відповідача в судове засідання не з?явився, подавши до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовим договором можуть встановлюватися умови щодо виконання робіт, які вимагають професійної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не потребують наявності у особи професійної або часткової професійної кваліфікації.

Підстави припинення трудового договору встановлено ст.36 КЗпП України. Зокрема, підстави розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця визначені ст.ст.40, 41 цього Кодексу.

Згідно п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані роботодавцем лише у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Звільнення з цієї підстави допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Частиною 2 ст.40 КЗпП України звільнення з підстав, зазначених упунктах 1,2і6цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Частина 1 ст.42 КЗпП України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

Порядок вивільнення працівників визначено ст.49-2 КЗпП України. Так, про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством.

Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган, фізична особа, яка використовує найману працю, пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, у фізичної особи. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, у фізичної особи працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно.

Відповідно до вимог ч.1 ст.43 КЗпП України, розірвання трудового договору з підстав, передбачених п.1 ст.40 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.

Однак, згідно ч.2 ст.5 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану норми статті 43 Кодексу законів про працю України не застосовуються, крім випадків звільнення працівників підприємств, установ або організацій, обраних до профспілкових органів.

Судом встановлено, що відповідно до наказу № 7 від 19 січня 2024 року «Про створення комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників», яким створено комісію з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників. Доручено Комісії: визначити напрямки, які можуть здійснюватись на умовах укладених договорів про виконання зовнішніх (аутсорсингових) робіт/ послуг та дозволять оптимізувати організаційну структуру та штатний розпис підприємства; визначити перелік посад, які підлягають вилученню зі штатного розпису. У строк до 30 січня 2024 року надати відповідні пропозиції.

Згідно копії протоколу №1 засідання комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників (надалі Комісія) від 27 січня 2024 року, вирішили: надати наступні пропозиції в.о. директора Олені Малигон: визначити напрямки, які можуть здійснюватись на умовах укладених договорів про виконання зовнішніх (аутсорсингових) робіт/ послуг та дозволять оптимізувати організаційну структуру підприємства, скоротити видатки на заробітну плату працівників з метою приведення цих видатків до бюджетного фінансування, а саме: перейти на аутсорсинг з правової допомоги, що дозволить отримувати правовий супровід КНП ХОР «ОЦСК» та заощадити на виплаті заробітної плати для штатних юрисконсультів; перейти на аутсорсинг здійснення мікробіологічне тестування цільної крові та компонентів крові, що дозволить заощадити на витратах по утриманню бактеріологічної лабораторії у складі відділу контролю якості з бактеріологічною лабораторією. Визначити перелік посад для виведення зі штатного розпису: З адміністративно-управлінського персоналу: юрисконсульт - 1 штатна одиниця; З відділу бухгалтерського обліку: касир - 0,5 штатної одиниці; З відділу автоматизованої системи управління: оператор комп?ютерного набору - 2 штатні одиниці; З відділу заготівлі крові та її компонентів: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 1 штатна одиниця; З лабораторного відділення: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 1 штатна одиниця; З відділу контролю якості з бактеріологічною лабораторією: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 2 штатні одиниці; З центрального стерилізаційного відділення: дезінфектор - 0,5 штатної одиниці; З інженерно-господарської служби: працівник з господарської діяльності закладу охорони здоров`я - 0,75 штатної одиниці; гардеробник - 1 штатна одиниця; Спеціальний фонд З адміністративно-управлінського персоналу (спеціальний фонд): юрисконсульт - 1 штатна одиниця; водій автотранспортних засобів 0,5 штатної одиниці. Всього пропонується для виведення зі штатного розпису 9,75 штатних одиниць по загальному фонду та 1,50 штатних одиниць по спеціальному фонду. Запропонувати всі вакантні посади працівникам, які займають посади, що плануються скоротити (вивести зі штатного розпису), з урахуванням їх кваліфікації.

Відповідно до наказу № 12 від 29 січня 2024 року «Про внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників» з метою забезпечення фінансової стійкості КНП ХОР «ОЦСК» в 2024 році шляхом скорочення витрат на заробітну плату для оптимізації умов виробництва та праці, приведення штатного розпису у відповідність до бюджетного фінансування (згідно ст. 51 Бюджетного кодексу України), у зв?язку із необхідністю внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників, наказано: 1. Затвердити пропозиції комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників, створеної відповідно до наказу від 19.01.2024 № 7 (додаток 2 до протоколу № 1 засідання комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників від 27.01.2024 р.). 2. Внести з 01 травня 2024 р. наступні зміни до штатного розпису КНП ХОР «ОЦСК» (загальний фонд): 2.1. Вивести зі штатного розпису (загальний фонд): З адміністративно-управлінського персоналу: юрисконсульт - 1 штатна одиниця; З відділу бухгалтерського обліку: касир - 0,5 штатної одиниці; З відділу автоматизованої системи управління: оператор комп?ютерного набору - 2 штатні одиниці; З відділу заготівлі крові та її компонентів: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 1 штатна одиниця; З лабораторного відділення: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 1 штатна одиниця; З відділу контролю якості з бактеріологічною лабораторією: молодша медична сестра (санітарка)/молодший медичний брат (санітар) - 2 штатні одиниці; З центрального стерилізаційного відділення: дезінфектор - 0,5 штатної одиниці; З інженерно-господарської служби: працівник з господарської діяльності закладу охорони здоров?я - 0,75 штатної одиниці; гардеробник - 1 штатна одиниця; 2.2. Вивести зі штатного розпису (спеціальний фонд): З адміністративно-управлінського персоналу (спеціальний фонд): юрисконсульт - 1 штатна одиниця; водій автотранспортних засобів - 0,5 штатної одиниці. Керуючись ст. 49-4 Кодексу законів про працю України, ч. 3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності», повідомити первинну профспілкову організацію КНП ХОР «ОЦСК» про заплановане скорочення штату та чисельності працівників. Комісії, створеній відповідно до наказу від 19.01.2024 № 7 представляти інтереси адміністрації КНП ХОР «ОЦСК» у відносинах із первинною профспілковою організацією КНП ХОР «ОЦСК» при проведенні консультацій про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом?якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.

Згідно копії протоколу №01 спільного засідання профспілкового комітету первинної профспілкової організації КНП ХОР «ОЦСК» (далі Профспілка) та комісії з розгляду питань щодо внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників (далі Комісія), створеної відповідно до наказу від 19.01.2024 №7, яка уповноважена представляти адміністрацію КНП ХОР «ОЦСК» відповідно до наказу від 29.01.2024 №12, проведеного 29.02.2024, за результатами обговорення вирішили: схвалити комплекс заходів щодо пом?якшення умов скорочення штату та чисельності працівників КНП ХОР "ОЦСК".

Крім того, згідно додатку №02 від 29.02.2024 Профспілка надала згоду на скорочення штату та чисельності працівників КНП ХОР «ОЦСК», згідно якої Профспілка вирішила погодити наказ від 29.01.2024 № 12 про внесення змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників та надати згоду на скорочення штату та чисельності працівників КНП ХОР «ОЦСК».

Згідно копії наказу №30 від 22 лютого 2024 року «Про внесення змін до штатного розпису (спеціальний фонд) та скорочення штату і чисельності працівників КНП ХОР «Обласний центр служби крові» з 01 травня 2024 року, наказано внести з 01 травня 2024 року зміни до штатного розпису КНП ХОР «ОЦСК» (спеціальний фонд), а саме: 1.1. Виключити зі штатного розпису всього 1,50 штатних одиниць, а саме: «АДМІНІСТРАТИВНО-УПРАВЛІНСЬКИЙ ПЕРСОНАЛ (СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОНД)»: 1,0 штатних одиниць юрисконсульта; 0,5 штатних одиниць водія автотранспортних засобів. 2. Заступнику директора з економічних питань ОСОБА_7 , головному бухгалтеру ОСОБА_8 та начальнику відділу кадрів Кошелевій Юлії внести відповідні зміни до тарифікаційного списку і штатного розпису, бухгалтерського обліку та автоматизованої бази «Облік медичних кадрів України», посадових інструкцій, особових карток, форми №П-2 та інших облікових документів працівників, що обіймають ці посади.

Згідно копії наказу №31 від 22 лютого 2024 року «Про внесення змін до штатного розпису та скорочення штату і чисельності працівників КНП ХОР «Обласний центр служби крові» з 01 травня 2024 року, наказано внести з 01 травня 2024 року зміни до штатного розпису КНП ХОР «ОЦСК» (загальний фонд), а саме: 1.1. Виключити зі штатного розпису всього 9,75 штатних одиниць, а саме: у «АДМІНІСТРАТІВНО-УПРАВЛІНСЬКИЙ ПЕРСОНАЛ»: - 1,0 штатних одиниць юрисконсульта; у «ВІДДІЛ БУХГАЛТЕРСКОГО ОБЛІКУ»: - 0,5 штатних одиниць касира; у «ВІДДІЛ АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ»: - 2,0 штатних одиниць оператора комп`ютерного набору: у «ВІДДІЛ ЗАГОТІВЛІ КРОВІ ТА ЇЇ КОМПОНЕНТІВ»: - 1,0 штатних одиниць молодшої медичної сестри (санітарки)/молодшого медичного брата (санітара): у «ЛАБОРАТОРНЕ ВІДДІЛЕННЯ»: - 1,0 штатних одиниць молодшої медичної сестри (санітарки)/молодшого медичного брата (санітара); у «Відділ контролю якості з бактеріологічною лабораторісю» «ЛАБОРАТОРНЕ ВІДДІЛЕННЯ»: - 2,0 штатних одиниць молодшої медичної сестри (санітарки)/молодиного медичного брата (санітара); у «ЦЕНТРАЛЬНЕ СТЕРІЗАЛІЦІЙНЕ ВІДДІЛЕННЯ»: - 0,5 штатних одиниць дезінфектора; у «ІНЖЕНЕРНО-ГОСПОДАРСЬКА СЛУЖБА»: 0,75 штатних одиниць працівника з господарської діяльності закладу

охорони здоров`я; 1,0 штатних одиниць гардеробника. Заступнику директора з економічних питань ОСОБА_7 , головному бухгалтеру ОСОБА_8 та начальнику відділу кадрів Кошелевій Юлії внести відповідні зміни до тарифікаційного списку і штатного розпису, бухгалтерського обліку та автоматизованої бази «Облік медичних кадрів України», посадових інструкцій, особових карток, форми №П-2 та інших облікових документів працівників, що обіймають ці посади.

29 лютого 2024 року в.о. директора КНП ХОР «ОЦСК» затверджено штатний розпис КНП ХОР «Обласний центр служби крові» з 01 травня 2024 року, згідно якого з 01 травня 2024 року в штатному розписі КНП ХОР «Обласний центр служби крові» відсутні посади юрисконсультів.

29 лютого 2024 року штатний розпис КНП ХОР «Обласний центр служби крові» станом на 01 травня 2024 року затверджено в.о. директора Департаменту охорони здоров?я Харківської обласної державної (військової) адміністрації, та погоджено головою обласної ради, згідно якого з 01 травня 2024 року в штатному розписі КНП ХОР «Обласний центр служби крові» відсутні посади юрисконсультів.

Наказом №36 від 29 лютого 2024 року «Про попередження працівників про заплановане звільнення у зв?язку зі скороченням штату та чисельності» наказано 1. Начальнику відділу кадрів Юлії Кошелевій: 1.1. Підготувати у термін 29.02.2024 письмові повідомлення про наступне вивільнення відповідно до п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України працівників, посади яких скорочено у зв?язку зі змінами в організації виробництва та праці КНП ХОР «ОЦСК», внесенням змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників з переліком наявних вакантних посад у КНП ХОР «ОЦСК»: ОСОБА_9 - працівнику з господарської діяльності закладу охорони здоров?я (внутрішній сумісник) інженерно-господарської служби; ОСОБА_1 - юрисконсульту адміністративно-управлінського персоналу; ОСОБА_5 - юрисконсульту адміністративно-управлінського персоналу (спеціальний фонд); ОСОБА_10 - оператору комп?ютерного набору (внутрішній сумісник) відділу автоматизованої системи управління. 1.2. Попередити працівників, вказаних у п. 1.1. даного наказу, про наступне вивільнення 30.04.2024 відповідно до п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України у зв?язку зі змінами в організації виробництва та праці КНП ХОР «ОЦСК», внесенням змін в організаційну структуру та штатний розпис КНП ХОР «ОЦСК», скорочення штату та чисельності працівників та запропонувати таким працівникам наявні вакантні посади у КНП ХОР «ОЦСК». 1.3. Надавати працівникам, вказаним у п. 1.1. даного наказу, які попереджені про майбутнє вивільнення 30.04.2024, інформацію щодо утворення вакантних посад до 01.05.2024.

Згідно копії листа від 29.02.2024 за вих. №17-вк юрисконсульта адміністративно-управлінського персоналу КНП ОСОБА_1 повідомлено про введення в дію з 01.05.2024 нового штатного розпису, яким окрім іншого передбачено виведення із штатного розпису посади, шо він обіймав (усього 11,25 посад, у тому числі усіх (2-х) юрисконсультів), а також про його наступне звільнення 30.04.2024 із займаної посади на підставі п.1 ст.40 КЗпП України. Одночасно ОСОБА_1 запропоновано переведення на вакантні посади: реєстратора медичного відділу відбору донорів (з неповним робочим днем тривалістю 5 год.); реєстратора медичного відділу відбору донорів (на період відсутності основного працівника); техніка відділу заготівлі крові та її компонентів; молодшого медичного брата (санітара) відділу заготівлі крові та її компонентів; реєстратора медичного виїзної бригади № НОМЕР_1 відділу заготівлі крові та її компонентів; молодшого медичного брата (санітара) виїзної бригади № НОМЕР_2 відділу заготівлі крові та її компонентів; молодшого медичного брата (санітара) виїзної бригади № НОМЕР_1 відділу заготівлі крові та її компонентів; молодшого медичного брата (санітара) лабораторного відділення; молодшого медичного брата (санітара) відділу довгострокового зберігання клітин крові (склад, карантинізація) відділення логістики з центром управління запасами; дезінфектора центрального стерилізаційного відділення (з неповним робочим днем тривалістю 4 год.); молодшого медичного брата (санітара) центру гемокорекції (спеціальний фонд); робітника з комплексного обслуговування й ремонту будинків 2-го розряду інженерно-господарської служби. У разі прийняття пропозиції щодо переведення подати відповідну заяву до відділу кадрів КНП ХОР «ОЦСК» у строк до 30.04.2024. У разі відмови у той самий термін повідомити про прийняте рішення працівників відділу кадрів і зробити відповідну відмітку на другому примірнику повідомлення. Який ОСОБА_1 отримав 29 лютого 2024 року про що власноруч поставив підпис.

Згідно копії акту №1 від 30 квітня 2024 року «Про відмову ОСОБА_2 від переведення на вакантні посади», який складено начальником відділу кадрів Юлією Кошелевою, головним бухгалтером ОСОБА_11 , економістом з праці планово-економічного відділу ОСОБА_12 , інспектором з кадрів відділу кадрів ОСОБА_13 , 30 квітня 2024 року станом на 17:30 юрисконсульт адміністративно-управлінського персоналу ОСОБА_14 не повідомив про прийняте ним рішення щодо переведення на жодну із запропонованих вакантних посад, зазначених у листі-повідомленні про заплановане звільнення у зв?язку зі скороченням штату та чисельності працівників від 29 лютого 2024 року 17-вк. З наказом про звільнення на підставі пункту 1 статті 40 КЗпП України ОСОБА_14 ознайомився та отримав завірену копію наказу від 30 квітня 2024 року № 90/к/тр та повідомлення про нараховані та виплачені суми при звільненні від 30 квітня 2024 року № 13 під особистий підпис.

Згідно наказу №90/к/тр від 30 квітня 2024 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2 » позивача 30 квітня 2024 року звільнено з посади юристконсульта адміністративно-управлінського персоналу, у зв`язку із скороченням чисельності та штату працівників, відповідно до п.1 ч.1 ст.40 КЗпП.

30 квітня 2024 року ОСОБА_1 ознайомився з вищевказаним наказом про своє звільнення та отримав його копію, про що свідчить його власноручний підпис.

В цей день ОСОБА_1 також отримав повідомлення про нараховані та виплачені суми при звільненні, про що свідчить його власноручний підпис.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для скасування наказу №90/к/тр від 30 квітня 2024 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2 », а відтак і поновлення позивача на посаді юрисконсульта КНП ХОР «Обласний центр служби крові», оскільки звільнення проведено відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі вищенаведеного, суд вважає, що і позовні вимоги ОСОБА_1 про стягнення середньомісячної заробітної плати за час вимушеного прогулу задоволенню не підлягають, оскільки вони є похідними.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.21, 36, 40, 42, 43, 49-2 КЗпП України, ст.5 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», ст.ст.12, 81, 141, 259, 265-268, 274 ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні позову представника ОСОБА_1 адвоката Керімова Аліка Заміровича до Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласний центр служби крові» про скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 30-ти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 30 вересня 2024 року.

Суддя Теслікова І.І.

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121988354
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —638/9516/24

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Мальований Ю. М.

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Мальований Ю. М.

Ухвала від 04.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Мальований Ю. М.

Рішення від 25.09.2024

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 25.09.2024

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Рішення від 25.09.2024

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 14.06.2024

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 04.06.2024

Цивільне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні