ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.10.2024м. ДніпроСправа № 904/2507/24Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Новікова Р.Г., розглянувши матеріали
за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Київ в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Дніпро
до Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" м. Кривий Ріг
про стягнення плати за користування вагонами в розмірі 14472грн24коп.
Без участі представників сторін.
СУТЬ СПОРУ: Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулось до Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" з позовом про стягнення плати за користування вагонами в розмірі 14472грн24коп.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на несвоєчасне забирання відповідачем вагонів з колій станції Інгулець на власну під`їзну колію.
Позивач зазначив, що взаємовідносини між сторонами щодо подачі та забирання вагонів регулюються договором №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020 «Про експлуатацію залізничної під`їзної колії Публічного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», яка примикає до станції Інгулець регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця».
Позивач вказав, що в березні 2024 року відповідно до накладних залізницею було прийнято до перевезення на адресу одержувача ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» порожні власні вагони.
Позивач стверджував про затримання вагонів на коліях станції Інгулець після прибуття на станцію призначення через їх несвоєчасне забирання відповідачем на власну під`їзну колію, про що складено акти загальної форми №1188 від 15.03.2024, №1191 від 15.03.2024, №1200 від 15.03.2024, №1243 від 16.03.2024, №1284 від 17.03.2024, №1295 від 17.03.2024, №1300 від 17.03.2024, №1313 від 18.03.2024, №1316 від 18.03.2024, №1318 від 18.03.2024, №1326 від 18.03.2024, №1328 від 18.03.2024, №1345 від 19.03.2024, №1358 від 19.03.2024, №1380 від 19.03.2024.
Позивач зазначив, що за весь час затримки вагонів з вини вантажовласника було нараховано плату за користування за відомостями ф.ГУ-46 №18039089, №18039091, №18039094, №19039098, №19039099, №19039100, №20039103, №20039102, №20039101 в розмірі 14472грн24коп.
Позивач вказав, що відповідач підписав із запереченнями відомості плати за користування вагонами. В свою чергу, позивач незгодний із запереченнями відповідача.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 17.06.2024 суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін за наявними матеріалами справи.
Суд роз`яснив відповідачу право у строк протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати суду відзив на позов відповідно до вимог статті 165 Господарського процесуального кодексу України, а також всі докази, що підтверджують заперечення проти позову; одночасно надіслати іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів, докази такого направлення надати суду.
Суд попередив відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.
Згідно з довідкою Господарського суду Дніпропетровської області ухвала суду від 17.06.2024 доставлена до електронного кабінету відповідача 17.06.2024 о 16:25.
На адресу суду 21.06.2024 надійшов сформований в системі «Електронний суд» відзив відповідача про незгоду із заявленими вимогами.
Відповідач вказав, що у спірному періоді вагони подавались з порушенням пункту 7 договору №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020, згідно з яким вагони здаються на під`їзну колію ПрАТ «ІНГЗК» в тій кількості, в якій прибули. Фактично прибувало більше вагонів, а здавалось менше. У підприємства не було можливості приймати на під`їзні колії ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» порожні вагони через забезпечення порожніми вагонами та перевищення переробної спроможності під`їзних колії ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат». Тому відомості плати за користування вагонами форми ГУ 46 були підписані представниками відповідача із запереченнями.
На адресу суду 26.06.2024 надійшла сформована в системі «Електронний суд» відповідь позивача на відзив.
Позивач зазначив, що відповідно до пункту 5 договору №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020 своєчасно повідомив відповідача про готовність залізниці передати на його під`їзну колію вагони, щодо яких станцією Інгулець складено акти загальної форми. Відповідні записи повідомлення відображені в Книгах повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження ф. ГУ-2. Дані акти містять підпис відповідального працівника комбінату.
Позивач вказав на те, що відповідач був обізнаний про прибуття на його адресу вагонів, інформацію щодо яких зазначено у вищевказаних актах ф. ГУ-23.
Позивач пояснив, що місячне планування перевезень вантажів у власних вагонах здійснюється відправником за окремим замовленням та за погодженням з власником вагонів. Залізниця затверджує плани перевезень у власних вагонах, що попередньо погоджені відправником із власником вагонів. Забезпечення вантажовідправників власними вагонами здійснює власник вагонів на підставі укладених ним з вантажовідправником договорів без участі залізниці. Залізниця є лише перевізником.
Позивач зазначив, що без узгодження з власником під`їзної колії, номери вагонів та час їх передачі залізницею самостійно не визначаються. Відповідно до договору №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020 максимальна кількість вагонів у кожній партії, що передається підприємству, не повинна перевищувати 65 вагонів. Пунктом 9 договору визначено, що з під`їзної колії вагони здаються за повідомленнями: вагони, навантажені концентратом залізорудним цілими маршрутами, сформованими у відповідності з ПТЕ і планом формування поїздів; інші - у тій кількості, у якій були передані. Вагони, що повертаються з під`їзної колії, подаються локомотивом власника колії на одну з колій станції Інгулець. Здавання вагонів з під`їзної колії здійснюється локомотивом власника під`їзної колії, до якого залізниця не має відношення.
Позивач повідомив, що у спірний період робота станції Інгулець та під`їзної колії відповідача, що примикає до станції Інгулець, не припинялася ані в денний, ані в нічний час. Вагони подавалися на під`їзну колію та поверталися з під`їзної колії цілодобово. На адресу позивача не надходили письмові повідомлення про те, що ПрАТ «Інгулецький ГЗК» не здійснювало свою роботу в нічний час (під час комендантської години) і це унеможливлювало своєчасне забирання вагонів. Позивач не отримував пропозиції відповідача про внесення змін до пунктів 5, 6, 8, 9 договору про експлуатацію в частині подавання/забирання вагонів в нічний час (під час комендантської години). Складені акти загальної форми ф.ГУ-23 не містять посилань на комендантську годину.
З урахуванням режиму воєнного стану та повітряних тривог у суді встановлено особливий режим роботи й запроваджено відповідні організаційні заходи. Справу розглянуто у розумні строки, враховуючи вищевказані обставини та факти, а також беручи до уваги перебування судді у відпустці та необхідність надання сторонам часу для реалізації своїх прав.
Дослідивши матеріали справи, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, господарський суд встановив таке.
Між Акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - залізниця) та Приватним акціонерним товариством "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - власник колії) було укладено договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станцій Інгулець Регіональної філії "Придніпровська залізниця" №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020 (далі договір від 20.03.2020).
Пунктом 1 договору від 20.03.2020 встановлено, що згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цього договору експлуатується під`їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Інгулець Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця": стрілкою №5 до продовження станційної колії №3 та стрілкою №23 до продовження станційної колії №2.
Під`їзна колія обслуговується власними локомотивами.
Межею під`їзної колії є знаки "Межа під`їзної колії", які встановлені на продовженні колії №3 біля вхідного світлофора НІ, на продовженні колії №2 біля вхідного світлофора НІІ.
Пунктами 2, 4 - 7 договору від 20.03.2020 передбачено, що розгорнута довжина під`їзної колії становить 50624,66 погонних метрів.
Рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, Інструкції з сигналізації на залізницях України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії.
Здавання вагонів для під`їзної колії здійснюється за повідомленнями, які передає відповідальний працівник станції Інгулець по телефону відповідальному працівнику залізничного цеху ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» не пізніше, ніж за 2 години до здавання, з реєстрацією у Книзі повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або завантаження форми ГУ-2.
Вагони для під`їзної колії власника подаються локомотивом залізниці на одну з колій №1, 2, 3, IV, 5, 6, 7, 8, 9, 10 станції Інгулець за вказівкою чергового по залізничній станції Інгулець, де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів виконується локомотивом власника колії.
Всі вагони здаються на під`їзну колію у тій кількості, в якій прибули на станцію Інгулець, але не більше 260 осей, вагою не більше 1430 тон.
Пунктом 8 договору від 20.03.2020 передбачено, що про готовність вагонів до відправлення з під`їзної колії відповідальний працівник залізничного цеху ПрАТ "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" повідомляє по телефону відповідального працівника станції примикання Інгулець залізниці не пізніше, ніж за одну годину до пред`явлення вагонів до здачі залізниці, з наступним наданням письмового повідомлення за формою, встановленою Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України №113 від 25.02.1999.
Згідно з пунктами 9-11 договору від 20.03.2020 з під`їзної колії вагони здаються за повідомленнями:
- вагони, навантажені концентратом, залізорудним - цілями маршрутне, сформованим у відповідності з ПТЕ і планом формування поїздів;
- інші - у тій кількості, у якій були передані.
З під`їзної колії ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» на станцію Інгулець вагони здаються у кількості не більше 240 осей, максимальною вагою 5100 тон.
Вагони, що повертаються з під`їзної колії, подаються локомотивом власника колії на одну з колій №1, 2, 3, IV, 5, 6, 7, 8, 9, 10 станції Інгулець, за вказівкою чергового по залізничній станції Інгулець, де здійснюється приймання вагонів залізницею у технічному та комерційному відношенні.
Середньодобова переробна спроможність по основним вантажним фронтам наведена у додатку 1 до договору.
Час перебування вагонів на під`їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці.
Для під`їзної колії встановлюється загальний термін перебування усіх вагонів 12год.
Відповідно до пункту 14 договору від 20.03.2020 власник колії сплачує залізниці:
- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами;
- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з причин, залежних від власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання, сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів;
- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, які виконує залізниця для власника колії - згідно з діючими нормативними документами.
Збори і плати вносяться на підставі статті 62 Статуту залізниць України у національній валюті України, на умовах попередньої оплати на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання філії "ЄРЦД".
Пунктом 15 договору від 20.03.2020 встановлено, що власник копії несе відповідальність за схоронність вагонного парку відповідно до статті 124 Статуту залізниць України, розділу ІV "Порядок розрахунку розмірів збитків за пошкодження вантажних вагонів" Правил користування вагонами і контейнерами.
Вагони з під`їзної колії повертаються очищеними від вантажу, із знятими реквізитами кріплення після розвантаження, промитими у випадках, передбачених Правилами перевезення вантажів навалом і насипом, згідно зі статтею 35 Статуту залізниць України.
В пункті 21 договору від 20.03.2020 (в первісній редакції) вказано, що цей договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін і діє з 01.04.2020 до 31.03.2021 включно.
Додатковою угодою №2 від 13.10.2020 до договору від 20.03.2020 сторони доповнили додаток до договору новим фронтом по станції Промислова.
Додатковою угодою №3 від 24.03.2021 до договору від 20.03.2020 сторони продовжили строк дії договору до 30.09.2021 включно.
Додатковою угодою №4 від 20.09.2021 до договору від 20.03.2020 сторони продовжили строк дії договору до 31.03.2025 включно.
Згідно зі статтею 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Доказів припинення чи визнання недійсним договору від 20.03.2020 сторонами суду не надано.
Частиною 1 статті 634 Цивільного кодексу України встановлено, що договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
У повідомленні про укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №45-00190905/2020-0001 від 30.06.2020 АТ "Укрзалізниця" засвідчило прийняття від ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепту) укладення договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та повідомило останньому про присвоєні йому коди: 1. відправника/одержувача 5347; 2. платника 2558012 та відкрито особовий рахунок з ідентичним номером.
Повідомлення підписане електронним підписом старшим інспектором відділу договорів та тарифів служби комерційної роботи та маркетингу РФ "Придніпровська залізниця" Лях Володимиром Вікторовичем 30.06.2020 о 14:20.
Таким чином між АТ «Українська залізниця» (далі - перевізник) та ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» (далі - замовник) 30.06.2020 укладений договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, що знаходиться у публічному доступі (далі договір від 30.06.2020).
Згідно з пунктом 1 договору від 30.06.2020 предметом договору є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг (далі - послуги) і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за користування власним вагоном перевізника не є орендною платою.
Пунктом 1.4 договору від 30.06.2020 встановлено, що надання послуг за цим договором може підтверджуватись одним з таких документів: накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю, відомістю плати за користування вагонами, відомістю плати за подавання/забирання вагонів та маневрову роботу, зведеними відомостями та іншими документами.
В пункті 1.5 договору від 30.06.2020 вказано, що договір є публічним договором, за яким перевізник бере на себе обов`язок здійснювати надання послуг, пов`язаних з організацією та здійсненням перевезення вантажів залізничним транспортом загального користування кожному, хто до нього звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх замовників, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.
Пунктом 1.10 договору від 30.06.2020 передбачено, що договір є укладеним з дня надання замовнику перевізником Інформаційного повідомлення про укладення договору, але не раніше дня введення його в дію відповідно до п. 12.1 договору.
Пунктом 12.1 договору від 30.06.2020 визначено, що договір діє з дня укладення, але не раніше дати введення в дію, що визначається перевізником в повідомленні про оприлюднення договору здійсненого на веб-сайті http://uz-cargo.com/ та діє до його припинення. Дата введення в дію не може бути раніше 30 днів з дня оприлюднення договору. На звернення замовника умови договору застосовуються до відносин з замовником, які виникли між сторонами до його укладення та введення в дію.
Відповідно до пункту 2.1 договору від 30.06.2020 замовник зобов`язаний, зокрема, сплачувати послуги перевізника та інші платежі, належні перевізнику за договором з сум внесеної передоплати за кодом платника (п.п. 2.1.4); відшкодовувати перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів з причин, що не залежать від перевізника, які виникли на станціях залізниць України, зокрема з наступних причин: неправильне оформлення відправниками перевізних документів; недодання до накладної документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил чи невірне їх оформлення; перевірка вантажів (маси вантажу) митними та іншими державними органами контролю; недотримання технічних умов розміщення та кріплення вантажів; недостатність грошових коштів та закриття коду платника; інші причини. Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника (п.п. 2.1.5); у строки, встановлені розд. 4 договору, підписувати акти звіряння розрахунків, зведені відомості. Підписувати не пізніше двох робочих днів від дня надання послуг накопичувальні картки зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу) форми ФДУ-92, відомості плати за користування вагонами форми ГУ46, відомості плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу форми ГУ-46а. А у випадку оформлення вказаних вище документів в паперовій формі на вимогу замовника - підписувати та надавати перевізнику не пізніше двох робочих днів від дня надання такої його вимоги (п.п. 2.1.7).
Згідно з пунктом 2.3 договору від 30.06.2020 перевізник зобов`язаний, зокрема, приймати до перевезення вантажі у вагонах (контейнерах) замовника або у власних вагонах (контейнерах) перевізника, надавати власні вагони (контейнери) перевізника для навантаження вантажів згідно із затвердженими планами і заявками замовника згідно інформації, розміщеної у Системі планування перевезень, надавати додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, перелік яких зазначається в додатках до договору та Збірнику тарифів (п.п. 2.3.2); складати документи, передбачені п. 1.3, 1.4 та розд. 4 договору, щодо нарахування сум платежів (п.п. 2.3.5).
Пунктом 3.4 договору від 30.06.2020 встановлено, що замовник зобов`язаний сплачувати у визначеному договором розмірі плату за користування власними вагонами перевізника: під час виконання вантажних операцій на місцях загального користування; переданих замовнику на місцях не загального користування; затриманих на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від замовника; затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від перевізника.
Розмір плати за користування власними вагонами перевізника встановлюється відповідно п.3.4.2 договору.
Моментом початку відліку часу для нарахування плати за користування власними вагонами перевізника, визначеної в п. 3.4 договору, є момент передачі замовнику власних вагонів перевізника або початку затримки відповідно до Правил користування вагонами.
Облік часу користування, з метою визначення розміру плати за користування власними вагонами перевізника у випадках вказаних в п. 3.4 договору, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Застосування плати за користування власними вагонами перевізника в частині, що не визначена договором, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами.
Загальний час, за який нараховується та сплачується замовником плата за користування власними вагонами перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них.
Також плата за користування власними вагонами перевізника нараховується та сплачується замовником у випадку їх затримки під час перевезення з причин, що не залежить від перевізника. В таких випадках кількість годин затримки обліковується окремо по кожній станції затримки на підставі актів загальної форми ГУ-23.
На момент виникнення спору між АТ «Українська залізниця» та ПрАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» були укладені та діяли договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії та договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.
У березні 2024 року за накладними №№14572, 50963, 50964, 50965, 50966, 50969, 50944, 50945, 50970, 50971, 50972, 50973; 50974, 50975, 50976, 50977, 50978, 50946, 50979, 50980, 50981, 50982 50983, 50947, 50948,' 50949, 50950, 50984, 50985, 50986, 50951, 50952, 50953, 77528, 77254, 77566, 46540928, 34787473, 34787465, 34787481, 34787507, 34787515, 34787564, 34754036, 34787408, 34787416, 34787424, 34787432, 34787457, 40485666, 34788711, 34788695, 40485690' 40486417, 40563348, 40563405, 34788380, 34788406, 34788414, 34788422, 34788430, 34788463, 40563652, 40563645, 40563694, 40580912, 40574725, 40574881, 40580946, 40581159, 40563421, 40563447, 40563462, 40563470, 40563496, 40581415, 40588626, 40588634, 40588659, 40588642, 40581241, 40581282, 40581308, 40581340, 40581365, 40581381, 40592313, 40592248, 40592289, 40592586, 40592560, 40592594, 40588667, 40588675, 40588683, 40592206, 40592214, 40592222, 40624520, 40624595, 40624546, 40624702, 40624785, 40625584, 40625675, 40625683, 40600926, 40601015, 40609729, 40601130, 40628109, 40625923, 40628125, 40628141, 40628224, 40625691, 40625709, 40625733, 40625758, 40625766, 40625915, 40625907, 40630071, 40630089, 40630022, 40630097, 40630105, 40630113, 40630113, 40628232, 40628240, 40628273, 40628257, 40628331, 40630246, 40630253, 40634693, 40634743, 40634750, 40634792, 40630147, 40630154, 40630170, 40630162, 40630196, 40630188, 40634925, 40634909, 40634933, 40658320, 40658338, 40658353, 40634826, 40634818, 40634859, 40634842, 40658734, 40658684, 40658718, 40658726, 40658742, 40658759, 40658437, 40658411, 40658536, 40658544, 40658577, 40658569, 40658585, 40662348, 40662322, 40662306, 40662355, 40662363, 40662371, 40662389, 40662397, 40658767, 40658775, 40662280, 40662272, 40662298, 40662454, 40662462, 40662470, 40662488, 40663502, 40663544, 40663528, 40662413, 40662405, 40662421, 40662439, 40662447, 40664609, 40664617, 40664625, 40664633, 40664658, 40664641, 40663551, 40663569, 40663585, 40664575, 40664583, 40664591, 40664765, 40664773, 40664799, 40664807, 40664815, 40673006, 40673014, 40664682, 40664690, 40664708, 40664732, 40664740, 40664757, 40673063, 40673071, 40674764, 40673022, 40673048, 40673055, 40690109, 40690083, 40690208, 40692535, 40692543, 40692550, 40674863, 40674889, 40674871, 40674905, 40690059, 40690026, 40690042, 40692774, 40692790, 40692899, 40692808, 40692915, 40692642, 40692667, 40692733, 40692741, 40692691, 40692766, 40694457, 40694465, 40694499, 40694531, 40694549, 40692923, 40692956, 40694374, 40694382, 40694390, 40694424, 40696494, 40694606, 40694614, 40696486, 40694556, 40694564, 40694598, 40696676, 40696650, 40696684, 40696692, 40696726, 40696502, 40696528, 40696585, 40696627, 40696643, 40696619, 40701468, 40701443, 40701484, 40701534, 40701518, 40698128, 40699480, 40699522, 40701435, 40699506, 40699498, 40701633, 40701666, 40701682, 40701708, 40701559, 40701732, 40701575, 40701591, 40701617, 40701864, 40701856, 46364915, 40701872, 46364923, 40701757, 46364931, 40701799, 40701823, 4070І773, 40701831, 40701849, 46435194, 46435145, 46435202, 46437307, 46364949; 46364956, 46437505, 46364964, 46373890, 46376919, 46540076, 46540175, 46540258, 46540266, 46540753, 46540779, 46437794, 46461943, 46480141, 46496261, 46504288, 46543237, 46543278, 46543294, 46543302, 46543336, 46540787, 46543310, 46543344, 46540829, 46540845, 46540886, 46547360, 46547352, 46547345, 46547402, 46547444, 46543351, 46547261, 46547295, 46547329, 46547337, 46547717, 46547709, 46549721, 46547782, 46549754, 46549762, 46547501, 46547584, 46547535, 46547600, 46550000, 46549994, 46550067, 46550075, 46550109, 6550174, 46549812, 46549960, 46549978, 46549986 залізницею було прийнято до перевезення на адресу відповідача порожні власні вагони.
Згідно з зазначеними накладними станція та залізниця призначення Інгулець Придніпровської залізниці.
Позивач своєчасно повідомив відповідача про готовність залізниці передати на його під`їзну колію вагони.
Після прибуття на станцію призначення вагони були затримані на коліях станції Інгулець через їх несвоєчасне забирання відповідачем на власну під`їзну колію та складені акти загальної форми ГУ-23 №1188 від 15.03.2024, №1191 від 15.03.2024, №1200 від 15.03.2024, №1243 від 16.03.2024, №1284 від 17.03.2024, №1295 від 17.03.2024, №1300 від 17.03.2024, №1313 від 18.03.2024, №1316 від 18.03.2024, №1318 від 18.03.2024, №1326 від 18.03.2024, №1328 від 18.03.2024, №1345 від 19.03.2024, №1358 від 19.03.2024, №1380 від 19.03.2024. Акти підписані відповідачем із запереченнями та посиланням на порушення пункту 7 договору №ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020.
В подальшому, на підставі актів загальної форми ГУ-23 №1188 від 15.03.2024, №1191 від 15.03.2024, №1200 від 15.03.2024, №1243 від 16.03.2024, №1284 від 17.03.2024, №1295 від 17.03.2024, №1300 від 17.03.2024, №1313 від 18.03.2024, №1316 від 18.03.2024, №1318 від 18.03.2024, №1326 від 18.03.2024, №1328 від 18.03.2024, №1345 від 19.03.2024, №1358 від 19.03.2024, №1380 від 19.03.2024 станцією призначення Інгулець була розрахована плата за користування спірними вагонами за відомостями ГУ-46 №№18039089, 18039091, 18039094, 19039098, 19039099, 19039100, 20039103, 20039102, 20039101 на загальну суму 14472грн24коп (з ПДВ). Вказані відомості відповідач підписав із запереченнями та посилався на те, що - вагони прибули в більшій кількості ніж пред`явлені; відсутня можливість приймати на під`їдні колії ПАТ "ІнгГЗК" порожні вагони через перевищення переробної спроможності під`їзних колій; вагони подані час дії комендантської години.
Відповідно до статті 307 Господарського кодексу України, положення якої кореспондуються із положеннями статті 909 Цивільного кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно до положень частини п`ятої статті 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положеннями частини другої статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.
Статтею 8 Закону України "Про залізничний транспорт" визначено, що перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організовується на договірних засадах. Умови та порядок організації перевезень, у тому числі в прямому змішаному сполученні за участю залізничного та інших видів транспорту, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України. Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.
Відповідно до статті 64 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №457 від 06.04.1998 (далі Статут залізниць) під`їзні колії призначено для транспортного обслуговування одного або кількох підприємств у взаємодії із залізничним транспортом загального користування.
Статтею 71 Статуту залізниць передбачено, що взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій, визначаються договором. Подача і забирання вагонів, а також маневрова робота на залізничних коліях, що належать підприємствам, здійснюються їх локомотивами.
Якщо підприємство не має свого локомотива, подача і забирання вагонів та маневрова робота провадяться локомотивом залізниці за плату згідно з тарифом.
Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).
Експлуатація залізничних під`їзних колій, які мають свої локомотиви, повинна здійснюватися на основі єдиного технологічного процесу роботи під`їзної колії і станції примикання.
Згідно зі статтею 76 Статуту залізниць час перебування вагонів під навантаженням і вивантаженням у разі обслуговування залізничної під`їзної колії локомотивом залізниці визначається з моменту фактичної подачі вагонів на місце навантаження або вивантаження до моменту одержання станцією від підприємства повідомлення про готовність вагонів до забирання.
Час знаходження вагонів на залізничних під`їзних коліях, що обслуговуються їх локомотивами, визначається з моменту передачі вагонів на передавальних коліях.
Місце і порядок операцій встановлюються договором про експлуатацію залізничної під`їзної колії. Норми часу на операції передачі не повинні перевищувати однієї хвилини на вагон і 30 хвилин на всю пред`явлену партію вагонів.
Згідно зі статтею 6 Статуту залізниць вантаж - матеріальні цінності, які перевозяться залізничним транспортом у спеціально призначеному для цього вантажному рухомому складі.
Відповідно до статті 46 Статуту залізниць одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.
Статтею 119 Статуту залізниць визначено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.
Пунктом 5.4 Правил експлуатації власних вантажних вагонів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури №17 від 29.01.2015 (зареєстрований: Мін`юст України, 14.02.2015 за №168/26613), встановлено, що перевезення власних вантажних вагонів у завантаженому і порожньому стані в усіх випадках (передислокація, ремонт тощо) оформляється перевізним документом (накладною) в електронному (із накладенням електронного цифрового підпису) або паперовому вигляді згідно з Правилами оформлення перевізних документів.
Відповідно до пункту 1.5. Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 №644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України 08.06.2011 №138), перевезення власних (орендованих) локомотивів і вагонів у завантаженому та порожньому стані оформлюються перевізними документами, в яких у графі 20 "Найменування вантажу" відправником зазначається: для локомотивів і завантажених вагонів - "Власний (орендований) вагон (локомотив). Власник (орендар) (найменування власника, державної вагонної компанії, оператора, орендаря)"; для порожніх вагонів - "Порожній власний (орендований) вагон. З-під... (найменування вантажу). Власник (орендар) (найменування власника, вагонної компанії або орендаря). Направляється до пункту навантаження (в ремонт тощо)".
Отже, порожні власні вагони, які перевозяться залізницею за перевізними документами зі сплатою провізної плати, мають статус "вантажу", які залізниця зобов`язана доставити на станцію призначення у цілості та збереженості і видати їх одержувачу, зазначеному в накладній, а одержувач має щодо залізниці права та обов`язки, передбачені Статутом залізниць України, зокрема, обов`язок отримати їх від залізниці, а у разі несвоєчасного приймання вагонів від залізниці - сплатити плату за користування вагонами, які знаходяться на коліях залізниці чи на станціях підходу, та збір за зберігання у розмірах, встановлених Тарифним керівництвом №1, а також інші права та обов`язки, які має одержувач відносно вантажу, що прибув на його адресу.
Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.
Отже, за період фактичного використання суб`єктами господарювання вагонів та/або контейнерів залізниці для перевезення вантажів вноситься плата; до періоду використання вагонів (контейнерів) включається час затримки (простою) вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. Звільнення від такої плати може мати місце лише у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці.
Відтак, при розгляді спору про стягнення залізницею плати за користування вагонами (контейнерами) до предмета доказування належить доведення позивачем належними, допустимими і достатніми доказами факту використання вагонів (контейнерів) для перевезення вантажів замовника послуг з перевезення у відповідний період, а у разі якщо мала місце затримка вагонів на станціях призначення і на підходах до них (якими можуть бути проміжні станції), в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження, - надання доказів того, що така затримка була спричинена саме з вини вантажоодержувача (власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства).
Плата за користування вагонами не є мірою відповідальності, яка може застосовуватись лише за наявності вини у сторони у зобов`язанні.
Пунктами 3, 4, 6, 8-10, 12 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України №113 від 25.02.1999, (далі Правила користування) передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).
Відомості плати за користування вагонами, контейнерами складаються на вагони, контейнери, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів, контейнерів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами, контейнерами.
Час користування вагонами обчислюється з моменту їх передачі вантажовласникові до моменту їх фактичного прийняття від вантажовласника.
Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам`ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій.
Час користування обчислюється окремо для кожного вагона і контейнера за його номером. Номерному обліку часу користування підлягають усі вагони і контейнери, подані під вантажні операції на місцях загального користування, а на місцях незагального користування - вагони і контейнери парку залізниць України й інших держав, передані на під`їзні колії або орендовані ділянки колій.
Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника.
У разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.
Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година.
Пунктами 14, 16 Правил користування встановлено, що розмір плати за користування вагонами в залежності від часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством.
Користування вагонами і контейнерами, встановлено, що вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами:
а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;
б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником;
в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред`явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам`ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами).
Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі "Примітки" відомості плати за користування вагонами (контейнерами).
Згідно з пунктом 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 №334, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, у разі затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порт, підприємства.
Заперечення ПрАТ "Інгулецький гірничо - збагачувальний комбінат", наведені в актах загальної форми ГУ-23 №1188 від 15.03.2024, №1191 від 15.03.2024, №1200 від 15.03.2024, №1243 від 16.03.2024, №1284 від 17.03.2024, №1295 від 17.03.2024, №1300 від 17.03.2024, №1313 від 18.03.2024, №1316 від 18.03.2024, №1318 від 18.03.2024, №1326 від 18.03.2024, №1328 від 18.03.2024, №1345 від 19.03.2024, №1358 від 19.03.2024, №1380 від 19.03.2024, суд вважає необґрунтованими.
Згідно зі статтями 46, 47 Статуту залізниць одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що прибув на його адресу, навіть поставка якого йому не передбачена планом (договором, контрактом, замовленням, нарядом тощо). За несвоєчасне забирання вантажу справляються відповідні плата і збори.
Місячне планування перевезень вантажів у власних вагонах здійснюється відправником за окремим замовленням та за погодженням з власником вагонів. Залізниця затверджує плани перевезень у власних вагонах, які попередньо погоджені відправником із власником вагонів. Таким чином, забезпечення вантажовідправників власними вагонами здійснює власник вагонів на підставі укладених ним з вантажовідправником договорів без участі залізниці.
З огляду на зміст пунктів 5, 6 договору від 20.03.2020 передавальні колії станції є межею між коліями залізниці і власника під`їзної колії ПрАТ «Інгулецький ГЗК». Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника під`їзної колії, до якого позивач не має жодного відношення. Таким чином без узгодження з власником під`їзної колії, номери вагонів та час їх передачі залізницею самостійно не визначаються.
Відповідно до пункту 7 договору від 20.03.2020 максимальна кількість вагонів у кожній партії, що передається підприємству, не повинна перевищувати 65 вагонів.
Враховуючи пункт 9 договору від 20.03.2020, здавання вагонів з під`їзної колії здійснюється локомотивом власника під`їзної колії.
Відповідно до статті 31 Статуту залізниць залізниця зобов`язана подавати під навантаження справні, придатні для перевезення відповідного вантажу вагони.
Згідно з Єдиним технологічним процесом роботи під`їзної колії ПрАТ «Інгулецький ГЗК» та станції примикання Інгулець Придніпровської залізниці, по прибуттю вагонів на станцію Інгулець вони оглядаються працівниками вагонного та комерційного господарства сумісно з працівниками ПрАТ «Інгулецький ГЗК». Вагони, визнані непридатними під навантаження, відчіпляються від складу поїзда для проведення технічного обслуговування. Інші вагони подаються на під`їзну колію, де формуються підприємством у відповідності з планом навантаження маршрутів для відправлення на відповідні станції призначення.
За результатами технічного огляду, здійсненого працівниками вагонного господарства під час передавальних операцій, можуть бути виявлені несправні в технічному відношенні вагони, які подаються окремо від основної групи вагонів після проведення технічного обслуговування.
За приписами статті 119 Статуту за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.
Відповідно до чинного законодавства (Закон України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 №389-VIII, постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 №573 "Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану", постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 №1455 "Про затвердження порядку встановлення особливого режиму виїзду і виїзду, обмеженні свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан") під час комендантської години запроваджуються певні заборони та обмеження, зокрема, перебування на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, пересування на транспортних засобах тощо.
Але такі заборони не розповсюджуються на об`єкти критичної інфраструктури.
Згідно із Законом України "Про критичну інфраструктуру" від 16.11.2021 №1882-ІХ об`єкти критичної інфраструктури - це об`єкти інфраструктури, системи, їх частини та їх сукупність, які є важливими для економіки, національної безпеки та оборони, порушення функціонування яких може завдати шкоди життєво важливим національним інтересам.
Галузь залізничного транспорту входить до Переліку секторів критичної інфраструктури, визначеному постановою Кабінету міністрів України від 09.10.2020 №1109.
Правилами технічної експлуатації залізниць України визначено поняття залізничної станції. Станція - роздільний пункт з колійним розвитком, що дозволяє проводити операції з приймання, відправлення, схрещення й обгону поїздів, операції з приймання, видачі вантажів та обслуговування пасажирів, а за умови розвинених колійних пристроїв - маневрову роботу з розформування та формування поїздів і технічні операції з поїздами.
Відповідно до статті 7 Статуту станції здійснюють операції, пов`язані з перевезенням пасажирів, багажу, вантажобагажу, з прийняттям, видачею вантажів вагонними, дрібними відправками та в контейнерах, а за договорами з відправниками - їх навантаження та вивантаження.
Вантажна станція Інгулець не є громадським місцем або місцем, доступним для сторонніх осіб, а під`їзна колія підприємства, що примикає до станції, не є місцем загального користування.
Відповідач не надав доказів припинення роботи під`їзних колій відповідача, що примикають до цих станцій, на період дії комендантської години; письмового повідомлення позивача про припинення підприємством роботи в нічний час (під час комендантської години); ініціювання внесення змін до договору від 20.03.2020 в частині подавання/забирання вагонів в нічний час (під час комендантської години).
З огляду на викладене, суд погоджується з позивачем щодо відсутності підстав для складання актів загальної форми, які б засвідчували обставини, що звільняють вантажовласника від відповідальності на підставі телеграмного розпорядження №ЦМ-13/693 від 05.04.2022.
Враховуючи відсутність у матеріалах справи зазначених актів, відсутність жодних повідомлень від відповідача щодо неможливості забирання вагонів з під`їзної колії у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану, з урахуванням того, що станція призначення працює цілодобово, суд дійшов висновку про відсутність належних та допустимих доказів, які б засвідчували передбачені виняткові умови для звільнення відповідача від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами під час воєнного стану в Україні.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 19.04.2023 у справі №904/2019/22, від 02.06.2023 у справі №904/3538/22.
Перевіркою правильності здійсненого позивачем розрахунку плати за користування спірними вагонами згідно з відомостями плати форми ГУ-46 №№18039089, 18039091, 18039094, 19039098, 19039099, 19039100, 20039103, 20039102, 20039101 на загальну суму 14472грн24коп (з ПДВ), порушень судом не встановлено.
Дослідивши подані матеріали, суд зазначає, що відповідачем не спростовано доводів позивача, а також не доведено наявності обставин, що могли б бути підставою для відмови в задоволенні позовних вимог, з огляду на положення статті 121 Статуту залізниць України та пункту 16 Правил користування.
Підставою для нарахування плати за користування вагонами є доведений залізницею факт затримки на коліях станції Інгулець порожніх власних вагонів, що прямували на адресу ПрАТ "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" за перевізними документами через несвоєчасне забирання їх відповідачем на власну під`їзну колію.
Плата за користування нарахована станцією призначення Інгулець на підставі актів форми ГУ-23, що складені у відповідності до вимог пункту 8 Правил користування вагонами і контейнерами, пункту 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №334 від 28.05.2002 (далі - Правила складання актів), містять інформацію про причину затримки вагонів на станції призначення та час початку і закінчення затримки з вини ПрАТ "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат".
Враховуючи викладене, суд задовольняє позовні вимоги про стягнення з відповідача плати за користування вагонами в розмірі 14472грн24коп.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись нормами Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №457 від 06.04.1998, Правил перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000, Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України №334 від 28.05.2002, Правил користування вагонами та контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України №113 від 25.02.1999, Тарифного керівництва №1, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №317 від 26.03.2009, Коефіцієнтами, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №317 від 26.03.2009, статтями Цивільного кодексу України, статтями 3, 4, 13, 20, 41, 42, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 129, 237, 238, 240, 241, 250-252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" про стягнення плати за користування вагонами в розмірі 14472грн24коп - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат" (ідентифікаційний код: 00190905; місцезнаходження: 50102, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Рудна, буд. 47) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (ідентифікаційний код: 40075815; місцезнаходження: 03150, м. Київ, вулиця Єжи Ґедройця, буд. 5) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (ідентифікаційний код: 40081237; місцезнаходження: 49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108) плату за користування вагонами у розмірі 14472грн24коп та судовий збір в розмірі 3028грн.
Видати наказ після набрання чинності рішенням.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду в строки, передбачені статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Р.Г. Новікова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121990021 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні