номер провадження справи 26/59/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
22.08.2024 Справа № 908/1955/24
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева Олексія Олексійовича, розглянувши матеріали заяви боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ (69032, Запорізька обл., м. Запоріжжя, Вознесенівський район, вул. Південне шосе будинок 57, офіс 44; ідентифікаційний код: 39525257) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство
Представники сторін:
від боржника Бісик Я.В. (в режимі відеоконференції)
від ПАТ АБ Укргазбанк - Світич П.В. (в режимі відеоконференції)
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (ідентифікаційний код: 39525257), за допомогою системи «Електронний суд» звернулось до Господарського суду Запорізької області із заявою про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 15.07.2024 прийнято до розгляду заяву ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (ідентифікаційний код: 39525257) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (ідентифікаційний код: 39525257), які включені до плану санації, що передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
14.08.24 до суду від відокремленого підрозділу Басейнового управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю «Причорноморський центр водних ресурсів та грунтів» надійшли заперечення щодо плану санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ».
07.08.2024 від ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» надійшла заява про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство в новій редакції та призначення керуючого санації.
07.08.2024 від Публічного акціонерного товариства Акціонерний банк «Укргазбанк» надійшли заперечення на заяву ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
12.08.2024 до суду від ПАТ АБ «Укргазбанк» надійшло клопотання про зупинення провадження у справі.
12.08.2024 від ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» надійшло клопотання про витребування доказів.
12.08.2024 від Акціонерного товариства «УКРТРАНСГАЗ» надійшли заперечення на заяву ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» про затвердження плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 13.08.2024 задоволено усні клопотання ПАТ АБ «Укргазбанк» та ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» про відкладення судового розгляду.
21.08.2024 від ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» надійшли заперечення проти клопотання про зупинення провадження, проти клопотання про витребування доказів, додаткові пояснення щодо заперечень ПАТ АБ «Укргазбанк» та АТ «УКРТРАНСГАЗ».
У судовове засіданні 22.08.2024 в режимі відеоконференції з`явились представники ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», ПАТ АБ «Укргазбанк».
У судовому засіданні 22.08.2024 від АТ АБ «Укргазбанк» надійшло усне клопотання про відкладення розгляду справи на дату після вирішення питання про відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою ПАТ АБ «Укргазбанк» на Ухвалу Господарського суду Запорізької області від 15.07.2024 у справі № 908/1955/24.
Після з`ясування позицій представників учасників справи, суд вирішив залишити без задоволення клопотання про відкладення розгляду справи, оскільки відкриття чи відмова у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою ПАТ АБ «Укргазбанк» на Ухвалу Господарського суду Запорізької області від 15.07.2024 у справі №908/1955/24 жодним чином не перешкоджає розгляду заяви боржника. Окрім того, згідно з абз. 3 ч. 6 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства імперативно встановлено, що Ухвала про прийняття до розгляду заяви про затвердження плану санації оскарженню не підлягає.
22.08.2024 від ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» надійшло клопотання про скасування арештів.
Розглянувши в судовому засіданні клопотання про скасування арештів, заслухавши заперечення ПАТ АБ «Укргазбанк», суд вирішив частково задовольнити клопотання на підставі такого.
ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» зазначає, що у провадженні приватних виконавців знаходяться виконавчі провадження, в рамках яких накладені арешти постановами від 10.05.2024 (ВП №72791011), 22.09.2023 (ВП №72791011), 14.09.2023 (ВП №72791011), 14.09.2023 (ВП №72791011), що утруднює здійсненню господарської діяльності товариством та перешкоджатиме виконанню плану санації, якщо такий буде затверджений судом.
На підтвердження існування арештів в межах вказаного виконавчого провадження №72791011 до матеріалів справи долучено відповідні копії постанов приватного виконавця Виконавчого округу Одеської області Шуляченка Миколи Борисовича від 14.09.2023 про арешт коштів боржника, від 14.09.2023 про арешт майна боржника, від 22.09.2023 про арешт майна боржника, від 10.05.2023 про арешт коштів боржника в межах вказаного виконавчого провадження з примусового виконання наказу Господарського суду Одеської області від 12.09.2023 у справі №916/2550/22 про стягнення з ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» на користь ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» 1 128 285 617, 12 грн. боргу; 40 000 000,00 гривень пені; 40 000 000, 00 грн. штрафу; 75 348 234, 05 грн. інфляційних; 14 800 928, 02 грн. сплати 3% річних та 868 350 гривень судового збору.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 15.07.2024 року прийнято до розгляду заяву ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство. Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», які включені до плану санації, що передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
- забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах;
- забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
- забороняється стягнення зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня уведення мораторію, в т.ч. здійснення будь-яких дії та прийняття будь-яких рішень щодо підготовки до звернення стягнення відповідних зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня уведення мораторію;
- припиняються заходи спрямовані на забезпечення виконання зобов`язань на задоволення вимог кредиторів боржника, які включені до плану санації, та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня уведення мораторію;
- не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
- зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
- не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», які включені до плану санації забороняється стягнення на підставі виконавчих документів, накладення арештів та здійснення будь-яких інших дії у межах виконавчих проваджень або прийняття будь-яких рішень, направлених на безпосереднє задоволення вимог кредиторів, які включенні до плану санації Товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ».
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства мораторій на задоволення вимог кредиторів це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Згідно з ч. 5 ст. 4 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство це система заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, які може здійснювати засновник (учасник, акціонер) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, інші особи з метою запобігання банкрутству боржника шляхом вжиття організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідно до законодавства до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Таким чином, вказані у клопотанні ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» арешти прямо суперечать меті введеного мораторію про заборону стягнення на підставі виконавчого документу та дії мораторію щодо припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань, отже перешкоджають здійсненню нормальної господарської діяльності товариства, як суб`єкта господарювання, що знаходиться в процедурі затвердження плану санації до відкриття провадження про банкрутство.
Відповідно до частини 5 статті 59 Закону України «Про виконавче провадження» арешт з майна може бути знятий за рішенням суду.
Частиною 2 ст. 59 Закону України «Про виконавче провадження», передбачено, що у разі набрання законної сили судовим рішенням про зняття арешту з майна боржника арешт з такого майна знімається згідно з постановою виконавця не пізніше наступного дня, коли йому стало відомо про такі обставини.
Таким чином, для забезпечення можливості здійснення боржником поточної господарської діяльності, вжиття всіх заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, виконання плану досудової санації, виконання поточних зобов`язань, необхідно скасувати арешти щодо розпорядження коштами та майном боржника.
Отже, клопотання в частині скасування арешту коштів та майна боржника підлягає частковому задоволенню, а саме: арешт, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт коштів боржника від 14.09.2023 ВП № 72791011; арешт з рухомого майна, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт майна боржника від 14.09.2023 ВП № 72791011; аарешт, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт коштів боржника від 10.05.2024 ВП № 72791011. В іншій частині клопотання підлягає відхиленню судом, оскільки боржником не надано суду доказів, які б підтверджували у його власності рухомого або нерухомого майна. Крім того, боржником не аргументовано яким чином наявність арештів може вплинути на виконаня плану санації.
Представник АТ АБ «Укргазбанк» у судовому засіданні 22.08.2024 підтримав подане клопотання про зупинення провадження у справі, просив зупинити провадження у справі №908/1955/24 за заявою ТОВ «ОДЕСАГАЗ - ПОСТАЧАННЯ» про затвердження плану санаціі? до відкриття провадження у справі про банкрутство до набрання законноі? сили судовим рішенням у справі №916/2453/24 за заявою АБ «УКРГАЗБАНК» про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ «ОДЕСАГАЗ - ПОСТАЧАННЯ».
Зупинення обґрунтовував тим, що в межах апеляціи?ного провадження у справі №916/2453/24 підлягають з`ясуванню обставини щодо наявності чи відсутності підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника, які не можуть бути встановлені в рамках розгляду справи №908/1955/24 про затвердження плану санаціі? до відкриття провадження у справі про банкрутство, та, що у разі відкриття провадження у справі про банкрутство суд повинен буде постановити ухвалу про відмову в затвердженні плану санації, з підстав, визначених ч. 8 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства.
Представник ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» проти клопотання заперечував, обґрунтовуючи тим, що на дату прийняття до розгляду Господарським судом Запорізької області заяви ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (15.07.2024) відносно товариства не існувало відкритого провадження у справі про банкрутство. Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.07.2024 у справі №916/2453/24 відмовлено у відкритті провадження у справі про банкрутство боржника за заявою АТ АБ «УКРГАЗБАНК». Підготовче судове засідання у справі № 916/2453/24 відбулось у часі пізніше 23.07.2024. Отже, саме Господарський суд Одеської області під час вирішення питання стосовно відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника мав взяти до уваги факт наявності прийнятої заяви про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Заслухавши пояснення сторін, суд вирішив відмовити у задоволенні клопотання АТ АБ «Укргазбанк» про зупинення провадження у справі, з огляду на таке.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 227 ГПК України, суд зобов`язаний зупинити провадження у справі у випадку об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Як встановлено судом, відповідно до Ухвали Господарського суду Одеської області від 23.07.2024 у справі № 916/2453/24 у відкритті провадження у справі про банкрутство ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» за заявою АТ АБ «УКРГАЗБАНК» відмовлено.
Відповідно до Ухвали Південно-Західного апеляційного господарського суду від 08.08.2024 у справі №916/2453/24 та відомостей Єдиного державного реєстру судових рішень апеляційне провадження у справі №916/2453/24 станом на дату проведення судового розгляду не відкрито.
Відповідно до ч. 4 ст. ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника, прийняті господарським судом у справі про банкрутство (неплатоспроможність), набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку. Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ І 66 - 64 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі Смірнова проти України).
Отже, оскільки провадження у справі про банкрутство ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» не відкрито, так само як і не відкрито апеляційне провадження за скаргою АТ АБ «Укргазбанк» на Ухвалу Господарського суду Одеської області від 23.07.2024 у справі № 916/2453/24, до набрання законної сили рішенням суду за завершенням розгляду якої АТ АБ «Укргазбанк» просить зупинити провадження у цій справі №908/1955/24, клопотання банку задоволенню не підлягає.
Окрім цього, у постанові № 904/3325/20 від 03.10.2023 року Верховний Суд зазначив, що відповідно до змісту преамбули КУзПБ, положеннями якого передбачено санацію боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство, цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів. Тобто він встановлює не лише умови та порядок задоволення вимог одного або декількох кредиторів, але й спрямований на відновлення платоспроможності боржника.
Із зазначеними положеннями узгоджується мета санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (частина п`ята статті 4 КУзПБ), якою є запобігання банкрутству боржника шляхом вжиття організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідно до законодавства до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Суд також, розглянувши у судовому засіданні 22.08.2024 подане АТ АБ «Укргазбанк» клопотання про витребування доказів, заслухавши пояснення інших учасників справи АТ «УКРТРАНСГАЗ», ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», беручи до уваги положення статей 42, 43, 73-79, 81 Господарського процесуального кодексу України вирішив відмовити у його задоволенні з наступних підстав.
Подане клопотання про витребування доказів банк обґрунтовував тим, що в матеріалах справи відсутні докази підтвердження грошових вимог кредиторів ТОВ «Фінансова компанія «Маре» та ТОВ «Міжнародна газова компанія» до боржника (договори, первинні документи тощо) у розмірі 770 399 169, 30 грн. та 99 000 000, 00 грн. відповідно, що викликає сумніви щодо реальності такої заборгованості та дає підстави вважати про порушення законодавства при схваленні плану санації, що могло вплинути на результат голосування на загальних зборах кредиторів.
Заперечення ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» проти клопотання про витребування доказів обґрунтовані тим, що останнє складено в порушення приписів ст. 81 ГПК України та не містить обставин, які може підтвердити цей доказ, або аргументів, які він може спростувати; заходів, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу; причин неможливості отримати цей доказ самостійно особою, яка подає клопотання. Також товариство вказало, що дослідження первинних документів, на підставі яких виникла кредиторська заборгованість, не є предметом судового розгляду під час затвердження судом плану санації відповідно до ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства.
Частиною 5 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що боржник протягом п`яти днів з дня схвалення кредиторами плану санації подає до господарського суду за місцезнаходженням боржника заяву про затвердження плану санації. До заяви про затвердження плану санації додаються: план санації; документи, що підтверджують схвалення плану санації; список кредиторів із зазначенням їх найменування або ім`я, місцезнаходження або місця проживання чи перебування, ідентифікаційного коду або реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) та суми заборгованості. За подання заяви про затвердження плану санації справляється судовий збір.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» до поданої до суду заяви про затвердження плану санації було додано рішення учасників боржника про ініціювання процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (Протокол №158/24 загальних зборів учасників ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» від 29.06.2024 р.), план санації, ліквідаційний аналіз, аналіз фінансово-господарської діяльності товариства, список кредиторів та документи, що підтверджують схвалення плану санації.
З урахуванням вказаного, суд вважає, що ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» було дотримано вимог положень ч. 5 статтю 5 Кодексу України з процедур банкрутства та надано документи, що є достатніми для підтвердження статусу кредитора у справі.
З вищевказаної норми також висновується, що боржник має право сам визначати кредиторів, вимоги яких будуть включені до плану санації, при цьому нормами Кодексу не передбачено обов`язку для боржника обґрунтовувати розмір кредиторських вимог, включених до плану санації.
Тому, як встановлено судом, ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» було дотримано вимог положень ч. 5 статтю 5 Кодексу України з процедур банкрутства, що є необхідними для подальшого розгляду наданого на затвердження суду плану санації.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для її розгляду та проаналізувавши заперечення, подані кредиторами, суд вирішив подану заяву зодовольнити, з огляду на таке.
У ч. 5 ст. 4 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство - це система заходів щодо відновлення платоспроможності боржника, які може здійснювати засновник (учасник, акціонер) боржника, власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, інші особи з метою запобігання банкрутству боржника шляхом вжиття організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідно до законодавства до відкриття провадження у справі про банкрутство.
За змістом статей 1, 4, 5 Кодексу України з процедур банкрутства об`єктом процедури санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство є платоспроможність боржника, яка за результатами вжиття відповідних заходів має бути відновлена, а передумовою запровадження такої процедури з поміж іншого, є підтверджені ознаки неплатоспроможності боржника або її загрози.
Боржник за рішенням засновників (учасників, акціонерів) боржника має право ініціювати процедуру санації до відкриття провадження у справі про банкрутство. Санація боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство здійснюється відповідно до плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (ч. 1 ст. 5 КУзПБ).
Відповідно до ч. 4 ст. 5 КУзПБ для схвалення плану санації боржник скликає збори кредиторів шляхом письмового повідомлення всіх кредиторів, які відповідно до плану санації беруть участь у санації. Одночасно боржник надає цим кредиторам план санації та розміщує оголошення про проведення зборів кредиторів на офіційному веб-порталі судової влади України. Збори кредиторів скликаються не раніше ніж через 10 днів після розміщення такого оголошення. План санації має бути схвалений у кожній категорії незабезпеченими кредиторами, які володіють більше ніж 50 відсотками від загальної суми незабезпечених вимог, включених до плану санації, у такій категорії. При цьому вимоги незабезпечених кредиторів, які є заінтересованими особами стосовно боржника, не враховуються для цілей голосування при схваленні плану санації.
Як вбачається з наданих на розгляд суду матеріалів, 29.05.2024 відбулися загальні збори учасників ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (оформлені Протоколом №157/24) на яких, з огляду на наявність у товариства грошових зобов`язань, вирішили застосувати систему заходів щодо відновлення платоспроможності боржника та ініціювати процедуру санації товариства до відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства. Для цього було надано повноваження членам Дирекції товариства на виконання дій, необхідних для ініціювання процедури санації товариства до відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства з правом передоручення, зокрема розробити план санації боржника (товариства) до відкриття провадження у справі про банкрутство з додатками (ліквідаційний аналіз, тощо) та надати його для розгляду та схвалення загальними зборами учасників товариства у строк, що не перевищує 30 днів починаючи з 29.05.2024.
29.06.2024 відбулися загальні збори учасників ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (оформлені Протоколом №158/24) на яких було вирішено схвалити план санації товариства до відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства.
07.07.2024 року на сайті Верховного Суду було розміщено оголошення про проведення загальних зборів кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» (ЄДРПОУ:39525257), номер публікації 73565 від 07.07.2024 року. Загальні збори кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» призначено на 15.07.2024 в порядку ст. 5 КУзПБ (процедура санації до відкриття провадження у справі про банкрутство).
15.07.2024 року відбулись загальні збори кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» на яких більшістю голосів кредиторів (60,514% від загальної кількості голосів) було схвалено план санації Боржника.
До плану санації включено 51 кредитора із загальною сумою заборгованості 1 500 302 208, 02 грн., а саме:
1. ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «МАРЕ» (ідентифікаційний код 40996391; 01010, м. Київ, вул. Левандовська, буд. 3-А, офіс 208) з вимогами у розмірі 770 399 169, 30 грн.;
2. ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» (ідентифікаційний код 23697280; 03087, м. Київ, вул.
Єреванська, буд. 1) з вимогами у розмірі 492 288 107, 76 грн.;
3. ТОВ «МІЖНАРОДНА ГАЗОВА КОМПАНІЯ» (ідентифікаційний код 41387518; 18029, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Одеська, буд. 48) з вимогами у розмірі 99 000 000, 00 грн.;
4. ФІЛІЯ «ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ» АТ «УКРТРАНСГАЗ» (ідентифікаційний код 41635376; 01021, м. Київ, узвіз Кловський, буд. 9/1) з вимогами у розмірі 71 744 857, 30 грн.;
5. ТОВ «ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД» (ідентифікаційний код 40111046; 08131, Київська обл., Бучанський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Київська, буд. 34-А) з вимогами у розмірі 38 157 163, 93 грн.;
6. ТОВ «ГРАНД ДИСТРИБ`ЮШН СХІД» (ідентифікаційний код 36094643; 61145, Харківська обл., м. Харків, вул. Новгородська, буд. 3-А) з вимогами у розмірі 8 093 006, 00 грн.;
7. АО «ПІВДЕННА РЕГІОНАЛЬНА КОЛЕГІЯ АДВОКАТІВ» (ідентифікаційний код 41631104; 65092, Одеська обл., Одеський р-н, с. Нерубайське, вул. Лінія 1, буд. 6) з вимогами у розмірі 7 157 900, 00 грн.;
8. ТОВ «ЄВРОГРУП КОНСАЛТИНГ УКРАЇНА» (ідентифікаційний код 44239072; 01032, м. Київ, бульвар Шевченка Тараса, буд. 33-Б) з вимогами у розмірі 4 215 000, 00 грн.;
9. ФОП КРАСОВСЬКИЙ О.П. (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) з вимогами у розмірі 2 000 000, 00 грн.;
10. ТОВ «ЦЕНТРГАЗПОСТАЧ» (ідентифікаційний код 44092846; 01001, м. Київ, вул. Софіївська, буд. 25) з вимогами у розмірі 912 500, 00 грн.;
11. ТОВ «ІКВЕЛ ІНВЕСТ» (ідентифікаційний код 44605391; 65070, Одеська обл., м. Одеса, вул. Інглезі, буд. 8) з вимогами у розмірі 718 591, 71 грн.;
12. ПАТ «МОРСЬКИЙ РЕГІСТР СУДНОПЛАВСТВА В УКРАЇНІ» (ідентифікаційний код 1125560; 65014, Одеська обл., м. Одеса, вул. Польська, буд. 20) з вимогами у розмірі 604 316, 74 грн.;
13. ТОВ «РУЗАНА-ПЛЮС» (ідентифікаційний код 33799175; 68000, Одеська обл., м. Чорноморськ, просп. Миру, буд. 2, кв. 16) з вимогами у розмірі 406 302, 72 грн.;
14. АО «МАРШАЛЛЄР ГРУП» (ідентифікаційний код 42998359; 01021, м. Київ, вул. Мечникова, буд. 16, офіс 5-5) з вимогами у розмірі 360 000, 00 грн.;
15. ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «КРАМ`Є» (ідентифікаційний код 44094234; 01013, м. Київ, вул. Будіндустрії, буд. 8-Б, офіс 417) з вимогами у розмірі 350 000, 00 грн.;
16. ТОВ «АЛЬ-КАРІМ» (ідентифікаційний код 38721611; 65014, Одеська обл., м. Одеса, вул. Успенська, буд. 39/1, офіс 29) з вимогами у розмірі 326 215, 07 грн.;
17. ВЧ 3012 НГ УКРАЇНИ (м. Одеса) (ідентифікаційний код 23314215; 65098, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколи Боровського, буд. 22) з вимогами у розмірі 279 875, 82 грн.;
18. ТОВ «АМБЕР АГРО» (ідентифікаційний код 36142513; 54001, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Адміральська, буд. 33-А) з вимогами у розмірі 256 908, 86 грн.;
19. КНП «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ № 2» (ідентифікаційний код 01998503; 67513, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Олександрівка (Олександрівська с/р), площа Центральна, буд. 1) з вимогами у розмірі 217 909, 76 грн.;
20. ОБСЛУГОВУЮЧИЙ КООПЕРАТИВ «ЖЕК» (ідентифікаційний код 40342696; 67571, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Фонтанка, вул. Грецька, буд. 2, приміщення 2/2) з вимогами у розмірі 165 900, 30 грн.;
21. ЗНАМ`ЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ІВАНІВСЬКОГО Р-НУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ідентифікаційний код 4378474; 67211, Одеська обл., Березівський р-н, с. Знам`янка, вул.
Лікарняна, буд. 9-А) з вимогами у розмірі 163 841, 42 грн.;
22. ОБСЛУГОВУЮЧИЙ КООПЕРАТИВ «ЧОРНОМОРСЬКА РІВ`ЄРА» (ідентифікаційний код 36970409; 67571, Одеська обл., Одеський р-н, с. Фонтанка, вул. Грецька, буд. 2, прим. 2/2) з вимогами у розмірі 150 163, 20 грн.;
23. ОДЕСЬКЕ КВАРТИРНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ УПРАВЛІННЯ (ідентифікаційний код 8038284; 65063, Одеська обл., м. Одеса, вул. Армійська, буд. 18) з вимогами у розмірі 147 163, 52 грн.;
24. ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ; АДРЕСА_2 ) з вимогами у розмірі 145 713, 90 грн.;
25. ФІРМА «ІНТЕР-АВТО» У ВИГЛЯДІ ТОВ (ідентифікаційний код 23873498; 65088,
Одеська обл., м. Одеса, вул. Люстдорфська Дорога, буд. 55-А 38) з вимогами у розмірі 134 346, 60 грн.;
26. ТОВ «УКРЕЛЕВАТОРПРОМ» (ідентифікаційний код 31640002; 65003, Одеська обл., м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, буд. 52/1) з вимогами у розмірі 114 293, 17 грн.;
27. УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ БЕРЕЗІВСЬКОЇ РДА (ідентифікаційний код 3194737; 67300, Одеська обл., Березівський р-н, м. Березівка, площа Шевченка, буд. 1) з вимогами у розмірі 112 474, 54 грн.;
28. ТОВ «ЛАГУНА» (ідентифікаційний код 32953835; 67842, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Грибівка, вул. Середня, 2) з вимогами у розмірі 108 629, 63 грн.;
29. ТОВ «АРТ-ТЕК» (ідентифікаційний код 31493218; 65000, Одеська обл., м. Одеса, вул. Чорноморська Дорога, буд. 88-А) з вимогами у розмірі 98 855, 87 грн.;
30. ГУ НП В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ідентифікаційний код 40108740; 65080, Одеська обл., м. Одеса, вул. Академіка Філатова, буд. 15-А) з вимогами у розмірі 97 191, 00 грн.;
31. ТОВ «ЗАРС» (ідентифікаційний код 24533343; 65012, Одеська обл., м. Одеса, Французький Бульвар, буд. 2, прим. 1) з вимогами у розмірі 90 578, 38 грн.;
32. ТОВ «БЕССАРАБІЯ ФАРМ» (ідентифікаційний код 44253474; 02166, м. Київ, просп. Лісовий, буд. 39-А) з вимогами у розмірі 90 103, 63 грн.;
33. ДОБРООЛЕКСАНДРІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (ідентифікаційний код 4527282; 67834, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Доброолександрівка, пров. Шкільний, буд. 2-А) з вимогами у розмірі 84 502, 12 грн.;
34. СТОВ «ІМЕНІ МІЧУРІНА» (ідентифікаційний код 04931936; 31028, Хмельницька обл., Красилівський р-н, с. Манівці) з вимогами у розмірі 79 190, 88 грн.;
35. ТОВ «ТЕПЛОДІМ-3» (ідентифікаційний код 39322598; 65085, Одеська обл., м. Одеса, вул. Моторна, буд. 8-В) з вимогами у розмірі 74 683, 69 грн.;
36. БЕРЕЗІВСЬКА РДА В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ідентифікаційний код 4056888; 67300, Одеська обл., Березівський р-н, м. Березівка, площа Т. Г. Шевченка, буд. 1) з вимогами у розмірі 71 037, 17 грн.;
37. ТОВ «БЛАГО-СТРОЙ» (ідентифікаційний код 34169528; 68000, Одеська обл., Одеський р-н, м. Чорноморськ, просп. Миру, буд. 2, кв. 16) з вимогами у розмірі 68 539, 40 грн.;
38. ТОВ «ГОЛОВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КВІНТ» В УКРАЇНІ» (ідентифікаційний код 33915434; 65031, Одеська обл., м. Одеса, вул. Агрономічна, буд. 205) з вимогами у розмірі 65 553, 77 грн.;
39. ТОВ «РАФ-ПЛЮС» (ідентифікаційний код 31185987; 65029, Одеська обл., м. Одеса, вул. Ковалевського, буд. 30 А) з вимогами у розмірі 64 329, 35 грн.;
40. ПП «ЗОЛОТА ЕРА ХХІ» (ідентифікаційний код 33657133; 65026, Одеська обл., м. Одеса, пров. Віце-адмірала Жукова, буд. 21/23) з вимогами у розмірі 63 821,95 грн.;
41. ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ БАСЕЙНОВОГО УПРАВЛІННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ РІЧОК ПРИЧОРНОМОР`Я ТА НИЖНЬОГО ДУНАЮ «ПРИЧОРНОМОРСЬКИЙ ЦЕНТР ВОДНИХ РЕСУРСІВ ТА ГРУНТІВ» (ідентифікаційний код 42025478; 65041, Одеська обл., м. Одеса, вул. Льва Симиренка, буд. 33 Б) з вимогами у розмірі 62 506, 66 грн.;
42. ТОВ «ОДЕСЬКИЙ ОРДЕНА «ЗНАК ПОШАНИ» ЗАВОД ПРОДОВОЛЬЧОГО МАШИНОБУДУВАННЯ» (ідентифікаційний код 13884220; 65013, Одеська обл., м. Одеса, Миколаївська дорога, буд. 253) з вимогами у розмірі 62 277, 46 грн.;
43. ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «СПАДЩИНА» (ідентифікаційний код 34929480; 65086, Одеська обл., м. Одеса, вул. Лесі Українки, буд. 64) з вимогами у розмірі 62 245, 97 грн.;
44. ТОВ «ВОДОЛЕЙ» (ідентифікаційний код 21035333; 65120, Одеська обл., м. Одеса, вул. Магістральна, буд. 131) з вимогами у розмірі 58 951, 51 грн.;
45. АНАНЬЇВСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУД.-ІНТЕРНАТ (ідентифікаційний код 3190604; 66401, Одеська обл., Подільський р-н, м. Ананьїв, вул. Бондарчука Григорія, буд. 1) з вимогами у розмірі 56 612, 70 грн.;
46. ЛЮБАШІВСЬКА РДА ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ідентифікаційний код 4057184; 66502, Одеська обл., Любашівський р-н, смт Любашівка, вул. Софіївська, буд. 97) з вимогами у розмірі 55 926, 29 грн.;
47. ФОП БЕЗРУК МАРІЯ ВОЛОДИМИРІВНА (РНОКПП НОМЕР_3 ; АДРЕСА_3 ) з вимогами у розмірі 55 500, 00 грн.;
48. ФОП МЕЛЬНИК СЕРГІЙ ПЕТРОВИЧ (РНОКПП НОМЕР_4 ; АДРЕСА_4 ) з вимогами у розмірі 54 305, 02 грн.;
49. ТОВ «ЧОРНОМОРСЬКА-ТРАНСПОРТНА-КОМПАНІЯ» (ідентифікаційний код 40132773; 65007, Одеська обл., м. Одеса, вул. Новощіпний Ряд, буд. 5) з вимогами у розмірі 54 050, 97 грн.;
50. ТОВ «РЕК АЛЬФА» (ідентифікаційний код 36588691; 01011, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 4-А-А) з вимогами у розмірі 50 601, 94 грн.;
51. ТОВ «НЕКСЕС 8» (ідентифікаційний код 40323359; 65020, Одеська обл., м. Одеса, вул. Льва Толстого, буд. 20, кабінет 9) з вимогами у розмірі 50 491, 04 грн.
Вказаний список кредиторів представлений у п. 8.1. плану санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ».
Згідно з п. 8.3. плану санації вимоги вказаних кредиторів було віднесено до 4 черги.
З метою внесення змін до плану санації, затвердженого кредиторами станом на 15.07.2024, в порядку ч. 10 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства 25.07.2024 р. на сайті Верховного Суду України було розміщено оголошення про проведення загальних зборів кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», призначених на 06.08.2024 з порядком денним щодо схвалення плану санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» до відкриття провадження у справі про банкрутство в новій редакції.
06.08.2024 відбулись збори кредиторів, рішення яких оформлено Протоколом №2 зборів кредиторів ТОВ «Одесагаз-Постачання», де було прийнято рішення: схвалити план санації ТОВ «Одесагаз-Постачання» до відкриття провадження у справі про банкрутство в новій редакції в порядку ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства кредиторів (60,507% від загальної кількості голосів).
Як вбачається зі змісту Протоколу №2 від 06.08.2024 метою скликання повторних зборів кредиторів було дотримання строків, визначених ч.4 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства щодо скликання зборів кредиторів не раніше, ніж через 10 днів після розміщення оголошення про їх проведення та дотримання ч. 2 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства в частині направлення кредиторам ліквідаційного аналізу, який свідчить про вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника на підтвердження чого ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» надано докази направлення повідомлень про проведення зборів кредиторів від 25.07.2024.
Разом з повідомленням про проведення зборів кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» всім кредиторам було надіслано ліквідаційний аналіз, який також був представлений на розгляд зборам кредиторів 15 липня 2024, а також проєкт плану санації товариства в новій редакції.
Зокрема, за наслідком голосування на повторних зборах кредиторів від 06.08.2024 схвалено внесені боржником зміни до п. 8.3. розділу 8 плану санації та викладено даний пункт в наступній редакції: «Зазначений план санації, включає вимоги всіх кредиторів з розділу 8.1, які відносяться до вимог 4 черги, окрім:
Генеральне консульство російської федерації в Одесі в розмірі 93 980.34 грн.;
Публічне акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» в розмірі 2 594 790 626.08 грн.;
Товариство з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» в розмірі 1 438 172 230.08 грн.;
Населення в розмірі 145 071 200,47 грн. (аванси, отримані за природний газ);
інші юридичні особи в розмірі 7 319 126,24 грн. (аванси, отримані за природний газ). інші в розмірі 308 038,13 грн. (інші послуги та поточна кредиторська заборгованість)».
Зазначені вимоги кредиторів, не включені в план санації з наступних підстав:
Генеральне консульство російської федерації в Одесі у зв?язку з військовою агресією країни терориста та порушення всіх міжнародних актів та Конституції України.
Публічне акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та Товариство з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» у зв?язку з судовими справами, обговоренням змін до законодавства України, щодо можливого проведення реформування та списання (заліку) боргів.
Як передбачено ч. 3 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги кредиторів, які не були змінені або реструктуризовані боржником, можуть бути виключені із плану санації. Погодження та реалізація плану санації не вважаються порушенням договору між боржником та будь-яким кредитором, якій не бере участь в плані санації.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 КУзПБ у плані санації визначаються: розміри, порядок і строки погашення вимог кредиторів, які беруть участь у санації; заходи щодо виконання плану санації та нагляду за виконанням плану санації; обсяг повноважень керуючого санацією (у разі його призначення). Планом санації може бути передбачено: поділ кредиторів, які беруть участь у санації, на категорії залежно від виду вимог та наявності (відсутності) забезпечення вимог таких кредиторів; різні умови задоволення вимог для кредиторів різних категорій; заходи з отримання позик чи кредитів; умови, передбачені частиною другою статті 51 цього кодексу. До плану санації додається ліквідаційний аналіз, який свідчить про вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника. До плану санації може додаватися фінансовий аналіз, який підтверджує здатність боржника виконувати умови плану санації.
Згідно із ч. 2 ст. 51 КУзПБ заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути: реструктуризація підприємства; перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника.
За правилами, визначеними у ч. 3 ст. 5 КУзПБ, у разі якщо план санації передбачає розстрочення чи відстрочення або прощення (списання) боргів чи їх частини, план санації вважається схваленим органом стягнення в частині задоволення вимог з податків, зборів (обов`язкових платежів) на умовах плану санації без необхідності голосування органу стягнення. При цьому податковий борг, який виник у строк, що передував трьом рокам до дня проведення зборів кредиторів, визнається безнадійним та списується, а податковий борг, який виник пізніше, розстрочується (відстрочується) або списується на умовах плану санації, що мають бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації. Умови плану санації щодо задоволення вимог кредиторів, які не брали участі в голосуванні або проголосували проти схвалення плану санації боржника, повинні бути не гіршими, ніж умови задоволення вимог кредиторів, які проголосували за схвалення плану санації. До плану санації не включаються вимоги першої та другої черг задоволення вимог кредиторів, визначених цим кодексом. Вимоги кредиторів, які не були змінені або реструктуризовані боржником, можуть бути виключені боржником із плану санації. Погодження та реалізація плану санації не вважаються порушенням договору між боржником та будь-яким кредитором, який не бере участі в плані санації.
Отже, Кодексом України з процедур банкрутства передбачена певна сукупність умов, які підлягають включенню до плану санації за наявності яких, розглянутий та схвалений кредиторами з дотриманням порядку визначеного статтею 5 Кодексу план санації, підлягає затвердженню судом. Невідповідність змісту плану санації вимогам законодавства та недотримання порядку його схвалення є підставою для відмови у його затвердженні.
План санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» до відкриття провадження у справі про банкрутство (далі план санації) містить, у тому числі, аналіз фінансової, господарської, інвестиційної діяльності товариства, його становища на ринках на дату прийняття рішення щодо проведення досудової санації, відомості про майно, майнові та інші активи товариства, структуру кредиторської заборгованості боржника, заходи з відновлення платоспроможності, строки, графік та обсяги погашення кредиторської заборгованості боржника, та розділ щодо переваг проведення санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.
У плані санації (розділ 8) передбачені наступні заходи з відновлення платоспроможності:
- ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» звільняється від відповідальності по статті 625 Цивільного кодексу України, яка виникла станом на дату затвердження плану санації (п.8.2.);
- ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» протягом 6-ти місяців залучає власні кошти, у розмірі 10 000 000 грн. для наступних потреб: оплати роботи фахівців зі стягнення проблемної дебіторської заборгованості, оплати необхідних зборів та платежів для судової/позасудової роботи зі стягнення дебіторської заборгованості (п.8.4. плану санації).
Кредиторські вимоги зазначені в п. 8.1. плану санації, з врахуванням умов пунктів 8.2. та 8.3. погашаються наступним чином:
- Порядок і строки погашення вимог кредиторів з розрахуванням протягом 3-ох календарних років;
- Погашення заборгованості товариства перед категорією незабезпечених кредиторів, що включені до плану санації, здійснюються наступним чином:
А) 40% частка від суми основного боргу товариства перед кожним незабезпеченим кредитором з категорії незабезпечених кредиторів, який зазначений в п. 8.1. розділу 8 плану санації розстрочується на 1095 календарних днів зі щомісячним погашенням рівними сумами, починаючи з 18 місяця за місяцем затвердження плану санації:
Б) 40% частка від суми основного боргу товариства перед кожним незабезпеченим кредитором з категорії незабезпечених кредиторів, який зазначений в пункті 8.1 розділу 8 плану санації, відстрочується до дати отримання товариством стягнення, але не пізніше 18 місяця наступного за місяцем затвердження плану санації;
В) 20% частка від суми основного боргу товариства перед кожним незабезпеченим кредитором з категорії незабезпечених кредиторів, який зазначений в пункті 8.1 розділу 8 плану санації, прощається (списується) кредиторами товариству, наслідком чого є виключення даної заборгованості з бухгалтерського обліку як боржника, так і кредиторів на 48-ий календарний місяць виконання плану санації (якщо план санації в частині сплати боржником щомісячних платежів виконується належним чином) (п. 8.5. плану санації).
100 % від суми збитків (моральних, матеріальних), відсотків, курсових, інфляційних, що нараховані та/або можуть бути нараховані такими незабезпеченими кредиторами з категорії незабезпечених кредиторів товариству у зв?язку із простроченням товариством виконання основного боргу, прощається кредиторами товариству, наслідком чого є виключення даної заборгованості збухгалтерського обліку як боржника, так і кредиторів на 48-ий календарний місяць виконання плану санації (якщо план санації в частині сплати боржником щомісячних платежів виконується належним чином) (п. 8.6. плану санації).
100 % від суми штрафних санкцій (неустойки, штрафу, пені), що нараховані або можуть бути нараховані такими незабезпеченими кредиторами з категорії незабезпечених кредиторів товариству у зв?язку зі простроченням товариством виконання основного боргу, прощається кредиторами товариству, наслідком чого є виключення даної заборгованості з бухгалтерського обліку як боржника, так і кредиторів на 60-ий календарний місяць виконання плану санації (якщо план санації в частині сплати боржником щомісячних платежів виконується належним чином) (п. 8.7. плану санації).
Керуючим санації запропоновано до призначення арбітражну керуючу Сердюк Марину Миколаївну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора №l744 від 10.11.2015)) із всіма правами та обов`язками, що передбачені ст. 5 та ст. ст. 50, 57 Кодексу України з процедур банкрутства (п.8.8. плану санації).
Строк відновлення платоспроможності ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», відповідно до плану санації, визначено протягом 3 (трьох) років, з дня його затвердження судом (п.8.9. плану санації).
ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» також був складений до плану санації товариства ліквідаційний аналіз в якому обґрунтовано вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника. Зокрема, у ліквідаційному аналізі зазначено, що санація забезпечить додаткові джерела погашення вимог кредиторів, зокрема, дохід від господарськоі? діяльності боржника, при банкрутстві ж господарська діяльність підприємства завершиться та виготовлення новоі? продукціі?? припиниться. В процедурі санаціі? до відкриття провадження у справі про банкрутство вдасться зберегти господарську діяльність боржника та робочі місця працівникам товариства. План санаціі? боржника передбачає повне збереження необоротних активів підприємства, а також погашення дебіторськоі? заборгованості. Згідно Форми № 1 «Баланс» загальна балансова вартість оборотних та необоротних активів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» станом на кінець 2023 року становить 3 124 212 тис. грн. При цьому, загальна сума кредиторськоі? заборгованості ТОВ«ОДЕСАГАЗ- ПОСТАЧАННЯ» становила 5 697 658 тис. грн. Таким чином, коштів вилучених від реалізаціі? навіть всього маи?на ТОВ «ОДЕСАГАЗ- ПОСТАЧАННЯ» не вистачить для повного погашення кредиторськоі? заборгованості боржника. У разі продажу маи?на боржника в ліквідаціи?ніи? процедурі банкрутства в електронніи? торговіи? системі, початкова ціна аукціону може бути зменшена, що призведе до и?ого продажу за заниженою вартістю та відсутністю коштів на погашення вимог всіх кредиторів. Натомість, план санаціі? передбачає повне погашення кредиторськоі? заборгованості при збереженні необоротних активів підприємства. Відповідно до даних бухгалтерського обліку ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» станом 31.12.2023 року загальна сума дебіторськоі? заборгованості складає 2 160 021 тис. грн. План санаціі? боржника передбачає здіи?снення заходів щодо погашення дебіторськоі? заборгованості. Крім того, у випадку виникнення простроченоі? дебіторськоі? заборгованості ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» має право нарахувати штрафні санкціі? та відсотки, та стягнути заборгованість у позовному порядку. Оплата судового збору, витрати на професіи?ну правову допомогу також підлягають відшкодуванню в судовому порядку. При ліквідаціі?, дебіторська заборгованість включається до ліквідаціи?ноі? маси банкрута та підлягає продажу як право вимоги на умовах визначених ст.ст. 68 88 Кодексу Украі?ни з процедур банкрутства. Під час процедур банкрутства з`являються додаткові затрати на виплату винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, витрат по збереженню маи?на боржника, та інші поточні витрати. Вчинення заходів відновлення платоспроможності боржника призведе до отримання товариством прибутку та задоволення вимог кредиторів. В разі ліквідаціі? товариства вимоги, які не будуть погашені у зв`язку з недостатністю маи?на вважатимуться погашеними та інші шляхи і?х задоволення будуть відсутні. Виконання умов плану санаціі? дозволить підвищити виробничии? потенціал та рентабельність підприємства, що в часові перспективі матиме довготривалии? позитивнии? фінансовии? ефект та дозволить уникнути виникнення стану неплатоспроможності ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» у маи?бутньому.
Окрім цього, матеріали справи також містять Звіт за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» за 2021р. 31.12.2023р., в розрізі аналізу економічних процесів та аналізу показників діяльності підприємства. Зокрема, у звіті зазначено, що підприємство має значний обсяг дебіторської заборгованості, єдиною причиною нарощування якої є зростання заборгованості за постачання природного газу та довгострокової дебіторської заборгованості. Причиною накопичення кредиторської заборгованості є дефіцит обігових коштів, спричинений несплатою за постачання природного газу, відповідно уповільнюється оборотність кредиторської заборгованості, через затримку платежів поточним кредиторам-постачальникам та збільшується вік кредиторської заборгованості. За рахунок невчасних та не у повному обсязі розрахунків за постачання природного газу, підприємство має фінансову неспроможність виконання зобов`язань перед кредиторами, що також призвело до зростання обсягів довгострокової заборгованості.
Разом з тим, проведений аналіз ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» показав, що на підприємстві є можливість часткового розрахунку з кредиторами за рахунок дебіторської заборгованості. Також є необхідність залучення додаткових інвестицій та проведення заходів щодо відновлення платоспроможності, в тому числі, збільшення власного капіталу, а також відстрочення (розстрочення, прощення, списання) непогашеної кредиторської заборгованості або її частини.
В цілому зазначено, що вчинення заходів з відновлення платоспроможності боржника призведе до отримання товариством прибутку, можливості погашення поточних вимог, більш швидкого перезавантаження підприємства. В разі ліквідації товариства вимоги які не будуть погашені у зв`язку з недостатністю майна вважатиметься погашеними та інші шляхи їх задоволення будуть відсутні. Отже, без проведення заходів щодо відновлення платоспроможності товариства, подальша його діяльність неможлива.
У постанові Верховного Суду від 10.02.2022 у справі № 908/1817/21 (п. 48 постанови) вказано, що системний аналіз положень ст. 5 КУзПБ дозволяє стверджувати, що процедура санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство (досудова санація) проводиться під судовим контролем, який можна умовно розмежувати на такі етапи: І етап - частина шоста статті 5 КУзПБ - суд здійснює формальну перевірку заяви про затвердження плану санації на предмет дотримання відповідності вимогам законодавства щодо форми, змісту, наявності всіх необхідних додатків; ІІ етап - частини сьома, восьма статті 5 КУзПБ - суд здійснює розгляд заяви та заперечення кредиторів щодо заяви про затвердження плану санації по суті в судовому засіданні; ІІІ етап - частини дев`ята, десята, одинадцята статті 5 КУзПБ - суд здійснює функції нагляду за процедурою досудової санації, що проявляється у його повноваженнях щодо відсторонення керуючого санацією від виконання ним своїх обов`язків, заміни керуючого санацією, внесенні змін до плану санації, розгляду заяв боржника або кредитора про припинення процедури санації у разі порушення виконання плану санації та заяв про затвердження звіту про виконання плану санації тощо.
Приймаючи рішення про затвердження чи відмову щодо затвердження плану санації, поданого боржником, суд повинен в судовому засіданні дослідити заперечення кредитора, який голосував проти затвердження плану санації або в цілому проти введення цієї досудової процедури, а також проаналізувати доводи кредитора на предмет встановлення обставин можливості задоволення його вимог у випадку виконання плану досудової санації у розмірі, що перевищує розмір вимог, які потенційно можуть бути задоволені у ліквідаційній процедурі, на предмет встановлення підстав для відмови у прийнятті заяви про відкриття санації до порушення справи про банкрутство та затвердження такого плану санації.
Від АТ АБ «Укргазбанк» та АТ «УКРТРАНСГАЗ», що були присутні на зборах кредиторів боржника 06.08.2024 (а також 15.07.2023) та проголосували проти схвалення плану санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», надійшли на розгляд суду заперечення щодо затвердження плану санації ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» до відкриття провадження у справі про банкрутство. У наданих запереченнях кредитори стверджують, що мало місце: порушення ч. 4 ст. 5 КУзПБ щодо дотримання строку скликання зборів кредиторів; порушення вимог ч. 2 ст. 5 КУзПБ, оскільки до плану санації не додано ліквідаційний аналіз; внесені боржником зміни до не затвердженого судом плану санації не передбачені положеннями законодавства про банкрутство; зазначено, що план санації суперечить вимогам КУзПБ; при схваленні плану санації були допущені порушення законодавства, що могли вплинути на результат голосування загальних зборів кредиторів; боржником були надані недостовірні відомості, що є суттєвими для визначення успішності плану санації.
ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» щодо вказаних заперечень надали власні письмові пояснення, у яких, зокрема, зазначили таке.
05.07.2024 року ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» було направлено повідомлення про скликання зборів кредиторів для публікації оголошення на веб-порталі судової влади України, про що свідчить повідомлення, яке надійшло на електронну адресу про реєстрацію оголошення про проведення загальних зборів кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» та присвоєння номеру публікації № 73565. Тобто, ТОВ «ОДЕСАГАЗ - ПОСТАЧАННЯ» з дотриманням строку, визначеного КУзПБ, подало оголошення на публікацію, проте сама публікація оголошення №73565 про скликання зборів кредиторів на 15.07.2024 року, з причин, що не залежали від боржника, була здійснена 07.07.2024 року. З метою, дотримання визначених ч. 4 ст. 5 КУзПБ строків ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» скликала повторні збори кредиторів на 06.08.2024, публікація оголошення №73692 відбулась 25.07.2024 року, а оголошення було зареєстровано 24.07.2024 року. Тому, на переконання ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», при скликанні зборів кредиторів для схвалення плану санації до порушення провадження у справі про банкрутство було дотримано строків визначених ч. 4 ст. 5 КУзПБ.
Суд враховує надані боржником заперечення та вважає їх такими, що спростовують твердження кредитора про порушення в цій частині.
Також, суд враховує, що ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» було додано до плану санації та надано кредиторам аналіз, який свідчить про вигідність для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника. Формальне найменування його «Звіт за результатами проведення аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», замість «Ліквідаційний аналіз» не впливає на отримані висновки та не може вважатись формальним порушенням ч. 2 ст. 5 КУзПБ.
Суд в цій частині зазначає, що заперечуючи ліквідаційний аналіз як підставу для складення плану санації, кредитори, між тим, не спростували наявність вирішального показника цього аналізу, а саме вигідності для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника, що передбачено ч. 2. ст. 5 КУзПБ.
Стосовно заперечень кредиторів, що КУзПБ не передбачає внесення змін до не затвердженого судом плану санації боржник зазначив, що згідно до постанови Верховного Суду від 31.01.2023 року у справі №922/2071/20, на яку посилається банк, визначено, що: « […] системний аналіз положень статей 6, 8 Конституції України, статей 12, 13 Цивільного кодексу України, статей 7, 19 Господарського кодексу України дає підстави для висновку, що законодавцем визначено різні підходи до здійснення фізичними, юридичними особами та державними органами відповідної діяльності. Так, громадяни та юридичні особи здійснюють свої права за принципом «дозволено все, що прямо не заборонено законом». Разом з тим, державні органи та їх посадові особи здійснюють діяльність за принципом «дозволено лише те, що прямо визначено законом». Тому, з огляду на положення статей 6, 8 Конституції України, статей 12, 13 ЦК України, статей 7, 19 ГК України, частини десятої статті 5 КУзПБ, законодавство України не містить прямої заборони для боржника вносити у порядку, передбаченому положеннями статті 5 КУзПБ, зміни до плану санації, незалежно від того чи такий план санації був затверджений судом чи ні.
Суд вважає, що нормами законодавства про банкрутство дійсно не передбачено імперативної заборони на внесення змін до ще не затвердженого судом плану санації до відкриття провадження у справі про банкрутство.
В противагу твердженням банку, що план санації суперечить вимогам КУзПБ, ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» зазначив, що відповідно до схваленого плану санації (як у попередній редакції, так і у новій) було дотримано вимоги встановлені ч. 2 ст. 5 КУзПБ, зокрема:
- розмір вимог кредиторів: визначено п. 8.1. та п. 8.3. плану санації;
- порядок і строк погашення: визначено п. 8.5. плану санації;
- заходи щодо виконання плану санації: визначено п. 8.2., п. 8.4., п. 8.6. та п. 8.7. плану санації;
- обсяг повноважень керуючого санацією: визначено п. 8.8. плану санації.
АТ АБ «Укргазбанк» та АТ «УКРТРАНСГАЗ» також зазначають, що план санаціі? взагалі не містить умов нагляду за виконанням плану санаціі?, що є самостіи?ною підставою для відмови в и?ого затвердженні судом.
В цій частині суд зазначає, що згідно з абз. 4 ч. 10 КУзПБ за заявою боржника або кредитора господарський суд може припинити процедуру санації у разі порушення виконання плану санації, за наявності підстав вважати, що такий план санації не буде виконаний.
Ухвала господарського суду про припинення процедури санації скасовує заходи, вжиті судом, а план санації вважається розірваним. У такому разі вимоги кредиторів відновлюються в повному розмірі у незадоволеній частині (абзац п`ятий частини десятої статті 5 КУзПБ).
З огляду на вказані законодавчі положення, як боржнику, так і кредитору надано повноваження з контролю за виконанням плану санації задля запобігання порушення прав будь-кого із наведених суб`єктів.
Банк також зазначає, що згідно з п. 8.1. плану санаціі? «Розшифровка кредиторськоі? заборгованості станом на 29.06.2024» є кредиторські вимоги, які включені до плану санаціі?, на суми: 20 341,45 грн. (рах. 685 інші); 145 071 200,47 грн. (рах.681 населення (аванси отримані за природнии? газ)); 7 319 126,24 грн. (рах.681 інші (більш 1000 юр. осіб) за постачання природного газу), проте кредиторів з такими вимогами до протоколу №1 від 15 липня 2024 боржником не включено, і?х взагалі не ідентифіковано та не залучено до розгляду заяви про затвердження плану санаціі?. Також банк зазначає, що боржником не включені до плану санаціі? вимоги наи?більших кредиторів боржника. Заборгованість Позичальника на користь ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Треи?динг» та Акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз Украі?ни" в сумі 3,8 млрд. грн.
В противагу вказаному боржник посилається на те, що законодавство України не містить імперативної норми, що зобов`язує обов`язково включати всі вимоги кредиторів до плану санації до порушення провадження у справі про банкрутство. Більше того, ч. 3 ст. 5 КУзПБ законодавець передбачив можливість альтернативи виконання боржником своїх зобов`язань перед кредиторами (виконання зобов`язань без будь-яких змін умов правочинів, зміну виконання зобов`язань, як на підставі плану санації, так і в індивідуальному порядку).
В цій частині суд звертається до висновку Верховного Суду у Постанові від 15.04.2021 у справі № 904/3325/20 про те, що участь у санації всіх кредиторів боржника та включення всіх зобов`язань боржника до плану санації не є вимогою до плану санації у розумінні положень частини другої статті 5 КУзПБ, а невключення до плану санації всіх кредиторів боржника не є порушенням наведених норм Закону.
Також заперечення боржника проти доводів АТ АБ «Укргазбанк» та АТ «УКРТРАНСГАЗ» зводяться до того, що означеними кредиторами не спростовано вигідність для кредиторів ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» виконання плану санації порівняно з ліквідацією товариства.
Проаналізувавши матеріали справи та позиції кредиторів АТ АБ «Укргазбанк», АТ «УКРТРАНСГАЗ», відокремленого підрозділу Басейнового управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю «Причорноморський центр водних ресурсів та грунтів» та боржника ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ», господарський суд не знаходить підстав, передбачених абзацом 4 ч. 8 ст. 5 КУзПБ для відмови у затвердженні плану санації боржника, з огляду на таке.
Абзацом 4 ч. 8 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що господарський суд постановляє ухвалу про відмову в затвердженні плану санації, якщо:
- при схваленні плану санації були допущені порушення законодавства, що могли вплинути на результат голосування загальних зборів кредиторів; кредитор, який не брав участі в голосуванні або проголосував проти схвалення плану санації, доведе, що в разі ліквідації боржника у порядку, визначеному цим Кодексом, його вимоги були б задоволені в розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану санації; боржником були надані недостовірні відомості, що є суттєвими для визначення успішності плану санації.
Формальні вимоги до звернення до суду для затвердження плану санації, до переліку документів, що додаються до заяви про затвердження плану санації тощо визначені частиною п`ятою статті 5 КУзПБ, процедура прийняття судом заяви про затвердження плану санації, підстави для відмови у її прийнятті та для повернення її без розгляду - частиною шостою статті 5 КУзПБ, а порядок призначення до розгляду та проведення судового засідання з розгляду плану досудової санації - частиною сьомою статті 5 КУзПБ та встановлені судом по змісту цього рішення.
Верховний Суд у постанові № 904/3325/20 від 15.04.2021 зазначив, що законодавець надавши суду згідно з положеннями частини другої статті 5 КУзПБ повноваження перевіряти та оцінити план санації, між тим не надає суду повноважень здійснювати деталізовану економічну оцінку кожного із запланових боржником у плані санації заходів відновлення платоспроможності боржника.
Водночас у суду зберігається обов`язок ураховувати вирішальний критерій - вигідність виконання плану санації для кредиторів порівняно з ліквідацією, опираючись на відомості ліквідаційного аналізу (абзац другий частини другої статті 5 КУзПБ).
Відповідно до частини п`ятої статті 4 КУзПБ з метою запобігання банкрутству боржник до відкриття провадження у справі про банкрутство вживає організаційно-господарські, управлінські, інвестиційні, технічні, фінансово-господарські, правові заходи відповідно до законодавства.
Наявність або відсутність таких заходів характеризує відповідність плану санації вимогам КУзПБ. При цьому боржник, насамперед, зацікавлений у виконанні плану санації та несе всі негативні наслідки його невиконання. Основний напрямок цих норм Кодексу полягає в: своєчасності застосування заходів, що запобігають банкрутству боржника; вигідності для кредиторів виконання плану санації порівняно з ліквідацією боржника.
Тому, виходячи з наявних у розпорядженні суду матеріалів справи, розроблений ТОВ «ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ» та схвалений більшістю його кредиторів план санації, на переконання суду є більш вигідним для кредиторів, аніж ліквідація боржника, оскільки в результаті впровадження передбачених планом санації заходів вимоги всіх кредиторів будуть погашені в повному обсязі в процедурі санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, а у разі продажу майна в ліквідаційній процедурі буде задоволено лише частину вимог кредиторів, оскільки з`являються додаткові затрати на виплату винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, витрат по збереженню майна боржника, та інші поточні витрати; у разі продажу майна боржника в ліквідаційній процедурі банкрутства в електронній торговій системі, початкова ціна аукціону може бути зменшена, що призведе до його продажу за заниженою вартістю та відсутністю коштів на погашення вимог всіх кредиторів; в процедурі санації до відкриття провадження у справі про банкрутство вдасться зберегти господарську діяльність боржника та робочі місця працівникам товариства. В разі ліквідації товариства відбудеться звільнення працівників, які змушені будуть стати на облік в Центр зайнятості, а на державу ляже тягар виплати звільненим особам допомоги по безробіттю; вчинення заходів відновлення платоспроможності боржника призведе до отримання товариством прибутку та задоволення вимог кредиторів. В разі ліквідації товариства вимоги, які не будуть погашені у зв`язку з недостатністю майна вважатимуться погашеними та інші шляхи їх задоволення будуть відсутні.
Тому, проаналізувавши матеріали справи, дослідивши позиції кредиторів, суд приходить до висновку про відсутність підстав, передбачених абзацом 4 ч. 8 ст. 5 КУзПБ для відмови у затвердженні плану санації боржника.
Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Згідно п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Span» від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Абзацом 3 ч. 8 ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що за відсутності підстав для відмови в затвердженні плану санації господарський суд виносить ухвалу про затвердження плану санації. Цією ухвалою скасовується мораторій. Ухвала про затвердження плану санації набирає чинності з моменту її постановлення.
З урахуванням встановлених судом обставин, прийняття засновниками боржника рішення щодо ініціювання процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, здійснення оголошення про проведення зборів кредиторів боржника щодо розгляду та схвалення плану санації, його розгляду та схвалення, надання оцінки умовам плану санації, підставам для відповідних умов, порядку його подання на затвердження судом, суд прийшов до висновку про відсутність перешкод для затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Керуючись ст. 5 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Запорізької області
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання Публічного акціонерного товариства Акціонерний банк «Укргазбанк» про витребування доказів та клопотання про зупинення розгляду справи - відмовити.
2. Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ про скасування постанов про арешт коштів боржника задовольнити частково.
3. Скасувати арешт, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт коштів боржника від 14.09.2023 ВП № 72791011.
4. Скасувати арешт з рухомого майна, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт майна боржника від 14.09.2023 ВП № 72791011.
5. Скасувати арешт, накладений приватним виконавцем виконавчого округу Одеської області Шуляченко М.Б. постановою про арешт коштів боржника від 10.05.2024 ВП № 72791011.
6. В іншій частині клопотання відмовити.
7. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ, ідентифікаційний код: 39525257) про затвердження плану санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство задовольнити.
8. Затвердити план санації Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ, ідентифікаційний код: 39525257) до відкриття провадження у справі про банкрутство, схвалений рішенням зборів кредиторів, яке оформлено протоколом від 15.07.2024 № 1, протягом 3 (трьох) років.
9. Керуючим санацією Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ, ідентифікаційний код: 39525257) призначити арбітражного керуючого Сердюк Марину Миколаївну (свідоцтво №1744 від 10.11.2015; адреса: вул. Сім`ї Прахових, буд. 58/10, 2-ий поверх, м. Київ, 01033).
10. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів, які включені до плану санації Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАГАЗ-ПОСТАЧАННЯ, ідентифікаційний код: 39525257), введений ухвалою Господарського суду Запорізької області від 15.7.2024 у цій справі.
11. Копію ухвали направити заявнику (боржнику), кредиторам, зазначеним у плані санації та керуючому санцією.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
У зв`язку із введенням із 05 год. 30 хв. 24.02.22 воєнного стану в Україні Указом Президента України від 24.02.22 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» через військову агресію Російської Федерації проти України … ухвалу складено 01.10.24.
Суддя О.О. Юлдашев
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2024 |
Оприлюднено | 02.10.2024 |
Номер документу | 121990402 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: справи за заявами про затвердження планів санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Юлдашев О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні