Ухвала
від 25.09.2024 по справі 923/398/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про розгляд клопотання

"25" вересня 2024 р.Справа № 923/398/14Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.

за участі секретаря судового засідання Васильєвої К.О.,

дослідивши матеріали справи

за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю "Новий день"

до боржника: Приватного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" (м. Херсон, вул. Олександрівська, 26; код ЄДРПОУ 05743013)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні за участю

представників сторін та учасників:

від кредиторів: не з`явилися;

ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Мегеря А.В. (приймав участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду).

У судовому засіданні 18.09.2024р. оголошувалась перерва до 25.09.2024р. у відповідності до ст. 216 ГПК України.

Судове засідання 25.09.2024р. проведено в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Встановив:

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 05.05.2014р. порушено справу про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів"; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном строком на 115 календарних днів та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Мегерю А.В.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 19.05.2015р. визнано вимоги кредиторів до Публічного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" та затверджено реєстр вимог кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 01.03.2017р. відкрито процедуру санації боржника Публічного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів"; призначено керуючим санацією генерального директора Публічного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" Смолієнка Ю.О.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 10.05.2019р. припинено процедуру санації Приватного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" (далі - ПРАТ «ХЗКВ») та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Мегері А.В. та керуючого санацією боржника Смолієнко Ю.О.; визнано ПРАТ «ХЗКВ» банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру ПРАТ «ХЗКВ»; призначено ліквідатором банкрута - ПРАТ «ХЗКВ» арбітражного керуючого Мегерю А.В.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.10.2019р. визнано вимоги кредиторів та затверджено реєстр вимог кредиторів.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 21.12.2021р. замінено кредитора у справі №923/398/14 з ПАТ "Банк "Фінанси та Кредит" на його правонаступника - ТОВ "Фінансова компанія "Максі Капітал Груп" у межах не забезпечених заставою майна боржника кредиторських вимог, визнаних ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.10.2019р. та включених до реєстру вимог кредиторів ПРАТ «ХЗКВ», у загальному розмірі 78 789 266,05 грн. вимоги четвертої черги та 30 386 931,09 грн. вимоги шостої черги.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.01.2023р. суддею Лепехою Г.А. справу №923/398/14 прийнято до свого провадження.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.02.2024р. суддею Грабован Л.І. справу №923/398/14 прийнято до свого провадження.

Ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Мегеря А.В. звернувся із клопотанням, сформованим в системі "Електронний суд" 24.05.2024р. (вх. №20928/24 від 24.05.2024р.), про зобов`язання Комунальну установу "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради прийняти документи ПРАТ «ХЗКВ», які підлягають довгостроковому зберіганню безоплатно.

Клопотання обґрунтоване тим, що боржник ПРАТ «ХЗКВ» є товариством, яке засноване у 1994р. та займалось виробництвом деталей, обладнання для автотранспортних засобів. За період роботи на підприємстві працювала значна кількість працівників, тому у боржника наявні документи по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ». В ліквідаційній процедурі банкрутства ПРАТ «ХЗКВ» досить часто до ліквідатора звертаються колишні працівники ПРАТ «ХЗКВ» з проханням надання довідок про підтвердження заробітної плати, досвіду роботи задля подальшого подання їх до органів Пенсійного Фонду України з метою нарахування і отримання пенсій. При цьому, вказані документи підприємства-банкрута підлягають обов`язковому зберіганню відповідною архівною установою в цілях надання можливості працівникам і в подальшому отримувати необхідні їм довідки.

Ліквідатором банкрута зазначено, що наразі Херсонська міська військова адміністрація Херсонського району Херсонської області здійснює повноваження Херсонської міської ради (органу виконавчої влади); довгострокове збереження архівних справ (трудового архіву) на території Херсонської міської територіальної громади забезпечує Комунальна установа «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради. Отже, до компетенції Херсонської міської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області відносяться повноваження щодо забезпечення та регулювання діяльності Комунальної установи «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради.

Ліквідатором банкрута 15.03.2024р. був направлений запит до Херсонської міської військової адміністрації з проханням забезпечити прийняття Комунальною установою «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради документів, що підлягають довгостроковому зберіганню, трудового архіву по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ». 18.04.2024р. отримано відповідь, відповідно до якої Комунальна установа «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради може прийняти на довгострокове зберігання документи по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ», підприємства - банкрута за умови наявності усіх законодавчих підстав на платній основі; визначено розмір оплати згідно кошторисного розрахунку вартості архівних послуг для прийняття документів на довгострокове зберігання - 836 945, 43 грн. Таким чином, Комунальною установою «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради повідомлено ліквідатора ПРАТ «ХЗКВ», що прийняття на довгострокове зберігання документів по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ» може відбутись виключно на платній основі.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Мегерею А.В. надано додаткові пояснення, сформовані в системі «Електронний суд» 13.09.2024р. (вх. №33504/24 від 13.09.2024р.), в яких вказано, що на виконання вимог ст. 67 Кодексу України з процедур банкрутства, ним 16.08.2024р. був направлений запит до Державної архівної служби України, оскільки відповідно до п. 1 Положення про Державну архівну службу України, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21.10.2015р. №870, Державна архівна служба України (Укрдержархів) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції і який реалізує державну політику у сфері архівної справи, діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації. 16.08.2024р. отримано відповідь, згідно якої Державна архівна служба України уповноважила Державний архів Херсонської області вирішити питання щодо місця зберігання документів та скерувала запит ліквідатора ПРАТ «ХЗКВ» до Державного архіву Херсонської області.

21.08.2024р. отримано відповідь від Державного архіву Херсонської області, відповідно до якої з приводу організації передання документів з кадрових питань ПРАТ «ХЗКВ» до трудового архіву Херсонської міської ради доцільно звернутися до Херсонської військової адміністрації, якій він безпосередньо підпорядковується. При цьому, ліквідатором ПРАТ «ХЗКВ» вже попередньо було направлено запит до Херсонської міської військової адміністрації з проханням забезпечити прийняття Комунальною установою «Трудовий архів м. Херсона» ХМР документів, що підлягають довгостроковому зберіганню, трудового архіву по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ».

Ліквідатор банкрута зазначає, що Комунальна установа «Трудовий архів м. Херсона» ХМР є архівною установою, яка забезпечує довгострокове збереження архівних справ (трудового архіву) на території Херсонської міської територіальної громади, та на яку поширюються положення ст. 67 Кодексу України з процедур банкрутства щодо прийняття документів на безоплатній основі, тому зазначення щодо необхідності здійснення оплати за прийняття документів в розмірі 836 945, 43 грн. є безпідставними і не узгоджуються з положеннями Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвалами Господарського суду Одеської області від 27.05.2024р., 29.07.2024р., 14.08.2024р. зобов`язано Комунальну установу "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради надати відзив на клопотання ліквідатора банкрута про зобов`язання прийняти документи ПРАТ «ХЗКВ», які підлягають довгостроковому зберіганню безоплатно.

Вказані ухвали надсилались на електронну адресу Комунальної установи "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради.

Однак, Комунальною установою "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради відзив на клопотання ліквідатора банкрута про зобов`язання прийняти документи ПРАТ «ХЗКВ», які підлягають довгостроковому зберіганню безоплатно не надано.

Розглянувши матеріали справи, клопотання ліквідатора ПРАТ «ХЗКВ» арбітражного керуючого Мегері А.В. з доданими до нього доказами, вислухавши учасника справи, суд встановив:

Постановою Господарського суду Херсонської області від 10.05.2019р. припинено процедуру санації ПРАТ «ХЗКВ» та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Мегері А.В. та керуючого санацією боржника Смолієнко Ю.О.; визнано ПРАТ «ХЗКВ»; відкрито ліквідаційну процедуру ПРАТ «ХЗКВ»; призначено ліквідатором банкрута ПРАТ «ХЗКВ» арбітражного керуючого Мегерю А.В.

Ліквідатором ПрАТ «ХЗКВ» арбітражним керуючим Мегерою А.В. був направлений запит за вих. №02-08/269 від 15.03.2024р. до Херсонської міської військової адміністрації, в якому викладено прохання забезпечити прийняття Комунальною установою «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради документів, що підлягають довгостроковому зберіганню, трудового архіву по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ».

Виконавчий комітет Херсонської міської ради у відповіді від 18.04.2024р. № 8-1983-18/26 проінформував, що Комунальна установа «Трудовий архів м. Херсона» Херсонської міської ради може прийняти на довгострокове зберігання документи по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ», підприємства - банкрута за умови наявності усіх законодавчих підстав на платній основі.

Ліквідатором ПРАТ «ХЗКВ» арбітражним керуючим Мегерою А.В. був направлений запит за вих. 02-08/279 від 15.08.2024р. Державній архівній службі України, в якому просив: повідомити яка архівна установа повинна здійснювати зберігання документів, що підлягають довгостроковому зберіганню, трудового архіву по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників, підприємств, що зареєстровані у м. Херсон; погодити ліквідатору ПРАТ «ХЗКВ», арбітражному керуючому Мегері А.В. архівну установу для подальшого зберігання документів, що підлягають довгостроковому зберіганню, трудового архіву по нарахованій та виплаченій заробітній платі робітників ПРАТ «ХЗКВ».

Державна архівна служба України листом від 16.08.2024р. №4205/2.01-23/0 скерувала запит ліквідатора ПРАТ «ХЗКВ» до Державного архіву Херсонської області.

Державний архів Херсонської області листом від 21.08.2024р. №04-21/0-24/807 повідомив, що з приводу організації передавання документів з кадрових питань ПРАТ «ХЗКВ» до трудового архіву Херсонської міської ради доцільно звернутися до Херсонської військової адміністрації, якій він безпосередньо підпорядковується.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право: звертатися до суду у випадках, передбачених цим Кодексом; скликати збори і комітет кредиторів та брати в них участь з правом дорадчого голосу; проводити збори і засідання комітету кредиторів у разі їх бездіяльності або за їхнім дорученням; отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом; залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їхньої діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Кодексом чи угодою з кредиторами; звертатися із запитами арбітражного керуючого, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, у тому числі банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб; отримувати від банків, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей, депозитарних установ та інших професійних учасників ринків капіталу інформацію про наявність рахунків та/або залишок коштів на рахунках боржника (у тому числі на рахунках у цінних паперах) / електронних гаманцях, рух коштів та операції на рахунках боржника (у тому числі на рахунках у цінних паперах) / електронних гаманцях, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа; отримувати інформацію з державних реєстрів; подавати до господарського суду заяву про дострокове припинення своїх повноважень; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом. Арбітражний керуючий зобов`язаний: неухильно дотримуватися вимог законодавства; здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію; подавати відомості, документи та інформацію щодо діяльності арбітражного керуючого у порядку, встановленому законодавством; подавати відомості (інформацію) про фінансовий стан боржників, стосовно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), та про хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) до Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), до закритої частини якого забезпечується доступ конкурсних і забезпечених кредиторів, інвесторів, а також поточних кредиторів (з моменту прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника), та забезпечувати оновлення такої інформації в порядку та строки, визначені державним органом з питань банкрутства. До інформації про фінансовий стан боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) належить інформація про: значні правочини чи правочини із заінтересованістю, укладені боржником або від його імені (найменування сторін, суть зобов`язань, вартість майна, що передається за правочином, строк виконання зобов`язань); інвентаризацію майна боржника (дати початку та закінчення інвентаризації); дебіторів боржника, розмір заборгованості яких перевищує 5 відсотків сукупних вимог конкурсних кредиторів (зазначається найменування або ім`я, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та розмір заборгованості); обтяження майна боржника (об`єкт обтяження, вид обтяження, орган або особа, в інтересах якої накладено обтяження, підстави накладення обтяження); реєстр вимог кредиторів; строки виконання плану санації (для керуючого санацією) або плану реструктуризації (для керуючого реструктуризацією); аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; дату, час і місце проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів (зазначається не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення таких зборів); тексти рішень зборів та комітету кредиторів (вносяться протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення); текст затвердженого судом плану санації або плану реструктуризації (вноситься протягом трьох робочих днів з дня затвердження плану судом); декларацію про майновий стан боржника - фізичної особи; створювати умови для проведення перевірки додержання арбітражним керуючим вимог законодавства; здійснювати заходи щодо забезпечення охорони державної таємниці відповідно до встановлених законодавством вимог; вживати заходів до недопущення будь-якої можливості виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів та невідкладно повідомляти суду про наявність такого конфлікту інтересів; надсилати до правоохоронних органів, органів, спеціально уповноважених у сфері протидії корупції, та Служби безпеки України повідомлення про факти порушення законодавства, виявлені в діяльності працівників підприємств та організацій, що містять ознаки дії (бездіяльності), переслідуваної у кримінальному чи адміністративному порядку; виконувати інші повноваження, передбачені законодавством.

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.

Ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого додається у тому числі довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Ст. 67 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання. Архівна установа, визначена для подальшого зберігання архівних документів банкрута, зобов`язана прийняти їх на зберігання безоплатно.

Відносини, пов`язані із формуванням, обліком, зберіганням і використанням Національного архівного фонду, та інші основні питання архівної справи регулюються Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи».

За змістом ст.ст. 1, 22, 23, 29 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства. Архівні установи можуть засновуватися на будь-якій формі власності. Засновниками архівних установ можуть бути державні органи, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи. Діяльність архівних установ здійснюється у порядку, визначеному цим Законом, правилами, положеннями, інструкціями, затвердженими Міністерством юстиції України та іншими нормативно-правовими актами. Систему архівних установ України становлять, зокрема архівні установи органів місцевого самоврядування. Архівна установа сільської, селищної, міської ради здійснює централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду.

Відповідно до п. 4.23 глави 4 розділу ІІ Правил роботи архівних установ України, затверджених Наказом Міністерства юстиції України № 656/5 від 08.04.2013 (далі - Правила), документи, не внесені до НАФ, архів передає до архівних установ сільських, селищних, міських рад, що здійснюють централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду (далі - трудові архіви). Документи, строки зберігання яких закінчилися, вилучають для знищення у встановленому законодавством порядку.

Згідно п.4.29. глави 4 розділу ІІ Правил у випадку банкрутства ліквідатор передає у встановленому законодавством порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню, забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури.

Згідно з підпунктом 10 пункту а) ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.

Типовим положенням про архівну установу сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 02.06.2014 №864/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.2014 за №592/25369, передбачено, що архівна установа сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - трудовий архів) створюється для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду (далі -архівні документи). Архівні документи передаються до Трудового архіву у разі припинення діяльності юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, а також у випадках, визначених законодавством (п. 1 Типового положення).

Згідно п. 7 Типового положення трудовий архів відповідно до покладених на нього завдань, зокрема веде облік юридичних осіб, що перебувають на стадії ліквідації (банкрутства) протягом ліквідаційної процедури, з метою контролю за науково-технічним опрацюванням, забезпеченням збереженості архівних документів до передачі їх на зберігання до Трудового архіву; забезпечує зберігання архівних документів ліквідованих юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців, які здійснювали свою діяльність (були зареєстровані) на відповідній території. Відповідно до умов та строків зберігання, визначених Міністерством юстиції; прийматі на депоноване зберігання документи від діючих юридичних осіб.

Відповідно до п. 16 Типового положення трудовий архів створюється як юридична особа публічного права, має власну печатку зі своїм найменуванням, штампи і бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби.

Наведені вище обставини, із урахуванням відповідних положень діючого законодавства України, свідчать про те, що ліквідатором ПРАТ «ХЗКВ», арбітражним керуючим Мегерою А.В. були вжиті заходи, спрямовані на передачу документів на зберігання до Комунальної установи "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради, однак останнім було відмовлено в їх прийнятті.

Відтак, Комунальна установу "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради як орган місцевого самоврядування, на архівну установу якої покладено обов`язок приймати на архівне зберігання документи підприємств, протиправно відмовляється від виконання свого обов`язку прийняти на зберігання архівні документи банкрута.

При цьому положеннями ч. 3 ст. 67 Кодексу України з процедур банкрутства прямо передбачено обов`язок архівної установи, визначеної для подальшого зберігання архівних документів банкрута, прийняти їх на зберігання безоплатно.

В той же час, у разі не передання архівних документів на зберігання, після ліквідації банкрута буде неможливим отримання громадянами, колишніми працівниками банкрута, відомостей щодо трудових відносин, що в свою чергу може призвести до порушення їх конституційних права, перешкоджати належному їх соціальному захисту.

Також суд зазначає про те, що передача документів до архіву, здійснюється з урахуванням вимог ст. 67 Кодексу про банкрутство, що не є додатковими вимогами, а є обов`язком його виконання ліквідатором, а саме: забезпечити належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури; за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання.

За таких обставин, суд вважає за необхідне клопотання ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Мегері А.В. задовольнити.

Суд зазначає, що згідно до ч.ч.1, 2 ст. 18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Керуючись ст.ст. 60, 67 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Клопотання, сформоване в системі "Електронний суд" 24.05.2024р. (вх. №20928/24 від 24.05.2024р.), ліквідатора Приватного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" арбітражного керуючого Мегері А.В. про зобов`язання прийняти на зберігання архівні документи банкрута Приватного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" безоплатно - задовольнити.

2.Зобов`язати Комунальну установу "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради (м. Херсон, вул. Церковна, 55-а; код ЄДРПОУ 39525519) прийняти документи Приватного акціонерного товариства "Херсонський завод карданних валів" (м. Херсон, вул. Олександрівська, 26; код ЄДРПОУ 05743013), які підлягають довгостроковому зберіганню безоплатно.

Ухвала набирає законної сили 25 вересня 2024р. та відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Повну ухвалу складено та підписано 30 вересня 2024р.

Копію ухвали надіслати на електронну адресу: Комунальної установи "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради (trudarhiv-kherson@ukr.net), арбітражному керуючому Мегері А.В. ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

Ухвалу надіслати Комунальній установі "Трудовий архів м. Херсона" Херсонської міської ради (м. Херсон, вул. Церковна, 55-а).

Суддя Л.І. Грабован

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення25.09.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу121991128
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —923/398/14

Ухвала від 12.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 07.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.08.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні