Рішення
від 01.10.2024 по справі 166/1249/24
РАТНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 166/1249/24

провадження № 2/166/277/24

категорія: 20

РІШЕННЯ

іменем України

24 вересня 2024 року смт.Ратне

Ратнівський районний суд Волинської області в складі головуючого судді Свистун О.М., з участю секретаря Заєць Н.П., позивача ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про усунення перешкод в користуванні земельною ділянкою, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Ратнівська селищна рада Ковельського району Волинської області,

встановив:

ОСОБА_1 19 серпня 2024 року звернувся в суд із позовом до ОСОБА_2 , який мотивує тим, що 18 квітня 2023 року за результатами проведення земельних торгів, організованих Ратнівською селищною радою його визнано переможцем торгів з продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0059 га,

кадастровий номер 0724255000:01:001:0206, що розташована в АДРЕСА_1 . Згодом між Ратнівською селищною радою та ним укладено договір оренди землі № 404, а державним реєстратором виконавчого комітету Ратнівської селищної ради 16.05.2023 проведено державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку.

Указав, що наприкінці травня 2023 року він виявив факт розміщення ОСОБА_2 на земельній ділянці металевої тимчасової споруди, що унеможливлює використання земельної ділянки за цільовим призначенням. На його запит Ратнівська селищна рада повідомила, що рішенням виконавчого комітету Ратнівської селищної ради № 16 від 28.02.2017 відповідачці було надано дозвіл на розміщення тимчасової споруди з визначеними умовами, однак вказане рішення не визначає точне місце встановлення тимчасової споруди, схему її розміщення. Жодних дозвільних документів щодо розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на вказаній земельній ділянці, паспорта прив`язки тимчасової споруди відповідачці ні Ратнівська селищна рада, ні Ковельська районна військова адміністрація не видавали. Упродовж 2017-2023 років плати у формі земельного податку та орендної плати за використання земельної ділянки ОСОБА_2 не вносила.

Ратнівська селищна рада рішенням виконкому від 04.07.2023 №180 рекомендувала ОСОБА_2 звільнити земельну ділянку шляхом демонтажу тимчасової споруди, однак відповідачка цього дотепер не зробила.

У межах ініційованого ним кримінального провадження відповідачка пояснила, що вона періодично зверталася до селищної ради з метою узаконення розміщення тимчасової споруди, однак через відсутність документів селищної ради їй цього зробити не вдалося.

Уважає, що будь-які правові підстави використання відповідачкою земельної ділянки, право на оренду якої належить йому, відсутні.

Просить зобов`язати ОСОБА_2 усунути перешкоди у користуванні земельною ділянкою несільськогосподарського призначення, площею 0,0059 га, кадастровий номер 0724255000:01:001:0206, що розташована в АДРЕСА_1 , шляхом демонтажу власними силами та засобами, за власний рахунок, тимчасової споруди, яка розміщена на даній земельній ділянці.

Суд ухвалою від 22.08.2024 відкрив спрощене позовне провадження з повідомленням сторін, призначив судове засідання на 24 вересня 2024 року.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав із підстав, зазначених у позовній заяві.

Відповідачка, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не з`явилася, про причини неявки не проінформувала, відзив на позов не подала.

Представник Ратнівської селищної ради просив справу розглянути за відсутності представника, пояснень щодо позову не подав.

Суд, заслухавши пояснення позивача, дослідивши надані докази, дійшов висновку про таке.

Відповідно до частини першої статті 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно зі статтею 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Частиною першою статті 15 ЦК України передбачено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

З огляду на зазначені приписи та правила статей 15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист, у тому числі судовий, свого цивільного права, а також цивільного інтересу, що загалом може розумітися як передумова для виникнення або обов`язковий елемент конкретного суб`єктивного права, як можливість задовольнити свої вимоги та виражатися в тому, що особа має обґрунтовану юридичну заінтересованість щодо наявності/відсутності цивільних прав або майна в інших осіб.

Правом на звернення до суду за захистом наділена особа у разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів. Вирішуючи переданий на розгляд спір по суті, суд повинен встановити наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист якого подано позов, тобто встановити чи є особа, за позовом якої порушено провадження у справі належним позивачем. При цьому обов`язком позивача є доведення/підтвердження в установленому законом порядку наявності факту порушення та/або оспорювання його прав та інтересів.

Особа, якій належить на праві користування земельна ділянка (право користування як вид речових прав на чуже майно,стаття 395 ЦК України), має право на захист цього права відповідно до положеньглави 29 цього Кодексу(стаття 396 ЦК України), а отже згідно зістаттею 391 ЦК України(глава 29) має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування майном, зокрема, шляхом пред`явлення негаторного позову.

Особа, яка має речове право на чуже майно, має право на захист цього права, відповідно до положень глави 29 цього Кодексу (стаття 396 ЦК України).

Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном (стаття 391 ЦК України).

Орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону. Орендар в установленомузакономпорядку має право витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування, на усунення перешкод у користуванні нею, відшкодування шкоди, заподіяної земельній ділянці будь-якими особами (частини перша та другастатті 27 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 № 161-XIV).

З наведеного вбачається, що звернутися з негаторним позовом може власник або титульний володілець, у якого знаходиться річ, щодо якої відповідач ускладнює здійснення повноважень користування або розпорядження. При цьому на негаторний позов не поширюються вимоги щодо позовної давності, оскільки з таким позовом можна звернутися в будь-який час, поки існують правовідносини та правопорушення. Отже позивачем у негаторному позові може бути власник та титульний володілець: орендар; суб`єкт права господарського відання; суб`єкт права оперативного управління; особа, яка користується чужим майном на праві сервітуту/емфітевзису/суперфіцію. У свою чергу відповідачем у даному випадку виступає особа, яка своєю протиправною поведінкою створює перешкоди, що заважають нормальному здійсненню власником користування чи розпорядження своїм майном.

Умовою задоволення негаторного позову є встановлення протиправності дій відповідача.

Суд установив, що згідно із протоколом № LRE001-UA-20230315-71369 від 18.04.2023 за результатами проведення 18 квітня 2023 року земельних торгів, організованих власником земельної ділянки Ратнівською селищною радою ОСОБА_1 визнаний переможцем торгів із продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0059 га, кадастровий номер 0724255000:01:001:0206, що розташована в АДРЕСА_1 .

Між Ратнівською селищною радою та позивачем 12.05.2023 укладено договір оренди землі № 404, згідно з п. 1 якого Орендодавець за результатами проведення земельних торгів надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розміщення тимчасової споруди (код цільового призначення 03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) за вказаною вище адресою та із згаданим кадастровим номером. Пунктом 2 Договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0059 га із земель комунальної власності Ратнівської селищної ради, у тому числі за земельними угіддями: землі під соціально-культурними об`єктами 0,0059 га. Відповідно до укладеного Договору на земельній ділянці відсутні об`єкти нерухомого майна, а також інші об`єкти інфраструктури. Земельна ділянка, яка передається в оренду, немає недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню. Інші особливості об`єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини відсутні (п.п. 3, 5, 6 Договору).

Державний реєстратор виконавчого комітету Ратнівської селищної ради 16.05.2023 здійснив державну реєстрацію права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером

0724255000:01:001:0206 (номер запису про інше речове право 50305273), що стверджується витягом з Державного реєстру речових прав №332653413 від 18.05.2023, інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 375240119 від 21.04.2024.

Відтак із моменту проведення державної реєстрації права оренди, тобто з 16.05.2023, ОСОБА_1 набув статусу належного користувача земельної ділянки з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206.

Ратнівська селищна рада листом від 06.06.23 на звернення позивача повідомила, що на земельній ділянці із вказаним вище кадастровим номером розміщена тимчасова споруда, власником якої є ОСОБА_2 . Дозвіл на розміщення тимчасової споруди ОСОБА_2 надано виконавчим комітетом Ратнівської селищної ради рішенням від 28.02.2017 №16. Із цього ж листа вбачається, що селищною радою не затверджувався акт щодо порядку розміщення тимчасових споруд у межах громади, тому розміщення таких споруд здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністертва регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011. Згідно з зазначеним порядком підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди, який надається органом з питань містобудування та архітектури. Виконавчий орган з питань містобудування та архітектури Ратнівської селищної ради не видавав паспорта прив`язки тимчасової споруди на вказаній земельній ділянці.

Ковельська районна військова адміністрація листом № 1469/38/2-23 від 09.06.2023 повідомила позивача про те, що жодні дозвільні документи щодо розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності в смт. Ратне по вулиці Центральна підприємцю ОСОБА_2 . адміністрація не надавала, організаційний документ щодо порядку розміщення тимчасових споруд у межах Ратнівської територіальної громади не затверджувала.

Із доданих до позовної заяви фотографій вбачається, що споруда, розміщена ОСОБА_2 , відповідає критеріям тимчасової споруди. Так, про тимчасовий характер будівлі (споруди) може свідчити те, що вона є тимчасовою збірно-розбірною будівлею, зведена (влаштована) без фундаменту, з недовговічного матеріалу, сезонного використання без утеплення основних огороджувальних конструкцій (навіси, палатки, кіоски, накриття, літні душі, вбиральні, теплиці, покриті поліетиленовою плівкою, тощо) (постанова КАС ВС від 10 липня 2022 року у справі № 260/259/20).

Окрім цього, у листах Ратнівської селищної ради № 683/01-48/2-23 від 06.06.2023, № 729/01-48/2-23 від 13.06.2023, № К-178 від 05.07.2023, рішенні виконавчого комітету Ратнівської селищної ради № 180 від 04.07.2023 «Про демонтаж тимчасових споруд», № 930/01-48/2-23 від 24.07.2023, акті обстеження земельної ділянки від 21.07.2023, № 109/01-48/2-24 від 19.01.2024 та № 745/01-31/2-24 від 29.04.2024 констатовано, що на земельній ділянці з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206 ОСОБА_2 розміщено саме тимчасову споруду.

У ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження № 1023035570000079 від 15.06.2023 слідчою СВ ВП № 2 (смт Ратне) Ковельського РУП ГУНП у Волинській області за участі позивача, представника Ратнівської селищної ради Сашко Л.Г., а також ФОП ОСОБА_3 в якості спеціаліста 28.07.2023 проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206. У ході огляду установлено, що на вказаній земельній ділянці розміщена тимчасова споруда розмірами 4,19 м на 5,19 м. Спеціаліст ФОП ОСОБА_3 за допомогою приладу виставив координати земельної ділянки. Присутня при огляді представник Ратнівської селищної ради ОСОБА_4 повідомила, що тимчасова споруда розміщена на вказаній вище земельній ділянці належить ОСОБА_2 .

Із листів Ратнівської селищної ради № 683/01-48/2-23 від 06.06.2023, Головного управління Державної податкової служби у Волинській області № 34/ЗПІ/03-20-19-01-01 від 14.06.2023 установлено, що в період із 2017 по 2023 роки ОСОБА_2 , будучи зареєстрованою фізичною особою підприємцем (31.05.2016 - 05.02.2019) та перебуваючи на обліку за спрощеною системою оподаткування, сплачувала у дохід місцевого бюджету (на рахунки Ратнівської громади) земельний податок з фізичних осіб, орендну плата з фізичних осіб, єдиний податок з фізичних осіб.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового Кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з наданою Ратнівською селищною радою інформацією у листі від 13.06.2024 № 729/01-48/2-23 з ОСОБА_2 протягом 2017-2023 років договори оренди не укладались, орендна плата не нараховувалася.

Таким чином, між Ратнівською селищною радою і відповідачем відсутні будь-які договірні відносини щодо використання земельної ділянки, якій 19 жовтня 2022 року присвоєно кадастровий номер 0724255000:01:001:0206, площею 0,0059 га.

Згідно зі статтею 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» на об`єктах

благоустрою забороняється, зокрема, самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо. Відповідно до статті 10 цього Закону до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів. До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів.

Відповідно до ч. 1, 2 статті 34 цього Закону правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.

Розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068, та Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697.

Оскільки, як установлено судом із указаних вище доказів, Ратнівською селищною радою не затверджувалися правила щодо порядку розміщення тимчасових споруд в межах громади, тому розміщення ТС здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011. Пунктом 2.2 вказаного порядку визначено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності (п. 1.4. вказаного Порядку). Водночас, порядок установлює чіткий механізм отримання замовником паспорт прив`язки тимчасової споруди. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності повинне відповідати усім вимогам закону, містобудівної документації, будівельним, санітарним, протипожежним, екологічним та іншим нормам, державним стандартам і правилам, локальним нормативно-правовим актам органів місцевого самоврядування та іншим актам, дотримання яких вимагається під час перевірки намірів замовника щодо розташування таких споруд. Відповідність намірів замовника щодо розташування тимчасових споруд вищезгаданим нормативам безперервно повинна бути забезпечена і зберігатись починаючи з моменту звернення зацікавленої особи за отриманням дозвільного документа у вигляді паспорта прив`язки і в подальшому, під час вирішення питання про його оформлення (видачу), переоформлення та продовження строку дії, упродовж усього часу розміщення тимчасових споруд.

Недотримання встановлених законодавством вимог до розміщення тимчасових споруд погіршує умови для життєдіяльності територіальної громади в цілому та кожного її члена окремо, може загрожувати протипожежній, санітарній та екологічній безпеці тощо, негативно впливає на безпечні для життя і здоров`я умови перебування на території відповідного населеного пункту, створює ризики настання аварій, інших надзвичайних ситуацій (постанова Верховного Суду від 12 вересня 2023 року в справі № 440/7212/21).

Із листів Ратнівської селищної ради № 683/01-48/2-23 від 06.06.2023 та Ковельської районної військової адміністрації № 1469/38/2-23 від 09.06.2023 убачається, що ОСОБА_2 такий комплект документів не видавався.

Установлення малої архітектурної форми торгових рядів у вигляді тимчасових приміщень (споруд) для провадження підприємницької діяльності здійснюється лише за наявності і на підставі паспорта прив`язки, виданого конкретній особі (замовнику), який має намір встановити таку споруду із включенням до паспорта прив`язки його реквізитів (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Встановлення ж вищевказаних тимчасових споруд іншими особами, не вказаними у паспорті прив`язки, або без такого документа забороняється законом і вважається самовільним розміщенням цих споруд, що є підставою для їх демонтажу (Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 06.10.2021 у справі № 750/2431/17).

Відтак будь-які правові підстави використання відповідачкою земельної ділянки з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206 відсутні, що свідчить про її протиправні дії.

Суд, оцінюючи рішення виконавчого комітету Ратнівської селищної ради № 16 від 28.02.2017 «Про дозвіл підприємцю ОСОБА_2 на розміщення тимчасової споруди» у контексті правомірності користування земельною ділянкою дійшов такого висновку.

У ст. 19 Конституції України закріплено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із рішенням № 16 від 28.02.2017 виконавчий комітет Ратнівської селищної ради, розглянувши заяву підприємця ОСОБА_2 , відповідно до Порядку № 244 від 21.10.2011, керуючись ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», дозволив розміщення тимчасової споруди по АДРЕСА_1 (в районі автостанції) до моменту виготовлення комплексної схеми розміщення тимчасових споруд у смт Ратне при умові облаштування в`їзду на територію автостанції (п. 1 вказаного рішення). Згідно з п. 2 вказаного рішення після завершення виготовлення комплексної схеми розмістити тимчасову споруду відповідно до даної схеми та виготовити при цьому паспорт прив`язки тимчасової споруди.

Суд установив, що Ратнівська селищна рада не затверджувала правила розміщення тимчасових споруд в межах громади, тому розміщення тимчасових споруд здійснюється відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21.10.2011.

Із досліджених судом доказів установлено, що ОСОБА_2 паспорт прив`язки не видавався. Рішення виконавчого комітету № 16 від 28.02.2017, на відміну від паспорта прив`язки, жодним чином не визначає точне місце встановлення тимчасової споруди, не містить фактичної прив`язки до визначеної території.

Більш того, виконавчий комітет Ратнівської селищної ради рішенням № 180 від 04.07.2023 «Про демонтаж тимчасових споруд» визнав такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету, у тому числі, № 16 від 28.02.2017 «Про дозвіл підприємцю ОСОБА_2 на розміщення тимчасової споруди».

У ході досудового розслідування кримінального провадження № 1023035570000079 від 15.06.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України, відомості про яке внесено за заявою позивача, 28 липня 2023 року із залученням спеціаліста, ОСОБА_1 та представника Ратнівської селищної ради проведено огляд місця події земельної ділянки з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206. В ході огляду встановлено, що тимчасова споруда, розміщена на вказаній земельній ділянці, належить ОСОБА_2 . Опитана 08.06.2023 начальник відділу землекористування, кадастру та екологічної безпеки Ратнівської селищної ради ОСОБА_5 повідомила, що за результатами аукціону з продажу права оренди на спірну земельну ділянку, що відбувся 18.04.2023 орендарем земельної ділянки став ОСОБА_1 .. ОСОБА_2 теж приймала участь у вказаних торгах, на час опитування вирішувалось питання щодо демонтажу тимчасової споруди ОСОБА_2 . Працівники поліції 09.06.2023 опитали ОСОБА_2 , яка підтвердила факт розміщення тимчасової споруди на вказаній земельній ділянці, повідомила у неї є рішення (дозвіл) виконавчого комітету Ратнівської селищної ради від 28.02.2017 за № 16, на підставі якого вона розмістила тимчасову споруду, у подальшому вона періодично зверталась до селищної ради з метою узаконення розміщення ТС, однак через відсутність документів селищної ради їй це зробити не вдалось.

ОСОБА_1 скерував відповідачці лист-претензію № 09 від 21.06.2023 з вимогою усунути перешкоди у користуванні земельною ділянкою з кадастровим номером 0724255000:01:001:0206 шляхом демонтажу тимчасової споруди, який остання отримала, однак залишила без реагування.

Таким чином, суд установив факт порушення відповідачкою права позивача на користування належною йому на праві оренди земельною ділянкою.

ОСОБА_2 доводів позивача не спростувала, доказів на підтвердження правомірності користування земельною ділянкою не надала.

Відтак порушене відповідачкою право позивача підлягає захисту заявленим позивачем способом - зобов`язання усунути перешкоди в користуванні земельною ділянкою шляхом демонтажу власними силами та засобами за власний рахунок тимчасової споруди, яка розміщена на цій земельній ділянці.

Відповідно дост.133ЦПК України судові витрати складаються, зокрема з судового збору. Позивач, звертаючись із позовом через систему «Електронний суд», сплатив 968, 96 грн судового збору. Суд, задовольняючи позов, стягує із відповідачки на користь позивача судовий збір.

Керуючись ст.ст.263-265ЦПК України,ст.ст.15,16,391,395,396 ЦК України, суд

ухвалив:

Позов задовольнити повністю.

Зобов`язати ОСОБА_2 усунути перешкоди ОСОБА_1 в користуванні земельною ділянкою несільськогосподарського призначення, площею 0,0059 га, кадастровий номер 0724255000:01:001:0206, що розташована на АДРЕСА_1 , шляхом демонтажу власними силами та засобами за власний рахунок тимчасової споруди, яка розміщена на цій земельній ділянці.

Стягнути з ОСОБА_2 в користь ОСОБА_1 968 (дев`ятсот шістдесят вісім) гривень 96 коп судового збору.

Рішення може бути оскаржене до Волинського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Волинського апеляційного суду протягом тридцяти днів із дня складення повного рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач ОСОБА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ;

відповідач ОСОБА_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 ;

третя особа без самостійних вимог на стороні позивача Ратнівська селиша рада Ковельського району Волинської області, вул. Центральна, 19, смт. Ратне Ковельського району Волинської області, код ЄДРПОУ 04334695.

Дата складення повного рішення 26 вересня 2024 року о 15 год 40 хв.

Суддя Ратнівського

районного суду О.М.Свистун

СудРатнівський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу121991934
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —166/1249/24

Рішення від 01.10.2024

Цивільне

Ратнівський районний суд Волинської області

Свистун О. М.

Рішення від 24.09.2024

Цивільне

Ратнівський районний суд Волинської області

Свистун О. М.

Ухвала від 22.08.2024

Цивільне

Ратнівський районний суд Волинської області

Свистун О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні