Рішення
від 22.02.2024 по справі 160/33023/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2024 рокуСправа №160/33023/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» (далі ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач), а саме: податкове повідомлення-рішення Форми «С» від 21.08.2023 року №0237230708 - про застосування штрафних санкцій на суму 515 250грн. 00коп.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» вважає протиправним податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0237230708 від 21.08.2023 року про застосування штрафних санкцій на суму 515 250грн. 00коп., а тому просить його скасувати.

Ухвалою суду від 25.12.2023р. позовну заяву прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого заперечує проти заявлених позовних вимог, просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі зазначає, що податкове повідомлення - рішення №0237230708 від 21.08.2023 року є законним та обґрунтованим, складеним на підставі та у відповідності до норм чинного законодавства, а тому відсутні підстави для його скасування.

Представником позивача подано відповідь на відзив, яка за своїм змістом підтверджує обґрунтування позову.

Представником відповідача подано заперечення проти відповіді на відзив, яке за своїм змістом підтверджує обґрунтування відзиву на позов.

Представником позивача подано додаткові пояснення.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та присвоєно код ЄДРПОУ 43454910. Основний вид діяльності за КВЕД є: 92.00 організування азартних ігор.

Головним управління ДПС у Запорізькій області, на підставі наказу про проведення фактичної перевірки від 18.01.2023 №58-п проведено перевірку господарського об`єкту, що розташований за адресою: м. Запоріжжя, вул. Троїцька, буд. 23 суб`єкта господарської діяльності ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ».

За результатами проведеної фактичної перевірки складено акт №89/08/01/07/03/43454910 від 30.01.2023, згідно висновків якого встановлено порушення п.1, п.2, ст.3 Закону України від 06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами та доповненнями); ч.60 ст.15 Закону України від 19.12.95 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального"(зі змінами та доповненнями).

Висновки відповідача у акті фактичної перевірки обґрунтовані, зокрема, що при реєстрації 19.01.2023 нових гравців в залі гральних автоматів за адресою: м. Запоріжжя, вул. Троїцька, буд. 23, надано 4 ігрові картки (номери карток 1371; 1372; 1373; 1374), з кредитом по 250грн, кожна на загальну суму 1000грн, по яким розрахункові операції з передачі кредитів гравцям для здійснення ставок в гральних автоматах, проведено без застосування програмного реєстратора розрахункових операцій. Перевіркою встановлено не застосування програмного реєстратора розрахункових операцій при проведені розрахункових операцій при передачі кредитів на ігрові картки гравцям, що реєструються в гральному закладі на загальну суму 342 500грн. 00коп., а саме: на момент початку фактичної перевірки в гральному закладі м.Запоріжжя, вул.Троїцька, буд.23 зареєстровано 1370 гравців, що є власниками ігрових карток та яким при реєстрації, як гравець надавались кредити у розмірі 250грн.».

14.02.2023 №14/02-128 в порядку передбаченому п.п.86.1, 86.7 ст.86 позивачем подано заперечення до акту фактичної перевірки від 27.01.2023.

06.03.2023 Головним управління ДПС у Запорізькій області №9400/6/08-01-07-09-13 заперечення залишено без задоволення, а висновки акту перевірки без змін.

На підставі акту перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення Форми «С» від 21.08.2023 року №0237230708 згідно п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано штраф у розмірі 515 250грн. 00коп.

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач подав скаргу до ДПС України.

Рішенням ДПС України №34709/6/99-00-06-03-02-06 від 21.11.2023 скаргу ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» залишено без задоволення та податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 21.08.2023 року №0237230708 залишено без змін.

Вважаючи свої права порушеними таким податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).

Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» від 14.07.2020 №768 (далі Закон №768) визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор.

Згідно ст.1 Закону №768:

- азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця;

- гравець - фізична особа, яка на момент участі в азартній грі досягла 21-річного віку, є дієздатною, не перебуває у Реєстрі осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх, та за власним бажанням бере участь в азартній грі;

- азартні ігри казино - циліндричні ігри (рулетка), ігри в карти (у тому числі гра в покер), ігри в кості, ігри на гральних автоматах;

- гра на гральному автоматі - азартна гра, що проводиться з використанням грального автомата і в якій імовірність виграшу (призу) та його величина визначаються генератором випадкових чисел;

- каса - місце, в якому здійснюються продаж (видача) та обмін ігрових замінників гривні, електронних грошових замінників, поповнення ігрових рахунків, прийняття ставок від гравців, виплата (видача) виграшів (призів) за результатами проведення азартної гри та інші дії;

-ставка - грошові кошти або ігровий замінник гривні, що передаються гравцем організатору азартної гри, є умовою участі в азартній грі та виходячи з розміру якої відповідно до правил такої азартної гри визначається розмір виграшу (призу).

Відповідно до п.28 ч.1 ст.1 Закон №768, ігровий замінник гривні - матеріальний засіб гри в азартних іграх, зокрема монетоподібний значок, фішка, жетон або електронна картка, а також електронний грошовий замінник, що містить інформацію про його номінал, дає можливість зробити ставку в азартній грі та придбавається в обмін на грошові кошти у касі організатора азартних ігор, а після завершення азартної гри підлягає поверненню в касу для обміну його на відповідний грошовий еквівалент.

Пунктом 31 ч.1 ст.1 Закон №768 передбачено, що каса - місце, в якому здійснюються продаж (видача) та обмін ігрових замінників гривні, електронних грошових замінників, поповнення ігрових рахунків, прийняття ставок від гравців, виплата (видача) виграшів (призів) за результатами проведення азартної гри та інші дії.

Згідно п.32 ч.1 ст.1 Закон №768 клієнтський рахунок гравця - частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, угоди, укладені з організатором азартних ігор, баланс електронних грошових замінників, а також містить інформацію, необхідну для ідентифікації гравця.

Відповідно до ст.17 Закону №768, організатором проведення азартних ігор проводиться ідентифікація (верифікація, встановлення даних) гравця або відвідувача, шляхом збору відповідної інформації для цілей цього Закону, яка містить інформацію про прізвище, ім?я та по батькові особи. вік (дату народження особи) та наявність або відсутність особи в Реєстрі осіб, яким обмежено доступ до гральних закладів та/або участь в азартних іграх.

Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.2020 №265/95-ВР (далі Закон №265) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно п.б) ст.2 Закон №265, фіскальні функції це здатність програмних реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати одноразове занесення для довгострокового зберігання на фіскальному сервері контролюючого органу та багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів.

Пунктами 1, 2 ст.3 Закону №265 встановлені зобов?язання суб сктів господарювання. які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при наданні послуг у сфері послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції.

Зокрема до цих зобов?язань відноситься 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній Формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та 2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті. замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов?язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї ресстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Статтею 2 Закону №265 передбачено, що розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Аналогічні вимоги до фіскального документа та визначення розрахункової операції містися також в Наказі Міністерства фінансів України від 21.01.2016 року №13 (зі змінами та доповненнями) «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов?язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» (далі - Положення №13).

Пунктом 2 Положення №13 визначено, зокрема, сума розрахунку - сума готівкових коштів, яка отримана від покупця за продані товари (послуги або видана йому при поверненні товару (рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках), або сума безготівкових коштів у разі застосування електронних платіжних засобів.

Розділом ІІ Положення №13 визначено поняття фіскального касового чеку на послуги. «Фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек) - розрахунковий документ / електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Стосовно висновку в акті перевіки, що при реєстрації нових гравців в залі гральних автоматів надано 4 ігрові картки (номери карток 1371; 1372; 1373; 1374), з кредитом по 250грн, кожна на загальну суму 1000грн, по яким розрахункові операції з передачі кредитів гравцям для здійснення ставок в гральних автоматах, проведено без застосування програмного реєстратора розрахункових операцій, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону №768 прийняття і повернення коштів, внесених гравцями для участі в азартних іграх у залах гральних автоматів, виплата виграшів (призів) здійснюються виключно у касах грального закладу з обов`язковим дотриманням вимог законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (в тому числі і ПРРО) та ведення касових операцій у національній валюті.».

При здійсненні своєї господарської діяльності з проведення азартних ігор в залах гральних автоматів ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» використовує сертифіковану онлайн-систему організації та проведення азартних ігор «NeXt Casino Sistem» виробництва NOVOMATIC AG відповідно до п.36 ч.1 ст.1 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

Чотири гравця (посадові особи ДПС, що проводили фактичну перевірку), які зареєструвалися 19.01.2023р. в залі гральних автоматів (місце проведення фактичної перевірки) та отримали картки за №№1371,1372, 1373, 1374 при обміні готівкових коштів на ігрові замінники у сумі 1000 грн. та 500 грн., через касу грального закладу - отримали відповідні фіскальні чеки.

Посадові особи ДПС, що проводили фактичну перевірку здійснили розрахункові операції на суму 1500грн. (поповнення картки за власні кошти покупця що відбулось із застосуванням РРО продавця), - а на 1000грн. (промо кредити за рахунок продавця) розрахунків не вчиняли у зв`язку з чим надлишкових коштів не виявлено.

При отриманні цими ж гравцями на їхні картки гравців (№№1371, 1372, 1373, 1374) по 250 промо кредитів на загальну суму 1000 промо кредитів, за ці промо кредити гравці не надали готівкові та/або безготівкові кошти в касу грального закладу в обмін на ігрові замінники гривні, а тому всупереч ст.2 Закону №265 та Положення №13 - не відбулася розрахункова операція і відповідно через ПРРО не був сформований та виданий фіскальний чек.

Промо кредити надаються на картку гравця при первинній реєстрації, для ознайомлення з відповідними іграми на гральних автоматах і не можуть бути переведені в ігрові замінники гривні та не підлягають обміну на готівкові кошти в касі грального закладу.

Також, згідно п.2.2.19 акту перевірки встановлено, що сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків з урахуванням проведеної контрольно розрахункової операції 17500,00 грн.: сума коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій (загальна сума продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня) 17500,00 грн.

Таким чином, в акті перевірки підтверджено, що сума грошових коштів в касі відповідає сумі документально підтверджених розрахункових операцій.

Отже, за нарахування на 4 картки по 250,00грн. кредиту грошові кошти уповноваженими особами контролюючого органу в ході перевірки не надавались, а тому відсутня будь-яка розрахункова операція та підстава для застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Висновок податкового органу щодо кількості гравців на момент початку фактичної перевірки в гральному закладі м.Запоріжжя, вул. Троїцька, буд. 23 зареєстровано 1370 гравців не є дійсним, оскільки дана кількість гравців та реєстрація гравців не є доказом проведеня будь-якої розрахункової операції.

Крім того, онлайн-система застосовується на трьох виробничих структурних підрозділах ТОВ «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» - м.Кривий Ріг, м.Запоріжжя та м.Миколаїв, а тому визначає загальну кількість гравців в цих гральних закладах.

Відтак, висновок щодо кількості гравців1370 у м.Запоріжжя не відповідає дійсності та відповідних доказів відповідачем не надано.

З урахуванням наведеного вбачається, що акт перевірки не містить фактичних доказів вчинення позивачем порушення на суму 1000грн. 00коп. та 342 500грн. 00коп. (всього на суму 343 500грн. 00коп.) .

За таких обставин, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0237230708 від 21.08.2023 року є протиправним та такими, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За змістом ст.90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, сплачений позивачем судовий збір в розмірі 7 728грн. 75коп. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 72-77, 90, 139, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0237230708 від 21.08.2023 року форми С на суму 515 250грн. 00коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕНЕЗИС ГЕЙМ» (50000, м.Кривий Ріг, проспект Поштовий, 32-А ЄДРПОУ 43454910) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) судовий збір у розмірі 7 728грн. 75коп. (сім тисяч сімсот двадцять вісім грн. 75коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу122001299
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/33023/23

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 22.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні