Рішення
від 27.09.2024 по справі 160/16808/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2024 року Справа № 160/16808/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Виконавчого комітету Дніпровської міської ради

до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро»

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору

Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради та Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради

про припинення діяльності громадського формування,

ВСТАНОВИВ:

28.06.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Виконавчого комітету Дніпровської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро», в якому позивач просить:

- припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» (код ЄДРПОУ 41453103, зареєстроване за адресою: 49051, м. Дніпро, просп. Петра Калнишевського, буд. 29 Б, кв. 30), шляхом примусового розпуску, а саме, ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» (код ЄДРПОУ 41453103, зареєстроване за адресою: 49051, м. Дніпро, просп. Петра Калнишевського, буд. 29 Б, кв. 30).

В обґрунтування позовних вимог вказано на існування правових підстав для припинення відповідача, оскільки правоохоронним органом встановлено відсутність відповідача за адресою місцезнаходження, відомості про здійснення ним діяльності відсутні, на листи не відповідає, звітів щодо своєї діяльності не надає. З огляду на вказане позивач просив задовольнити позовні вимоги.

02.07.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду залишено позов без руху, через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України та встановлено позивачу строк для усунення недоліків.

На виконання вимог ухвали від 02.07.2024 року позивач усунув недоліки позовної заяви у встановлений судом строк.

18.07.2024 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без виклику (повідомлення) сторін, залучено третіх осіб та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Копія ухвали від 18.07.2024 року була направлена відповідачу засобами поштового зв`язку та була отримана 30.07.2024 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Станом на дату винесення рішення по справі відповідачем не надано відзив на позовну заяву, про причини такого неподання суд не повідомлено.

Треті особи належним чином повідомлені про розгляд справи свої пояснення щодо позову до суду не надали.

Відповідно до ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 11.07.2017 року було зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро», код ЄДРПОУ 41453103, зареєстровано за адресою:49051, м.Дніпро, просп.Петра Калнишевського, буд.29Б, кв.30. Основним видом економічної діяльності відповідача є 84.24 Діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки (основний).

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом №43.2/294 від 16.01.2023 року щодо готовності взаємодіяти з ВП №2 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області в частині залучення членів громадського формування до проведення спільних заходів щодо забезпечення правопорядку на території Індустріального району м.Дніпра.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 03.02.2023 року №43.2/688, щодо надання інформації про громадське формування «Патруль-Дніпро», а саме копію статуту, інформацію про керівний склад та список членів громадського формування, з зазначенням контактних телефонів.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 24.03.2023 року №43.2/1691 щодо готовності взаємодіяти з ВП №2 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області в частині залучення членів громадського формування до проведення спільних заходів щодо забезпечення правопорядку на території Індустріального району м.Дніпра.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 11.08.2023 року №43.2/5554 щодо готовності взаємодіяти з ВП №2 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області в частині залучення членів громадського формування до проведення спільних заходів щодо забезпечення правопорядку на території Індустріального району м.Дніпра.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 11.08.2023 року №43.2/5553 щодо необхідності проходження відповідних занять зі спеціальної і правової підготовки на базі Дніпровського РУП ГУНП.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 11.08.2023 року №43.2/5796 щодо необхідності проходження відповідних занять зі спеціальної підготовки у період з 18.08.2023 року по 24.08.2023 року.

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області звернулось до Дніпровської міської ради із листом від 18.09.2023 року №43/13/39-3/54 в якому повідомлено, що за адресою: АДРЕСА_1 зареєстроване громадське формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро», керівником якого є ОСОБА_1 . Зазначене громадське формування протягом 2021 - 2023 років не виконує вимоги: - статті 9 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є - у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх. - статті 11 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» громадські формування з охорони, громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом: СПІЛЬНОГО з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень. ГФзОГП «Патруль-Дніпро» не здійснює вищевказаних заходів та ніяким чином не співпрацює з Дніпровським РУП ГУНП в Дніпропетровській області та підпорядкованими йому відділеннями поліції. Зокрема, ГФзОГП «Патруль-Дніпро» не бере участь у заходах правоохоронних органів, спрямованих на забезпечення публічної безпеки, боротьбу з окремими видами правопорушень та інших заходах. Також жодних звітів щодо своєї діяльності керівники громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» до Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області та підпорядкованих йому відділень поліції не надавали. З метою виконання Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», отримання звіту про проведену роботу та запрошення до співпраці, працівниками відділення поліції № 2 (Індустріальний район) Дніпровського районного управління поліції здійснено вихід за місцем реєстрації ГФзОГП «Патруль-Дніпро», під час якого встановлено, що зазначене громадське формування за вказаною адресою відсутнє, двері приміщення зачинені. З огляду на викладене, просило звернутися до суду щодо заборони діяльності, шляхом примусового розпуску громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро».

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Департаменту адміністративних та дозвільних процедур Дніпровської міської ради з листом від 27.12.2023 року №43.2/11501 щодо вирішення питання щодо припинення діяльності ГФ з ОГП «Патруль-Дніпро».

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області зверталось до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» з листом від 26.01.2024 року №43.2/1057 щодо надання інформації щодо готовності взаємодіяти з ВП №2 Дніпровського РУП ГУНП в Дніпропетровській області.

Листом Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області від 01.02.2024 року №43.2/1377 повідомлено відповідача, що вказане формування свої основні завдання не виконує, незважаючи на агресію рф проти України та необхідності додаткових патрулювань і ліквідації наслідків ворожих атак. Протягом 2023 року на адресу НФ з ОГП «Патруль-Дніпро» неодноразово направлялись листи, щодо надання інформації та узгодження патрулювань, однак усі запити були проігноровані.

Листом Департаменту громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради від 27.05.2024 року №1/11-274 повідомлено відповідача, що до департаменту надійшов лист ГУ НП у Дніпропетровській області стосовно сприяння у проведенні заходів звернення до суду з метою припинення діяльності шляхом примусового розпуску Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро». Департамент підтримує звернення поліції та просить розглянути порушене питання.

Вважаючи наявними правові підстави для припинення відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані Законами України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» від 22.06.2000 №1835-III (далі - Закон №1835-III), «Про громадські об`єднання» від 22.03.2012 №4572-VI (далі - Закон №4572-VI), «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних і кримінальних правопорушень, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону).

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.

Частиною 1 ст. 16 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» визначено, що місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.

Статтею 20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» встановлено, що контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про громадські об`єднання» передбачено, що припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Застосовуючи вищевикладені положення до обставин цієї справи суд зазначає наступне.

Згідно вищевказаного громадські формування з охорони громадського порядку та державного кордону, що зареєстровані та діють на території м. Дніпро, зобов`язані, окрім виконання статутних завдань, звітувати про результати своєї діяльності перед відповідними виконавчим органами Дніпровської міської ради, органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України.

При цьому порядок припинення громадського формування визначено Законом №755-IV, але саме спосіб припинення визначено пунктом 2 частини 1 статті 25 Закону України «Про громадські об`єднання».

Фактичне припинення статутної діяльності, відсутність за адресою місцезнаходження, неподання звітів про результати своєї діяльності дає підстави для висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином, судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, просп.Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 04052092) до Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» (49000, м.Дніпро, просп.Петра Калнишевського, буд.29б, кв.30, код ЄДРПОУ 41453103), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, просп.Д.Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 23928294), Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (49000, м.Дніпро, прос.Д.Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 40392181) про припинення діяльності громадського формування задовольнити.

Припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» (код ЄДРПОУ 41453103, зареєстроване за адресою: 49051, м. Дніпро, просп. Петра Калнишевського, буд. 29 Б, кв. 30), шляхом примусового розпуску, а саме, ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування з охорони громадського порядку «Патруль-Дніпро» (код ЄДРПОУ 41453103, зареєстроване за адресою: 49051, м. Дніпро, просп. Петра Калнишевського, буд. 29 Б, кв. 30).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу122001332
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця)

Судовий реєстр по справі —160/16808/24

Рішення від 27.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні