Рішення
від 30.09.2024 по справі 420/33862/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/33862/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіЛевчук О.А.,

за участю секретаряГур`євої К.І.,

представника позивачаТрембач М.В.,

представника відповідачаВащук К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області про визнання протиправним та скасування висновку, визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати висновок атестаційної комісії територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 26.10.2023 року про те, що ОСОБА_1 займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність; визнати протиправним та скасувати наказ територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 03.11.2023 року № 226 о/с яким звільнено зі Служби судової охорони в запас Збройних сил (із постановкою на військовий облік) головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковника Служби судової охорони ОСОБА_1 відповідно до підпункту 5 пункту 2 розділу XII «Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони»(через службову невідповідність), 03 листопада 2023 року; поновити підполковника Служби судової охорони ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що через хворобу позивач не зміг прибути на засідання атестаційної комісії та надати свої пояснення, про що завчасно повідомив ініціатора проведення атестації шляхом направлення відповідного повідомлення. Незважаючи на хворобу позивача проведено засідання атестаційної комісії, без його участі, прийняте рішення про невідповідність позивача займаній посаді. В обґрунтування прийняття рішення зазначено про невиконання позивачем вимог наказів Служби судової охорони від 20.04.2022 року № 147 «Про тимчасове переміщення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області» та наказу Служби судової охорони від 22.04.2022 року № 152 «Про внесення змін до наказу № 147 та наказу Служби судової охорони від 18.05.2022 року № 186 «Про тимчасове переміщення співробітників та інших працівників тимчасово окупованої території України». Також невиконання після деокупації Херсону наказу Служби судової охорони від 07.12.2022 року № 526 «Про переміщення командування співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області». Разом з тим, 24.02.2022 о п`ятій годині 15 хвилин в телефонному режимі позивач отримав від помічника чергового ТУ Служби судової охорони у Херсонській області про оголошення бойової тривоги з прибуттям до місця розташування територіального управління. В подальшому після прибуття до місця 24.02.2023 року збору та до 8 травня 2022 року позивач ніс службу на території м. Херсона, яка була пов`язана з охороною адміністративних приміщень. 08.05.2022 року під час наради у Господарському суді за адресою м. Херсон, вулиця Театральна, 18, полковник ОСОБА_2 в усній формі ознайомив всіх присутніх працівників управління, які не виїхали з окупації, з наказом № 168 від 06.05.2022 року про відсторонення від виконання службових обов`язків на час проведення службового розслідування. В період окупації з 08.05.2022, після оголошення про відсторонення від служби до 11.11.2022 року постійно знаходився вдома АДРЕСА_1 (а саме за місцем мешкання мами) та не працював, виїхати з окупації на підконтрольну Україні територію не мав можливості. Після деокупації міста Херсона 11.11.2022 року, т.в.о. начальника ТУ Служби судової охорони у Херсонській області полковник Служби - ОСОБА_3 повідомив позивача про необхідність проходження фільтраційних заходів у СБУ для продовження подальшої служби. З цього часу позивач постійно перебував на зв`язку з керівництвом, спілкувався з приводу виходу на роботу, однак керівники посилались на відсутність висновків за результатами проходження фільтраційних заходів з боку СБУ. Таким чином на час проведення атестації та прийняття спірного наказу про звільнення позивач не був ознайомлений з матеріалами службової перевірки від 20.10.2023 року, не приймав участь з об`єктивних причин (хвороба) у засіданні атестаційної комісії та не був завчасно повідомлений про дату та час її засідання, внаслідок чого був позбавлений можливості надати свої пояснення, не ознайомлений з протоколом засідання атестаційної комісії та позбавлений можливості перевірити законність прийняття рішення, під час проведення атестації. Таким чином під час проведення атестування позивача 24.10.2023 року при вирішенні питання про звільнення зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність відповідачем були допущенні наступні порушення: позивач не ознайомлений з висновками службового розслідування від 20.10.2023 року щодо нього, проведення засідання атестаційної комісії 24.10.2023 року проведено без його участі, внаслідок чого він позбавлений можливості надати пояснення, при прийнятті рішення не враховано поданий ним рапорт про звільнення.

Представником відповідача Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та зазначає, що позивачем не було виконано вимоги наказу № 147 від 20.04.22 «Про тимчасове переміщення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області» та наказу № 186 від 18.05.22 «Про тимчасове переміщення співробітників та інших працівників тимчасово окупованої території України», якими передбачено командування, співробітників та інших працівників ТУ ССО у Херсонській області, перемістити до міста Кропивницький Кіровоградської області та розташувати на території командування територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області, в частині необхідності прибуття до місця тимчасової дислокації м. Кропивницький Кіровоградської області. Таким чином Позивач не виконав вимоги вищезазначених наказів і до тимчасового місця дислокації міста Кропивницький - не прибув, з тимчасово окупованої території - не вийшов та не повідомив про поважні причини його відсутності. Після деокупації м. Херсона позивач не виконав наказ Служби судової охорони № 526 від 07.12.22 «Про переміщення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової у Херсонській області» відповідно до якого, у зв`язку з деокупацією міста Херсона та частини Херсонської області, з метою виконання покладених на ТУ ССО у Херсонській області завдань, щодо охорони приміщень судів, органів та установ системи правосуддя, а також підтримання громадського порядку в судах, начальнику ТУ ССО у Херсонській області до 16.12.22 здійснити переміщення співробітників та інших працівників ТУ ССО у Херсонській області з міста Кропивницького до основного місця дислокації (м. Херсон). Оголошений наказом ТУ ССО у Херсонській області № 417 від 07.12.22 «По особовому складу». Тобто з моменту відновлення служби за основним місцем дислокації та до дати звільнення позивач не прибув, не сповістив рапортом про своє перебування чи про наявні поважні причини своєї тимчасової відсутності, до виконання своїх функціональних обов`язків не приступив, з місця тимчасової окупації, маючи таку можливість на зв`язок з керівництвом ТУ ССО у Херсонській області не вийшов, чим не виконав вимоги наказів Служби судової охорони та свої функціональні обов`язки, шляхом порушення наказів керівництва та вимог Присяги співробітника Служби судової охорони. Відповідно інформації з особистого кабінету ТУ ССО у Херсонській області в Пенсійному фонді України, а саме запитів сформованих Відповідачем (запити додаються) за період з 24.10.23 по 01.11.23 - листки непрацездатності відносно Позивача відсутні, тобто станом на 24.10.23 ТУ ССО у Херсонській області не мало жодних доказів хвороби позивача, окрім смс - повідомлення яке надіслав позивач. В позовній заяві представник позивача, стверджує, що відповідач «допустив порушення» не ознайомивши позивача з висновком службового розслідування та провівши засідання атестаційної комісії за відсутності Позивача, не вказуючи при цьому чим передбачено ознайомлення з висновком, в які строки, та чим передбачено очікування ТУ ССО у Херсонській області поліпшення здоров`я позивача для проведення засідання, враховуючи той факт, що згідно наказом № 212 о/с від 20.10.23 кількість співробітників ТУ ССО у Херсонській області яка підлягала атестуванню 24.10.23 складала 22 особи, кожна з яких також могла хворіти або мати інші причини для перенесення засідання атестаційної комісії. Крім того, позивач не єдиний співробітник ТУ ССО у Херсонській, який під час тимчасової окупації міста Херсона не виїхав на підконтрольну Україні територію, співробітники які повністю або частково провели в окупації, після звільнення обласного центру/виїзду на підконтрольну Україні територію, пройшовши перевірку в Центральному органі управління Служби судової охорони, були допущені до виконання службових обов`язків, відповідно їм було поновлено нарахування грошового забезпечення. Враховуючи вищезазначене, прохання позивача про визнання протиправним, скасування висновку атестаційної комісії та поновлення на роботі є необґрунтованими, тому підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 - відсутні.

Представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що відповідачем не надано доказів на підтвердження того, що вказані накази було доведено до позивача та не спростовано твердження позивача що він не мав можливості виїхати з окупації. Також не спростовані викладені позивачем обставини щодо поважності неприбуття на засідання атестаційної комісії. Позивач надав докази на підтвердження поважності причини неприбуття. Відсутність лікарняного не спростовує той факт, що позивач хворів та не міг прибути на засідання комісії. Таким чином, викладена у відзиві позиція та доводи відповідача не спростовують обставин, на які позивач посилається при пред`явлені позовних вимог.

Представником відповідача до суду надано заперечення, в яких представник відповідача вказав, що накази було видано Центральним органом управління Служби судової охорони (далі ЦОУ) - змістом наказів передбачено, що вони мають бути доведені до керівників територіальних управлінь та керівників самостійних структурних підрозділів центрального органу управління, згідно з розрахунком розсилки, після ознайомлення керівник ТУ ССО у Херсонській області, на той час полковник ОСОБА_2 , в свою чергу, в усній формі ознайомив підлеглих з вищезазначеними наказами, про цей факт позивач сам зазначає в позовній заяві. При цьому, накази № 526 від 07.12.22 та № 421 від 08.12.22 були надіслані позивачу засобами телефонного зв`язку. Крім того, ТУ ССО у Херсонській області проводить атестування співробітників, в першу чергу, відповідно до вимог Інструкції про порядок проведення атестації співробітників Служби судової охорони, затвердженої наказом № 39 від 04.06.19 Служби судової охорони.

Ухвалою суду від 26 грудня 2023 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 26 лютого 2024 року призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 31 березня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 07 травня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 19 червня 2024 року витребувано від Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області належним чином завірену копію Положення про атестаційну комісію територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, затверджене наказом ТУ ССО у Херсонській області від 25.09.2023 № 192 о/с, належним чином завірену копію наказу № 211 о/с від 19.10.2023 року, належним чином завірену копію наказу № 212 о/с від 20.10.2023 року та копії документів на підтвердження доведення вказаного наказу до відома (ознайомлення) ОСОБА_1 , належним чином завірені копії матеріалів, які розглядались атестаційною комісією в частині, що стосується ОСОБА_1 , на які міститься посилання у протоколі засідання атестаційної комісії, належним чином завірену копію Порядку проведення службових розслідувань стосовно співробітників Служби судової охорони, затвердженого наказом Служби від 27.08.2021 № 342, належним чином завірені копії матеріалів службового розслідування в частині, що стосується ОСОБА_1 , за результатами розгляду яких прийнято висновок від 20.10.2023 року, в тому числі наказу від 17.10.2023 року № 209 та рапорту від 17.10.2023 року, належним чином завірені копії наказів від 20.04.2022 № 147, від 20.04.2022 № 171/ос, від 22.04.2022 № 152, від 06.05.2022 № 167, від 06.05.2022 № 168, від 18.05.2022 № 186, від 07.12.2022 № 526, від 07.12.2022 № 417, та копії документів на підтвердження доведення вказаних наказів до відома (ознайомлення) ОСОБА_1 , належним чином завірену копію посадової інструкції ОСОБА_1 , а також інформацію та належним чином завірені копії документів щодо безпосереднього та прямого керівника ОСОБА_1 , у разі неможливості надання витребуваних інформації та належним чином завірених копій документів надати письмову інформацію із зазначенням причин та належним чином завірені копії документів щодо цього, та зупинено провадження по справі для одержання витребуваних документів.

Ухвалою суду від 19 вересня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити в його задоволенні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 проходив службу в Територіальному управлінні Служби судової охорони у Херсонській області на посаді головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області.

20 квітня 2022 року Службою судової охорони видано наказ № 147, яким наказано перевести командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до міста Кропивницького Кіровоградської області та розташувати його на території командування територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області; керівництву територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до 24.04.2022 року здійснити переміщення співробітників та інших працівників територіального управління з тимчасово захопленої (окупованої) території, або території, щодо якої виникає реальна загроза захоплення (окупації), до територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області (а.с. 176, 241 т. 1, а.с. 40 т. 2).

20 квітня 2022 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 171 о/с, яким наказано оголосити наказ Служби судової охорони від 20.04.2022 року № 147 в частині, зокрема, переведення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до міста Кропивницького Кіровоградської області та розташувати його на території командування територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області; до 24.04.2022 року здійснити переміщення співробітників та інших працівників територіального управління з тимчасово захопленої (окупованої) території, або території, щодо якої виникає реальна загроза захоплення (окупації), до територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області (а.с. 23 т. 2).

06 травня 2022 року Службою судової охорони видано наказ № 167, яким призначено службове розслідування за фактом перебування співробітників (працівників) територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області на тимчасово захопленій території та встановлення причин невиконання ними вимог наказу Служби судової охорони від 20.04.2021 № 147 «Про тимчасове переміщення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області» (а.с. 23-25 т. 1, а.с. 18-19 т. 2).

06 травня 2022 року Службою судової охорони видано наказ № 168, яким відсторонено від виконання обов`язків на час проведення службового розслідування наступних співробітників (працівників) територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, зокрема, головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковника ОСОБА_1 (а.с. 26-31 т. 1, а.с. 20-22 т. 2).

18 травня 2022 року Службою судової охорони видано наказ № 186, яким наказано начальникам територіальних управлінь Служби судової охорони, у тому числі у Херсонській області, зокрема, до 31 травня 2022 року забезпечити переміщення співробітників (працівників) підпорядкованих територіальних управлінь, які знаходяться на тимчасово окупованій території на підконтрольну Україні територію; з 01 червня 2022 року призупинити виплату грошового забезпечення співробітникам (працівникам), які залишились на тимчасово окупованій території (а.с. 32-33, 192 т. 1, а.с. 17 т. 2).

01 червня 2022 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 219 о/с, яким призупинено виплату грошового забезпечення відповідно до п. 11, 12 Порядку виплати грошового забезпечення співробітникам Служби судової охорони, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 26.08.2020 року № 384, з 01 червня 2022 року, зокрема, підполковнику Служби судової охорони ОСОБА_1 , головному спеціалісту режимно-секретного органу Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області (а.с. 187-191 т. 1).

19 липня 2022 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 269 о/с, яким наказано співробітників, що не прибули до місця тимчасової дислокації Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області м. Кропивницький Кіровоградської області, залишившись та тимчасово окупованій території Херсонській області, вважати такими, що не включені до списків особового складу Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області та обліковуються як тимчасово відсутні особи з інших причин, зокрема, підполковник Служби судової охорони ОСОБА_1 , головний спеціаліст режимно-секретного органу Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області (а.с. 43-44 т. 2).

07 грудня 2022 року Службою судової охорони видано наказ № 526, яким наказано начальнику Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до 16.12.2022 здійснити переміщення співробітників та інших працівників Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з м. Кропивницького до основного місця дислокації (м. Херсон) (а.с. 242 т. 1, а.с. 48 т. 2).

07 грудня 2022 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 417 о/с про оголошення наказу Служби судової охорони від 07.12.2022 року № 526, заступникам начальника (зі служби), (з забезпечення), начальникам відділів та служб довести наказ Служби судової охорони від 07.12.2022 року № 526 до підлеглого особового складу; організувати та здійснити заходи щодо переміщення співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з м. Кропивницького до основного місця дислокації м. Херсон; до 16 грудня 2022 року забезпечити переміщення співробітників (працівників) до основного місця дислокації м. Херсон (а.с. 75 т. 1, а.с. 41-42 т. 2).

08 грудня 2022 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 421 о/с, наказано перемістити та вважати переміщеним особовий склад (співробітників та інших працівників) територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з м. Кропивницького до основного місця дислокації м. Херсон, з 12 грудня 2022 року (а.с. 175 т. 1)

17 жовтня 2023 року на ім`я начальника Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області надійшла доповідна записка начальника відділу організації охорони та підтримання громадського порядку ТУ ССО у Херсонській області, якою запропоновано з метою своєчасного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин вчинення співробітниками Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області дисциплінарних проступків, встановлення причин та умов їх вчинення, вини, ступеня тяжкості дисциплінарного проступку, розміру заподіяної шкоди та для підготовки пропозицій щодо усунення причин вчинення дисциплінарних проступків, розглянути питання щодо доцільності проведення службового розслідування у відношенні співробітників, зокрема, ОСОБА_1 підполковник Служби судової охорони, головний спеціаліст режимно-секретного органу (а.с. 28-29 т. 2).

17 жовтня 2023 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 209, яким призначено службове розслідування та створено дисциплінарну комісію з метою встановлення обставин щодо тривалого неприбуття на службу та неповідомлення про поважні причини своєї тимчасової відсутності співробітників Управління, зокрема ОСОБА_1 підполковника Служби судової охорони, головного спеціаліста режимно-секретного органу.

19 жовтня 2023 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 211 о/с, яким створено дисциплінарну комісію із співробітників Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з проведення службового розслідування (а.с. 60 т. 2).

20 жовтня 2023 року начальником Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області затверджено висновок службового розслідування щодо встановлення обставин неприбуття на службу співробітників ТУ ССО у Херсонській області (а.с. 181-186 т. 1, а.с. 35-37 т. 2).

20 жовтня 2023 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 212 о/с, яким наказано 24.10.2023 року о 14:00 год. за місцем основної дислокації територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області в м. Херсон Херсонської області, провести засідання атестаційної комісії; визначено осіб, що підлягають атестуванню, зокрема, ОСОБА_1 підполковник Служби судової охорони, головний спеціаліст режимно-секретного органу (а.с. 76-79 т. 1, а.с. 38 -39 т. 2)

Повідомленням від 23.10.2023 року ОСОБА_1 повідомлено про те, що відповідно до наказу ТУ ССО у Херсонській області від 23.102023 № 212 він підлягає атестуванню для вирішення питання про звільнення зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність, а також доведено до відома, що засідання атестаційної комісії буде проводитись 24 жовтня 2023 року о 12:00 год. в приміщенні за місцем дислокації територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області в вулиця Перекопська, 5 м, Херсон, Україна (а.с. 68 т. 1).

24-26 жовтня 2024 року атестаційною комісією Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області проведено засідання, за результатами проведення кого вирішено, зокрема, через вчинення дій, які є несумісними з подальшим проходженням служби в Службі судової охорони, а саме за особисту недисциплінованість, невиконання наказів керівництва, порушення вимог Присяги співробітників Служби судової охорони, невиконання своїх функціональних обов`язків, що, зокрема, головний спеціаліст режимно-секретного органу Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковник Служби судової охорони ОСОБА_1 , - займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність (а.с. 193-207 т. 1)

26 жовтня 2023 року щодо ОСОБА_1 складено атестаційний лист (а.с.60-62, 69-71 т.1, а.с. 31-32 т. 2).

03 листопада 2023 року Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області видано наказ № 226 о/с, яким звільнено зі Служби судової охорони в запас Збройних сил із постановкою на облік головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковника Служби судової охорони Асатурова Едуарда Михайловича, відповідно до пп. 5 п. 2 розділу ХІІ «Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони» (через службову невідповідність), 03 листопада 2023 року (а.с. 63-64, 72-73 т. 1).

Відповідно до ст. 160 Закону України Про судоустрій і статус суддів підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, виконання функцій щодо державного забезпечення особистої безпеки суддів та членів їхніх сімей, працівників суду, забезпечення у суді безпеки учасників судового процесу здійснює Служба судової охорони.

Згідно ст. 161 Закону України Про судоустрій і статус суддів Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах. Служба судової охорони підзвітна Вищій раді правосуддя та підконтрольна Державній судовій адміністрації України. Керівництво діяльністю Служби судової охорони здійснює Голова Служби судової охорони, який призначається на посаду за результатами відкритого конкурсу і звільняється з посади Вищою радою правосуддя.

Відповідно до ст. 162-1 Закону України Про судоустрій і статус суддів до працівників Служби судової охорони належать особи, яким присвоєно спеціальні звання співробітників Служби судової охорони, державні службовці та особи, які уклали трудовий договір із Службою судової охорони. Порядок проходження служби співробітниками Служби судової охорони регулюється цим Законом та положенням, яке затверджується Вищою радою правосуддя за поданням Голови Служби судової охорони, погодженим з Державною судовою адміністрацією України.

Рішенням Вищої Ради Правосуддя від 04.04.2019 року № 1052/0/15-19 затверджено Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони.

Згідно п. 3, 7 розділу І Положення № 1052/0/15-19 співробітниками Служби є громадяни України, які в добровільному порядку прийняті на службу до Служби, склали Присягу співробітника Служби. Громадяни України, які вперше приймаються на службу, особисто складають та скріплюють власноручним підписом Присягу співробітника Служби такого змісту: "Я, (прізвище, ім`я та по батькові), усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю вірно служити Українському народові, дотримуватися Конституції та законів України, втілювати їх у життя, поважати та охороняти права і свободи людини, честь держави, з гідністю нести високе звання співробітника та сумлінно виконувати свої службові обов`язки". Підписаний текст Присяги долучається до особової справи співробітника. Про прийняття Присяги робиться запис у трудовій книжці.

Відповідно до п. 12 розділу І Положення № 1052/0/15-19 співробітники вважаються такими, що виконують обов`язки Служби: 1) на території центрального органу управління та територіальних підрозділів або в іншому місці служби (занять) протягом службового часу, включаючи перерви, встановлені внутрішнім розпорядком; 2) під час перебування поза місцем розташування центрального органу управління та територіальних підрозділів, якщо під час такого перебування вони виконують свої службові обов`язки або направлені за наказом відповідного керівника (начальника).

Згідно п. 1, 3 розділу ІІ Положення № 1052/0/15-19 співробітники користуються правами і виконують службові обов`язки відповідно до законодавства та цього Положення.

Співробітники зобов`язані: 1) чесно і сумлінно додержуватися Присяги співробітника Служби, виконувати закони України; 2) демонструвати культурне та чемне спілкування із громадянами, не допускати порушень законодавства; 3) професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) інструкцій, наказів керівництва; 4) забезпечувати цілісність об`єктів охорони та недоторканність майна, що зберігається на цих об`єктах, недоторканність і безпеку суддів, членів їхніх сімей, працівників суду, а також у межах суду - учасників судового процесу; 5) знати свої функціональні обов`язки, порядок несення служби, особливості розташування об`єктів охорони, вразливі для нападу місця й належним чином забезпечувати охорону об`єктів; 6) здійснювати заходи щодо припинення посягання на об`єкти охорони, майно та працівників Служби, порушення режиму роботи об`єкта охорони та/або режиму в зоні його охорони, пропускного режиму; 7) затримувати осіб, які вчиняють протиправні дії, для подальшої передачі їх правоохоронним органам; 8) негайно повідомляти Національну поліцію України про протиправні посягання на об`єкти охорони та інші протиправні дії, вчинені як на об`єкті, так і на прилеглій до нього території, про осіб, підозрюваних у вчиненні протиправних дій; 9) забезпечувати недоторканність місця вчинення злочину або адміністративного правопорушення до прибуття представників правоохоронних органів; 10) утримувати зброю, спеціальні засоби, засоби зв`язку та автотранспорту в постійній готовності для застосування та використання за призначенням; 11) не відволікатися від виконання службових обов`язків, нікому не передавати зброю та спеціальні засоби, включаючи осіб, яким підпорядковані; 12) негайно доповідати начальнику (старшому) службового наряду, а у відповідних випадках - особам, яким підпорядковані службові наряди, про несправність засобів охоронно-пожежного призначення, засобів зв`язку; 13) негайно повідомляти підрозділи пожежної охорони про виявлення пожежі на об`єкті охорони і вживати заходів для її ліквідації відповідно до правил з пожежної безпеки та охорони праці; 14) зберігати таємницю, що охороняється законом, а також конфіденційну інформацію про діяльність на об`єктах охорони, не розголошувати відомостей про приватне життя громадян, що стали відомі у зв`язку з виконанням службових обов`язків; 15) дотримуватися правил особистої безпеки при поводженні зі зброєю, вимог охорони праці та пожежної безпеки.

Відповідно до ст. 163 Закону України Про судоустрій і статус суддів на співробітників Служби судової охорони поширюється дія Дисциплінарного статуту Національної поліції України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Порядок проведення службового розслідування стосовно співробітників Служби судової охорони та утворення дисциплінарних комісій, їх повноваження встановлюються Головою Служби судової охорони. З метою оцінки ділових, професійних, особистих якостей, освітнього та кваліфікаційного рівнів, фізичної підготовки, визначення відповідності займаним посадам співробітників Служби судової охорони, вирішення питання про переміщення на нижчу посаду або звільнення співробітників Служби судової охорони через службову невідповідність проводиться їх атестування в порядку, що визначається Головою Служби судової охорони.

Наказом Головним Служби судової охорони від 04.06.2019 року № 39 затверджено Інструкцію про порядок атестування співробітників Служби Судової охорони (а.с. 246-251 т. 1).

Згідно п. 3 розділу І Інструкції № 39 атестування співробітників проводиться, зокрема, для вирішення питань про відповідність займаній посаді.

Відповідно до п. 1-2, 9-11, 14-16 розділу ІV Інструкції № 39 організаційні заходи з підготовки та проведення атестування оголошуються наказом відповідних керівників і передбачають: створення атестаційних комісій, складання списків співробітників, які підлягають атестуванню, визначення дати, часу і місця проведення засідання комісії, доведення до співробітників інформації про проведення атестування, в тому числі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Служби. Атестаційні листи на співробітників складають безпосередні керівники. Безпосередній керівник складає атестаційний лист на підлеглого за умови спільної служби в одному підрозділі з ним не менше 3 місяців. Якщо на час складання атестаційного листа керівник не має тримісячного строку спільної служби з співробітником, який атестується, то такий лист складається заступником керівника або прямим керівником, який має строк спільної служби понад 3 місяці. Прямі керівники зобов`язані всебічно розглянути зміст атестаційного листа, з`ясувати відповідність викладених у ньому даних дійсному стану справ у службовій діяльності співробітника, який атестується, та внести до відповідного розділу атестаційного листа один з таких висновків: 1) займаній посаді відповідає; 2) займаній посаді не відповідає, підлягає переміщенню на нижчу посаду через службову невідповідність; 3) займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі через службову невідповідність. Атестаційний лист після розгляду прямими керівниками передається на розгляд до атестаційної комісії. Атестаційна комісія при прийнятті рішення розглядає атестаційний лист та інші матеріали, які були зібрані на співробітника, який проходить атестування. За рішенням атестаційної комісії співробітники, які проходять атестування, проходять співбесіду з відповідною атестаційною комісією. Якщо співробітник, який атестується, не з`явився на співбесіду з атестаційною комісією, то комісія приймає рішення без проведення співбесіди, про що робиться відповідний запис у протоколі засідання атестаційної комісії.

Атестаційні комісії на підставі всебічного розгляду всіх матеріалів, які були зібрані на співробітника, під час проведення атестування шляхом відкритого голосування приймають один з таких висновків: 1) займаній посаді відповідає; 2) займаній посаді не відповідає, підлягає переміщенню на нижчу посаду через службову невідповідність; 3) займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі через службову невідповідність. Атестаційні комісії при прийнятті рішень стосовно співробітника повинні враховувати такі критерії: 1) повноту виконання функціональних обов`язків (посадових інструкцій); 2) показники службової діяльності; 3) рівень теоретичних знань та професійних якостей; 4) оцінка з професійної і фізичної підготовки; 5) наявність заохочень; 6) наявність дисциплінарних стягнень; 7) результати тестування на поліграфі (у разі проходження).

Атестаційна комісія проводить розгляд матеріалів за відсутності особи, щодо якої приймається рішення. Голосування проходиться за відсутності особи, відносно якої приймається рішення.

Згідно п. 23 розділу ІV Інструкції № 39 за результатами атестування, висновки, зазначені в протоколі атестаційної комісії, заносяться до атестаційного листа, який підписується головою та секретарем комісії та в десятиденний строк направляється до керівника, якому надано право на звільнення співробітника з посади або зі служби в Службі.

Відповідно до п. 26 розділу ІV Інструкції № 39 керівники підрозділів, яким надано право призначення співробітників на посаду та звільнення з посади або зі служби в Службі, зобов`язані через 15 календарних днів з отримання атестаційного листа з висновками, визначеними пп. 2 або 3 п. 14 цього розділу, забезпечити його виконання шляхом видання відповідного наказу.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для прийняття Територіальним управлінням Служби судової охорони у Херсонській області оскаржуваного наказу № 226 о/с від 03 листопада 2023 року слугував атестаційний лист від 26.10.2023 року про невідповідність ОСОБА_1 займаній посаді, підлягає звільненню зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність.

Зі змісту атестаційного листа від 26.10.2023 року слідує, що за час служби в Службі судової охорони ОСОБА_1 , зарекомендував себе співробітником з середніми здібностями. Свої функціональні обов`язки знає та виконує посередньо. У службовій діяльності не завжди дотримується вимог нормативних документів, що регламентують діяльність Судової служби охорони. На критику в свою сторону реагує посередньо, робить належні висновки. Зовнішній вигляд задовільний. У побуті характеризується посередньо. У стройовому відношенні підтягнутий, табельною зброєю володіє добре. За час служби в Службі судової охорони до дисциплінарних стягнень не притягався. Однак, головний спеціаліст режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області ОСОБА_1 не виконав вимоги наказів Служби судової охорони від 20.04.2022 № 147 «Про тимчасове переміщення командування,співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області» та наказу Служби судової охорони від 22.04.2022 № 152 «Про внесення змін до наказу № 147» та наказу Служби судової охорони від 18.05.2022 № 186 «Про тимчасове переміщення співробітників та інших працівників тимчасово окупованої території України», якими передбачено командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до міста до міста Кропивницького Кіровоградської області та розташовано його на території командування територіального управління Служби судової охорони у Кіровоградській області, в частині необхідності прибуття до міста тимчасової дислокації м. Кропивницького Кіровоградської області. Таким чином, підполковник Служби судової охорони ОСОБА_1 , вимоги вищевказаних наказів не виконав і до тимчасового місця дислокації м. Кропивницький не прибув, не вийшов з тимчасово окупованої території України та не повідомив про поважні причини своєї відсутності. Після деокупації м. Херсону підполковник Служби судової охорони ОСОБА_1 не виконав наказ Служби судової охорони від 07.12.2022 № 526 «Про переміщення командування, співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, з метою забезпечення виконання покладених на територіальне управління Служби судової охорони у Херсонській області завдань щодо охорони приміщень судів, органів та установ системи правосуддя, а також підтримання громадського порядку в судах, начальнику територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області до 16.12.2022 здійснити переміщення співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з м. Кропивницького до основного місця дислокації (м. Херсон). Оголошений наказом територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 07.12.2022 № 417 «По особовому складу». Тобто з моменту відновлення служби за основним місцем дислокації та до теперішнього часу підполковник Служби судової охорони ОСОБА_1 не прибув, не сповістив рапортом про своє місце перебування чи про наявні поважні причини своєї тимчасової відсутності, до виконання свої функціональних обов`язків не приступив, з місця тимчасової окупації, маючи таку можливість та на зв`язок з керівником ТУ ССО у Херсонській області не вийшов, чим не виконав вимоги наказів Служби судової охорони та свої функціональні обов`язки, шляхом порушення наказів керівництва та вимог Присяги співробітника Служби судової охорони (а.с.60-62, 69-71 т.1, а.с. 31-32 т. 2).

Разом з тим, належних, допустимих та достатніх доказів на спростування встановлених порушень, позивачем не надано.

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Положення співробітники зобов`язані, зокрема: 1) чесно і сумлінно додержуватися Присяги співробітника Служби, виконувати закони України; 3) професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) інструкцій, наказів керівництва; 5) знати свої функціональні обов`язки, порядок несення служби, особливості розташування об`єктів охорони, вразливі для нападу місця й належним чином забезпечувати охорону об`єктів.

Згідно ч. 4 ст. 163 Закону України Про судоустрій і статус суддів на співробітників Служби судової охорони поширюється дія Дисциплінарного статуту Національної поліції України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до ст. 1 Дисциплінарного статуту Національної поліції України, затвердженого Законом України від 15.03.2018 року №2337-VIII, службова дисципліна - дотримання поліцейським Конституції і законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, наказів Національної поліції України, нормативно-правових актів Міністерства внутрішніх справ України, Присяги поліцейського, наказів керівників.

Службова дисципліна, крім основних обов`язків поліцейського, визначених статтею 18 Закону України "Про Національну поліцію", зобов`язує поліцейського:

1) бути вірним Присязі поліцейського, мужньо і вправно служити народу України;

2) знати закони, інші нормативно-правові акти, що визначають повноваження поліції, а також свої посадові (функціональні) обов`язки;

4) безумовно виконувати накази керівників, віддані (видані) в межах наданих їм повноважень та відповідно до закону;

5) вживати заходів до негайного усунення причин та умов, що ускладнюють виконання обов`язків поліцейського, та негайно інформувати про це безпосереднього керівника;

6) утримуватися від дій, що перешкоджають іншим поліцейським виконувати їхні обов`язки, а також які підривають авторитет Національної поліції України (ч. 3 ст. 1 Дисциплінарного статуту).

Згідно ст. 5 Дисциплінарного статуту Національної поліції України поліцейський отримує наказ від керівника в порядку підпорядкованості та зобов`язаний неухильно та у визначений строк точно його виконувати. Забороняється обговорення наказу чи його критика. За відсутності можливості виконати наказ поліцейський зобов`язаний негайно повідомити про це безпосередньому керівнику з обґрунтуванням причин невиконання і повідомленням про вжиття заходів до подолання перешкод у виконанні наказу.

При цьому, позивачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ним повідомлявся безпосередній керівник про неможливість виконати наказ про евакуацію з обґрунтуванням причин невиконання і повідомленням про вжиття заходів до подолання перешкод у виконанні наказів.

В той же час, з матеріалів справи вбачається, що позивач ОСОБА_1 в період окупації м. Херсон мав можливість користуватися, зокрема, засобами електронного зв`язку, оскільки ним неодноразово направлялись рапорти про надання відпустки, виплату грошового забезпечення, звільнення зі служби (а.с. 36-53), без зазначення та без повідомлення про неможливість виконати накази ССО та ТУ ССО у Херсонській області із зазначенням причин.

Будь-яких доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 підполковнику Служби судової охорони, головному спеціалісту режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, у зв`язку зі збройною агресією, був відданий інший наказ аніж евакуація з тимчасово захопленої (окупованої) території, або території, щодо якої виникає реальна загроза захоплення (окупації), позивачем суду не надано.

В той же час, позивач, як співробітник Служби судової охорони, після прийняття Президентом України Указу від 24.02.2022 № 64/2022, яким з 5:30 24 лютого 2022 року введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією російської федерації, повинен був усвідомлювати необхідність подальшого виїзду з окупованої території та повинен був, вчинити дії з метою отримання таких вказівок.

Відповідно до п. 12 розділу І Положення № 1052/0/15-19 співробітники вважаються такими, що виконують обов`язки Служби: 1) на території центрального органу управління та територіальних підрозділів або в іншому місці служби (занять) протягом службового часу, включаючи перерви, встановлені внутрішнім розпорядком; 2) під час перебування поза місцем розташування центрального органу управління та територіальних підрозділів, якщо під час такого перебування вони виконують свої службові обов`язки або направлені за наказом відповідного керівника (начальника).

Тобто, приписами чинного законодавства України не передбачено право співробітника Служби судової охорони самостійного, вільного визначення місця несення служби та виконання обов`язків Служби, самостійного усунення від виконання обов`язків за основним місцем несення служби без відповідного наказу відповідного керівника, а тому посилання позивача на те, що після окупації м. Херсон та до 08.05.2022 року він ніс службу в м. Херсон є неспроможними.

Крім того, з матеріалів справи вбачається та не заперечується учасниками справи, що після видачі наказів про переміщення співробітників та інших працівників територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області з м. Кропивницького до основного місця дислокації (м. Херсон), ОСОБА_1 , підполковник Служби судової охорони, головний спеціаліст режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, не прибув до проходження служби в м. Херсон, без повідомлення причин.

В той же час, з матеріалів справи вбачається, що накази Служби судової охорони від 07.12.2022 № 526, та ТУ ССО у Херсонській області від 08.12.2022 року № 421 доводились до відома позивача (а.с. 173 т. 1).

Посилання позивача, як на підставу для скасування оскаржуваних рішень, те, що засідання атестаційної комісії 24.10.2023 року проведено без його участі, внаслідок чого він позбавлений можливості надати пояснення, суд вважає неспроможними, оскільки повідомленням від 23.10.2023 року ОСОБА_1 , отримання якого позивач не оспорює, йому повідомлено про те, що відповідно до наказу ТУ ССО у Херсонській області від 23.102023 № 212 він підлягає атестуванню для вирішення питання про звільнення зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність, а також доведено до відома, що засідання атестаційної комісії буде проводитись 24 жовтня 2023 року о 12:00 год. в приміщенні за місцем дислокації територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області в вулиця Перекопська, 5 м, Херсон, Україна (а.с. 68 т. 1).

Тобто, позивач знав про проведення атестації, а тому мав можливість надати свої пояснення, зокрема засобами електронного зв`язку, в тому числі щодо підстав відсутності на службі та невиконання наказів.

Приписами п. 9 розділу ІІІ Положення про атестаційну комісію Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, п. 11 розділу IV Інструкції про порядок атестування співробітників Служби Судової охорони № 39 визначено, що за рішенням атестаційної комісії співробітники, які проходять атестування, проходять співбесіду з відповідною атестаційною комісією. Якщо співробітник, який атестується, не з`явився на співбесіду з атестаційною комісією, то комісія приймає рішення без проведення співбесіди, про що робиться відповідний запис у протоколі засідання атестаційної комісії.

Таким чином, неявка співробітника, який проходить атестування, не свідчить про неможливість подальшого проведення атестування.

Крім того, пп. 1.4 пункту 1 розділу IV Положення про атестаційну комісію Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, визначено, що у разі потреби, співробітник, щодо якого проводиться атестування, здійснює листування з атестаційною комісією шляхом надсилання листів на адресу електронної пошти: inbox.ks@sso.gov.ua. У такому випадку документи надсилаються у вигляді сканованого кольорового документа у форматі PDF із обов`язковим особистим підписом або накладеним електронним підписом не пізніше за один день до початку засідання атестаційної комісії.

Тобто, вказаним Положенням визначений чіткий порядок взаємодії з атестаційною комісією, про який позивач був повідомлений повідомленням від 23.10.2023 року, а тому посилання позивача на те, що ним за допомогою телефонного месенджеру було доведено комісії про неможливість з`явитися на засідання у зв`язку хворобою, є неспроможними.

Відповідно до п. 1.1 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 13.11.2001 року № 455 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.12.2001 року за № 1005/6196, тимчасова непрацездатність працівників засвідчується листком непрацездатності.

Згідно з п. 1.2 Інструкції № 455 видача інших документів про тимчасову непрацездатність забороняється, крім випадків, обумовлених пунктами 1.13, 2.7, 2.16, 2.17, 2.18, 2.19, 2.20, 3.4, 3.16, 6.6. (на спірні правовідносини не поширюються).

Відповідно до пп. 1.3.1 п. 1.3 Інструкції № 455 громадянам України, які проживають в Україні і працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та господарювання або у фізичних осіб, у тому числі в іноземних дипломатичних представництвах та консульських установах, видається листок непрацездатності.

Згідно п. 2.1 Інструкції № 455 у разі захворювання чи травми на весь період тимчасової непрацездатності до відновлення працездатності або до встановлення групи інвалідності медико-соціальною експертною комісією видається листок непрацездатності, що обраховується в календарних днях.

За правилами п.п. 2.5, 2.6 Інструкції № 455 листок непрацездатності у разі захворювання видається в день установлення непрацездатності, крім випадків лікування в стаціонарі. Особам, які звернулися за медичною допомогою та визнані непрацездатними по завершенні робочого дня, листок непрацездатності може видаватись, за їх згодою, з наступного календарного дня.

Згідно п. 2.22 Інструкції № 455 тимчасова непрацездатність осіб рядового і начальницького складу засвідчується довідкою органу, у сфері управління якого перебувають заклади охорони здоров`я.

При цьому, наказом Міністерства внутрішніх справ від 23.03.2016 року № 201, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2016 року за № 535/28665, затверджено форму довідки про тимчасову непрацездатність поліцейського, військовослужбовця Національної гвардії України.

В той же час, надана позивачем до суду копія довідки від 08.11.2023 року не відповідає затвердженій формі, та видана в довільній формі.

За таких підстав, суд вважає, що Територіальне управління Служби судової охорони у Херсонській області при прийнятті оскаржуваного висновку та наказу діяло на підставі, в межах наданих йому повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність ознак протиправних дій відповідача Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, а тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування висновку атестаційної комісії територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 26.10.2023 року про те, що ОСОБА_1 займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність; визнання протиправним та скасування наказу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 03.11.2023 року № 226 о/с яким звільнено зі Служби судової охорони в запас Збройних сил (із постановкою на військовий облік) головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковника Служби судової охорони ОСОБА_1 відповідно до підпункту 5 пункту 2 розділу XII «Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони»(через службову невідповідність), 03 листопада 2023 року, є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Таким чином, оскільки позовні вимоги про поновлення підполковника Служби судової охорони ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, є похідними вимогами, тому підстави для їх задоволення також відсутні.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_2 ) до Територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області (код ЄДРПОУ 43572010, адреса місцезнаходження: 73003, м. Херсон, вул. Перекопська, 5) про визнання протиправним та скасування висновку атестаційної комісії територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 26.10.2023 року про те, що ОСОБА_1 займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в Службі судової охорони через службову невідповідність; визнання протиправним та скасування наказу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області від 03.11.2023 року № 226 о/с яким звільнено зі Служби судової охорони в запас Збройних сил (із постановкою на військовий облік) головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області підполковника Служби судової охорони Асатурова Едуарда Михайловича відповідно до підпункту 5 пункту 2 розділу XII «Положення про проходження служби співробітниками Служби судової охорони»(через службову невідповідність), 03 листопада 2023 року; поновлення підполковника Служби судової охорони ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста режимно-секретного органу територіального управління Служби судової охорони у Херсонській області, - в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 30 вересня 2024 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу122003342
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/33862/23

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Рішення від 19.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні