ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/44631/24 Суддя (судді) першої інстанції: Кочанова П.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Собківа Я.М.,
суддів: Сорочка Є.О., Чаку Є.В.,
за участю секретаря: Ольшевської Ж.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МІК" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МІК" до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» про зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "МІК" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) про відміну спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-08-09-010621-a) Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування), оформлене протоколом №23.09.2024-2-1 від 23.09.2024, і зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) поновити процедуру закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-08-09-010621-a) Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) розглядом пропозицій учасників закупівлі.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та ухвалити нове, яким задовольнити позові вимоги в повному обсязі.
В обґрунтування своїх доводів апелянт зазначає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального і процесуального права, неповно досліджено матеріали справи.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
01 жовтня 2024 року відповідач подав відзив на апеляційну скаргу в якому просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні, суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, Державним підприємством Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" 09 серпня 2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO було оприлюднено Оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі за предметом закупівлі: Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування), за ідентифікатором UA-2024-08-09-010621-a, що складається з 9 лотів.
26 серпня 2024 року відбулося розкриття тендерних пропозицій.
23 вересня 2024 року уповноваженою особою Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" оприлюднено рішення про відміну спрощеної закупівлі за предметом закупівлі "Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)" (ідентифікатор закупівлі - UA- 2024-08-09-010621-а) на підставі пункту 1 частини 17 статті 14 Закону, що оформлено протоколом № 23.09.2024-2-1.
В протоколі зазначено, що у зв`язку відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг, є необхідність відмінити спрощену закупівлю. Відповідно до пункту 1 частини 17 статті 14 Закону Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
23 вересня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "МІК" звернулось до Центрального управління речового забезпечення Тилу Командування Сил логістики Збройних Сил України з заявою, в якій просило повідомити про внесення зміни у заявку щодо закупівлі зазначеного майна та чи доводилася до ДП МОУ "ДОТ" та інших структурних підрозділів Міноборони інформація щодо відсутності подальшої потреби в закупівлі Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) у кількості 75 000 шт. за процедурою UA-2024-08-09-010621-a.
25 вересня 2024 року Центральним управлінням речового забезпечення Тилу Командування Сил логістики Збройних Сил України надано відповідь про не внесення змін щодо потреби в закупівлі речового майна на 2024 рік, у тому числі курток вітровологозахисних зимових.
Позивач не погоджується із спірним рішенням, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про обґрунтованість та правомірність висновків суду першої інстанції з огляду на наступне.
Порядок, засади планування та особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони регулюється Законом України "Про оборонні закупівлі" (далі також - Закон №808-ІХ) та Законом України "Про публічні закупівлі" (далі також - Закон №922-VIII).
Стаття 7 Закону України "Про обороні закупівлі" встановлює, що державний замовник здійснює планування оборонних закупівель, на підставі чого: формує пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями відповідно до державних програм та надсилає їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель у встановлений зазначеним органом строк; складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, вносить зміни до них. Ці плани та зміни до них попередньо погоджуються з комітетом Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки; організовує та здійснює закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення; подає звіти про результати здійснення закупівель, укладання та виконання державних контрактів (договорів) головному органу у сфері планування оборонних закупівель, у визначений ним строк; укладає договори про закупівлю та державні контракти (договори), у тому числі за імпортом; забезпечує оплату відповідно до умов державних контрактів (договорів), у тому числі попередню оплату (авансування); надає виконавцям державних контрактів (договорів) технічну специфікацію; організовує випробування (державні, міжвідомчі, визначальні відомчі та інші випробування державного замовника, а у разі необхідності - сертифікацію) зразків озброєння, військової та спеціальної техніки, приймає їх на озброєння (використання), постачання, допускає до експлуатації; бере участь у випробуваннях макетних, дослідних та серійних зразків (комплексів, систем) озброєння, військової та спеціальної техніки, матеріалів і комплектуючих виробів; здійснює оцінювання наданої учасником відбору інформації щодо вартості життєвого циклу товарів оборонного призначення; проводить оцінювання відповідності та визначає способи гарантування відповідності товарів, робіт і послуг оборонного призначення встановленим вимогам державного замовника; проводить ідентифікацію та аналіз ризиків щодо товарів, робіт і послуг оборонного призначення та учасників відбору, а також безпосередньо або через закупівельну організацію подає запити на здійснення державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення у визначеному ним порядку; здійснює контроль якості товарів, робіт і послуг у разі встановлення їх відповідності вимогам законодавства та умовам державних контрактів (договорів) - забезпечує їх приймання; затверджує технічну документацію на виробництво товарів оборонного призначення, замовником яких він є; здійснює облік результатів науково-технічної діяльності, отриманих під час здійснення оборонних закупівель за рахунок або із залученням коштів державного бюджету; здійснює ідентифікацію предметів закупівлі та готує вихідні дані для їх кодифікації; звітує перед спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики про укладення державних контрактів (договорів), результати їх виконання, використання бюджетних коштів; здійснює перегляд ціни державного контракту (договору) за обґрунтованими пропозиціями виконавців у разі істотних змін фінансово-економічних та технічних умов виконання такого контракту (договору); має право уповноважувати та в установленому законодавством порядку надавати відповідні довіреності суб`єкту господарювання, який належить до сфери його управління і якому надане право здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за імпортом, укладати державні контракти (договори) за імпортом виключно для забезпечення власних потреб; веде реєстр конструкторської документації на озброєння, військову та спеціальну техніку, державним замовником яких він є; здійснює міжнародне співробітництво у сфері оборонних закупівель; взаємодіє з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері оборонних закупівель; здійснює контроль витрат виконавця державного контракту (договору) у разі закупівлі у єдиного виконавця.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі - Особливості).
Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.
Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України Про оборонні закупівлі, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.
Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.
Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.
Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України "Про оборонні закупівлі" та "Про публічні закупівлі".
Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №335 "Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022р., № 26, ст. 1419).
Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону №808-ІХ.
Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", в електронній системі закупівель.
Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708.
Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", в електронній системі закупівель.
Таким чином, враховуючи приписи статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та абзацу четвертого пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, проводиться відповідно до статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі, яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.
Статтею 14 Закону №922-VIII визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; подання пропозицій учасниками; проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються: найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; умови оплати; очікувана вартість предмета закупівлі; період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.
Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.
Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.
Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; 3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг (частина 17 статті 14 Закону №922-VIII).
Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі: 1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті; 2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.
Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом) (частина 18 статті 14 Закону №922-VIII).
Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель: замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення; електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.
Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.
З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду (частини 19, 20 статті 14 Закону № 922-VIII).
З вищевикладеного вбачається, що підстави відміни спрощеної закупівлі мають вичерпаний перелік таких випадків, отже, відміна закупівлі можлива лише за певних обставин.
При цьому, з урахуванням забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону № 922-VIII, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином кожне рішення тендерного комітету чи уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, у разі його відміни або визнання його таким, що не відбувся, має бути документально обґрунтоване та підтверджене відповідними документами, оскільки учасники в силу статті 18 Закону № 922-VIII мають право його оскаржити.
Такий правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 01.09.2022 у справі №640/23977/21.
З оскаржуваного рішення (протокола) вбачається, що відповідач посилається на пункт 1 частини 17 статті 14 Закону №922-VIII, як підставу відміни процедури закупівлі - через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Отже, спірним питанням є наявність/відсутність підстав для відміни тендеру у зв`язку з відсутністю у замовника подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, та як наслідок, правомірність/протиправність рішення відповідача про відміну процедури закупівлі.
Колегія суддів звертає увагу, що в кожному конкретному випадку замовник самостійно вирішує питання щодо наявності чи відсутності потреби у закупівлі відповідних товарів.
З матеріалів справи вбачається, що 26.03.2024 для здійснення закупівлі за предметом закупівлі Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) уповноваженою особою ДП "ДОТ" оголошено проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель - UA-2024-03-26-012373-a) за чотирма лотами: Лот 1 - на 15 000 одиниць, переможець ТОВ "ФАРМІНКО НОРД"; Лот 2 - на 15 000 одиниць, переможець ТОВ "ФАРМІНКО НОРД"; Лот 3 - на 45 000 одиниць, переможець ТОВ "ФАРМІНКО НОРД"; Лот 4 - на 38 000 одиниць, переможець Товариство з обмеженою відповідальністю "Текстиль-Контакт".
З відповідними переможцями укладені державні контракти (договори), які опубліковані у системі проведення електронних торгів, за ідентифікатором: UA-2024-03-26-012373-a, з терміном постачання 30.06.2024 року.
Відповідачем зазначено, що станом на 25.08.2024 постачальником ТОВ "ФАРМІНКО НОРД", в рамках процедури закупівлі UA-2024-03-26-012373-a не було поставлено жодної куртки вітровологозахисної зимової, що свідчить про прострочення постачання, застосування штрафу та пені зі сторони ДП "ДОТ", як Замовник, був змушений запустити сигнальні торги/страхову закупівлю з метою своєчасного постачання та запобігання непостачання Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування), на випадок, якщо Постачальником ТОВ "ФАРМІНКО НОРД" буде остаточно зірване постачання Товару "Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)".
09.08.2024 було оголошено сигнальну закупівлю, а саме - спрощену закупівлю Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) у кількості 75 тис. шт. та 26.08.2024 відбувся аукціон та розкриття пропозицій Учасників.
Надалі, 17 вересня 2024 року Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" звернулось до Командування Сил логістики Збройних Сил України з листом №2165/3903 "Щодо перенесення термінів поставок", в якому просило підтвердити можливість перенесення термінів поставки товарів згідно з датами, наведеними у Переліку звернень постачальників.
Відповідно до вищезазначеного Переліку, перенесення дати поставки постачальником ТОВ "ФАРМІНКО НОРД" становить з 30.06.2024 по 15.10.2024 року.
Листом від 17.09.2024 №2398/1/4594, Командування Сил логістики Збройних Сил України повідомило Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" що, враховуючи зазначені у листі обставини (обгрунтування) Тил Командування Сил логістики Збройних Сил України вимушений погодитися із запропонованими термінами поставки предметів речового майна.
Таким чином, листом від 17.09.2024 року № 2398/1/4594 Командування Сил Логістики погодило перенесення строків поставки Товару по Договорам укладеним з ТОВ "ФАРМІНКО НОРД", у результаті чого були підписані додаткові угоди, якими продовжено строк дії договору до 31.12.2024 , а в частині виконання зобов`язань до повного виконання.
Також на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO оприлюднено Додаткові угоди № 1 від 20 вересня 2024 року до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 165/04-24-РМ від 26.04.2024 року, до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 164/04-24-РМ від 26.04.2024 року, до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 163/04-24-РМ від 26.04.2024 року про внесення змін до Договорів: 1.1. Пункт 6 Додатка № 1 до Договору викласти в такій редакції: " 6. Відповідно до п. 13.1 Договору цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31 грудня 2024 року, а в частині виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором, у тому числі в частині нарахування та сплати штрафних санкцій та поставки Товару - до повного виконання".
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем наведено достатньо доводів, підтверджених належними, достатніми та допустимими доказами, того, що у нього відпала подальша потреба в закупівлі товарів, які є предметом закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-08-09-010621-a.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про не обґрунтованість позовних вимог та, як наслідок, відсутності підстав для їх задоволення.
Доводи апеляційної скарги жодним чином не спростовують висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, тому не є підставою для скасування оскаржуваного рішення суду першої інстанції.
Судом апеляційної інстанції враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 272 КАС України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 271, 272, 282, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МІК" залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2024 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає відповідно до ч. 3 ст. 272 КАС України.
Головуючий суддя Собків Я.М.
Суддя Сорочко Є.О.
Суддя Чаку Є.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 03.10.2024 |
Номер документу | 122006404 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні