Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/7694/24
Номер провадження 1-кс/711/2010/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 року м.Черкаси
Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 ,
за участі:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , в кримінальному провадженні №12020250000000222 від 06.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, про проведення огляду, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, про надання дозволу на проведення огляду Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №87 "Дельфін" Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ 14206870, розташованого за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 45, з метою огляду виконаних будівельних робіт із капітального ремонту будівлі (утеплення фасаду) ДНЗ №87 «Дельфін» по вул. Сумгаїтській, 45 в м. Черкаси (договір №29 від 06.08.2019, укладений із підрядником ТОВ «Рембуд-Р», код ЄДРПОУ 42093255) та з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Клопотання мотивує тим, що до слідчого управління ГУНП в Черкаській області надійшли матеріали УСБУ в Черкаській області про те, що службові особи Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, в період часу з 2017 року по теперішній час, розтратили бюджетні кошти.
За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.08.2020 за №12020250000000222, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.
В рамках оперативного супроводу державного фінансового аудиту виконання Департаментом освіти та гуманітарної політики ЧМР бюджетних програм щодо підготовки кадрів професійно технічними закладами та іншими закладами освіти за період з 01.01.2016 по 31.12.2018 та державного фінансового аудиту виконання Департаментом бюджетних програм щодо реалізації державної політики у молодіжній сфері за період 01.01.2013 по 31.03.2018, які проводились Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, встановлено ряд порушень, що призвели до заподіяння збитків місцевому бюджету.
Так, службові особи Департаменту в період з 2017 року по даний час замовляли проектно-кошторисну документацію на проведення ряду робіт по ремонту навчальних закладів м. Черкаси із значно завищеними цінами на будівельні матеріали та роботу механізмів, з метою подальшої розтрати бюджетних коштів на користь підрядних організацій.
Також службовимиособами Департаменту, всупереч своїм посадовим обов`язкам, не проводився контроль за якістю та об`ємами виконаних робіт (втому числіутеплення фасадів,монтажу віконнихблоків,а такожопоряджувальних робітта ін.). Вказані порушення призвели до того, що оновлені конструкції не завжди відповідають за показниками горючості, довговічності та теплопровідності, а отже, в цілому не відповідають запроектованим параметрам та мінімальним вимогам чинних ДСТУ та ДБН. Зокрема, на деяких об`єктах будівництва вмонтовані віконні блоки неналежної якості (металопластковийпрофіль «Віеко»,«Оратеск» таін.та склопакетиз формулою4-12-4-8-41), дані стосовно коефіцієнту опору теплопровідності яких мають опір теплопередачі 0,6-1 м2/КВт, при мінімально допустимому коефіцієнту опору теплопровідності світлопрозорих конструкцій 2008 (вікон) дія 1 температурної зони (кудивходить всяЧеркаська область)0,15 м2/КВт, що визначено відповідними нормативно-правовими документами (додаток М до ДБН В.2.6-31 2006 «Теплова ізоляція будівель» із змінами, чинними з 01 липня 2013 року та додаток А до ОСОБА_5 2.7-107.2008 «Будівельні матеріали. Склопакети клеєні будівельного призначенню. Технічні умови») та передбачено в проектах на виконання даних робіт.
Крім цього отримано інформацію про заміну запроектованих будівельних матеріалів (в т.ч. утеплювальних матеріалів) на значно дешевші аналоги, які не мають відповідних сертифікатів якості.
При цьому, службові особи Департаменту ставлять необхідні відмітки в актах приймання-передачі проектно-кошторисної документації, актах приймання виконаних робіт, загальних та інших журналах ведення робіт, свідомо зазначаючи завідомо неправдиві відомості щодо відсутності порушень з боку проектних та підрядних організацій до вищевказаних офіційних документів.
Також Департаментом було проведено ряд закупівель робіт з капітального ремонту та реконструкції будівель із завищенням вартості будівельних матеріалів та робіт на їх монтування.
Крім цього, під проведення фінансово-господарської діяльності Департаментом неодноразово закуповувались товарно-матеріальні цінності неналежної якості або ж із завищеною вартістю.
Таким чином, діями службових осіб Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради заподіяно збитків місцевому бюджету у загальній сумі понад 450 тис. грн.
В ході досудового розслідування встановлено об`єкти на території м. Черкаси, на яких виявлені порушення під час проведення ремонтно-будівельних робіт, по яких замовником робіт виступає Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, а саме:
-капітальний ремонт фасаду ДНЗ №87, договір від 06.08.2019, підрядник
ТОВ «Рембуд-Р» (код ЄДРПОУ 42093255);
-капітальний ремонт фасаду ДНЗ №9, договір від 29.07.2019, підрядник
ТОВ «Рембуд-Р» (код ЄДРПОУ 42093255);
-капітальний ремонт фасаду ДНЗ №9, договір від 12.09.2018, підрядник
ТОВ «Рембуд-Р» (код ЄДРПОУ 42093255);
-капітальний ремонт фасаду ДНЗ №74, договір від 22.04.2019, підрядник
ТОВ «ЧеркасиБудГарант» (код ЄДРПОУ 40818809);
-капітальний ремонт прилеглої території ДНЗ №33, договір від 03.07.2018, підрядник ТОВ «Інвестлогістикбуд» (код ЄДРПОУ 41255715);
-реконструкція огорожі ДНЗ №2, договір від 16.04.2020, підрядник
ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-капітальний ремонт дитячих ігрових конструкцій ДНЗ №50, договір від 30.10.2019, підрядник ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-капітальний ремонт дитячих ігрових конструкцій ДНЗ №2, договір від 22.10.2019, підрядник ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-реконструкція фасаду ДНЗ №2, договір від 11.06.2019, підрядник
ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-капітальний ремонт прилеглої території ДНЗ №43, договір від 19.04.2019, підрядник ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-капітальний ремонт будівлі ДНЗ №50, договір від 10.10.2019, підрядник
ТОВ «Дженерал Клінінг» (код ЄДРПОУ 38811469);
-реконструкція комплексу з басейном «Сокіл» (система рекуперації), додаткова угода №2, договір від 15.07.2020, підрядник ТОВ «БК «Технологія Тепла» (код ЄДРПОУ 38553440).
З метою з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження та необхідністю для цього спеціальних знань, у кримінальному провадженні призначено судові будівельні технічні експертизи, виконання яких доручено експертам Черкаського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.
В рамках проведення вищевказаних експертиз, на адресу слідчого надійшло клопотання експерта про необхідність забезпечення натурного обстеження об`єктів дослідження, а саме: ДНЗ №87, ДНЗ №9.
В зв`язку вищезазначеним та з метою встановлення обставин, що мають істотне значення для кримінального провадження, виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення проведення судової експертизи у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні огляду Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №87 "Дельфін" Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ 14206870, розташованого за адресою: м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 45, з метою огляду виконаних будівельних робіт із капітального ремонту будівлі (утеплення фасаду) ДНЗ №87 «Дельфін» по АДРЕСА_1 (договір №29 від 06.08.2019, укладений із підрядником ТОВ «Рембуд-Р», код ЄДРПОУ 42093255).
Відповідно до ст.13 КПК України, не допускається проникнення до житла чи іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням.
Частинами 1, 2 та 3 статтею 237 КПК України встановлено, що з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.
З урахуванням викладеного вище, слідчий за погодження з прокурором звернувся з клопотання про надання дозволу на проведення обшуку.
В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив задовольнити його в повному обсязі на підставі доводів викладених у ньому. Вказав про необхідність проведення експертизи та огляду для встановлення вихідних даних для неї за клопотанням експерта.
Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали, якими обґрунтовується клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження №12020250000000222 від 06.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, у рамках якого було подано клопотання, приходжу до наступних висновків.
Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння. Так, згідно із цією статтею «не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше, як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
Згідно ч.1 ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Відповідно до ч.2 ст.237 та ч.2 ст.234 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи, а обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020250000000222 від 06.08.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.
Встановлено, що до слідчого управління ГУНП в Черкаській області надійшли матеріали УСБ України в Черкаській області про те, що службові особи Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, в період часу з 2017 року по теперішній час, розтратили бюджетні кошти.
11.02.2021 постановою старшого слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_6 , у кримінальному провадженні №12020250000000222 від 06.08.2020 призначено судову будівельно-технічну експертизу, до проведення якої залучено експерта Черкаського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз МЮ України.
27.08.2024 на адресу слідчого управління ГУНП в Черкаській області надійшло клопотання судового експерта про забезпечення натурного обстеження об`єкта дослідження, необхідного для проведення експертизи.
Таким чином, встановлено, що проведення експертизи неможливе без збору вихідних даних, про які аргументовано клопоче експерт.
Враховуючи доводи слідчого, перевіривши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що клопотання про проведення огляду є обґрунтованим і таким, що підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.234, 235, 237, 309 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , про проведення огляду задовольнити.
Надати дозвіл на проведення огляду Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №87 "Дельфін" Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ 14206870, розташованого заадресою:м.Черкаси,вул.Сумгаїтська,45, з метою огляду виконаних будівельних робіт із капітального ремонту будівлі (утеплення фасаду) ДНЗ №87 «Дельфін» по вул. Сумгаїтській, 45 в м. Черкаси (договір №29 від 06.08.2019, укладений із підрядником ТОВ «Рембуд-Р», код ЄДРПОУ 42093255), та з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Строк дії ухвали становить 1місяць з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 03.10.2024 |
Номер документу | 122017405 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Піковський В. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні