печерський районний суд міста києва
Справа № 757/43373/24-к
пр. 1-кс-37554/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 вересня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 62023000000000119,
В С Т А Н О В И В :
25.09.2024 у провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором, згідно вимог якого, остання проситьнакласти у кримінальному провадженні № 62023000000000119 від 18.02.2023, арешт на майно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, а саме на: транспортний засіб MERCEDES-BENZ S 350, VIN: НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_2 , номер та серія знака НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 .
Мотивуючи подане клопотання слідчий вказує, що що ОСОБА_4 , відповідно до наказу Головного управління розвідки Міністерства оборони України від 12 жовтня 2021 року № 126т, у період часу з 12 жовтня 2021 року по 18 серпня 2022 року обіймав посаду офіцера відділу управління Головного управління розвідки Міністерства оборони України.
Також досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до наказу командувача Національної гвардії України від 10.11.2022 № 175 о/с перебував на посаді старшого офіцера (зі спеціальної підготовки) секції підготовки (ВОС - 0941003) з 18 листопада 2022 року до 27 січня 2023 року.
В подальшому, ОСОБА_4 , наказом начальника Центру спеціального призначення Національної гвардії України від 27.01.2023 № 2 о/с призначено на посаду офіцера служби міжнародного співробітництва (ВОС - 3905003) з 30 січня 2023 року.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 30.10.2007 у Сакському міськрайонному управлінні юстиції Автономної республіки Крим зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю «САКИ-ГАЗ» (ідентифікаційний код юридичної особи 33187918) за адресою: Україна, Автономна Республіка Крим, місто Саки, провулок Курортний, будинок 4, квартира (офіс) 45, вид діяльності: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний), 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 06.20 Добування природного газу (далі - ТОВ «САКИ-ГАЗ»).
Засновниками ТОВ «САКИ-ГАЗ» є: ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_5 ), ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_6 ) та ОСОБА_6 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_7 ), керівник - ОСОБА_7 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_8 ).
Положеннями статтей 1 та 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою, унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до частини першої статті 17, частини першої статті 65 Конституції України захист незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України є справою всього Українського народу та обов`язком громадян України, а на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом.
Статтями 132, 133 Основного Закону України визначено, що територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій. Систему адміністративно-територіального устрою України складають Автономна Республіка Крим, області, зокрема Донецька та Луганська області, а також райони, міста, райони у містах, селища і села.
Згідно з вимогами статтей 72, 73 Конституції України питання про зміну території України вирішуються виключно всеукраїнським референдумом, який призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених Конституцією, та проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
З 19.02.2014 представниками Російської Федерації (далі - РФ) розпочато збройне вторгнення збройних сил РФ (далі - ЗС РФ), приховане твердженням керівників РФ про переміщення військових підрозділів у межах звичайної ротації сил Чорноморського флоту, які у взаємодії з військовослужбовцями Чорноморського флоту РФ та іншими підрозділами ЗС РФ здійснили блокування й захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів військової та цивільної інфраструктури України, забезпечили військову окупацію території Автономної Республіки Крим (далі - АР Крим) і м. Севастополя.
З часу встановлення РФ із застосуванням збройних формувань контролю над об`єктами нафтогазовидобування України 19.02.2014 та над територією АР Крим і м. Севастополя, включаючи військові об`єкти та органи державної влади, видачі РФ розпоряджень населенню, що проживає на території АР Крим та м. Севастополя, та подальшої заміни державної влади на вказаній території, розміщення військових сил на зазначеній території з метою забезпечення влади РФ з 20.02.2014 розпочався міжнародний збройний конфлікт між Україною та РФ.
06 березня 2014 року Верховною Радою АР Крим прийнято постанову «Про проведення загальнокримського референдуму», дія якої Указом Президента України № 261/2014 від 07 березня 2014 року зупинена та в подальшому рішенням Конституційного Суду України № 2-рп/2014 від 14 березня 2014 року визнана неконституційною.
Верховна Рада АР Крим постановою «Про Декларацію про незалежність Автономної Республіки Крим і міста Севастополя» від 11 березня 2014 року № 1727-6/14 затвердила Декларацію про незалежність Автономної Республіки Крим і міста Севастополя (далі - Декларація), спільно прийняту депутатами Верховної Ради АР Крим та Севастопольської міської ради.
Указом Президента України від 14 березня 2014 року № 296/2014 дія цієї постанови зупинена та рішенням Конституційного Суду України № 3-рп/2014 від 20 березня 2014 року її визнано такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною).
Постановою Верховної Ради України від 15 березня 2014 року № 891-VII повноваження Верховної Ради АР Крим достроково припинено.
У подальшому, 17.03.2014 нелегітимними депутатами Верховної ради АР Крим прийнято постанову № 1745-6/14 «О независимости Республики Крым», згідно з якою на підставі Декларації створено нелегітимне квазі державне утворення «Республика Крым».
Крім того, Верховною Радою АР Крим 17.03.2014 ухвалено постанову №1748-6/14 «О правоприемстве Республики Крым», пунктом 1 якої передбачено, що «с момента провозглашения Республики Крым как независимого суверенного государства высшим органом власти Республики Крым является Государственный Совет Республики Крым - парламент Республики Крым в депутатском составе шестого созыва Верховной Рады Автономний Республики Крым на строк полномочий до сентября 2015 года».
Надалі, 18.03.2014 між РФ та представниками нелегітимного державного утворення «Республика Крым» ОСОБА_8 , ОСОБА_9 і ОСОБА_10 підписано договір про входження території АР Крим та м. Севастополя до складу РФ.
РФ 18.03.2014 оголосила про офіційне включення АР Крим до її території.
Окрім того, 21.03.2014 Державною Думою РФ прийнято «Федеральний контитуцийний закон» від 21.03.2014 за № 6-ФКЗ «О принятии в Российскую Федерацию Республики Крым и образовании в составе Российской Федерации новых субъектов - Республики Крым и города федерального значения Севастополя».
Відповідно до пункту сьомого статті 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» № 1207-VII від 15.04.2014 (далі - Закон № 1207-VII від 15.04.2014), тимчасово окупована РФ територія України (далі - тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування РФ та окупаційна адміністрація РФ встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування РФ встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації РФ.
Законом України «Про визнання таким, що втратив чинність Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» та внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 1618-IX від 21.11.2022, внесено зміни в Закон України № 1207-VII від 15.04.2014 та визначено, що АР Крим та місто Севастополь є тимчасово окупованими РФ з 20 лютого 2014 року.
Також, Верховна Рада України постановою від 21.04.2015 № 337-VIII схвалила текст Заяви Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», в абзаці першому пункту 1 якої констатовано, що збройна агресія РФ проти України розпочалася 20 лютого 2014 року.
Відповідно до пункту 1 розділу II Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» вся територія АР Крим окупована РФ з 20.02.2014 по теперішній час.
Події, які відбуваються на території України, визначено у нормативно-правових актах як збройний конфлікт, зокрема у Законі України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення дати початку тимчасової окупації» від 15.09.2015 № 685-VIII; постановах Верховної Ради України: «Про Звернення Верховної 5 Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання РФ державою-агресором» від 27.01.2015 № 129-VIII, «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами РФ та керівниками терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 № 145-VIII; «Про звернення Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання РФ державою-агресором» від 27.01.2015 № 129-VIII, у яких йдеться про те, що РФ є державою-агресором, яка вчиняє акти збройної агресії проти України.
Таким чином, представниками влади РФ здійснена окупація частини території України - АР Крим та міста Севастополя та спроба легітимізувати указані дії.
Здійснюючи підривну діяльність проти України, РФ утворила на окупованій території України в АР Крим федеральні органи державної влади РФ, правоохоронні органи та органи судової системи, місцевого самоврядування, з метою становлення та зміцнення окупаційної влади РФ та недопущення контролю України над цією територією.
З метою повномасштабного військового вторгнення з 2021 року по лютий 2022 року на території РФ, Республіки Білорусь та тимчасово окупованій території України сконцентрувались значні сили ЗС РФ, інші збройні формування РФ та підконтрольні їм іррегулярні угруповання.
Надалі, 24.02.2022, Президент РФ оголосив про початок так званої спеціальної військової операції.
Того самого дня, 24.02.2022, військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії, з погрозою застосування зброї та фактично застосовуючи її, незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській та інших областях, де здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та окупували частину вказаних територій.
У зв`язку з військовою агресією РФ проти України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» з 05 год 30 хв 24.02.2022 введено воєнний стан на всій території України, який триває по цей час.
Факт повномасштабного збройного вторгнення не приховувався владою РФ, а також встановлений рішеннями міжнародних організацій, зокрема Резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 02.03.2022 № ES-11/1 «Про агресію проти України», підпунктами 1, 3 Висновку № 300 (2022) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Наслідки агресії Російської Федерації проти України», підпунктами 17, 18 Наказу МС ООН від 16.03.2022 за клопотанням про вжиття тимчасових заходів у справі «Звинувачення в геноциді відповідно до Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього (Україна проти РФ та ін.)».
У частині першій статті 2 Закону України «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» від 22.05.2022 встановлено, що РФ є державою-терористом, однією з цілей політичного режиму якої є геноцид Українського народу, фізичне знищення, масові вбивства громадян України, вчинення міжнародних злочинів проти цивільного населення, використання заборонених методів війни, руйнування цивільних об?єктів та об?єктів критичної інфраструктури, штучне створення гуманітарної катастрофи в Україні або окремих її регіонах.
Відповідно до частини другої статті 13 Закону України № 1207-VII від 15.04.2014 (зі змінами та доповненнями), здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами - підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України.
Відповідно до статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб`єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Наведені вище факти розв`язання та ведення РФ агресивної війни проти України, здійснення підривної діяльності, в тому числі, і шляхом вторгнення підрозділів ЗС РФ на територію півострова АР Крим, захоплення державних установ, організацій та військових частин широко висвітлювалися більшістю засобів масової інформації України та іноземних держав, та в силу займаної посади були достовірно відомі ОСОБА_4 .
Так, ОСОБА_4 , будучи громадянином України та фактичним власником (засновником) зареєстрованого 30.10.2007 на території України суб`єкта господарювання ТОВ «САКИ-ГАЗ», у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 24.01.2015, знаходячись на підконтрольній території України, будучи обізнаним про факт ведення РФ агресивної війни проти України, невизнання РФ поширення державного суверенітету України на тимчасово окупованій території АР Крим, де зареєстровано та фактично знаходиться підконтрольний йому суб`єкт господарювання ТОВ «САКИ-ГАЗ» та його виробничі потужності, з метою збереження майна та своїх особистих корисливих мотивів, що спрямовані на отримання прибутку, вирішив продовжити здійснювати фінансово-господарську діяльність вказаного вище суб`єкта господарювання.
Таким чином, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 24.01.2015, у ОСОБА_4 виник умисел на здійснення господарської діяльності у взаємодії з незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Так, ОСОБА_4 , реалізуючи злочинний умисел, з метою провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, в результаті чого буде завдана шкода основам національної безпеки України, достовірно розуміючи, що так зване входження АР Крим до складу РФ та перереєстрація утворених в АР Крим установ та органів за законодавством РФ не мають будь-якої легітимності, усвідомлюючи можливість продовження здійснення господарської діяльності на тимчасово окупованій території АР Крим та на території РФ в цілому лише за умови перереєстрації належного йому суб`єкта господарювання або реєстрації новоствореної юридичної особи згідно чинного законодавства РФ, що призведе до взаємодії з державою-агресором, сплати податкових зборів до Федерального бюджету РФ, постачання товарів на її територію та продаж продукції, тобто свідчитиме про вчинення умисних дій, спрямованих на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, розпочав дії щодо налагодження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з окупаційною адміністрацією РФ, здійснив незаконну перереєстрацію ТОВ «САКИ-ГАЗ» в органах окупаційної адміністрації держави-агресора, зокрема, у так званому - «Исполнительном комитете Сакского городского совета» із наступною назвою: Общество с органиченной ответственностью « ІНФОРМАЦІЯ_4 », юридична адреса: АДРЕСА_1 , отримання товариством незаконного, так званого, «основного государственного регистрационного номера» - 1159102040360» та внесення відомостей щодо вказаного товариства до, так званого - «Единого государственного реестра юридических лиц рф», з наступними даними щодо засновників (учасників): ОСОБА_5 (громадянин рф, податковий номер - НОМЕР_9 , частка в статутному капіталі підприємства становить - 24%), ОСОБА_6 (громадянка рф, податковий номер НОМЕР_10 , частка в статутному капіталі підприємства становить - 24%) та ОСОБА_4 (громадянин рф, податковий номер НОМЕР_11 , частка в статутному капіталі підприємства становить - 52%).
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, ОСОБА_4 добровільно, з порушенням вимог законодавства України про громадянство, отримав паспорт громадянина держави-агресора, згідно відомостей Міграційної служби РФ - паспорт громадянина РФ серії НОМЕР_12 , номер НОМЕР_13 , виданий 16.04.2015, орган видачі - « ІНФОРМАЦІЯ_5 », якому для сплати податкових зборів до Федерального бюджету РФ, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб присвоєно ІПН РФ - 910704055399.
Положеннями частини шостої статті 13 Закону України № 1207-VII від 15.04.2014 (зі змінами та доповненнями) передбачено, що переказ коштів між тимчасово окупованою територією та іншою територією України забороняється.
З цією метою, ОСОБА_4 , для переказу грошових коштів з тимчасово окупованої території АР Крим, користувався послугами, так званих «Дропів» - осіб, які дають змогу третій особі за фінансову винагороду використовувати свій банківський рахунок для проведення операцій з коштами незаконного походження.
Так, ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , щомісячно здійснювали переказ коштів на рахунки ОСОБА_4 , які останні отримували від невстановлених досудовим розслідуванням осіб на території РФ або тимчасово окупованій території АР Крим.
У подальшому, ОСОБА_4 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, упродовж квітня 2022 - жовтня 2023 року, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, за допомогою системи миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», безпосередньо вчиняв дії, спрямовані на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором.
З цією метою, на прохання ОСОБА_4 його рідний брат - ОСОБА_17 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 , громадянин РФ) (далі - ОСОБА_17 ), який проживає на тимчасово окупованій території АР Крим, за допомогою системи миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram» із абонентського номеру « НОМЕР_14 », щомісячно надсилав повідомлення на абонентський номер « НОМЕР_15 », яким користується ОСОБА_4 , із відомостями про фінансово-господарську діяльність ООО «САКИ-ГАЗ», у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xls, .xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат та інше, а також повідомляв про переказ отриманого ним ( ОСОБА_4 ) прибутку (дивідендів) у вигляді криптовалюти на невстановлені наразі досудовим розслідуванням криптовалютні рахунки, а також на карткові рахунки ОСОБА_4 відкриті у АТ КБ «Приватбанк» за номером: НОМЕР_16 та АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 (особовий рахунок: НОМЕР_18 ), на підтвердження чого ОСОБА_17 надсилав ОСОБА_4 фотозображення із квитанціями про здійснення переказу коштів.
Так, ОСОБА_4 , діючи з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, о 05 год 38 хв 30.04.2022 за допомогою системи миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram» із власного абонентського номеру « НОМЕР_15 » надіслав повідомлення на абонентський номер « НОМЕР_19 », яким користується один із засновників ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_13 (далі - ОСОБА_5 ), наступного змісту: «432К будет», « НОМЕР_16 », «приват мой», що фактично свідчить про суму коштів у розмірі 432 000 російських рублів, яку останній повинен надіслати на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ КБ «Приватбанк», в якості отриманого ним ( ОСОБА_4 ) прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ».
В подальшому, об 11 год 26 хв 30.04.2022 з абонентського номеру « НОМЕР_19 », яким користується ОСОБА_5 , на абонентський номер « НОМЕР_15 », яким користується ОСОБА_4 , за допомогою системи миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», надійшло повідомлення наступного змісту: « НОМЕР_20 », що фактично означає конвертацію російських рублів у грошову одиницю України - українську гривню (курс валюти станом на 30.04.2022 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_14
Надалі, ОСОБА_4 , продовжуючи свій злочинний умисел, з метою отримання прибутку (дивідендів) від діяльності ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », об 11 год 49 хв 30.04.2022 з власного абонентського номеру « НОМЕР_15 » на абонентський номер « НОМЕР_19 », яким користується ОСОБА_5 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», надіслав повідомлення із реквізитами його карткового рахунку відкритого у АТ «Універсал Банк» наступного змісту: « НОМЕР_17 », «моно», на який останній повинен надіслати кошти, в якості отриманого ним ( ОСОБА_4 ) прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ».
Після чого, о 12 год 36 хв 30.04.2022 з абонентського номеру « НОМЕР_19 », яким користується ОСОБА_5 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » із сумами коштів, які будуть надіслані на раніше повідомленні ним карткові рахунки відкритті у АТ «Універсал Банк» та АТ КБ «Приватбанк», а саме: « НОМЕР_21 », « НОМЕР_22 ». Загальна сума коштів складає 162 885 гривень.
Так, о 14 год 57 хв 30.04.2022 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 , надійшли грошові кошти у сумі 12 600 гривень, платник - PAYMENT VOSTOK, о 15 год 00 хв 30.04.2022 - у сумі 3 900 гривень, платник - HALYNA STAVROVA, о 15 год 13 хв 30.04.2022 - у сумі 12 725 грн., платник - ОСОБА_13 , о 15 год 15 хв 30.04.2022 - у сумі 1 600 гривень, платник - ПУМБ, о 15 год 19 хв 30.04.2022 - у сумі 4 060 гривень, платник - PAYMENT VOSTOK, о 15 год 24 хв 30.04.2022 - у сумі 28 000 гривень, платник - OLEKSANDR PIHARIEV. Загальна сума коштів становить 62 885 гривень.
Також, о 14 год 55 хв 30.04.2022 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ КБ «Приватбанк» за номером: 4149629352357370 надійшли грошові кошти у сумі 20 000 гривень, платник - ОСОБА_18 , о 14 год 56 хв 30.04.2022 - у сумі 35 000 гривень, платник - ОСОБА_18 , о 14 год 57 хв 30.04.2022 - 45 000 гривень, платник - ОСОБА_18 . Загальна сума коштів становить 100 000 гривень.
Таким чином, 30.04.2022 ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, отримав прибуток (дивіденди) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ» в загальній сумі 162 885 гривень.
В подальшому, о 13 год 52 хв 05.05.2022 з абонентського номеру « НОМЕР_19 », яким користується ОСОБА_5 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 », у якому містився фіскальний чек РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество) банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 103 143, 18 російських рублів, з якої 1 923, 18 російських рублів складає комісія.
Також о 13 год 52 хв 05.05.2022 з цього ж абонентського номеру ОСОБА_4 отримав повідомлення наступного змісту: « НОМЕР_23 », що фактично означає конвертацію російських рублів у грошову одиницю України - українську гривню (курс валюти станом на 05.05.2022 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_14
Надалі, о 17 год 00 хв 05.05.2022 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 надійшли грошові кошти у сумі 12 600 гривень, платник - PAYMENT VOSTOK, о 17 год 01 хв 05.05.2022 - у сумі 10 000 гривень, платник - PAYMENT VOSTOK.
Таким чином, 05.05.2022 ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, отримав прибуток (дивіденди) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ» в загальній сумі 38 870 гривень. Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, ОСОБА_4 за допомогою системи миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», безпосередньо вчиняв дії, спрямовані на провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, зокрема, будучи один із співзасновників ООО «САКИ-ГАЗ», володіючи часткою у статутному капіталі підприємства, яка становить - 52%, тобто будучи наділений правом вирішального впливу на прийняття рішень, безпосередньо приймав рішення щодо розподілу прибутку ООО «САКИ-ГАЗ» між учасниками (засновниками) підприємства та іншими працівниками.
Так, о 08 год 23 хв 04.05.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат ООО «САКИ-ГАЗ» за квітень 2023 року, в тому числі фотозображення, у якому містився файл із назвою: «5375169636032694390_120_3987.jpg» з інформацією щодо розподілу коштів між учасниками (засновниками) та директором ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також повідомлення наступного змісту: «маме 25», «Остальное в крипту».
В подальшому, о 10 год 26 хв 04.05.2023 ОСОБА_4 , продовжуючи свій злочинний умисел, з метою отримання прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ», з власного абонентського номеру « НОМЕР_15 » на абонентський номер « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», надіслав повідомлення наступного змісту: «Да», що фактично свідчить про прийняття рішення щодо розподілу прибутку ООО «САКИ-ГАЗ» та отримання ним ( ОСОБА_4 ) прибутку (дивідендів) від діяльності підприємства на невстановлені досудовим розслідуванням криптовалютні рахунки.
Діючи послідовно, з метою отримання прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ», ОСОБА_4 о 15 год 35 хв 04.06.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат ООО «САКИ-ГАЗ» за травень 2023 року, в тому числі фотозображення, у якому містився файл із назвою: «5459712384592563951_120_3590.jpg» з інформацією щодо розподілу коштів між учасниками (засновниками) та директором ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також повідомлення наступного змісту: «Определись кому что отдавать и куда отправлять», що фактично свідчить про прийняття рішення щодо розподілу прибутку ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Надалі, о 07 год 51 хв 06.06.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » наступного змісту: «Привет! Как дела? Ты с Георгием общался? Твои деньги на его карту переводить?».
У відповідь, о 07 год 52 хв 06.06.2023 ОСОБА_4 , продовжуючи свій злочинний умисел, з метою отримання прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ», з власного абонентського номеру « НОМЕР_15 » на абонентський номер « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», надіслав повідомлення наступного змісту: «Привет! Сейчас наберу его».
Після чого, о 18 год 40 хв 06.06.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » наступного змісту: «Привет Брат! Как Дела? Деньги Георгию скинули».
Діючи послідовно, ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, о 10 год 41 хв 07.06.2023 на власний картковий рахунок відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером:
НОМЕР_17 отримав грошові кошти у сумі 7 000 гривень, платник - ОСОБА_14 , о 17 год 10 хв 07.06.2023 - у сумі 4 800 гривень, платник - ОСОБА_19 , тобто отримав прибуток (дивіденди) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ» в загальній сумі 11 800 гривень.
Надалі, діючи відповідно до злочинного умислу, о 18 год 40 хв 06.06.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат ООО «САКИ-ГАЗ» за липень 2023 року, в тому числі фотозображення, у якому містився файл із назвою: «5357491030951316205_120_4821.jpg» з інформацією щодо розподілу коштів між учасниками (засновниками) та директором ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також повідомлення наступного змісту: «Скажешь кому что отдать и с Гогой решите куда деньги отправить», що фактично свідчить про прийняття рішення щодо розподілу прибутку ООО «САКИ-ГАЗ».
Цього ж дня, о 22 год 05 хв ОСОБА_4 , з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 », у яких містились фіскальні чеки РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество): № НОМЕР_24 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія; № 573259705 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія; № 573261596 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 52 500 російських рублів, 787, 5 російських рублів складає комісія, а також повідомлення наступного змісту: «Шурик твои отправил».
Після чого, о 13 год 54 хв 06.08.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ КБ «Приватбанк» за номером: НОМЕР_16 , надійшли грошові кошти у сумі 40 570 гривень, платник - ОСОБА_12 .
Також, о 11 год 27 хв 07.08.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 , надійшли грошові кошти у сумі 35 000 гривень, платник - ОСОБА_14 , о 13 год 56 хв 07.08.2023 - у сумі 7 000 гривень, платник - ОСОБА_20 .
В подальшому, о 10 год 20 хв 08.08.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » наступного змісту: «Доброе утро. Дивиденды: Илья: начислено 95 160.00, налог 12 371.00, к выплате 82 789.00», «Привет! Твои дивиденды», «Шурик снимет тогда сегодня и отправит вам. Свяжись с Гоги по поводу карты». Цього ж дня, о 22 год 32 хв ОСОБА_4 отримав ще одне повідомлення у яких містились фіскальні чеки РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество): № 576902123 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 81 520 російських рублів, 1 222, 8 російських рублів складає комісія.
Після чого, о 09 год 50 хв 08.08.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 , надійшли грошові кошти у сумі 6 000 гривень, платник - ОСОБА_13 , о 17 год 14 хв 09.08.2023 - у сумі 29 340 гривень, платник - ОСОБА_14 .
Таким чином, за серпень 2023 року ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, отримав прибуток (дивіденди) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ» в загальній сумі 117 910 гривень.
Надалі, діючи відповідно до злочинного умислу, об 11 год 56 хв 04.09.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат ООО «САКИ-ГАЗ» за серпень 2023 року, в тому числі фотозображення, у якому містився файл із назвою: «5453938812255325222_121_4419.jpg» з інформацією щодо розподілу коштів між учасниками (засновниками) та директором ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також повідомлення наступного змісту: «Определись сколько Гоге переводить, а сколько оставлять», що фактично свідчить про прийняття рішення щодо розподілу прибутку ООО «САКИ-ГАЗ».
Наступного дня, о 15 год 38 хв ОСОБА_4 , з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 », у яких містились фіскальні чеки РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество): № НОМЕР_25 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 35 000 російських рублів, 525 російських рублів складає комісія; № 598333585 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія; № 598331351 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія, а також повідомлення наступного змісту: «Привет! Шурик отправил твои деньги за месяц, у мамы еще не забирал. Как заберет отправит туда же».
Також, о 10 год 19 хв 06.09.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення ще ряд повідомлень у яких містились фіскальні чеки РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество): № 598843717 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 54 827 російських рублів, 822,41 російських рублів складає комісія та № 598839912 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія, а також повідомлення наступного змісту: «Привет! Шурик отправил деньги, которые у мамы взял».
Після чого, об 11 год 12 хв 06.09.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ КБ «Приватбанк» за номером: НОМЕР_16 , надійшли грошові кошти у сумі 40 000 гривень, платник - SHMATKO VOLODYMYR, о 10 год 27 хв 08.09.2023 - у сумі 14 500 гривень, о 10 год 28 хв 08.09.2023 - 6 200 гривень, о 10 год 34 хв 08.09.2023 - у сумі 9 300 гривень, платник - SHMATKO VOLODYMYR.
Крім того, о 09 год 14 хв 08.09.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ «Універсал Банк» за номером: НОМЕР_17 , надійшли грошові кошти у сумі 23 800 гривень, платник - Halyna Viktoriv Stavrova, о 09 год 19 хв 08.09.2023 - у сумі 15 760 гривень, платник - ОСОБА_13 , о 09 год 23 хв 08.09.2023 - у сумі 30 000 гривень, платник - ОСОБА_14 .
Таким чином, за вересень 2023 року ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, отримав прибуток (дивіденди) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ» в загальній сумі 139 560 гривень.
Надалі, діючи відповідно до злочинного умислу, о 13 год 49 хв 03.10.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення на власний абонентський номер « НОМЕР_15 » у яких містились фотозображення, а також файли у форматі Ecxel (.xlsx) з інформацією щодо витрат постачальникам, погашення кредиту, виплати дивідендів, податків, зарплати працівникам, витрат на електроенергію, доходів та витрат ООО «САКИ-ГАЗ» за вересень 2023 року, в тому числі фотозображення, у якому містився файл із назвою: «5249442693304668744_120_3659.jpg» з інформацією щодо розподілу коштів між учасниками (засновниками) та директором ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також повідомлення наступного змісту: «Определись куда что сбрасывать».
У відповідь, о 13 год 55 хв 03.10.2023 ОСОБА_4 , продовжуючи свій злочинний умисел, з метою отримання прибутку (дивідендів) від діяльності ООО «САКИ-ГАЗ», з власного абонентського номеру « НОМЕР_15 » на абонентський номер « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», надіслав повідомлення наступного змісту: «Маме так же, остальное Гоге», що фактично свідчить про прийняття рішення щодо розподілу прибутку ООО «САКИ-ГАЗ».
Також, о 23 год 22 хв 05.10.2023 з абонентського номеру « НОМЕР_14 », яким користується ОСОБА_17 , у системі миттєвого обміну повідомленнями (месенджер) «Telegram», ОСОБА_4 отримав повідомлення у якому містились фіскальні чеки РНКБ Банк (ПАО) (Российский национальный коммерческий банк (публичное акционерное общество): № 623873864 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 100 000 російських рублів, 1 500 російських рублів складає комісія, № НОМЕР_26 з банківської операції: переказ з карти на карту, на суму 2 600 російських рублів, 39 російських рублів складає комісія.
Так, о 08 год 39 хв 07.10.2023 на картковий рахунок ОСОБА_4 відкритий у АТ КБ «Приватбанк» за номером: НОМЕР_16 , надійшли грошові кошти у сумі 15 000 гривень, о 08 год 41 хв 07.10.2023 - у сумі 5 500 гривень, об 11 год 34 хв 07.10.2023 - 3 200 гривень, платник - STAVROV YEVHEN.
Поміж цього встановлено, що ООО «САКИ-ГАЗ» у період часу з 01.01.2022 по 31.12.2023 регулярно здійснювало відрахування податкових платежів на користь держави-агресора.
Так, ОСОБА_4 добровільно пішов на економічну з державою-агресором, виконавши всі необхідні дії, спрямовані забезпечення діяльності ООО «САКИ ГАЗ» у відповідності до податкового законодавства РФ, тим самими, отримавши зобов`язання та здійснюючи оплати податкових зобов`язань у казну держави-агресора та її окупаційних органів.
Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 1111 КК України.
10.09.2024 о 17 год 42 хв старшим слідчим в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_21 , ОСОБА_4 , який народився
ІНФОРМАЦІЯ_15 у місті Саки Автономної Республіки Крим, проживає за адресою: АДРЕСА_2 , громадянина України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 1111 КК України.
Таким чином, підставою для накладення арешту на вищевказане нерухоме майно, яким користується підозрюваний ОСОБА_4 , є сукупність підстав та розумних підозр вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити йому покарання у виді конфіскації майна.
Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
У судове засідання прокурор/слідчий не з`явився, про місце і час розгляду клопотання повідомлений належним чином. Представник сторони обвинувачення через канцелярію суду подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, вимоги підтримує та просить задовольнити і накласти арешт на майно підозрюваного з метою можливої конфіскації майна.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Частиною 1 статті 172 КПК України передбачено окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що слідчий суддя, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, у порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством України, створив необхідні умови для реалізації особою, яка подала клопотання, її процесуальних прав на участь у розгляді цієї справи в суді, ураховуючи, що підстав для визнання явки сторони обвинувачення обов`язковою не має, вважаю за можливе розглянути клопотання у його відсутність.
Вивчивши клопотання, дослідивши його матеріали, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступного висновку.
З матеріалів клопотання вбачається, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000119 від 18.02.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 1111 КК України та за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 189 КК України.
Організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням здійснюють прокурори Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора.
10.09.2024 о 17 год 42 хв старшим слідчим в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_21 , ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_15 у місті Саки Автономної Республіки Крим, проживає за адресою: АДРЕСА_2 , громадянина України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Згідно з частиною 1 статті 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
Згідно частини 5 статті 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Санкція ч. 4 ст. 111-1 КК України передбачає покарання у вигляді штрафу до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від трьох до п`яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна..
Відтак, наявні підстави з якими законодавець пов`язує вирішення питання щодо арешту майна підозрюваної особи.
Відповідно до ч.5 ст.9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, а саме у рішенні по справі «Жушман проти України» зазначається - «Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності».
Європейський суд з прав людини через призму своїх рішень неодноразово акцентував увагу на тому, що володіння майном повинно бути законним (див. рішення у справі "Іатрідіс проти Греції" [ВП], заява N 31107/96, п. 58, ECHR 1999-ІІ). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі "Антріш проти Франції", від 22 вересня 1994 року, Series А N 296-А, п. 42, та "Кушоглу проти Болгарії", заява N 48191/99, пп. 49 - 62, від 10 травня 2007 року). Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити "справедливий баланс" між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див., серед інших джерел, рішення від 23 вересня 1982 року у справі "Спорронг та Льонрот проти Швеції", пп. 69 і 73, Series А N 52). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (див., наприклад, рішення від 21 лютого 1986 року у справі "Джеймс та інші проти Сполученого Королівства", п. 50, Series А N 98).
Відповідно до ч. 10 ст. 171 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
В ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , належить на праві власності: транспортний засіб MERCEDES-BENZ S 350, VIN: НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_2 , номер та серія знака НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 .
За викладених обставин, враховуючи правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 170-173 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку, що з метою забезпечення можливої конфіскації майна та недопущення його відчуження, вбачається наявність правових підстав для накладення арешту на вищевказане майно підозрюваного зазначене у клопотанні слідчого, дозволивши його використання та заборонивши відчуження, з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Приходячи до такого висновку, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 117, 131, 132, 171-173, 309 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання - задовольнити.
Накласти у кримінальному провадженні № 62023000000000119 від 18.02.2023, арешт на майно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання, а саме на: транспортний засіб MERCEDES-BENZ S 350, VIN: НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_2 , номер та серія знака НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 .
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.
Зобов`язати слідчого/прокурора у кримінальному провадженні передати ухвалу особі, на майно якої, накладено арешт.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 03.10.2024 |
Номер документу | 122018132 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Ільєва Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні