Ухвала
від 01.10.2024 по справі б29/91/03
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

01.10.2024м. ДніпроСправа № Б29/91/03

за заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (м. Дніпро)

до боржника Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" (м. Кам`янське)

про визнання банкрутом

Суддя Примак С.А.

при секретарі судового засідання Скорик Н.О.

За участі представників сторін:

від кредитора: не з`явився

від боржника: не з`явився

від ліквідатора: не з`явився

від Південного міжрегіонального управління

міністерства юстиції (м. Одеса): Некрасова В.О.

від Регіонального відділення фонду Державного

майна України по Дніпропетровській, Запорізькій

та Кіровоградській областях: не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Провадження у справі про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" перебуває на стадії ліквідації.

До господарського суду 15.04.2021 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях надійшла заява (а.с. 238-247, том 13) №10-12-02310 від 14.04.2021 (вх. суду №19012/21 від 15.04.2021) про зобов`язання вчинити певні дії (у справі про банкрутство).

Ухвалою господарського суду від 16.04.2021 призначено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 10.06.2021.

До господарського суду 09.06.2021 від ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" - арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича за допомогою засобів електронного зв`язку надійшли письмові пояснення №01-32/16-06 від 09.06.2021 на заяву регіонального відділення фонду держмайна (а.с. 90 - 95; том 14).

У зв`язку з перебуванням судді Примака С.А. на лікарняному, судове засідання призначене на 10.06.2021 не відбулося.

Ухвалою господарського суду від 15.07.2021 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях про зобов`язання вчинити певні дії на 21.10.2021.

Ухвалою господарського суду від 21.10.2021 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях про зобов`язання вчинити певні дії на 18.11.2021.

До господарського суду 18.11.2021 від Кам`янської міської ради Дніпропетровської області надійшли письмові пояснення (а.с. 195-207; том 14) №20-юр від 18.11.2021 (вх. суду № 55386/21 від 18.11.2021) стосовно заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях №10-12-02310 від 14.04.2021.

Ухвалою господарського суду від 18.11.2021 відкладено розгляд зави Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях про зобов`язання вчинити певні дії на 14.12.2021.

До господарського суду 14.12.2021 від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях надійшли заперечення (вх. суду №60445/21 від 14.12.2021) (а.с. 220-222; том 14) на пояснення Кам`янської міської ради Дніпропетровської області №20-юр від 18.11.2021.

До господарського суду 14.12.2021 від ліквідатора надійшли письмові пояснення (а.с. 230-236) №01-32/13-12 від 13.12.2021 (вх. суду №60183/21 від 14.12.2021) стосовно заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях.

Ухвалою господарського суду від 14.12.2021 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях про зобов`язання вчинити певні дії на 03.02.2022.

До господарського суду 18.02.2022 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надійшло клопотання (вх. суду №8080/22 від 18.02.2022) про долучення документів до матеріалів справи (а.с. 27-36; том 15).

Ухвалою господарського суду від 22.03.2022 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 22.03.2022, зобов`язавши ліквідатора надати до суду письмові пояснення стосовно заяви стосовно заяви Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградських областях та стану споруд, які розташовані у місті Кам`янське та обліковуються за Відкритим акціонерним товариством "Дніпрохімбуд".

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та загрозою безпеки життя відвідувачів суду, судове засідання призначене на 22.03.2022 не відбулося.

Ухвалою господарського суду від 06.04.2022 призначено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 19.05.2022, зобов`язавши арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) надати до суду до 19.05.2022 письмові пояснення стосовно заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії; стану споруд, які розташовані у м. Кам`янську та обліковуються за ВАТ "Дніпрохімбуд", а а ткаож зобов`язано Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях та Кам`янську міську раду надати до суду до 19.05.2022 акти обстеження за лютий 2015 року.

Ухвалою господарського суду від 19.05.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 18.10.2022. Зобов`язано арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) надати до суду до 11.10.2022 письмові пояснення стосовно заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 з урахуванням заяви №10-12-03031 від 20.05.2021 про зобов`язання вчинити певні дії; стану споруд, які розташовані у м. Кам`янську та обліковуються за ВАТ "Дніпрохімбуд".

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю (лікарняним) судді Примака С.А., судове засідання призначене на 18.10.2022 не відбулося.

Ухвалою господарського суду від 01.11.2022 призначено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 22.11.2022.

Ухвалою господарського суду від 22.11.2022 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 09.02.2023. Зобов`язано Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до суду до 07.02.2023 письмові пояснення стосовно письмових пояснень ліквідатора на заяву №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні, викладених у клопотанні №01-32/28-10 від 11.10.2022 (вх. суду № 34147/22 від 12.10.2022). Зобов`язано арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) надати до суду до 07.02.2023 письмові пояснення стосовно стану споруд, які розташовані у м. Кам`янську та обліковуються за ВАТ "Дніпрохімбуд".

Ухвалою господарського суду від 09.02.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 21.03.2023. Зобов`язано Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до суду до 15.03.2023 письмові пояснення стосовно письмових пояснень ліквідатора на заяву №10-12-02310 від 14.04.2021 з урахуванням заяви №10-12-03031 від 20.05.2021 про зобов`язання вчинити певні, викладених у клопотанні №01-32/28-10 від 11.10.2022 (вх. суду № 34147/22 від 12.10.2022). Повторно зобов`язано арбітражного керуючого Касаткіна Д.М. (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) надати до суду до 15.03.2023 письмові пояснення стосовно стану споруд, які розташовані у м. Кам`янську та обліковуються за ВАТ "Дніпрохімбуд".

До господарського суду 09.03.2023 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надійшли письмові пояснення (вх. суду №11592/23 від 09.03.2023) по справі (а.с. 232; том 15).

Крім того, 16.03.2023 до господарського суду від ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" за допомогою засобів електронного зв`язку надійшли письмові пояснення №01-32/62-03 від 13.03.2023 (вх. суду 12764/23 від 16.03.2023) по справі (а.с. 233-236; том 15).

Ухвалою господарського суду від 21.03.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 13.04.2023. Зобов`язано арбітражного керуючого Касаткіна Д.М. (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) надати до суду до 13.04.2023 письмові пояснення стосовно пояснень регіонального відділення фонду державного майна №б/н від 08.03.2023 (вх. суду №11592/23 від 09.03.2023). Зобов`язано Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до суду до 13.04.2023 письмові пояснення стосовно пояснень ліквідатора №01-32/62-03 від 13.03.2023 (вх. суду №12764/23 від 16.03.2023).

До господарського суду 13.04.2023 від ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд"за допомогою засобів електронного зв`язку надійшли письмові пояснення №01-32/63-04 від 12.04.2023 (вх. суду №17946/23 від 13.04.2023) по справі (а.с. 1-3; том 16).

Ухвалою господарського суду від 13.04.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 23.05.2023.

Ухвалою господарського суду від 23.05.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 29.06.2023.

Ухвалою господарського суду від 29.06.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 24.10.2023.

Ухвалою господарського суду від 24.10.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 16.11.2023. Зобов`язавши Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до суду до 10.11.2023 письмові пояснення стосовно виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 01.06.2010 у справі №ПР30/94-10; письмові пояснення стосовно належного місцезнаходження розташування споруди цивільного захисту №14845; у відповідності до статті 4 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" надати проектно-кошторисну документацію на об`єкти незавершеного будівництва.

Ухвалою господарського суду від 16.11.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 14.12.2023.

Ухвалою господарського суду від 14.12.2023 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 06.02.2024.

Ухвалою господарського суду від 06.02.2024 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 12.03.2024.

Ухвалою господарського суду від 12.03.2024 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 25.04.2024, Зобов`язавши Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до господарського суду до дати наступного судового засідання належним чином засвідчену копію рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 01.06.2010 у справі №ПР30/94-10; належним чином засвідчену копію рішення Дніпродзержинської (Кам`янської) міської ради від 27.05.2011 № 125-08/УІ "Про надання згоди на прийняття з державної у комунальну власність міста об`єктів незавершеного будівництва - житлового будинку та каналізаційно-насосної станції по вул. Кузнєцова".

До господарського суду 20.03.2024 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надійшло клопотання (вх. суду №13904/24 від 20.03.2024) про долучення витребуваних документів (а.с. 202-208; том 16).

Ухвалою господарського суду від 25.04.2024 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 30.05.2024.

Ухвалою господарського суду від 30.05.2024 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії у судовому засіданні на 11.07.2024 зобов`язано Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надати до господарського суду до 05.07.2024 належним чином засвідчену копію доручення Фонду державного майна України від 07.05.2004 №10-26-6316; належним чином засвідчену копію наказу регіонального відділення по Дніпропетровській області від 24.05.2004 №21/5-Н.

До господарського суду 25.06.2024 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надійшли письмові пояснення (вх. суду №30764/24 від 25.06.2024) по справі, до яких долучено витребувані документи (а.с. 1-9; том17).

Ухвалою господарського суду від 11.07.2024 відкладено розгляд заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії на 01.10.2024.

До господарського суду 06.09.2024 від Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях надійшли письмові пояснення (вх. суду №42073/24 від 06.09.2024).

Суд, розглянувши у судовому засіданні 01.10.204 наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява регіонального відділення фонду держмайна, а також доводи учасників справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду заяви і вирішення спору по суті, -

ВСТАНОВИВ:

Як зазначено вище, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із заявою про зобов`язання вчинити певні дії, відповідно до якої просить суд зобов`язати арбітражного керуючого передати, а Кам`янську міську раду прийняти до комунальної власності міста Кам`янське без додаткових умов: будинок по пр. Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; площею 3247 кв.м.); будинок по вул. Цимлянській 61 (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.); об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Урицького, вартістю 1579 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Стасова вартістю 1733 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул.Кузнецова вартістю 88415 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - каналізаційно-насосна станція по вул. Кузнецова -2859 млн. крб.

За приписами частини 1 статті 3 Господарського процесуального кодексу України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно частини 3 наведеної статті судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до частини 4 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, який почав свою дію з 21.10.2019, з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Таким чином, подальший розгляд справи про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" та заяви ліквідатора повинен відбуватись за нормами нового Кодексу України з процедур банкрутства.

Як встановлено судом, банкрут, Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд", було створено шляхом перетворення державного підприємства - тресту "Дніпрохімбуд" у відкрите акціонерне товариство наказом регіонального відділення від 18.03.1996 №12/161-ОУ.

Згідно Акту оцінки вартості цілісного майнового комплексу, затвердженого 02.02.1996 та Плану розміщення акцій Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" від 31.07.1996 до майна, яке не включене до статутного фонду Товариства, зокрема 20 об`єктів житлового фонду залишковою вартістю 105092 млн. крб., об`єктів незавершеного будівництва на суму 94586 млн. крб.

З метою захисту майнових прав держави, відповідно до Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" Регіональним відділенням передано, а Дніпродзержинською (Кам`янською) міською радою прийнято 18 об`єктів відомчого житлового фонду Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд".

Згідно інформаційно-пошукової підсистеми "Майно, що не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, створених у процесі приватизації обліковуються господарськими організаціями або залишилося після ліквідації підприємств та організацій" інформаційно - пошукової системи "Етап", що веде Регіональне відділення, на балансі Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" на цей час обліковуються наступні об`єкти, а саме: будинок по пр. Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; площею 3247 кв.м.); будинок по вул. Цимлянській 61 (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.); об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Урицького, вартістю 1579 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Стасова вартістю 1733 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул.Кузнецова вартістю 88415 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - каналізаційно-насосна станція по вул. Кузнецова -2859 млн. крб.

Згідно із положеннями частини 7 статті 61 Кодексу з процедур банкрутства, визначено, що у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.

У застосовуванні положення частини 7 статті 61 Кодексу з процедур банкрутства необхідно виходити із загальної спрямованості цього Кодексу на максимальне задоволення вимог кредиторів за рахунок коштів, отриманих від продажу майна боржника. Разом з тим, положення цієї статті необхідно розуміти таким чином, що йдеться про майно банкрута Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд", яке належить боржнику як володільцю, а не як власнику і, яке він повинен у випадку банкрутства передати (повернути) в порядку, встановленому законодавством, територіальній громаді, оскільки це майно не включається до складу ліквідаційної маси в зв`язку з тим, що воно не увійшло до статутного капіталу господарського товариства у процесі приватизації та перебуває на балансі банкрута (частина 8 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства).

Таким чином Кодекс з процедур банкрутства встановлює обов`язок ліквідатора передати органу місцевого самоврядування об`єкти житлового фонду, комунальної інфраструктури, які не належать боржнику на праві власності.

Згідно із частиною 1 статті 2 Закону України від 3 березня 1998 року № 147/98-ВР "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" (далі - Закон № 147/98-ВР) об`єктами передачі є:

- цілісні майнові комплекси підприємств, установ, організацій (далі - цілісні майнові комплекси підприємств), їх структурних підрозділів;

- нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі приміщення (після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об`єкт) на підставі розподільного балансу), об`єкти незавершеного будівництва);

- інше окреме індивідуально визначене майно підприємств;

- акції (частки, паї), що належать державі або суб`єктам права комунальної власності у майні господарських товариств;

- об`єкти житлового фонду, гуртожитки та інші об`єкти соціальної інфраструктури (навчальні заклади, заклади культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров`я (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячі оздоровчі табори), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Щодо передачі будиноку по пр. Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; площею 3247 кв.м.); будиноку по вул. Цимлянській 61 (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.), об`єкту незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Кузнецова вартістю 88415 млн.крб; об`єкту незавершеного будівництва каналізаційно-насосної станції по вул. Кузнецова -2859 млн. крб., суд зазначає наступне.

У відповідності до статті 2 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" від 03.03.1998 року за № 147/98-ВР визначено об`єкти передачі до місцевих рад без додаткових умов, до яких відносяться об`єкти житлового фонду (у тому числі гуртожитки та інші об`єкти соціальної інфраструктури (навчальні заклади, заклади культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров`я (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячі оздоровчі табори), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Частиною 3 статті 4-1 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" (№147/98-ВР від 03.03.1998) визначено, що рішення щодо передачі об`єктів житлового фонду, гуртожитків та інших об`єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад.

Частиною 13 статті 41 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" передбачено, що у разі ліквідації підприємства - банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий (ліквідатор) передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-р сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В силу положень частин 1, 2 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Кам`янська міська ради є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду Кам`янського району та здійснює від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування.

У відповідності до статті 2 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" цього закону визначено, що нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі приміщення передаються (після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об`єкт) на підставі розподільного балансу), об`єкти незавершеного будівництва).

Як встановив суд, пр. Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; площею 3247 кв.м.) має інвентарний номер 01970; будиноку по вул. Цимлянській 61 (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.) має інвентарний ний номер 117; існують у банкрута за балансом як об`єкти державної власності, у незадовільному стані і відносяться до державного житлового фонду та об`єктів соціальної інфраструктури, які розташовані на території міста Кам`янське (Кам`янська територіальна громада).

Житловий будинок по вул. Кузнецова вартістю 88415 млн.крб та каналізаційно-насосна станції по вул. Кузнецова -2859 млн. крб. є об`єктами незавершеного будівництва, що обліковуються на балансі у банкрута, як об`єкти державної власності, у незадовільному стані і відносяться до державного житлового фонду та об`єктів соціальної інфраструктури, які розташовані на території міста Кам`янське (Кам`янська територіальна громада).

Відповідно до статті 177 Цивільного кодексу України об`єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага, що кореспондується з статтею 2 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" і визначає об`єкти передачі.

Комунальна інфраструктура міста - це комплекс установ і підприємств, які відповідають за своєчасне і нормальне надання послуг населенню у сфері комунальних служб (каналізація і водопостачання, теплопостачання, електропостачання, транспорт і дороги, інженерні комунікації тощо). Термін «інфраструктура» походить від поєднання двох латинських слів: infra - «нижче», «під» та structura - «будівля», «розташування» і в сучасних умовах вживається для позначення сукупності споруд, будівель, систем і служб, необхідних для функціонування галузей матеріального виробництва та забезпечення умов життєдіяльності суспільства.

Отже, норми Закону про банкрутство та нового Кодексу України з процедур банкрутства передбачають обов`язкове передання об`єктів житлового фонду, виявлених під час ліквідаційної процедури, до комунальної власності територіальних громад міста. При цьому, таке передання є безумовним, тобто відбувається без жодних додаткових умов.

Таким чином, Закон визначив обов`язок ліквідатора передати, а орган місцевого самоврядування прийняти у комунальну власність об`єкти житлового фонду.

Стосовно передачі об`єкту незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Урицького, вартістю 1579 млн.крб та об`єкту незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Стасова вартістю 1733 млн.крб, господарський суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про іпотеку" об`єкт незавершеного будівництва об`єкт будівництва, на який видано дозвіл на будівництво, понесені витрати на його спорудження та не прийнятий в експлуатацію відповідно до законодавства.

У наказі Фонду державного майна України №461 від 15 березня 2006 року "Про затвердження Класифікатора державного майна" під незавершеним будівництвом розуміється об`єкт, щодо якого розпочато будівництво і не прийнято в експлуатацію, включаючи законсервований об`єкт.

Положення про Єдиний реєстр заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва розглядає як нерухому річ. Зокрема, вказане положення визначає, що нерухомою річчю є земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, в тому числі об`єкти незавершеного будівництва, які невід`єдмно пов`язані з нею, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

При цьому, Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях у свої поясненнях та поданих доказах вказує на те, що по вказаним двом об`єктам земельні ділянки під забудову цих житлових будинків не виділялися, проектно-кошторисна документація по вказаним об`єктам (житловим будинкам) відсутня.

Вказане унеможливлює ідентифікувати вказані об`єкти (житлові будинки) саме, як об`єкти незавершеного будівництва, що у свою чергу унеможливлює передачу вказаних об`єктів на баланс територіальної громади.

Відповідно до статей 76, 77 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

17.10.2019 набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні" від 20.09.2019 № 132-IX, яким було, зокрема внесено зміни до Господарського процесуального кодексу України і змінено назву статті 79 Господарського процесуального кодексу України з "Достатність доказів" на "Вірогідність доказів" та викладено її у новій редакції, фактично впровадивши в господарський процес стандарт доказування "вірогідності доказів".

У рішенні Європейського Суду з прав людини (далі - ЄСПЛ) у справі "Brualla Gomez de La Torre v. Spain" від 19.12.1997 наголошено про загальновизнаний принцип негайного впливу процесуальних змін на позови, що розглядаються.

Стандарт доказування "вірогідності доказів", на відміну від "достатності доказів", підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач. Тобто, з введенням в дію нового стандарту доказування необхідним є не надати достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надати їх саме ту кількість, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу.

Згідно зі статтею 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

У розумінні положень наведеної норми на суд покладено обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються скоріше були (мали місце), аніж не були.

Таким чином, обов`язком суду при розгляді справи є дотримання вимог щодо всебічності, повноти й об`єктивності з`ясування обставин справи та оцінки доказів. Усебічність та повнота розгляду передбачає з`ясування всіх юридично значущих обставин та наданих доказів, що запобігає однобічності та забезпечує, як наслідок, постановляння законного й обґрунтованого рішення.

З`ясування відповідних обставин має здійснюватися із застосуванням критеріїв оцінки доказів передбачених статтею 86 Господарського процесуального кодексу України щодо відсутності у жодного доказу заздалегідь встановленої сили та оцінки кожного доказу окремо, а також вірогідності і взаємного зв`язку доказів у їх сукупності.

Таким чином, виходячи з меж заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заява Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії підлягає частковому задоволенню.

Щодо інших доводів сторін, викладених у заявах по суті справи, суд зазначає, що у п. 23 рішення Європейського суду з прав людини від 18.07.2006 (заява №63566/00) "Пронін проти України" зазначено, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Таким чином, інші доводи учасників справи судом не досліджуються, так як з огляду на встановлені фактичні обставини справи, суд дав вичерпну відповідь на всі питання, що входять до предмету доказування у даній справі та виникають при кваліфікації спірних відносин як в матеріально-правовому, так і у процесуальному аспектах.

Враховуючи вищевикладене, враховуючи подані докази, письмові пояснення та обставини справи, з метою недопущення затягування ліквідаційної процедури та порушення прав громадян та учасників процесу, суд дійшов висновку задовольнити частково заяву Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії, зобов`язавши ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" - арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво "№1802 від 22.06.2017), передати, а Кам`янську міську раду Дніпропетровської області (51931, Дніпропетровська область, місто Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, будинок 2; ідентифікаційний код 24604168) прийняти до комунальної власності міста Ка`янське Дніпропетровської області без додаткових умов наступні об`єкти нерухомого майна, які обліковується за Відкритим акціонерним товариством "Дніпрохімбуд" (ідентифікаційний код 01238318), а саме: будинок по проспекту Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) у місті Кам`янське Дніпропетровської області (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; пл. 3247 кв.м.); будинок по вулиці Цимлянській 61 у місті Кам`янське Дніпропетровської області (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.); об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вулиці Кузнецова у місті Кам`янське Дніпропетровської області, вартістю 88415 млн.крб; об`єкт незавершеного будівництва - каналізаційно-насосна станція по вулиці Кузнецова у місті Кам`янське Дніпропетровської області, вартістю 2859 млн. крб. В іншій частині заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії (щодо об`єктів незавершеного будівництва - житлових будинків по вулицях Урицького та Стасова) у задоволенні слід відмовити.

Керуючись статтями 73-74, 80, 84, 119, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 60 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

2. Зобов`язати ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" - арбітражного керуючого Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво "№1802 від 22.06.2017), передати, а Кам`янську міську раду Дніпропетровської області (51931, Дніпропетровська область, місто Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, будинок 2; ідентифікаційний код 24604168) прийняти до комунальної власності міста Ка`янське Дніпропетровської області без додаткових умов наступні об`єкти нерухомого майна, які обліковується за Відкритим акціонерним товариством "Дніпрохімбуд" (ідентифікаційний код 01238318), а саме:

- будинок по проспекту Ювілейний, 97 (вул. Жовтнева, 97) у місті Кам`янське Дніпропетровської області (рік будівництва - 1968; вартістю 10125285 тис. крб.; пл. 3247 кв.м.);

- будинок по вулиці Цимлянській 61 у місті Кам`янське Дніпропетровської області (рік будівництва-1970; вартістю 6881360 тис.крб.; пл.3213 кв.м.);

- об`єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вулиці Кузнецова у місті Кам`янське Дніпропетровської області, вартістю 88415 млн.крб;

- об`єкт незавершеного будівництва - каналізаційно-насосна станція по вулиці Кузнецова у місті Кам`янське Дніпропетровської області, вартістю 2859 млн. крб.

Стягувач: ліквідатор Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" (51909, Дніпропетровська область, місто Кам`янське, Баглійський район, вулиця Дніпропетровська, будинок 27; ідентифікаційний код 01238318) - арбітражний керуючий Касаткін Денис Миколайович (свідоцтво №1802 від 22.06.2017; адреса: 49006, місто Дніпро, вулиця Степана Бандери, будинок 21, офіс 1).

Боржник: Кам`янська міська рада Дніпропетровської області (51931, Дніпропетровська область, місто Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, будинок 2; ідентифікаційний код 24604168)

Дана ухвала в частині пункту 2 резолютивної частини є виконавчим документом, яка набирає законної сили - 01.10.2024 та підлягає негайному виконанню.

Строк пред`явлення даної ухвали до виконання в частині пункту 2 резолютивної частини ухвали - по 02.10.2027.

3. В іншій частині заяви Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях №10-12-02310 від 14.04.2021 про зобов`язання вчинити певні дії (щодо об`єктів незавершеного будівництва - житлових будинків по вулицях Урицького та Стасова) - у задоволенні відмовити.

4. Продовжити термін ліквідаційної процедури у справі про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Дніпрохімбуд" та повноваження ліквідатора Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) до 01.04.2025.

5. Зобов`язати ліквідатора Касаткіна Дениса Миколайовича (свідоцтво №1802 від 22.06.2017) у строк до 01.04.2025 подати на затвердження до господарського суду звіт ліквідатора за наслідками ліквідаційної процедури, а також ліквідаційний баланс банкрутаю

Ухвала набирає законної сили - 01.10.2024 та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано - 01.10.2024.

Суддя С.А. Примак

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено03.10.2024
Номер документу122019591
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —б29/91/03

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 11.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 30.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 25.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 14.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 16.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 24.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 29.06.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні