ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 947/15250/24
Провадження № 3/947/3230/24
30.09.2024 року
Суддя Київського районного суду м. Одеси Прохоров П.А., участю прокурора Київської окружної прокуратури м.Одеси Зайкова Д.Б., Садовника А.А., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , генерального директора Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» Міністерства охорони здоров`я України», який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1ст.172-6КУпАП,ч.1ст.172-7КУпАП,ч.2ст.172-7КУпАП
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 ,перебуваючи на посаді генерального директора Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» Міністерства охорони здоров`я України» (далі ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом декларування відповідно до п.п. «а» п. а ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції») (далі Закон), суб`єктом згідно Приміткист. 172-6 КУпАП, несвоєчасно 01.02.2024, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2021 рік, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 45, п. 2-7 розділу XIII Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-6 КУпАП - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Крім того, ОСОБА_1 ,перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом декларування відповідно до п.п. «а» п. а ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції») (далі Закон), суб`єктом згідно Приміткист. 172-6 КУпАП, несвоєчасно 02.02.2024 року, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2022 рік, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 45, п. 2-7 розділу XIII Закону України «Про запобігання корупції», чим вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-6 КУпАП - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Також, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі - Закону) і Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в порушенняст. 28 Закону,не повідомив безпосереднього керівника Міністерство охорони здоров`я Українипро виникнення у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу №17о/с від 06.04.2023 «Про особовий склад», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено надбавку за складність і напруженість праці у розмірі 50% посадового окладу, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі - Закону) і Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в порушенняст. 28 Закону,не повідомив безпосереднього керівника Міністерство охорони здоров`я Українипро виникнення у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу №07аг від 20.04.2023 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 20 000гривень, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі - Закону) і Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в порушенняст. 28 Закону,не повідомив безпосереднього керівника Міністерство охорони здоров`я Українипро виникнення у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу №22аг від 22.12.2023 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якоговстановлено премію в розмірі 7000 гривень завідувачу лікувально-діагностичного відділення ОСОБА_2 , яка є його дружиною та близькою особою згідно ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучипосадовою особоююридичної особипублічного правата суб`єктомвідповідно доп.п.«а» п.2ч.1ст.3Закону Українивід 14жовтня 2014року №1700-VII«Про запобіганнякорупції» (далі-Закону)і Приміткидо ст.172-7КУпАП,в порушенняст.28Закону,неповідомив безпосередньогокерівника Міністерство охорониздоров`я Українипровиникнення унього реальногоконфлікту інтересівпід часпідписання наказу№17агвід 22.12.2022«Про преміюванняспівробітників санаторію», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 40 000гривень, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучипосадовою особоююридичної особипублічного правата суб`єктомвідповідно доп.п.«а» п.2ч.1ст.3Закону Українивід 14жовтня 2014року №1700-VII«Про запобіганнякорупції» (далі-Закону)і Приміткидо ст.172-7КУпАП,в порушенняст.28Закону,вчинивдії таприйняв рішенняв умовахреальногоконфлікту інтересівпід часпідписання наказу№17агвід 22.12.2022«Про преміюванняспівробітників санаторію», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 40 000гривень, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучипосадовою особоююридичної особипублічного правата суб`єктомвідповідно доп.п.«а» п.2ч.1ст.3Закону Українивід 14жовтня 2014року №1700-VII«Про запобіганнякорупції» (далі-Закону)і Приміткидо ст.172-7КУпАП,в порушенняст.28Закону,вчинивдії таприйняв рішенняв умовахреальногоконфлікту інтересівпід часпідписання наказу№22агвід 22.12.2023«Про преміюванняспівробітників санаторію», згідно якоговстановлено премію в розмірі 7000 гривень завідувачу лікувально-діагностичного відділення ОСОБА_2 , яка є його дружиною та близькою особою згідно ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» (далі - Закону) і Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в порушенняст. 28 Закону,вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів під час підписання наказу №17о/с від 06.04.2023 «Про особовий склад», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено надбавку за складність і напруженість праці у розмірі 50% посадового окладу, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»),будучипосадовою особоююридичної особипублічного правата суб`єктомвідповідно доп.п.«а» п.2ч.1ст.3Закону Українивід 14жовтня 2014року №1700-VII«Про запобіганнякорупції» (далі-Закону)і Приміткидо ст.172-7КУпАП,в порушенняст.28Закону,вчинивдії таприйняв рішенняв умовахреального конфліктуінтересів підчас підписаннянаказу №07агвід 20.04.2023«Про преміюванняспівробітників санаторію», згідно якогойому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 20 000гривень, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
Прокурор ЗайковД.Б.надав судумотивований висновокв якомузазначив,що вдіях ОСОБА_1 є склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.172-6, ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП та просив суд притягнути до відповідальності та накласти стягнення в межах санкції ч.2 ст.172-7 КУпАП.
В судовомузасіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних зкорупцієювизнав, пояснив, що він допустив правопорушення ненавмисно, а саме щодо порушень, передбачених ст.172-7 КУпАП, враховуючи, що преміювання було узгоджене з профкомом, він помилково вважав, що цього достатньо, тому не повідомляв МОЗ України про виникнення конфлікту інтересів. Також він несвоєчасно подав декларації з поважних причин, а саме через поганий стан здоров`я, через тривалу хворобу. Просить суд закрити провадження у справі за ст.22 КУпАП за малозначністю правопорушень.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши учасників провадження, приходжу до наступного висновку.
Згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України №169-О від 27.08.2007 року ОСОБА_1 призначено на посаду головного лікаря ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України». Відповідно до наказу ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»№53о/с від 27.06.2019 назву посади «Головний лікар» перейменовано в «Генеральний директор».
На підставі наказу МОЗ України №26-о від 05.06.2020 року з ОСОБА_1 було продовжено трудові відносини на посаді генерального директора ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України» на умовах нового контракту строком на 5 років (до 04.06.2025 року).
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), та Статуту ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»(код ЄДРПОУ 01982057, юридична адреса: 65037, м. Одеса, вул. Зої Космодемі`янської, буд. 1), є Міністерство охорони здоров`я України (код ЄДРПОУ 00012925, юридична адреса: 01021, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 7), тобто орган державної влади. Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань організаційно-правовою формою ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України»є державна організація (установа, заклад) та відповідно до Статуту заклад є юридичною особою публічного права.
Таким чином, генеральний директор ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України» ОСОБА_1 є суб`єктом відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону та Примітки до ст. 172-6 КУпАП, та на нього поширюється дія цього Закону, і він зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначені у ст. 45 вказаного Закону.
Також директор ДЗ «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Люстдорф» МОЗ України» ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до підпункту «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону та Примітки до ст. 172-7 КУпАП, та на нього поширюється дія цього Закону, і він зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначені у ст. 28 вказаного Закону.
12.10.2023 року набрав чинності Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», яким відновлено обов`язок подання декларацій суб`єктів, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Пунктом 2-7 розділу XIII Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно достатті 45цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.
Згідно частини першої статті 28 Закону, особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , являючись суб`єктом на якого поширюються дії ЗУ «Про запобігання корупції», несвоєчасно 01.02.2024 року, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2021 рік, а аткож несвоєчасно 02.02.2024 року, без поважних причин, подав шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2022 рік, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 45 та п. 2-7 розділу XIII Закону України «Про запобігання корупції», тобто вчинив правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.172-6 КУпАП.
Крім того, ОСОБА_1 , маючи суперечність між приватним інтересом, та йогослужбовими повноваженнями, вираженими у одноосібній службовій можливості видавати у межах своєї компетенції накази, преміювати працівників, встановлювати надбавки та здійснювати інші види стимулювання праці працівників та оцінювати виконану ними роботу,що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення і виразилось упідписанні наказів №17о/с від 06.04.2023 «Про особовий склад», згідно якого йому особисто, як генеральному директору встановлено надбавку за складність і напруженість праці у розмірі 50% посадового окладу; №07аг від 20.04.2023 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якого йому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 20 000 гривень;№17аг від 22.12.2022 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якого йому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 40 000 гривень;№17аг від 22.12.2022 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якого йому особисто, як генеральному директору встановлено премію у розмірі 40 000 гривеньта наявним майновим інтересом, вираженим в покращенні свого матеріального становища та отримання ним додаткових грошових коштів, перебував в умовах реального конфлікту інтересів та не врегулював його, а також наказу №22аг від 22.12.2023 «Про преміювання співробітників санаторію», згідно якого встановлено премію в розмірі 7000 гривень завідувачу лікувально-діагностичного відділення ОСОБА_2 , яка є його дружиною та близькою особою згідно ст. 1 Законута наявним майновим інтересом, вираженим в покращенні матеріального становища своєї родини та отримання його близькою особоюдодаткових грошових коштів, перебував в умовах реального конфлікту інтересів та не врегулював його, чим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП.
Дослідженими доказами підтверджено, що ОСОБА_1 вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ч.1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, в його діях встановлений склад зазначених правопорушень та його вина у вчиненні правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП доведена у повному обсязі.
Разом з тим, суд вважає, що допущені ОСОБА_1 через їх малозначність не становить суспільної небезпеки та не заподіяло і не могло заподіяти істотної шкоди суспільству та державі.
Суд зазначає, що судовий захист це головна гарантія реалізації встановлених Конституцією і відповідними Законами прав і свобод особи.
Ключовою метою декларування доходів та майна публічних посадових осіб є безумовно запобігання незаконному збагаченню або врегулювання конфлікту інтересів.
У даному випадку, ОСОБА_1 будучи зобов`язаним виконати вимоги Закону проявив недисциплінованість у сумлінному ставленні до виконання всіх Законів, нормативних актів та загальновідомих правил.
Також суд враховує, що відповідно до долучених ОСОБА_1 документів підтверджені його пояснення в судовому засіданні про поганий стан здоров`я Садовник та наявність у нього захворювань та постійну потребу у лікування, тому суд вважає, що допущені ним правопорушення були в тому числі пов`язані з його емоційним станом. та
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Принцип законності ґрунтується на ідеї, що закон повинен попереджати перш, ніж карати. По-друге, вказаний принцип ґрунтується на демократичній вимогі про обмеження влади законом.
Законність в змозі приймати формальний і матеріальний зміст. Дотримання формальної законності передбачає наявність закону, а матеріальна законність означає відповідність закону вищим нормам (Конституційним, міжнародному праву та інш.), а також відповідність процесуальних дій - закону.
Дослідивши обставини вказаної адміністративної справи, в змагальній судовій процедурі, суддя прийшов до висновку про необхідність звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП при малозначності вчинених адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-7, ч.2 ст. 172-7 КУпАП. Вказане судове рішення буде очевидним попередженням особі про недопустимість в подальшому допускати подібні порушення вимог Закону.
Згідно ст. 22 КпАП України, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Враховуючи обставини правопорушення, особу яка притягається до адміністративної відповідальності, суд вважає, що можливо ОСОБА_1 звільнити від адміністративної відповідальності у зв`язку з малозначністю правопорушення, обмежившись усним зауваженням.
Керуючись ст. ст. 22, 283, 284, 285 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 відповідно до ст.22 КУпАП звільнити від адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172-6, ч.1 ст. 172-7, ч.2ст.172-7КУпАПу зв`язку із малозначністю правопорушення та оголосити усне зауваження.
Провадження у справі закрити.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів до Одеського апеляційного суду.
Суддя Прохоров П. А.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122032395 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Київський районний суд м. Одеси
Прохоров П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні