КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3941/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши в порядку спрощеного (письмового) провадження в м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача: Головного управління ДПС у Кіровоградській області, вул. В. Перспективна,55, м. Кропивницький,25006
про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд:
1) визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:
№882938-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 26 146,28 грн.;
-№82938-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 15 252,00 грн.;
-№882937-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 37 151,58 грн.;
-№88937-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 21 671,00 грн.
- №639572-2408-1128 від 23 вересня 2022 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 28 670,91 грн.;
-№639571-2408-1128 від 23 вересня 2022 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 40 866,74 грн.;
-№44646-2408-1128 від 07 квітня 2023 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 33 075,04 грн.;
-№ 44647-2408-1128 від 07 квітня 2023 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 46 996,75 грн.;
2) зобов`язати ГУ ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486) повернути ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) безпідставно сплачені ним кошти земельного податку згідно платіжних документів, квитанцій №248Т003ТQC від 10.12.21 р. (на суму 37 151, 60 грн.), №248Т003ТQВ від 10.12.21 р. (на суму 21 671, 80 грн.), №248Т003ТQD від 10.12.2021 р. (на суму 15 252 грн.) та № 248Т003ТQЕ від 10.12.21 р. (на суму 26 146, 30 грн.) на загальну суму 100 221,7 грн.
Ухвалою суду від 28.06.2024 року відкрито провадження в справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін .
Відповідач проти позову заперечив з підстав, що викладені в письмовому відзиві (а.с.83-85).
Від позивача до суду надійшла відповідь на відзив (а.с.98-100).
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
ОСОБА_1 відповідно до Державного акту на право власності на земельну ділянку від 23 жовтня 2012 року (зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за №351010007003270, виданого на підставі Рішення сесії Кіровоградської міської ради №405 від 25.12.2007 року) 22 жовтня 2012 року в порядку приватизації набув у приватну власність земельну ділянку площею 1,09 га., розташовану в АДРЕСА_2 , кадастровий номер 3510100000:41:342:0003.
Перша реєстрація зазначеної земельної ділянки, як об`єкта цивільних прав, була здійснена за кадастровим номером 3510100000:41:342:0003, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_2 (в межах населеного пункту).
В подальшому 01.06.2020 року, за результатами поділу, відповідно до Публічної кадастрової карти України, вище вказана земельна ділянка була розділена та зареєстрована за наступними кадастровими номерами 3510100000:41:342:0060 площею 0,4514 га. та 3510100000:41:342:0061 площею 0,6414 га.
Згідно відповіді органів ДЗК за вих. №300/113-20 від 25.08.2020 року встановлено, що ОСОБА_1 видавався Державний акт на земельну ділянку Серії КР №015944, який був зареєстрований в органах Державного комітету із земельних ресурсів України по №351010007003270, але з 25.05.2020 року у зв`язку із поділом земельної ділянки за кадастровим номером 3510100000:41:342:0003 поземельну книгу було закрито, а земельну ділянку за вказаним кадастровим номером було віднесено до архіву.
Після поділу вказаної земельної ділянки з 25.05.2020 року було створено дві земельні ділянки за кадастровими номерами 3510100000:41:342:0060 площею 0,4514 га. та 3510100000:41:342:0061 площею 0,6414 га., які створені в межах площі архівної земельної ділянки існуючої до поділу.
Тобто, з 25.05.2020 року ОСОБА_1 володіє земельними ділянками за кадастровими номерами 3510100000:41:342:0060 та 3510100000:41:342:0061, право власності на які фактично надано на підставі Рішення сесії №405 від 28.12.2007 року та Державного акту на право власності на земельну ділянку від 23 жовтня 2012 року.
Після поділу земельної ділянки ОСОБА_1 надходили для сплати земельного податку наступні податкові повідомлення рішення форми "Ф" за 2020 та 2021 датовані 20.07.2021року, а саме: №882938-2404-1128 на суму 26 146,28 грн.; №82938-2404-1128 на суму 15 252,00 грн.; №882937-2404-1128 на суму 37 151,58; № 88937- 2404-1128 на суму 21 671,00 грн.
Вказані податкові зобов`язання щодо нарахування земельного податку були сплачені ОСОБА_1 , що підтверджується наступними квитанціями, а саме №248Т003ТQC від 10.12.21 р. (на суму 37 151,60 грн.); №248Т003ТQВ від 10.12.21 р. (на суму 21 671,80 грн.); №248Т003ТQD від 10.12.2021 р. (на суму 15 252,00 грн.); № 248Т003ТQЕ від 10.12.21 р. (на суму 26 146,30 грн.) загальна сума 100 221,7 грн.
Також, органом податкового контролю у 2022 році було нараховано ОСОБА_1 податкові зобов`язання із сплати земельного податку за 2022 рік на підставі наступних податкових повідомлень - рішень форми "Ф", які ОСОБА_1 не отримувались і податок не сплачувався, а саме: №639572-2408-1128 від 23.09.2022 року на суму 28 670,91 грн.; №639571-2408-1128 від 23.09.2022 року на суму 40 866, 74 грн. - загальна сума 69 537,65 грн.
У 2023 році, орган податкового контролю було нараховано ОСОБА_1 податкові зобов`язання із сплати земельного податку за 2023 рік на підставі наступних податкових повідомлень - рішень форми "Ф", які ОСОБА_1 не отримувались та не оплачувались, а саме: №44646-2408-1128 від 07.04.2023 року на суму 33 075,04 грн.; №44647-2408-1128 від 07.04.2023 року на суму 46 996,75 грн. - загальна сума 80 071,79 грн.
Позивач вважає вищезазначені рішення протиправним, тому за захистом своїх прав та інтересів звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.206 Земельного кодексу України, використання землі є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
За пп.14.1.72 та 14.1.73 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, земельний податок - це обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу), а землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до підп.269.1.1 та 269.1.2 п.269.1 ст.269 Податкового кодексу України, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Згідно із пп.270.1.1 п.270.1 ст.270 Податкового кодексу України, об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Базою оподаткування, згідно приписів п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України, є: 271.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; 271.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Відповідно до абз.1 п.286.5 ст.286 Податкового кодексу України, нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.
За правилами п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп.14.1.42 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, дані державного земельного кадастру - сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Згідно статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр": державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування; публічна кадастрова карта (ПКК) - це інформаційний портал, на якому оприлюднюються відомості Державного земельного кадастру.
У відповідності до ст.15 Закону України "Про Державний земельний кадастр", до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (частина друга статті 15 зазначеного Закону).
За приписами ст.38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану); копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до ст.79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Отже, аналіз наведених вище положень податкового законодавства свідчить про те, що підставою для нарахування земельного податку є дані земельного кадастру та реєстрація права власності на земельні ділянки, відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно".
Судом у справі №404/4584/21 встановлено, що ОСОБА_1 Державний акт Серії КР №015944 на землю видано Кіровоградською міською радою та органами земельних ресурсів, ще 22 жовтня 2012 року (відповідь Відділу ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області вих. №300/113-20 від 25.08.2020 р.; Витяг з ДЗК №НВ-3511258452020 від 19.05.2020; Державний акт Серії КР №015944 виданий Кіровоградською міською радою та зареєстрований органом земресурсів 23.10.2012 р. по №351010007003270) (а.с. 49-54).
Судом у справі №404/4584/21 встановлено, що ОСОБА_1 Державний акт Серії КР №015944 Кіровоградською міською радою видано 22 жовтня 2012 року протиправно, оскільки положеннями ст. 116, 121 ЗК України не передбачено норма приватизації громадянами землі площею 1,09 га., за цільовим призначенням "для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості" (дана категорія земель взагалі не передбачена для приватизація фізичними особами), в зв`язку з чим судом апеляційної інстанції визнано, що вище вказаний Державний акт права власності на землю є нікчемним в силу Закону, що є обґрунтованою підставою витребування земельних ділянок із чужого незаконного володіння.
Отже, судом апеляційної інстанції під час розгляду справи №404/4584/21 встановлено, що Кіровоградською міською радою 22 жовтня 2012 року протиправно видано, а органами земельних ресурсів протиправно зареєстровано за №351010007003270 саме нікчемний Державний акт, який в силу Закону (ст.ст. 116,121 ЗК України) не породжує набуття ОСОБА_1 речових прав на земельні ділянки. Тобто, нікчемність виданого правовстановлюючого документу та його реєстрації органами держаної влади (в тому числі в системі ДЗК) не свідчить про набуття ОСОБА_1 речових прав на земельні ділянки, та як наслідок набуття обов`язку сплачувати встановлену законом плату за землю, яка за нормами Закону справляється із законних володільців.
Відповідно до приписів ч.4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
На контролюючий орган покладено обов`язок по нарахуванню сум земельного податку на підставі відомостей з державного земельного кадастру.
При цьому, судом встановлено, що нарахування спірних податкових зобов`язань відповідачем проведено на підставі нікчемних документів, які визнані такими в судовому порядку, отже, проведений відповідачем розрахунок не можна вважати правильним.
З викладеного вбачається, що позивач не є платником земельного податку в розумінні ст.286 ПК України, оскільки реєстрація державних прав останнього на земельну ділянку не здійснювалася, що підтверджується відсутністю відповідних відомостей в Державному земельному кадастрі.
Враховуючи вищевикладене, податкові повідомлення-рішення слід визнати протиправними та, як наслідок, скасувати їх.
Щодо зобов`язання ГУ ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486) повернути ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) безпідставно сплачені ним кошти земельного податку згідно платіжних документів, квитанцій №248Т003ТQC від 10.12.21 р. (на суму 37 151,60 грн.), №248Т003ТQВ від 10.12.21 р. (на суму 21 671,80 грн.), №248Т003ТQD від 10.12.2021 р. (на суму 15 252,00 грн.) та № 248Т003ТQЕ від 10.12.21 р. (на суму 26 146,30 грн.) на загальну суму 100 221,7 грн., суд зазначає наступне.
Відповідно до пп.14.1.115 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
За змістом пп.17.1.10 п.17.1 ст.17 Податкового кодексу України, платнику податків надано право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з п.43.1, п.43.2 ст.43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та ст.301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Відповідно до п.43.3, 43.4 ст.43 Податкового кодексу України встановлено, що обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Платник «податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
В силу вимог п.43.5 ст.43 Податкового кодексу України, контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані (п.43.6 ст.43 Податкового кодексу України).
На виконання положень ст.43 ПК України наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787 затверджено Порядок повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів.
Пунктом 5 розд.І цього Порядку (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) закріплено, що повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за судовим рішенням, яке набрало законної сили.
У разі повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, до Казначейства подається висновок відповідно до Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.04.2019 за №370/33341.
Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 №60 затверджено Порядок інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені (далі - Порядок №60).
Зазначений порядок, зокрема, регламентує механізм інформаційного обміну між ДПС, територіальними органами ДПС та Казначейством і територіальними органами Казначейства у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені за платежами, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Пунктом 1 розділу III Порядку №60 визначено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу (далі - податкова декларація), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Згідно з п.3 Порядку №60, у разі повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунку платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п.200-1.5 ст.200-1 Податкового кодексу України, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою про повернення надміру сплачених податкових зобов`язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Згідно з абз.1 п.4 розділу ІІІ Порядку №60, після надходження до територіального органу ДПС подана в електронній формі заява платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені автоматично після перевірки засобами антивірусного захисту інформації вноситься до Журналу опрацювання заяв на повернення, який ведеться засобами інформаційно-телекомунікаційної системи органів ДПС.
За змістом абз.2 п.4. розділу III Порядку №60, Інформація щодо заяви, поданої платником у паперовому вигляді, вноситься до Журналу опрацювання заяв на повернення (далі - «Журнал») працівником підрозділу, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу.
Згідно з абз.11 п.4 розділу III Порядку №60, заява платника, внесена до Журналу, розглядається структурними підрозділами територіального органу ДПС, що виконують функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу та погашення боргу.
Згідно з п.5 Порядку №60, якщо за результатами розгляду заяви підрозділом територіального органу ДПС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, встановлено правомірність повернення коштів, працівник цього підрозділу вносить до Журналу відмітку про правомірність повернення відповідної суми коштів.
Внесення до Журналу відмітки про правомірність повернення коштів здійснюється не пізніше 18:00: дев`ятого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви у разі повернення платежів, належних державному бюджету; одинадцятого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви у разі повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами.
У разі якщо за результатами розгляду заяви правомірність повернення коштів не встановлено, у строки, визначені абзацами другим-четвертим цього пункту, підрозділ територіального органу ДПС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, готує та направляє платнику письмове повідомлення з відмовою у поверненні коштів із зазначенням причини такої відмови.
Судом встановлено, що 28.05.2024 позивач подав до ГУ ДПС у Кіровоградській області заяву про повернення безпідставно сплачених коштів (а.с.30-31). При цьому, суд зазначає, що на момент подання вказаної заяви, спірні податкові рішення вважались узгодженими, отже у податкового органу відсутні були підстави для повернення спірних коштів.
За наведених обставин, суд вважає вказані позовні вимоги такими, що спрямовані на майбутнє та є передчасно заявленими, що свідчить наявність підстав для відмови у вказаній частині.
При цьому, суд зазначає, що інші доводи сторін, наведені у заявах по суті справи, вищезазначених висновків суду не спростовують.
За таких обставин суд прийшов до висновку, що зазначений позов підлягає частковому задоволенню з підстав, викладених у його мотивувальній частині.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73- 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області:
-№882938-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 26 146,28 грн.;
-№82938-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 15 252,00 грн.;
-№882937-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 37 151,58 грн.;
-№88937-2404-1128 від 20 липня 2021 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 21 671,00 грн.
- №639572-2408-1128 від 23 вересня 2022 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 28 670,91 грн.;
-№639571-2408-1128 від 23 вересня 2022 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 40 866,74 грн.;
-№44646-2408-1128 від 07 квітня 2023 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 33 075,04 грн.;
-№ 44647-2408-1128 від 07 квітня 2023 року Форми Ф, яким ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1 ) нараховано податкові зобов`язання із сплати земельного податку на суму 46 996,75 грн.
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2498,40 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.С. ПЕТРЕНКО
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122034836 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.С. ПЕТРЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні