ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/7334/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Березіній С.Ю.,
представника відповідача Єрьоміної І.М.,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Відділу містобудування, архітектури, жкг та будівництва Гадяцької міської ради , Гадяцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення.
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу містобудування, архітектури, жкг та будівництва Гадяцької міської ради , Гадяцької міської ради в якій просить визнати недійсним рішення двадцять восьмої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області сьомого скликання від 16.01.2018 "Про затвердження змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації", в частині відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320410100:50:002:0739. 5320410100:50:002:0738 до зони зелених насаджень в санітарно - захисних зонах (С-6).
В обґрунтування своїх позовних вимог наголошує на тому, що Гадяцька міська рада затверджуючи зміни до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації відвела земельні ділянки з кадастровими номерами: 5320410100:50:002:0739, 5320410100:50:002:0738 до зони розміщення зелених насаджень в санітарно - захисних зонах (С-6) без урахування своїх попередніх рішень, якими такі земельні ділянки віднесені до земель для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. Викладеним Гадяцька міська рада порушила права позивача, як власника таких земельних ділянок в частині використання вказаних земельних ділянок за цільовим призначенням, оскільки Відділом містобудування, архітектури, житлово - комунального господарства та будівництва Гадяцької міської ради з посиланням на План зонування території (ЗОНІНГ) м. Гадяч Полтавської області відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта та будівництва по АДРЕСА_1 . Зазначив, що приймаючи рішення двадцять восьмої сесії Галицької міської ради Полтавської області сьомого скликання від 16.01.2018 "Про затвердження змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації" в частині відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320410100:50:002:0739, 5320410100:50:002:0738 до зони зелених насаджень в санітарно - захисних зонах (С-6), Галицька міська рада Полтавської області не повністю дотрималася встановленої процедури проведення громадських обговорень та громадських слухань проекту містобудівної документації на місцевому рівні та не врахувала своїх попередній рішень щодо планування та забудови територій.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
30.07.2024 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов відзив Гадяцької міської ради на позов. У відзиві відповідач проти задоволення позову заперечував, вказуючи на його безпідставність. Зазначив, що Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 року № 173 відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" затверджено Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, які включають основні гігієнічні вимоги до планування і забудови як нових, так і існуючих міських та сільських поселень України, їх санітарного упорядкування та оздоровлення (далі за текстом - «ДСП 173-96»). Ці Правила є обов`язковими для дотримання всіма державними, кооперативними, колективними та приватними підприємствами, організаціями та установами незалежно від відомчого підпорядкування та форм власності, а також посадовими особами та громадянами України, інвесторами-громадянами інших держав. При вирішенні питань планування та забудови населених пунктів необхідно керуватися вимогами діючих будівельних норм і правил та інших інструктивно- методичних документів, узгоджених з Міністерством охорони здоров`я України, що використовуються для вказаних цілей. Державний контроль за дотриманням вимог цих Правил здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства. На первинній містобудівній документації - Генеральний план м. Гадяч, розроблений інститутом Укргорстройпроект, м. Харків в 1992 році, який затверджений рішенням 6 сесії Гадяцької міської ради від 11.10.1996 року, нанесений цегельний завод по виробництву цегли, черепиці та інших будівельних виробів з випаленої глини. Даний виробничий об`єкт в експлікації знаходиться під номером 110, і є діючим з 13.03.2003 року. При внесенні змін до генерального плану м. Гадяч в 2016 році, проектною організацією було здійснено лише фіксуючий факт існування цегельного заводу та санітарно-захисної зони від нього. Згідно санітарної класифікації підприємств, виробництв та споруд і розміри санітарно-захисних зон для них (додаток № 4 Правил) підприємства з виробництва червоної та силікатної цегли відносяться до IV класу шкідливості з санітарно-захисною зоною 100 м. Територія санітарно-захисної зони установлюється та озеленюється згідно з проектом благоустрою та озеленення, що розробляється згідно з вимогами завдання на проектування, одночасно з проектом будівництва чи реконструкції підприємства. Зі сторони Галицької міської ради прийняті всі міри до належного «конання Постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України Про основи містобудування та інших нормативно-правових актів. Зокрема містобудівна документація пройшла процедуру громадських слухань, відповідно до Постанови КМУ від 25.05.2011 року № 555, була розглянута на засіданні архітектурно-містобудівної ради при Управлінні містобудування та архітектури Полтавської ОДА, пройшла експертизу містобудівної документації, що відбулася згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (а.с. 82-90).
30.07.2024 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла відповідь позивача на відзив. У відповіді на відзив позивач наполягав на правомірність своїх вимог та порушення відповідачем під час затвердження змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації (а.с. 118-124).
20.08.2024 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Гадяцької міської ради про участь у справі в режимі відеоконференції (а.с. 138).
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 22.08.2024 клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції задоволено.
27.08.2024 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції (а.с. 146).
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.08.2024 клопотання про проведення судового засідання в режимі відеоконференції задоволено.
Протокольною ухвалою від 03.09.2024 відмовлено у задоволенні клопотання Гадяцької міської ради про залишення позовної заяви без розгляду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.09.2024 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
Від позивача надійшла заява про розгляд справи без участі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.
Відповідно до пункту 1 Договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого 10.08.2018, приватним нотаріусом Гадяцького районного нотаріального округу Полтавської області - Ямпольською С.М., зареєстрованого в реєстрі за № 1224, продавець ОСОБА_2 передає, а покупець ОСОБА_1 приймає у власність земельну ділянку загальною площею 0,0824 га, кадастровий номер 5320410100:50:002:0739, цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 55-58).
Із пункту 2 вищезазначеного Договору вбачається, що ця земельна ділянка належала продавцю на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯГ № 638451, виданого відділом земельних ресурсів у Гадяцькому районі 25.12.2007, акт зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010735901138 та Договору купівлі - продажу земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Гадяцького районного нотаріального округу Полтавської області Буланкіною С.М. 28.12.2011 за реєстровим № 1189.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 134036400 від 11.08.2018 право власності зареєстровано за ОСОБА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 479492653204 номер запису про право власності: 27448062 (а.с. 59-60).
Відповідно до пункту 1 Договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого 10.08.2018, приватним нотаріусом Гадяцького районного нотаріального округу Полтавської області - Ямпольською С.М., зареєстрованого в реєстрі за № 1225. Продавець ОСОБА_2 передає, а Покупець ОСОБА_1 приймає у власність земельну ділянку загальною площею 0.1000 га. кадастровий номер 5320410100:50:002:0738, цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 61-63).
Із пункту 2 вищезазначеного Договору вбачається, що ця земельна ділянка належала продавцю на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯВ № 638452, виданого відділом земельних ресурсів у Гадяцькому районі 25.12.2007 року, акт зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності па землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 010735901139, та Договору купівлі - продажу земельної ділянки, посвідченого приватним нотаріусом Гадяцького районного нотаріального округу Полтавської області Буланкіною С.М. 28.12.2011 року за реєстровим № 1185.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 134035817 від 11.08.2018 право власності зареєстровано за ОСОБА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 479678253204, номер запису про право власності: 27447961 (а.с. 65-66).
У подальшому ОСОБА_1 звернувся до Відділу містобудування, архітектури, жкг та будівництва Гадяцької міської ради на видачу містобудівних умов та обмежень.
Наказом від 15.05.2024 № 2-м Відділ містобудування, архітектури, жкг та будівництва Гадяцької міської ради відмовив замовнику, ОСОБА_3 у видачі містобудівних умов та обмежень для проєктування об`єкта будівництва "Нове будівництво індивідуального житлового будинку зблокованого з господарською будівлею та гаражем по АДРЕСА_1 " на земельних ділянках з кадастровими номерами 5320410100:50:002:0739, 5320410100:50:002:0738, на підставі невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам Плану зонування території (ЗОНІНГ) м. Гадяч Полтавської області, розроблений ДП "Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя" (місто Київ - 2016) та затверджений рішенням 28 сесії Гадяцької міської ради 7 скликання від 16.01.2018, а саме: земельні ділянки розташовані в зоні зелених насаджень в санітарно-захисних зонах (С-6). Зона формується в межах територій, на яких за містобудівною документацією передбачається організація санітарних зон. Будівництво індивідуального житлового будинку в даній зоні не передбачено (а.с. 54).
Позивач вважаючи, що Гадяцькою міською радою протиправно прийнято 16.01.2018 рішення "Про затвердження змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації", в частині відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320410100:50:002:0739. 5320410100:50:002:0738 до зони зелених насаджень в санітарно - захисних зонах (С-6), звернувся до суду.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Завданням адміністративного судочинства, згідно частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є захист прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд дійшов таких висновків.
Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" / в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - це містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - це містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території; містобудівна документація - це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Згідно статті 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України "Про архітектурну діяльність".
Відповідно до частин першої, третьої статті 8 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Згідно з частинами першою, четвертою статті 12 Закону України "Про основи містобудування" до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування па відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.
Частиною третьою статті 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що на підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Частиною першою статті 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що на місцевому рівні планування територій здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Відповідно до частини першої статті 17 вказаного Закону генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
З аналізу статей 17 та 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" вбачається, що містобудівна документація регулює планування, забудову та інше використання територій, є основою для вирішення питань раціонального використання територій, вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єктів містобудування та упорядкування територій; вирішення питань вибору, вилучення (викупу), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, крім іншого, розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів тощо.
Відповідно до статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Частинами четвертою та п`ятою статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Судом встановлено, що Зміни до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації затверджені рішення двадцять восьмої сесії сього скликання Гадяцької міської ради Полтавської області від 16.01.2018.
У відповідності до частини першої статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Положеннями частини другої тієї ж статті встановлено, що обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.
В силу частини третьої Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Частинами шостою-восьмою статті 17 вказаного вище Закону визначено, що рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада. Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах. Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.
Згідно зі статтею 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: 1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; 2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; 3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; 4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; 5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; 6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; 7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів; 8) відображення обмежень (у тому числі меж) використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України /частина третя/.
Параметри використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов`язковими для врахування під час зонування відповідної території.
Перелік зазначених параметрів визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Внесення змін до плану зонування території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту.
Склад, зміст, порядок розроблення плану зонування території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
За порушення вимог, встановлених планом зонування території, фізичні та юридичні особи несуть відповідальність відповідно до закону.
План зонування території затверджується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.
План зонування території не підлягає експертизі.
Згідно із частиною першою статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25.05.2011 затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні (далі по тексту -Порядок № 555 / в редакції на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно із пунктом 1 Порядку № 555 цей Порядок визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 555 проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.
Пунктом 3 Порядку № 555 передбачено, що сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи відповідно до частини третьої статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (3038-17) забезпечують: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації і доступ громадськості до зазначеної інформації; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації; узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації через погоджувальну комісію (у разі її утворення); оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.
Згідно із пунктом 4 Порядку № 555 виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування. Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Згідно пункту 5 Порядку № 555 повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо). Осіб, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, призначає орган місцевого самоврядування. Зазначені особи є відповідальними за автентичність проектів містобудівної документації.
За пунктом 6 Порядку № 555 підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про початок процедури їх розгляду.
Судом встановлено, що 25.01.2017 у газеті Гадяцький вісник опубліковано повідомлення про початок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів містобудівної документації "Внесення змін до генерального плану м.Гадяч Полтавської області" та "Історико-архітектурнй опорний план м.Гадяч Полтавської області з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам`яток та історичних ареалів" (а.с. 110-111).
Згідно витягу з протоколу № 10 розширеного засідання архітектурно-містобудівної ради при Управлінні містобудування та архітектури облдержадміністрації від 27.06.2017 рекомендовано проектній організації опрацювати надані пропозиції та зауваження, внести в проект відповідні корективи і подати до Управління містобудування та архітектури в робочому порядку для контролю (а.с. 95-97).
Таким чином, вищевказане спростовує доводи позивача про непроведення громадських слухань при розробленні змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації.
При цьому, судом не встановлено, що під час проведення громадських слухань гр. ОСОБА_2 (власник земельних ділянок з кадастровим номером 5320410100:50:002:0739 та 5320410100:50:002:0738 до 10.08.2018), чи то ОСОБА_1 виявили бажання брати в них участь та вносили свої пропозиції.
Стосовно посилань позивача, що під час розроблення змін до генерального плану м.Гадяч Полтавської області не було враховано рішення сімнадцятої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області п`ятого скликання від 14.11.2007 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,0824 га, в АДРЕСА_2 , гр. ОСОБА_4 " та рішення сімнадцятої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області п`ятого скликання від 14.11.2007 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,1000 га, в АДРЕСА_2 , гр. ОСОБА_4 ", суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту б) частини першої статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Рішенням сімнадцятої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області п`ятого скликання від 14.11.2007 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,0824 га, в АДРЕСА_2 , гр. ОСОБА_4 " та рішенням сімнадцятої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області п`ятого скликання від 14.11.2007 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,1000 га, в АДРЕСА_2 , гр. ОСОБА_4 " передано гр. ОСОБА_5 безоплатно у приватну власність вищевказані земельні ділянки. Рекомендовано гр. ОСОБА_5 виготовити Державний акт на право власності на землю (а.с. 69-70).
Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності земельні ділянки за адресою в АДРЕСА_2 та АДРЕСА_2 , кадастровий номер 5320410100:50:002:0739 та 5320410100:50:002:0738 зареєстровані 20.09.2013 за реєстраційними номерами 479492653204 та 479678253204, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (а.с. 59-60, 65-66).
Таким чином рішення сімнадцятої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області п`ятого скликання від 14.11.2007 "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд" вичерпали свою дію фактом набуття земельних ділянок у власність суб`єктом звернення.
Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру, земельні ділянки з кадастровим номером 5320410100:50:002:0739 та 5320410100:50:002:0738 знаходяться у приватній власності, використання - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель, категорія - землі житлової та громадської забудови, будь яких змін щодо цільового призначення земельних ділянок не здійснено.
При цьому, як зазначено судом вище пункт 1 частини третьої статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачає, що зонування території здійснюється з урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території.
За приписами частини третьої статті 8 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Однак, рішення "Про передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд", на які посилається позивач, за своєю суттю не є рішеннями з питань планування та забудови територій, а є розпорядчим документом щодо передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян.
Оцінюючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що вказані позивачем підстави для визнання нечинним рішення двадцять восьмої сесії Гадяцької міської ради Полтавської області сьомого скликання від 16.01.2018 "Про затвердження змін до Генерального плану міста Гадяча та іншої містобудівної документації" не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.
Таким чином, у задоволенні позову слід відмовити.
У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ) до Відділу містобудування, архітектури, жкг та будівництва Гадяцької міської ради (код ЄДРПОУ 43436247, вул. Лесі Українки, 3, м. Гадяч, Полтавська область), Гадяцької міської ради (код ЄДРПОУ 21050924, вул. Лесі Українки, 2, м. Гадяч, Полтавська область) про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 02.10.2024.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122035575 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні