ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/10198/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головка А.Б., розглянув у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
26 серпня 2024 року ОСОБА_1 звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення від 14.05.2024 про відмову у виплаті допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.03.2024 та зобов`язання повторно розглянути заяву від 30.04.2024 про продовження виплати допомоги внутрішньо переміщеним особам з 01.03.2024 відповідно до Порядку № 332 від 20.03.2022.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмова у призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з березня 2024 року є неправомірною, оскільки розрахунок середньомісячного сукупного доходу на кожного члена сім`ї був проведений із порушенням чинного законодавства.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні), витребувано докази.
У наданому до суду відзиві на позов представник відповідача просить у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на те, що відповідно до вимог пункту 13-2 Порядку № 332 ОСОБА_1 відмовлено в призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.03.2024 у зв`язку з тим, що середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент призначення допомоги, перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення/відмову в призначенні допомоги, тобто 9444,00 гривні (рішення про відмову від 30.04.2024).
Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Справа розглядається у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження на підставі частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
30.04.2024 ОСОБА_1 подано до Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації заяву про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
У заяві зазначені особи, які входять до складу сім`ї: чоловік ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дочка ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , син ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Згідно з рішенням Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації № 1458364553-2024-2 про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 30.04.2024 ОСОБА_1 немає права на допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам, тому що середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Позивач не погодилася із вказаним рішенням та оскаржила його до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Порядок призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332 "Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (із змінами) (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 13-2 Порядку для отримувачів допомоги, які не підпадають під дію пункту 13-1, та які перемістилися (повторно перемістилися) з 1 січня 2022 р. з територій, включених до переліку територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, та (або) у яких житлове приміщення знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, допомога призначається на другий шестимісячний період на підставі подання заяви на осіб із складу членів сім`ї, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в такій сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент продовження виплати допомоги, не перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення допомоги, та у разі, коли у складі сім`ї є працездатні особи, які працюють, провадять підприємницьку діяльність/незалежну професійну діяльність, зокрема, які протягом попередніх шести місяців отримання допомоги працевлаштувалися, зареєструвалися як фізична особа - підприємець та розпочали відповідну діяльність або отримали допомогу на здобуття економічної самостійності/ мікрогрант/грант на створення або розвиток власного бізнесу/ваучер на навчання, у складі сім`ї є діти віком до 18 років та/або особи до 23 років, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах професійної (професійно технічної), фахової передвищої та вищої освіти.
Відповідно до пункту 3 Порядку до складу сім`ї уповноваженої особи включаються (незалежно від наявності відомостей щодо включення їх до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб), зокрема, чоловік, дружина, діти.
30.04.2024 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) подано заяву про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
У заяві ОСОБА_1 зазначені особи, які входять до складу сім`ї: чоловік ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , дочка ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , син ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до пункту 14 Порядку період, за який враховуються доходи, становить один квартал, що передує місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період, або три місяці, що передують місяцю звернення за допомогою або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період. Обчислення середньомісячного сукупного доходу отримувача для призначення допомоги проводиться шляхом ділення на 3 загальної суми сукупного доходу осіб за період, за який враховуються доходи. Середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім`ї на кількість членів сім`ї.
Середньомісячний сукупний дохід сім`ї обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632 Деякі питання виплати державної соціальної допомоги.
Відповідно до пункту 13 вищевказаного Порядку під час обчислення державної соціальної допомоги для розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, для працездатних працюючих/непрацюючих осіб, які не мали доходів, включаються 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи.
Призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам здійснюється в програмному комплексі Єдина інформаційна система соціальної сфери.
При призначенні допомоги ОСОБА_1 з 01.03.2024 враховуються доходи членів сім`ї за період з 01.10.2023 по 31.12.2023.
Для обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 632 "Деякі питання виплати державної соціальної допомоги", включено дохід:
ОСОБА_1 , особа працездатного віку, дохід відсутній. Розмір доходу розрахований як 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи: жовтень 2023 3350,00 гривень; листопад 2023 3350,00 гривень, грудень 2023 3350,00 гривень.
ОСОБА_2 , особа працездатного віку. Інформацію про дохід отримано з Державного реєстру фізичних осіб платників податків в електронному вигляді, шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей за допомогою інформаційно-комунікаційної системи програмного комплексу Єдина інформаційна система соціальної сфери.
За даними Державного реєстру фізичних осіб платників податків ОСОБА_2 має дохід у вигляді заробітної плати ТОВ ,,КОПКО Україна, код ЄДРПОУ 41639517: жовтень 2023 34518,74 гривень; листопад 2023 41539,25 гривень; грудень 2023 47386,76 гривень.
ОСОБА_3 , дитина віком до 18-ти років, дохід відсутній.
ОСОБА_4 , дитина віком до 18-ти років, дохід відсутній.
Сукупний дохід сім`ї за 3 місяці становить 133494,75 гривень.
Сукупний середньомісячний дохід сім`ї становить 44498,25 гривень.
Середньомісячний дохід на одного члена сім`ї становить 11124,56 гривень.
Відповідно до вимог пункту 13-2 ОСОБА_1 відмовлено в призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.03.2024 у зв`язку з тим, що середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент призначення допомоги, перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення/відмову в призначенні допомоги, тобто 9444,00 гривні.
За приписами підпункту 14.1.54 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді, зокрема: є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Відповідно до частини першої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до приписів підпункту 2 пункту 1 розділу V Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822, до Державного реєстру включаються, зокрема, дані про фізичних осіб, а саме: джерела отримання доходів; об`єкти оподаткування; сума нарахованих та/або отриманих доходів.
Згідно пункту 13-1 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 632, відомості щодо призначення чи припинення інших допомог перевіряються органами соціального захисту населення з використанням інформаційних систем, а за технічної можливості - з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.
Таким чином, посилання ОСОБА_1 на здійснення Управлінням соціального захисту населення Кременчуцької районної військової (державної) адміністрації обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї з помилками, а саме із значним завищенням доходу її чоловіка, є безпідставним, оскільки інформація про дохід ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 , за період з 01.10.2023 по 31.12.2023 отримана з Державного реєстру фізичних осіб платників податків та є офіційною.
В свою чергу, суд відхиляє посилання позивача на довідку про доходи № 64 від 08.05.2024 року як на підставу для розрахунку сукупного середньомісячного доходу сім`ї позивача, оскільки вона не містить інформацію про дохід, отриманий ОСОБА_2 за жовтень 2023 року, також, вона не була предметом розгляду та підставою для прийняття спірного рішення. Крім того, позивачем не надано суду доказів уточнення ТОВ "Атлас Копко Україна" показників податкової звітності щодо доходу ОСОБА_2 за спірний період з урахуванням інформації, зазначеній в довідці № 64 від 08.05.2024 року.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 9, 72, 76, 77, 78, 80, 120, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
В И Р І Ш И В:
Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кременчуцької районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя А.Б. Головко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122035615 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.Б. Головко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні