Рішення
від 02.10.2024 по справі 440/8627/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/8627/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/8627/24 за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Приватного акціонерного товариства "Квіти Кременчука" про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

16.07.2024 позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (надалі - Управління), засобами системи "Електронний суд" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом, що заявлений до Приватного акціонерного товариства "Квіти Кременчука" (надалі - ПАТ "Квіти Кременчука"), в якому просить суд стягнути з відповідача штраф у розмірі 5083,00 грн та штраф у розмірі 1700,00 грн.

В якості підстави для звернення до суду представник позивача вказує на факт несплати відповідачем у добровільному порядку суми штрафу, застосованого за порушення ст. 6 та ч. 6 ст. 27 Закону України "Про рекламу".

Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 22.07.2024 позовну заяву було залишено без руху.

Після усунення недоліків, ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі із призначенням її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідач у строк, встановлений частиною першою статті 261 КАС України, відзив на позов не надав. Направлена судом за адресою, вказаною позивачем, і яка значиться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань як офіційна, копія ухвали не була вручена адресату з незалежних від суду причин, оскільки поштове відправлення повернуто до суду з поміткою поштового оператора про причини невручення "адресат відсутній за вказаною адресою".

За таких обставин відповідач вважається таким, що повідомлений про факт відкриття провадження у цій справі, але правом на подання відзиву на позов не скористався.

Розгляд справи, відповідно до частини 5 статті 262 КАС України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження, в межах строку, встановленого статтею 258 цього ж Кодексу, за наявними у справі матеріалами.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ПрАТ "Квіти Кременчука" (код ЄДРПОУ 05445184) зареєстроване як юридична особа 08.06.2001, включене до реєстру за 15851200000002538 (а.с. 32-33). Місцезнаходженням юридичної особи є: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Свіштовська, 6.

Відносно реклами, що розміщена на огороджувальних конструкціях адміністративної будівлі ПРАТ "Квіти Кременчука" та прилеглій території за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Свіштовська, буд. 6, з рекламою тротуарної плитки та послуг з оренди приміщень, посадовою особою головним спеціалістом відділу контролю за регульованими цінами Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області Мирною Н.М. був складений протокол №83 про порушення законодавства про рекламу від 30.04.2024 (а.с. 7) за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами та порядку її розповсюдження, а саме:

- на засобах зовнішньої реклами (банерах) розміщено текст "АРЕНДА помещений, ПРОДАЖА тротуарной плитки" та "ТРОТУАРНАЯ ПЛИТКА", який викладено російською мовою, чим порушено ч. 1 ст. 6 Закону України "Про рекламу";

- відсутні дозволи на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування в установленому законом порядку, чим порушено ст. 16 Закону України "Про рекламу".

Управлінням на підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу №83 від 30.04.2024 та доданих матеріалів (а.с. 8) щодо наявних ознак порушень законодавства про рекламу було вирішено у відповідності до вимог п. 11 постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок накладення штрафів за порушення законодавства України про рекламу" №693 від 26.05.2004 розпочати розгляд справи про порушення законодавства про рекламу за недотримання встановлених Законом України "Про рекламу" вимог щодо змісту зовнішньої реклами, а також порядку її розповсюдження та винесено рішення №83 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 30.04.2024 (а.с. 9).

В ході розгляду справи Управлінням встановлено, що фінансово-господарську діяльність з використанням вказаних рекламних засобів здійснює ПрАТ "Квіти Кременчука", ЄДРПОУ 05445184, директор - Федосюк Алла Анатоліївна , юридична адреса: 39610, м. Кременчук, Полтавська область, вул. Свіштовська, буд. 6 .

Відповідно до абз. 8 ч. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу" органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.

Позивач звернувся листом №Вих-01-27/07.3/2596 від 03.05.2024 (а.с. 10) до відповідача із проханням надати в термін до 10.05.2024 наступні документи:

- належним чином завірені свідоцтво про державну реєстрацію або витяг з ЄРДПОУ підприємства, документи на право власності або оренди площини на якій розміщено вищевказаний рекламний засіб;

- дозвільні документи на спеціальні конструкції, дозволи на розміщення зовнішньої реклами;

- документи які підтверджують вартість рекламних засобів виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України;

- письмові пояснення з приводу виявленого порушення, та повідомив, що розгляд справи про порушення законодавства про рекламу відбудеться 13.05.2024 о 10:00 год у приміщенні Управління за адресою: 36020, м. Полтава, вул. Воскресенський узвіз, 7, та роз`яснив, що відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону України "Про рекламу" рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право: бути присутніми на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону, подавати необхідні документи, давати пояснення, отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них, оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду, а також передбачену ч. 6 ст. 27 Закону України "Про рекламу" відповідальність, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень.

Зазначену вимогу надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення за адресою: 39610, м. Кременчук, Полтавська область, вул. Свіштовська, буд. 6, що підтверджується чеком поштового відправлення № 0600916971300 (а.с. 11).

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення №0600916971300 (зворот а.с. 11) лист не був отриманий відповідачем та повернутий за закінченням терміну зберігання, у зв`язку з чим, як зазначив представник позивача, вищезазначену вимогу було направлено на електронну адресу ПрАТ "Квіти Кременчука" (prfdzl@sat.poltava.ua).

У подальшому Управлінням 13.05.2024 був складений протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №86 (а.с. 12-13) відносно реклами, що розміщена на огороджувальних конструкціях адміністративної будівлі ПрАТ "Квіти Кременчука" та прилеглій території за адресою: 39610, м. Кременчук, Полтавська область, вул. Свіштовська, буд. 6.

Протоколом про порушення законодавства про рекламу №83 від 30.04.2024 було зафіксовано факт порушення законодавства, а саме:

- на засобах зовнішньої реклами (банерах) розміщено текст "АРЕНДА помещений, ПРОДАЖА тротуарной плитки" та "ТРОТУАРНАЯ ПЛИТКА", який викладено російською мовою, чим порушено ч. 1 ст. 6 Закону України «Про рекламу»;

- відсутні дозволи на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування в установленому законом порядку, чим порушено ст. 16 Закону України «Про рекламу».

Станом на 13.05.2024 відповідачем на вимогу позивача від 03.05.2024 не було надано запитувані документи, письмові пояснення, а також іншу інформацію, що стосується виявленого порушення, у зв`язку з чим неможливо встановити вартість реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону.

У зв`язку з вищевикладеним на підставі матеріалів справи та протоколу засідання №86 від 13.05.2024 та керуючись ст. 27 Закону України "Про рекламу" позивачем було прийнято:

1) рішення №96 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 13.05.2024 (а.с. 14), яким накладено штраф у розмірі 1700,00 грн за порушення ч. 6 ст. 27 Закону України "Про рекламу", а саме: на вимогу органу державної влади, на який згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу не надано документи, усні та/або письмові пояснення, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень;

2) рішення №97 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 28.05.2024 (а.с. 15), яким накладено штраф у розмірі 5083,00 грн за порушення ст. 6 Закону України "Про рекламу", а саме: інформація на засобах зовнішньої реклами зазначена російською мовою, не державною мовою (рекламний банер з написами: "АРЕНДА помещений, ПРОДАЖА тротуарной плитки" та "ТРОТУАРНАЯ ПЛИТКА", чим порушено ч. 1 ст. 6 Закону України "Про рекламу".

Листом №Вих-01-27/07.3/2759 від 14.05.2024 (а.с. 16) позивач направив відповідачу за адресою: 39610, м. Кременчук, Полтавська область, вул. Свіштовська, буд. 6, рішення № 96 та № 97 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 13.05.2024, що підтверджується чеком поштового відправлення №0600920423997 (зворот а.с. 16) та рекомендованим листом з повідомленням про вручення № 0600920423997 (а.с. 17) та зобов`язав відповідача у 15-денний строк після отримання рішення сплатити в установленому порядку штраф у зазначеному розмірі до Державного бюджету та у 3-денний строк після сплати штрафу письмово повідомити орган з питань захисту прав споживачів, який наклав стягнення, зазначивши реквізити платіжних документів, за якими сплачено штраф, із наданням їх належним чином завірених копій.

Вищезазначений лист не був отриманий відповідачем та повернутий з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Відповідач так і не сплатив штраф у загальному розмірі 6783,00 грн, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом у цій справі.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Відповідно до підпункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667 (надалі - Положення №667), Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Пунктом 7 цього Положення передбачено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 №160, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.

В силу вимог абзацу 4 підпункту 8 пункту 4 цього Положення, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме: у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів (у тому числі споживачів виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння): здійснює контроль за дотриманням вимог Законів України "Про рекламу" та "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення" в межах наданих повноважень; здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження.

Згідно з підпунктом 22 пункту 6 цього ж Положення, Головне управління має право складати в установлених законом випадках протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення і приймати за результатами розгляду рішення про накладення штрафів та застосування інших санкцій, передбачених законом.

Статтею 3 Закону України від 03.07.1996 № 270/96-ВР "Про рекламу" (надалі - Закон №270/96-ВР) встановлено, що законодавство України про рекламу складається з Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Закону та інших нормативно-правових актів. Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України про рекламу, застосовуються правила міжнародного договору.

Частиною першою статті 6 Закону №270/96-ВР встановлено, що мовою реклами є державна мова.

Відповідно до приписів частини першої статті 26 Закону №270/96-ВР, контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами (у тому числі щодо спорудження житлового будинку), а також щодо виконання вимог частини десятої статті 8 цього Закону, крім випадків, якщо зазначена реклама є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор.

Згідно з приписами частини 2 цієї ж статті Закону, на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, за фактом виявлення такими органами порушення або в ході розгляду повідомлення (звернення, скарги, заяви тощо) третіх осіб про порушення вимог законодавства про рекламу рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та аудіозаписи, а також іншу інформацію, що стосуються виявленого порушення чи повідомлення про нього та необхідні для здійснення такими органами повноважень щодо державного контролю.

Частиною першою статті 27 Закону №270/96-ВР встановлено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 27 Закону №270/96-ВР, відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні зокрема у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами (у тому числі користувацького контенту, який визнається рекламою), в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту.

Частиною п`ятою статті 27 Закону №270/96-ВР передбачено, що вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.

Відповідно до частини шостої статті 27 Закону №270/96-ВР за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За приписами частини 7 статті 27 Закону №270/96-ВР, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Механізм накладення Держпродспоживслужбою та її територіальними органами на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами (далі - суб`єкт реклами) штрафів за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольного комітету, КРАІЛ, Національного банку) врегульовано Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 (надалі - Порядок №693).

Відповідно до пункту 2 Порядку №693, підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) та накладення штрафу є протокол, що складається посадовими особами Держпродспоживслужби або її територіальних органів.

Згідно з пунктами 16, 17, 19, 20, 21, 22 Порядку №693, у разі наявності підстав для накладення штрафу за результатами розгляду справи уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу оформлюється у двох примірниках, один з яких залишається в уповноваженої особи, що розглядала справу, другий - вручається суб`єкту реклами або його представникові, про що на першому примірнику такого рішення робиться відповідна позначка, засвідчена підписом суб`єкта реклами або його представника. У разі розгляду справи без участі суб`єкта реклами або його представника рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу надсилається суб`єкту реклами поштовим відправленням, технічними засобами електронних комунікацій протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу набирає чинності з дня вручення його суб`єкту реклами або його представнику.

Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу може бути оскаржено в адміністративному порядку, передбаченому Законом України "Про адміністративну процедуру", або у судовому порядку.

Сплата штрафу не звільняє суб`єкта реклами від усунення виявлених порушень вимог законодавства про рекламу.

Не сплачений у добровільному порядку штраф стягується в установленому законодавством порядку.

Так, судовим розглядом встановлено, що 13.05.2024 начальником Управління прийнято рішення №96 про накладення штрафу на Товариство за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. Іншим рішенням від 13.05.2024 №97 на відповідача накладено штраф у розмірі 5083,00 грн.

Доказів скасування рішень від 13.05.2024 №96 та №97 та/або добровільної сплати сум штрафу відповідач суду не надав.

Оскільки рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 13.05.2024 №96 та №97 відповідачем у визначені у ньому строки не оскаржено, штраф у добровільному порядку не сплачений, а факт вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена статтями 6 та 27 Закону України "Про рекламу", підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку про те, що викладені у позовній заяві доводи позивача та сформульовані позовні вимоги є обґрунтованими.

Відтак позов слід задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач, який є суб`єктом владних повноважень, витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не поніс, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області у справі №440/8627/24 - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Квіти Кременчука" (код ЄДРПОУ 05445184) на користь Державного бюджету України (код ЄДРПОУ 37959255, ГУК у Полт.обл/тг м.Полтава, р/р UA988999980313000106000016719, код 21081100, отримувач платежу ГУК у м. Полт.обл/тг м. Полтава, призначення платежу - оплата штрафу) штраф у розмірі 5083 (п`ять тисяч вісімдесят три) грн 00 коп та штраф у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн 00 коп.

Позивач: Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (код ЄДРПОУ 40358617; вул. Воскресенський узвіз, 7, м. Полтава, 36020);

Відповідач: Приватне акціонерне товариство "Квіти Кременчука" (код ЄДРПОУ 05445184; вул. Свіштовська, 6, м. Кременчук, Полтавська область, 39610).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.

Суддя Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено04.10.2024
Номер документу122035646
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/8627/24

Рішення від 02.10.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні