Рішення
від 23.09.2024 по справі 500/3182/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/3182/24

23 вересня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Щепанюк Ю.Ю.

представника позивача Ленько Р.І.

представника відповідача Брик В.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 02.11.2023 ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» отримало Рішення № 60048 від 02.11.2023 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, прийнятого відповідачем відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності за період з 15.05.2023 по 10.10.2023, що відповідає кодам податкової інформації, які є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

27.12.2023 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 1 з додатками (сканкопії документів) на 95 аркушах.

Позивачем надано повний пакет документів, що підтверджує відсутність ведення ним діяльності з ознаками ризиковості.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.01.2024 № 559, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 27.12.2023 року № 1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

26.02.2024 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 2 з додатками (сканкопії документів за усіма господарськими операціями позивача за період 15.05.2023 по 10.10.2023).

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.03.2024 № 12594, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 26.02.2024 року № 2 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

03.05.2024 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 3 з додатками (повторне надання копій договорів оренди нежитлових приміщень, договорів на поставки товарів з постачальниками, договорів на поставки товарів з покупцями, договорів на транспортні перевезення з перевізниками, банківських виписок з особових рахунків, сертифікатів відповідності) на 179 аркушах.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.05.2024 № 25911, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 03.05.2024 року № 3 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зазначене рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.05.2024 № 25911 позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 24.05.2024 року прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Даною ухвалою встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 10.06.2024. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

За результатами декларування податку на прибуток за 2023 рік рівень податкової віддачі з податку на прибуток складає 0,5 % (дохід (рядок 01) 25104,4 тис. грн.), об`єкт оподаткування (рядок 4) - 654,8 тис. грн.), податок на прибуток ( рядок 19) - 117,9 тис. грн.

За результатами декларування податку на прибуток за 1 кв.2024 року рівень податкової віддачі з податку на прибуток складає 0 % (дохід (рядок 01) 0 тис. грн.), об`єкт оподаткування (рядок 4) збитки - -120,9 тис. грн.), податок на прибуток ( рядок 19) - 0 тис. грн.

Середньомісячна питома вага сплачених податкових платежів до бюджету (152,8 тис. грн.) в обсязі реалізації за виписаними податковими накладними /розрахунками коригування (25070,0 тис. грн.) у періоді з 01.05.2023 року по 31.12.2023 року складає 0,6 %.

Відтак, контролюючим органом зроблено висновок, що ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» не надано бухгалтерських документів щодо місць зберігання товару, інвентаризаційних описів, документів складського обліку товарів, пояснень щодо залишків товару, а саме цукру білого кристалічного обсягом 64,25 тонни.

Крім того, при наявності у товариства 2-х працівників, платником не надано пояснень щодо забезпечення трудовими ресурсами (комірниками, вантажниками, охороною тощо) та додаткового обладнання (навантажувачів, тощо).

Зогляду на наведене Комісія контролюючого органу 09.05.2024року на своєму засіданні (копія протоколу від 09.05.2024 №65 додається) прийняла оскаржуване рішення про відповідність ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» критеріям ризиковості, виходячи з наступного:

- недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції) (код податкової інформації 7 Довідника кодів);

- накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код податкової інформації 11 Довідника кодів).

На підставі викладеного представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 24.06.2024 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 13.08.2024 року о 11:30 год.

Ухвалою суду від 13.08.2024 року відкладено розгляд справи на 29.08.2024 року о 10:45 год.

Ухвалою суду від 29.08.2024, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) оголошено перерву до 23.09.2024 о 10:30 год. для підготовки до надання нових пояснень по справі.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з мотивів, викладених у позовній заяві та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов, просив у його задоволенні відмовити повністю.

Заслухавши сторін, дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Згідно інформаційних баз даних ДПС України станом на 01.11.2023 року стосовно ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» встановлено таке.

Основний вид діяльності згідно КВЕД:_46.36 - оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами.

02.11.2023 ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» отримало Рішення № 60048 від 02.11.2023 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, прийнятого відповідачем відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності за період з 15.05.2023 по 10.10.2023, що відповідає кодам податкової інформації, які є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, а саме:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;,

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

27.12.2023 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 1 з додатками (сканкопії документів) на 95 аркушах.

Позивачем надано повний пакет документів, що підтверджує відсутність ведення ним діяльності з ознаками ризиковості. На підтвердження проведених господарських операцій позивачем надані документи, чинність яких відповідачем не спростована:

-договори оренди нежитлових приміщень з Додатками 10 до порядку обліку платників податків і зборів - Форма № 20-ОПП;

-договори на поставки товарів з Постачальниками;

-договори на поставки товарів з Покупцями;

-договори на транспортні перевезення з Перевізниками;

-міжнародний контракт.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.01.2024 № 559, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 27.12.2023 року № 1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

А також зазначено про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг,

-первинні документи щодо зберігання,

-первинні документи щодо транспортування,

-первинні документи щодо навантаження продукції,

-первинні документи щодо розвантаження продукції,

-складські документи (інвентаризаційні описи),

-акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг),

-розрахунковий документ,

-банківська виписка з особових рахунків,

-накладна.

26.02.2024 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 2 з додатками (сканкопії документів за усіма господарськими операціями позивача за період 15.05.2023 по 10.10.2023) на 239 аркушах, які включали в себе:

-первинні документи щодо придбання товарів (видаткові накладні на придбання цукру, товарно-транспортні накладні від постачальника, банківські виписки про сплату за товар);

-первинні документи щодо реалізації товару (видаткові накладна, товарно- транспортні накладні на покупця, банківські виписки про оплату товару);

- первинні документи щодо транспортування продукції (акти виконаних робіт від перевізника, банківські виписки про оплату послуг).

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.03.2024 № 12594, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 26.02.2024 року № 2 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

А також зазначено про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-договір з додатками до нього,

-розрахунковий документ,

-банківська виписка з особових рахунків,

-складські документи (інвентаризаційні описи),

-сертифікат відповідності.

03.05.2024 позивачем на адресу відповідача було подано інформацію та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 3 з додатками (повторне надання копій договорів оренди нежитлових приміщень, договорів на поставки товарів з постачальниками, договорів на поставки товарів з покупцями, договорів на транспортні перевезення з перевізниками, банківських виписок з особових рахунків, сертифікатів відповідності) на 179 аркушах.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.05.2024 № 25911, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 03.05.2024 року № 3 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

А також зазначено про ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-складські документи (інвентаризаційні описи),

-розрахунковий документ,

-банківська виписка з особових рахунків.

Не погодившись із оскаржуваним рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.05.2024 № 25911 , позивач звернувся до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються нормами Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пп. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Підпунктом. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до п. 71.1 ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з пунктами 74.1, 74.3 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/ розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/ розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Додатками № 1 та № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.

Як видно з матеріалів справи, позивачем обґрунтовано реальність здійснених ним господарських операції з підтвердженням відповідними документами, надано інформацію щодо зазначених відповідачем у рішеннях підстав відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку.

Щодо 03 - коду податкової інформації:

За період здійснення господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 були укладені з Постачальниками Договори поставки цукру з ТОВ «РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР» (Ідентифікаційний код: 36153189) за номером № 28/КПЦ-23 від 03.05.2023 р. та ПП «АГРО-ЕКСПРЕС-СЕРВІС» (Ідентифікаційний код 30132761) № 76-Ц від 06.10.23 р., які є виробниками товару, а саме Цукор білий кристалічний (ДСТУ 4623:2006) код УКТЗЕД 1701991000.

Відповідно до п. 3.2. Договору № 28/КПЦ-23 від 03.05.2023 р. з ТОВ «РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР»: «При погодженні умов поставки Товару сторони керуються Міжнародними правилами Incoterms® 2010. Погоджені Сторонами умови поставки партії Товару вказують у Рахунку на оплату (На умовах FCA згідно Інкотермс 2010 - відвантаження продавцем товару з місця, що належить продавцеві наприклад, його склад, фабрика, магазин або зазначене в договорі місце, яке не належить продавцеві).».

Відповідно до п. 4.1. Договору № 76-Ц від 06.10.23 р. з ПП «АГРО-ЕКСПРЕС-СЕРВІС»: «Поставка Товару за цим Договором здійснюється на умовах EXW - самовивіз зі складу вказаного Продавцем, згідно правил «ІНКОТЕРМС 2000», в узгоджені Сторонами строки.».

Для подальшої реалізації товару товариством укладалися договори на перевезення товару з транспортно-експедиційними підприємствами або з перевізниками напряму.

Щодо 07 - коду податкової інформації:

За період здійснення господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 було виставлено лише 18 рахунків на оплату:

-за травень 2023 року: 2 рахунки, 2 видаткові накладні, 2 податкові накладні;

-за червень 2023 року: 6 рахунків, 6 видаткових накладних, 6 податкових накладних;

-за липень 2023 року: 1 рахунок, 1 видаткова накладна, 1 податкова накладна;

-за серпень 2023 року: реалізацій товару не було;

-за вересень 2023 року: 7 рахунків, 7 видаткових накладних, 7 податкових накладних;

-за жовтень 2023 року: 2 рахунки, 13 видаткових накладних, 9 податкових накладних.

В жовтні 2023 року ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» укладає договір поставки № 15-ФЦ від 06.10.2023 з ТОВ «МАНЧЕГО» на великий обсяг товару, тому було прийняте рішення про збільшення штату, та з 11.10.2023 приймається на посаду ще штатна одиниця.

Щодо 11 - коду податкової інформації:

За період здійснення господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 були укладено 14 договорів на поставку цукру з покупцями.

Згідно п. 3.2. ДОГОВІР ПОСТАВКИ: «Поставка Товару здійснюється партіями в термін 1-3 (один-три) дні, на умовах EXW Франко склад або DDP (відповідно до Міжнародних правил тлумачення торгових термінів «ІНКОТЕРМС 2020») погодженого сторонами у специфікації.»

EXW - самовивіз зі складу вказаного Продавцем, або DDP - поставка відбулася в момент, коли товар наданий у розпорядження покупця на ТЗ, який прибув і готовий до розвантаження в узгодженому місці призначення.

Виходячи з умов Договорів, доставка товару, відбувається зі складу Постачальника (виробника цукру) до складу Покупця.

Але для подальшої роботи підприємства, для виключення форс-мажорних обставин, було прийняте рішення орендувати складське приміщення.

Контрагентами Товариства є реальні суб`єкти підприємницької діяльності, з якими підписані Договори поставки, та продукція відпускається за умови безготівкового розрахунку.

Для доставки продукції по території України, Товариство власними силами та за власний рахунок здійснює пошук перевізників - юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, з якими укладає разові договори-заявки або договори про надання послуг з організації перевезень тривалого характеру.

Діяльність Товариства має стабільний та регулярний характер, постійно замовляє продукцію для подальшого постачання напряму, тільки у виробників цукру.

В листопаді 2023 року був укладений міжнародний контракт з польською компанією.

Господарські операції, за результатами яких Товариство складає податкові накладні, мають реальний характер, що підтверджується наявними у Товариства матеріально- технічними засобами, складськими приміщеннями, достатньою кількістю кваліфікованих працівників, а у разі потреби Товариство залучає на договірних засадах інших юридичних осіб (зокрема, для надання послуг з перевезення продукції та її складського зберігання).

Надана інформація є достовірною. Копії всіх зазначених вище документів в електронній формі додаються до цих пояснень і направляються до комісії ДПС.

У поясненнях № 2 від 26.02.2024 викладено наступну інформацію.

За період здійснення позивачем господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 було продано і відвантажено 1070,75 тон цукру, виставлено 18 рахунків на оплату:

За травень 2023 року: 2 рахунки, 2 видаткові накладні, 2 податкові накладні, а саме:

-ТОВ «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ХЛІБОКОМБІНАТ», код ЄДРПОУ 05495259, Договір поставки № 2-ФЦ від 11.05.2023 р.

-ТОВ «ВПК-УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 37023086, Договір поставки № 4-ФЦ від 24.05.2023 р.

За червень 2023 року: 6 рахунків, 6 видаткових накладних, 6 податкових накладних, а саме:

-ТОВ «КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД «КОНСЕРВАТОРІЯ», код ЄДРПОУ 35185378, Договір поставки № 5-ФЦ від 22.06.2023 р.;

-ТОВ «НАТУРА ПРОДУКТ», код ЄДРПОУ 45052813, Договір поставки № 8-ФЦ від 28.06.2023 р.;

-ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІМПЕРІАЛ ПЛЮС», код ЄДРПОУ 30284277, Договір поставки № 7-ФЦ від 27.06.2023 р.;

-ТОВ «ШАРЕЛЬ-ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 41321420, Договір поставки № 9-ФЦ від 28.06.2023 р.

За липень 2023 року: 1 рахунок, 1 видаткова накладна, 1 податкова накладна, а саме:

-ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВАНТА», код ЄДРПОУ 35495114, Договір поставки № 19906А від 29.06.2023 р.

За серпень 2023 року: реалізацій товару не було.

За вересень 2023 року: 7 рахунків, 7 видаткових накладних, 7 податкових накладних, а саме:

-ТОВ «МОНАРХ», код ЄДРПОУ 30542557, Договір поставки № 10-ФЦ від 07.09.2023 р.;

-ТОВ «МАКОВА КОМПАНІЯ», код ЄДРПОУ 38396632, Договір поставки № 11-ФЦ від 07.09.23 р.;

-ТОВ «ВЕЛЕСВІТ», код ЄДРПОУ 43306650, Договір поставки № 12-ФЦ від 07.09.2023 р.;

-ТОВ «РОДИНА КМ», код ЄДРПОУ 00375987, Договір поставки № 13-ФЦ від 08.09.2023 р.;

-ТОВ «ГОЛЬСКІ СВІТ КОМПАНІ», код ЄДРПОУ 21154931, Договір поставки № 3-ФЦ від 17.05.2023 р.;

-ФОП ОСОБА_1 , код ДРФО НОМЕР_1 , Договір поставки № 14-ФЦ від 22.09.2023 р.

За жовтень 2023 року: 2 рахунки, 13 видаткових накладних, 9 податкових накладних, а саме:

-ТОВ «СОМО», код ЄДРПОУ 43151631, Договір поставки № 16-ФЦ від 30.09.2023 р.;

-ТОВ «МАНЧЕГО», код ЄДРПОУ 42564935, Договір поставки № 15-ФЦ від 06.10.2023 р.

За листопад 2023 року: 1 рахунок, 2 ІНВОЙСА, 3 податкових накладних, 10 видаткових накладних, а саме:

-CUKIER PLUS sp. z o.o., Польща, NIP 7011112083, CONTRACT 1411 (EUR) від 14.11.2023 р.;

-ТОВ «МАНЧЕГО», код ЄДРПОУ 42564935, Договір поставки № 15-ФЦ від 06.10.2023 р.

За період здійснення господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 були укладені з Постачальниками Договори поставки цукру: з ТОВ «РАДЕХІВСЬКИЙ ЦУКОР» (Ідентифікаційний код: 36153189) за номером № 28/КПЦ-23 від 03.05.2023 р. та ПП «АГРО-ЕКСПРЕС-СЕРВІС» (Ідентифікаційний код 30132761) № 76-Ц від 06.10.2023 р., які є виробниками товару, а саме: цукор білий кристалічний (ДСТУ 4623:2006) код УКТЗЕД 1701991000. Виходячи з умов Договорів, доставка товару, відбувається зі складу Постачальника (виробника цукру) до складу Покупця на умовах: EXW - самовивіз зі складу вказаного Продавцем, або DDP - поставка відбулася в момент, коли товар наданий у розпорядження покупця на транспортний засіб, який прибув і готовий до розвантаження в узгодженому місці призначення. Для подальшої реалізації товару товариством укладалися договори на перевезення товару з транспортно-експедиційними підприємствами або з перевізниками напряму.

Платник не погоджується з віднесенням його до ризикових платників податків з огляду на те, що контрагентами ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» є реальні суб`єкти підприємницької діяльності, з якими підписані (укладені) Договори поставки, та продукція відпускається за умови безготівкового розрахунку.

Контрагентами Товариства є реальні суб`єкти підприємницької діяльності, з якими підписані Договори поставки, та продукція відпускається за умови безготівкового розрахунку.

Для доставки продукції по території України, позивач власними силами та за власний рахунок здійснює пошук перевізників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, з якими укладає разові договори-заявки або договори про надання послуг з організації перевезень тривалого характеру.

Діяльність позивача має стабільний та регулярний характер, позивач постійно замовляє продукцію для подальшого постачання напряму (безпосередньо), тільки у виробників цукру.

З листопада 2023 року позивач розпочав вести зовнішньоекономічну діяльність.

Господарські операції, за результатами яких позивач складає податкові накладні, мають реальний характер, що підтверджується наявними у позивача матеріально- технічними засобами, складськими приміщеннями, достатньою кількістю кваліфікованих працівників, а у разі потреби Товариство залучає на договірних засадах інших юридичних осіб (зокрема, для надання послуг з перевезення продукції та її складського зберігання).

Надана інформація є достовірною. Копії всіх зазначених вище документів в електронній формі додаються до цих пояснень і направляються до комісії ДПС.

У поясненнях № 3 від 03.05.2024 позивачем викладено наступну інформацію.

Відповідно до укладених договорів з постачальниками, умовою поставки є EXW - самовивіз зі складу вказаного продавцем, згідно правил «ІНКОТЕРМС 2010» в узгоджені сторонами строки.

Відповідно до укладених договорів з покупцями, умовою поставки є EXW Франко склад або DDP (відповідно до міжнародних правил тлумачення торгових термінів - «ІНКОТЕРМС 2010») склад покупця (пункт прийому-передачі товару), транспортом постачальника або за його рахунок.

Щодо податкової інформації з кодом 11, а саме - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності, надаємо пояснення.

Виконання зобов`язань за договорами поставки відбувається наступним чином: ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» закуповує цукор у цукрових заводів (постачальників) та реалізує кінцевим покупцям. Поставка цукру кінцевим покупцям здійснюється за допомогою перевізників, яких наймає ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» за власний рахунок або ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» вказує кінцевому покупцю адресу складу постачальника і кінцевий покупець самостійно забирає цукор зі складу постачальника своїм транспортом.

Таким чином, в господарських відносинах між ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» та контрагентами (покупцями), підприємство виступає саме постачальником товару, що підтверджується наявністю у ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» належних первинних документів, залучення фізичних і технічних можливостей для здійснення операцій з постачання товарів та наявністю зв`язку між фактом придбання такого товару і подальшою господарською діяльністю, що, в свою чергу, є обов`язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Дана правова позиція також відображена у Постанові Верховного Суду України від 27.10.2015 у справі №826/661/14 (№21-1539а15).

Також, як вбачається з наведених первинних документів та підтверджується договорами з контрагентами, в процесі здійснення господарської діяльності, ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» не має необхідності в використанні (придбанні, оренді, тощо) складських приміщень для зберігання товару, що в свою чергу вказує на відсутність складських документів (інвентаризаційних описів), первинних документів щодо навантаження продукції, первинних документів щодо розвантаження продукції та актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг).

Щодо податкової інформації з кодом 07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції). Було надано Пояснення, що за період здійснення господарських операцій з 15.05.2023 по 10.10.2023 (остання господарська операція відбулася 16.10.2023 р.) було продано і відвантажено 1070,75 тон цукру, виставлено 18 рахунків на оплату, що складає в середньому 2 господарські операції в місяць.

Платник не погоджується з віднесенням його до ризикових платників податків та просить виключити його з переліку ризикових суб`єктів господарювання з огляду на наступне.

За період включення ТОВ «ФАЙНИЙ ЦУКОР» в перелік платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, до ГУ ДПС у Тернопільський обл. були надані усі наявні документи такі як, договори з постачальниками, покупцями і перевізниками, договори оренди нежитлових приміщень, первинні документи щодо постачання, придбання товарів, акти виконаних послуг, банківські виписки з особових рахунків.

Контрагентами Товариства є реальні суб`єкти підприємницької діяльності, з якими підписані Договори поставки, та продукція відпускається за умови безготівкового розрахунку.

Відповідно до Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (далі - Закон України № 128), розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом України № 128, зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну. Виходячи з Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX, підприємство не може надати розрахункові документи до ГУ ДПС у Тернопільський обл., так як всі розрахунки з контрагентами проводяться виключно в безготівковому розрахунку.

Отже, позивачем надано детальну та вичерпну інформацію з підтвердженням відповідними документами щодо реальності здійснення позивачем господарських операцій, у тому числі за період з 15.05.2023 по 10.10.2023, та відсутність підстав для відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, « 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.».

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/ розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

-інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/ невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком № 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Так, у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Наказом ДПС України від 11.01.2023 року № 17 «Про затвердження довідника кодів податкової інформації» затверджено довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з додатком 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Отже, позивачем надано детальну та вичерпну інформацію з підтвердженням відповідними документами щодо реальності здійснення позивачем господарських операцій, у тому числі за період з 15.05.2023 по 10.10.2023, та відсутність підстав для відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку.

У зв`язку із цим, відповідачем незаконно та за відсутності підстав віднесено до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому суд вважає, що оскаржуване Рішення є протиправними та підлягає скасуванню.

У зв`язку із цим, належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у спосіб та у порядку встановленому Порядком № 1165.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (частина перша статті 139 КАС України).

Оскільки, позов підлягає до задоволення, то до відшкодування позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 3028.00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області від 09.05.22024 №25911 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Тернопільській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3 028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Тернопільській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 30 вересня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАЙНИЙ ЦУКОР" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Петриківська, 16, приміщення 36,м. Тернопіль,Тернопільський р-н, Тернопільська обл.,46009 код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_2 );

відповідач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46003 код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637);

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2024
Оприлюднено04.10.2024
Номер документу122035907
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —500/3182/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 23.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 23.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні