П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/28192/23 Головуючий суддя 1-ої інстанції - Лавренчук О.В.
Суддя-доповідач - Біла Л.М.
18 вересня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Білої Л.М.
суддів: Матохнюка Д.Б. Гонтарука В. М. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Лунь Т. С.,
представників позивача - Шахрая Т.С., Чорноморця О.В., Крючкова В.О., Бортніка О.О.
представників відповідача - Косигіної О.Б., Шимка О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житомирської митниці на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ноуліміт" до Житомирської митниці про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ноуліміт" звернулось до суду з позовом до Житомирської митниці у якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Житомирської митниці про визначення коду товару №КТ-UA101000-0030-2023 від 18 серпня 2023 року.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року позов задоволено в повному обсязі.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору.
В судовому засіданні представники відповідача доводи апеляційної скарги підтвердили в повному обсязі та за обставин, викладених в ній, просили задовольнити.
Представника позивача заперечили проти доводів апелянта та просили відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача та пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ноуліміт" зареєстроване в установленому законодавством порядку як суб`єкта господарювання.
Основним видом економічної діяльності ТОВ «НОУЛІМІТ» згідно КВЕД 2010 є Оптова торгівля тютюновими виробами.
13 червня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Ноуліміт" (покупець) та компанією ALCHEM EUROPE S.A. (продавець) укладено Контракт №05/06-23N (т. 1 а.с. 130-134).
18 липня 2023 року компанією-експортером ALCHEM EUROPE S.A. складено рахунок-фактуру №20230558 (т. 1 а.с. 32-35) на товари:
Товар №1: Нікотин чистий ЕР, митний тариф 2939.79.10, №САS 54-11-5, упаковка 20*5 циліндричні контейнери/л, партія 469103404010 5л, дата виготовлення 05.04.2023, строк придатності 04.04.2018, країна походження Індія.
Товар №2: нікотин бензоат соляний розчин (200 мг/мл) у 100% пропіленгліколі, митний тариф 2939.79.10, №САS 88660-53-1, упаковка 80*5, циліндричні контейнери/л, партія 112238, дата виготовлення 11.07.2023, строк придатності 10.07.2024.
В подальшому, представником декларанта було подано митну декларацію 23UA101020027964U5 (т. 1 а.с. 29-31) з метою митного оформлення в режимі імпорту товарів:
Товар №1: «Органічні сполуки рослинного походження: -Нікотин чистий, ЕР 100 літрів. (CAS №54-11-5, хімічна назва (назва 3-[(2S)-1- метил-2-(3піролідиніл) піридин], Молекулярна формула C10 H14 N2, Призначений для виготовлення рідин для електронних цигарок, партія №469103404010. Не аерозольне пакування - каністри по 5 літрів. Країна виробництва Індія. Виробник ALCHEM Intеrnаtіоnаl Prіvate Limited, чистота 99,6%.
Товар №2: Органічні сполуки рослинного походження - солі нікотину: - Сіль Нікотинбензоату, розчин (200мг/мл) у 100%-му пропіленгліколі - 400 кг. (CAS №88660-53-1, хімічна назва nicotine benzoate, синоніми: (S)-3-(1-Methylpyrrolidin-2-yl) pyridine benzoate, (S)-3-(1 -Methylpyrrolidin-2-yl) pyridinebenzoate, Молекулярна формула C17H20N2O2, партія 11223В. Призначений для виготовлення рідин для електронних цигарок. Не аерозольне пакування, бочки по 5 кг. на піддоні. Країна виробництва - Індія. Виробник ALCHEM EUROPE S.A..
У графі 33 вказано код товару 1 та товару 2 згідно з УКТ ЗЕД - 29397910.
За результатами перевірки митної декларації 23UA101020027964U5, Житомирська митниця прийняла Картку відмови у митному оформленні (випуску) товарів №UA101020/2023/001423 (т. 1 а.с. 27-28). Причиною відмови у митному оформленні (випуску) товарів вказано: митне оформлення товару не може бути здійснено (чи завершено) у зв`язку з тим, що відомості, внесені до графи 33 митної декларації щодо коду товару №2 згідно УКТЗЕД не відповідають рішенню митного органу №КТ-UA101000-0030-2023 від 18.08.2023 про визначення коду товару, яким товар класифіковано в товарній підкатегорії 2404120010, і це є обов`язковим до виконання суб`єктами ЗЕД, чим порушено вимоги ст. 69, 257, 266 Митного кодексу України (т. 1 а.с. 27-28).
Отже, підставою для відмови у митному оформленні (випуску) товарів є рішення Житомирської митниці про визначення коду товару від 18.08.2023 №№КТ-UA101000-0030-2023, яке є спірним у даній адміністративній справі.
У розділі 4 Рішення Житомирської митниці про визначення коду товару від 18.08.2023 №КТ-UA101000-0030-2023 "Висновок" вказано опис товару: «Рідка нікотинова основа, що використовується в електронних сигаретах розчин солі нікотинбензоату, розчин (200 мг/мл) у 100%-му пропіленгліколі 400 кг. CAS № 88660-53-1, хімічна назва nicotine benzoate, CAS № 57-55-6, хімічна назва propylene glycol. Призначений для виготовлення рідин електронних цигарок. Не аерозольне пакування , бочки по 5 кг. на піддоні. Країна виробництва - ІТ. Виробник ALCHEM EUROPE S.A.», тобто товар слід класифікувати за кодом згідно УКТ ЗЕД 2404120010. Код товару (графа 33 ВМД) 2404120010 (т. 1 а.с. 25-26).
Вважаючи рішення відповідача про визначення коду товару від 18.08.2023 №КТ-UA101000-0030-2023 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Пунктом 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України визначено, що митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини першої статті 246 Митного кодексу України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Згідно із частиною 1 статті 248 Митного кодексу України, митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Частиною першою статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Відповідно до частини першої статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Частиною другою цієї статті визначено, що митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
Відповідно до частини третьої - на вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
В силу ж вимог частини четвертої, - у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) визначено Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 р. № 428.
Відповідно до п. 2 вказаного Порядку УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.
Статтею 1 Закону України від 19.10.2022 № 2697-ІХ "Про Митний тариф України" встановлено, що Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими (ч.ч. 1, 2, 4, 7 ст. 69 МК України).
В пункті 2 розділу І "Загальні положення" Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 за № 1085/21397) наведені наступні визначення:
- класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України», з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику відповідно до вимог Митного кодексу України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.
- рішення щодо класифікації товарів - рішення митного органу, яке приймається за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Пунктами 1, 2, 3, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Отже, зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.
Як встановлено з матеріалів справи, оскаржуваним рішенням митного органу про визначення коду товару від 18.08.2023 №КТ-UA101000-0030-2023 змінено код за УКТ ЗЕД із 2939791000 на 2404120010 щодо товару, який позивач ідентифікував, як: "Органічні сполуки рослинного походження - солі нікотину: - Сіль Нікотинбензоату, розчин (200мг/мл) у 100%-му пропіленгліколі - 400 кг. (CAS №88660-53-1, хімічна назва nicotine benzoate, синоніми: (S)-3-(1-Methylpyrrolidin-2-yl) pyridine benzoate, (S)-3-(1 -Methylpyrrolidin-2-yl) pyridinebenzoate, Молекулярна формула C17H20N2O2, партія 11223В. Призначений для виготовлення рідин для електронних цигарок", а відповідач ідентифікував товар, як "Рідка нікотинова основа, що використовується в електронних сигаретах розчин солі нікотинбензоату, розчин (200 мг/мл) у 100%-му пропіленгліколі 400 кг. CAS № 88660-53-1, хімічна назва nicotine benzoate, CAS № 57-55-6, хімічна назва propylene glycol. Призначений для виготовлення рідин електронних цигарок".
Згідно пояснень до товарної позиції 2404, що затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 14.12.2022 № 543 та набрали чинності з 01.01.2023, "Продукти, що містять тютюн, відновлений тютюн, нікотин, замінники тютюну або нікотину, призначені для вдихання без горіння; інші нікотиновмісні продукти призначені для забезпечення надходження нікотину в тіло людини"
- продукти призначені для вдихання без горіння:
2404 12 00 - інші, з вмістом нікотину;
2404 12 00 10 - рідини, що використовуються в електронних сигаретах, що містяться, зокрема в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях.
До цієї товарної позиції включаються: (А) Продукти, що містять тютюн, відновлений тютюн, нікотин, замінники тютюну та нікотину, що призначені для вдихання без горіння, як визначено у примітці 3 до цієї групи. Ці продукти включають, серед іншого (inter alia): (1) розчини, що містять нікотин, призначені для використання в електронних сигаретах або аналогічних персональних електричних випарних пристроях; (2) вироби, що містять тютюн або відновлений тютюн, у різних формах (наприклад, у вигляді смужок або гранул), призначені для використання в системах нагрівання тютюну, в яких нагрівання здійснюється електричними пристроями (системи електричного нагрівання тютюну (electrically heated tobacco systems, EHTS)), хімічними реакціями, з використанням вуглецевого джерела тепла (тютюнові вироби з вугільним нагріванням (carbon heated tobacco products, CHTP)) або іншими способами; (3) продукти, що містять замінники тютюну та нікотину, але які не містять тютюн, відновлений тютюн або нікотин, та призначені для використання в електронних сигаретах або аналогічних персональних електричних випарних пристроях; (4) аналогічні продукти, призначені для використання у пристроях, які виробляють аерозоль для вдихання інакше, ніж шляхом нагрівання, наприклад, за допомогою хімічного процесу або ультразвукового розпилення. (5) одноразові електронні сигарети (одноразові е-сигарети) та аналогічні одноразові персональні електричні випарні пристрої містять продукт (наприклад, рідину для електронних сигарет, гель), призначений для вдихання без спалювання та вбудований у корпус механізм доставки продукту. Одноразові електронні сигарети призначені для утилізації після використання продукту для вдихання або після розряджання акумулятора (тобто вони не призначені для заправки рідиною, гелем тощо або для підзарядки акумулятора). (B) Інші продукти, що містять нікотин, але не містять тютюн або відновлений тютюн, призначені для надходження нікотину в організм людини шляхом жування, розчинення, вдихання, трансдермального всмоктування або будь-яким іншим сліндричні контейнери/л, партія 112238, дата виготовлення 11.07.2023, строк придатності 10.07.2024.
До цієї товарної позиції не включаються: (а) продукти, що містять тютюн, відновлений тютюн або замінники тютюну, призначені для вдихання після спалювання (товарні позиції 2402 та 2403), а також жувальний та нюхальний тютюн (товарна позиція 2403); (б) нікотин (токсичний алкалоїд, екстрагований з тютюну, а також цей алкалоїд, отриманий шляхом хімічного синтезу) (товарна позиція 2939).
При декларуванні товару №2 декларантом визначено спірний товар за кодом товарної позиції 2939.
Згідно з поясненнями до товарної позиції 2939, що затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 14.12.2022 № 543 та набрали чинності з 01.01.2023:
2939 Алкалоїди, природні або синтезовані, та їх солі, прості і складні ефіри та інші похідні:
2939 79 - інші:
2939 79 10 00 - нікотин та його солі, ефіри та його інші похідні.
(G) Нікотин та його солі Нікотин*, алкалоїд, який присутній у листях тютюну; може бути одержаний також синтетичним шляхом. Безбарвна рідина, що темніє на повітрі до коричневого кольору, має властивий різкий запах. Сильна основа, токсичний, утворює кристалічні солі; застосовується як фунгіцид та інсектицид для захисту рослин.
1. Якщо в контексті не обумовлено інше, до товарних позицій цієї групи включаються лише: (a) окремі органічні сполуки визначеного хімічного складу, які містять або не містять домішок; (b) суміші двох або більше ізомерів тієї самої органічної сполуки (які містять або не містять домішок), за винятком сумішей ізомерів ациклічних вуглеводнів (крім стереоізомерів), насичених або ненасичених (група 27); (c) продукти товарних позицій 29362939 або прості ефіри цукрів, ацеталі цукрів та складні ефіри цукрів та їх солі товарної позиції 2940, або продукти товарної позиції 2941, із визначеним або невизначеним хімічним складом; (d) продукти, зазначені у пунктах (а), (b) або (c), розчинені у воді; (e) продукти, зазначені у пунктах (а), (b) або (c), розчинені в інших розчинниках, за умови що розчинення є звичайною і необхідною умовою їх зберігання або транспортування, із збереженням властивостей зазначених продуктів, що не допускає їх використання для інших цілей, що відрізняються від традиційних; (f) продукти, зазначені у пунктах (а), (b), (c), (d) або (e), з доданням стабілізуючих речовин (включаючи агент (добавку), що запобігає злежуванню), необхідних для їх зберігання або транспортування; (g) продукти, зазначені у пунктах (а), (b), (c), (d), (e) або (f), із доданням протипилового засобу або барвника чи духмяної речовини або блювотного засобу з метою забезпечення безпеки або для полегшення їх ідентифікації, із збереженням властивостей зазначених продуктів, що не допускає їх використання для інших цілей, що відрізняються від традиційних; (h) такі продукти, розведені до стандартних концентрацій для виробництва азобарвників: солі діазонію, речовини, що вступають у реакцію сполучення з цими солями, аміни, що діазотуються, та їх солі.
Судом першої інстанції було встановлено, що позивачем відповідно до товаросупровідних документів надавались відповідачу наступні документи, які стосуються спірного товару:
- інвойс від 18.07.2023 №20230558 містить інформацію, що товар: нікотин бензоат соляний розчин (200 мг/мл) у 100% пропіленгліколі, митний тариф 2939.79.10 (т. 1 а.с. 32-35);
- пакувальний лист від 18.07.2023 №20230558 містить інформацію, що товар: нікотин бензоат соляний розчин (200 мг/мл) у 100% пропіленгліколі, митний тариф 2939.79.10 (т. 1 а.с. 38-39);
- сертифікат аналізу від 18.07.2023 №23N138В (т. 1 а.с. 63-64) містить наступну інформацію про товар: високоякісний NICSELECT нікотин бензоат соляний розчин (200 мг/мл нікотин) у пропіленгліколі 100%, дата виготовлення 11.07.2023, номер партії 11223В (т. 1 а.с. 64);
- паспорт безпеки (т. 1 а.с. 81-91, 92-102) згідно з Регламентом (ЄС) №1907/2006 на бензоат нікотину у пропіленгліколі, який охоплює такі продукти: бензоат нікотину (концентрація: >=25% -
В свою чергу, відповідно до копії Висновку №142000-3203-0267 Управління експертиз та досліджень харчової продукції, напоїв та біологічно - активних речовин Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (т. 1 а.с. 136-142, далі - Висновок №142000-3203-0267 від 11.08.2023) встановлено, що "У складі проби з найменуванням на маркувальній етикетці "Сіль нікотинбензоату" (товар №2), що має вигляд помаранчевої рідини з специфічним запахом, виявлено нікотину бензоату та пропіленгліколь, інші компоненти не виявлені, що не протирічить відомостям щодо складу товару №2 у гр. МД (ІМ 40 ДЕ) від 27.07.2023 23UA101020027964U5.
З урахуванням висновку №142000-3203-0267, митний орган дійшов висновку, що товар №2 необхідно класифікувати за кодом 2404, оскільки, на їх переконання, товар "Сіль Нікотинбензоату, розчин (200мг/мл) у стовідсотковому розчині пропіленгліколі" відноситься до категорії рідких нікотинових сольових основ.
Отже, Висновком №142000-3203-0267 від 11.08.2023 підтверджено, що до складу товару №2 згідно МД 23UA101020027964U5 входить дві хімічні речовини: нікотину бензоату та пропіленгліколь.
В свою чергу, дослідивши роз`яснення СЛЕД Держмитслужби від 24.10.2023 №7.17-1/7.17-32-03/7.19/6870 суд першої інстанції дійшов висновку, що СЛЕД Держмитслужби підтверджує пояснення та позицію позивача, що для збереження хімічної стабільності, що включає незмінність складу та властивостей товару "сіль нікотину бензоату" необхідною умовою є низький температурний режим при якому температура зовнішнього середовища не повинна перевищувати плюс 5 °С.
Натомість, транспортування спірного товару відбувалось у липні 2023 року, коли середня температура в Україні у цьому місяці є значно вищою, ніж максимально встановлена (до 8 градусів за Цельсієм) для того, щоб "сіль нікотину бензоату" залишалась стабільною речовиною та могла зберігатись тривалий час, тобто значно більше ніж 7 днів.
Окрім того, як вбачається із паспорту безпеки продукту та не заперечується відповідачем, температура зберігання "бензоат нікотину у пропіленгліколі" становить плюс 20 °С, а тривалість зберігання за такої температури - до двох років.
Таким чином, судом першої інстанції вірно зауважено, що умови та тривалість зберігання товару "бензоат нікотину у 100% пропіленгліколі" більш адаптований до навколишнього середовища літнього місяця у порівнянні з умовами, необхідними для тривалого, тобто більше ніж 7 днів, зберігання "Солі бензоат нікотину" без зміни його стабільного стану.
З урахуванням викладеного судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що пропіленгліколь використовується для хімічної стабілізації солей бензоат нікотину, що є необхідним для їх зберігання та/або транспортування тривалий час, а доцільність поєднання нікотину бензоату саме з 100% пропіленгліколем визначено виробником товару та не є беззаперечним доказом віднесення такої суміші до категорії рідких нікотинових основ, що використовуються в електронних сигаретах.
Так, змінюючи код за УКТ ЗЕД із 2939791000 на 2404120010 щодо товару, який позивач ідентифікував, як: "Органічні сполуки рослинного походження - солі нікотину: - Сіль Нікотинбензоату, розчин (200мг/мл) у стовідсотковому пропіленгліколі, відповідач ідентифікував такий товар, як "Рідка нікотинова основа, що використовується в електронних сигаретах.
Вирішуючи питання, чи є речовина "солі бензоат нікотину у 100% пропіленгліколі" рідкою нікотиновою основою, що використовується в електронних сигаретах чи органічною сполукою рослинного походження, слід врахувати наступне.
У Висновку №142000-3203-0267 від 11.08.2023 вказано: "У складі проби з найменуванням на маркувальній етикетці "Сіль нікотинбензоату" (товар №2), що має вигляд помаранчевої рідини з специфічним запахом, виявлено нікотину бензоату та пропіленгліколь, інші компоненти не виявлені, що не протирічить відомостям щодо складу товару №2 у гр. МД (ІМ 40 ДЕ) від 27.07.2023 23UA101020027964U5.
При цьому, у Висновку №142000-3203-0267 від 11.08.2023 зазначено: "Експериментально перевірити кількісний вміст нікотину бензоату у складі проби №2 не видається можливим через відсутність стандартного зразка цієї речовини".
Також, у Висновку №142000-3203-0267 від 11.08.2023 зазначено: "Нормативне визначення понять "сильнодіючі речовини" та "Отруйні речовини" та затверджені їх переліки в Україні на сьогодні відсутні. З урахуванням цього експертами СЛЕД Держмитслужби встановлюються належність товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних лікарських засобів, перелік яких нормативно затверджені вищевказаними постановою Кабінету Міністрів України".
Таким чином, судова колегія погоджується з позицією суду першої інстанції стосовно відсутності належних доказів в підтвердження того, що концентрація пропіленгліколю у спірному товарі є нижчою, ніж зазначено виробником -100%, а тому застосування терміну "нікотинові основи", за умови, що концентрація таких основ не перевищує 50%, до спірного товару за цим критерієм є помилковим.
В контексті спірних правовідносин, суд першої інстанції доцільно врахував інформацію, що міститься у паспорті безпеки, згідно з регламентом (ЄС) №1907/2006, яка, на переконання суду, має вагоме значення при вирішенні питання щодо класифікації спірного товару згідно УКТ ЗЕД.
Так, згідно паспорту безпеки продукту ">=25% -
1.3 "Використання речовини/суміші" - професійне застосування;
"Інформація про постачальника цього паспорта безпеки": назва компанії ALCHEM EUROPE S.A.
2.1 "Класифікація речовин або суміші" Регламент (ЄС) №1272/2008 :
- гостра токсичність;
- небезпечний для водного середовища;
- смертельний при контакті зі шкірою; токсичний при ковтанні; токсичний при вдиханні;
7.2 "Додаткова інформація про умови зберігання.": Рекомендована температура зберігання 20 градусів за Цельсієм.
8.2 "Засоби контролю за небезпечним впливом":
- під час використання не їсти, не пити і не палити;
- носіть захисні окуляри;
10.1 "інформація про токсичні ефекти":
- токсичний при ковтанні або вдиханні;
- смертельний при контакті зі шкірою.
Отже, речовина ">=25% -
Відтак, рідини, які використовуються в електронних сигаретах, - рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах ( виріб, який може бути використаний для вдихання аерозолів (парів), що утворюються внаслідок нагрівання компонентами такого виробу рідин).
З урахуванням викладеного суд першої інстанції дійшов висновку, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції, що вдихання парів, які утворюються при нагріванні компонентів, що входять до складу рідин, які використовуються в електронних сигаретах, є безумовним. Однак, гостра токсичність речовини ">=25% -
Підсумовуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про обгрунтованість висновків суду першої інстанції щодо правомірності визначення позивачем коду спірного товару за УКТ ЗЕД 29397910, що свідчить про наявність відстав для визнання оскаржуваного рішення митного органу протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
В контексті викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
До того ж, судова колегія зауважує, що всі доводи апеляційної скарги є ідентичні доводам відзиву на позовну заяву, які були ретельно дослідженні судом першої інстанції та отримали повну та об`єктивну оцінку.
При цьому, надаючи оцінку доводам апеляційної скарги, судова колегія враховує, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Житомирської митниці залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України
Постанова суду складена в повному обсязі 02 жовтня 2024 року.
Головуючий Біла Л.М. Судді Матохнюк Д.Б. Гонтарук В. М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122038191 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Біла Л.М.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні