Ухвала
від 01.10.2024 по справі 904/3443/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про продовження строку підготовчого провадження

та відкладення підготовчого засідання

01.10.2024 м. ДніпроСправа № 904/3443/24

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Фещенко Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Стойчан В.В.

та представників:

від позивача: Тищенко А.І.;

від відповідача: не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку підготовчого провадження справу

за позовом Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (м. Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Високовольтні мережі" (м. Дніпро)

про стягнення заборгованості за договором про надання послуг з передачі електричної енергії № 0535-02041-ПП від 01.01.2024 у загальному розмірі 2 275 002 грн. 79 коп. Суддя Фещенко Ю.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Високовольтні мережі" (далі - відповідач) заборгованість за договором про надання послуг з передачі електричної енергії № 0535-02041-ПП від 01.01.2024 у загальному розмірі 2 275 002 грн. 79 коп.

Ціна позову складається з наступних сум:

- 2 228 473 грн. 68 коп. - основний борг;

- 8 881 грн. 51 коп. - інфляційні втрати;

- 37 647 грн. 60 коп. - 3% річних.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань за договором про надання послуг з передачі електричної енергії № 0535-02041-ПП від 01.01.2024 в частині повного та своєчасного розрахунку за надані позивачем послуги передачі електричної енергії, внаслідок чого у відповідача перед позивачем утворилась заборгованість в сумі 2 228 473 грн. 68 коп. На підставі статті 625 Цивільного кодексу України позивач нарахував та просить суд стягнути з відповідача інфляційні втрати за період з 09.02.2024 по 03.07.2024 у сумі 8 881 грн. 51 коп., а також 3% річних за період прострочення з 19.01.2024 по 16.07.2024 у сумі 37 647 грн. 60 коп.

Також позивач просить суд стягнути з відповідача на свою користь витрати по сплаті судового збору у розмірі 27 300 грн. 03 коп.

Ухвалою суду від 07.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 03.09.2024.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшла заява (вх. суду №38602/24 від 15.08.2024), в якій він просить суд надати можливість представнику позивача прийняти участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

За відомостями Відділу інформаційно-технічного забезпечення суду у Господарському суді Дніпропетровської області була наявна технічна можливість для проведення наступного судового засідання в режимі відеоконференції.

Враховуючи вказане, ухвалою суду від 16.08.2024 заяву позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів було задоволено судом.

Від відповідача за допомогою системи "Електронний суд" надійшло клопотання про продовження процесуального строку (вх. суду № 39553/24 від 22.08.2024), в якому він просить суд продовжити строк надання відзиву на позовну заяву на 15 днів та відкласти підготовче засідання.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшли заперечення на клопотання відповідача про продовження процесуального строку (вх. суду № 40171/24 від 27.08.2024), в яких він просить суд у задоволенні клопотання відповідача відмовити, посилаючись на таке:

- позивач заперечує щодо задоволення клопотання про продовження процесуального строку ще на п`ятнадцять днів. Позивач не може погодитися з наведеними доводами та вважати їх недостатніми та необґрунтованими для поновлення строку на подання відзиву на позовну заяву;

- відповідною квитанцією зафіксовано, що відповідач отримав копію позову з додатками 02.08.2024 о 16 год. 00 хв.;

- у клопотанні від 21.08.2024, відповідач посилається на загальні обставини, що нібито перешкоджають йому своєчасно надати відзив на позовну заяву. В той же час відповідач не надав жодних належних доказів на підтвердження доводів зазначених у даному клопотанні;

- отже, відповідачем не наведено поважних причин для продовження процесуального строку для подачі відзиву на позовну заяву на п`ятнадцять днів, тому позивач вважає, що таке клопотання не підлягає задоволенню.

Від відповідача за допомогою системи "Електронний суд" надійшло клопотання (вх. суду № 40371/24 від 28.08.2024), в якому він просить суд відкласти розгляд справи та надати можливість представнику відповідача прийняти участь у наступному судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшло клопотання (вх. суду № 40894/24 від 30.08.2024), в якому він просить суд провести підготовче засідання 03.09.2024 без участі представника позивача у зв`язку з його участю в судовому засіданні в іншому судовому провадженні.

У підготовче засідання 03.09.2024 представники позивача та відповідача не з`явились, при цьому судом враховані їх клопотання про відкладення розгляду справи, про надання можливості представнику відповідача прийняти участь у наступному судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та про проведення судового засідання без участі представника позивача, які були задоволені судом.

Враховуючи вказане, ухвалою суду від 03.09.2024 підготовче засідання було відкладено на 17.09.2024.

Від відповідача за допомогою системи "Електронний суд" надійшов відзив на позовну заяву (вх. суду № 43318/24 від 13.09.2024), в якому він обґрунтовує власну правову позицію наступним:

- відповідач повідомляє, що не згодний з актами-коригуваннями за період січень-травень 2024 року, оскільки в об`єми, зазначені в актах-коригуваннях безпідставно включені об`єми понаднормових технологічних витрат електричної енергії (далі - ТВЕ) , які виникли внаслідок передачі електричної енергії самим позивачем мережами відповідача. Саме позивач створив додаткові об`єми втрат в мережах ОСР, а тому саме він повинен нести тягар оплати таких втрат, оскільки їх компенсація включена в тариф передачі електричної енергії. Загалом відповідач не погоджується з об`ємами та вартістю наданої послуги: у січні 2024 року - об`єм ТВЕ 747,737 МВтг на суму 474 277,620 грн.; у лютому 2024 року - об`єми ТОВ "СІС-"Сода" 24,181 МВтг та об`єми ТВЕ 581,807 МВтг, а загалом на 605,988 МВтг на суму 384 368,490 грн.; у березні 2024 року - об`єми ТОВ "СІС-"Сода" 34,287 МВтг та об`єми ТВЕ 600,606 МВтг, а загалом 634,893 МВтг, на суму 402 702,470 грн.; у квітні 2024 року - об`єм ТВЕ 315,169 МВтг на суму 199 906,650 грн.; у травні 2024 року - об`єм ТВЕ 363,979 МВтг на суму 230 866,060 грн. А загалом на 2 667,757 МВтг на суму 1 692 121,290 грн. З урахуванням оплат залишок заборгованості за розрахунком відповідача складає 536 352 грн. 39 коп.;

- ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" заявляє, що не погоджується з Актом коригування ПРА_К-0004522 від 13.06.2024 до Акту приймання - передачі послуги № ПРА-0002072 від 29.02.2024 та Актом-коригування № ПРА_К-0005280 від 25.06.2024 до Акту приймання-передачі послуги № ПРА-0002642 від 31.03.2024, оскільки частину донарахованих обсягів складають всі об`єми споживання споживача ТОВ "СІС "Сода2, що суперечить розділу ХІ КСП та договору, яким передбачено формування вартості послуг з передачі на підставі даних щодо обсягів технологічних витрат електричної енергії на її розподіл територією здійснення ліцензованої діяльності, як електричними мережами ОСР, так і електричними мережами інших власників Окрім того, позивачем не прийнято до уваги, що споживачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Слов`янська Індустріальна Спілка "Сода" не було припинено розподіл та постачання електричної енергії, оскільки на цьому об`єкті знаходяться військовослужбовці, які служать на фронті та здійснюють відбиття атак РФ на Україну на Сході України. Саме вони фактично здійснюють споживання електричної енергії. Місцезнаходження військових розташувань є секретною інформацію, яка охороняється державою, тому доступ на такі об`єкти стороннім особам заборонений. Отже, ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі", як оператор системи розподілу на платформі DATAHUB отримало від постачальника ТОВ "Нові енергетичні проекти" заявку № 308837 від 15.01.2024, відключення 30.01.2024 споживача ТОВ "СІС "Сода" (далі - споживач). Відповідач направив 22.01.2024 попередження споживачу на електрону адресу: sissoda@ukr.net., що до припинення (обмеження) постачання електричної енергії відповідно до умов договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, ПРРЕЕ та КСР з 30.01.2024 та 30.01.2024 представниками ОСР було виконано виїзд на об`єкт споживача, EIC: 62Z1299087275899 для здійснення припинення електроживлення, але споживання електроенергії не припинено у зв`язку з розташуванням військових формувань, які відмовили у доступі до території. У зв`язку із чим було складено акт недопуск № 31 від 30.01.2024. Отже, оскільки споживання електричної енергії без договору неможливе, то об`єми споживання ТОВ "СІС-Сода" продовжували відображатись ОСР на постачальника ТОВ "Нові енергетичні проекти". Окрім того, ОСР вважає, що вжив всі можливі дії в межах повноважень, для припинення постачання електричної енергії споживачу, але внаслідок протиправних дій споживача, що виявилися в формі не допуску представників ОСР до власних електроустановок, проведення відключення споживача не вбачалось можливим. Товариство вважає, що порушення зобов`язання ОСР щодо не відключення споживача згідно заявки ТОВ "Нові енергетичні проекти" на відключення споживача за заборгованість відбулося не з вини товариства (умислу або необережності), тому на ОСР не повинна застосовуватися відповідальність, передбачена пунктом 6.5. договору з електропостачальником. Також відповідач звертає увагу на те, що ОСР не має права здійснювати діяльність з постачання електричної енергії на роздрібному ринку, тому у разі обґрунтованої неможливості відключення споживача, з вини саме споживача, обсяги спожитої цим споживачем електричної енергії відповідач вважає повинні враховуватися саме за його електропостачальником. Отже, саме бездіяльність споживача призвела до неможливості відключення об`єкту споживача та подальше покладення обсягів ТОВ "СІС "Сода" на постачальника. Не погоджуючись з такою позицією товариства, постачальник звернувся до ПрАТ "НЕК "Укренерго" як Адміністратора комерційного обліку із листом щодо суперечностей в комерційному обліку за лютий 2024. Своїм рішенням від 02.04.2024 позивач, в якості АКО вирішив, що обсяги споживача ТОВ "СІС-Сода" повинні бути виключені з обсягів постачання електричної енергії постачальника ТОВ "Нові енергетичні проекти". Однак, при цьому, не зазначено, що в трати повинні бути покладені на ОСР. Таке ж саме рішення АКО було прийнято щодо обсягів березня 2024 року відповідач не погодився з таким рішенням АКО та направив позивачу лист-заперечення щодо рішення АКО. Позивач, як АКО звернувся до НКРЕКП з листом щодо проведення невиїзного заходу державного контролю стосовно невиконання рішення АКО. При цьому позивач в якості АКО самостійно, без дозволу та погодження провів зняття об`ємів споживання ТОВ "СІС "Сода" з постачальника та відніс їх на втрати ОСР. НКРЕКП направлено запит відповідачу стосовно надання інформації та повідомлення позиції товариства стосовно обставин. ТОВ "ДТЕК ВВМ" надано відповідь на запити НКРЕКП від 07.06.2024 № 6113/14.1.1/7-24 та від 03.07.2024 № 7153/14.1.1/7-24. Товариство вважає, що відсутні підстави для здійснення НКРЕКП невиїзного заходу державного контролю через те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" (із змінами) було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні". У свою чергу, протягом періоду воєнного стану за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов здійснюються за рішенням НКРЕКП. На підставі наведеного товариство вважає, що питання розрахунку за використану електричну енергію споживачем, а саме -Товариством з обмеженою відповідальністю "Слов`янська Індустріальна Спілка "Сода" (далі -ТОВ "СІС "Сода") не підпадають під визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" підстави для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю). Крім того, Законом України "Про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період" регулюються відносини, що виникають у зв`язку з передачею, постачанням і енергоносіїв в особливий період підприємствами ПЕК незалежно від власності, та їх взаємодію з органами державної влади, Збройними Силами України та іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, органами місцевого самоврядування, органами управління єдиної системи цивільного захисту, а також підприємствами, установами та організаціями галузей національної економіки, які настають із запровадженням особливого періоду, а статтею 4 вказаного Закону окремо проголошено, що основне завдання підприємств ПЕК в особливий період - передача (постачання) електричної та теплової енергії для потреб Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань. У свою чергу ТОВ "СІС "Сода" знаходиться у Слов`янській міський територіальній громаді (код UA14120210000056793), яка потерпає від бойових дій з 24.02.2022, а згідно з нормативним актом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій - Наказу № 309 від 22.12.2022 (із змінами) "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", ця територія віднесена до території, на яких ведуться (велися) бойові дії. Стосовно листа НЕК "Укренерго" від 03.06.2024 № 01/33193, то відповідач вважає його неправомірним та таким що містить недостовірну інформацію, так як товариством надавалася позиція щодо рішення АКО від 24.04.2024 № 01/24980 у відповіді ТОВ "Нові енергетичні проекти" та НЕК "Укренерго" від 30.04.2024 № 08-24/502. Це обумовлено тим, що порушення зобов`язання ОСР щодо не відключення споживача згідно з заявки ТОВ "Нові енергетичні проекти" на відключення споживача за заборгованість відбулося не з вини товариства умислу або необережності), тому на ОСР не повинна застосовуватися відповідальність, передбачена пунктом 6.5. договору електропостачальника. Також повідомлено, що товариство звернулося листом до НЕП, як постачальника електричної енергії вказавши на те, що відповідно до частини 25 пункту 5.2.2. ПРРЕЕ, постачальник зобов`язаний взаємодіяти з оператором системи з питань відключення (обмеження) споживачів у порядку, визначеному цими Правилами та законодавством, з проханням також долучитися до вирішення вищезазначених проблемних питань, в тому числі з забезпечення відключення споживача ТОВ "СІС Сода". Також ТОВ "ДТЕК високовольтні мережі" у зв`язку з ситуацією, що сталася вже неодноразово зверталося до НКРЕКП за відповідними роз`ясненнями, яким чином ОСР проводити відключення об`єктів Донецької області, до яких не допускають представників ОСР, посилаючись на те що на території розташовані сили самооборони, які виконують найважливіші у даний час функції з захисту територіальної цілісності нашої Держави. Однак, відповіді на такі запити так і не отримано У зв`язку з чим товариство повторно зауважило щодо необхідності невідкладно врегулювати питання заборони відключення об`єктів споживачів, на яких розташовані сили самооборони України, так як їх відключення може призвести до зменшення можливостей обороноздатності Донецького регіону та країни в цілому. Також, товариство звернуло увагу на те, що покладення обсягів споживання електричної енергії вказаних споживачів на втрати ОСР є неприпустимим, так як ОСР не повинно нести відповідальність за те, що не лишає енергозабезпечення об`єктів сил самооборони у критичний для нашої країни час, бо і так у зв`язку з постійними обстрілами об`єктів енергетичної інфраструктури та їх відновленням, знаходиться у скрутному становищі. Також, товариство просило НКРЕКП розглянути правомірність дій НЕК "Укренерго" щодо постійного зловживання своїми правами в частині надання недостовірних даних у листі від 03.06.2024 № 01/33193, та у разі виявлення відповідних порушень - здійснити заходи державного контролю стосовно НЕК "Укренерго". В результаті, заходи державного контролю за цим споживачем проведені не були, що вказує на те, що аргументи відповідача є справедливими та такими, що відповідають чинному законодавству. Окрім того, постачальником було направлено лист про відновлення електричної енергії споживачу у зв`язку із повним погашенням заборгованості перед постачальником;

- щодо формування надлишкових технологічних витрат внаслідок використання позивачем мереж відповідача для здійснення власної господарської діяльності. Внаслідок бойових дій, мережі позивача 330 кВт на території Донецької області пошкоджені та не функціонують. Позивач не відновлює власні електричні мережі, призначені для передачі електричної енергії, а здійснює таку передачу мережами ОСР, які не призначені для передачі електричної енергії, а лише для її розподілу. Мережі ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" мають більший відсоток технологічних втрат, тому призначені для розподілу електричної енергії. Передача такими мережами електричної енергії призводить для збільшення нормативних втрат у мережах ( ТВЕ) та формують додаткові, незаплановані витрати на закупівлю електричної енергії для покриття таких втрат на балансуючому ринку (небаланси). ТВЕ - технологічні витрати електричної енергії в електричних мережах за місцем провадження господарської діяльності з розподілу/передачі електричної енергії ОСР/НЕК. Втрати електроенергії в електромережі - це витрати електричної потужності при проходженні електричного струму через ЛЕП та електрообладнання системи електропостачання споживачів. Технологічні витрати електроенергії в електричних мережах - кількість електроенергії, яка дорівнює сумі втрат електроенергії в елементах електричних мереж, що виникають в них під час передачі електроенергії, витрат електроенергії на власні потреби підстанцій і розподільчих пунктів та витрат електроенергії на плавлення ожеледі. (ГНД 34.09.104-2003 Методика складання структури балансу електроенергії в електричних мережах 0,38-150 кВ, аналізу його складових і нормування технологічних витрат електроенергії) Транзитні технологічні втрати - втрати, що виникли в мережах ОСР під час передачі електроенергії між електроустановками суміжних ОСР, ОСП, споживачів. Транзит електричної енергії (транзит) - перетікання електричної енергії між електроустановками однієї або більше сторін через електроустановки третьої сторони (підпункт пункту 1.2.1 глави 1.2 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2451 від 01.12.2021). Обсяги втрат розраховуються у відповідності до "Методичних рекомендацій визначення технологічних витрат електричної енергії в трансформаторах і лініях електропередавання", затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 21.06.2013 № 399 (далі - Методика). Обсяг втрат залежить від технічних характеристик мережі (довжина ЛЕП, марка та переріз проводу, тип та потужність приєднаних трансформаторів), кількості годин роботи, обсягу перетікання електроенергії та графіку навантаження. Отже, втрати електроенергії в елементах мережі розраховано згідно з діючою Методикою, а саме: пункт 7.1.1. Втрати активної енергії у двообмоткових трансформаторах; пункт 7.1.2 Втрати реактивної енергії у двообмоткових трансформаторах; пункт 7.1.3. Втрати активної енергії у триобмоткових трансформаторах; пункт 7.1.4 Втрати реактивної енергії у триобмоткових трансформаторах; пункт 7.2.1 Втрати активної енергії у кВт/год. в проводах ПЛ; пункт 7.2.2 Втрати реактивної енергії у кВАр/год. в ПЛ; пункт 7.5.2 Втрати електроенергії в ізоляції ПЛ. У зв`язку з пошкодженням обладнання та електричних мереж НЕК "Укренерго" при бойових діях, протягом 2022-2024 року ТОВ "ДТЕК високольтні мережі" було вимушено власними електричними мережами забезпечити відбір електроенергії у НЕК "Укренерго" та передачу електроенергії на рівні 110кВ від ПС НЕК "Укренерго" споживачам Північної частини Донецької області, або від об`єктів виробника через мережі суміжного ОСР до ПС НЕК "Укренерго" по основним ПЛ 110 кВ. Транзит електричної енергії здійснювався по наступним ПЛ-110: ПЛ-110 кВ "Білицька - Іверська-1 відпайка Костянтинівка" 1; ПЛ-110 кВ " Слов`янськ - Крам ТЕЦ" ПЛ -110 кВ"ЛІП - КрамТЕЦ"; ПЛ -110 кВ " Слов`янськ -ЛІП"; ПЛ-110 кВ "Дружківка - Костянтинівка місто -Костянтинівка"; ПЛ -110 кВ "Дружківка -Новорайська -Костянтинівка". Відхилення від схеми нормального режиму мереж 110 кВ ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" призвело до збільшення втрат електричної енергії від транзиту електричної енергії власними мережами. Таким чином, з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу для НЕК "Укренерго" транзитними ЛЕП-110кВ відповідача, ТВЕ мають бути віднесені на баланс НЕК "Укренерго". Згідно із законодавством, для забезпечення суспільних інтересів та захисту прав усіх учасників Ринку, НЕК "Укренерго" має відносити на баланс НЕК "Укренерго" втрати електричної енергії в транзитних ПЛ шляхом зменшення сумарного відбору ОСР із мереж ОСП на 2 609 298 кВт*год відповідно за періоди січня-травня 2024 року. Однак, цього зроблено не було. В той же час, НЕК "Укренерго", порушуючи Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії (далі - Ліцензійні умови), затверджених Постановою НКРЕКП від 09.11.2017 № 1388 (із змінами), здійснює комерційні нарахування відповідачу вартості ТВЕ за цінами балансуючого ринку, в тому числі вартість втрат в транзитних ЛЕП. Окремо на ці самі обсяги НЕК "Укренерго" виставляє рахунки по тарифам на послуги з передачі електричної енергії, на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та інші;

- саме ПрАТ "НЕК "Укренерго" має утримувати належне йому майно, зокрема, ЛЕП-330кВ та ПС-330 на підконтрольній території України, та нести всі витрати, пов`язані з його утриманням. Також, чинним законодавством передбачено, що НЕК "Укренерго" зобов`язується надавати послуги з передачі електроенергії та здійснювати свою діяльність відповідно до чинного законодавства України, в тому числі ліцензій, відповідно до яких здійснюється господарська діяльність. Так, положеннями підпункту 3 пункту 2.3. Ліцензійних умов, встановлено що при провадженні ліцензійної діяльності ліцензіат повинен провадити ліцензовану діяльність виключно за місцем провадження господарської діяльності ліцензіата та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у документах, що додаються до заяви про отримання ліцензії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом до НКРЕКП). Нормами підпункту 36 пункту 2.3. Ліцензійних умов встановлено, що НЕК "Укренерго" має провадити діяльність з купівлі-продажу електричної енергії виключно для купівлі-продажу електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу електричними мережами, балансування, у тому числі з метою надання/отримання аварійної допомоги операторам системи передачі суміжних держав, та врегулювання небалансів. Але, у зв`язку з бездіяльністю позивача, відповідач вимушений був передачу на рівні 110 кВ споживачам Донецької області власними електричними мережами, фактично виконуючи послугу передачі електричної енергії. При цьому відповідач не має ніякої можливості відмовитись від такої передачі електричної енергії, оскільки в такому випадку майже всі споживачі Донецької області залишаться без електричної енергії. Однак цей факт позивачем ігнорується та виникає ситуація під час якої лише за рахунок відповідача світло в Донецькій області ще залишається. У зв`язку з такою ситуацією високі транзитні Перетоки електричної енергії створюють додаткові обсяги втрат електричної енергії від обсягів надходження електричної електроенергії в мережу ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі". Відповідач додатково зауважує, що позивач отримує компенсацію за технологічні витрати електричної енергії пов`язані з передачею, яка закладена у структуру тарифу на передачу. Так, до складу тарифу на передачу у 2023 та 2024 років для НЕК "Укренерго" включено "Витрати, пов`язані з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу" з урахуванням постанови НКРЕКП від 22.04.2019 № 585 "Про затвердження Порядку встановлення (формування) тарифу на послуги з передачі електричної енергії". До того ж, складова витрат в тарифі НЕК "Укренерго", пов`язаних з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу зросла з 8 991 855 тис. грн. у 2023 році до 12 842 711 тис. грн. у 2024 році. На підтвердження відповідач надає обґрунтування щодо тарифу для НЕК "Укренерго" на 2023 та 2024 рік, що є загальнодоступною інформацією, що розташована на сайті НКРЕКП: https://www.nerc.gov.ua/storage/app/uploads/public/63a/32f/25c/63a32f25c468d780202993.pdf; https://www.nerc.gov.ua/storage/app/uploads/public/657/444/c78/657444c784e98018739602.pdf. Отже, Позивач отримує компенсацію технологічних витрат електричної енергії на її передачу з тарифу, але в Донецькому регіоні ці втрати несе відповідач, так як здійснює передачу електроенергії своїми мережами замість позивача;

- відповідач зазначає, що у відповідності до статті 90 Господарського процесуального кодексу України учасник справи має право поставити в першій заяві по суті справи або у додатку до неї не більше десяти запитань іншому учаснику справи про обставини, що мають значення для справи. Учасник справи, якому поставлено питання іншим учасником справи, зобов`язаний надати вичерпну відповідь окремо на кожне питання по суті. У відповідності до вказаних положень та на підставі статті 41 Господарського процесуального кодексу України, відповідач вважає необхідним, з метою отримання відповіді, поставити позивачу наступні питання:

1. Яким чином змінились режими роботи електричних мереж ПрАТ "НЕК Укренерго" на території Донецької області та відповідно перетікання електричної енергії з мереж ПрАТ "НЕК Укренерго", виробників електричної енергії в мережі ТОВ "ДТЕК Високольтні мережі" починаючи з лютого 2022 року в порівнянні із схемою нормального режиму роботи мереж ПрАТ "НЕК Укренерго" на території Донецької області, яка існувала станом на 24.02.2022?

2. Чи відновлені всі пошкоджені мережі НЕК "Укренерго" в Донецькій області, які забезпечували відбір електричної енергії у виробників до 24.02.2022?

3. Чи використовує ПрАТ "НЕК Укренерго" мережі ТОВ "ДТЕК Високольтні мережі" для передачі електричної енергії. Якщо так, то на підставі яких нормативно-правових актів та/або погоджень?

4. Чи наявний між сторонами договір про спільне використання технологічних мереж ТОВ "ДТЕК Високольтні мережі" для передачі ПрАТ "НЕК Укренерго" електричної енергії мережами відповідача?

5. Який обсяг електричної енергії був переданий НЕК "Укренерго" мережами ТОВ "ДТЕК Високольтні мережі" в період січня-червня 2024 року?

6. Чи здійснює ПрАТ "НЕК Укренерго" відшкодування вартості технологічних витрат ТОВ "ДТЕК Високольтні мережі" , які виникли внаслідок використання мереж відповідача?

7. Чи включені у розрахунок обсягу послуги з диспетчерського (оперативно - технологічного управління) за період січень - червень 2024 року понаднормові технологічні витрати в мережі відповідача, які виникли внаслідок використання ПрАТ "НЕК Укренерго" мереж ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" для передачі електричної енергії. В якому обсязі помісячно?

Відповідач зазначає, що вказані питання складені з метою встановлення факту використання мереж відповідача позивачем для здійснення його власної ліцензованої діяльності з передачі електричної енергії. Встановлення даного факту буде сприяти вирішенню спору по суті, а саме встановлення реальних обсягів наданих послуг, розрахованих у чіткій відповідності до розділу ХІ КСП.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшло клопотання про проведення судового засідання без участі представника позивача (вх. суду № 43711/24 від 17.09.2024), в якому він просить суд провести підготовче засідання 17.09.2024 без участі представника позивача у зв`язку з його відпусткою та призначити наступне судове засідання з можливістю відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

У підготовче засідання 17.09.2024 з`явився представник відповідача, представник позивача у вказане засідання не з`явився, при цьому судом було враховане його клопотання про проведення засідання без участі його представника та призначення судового засідання з можливістю відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, які були задоволені судом.

Також, судом було відзначено, що відзив на позовну заяву поданий до суду лише 13.09.2024, тому строк на відповідь на відзив на позовну заяву станом на 17.09.2024 не закінчився.

Враховуючи вказане, ухвалою суду від 17.09.2024 підготовче засідання було відкладено на 01.10.2024.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшла відповідь на відзив на позовну заяву (вх. суду № 44116/24 від 18.09.2024), в якій він просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі, посилаючись на таке:

- надані до суду скріншоти з платформи ММС повністю доступні і для самого відповідача, оскільки він як користувач має повний доступ до свого персонального кабінету, тобто, він був цілком ознайомлений з даними по його точках EIC;

- розрахунки між учасниками ринку електричної енергії, в тому числі між НЕК "Укренерго" та ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі", здійснюються за допомогою системи управління ринком, виходячи з внесених до такої системи даних комерційного обліку Адміністратора комерційного обліку. Приписами пункту 5.1. договору передбачено, що для розрахунків за договором використовується плановий і фактичний обсяги наданої послуги з передачі електричної енергії (далі - Послуга);

- з метою проведення розрахунків за надані Послуги НЕК "Укренерго" використовує

сертифіковані дані АКО. При цьому використання інших даних при розрахунках між учасниками ринку електричної енергії, аніж дані комерційного обліку адміністратора комерційного обліку, що містяться в системі управління ринком ані чинним законодавством, що врегульовує спірні правовідносини, ані умовами договору про надання послуг з передачі електричної енергії не допускається. На момент складання актів використовувалися дані комерційного обліку, надані операторами систем як ППКО в ролі ОДКО до платформи MMS (через Датахаб) у відповідності до Порядку підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку (далі - Порядок) за версією 1. Порядок розміщено на веб-сайті НЕК "Укренерго" за посиланням: https://ua.energy/wp-content/uploads/2022/04/MeteringOperators_Instructions_1.3.pdf. Згідно з пунктом 6.5. договору у разі виникнення розбіжностей за отриманим від ОСП за попередній розрахунковий період актом приймання-передачі Послуги користувач має право оскаржити зазначені в акті приймання-передачі Послуги вартість та/або фактичний обсяг Послуги шляхом направлення ОСП (АКО) та ППКО повідомлення протягом 5 робочих днів з дня отримання акта. Процедура оскарження не звільняє користувача від платіжного зобов`язання у встановлений договором термін. Якщо користувач не надає ОСП повідомлення з обґрунтуванням розбіжностей протягом 5-ти робочих днів з дня отримання акта приймання-передачі Послуги, то вважається, що цей акт прийнятий без розбіжностей. У разі підтвердження розбіжностей ППКО надає АКО актуальні дані для здійснення врегулювання. Врегулювання розбіжностей здійснюється в терміни та відповідно до вимог Правил врегулювання (додаток 10 до Правил ринку). Результати зміни обсягів наданої Послуги відображаються в акті коригування. Пунктом 6.4. договору передбачено, зокрема, що коригування обсягів та вартості фактично наданої Послуги відповідного розрахункового періоду здійснюється за наступною версією даних комерційного обліку, що надається АКО, протягом 10 календарних днів з дати проведення процесу врегулювання в Системі управління ринком, що здійснюється на вимогу та в терміни, передбачені Правилами ринку. Таким чином, НЕК "Укренерго" здійснює коригування обсягів та вартості фактично наданої Послуг за розрахункові періоди після надання АКО наступної версії даних комерційного обліку. Позивач зазначає, що пунктом 6.4. договору передбачено, що користувач здійснює підписання актів приймання-передачі Послуги та актів коригування до актів приймання-передачі Послуги відповідного розрахункового періоду протягом 3-х робочих днів з дня їх отримання користувачем;

- щодо врегулювання суперечностей щодо комерційного обліку споживання електричної енергії споживача ТОВ "Слов`янська Індустріальна Спілка "Сода". Позивач листом за вих. № 01/24980 від 24.04.2024 надавав відповідь з цього питання і відповідачу, і ТОВ "Слов`янська Індустріальна Спілка "Сода", зокрема, повідомлялося про те, що НЕК "Укренерго", як АКО, на підставі статті 53 Закону України "Про ринок електричної енергії", в межах своєї компетенції та повноважень, розглянуто лист ТОВ "Нові енергетичні проекти" від 18.04.2024 № 806/05-2024, як постачальника електричної енергії (далі - постачальник), з приводу врегулювання суперечностей щодо комерційного обліку споживання електричної енергії споживача ТОВ "Слов`янська Індустріальна Спілка "Сода" (далі - споживач) на підставі договору про постачання електричної енергії споживачу від 22.12.2023 № 56/ЕЕС-2023, а саме: невідповідності даних комерційного обліку, наданих АТ "ДТЕК Донецькі електромережі" (далі - ОСР, ППКО) за березень 2024 року АКО, детально вже розглядалося аналогічне звернення постачальника щодо його суперечки з ОСР, ППКО за період лютого 2024 року, з питання не відключення споживача у визначений термін, за заборгованість, згідно вимог нормативних документів. За результатом цього розгляду було прийняте відповідне рішення АКО (лист від 02.04.2024 № 01/19560), яке у встановленому порядку, з датою для виконання, було доведено до сторін суперечки, про що свідчать посилання на нього сторонами суперечки у листуванні між собою. Отже, відповідно до пункту 7.10. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (із змінами) (далі - ПРРЕЕ), у разі нездійснення оператором системи припинення електропостачання споживачу згідно з вимогою електропостачальника про відключення купівля-продаж електричної енергії за договором про постачання зупиняється, а обсяги електричної енергії, використані споживачем після дати, зазначеної у вимозі про відключення, покладаються адміністратором розрахунків на оператора системи як втрати. Враховуючи, той факт, що сторонами суперечки не наводяться нові обставини справи, які можуть суттєво впливати на перебіг подій, за періоди наявної суперечки (лютий, березень 2024 року), а їх позиція у цьому питанні зазначена у листах, копії яких надано постачальником на адресу АКО, де ОСР, ППКО усвідомлено відмовляється виконувати рішення АКО у визначений термін, посилаючись, як на його думку, на протиправні дії з даними комерційного обліку в системах Датахаб та MMS, АКО уважно проаналізувавши ситуацію, що склалась, дійшов наступного рішення. Крім цього, даним листом, позивач закликав ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі", як ППКО, виконати вимоги нормативних документів та відповідно до вимог пункту 10.2.22. ККОЕЕ та Порядку підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку (далі - Порядок) шляхом надання: 1) надати на адресу постачальника скоригований Звіт за березень 2024 року, в якому виключити обсяги споживання електроенергії споживача, в розмірі 34 287 кВт*год. (ЕІС-код 62Z1299087275899), за період з 01.03.2024 по 31.03.2024 (включно); 2) переоформити довідку по області комерційного обліку (додаток 3 до Порядку підготовки та надання даних комерційного обліку постачальниками послуг комерційного обліку) за березень 2024 року, виключивши обсяги споживання електроенергії споживача, в розмірі 34 287 кВт*год. (ЕІС-код 62Z1299087275899), з обсягів постачання електроенергії постачальника, за період з 01.03.2024 по 31.03.2024 (включно) та згідно вимог Порядку надати її до АКО НЕК "Укренерго" на електронну адресу: datahub@ua.energy; 3) провести коригування даних комерційного обліку, шляхом виключення обсягів споживання електроенергії споживача, в розмірі 34 287 кВт*год. (ЕІС-код62Z1299087275899), за період з 01.03.2024 по 31.03.2024 (включно), з обсягів постачання електроенергії постачальника; 4)надіслати до НЕК "Укренерго" звернення на електронну адресу: datahub@ua.energy щодо надання доступу для перевантаження відповідних даних комерційного обліку на платформу MMS, із зазначенням точки комерційного обліку та періоду, за який буде перезавантажено дані, а також зазначенням причини перезавантаження - щодо врегулювання суперечки. Крім того, для перевірки наданих раніше обсягів даних комерційного обліку, відповідачу потрібно було надати до НЕК "Укренерго" на електронну адресу cs.datahub@ua.energy інформацію щодо погодинного споживання електричної енергії площадками споживання постачальника ДПЗД "Укрінтеренерго", по яких виникла суперечка за розрахунковий період березня 2024 року в розрізі групи "б" (у вигляді таблиці Excel), що використовувались для розрахунку загального обсягу постачання електричної енергії постачальнику. Цим же листом, позивач просив повідомити про виконання зазначеного рішення АКО, в термін до 09.05.2024, на електронну адресу: cs.datahub@ua.energy. Додатково акцентувалося, що у разі не виконання зазначеного рішення у встановлений термін, АКО відповідно до вимог пункту 10.2.26. ККОЕЕ, буде сформовано оновлені сертифіковані дані, які будуть надані Адміністратору Розрахунків (АР) та учасникам ринку для здійснення перерахунку платежів. Якщо сторону суперечки не влаштовує прийняте АКО рішення то згідно п.10.3.1. ККОЕЕ, вона має право звернутися з цього питання до Регулятора у порядку, встановленому законодавством. У відзиві на позов, відповідач нічого не зазначає про виконання вимог АКО. В подальшому, листом за вих. № 01/33193 від 03.06.2024, НЕК "Укренерго" звернулося до НКРЕКП. Так, даним листом роз`яснено наступне. Відповідно до пункту 7.10. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (із змінами) (далі - ПРРЕЕ), у разі нездійснення оператором системи припинення електропостачання споживачу згідно з вимогою електропостачальника про відключення купівля-продаж електричної енергії за договором про постачання зупиняється, а обсяги електричної енергії, використані споживачем після дати, зазначеної у вимозі про відключення, покладаються адміністратором розрахунків на оператора системи як втрати. Постачальник неодноразово звертався до ОСР щодо виконання ним своїх зобов`язань у частині відключення споживача, на що ОСР була надана відповідь щодо неможливості відключення споживача, з причини незабезпечення доступу (допуску) уповноважених представників ОСР до власних електроустановок з боку підрозділів ЗСУ. До теперішнього часу, відключення споживача, за наявною у АКО інформацією - не було проведено. Уважно проаналізувавши ситуацію, що склалась, розглянувши надану інформацію з боку постачальника, АКО прийняв своє ґрунтовне рішення, яке листом від 24.04.2024 сторін суперечки, зокрема до ОСР, з терміном для виконання. ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" жодним чином не повідомило АКО про свою позицію щодо виконання рішення АКО. Інформації щодо погодинного споживання електричної енергії площадками споживання постачальника, по яких виникла суперечка за розрахунковий період березня 2024 року в розрізі групи "б" (у вигляді таблиці Excel), що використовувались для розрахунку загального обсягу постачання електричної енергії постачальнику, - ОСР надано не було. То ж, на виконання рішення АКО від 24.04.2024 №01/24980 щодо врегулювання суперечки з питань комерційного обліку між постачальником та ОСР згідно з пунктом 10.2.26. ККОЕЕ, АКО було проведено нове формування сертифікованих даних для відповідних учасників ринку та передано ці дані АР та учасникам ринку для здійснення перерахунку платежів шляхом завантаження даних на платформу ММS (за березень 2024 року) по віртуальній точці комерційного обліку (ЕІС-код ТКО 62ZV51799S658446). Оскільки, ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" не надає інформацію щодо погодинних даних по споживачу, за спірний період, не виконує рішення АКО щодо вжиття 3 заходів по вирішенню суперечки з питань комерційного обліку електричної енергії, передає до АКО недостовірні дані комерційного обліку, що суперечить вимогам пункту 10, пункту 2.3.1., пункту 10.2.6., пункту 4 пункту 9.2.1. ККОЕЕ, пункту 2.2. (29) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470, НЕК "Укренерго", керуючись статтею 6 Закону України "Про ринок електричної енергії", пунктом 1 та підпунктом 1 пункту 8 статті 19 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", позивач звернувся до Регулятора з проханням здійснити державний контроль діяльності ліцензіата ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" та прийняти відповідні рішення;

- щодо компенсації втрат електроенергії внаслідок зміни режимів роботи мережі, то позивач зазначає, що ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" є оператором системи розподілу, а відтак, Постановою НКРЕКП № 2348 від 09.12.2023 "Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електричної енергії ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" із застосуванням стимулюючого регулювання" встановлено відповідачу структуру тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024 рік згідно з додатком. До структури тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" входять витрати, пов`язані з купівлею електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл. Таким чином, виходячи з вищевикладеного, всі наявні технологічні втрати розділяються між власником мереж та цим оператором системи пропорційно обсягам споживання власником електричних мереж та обсягам відпущеної електричної енергії в інші мережі відповідно. Тобто, всі технологічні втрати закладено в тариф оператора системи розподілу, яким є ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі". Виходячи з того, що технологічні втрати включено в тариф оператора системи розподілу, яким є ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі", такі втрати не закладено до даних бази розрахунків між сторонами у даній справі, пов`язаних з передачею електричної енергії, які входять до структури пред`явлених до сплати послуг. Зазначене, в свою чергу, виключає необхідність виявлення їх розміру в структурі розрахунків між сторонами у даній справі, пов`язаних з передачею електричної енергії

- Положеннями підпункту 3 пункту 2.3 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1470 (далі - Ліцензійні умови), встановлено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен провадити ліцензовану діяльність виключно за місцем провадження господарської діяльності ліцензіата та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у документах, що додаються до заяви про отримання ліцензії (з урахуванням змін до документів, поданих ліцензіатом до НКРЕКП). Згідно з пунктом 1.5 глави 1 Ліцензійних умов та додатком 2 "Відомості про місця та засоби провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії" на реєстрацію про місця та засоби провадження господарської діяльності та диспетчерського (оперативно - технологічного) управління, що є додатком до заяви на отримання ліцензії з розподілу електричної енергії, обладнання на яке посилається відповідач знаходиться на його балансі - і даний факт не оспорюється відповідачем. Враховуючи зазначене, ТОВ "ДТЕК Високовольтні мережі" має здійснювати діяльність із розподілу електричної енергії із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, в тому числі по вищезазначеному обладнанню, та нести всі витрати пов`язані з його утриманням. Відповідно до статті 32 Закону України "Про ринок електричної енергії" оператор системи передачі не має права провадити діяльність з виробництва, розподілу, постачання електричної енергії та трейдерську діяльність. Позивач відзначає, що у своїй діяльності оператор системи передачі керується Законом України "Про ринок електричної енергії", Правилами ринку, Кодексом системи передачі, Кодексом комерційного обліку, іншими нормативними документами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії. Положення законодавства не передбачають повноважень оператора системи передачі на компенсацію технологічних витрат електричної енергії у мережах оператора системи розподілу, що також не передбачено структурою тарифів на послуги з передачі електричної енергії та на послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління;

- щодо питань, поставлених відповідачем у відзиві, з врахуванням того, що судом та нормами процесуального права визначено лише п`ять днів для надання відповіді на відзив, а відповідачем поставлено 7 запитань, що потребують залучення відповідних фахівців в технічних галузях, представником позивача здійснено запити до структурних підрозділів НЕК "Укренерго" для підготовки компетентних відповідей на ці питання. Проте, опрацювання такого запиту потребує часу. Відтак, позивач зазначає, що ним буде надано вичерпні відповіді на поставлені питання окремо в письмових поясненнях.

Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшла заява (вх. суду №44755/24 від 23.09.2024), в якій він просить суд надати можливість представнику позивача прийняти участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

За відомостями Відділу інформаційно-технічного забезпечення суду у Господарському суді Дніпропетровської області була наявна технічна можливість для проведення наступного судового засідання в режимі відеоконференції.

Враховуючи вказане, ухвалою суду від 24.09.2024 заяву позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів було задоволено судом.

У підготовче засідання 01.10.2024 з`явився представник позивача, представник відповідача у вказане засідання не з`явився, при цьому

про день, час та місце підготовчого засідання був повідомлений належним чином, оскільки представник останнього був присутній у минулому судовому засіданні, що відображено у протоколі судового засідання від 17.09.2024 (а.с. 241).

У вказаному засіданні представником позивача було зазначено про те, що наразі ним не підготовлені відповіді на питання відповідача, які були поставлені позивачу у відзиві на позовну заяву, у зв`язку з чим ним було заявлене усне клопотання про відкладення розгляду справи з метою надання додаткового часу для підготовки відповідних відповідей.

Також, у вказаному засіданні представник позивача заявив усне клопотання про надання йому можливості прийняти участь у наступному судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Вказані клопотання позивача були задоволені судом.

Судом було відзначено, що у відповідності до частини 3 статті 177 Господарського процесуального кодексу України, підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Враховуючи, що встановлений Господарським процесуальним кодексом шістдесятиденний строк проведення підготовчого провадження закінчується 07.10.2024, з метою надання можливості сторонам скористатися процесуальними правами, визначеними статтями 42 та 46 Господарського процесуального кодексу України, та з метою дотримання принципів господарського судочинства, а саме: рівності усіх учасників перед законом і судом та змагальності, а також для належної підготовки справи для розгляду по суті, суд вважає за необхідне продовжити строк проведення підготовчого провадження на 30 днів.

Відповідно до частини 2 статті 183 Господарського процесуального кодексу України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: 1) визначених частиною другою статті 202 цього Кодексу; 2) залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача; 3) в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Також судом враховано, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до частини 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Враховуючи наведені вище правові норми та обставини справи, суд дійшов висновку про необхідність відкладення підготовчого засідання, оскільки суд позбавлений можливості вирішити питання, передбачені частиною 2 статті 182 Господарського процесуального кодексу України, а також з метою надання можливості сторонам скористатися процесуальними правами, визначеними статтями 42 та 46 Господарського процесуального кодексу України, та з метою дотримання принципів господарського судочинства, а саме: рівності усіх учасників перед законом і судом та змагальності.

Крім того, з метою участі всіх учасників справи у розгляді справи та забезпечення права сторін на висловлення власної правової позиції, керуючись положеннями статті 197 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає можливим відкласти підготовче засідання, призначивши останнє в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

На підставі викладеного, керуючись статтями 177, 182, 183, 197, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Продовжити строк проведення підготовчого провадження на 30 днів, а саме: по 06.11.2024 включно.

2. Відкласти підготовче засідання на 15.10.2024 о 12:40 год.

3. Явку представників учасників справи у підготовче засідання визнати обов`язковою.

4. Повідомити учасників справи, що судове засідання відбудеться 15.10.2024 о 12:40 год. у приміщенні Господарського суду Дніпропетровської області в залі судових засідань №1-102 (1-й поверх) за адресою: 49027, м. Дніпро, вул. Володимира Винниченка, 1.

5. Надати можливість представнику позивача прийняти участь у судовому засіданні, призначеному на 15.10.2024 о 12:40 год., в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

6. Роз`яснити представнику позивача, що відповідно до частини 5 статті 197 Господарського процесуального кодексу України ризики технічної неможливості участі в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву.

7. Дану ухвалу направити:

- позивачу - в Електронний кабінет в підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи;

- відповідачу - в Електронний кабінет в підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи.

8. Повідомити учасників справи про те, що інформація у цій справі доступна на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\

9. Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення - 01.10.2024 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний - 03.10.2024.

Суддя Ю.В. Фещенко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.10.2024
Оприлюднено04.10.2024
Номер документу122053741
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —904/3443/24

Ухвала від 17.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 11.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 24.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 16.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Ухвала від 07.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні