ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Коцюбинського, 2А, м. Ужгород, 88000, e-mail: inbox@zk.arbitr.gov.ua, вебадреса: http://zk.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"25" вересня 2024 р. м. УжгородСправа № 907/81/16
Суддя Господарського суду Закарпатської області Ремецькі О.Ф.
За участю секретаря судового засідання Нагібіна І.В.
Розглянувши заяву Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, м. Ужгород від 06.03.2024 б/н (вх. №02.3.1-02/1822/24) з кредиторськими вимогами до боржника на суму 8 635,17 грн.
у справі №907/81/16
За заявою ОСОБА_1 , м. Київ (ідентифікаційний код: НОМЕР_1 )
до колективного підприємства Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів Закарпаття, м. Мукачево (ідентифікаційний код: 32617168)
про банкрутство
За участі:
від заявника - Райко Василь Васильович, ордер, серія АО № 1088247 від 08.05.2023 року
від боржника - не з`явився
від кредитора (ГУ ДПС у Закарпатській області) - ОСОБА_2 , виписка з ЄДР
арбітражний керуючий - Демчан Олександр Іванович - в режимі відеоконференції
ВСТАНОВИВ:
Постановою суду від 18.07.2016 у даній справі КП "Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів "Закарпаття", м. Мукачево визнано банкрутом, щодо нього відкрито ліквідаційну процедуру.
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено 18.07.16 за № 33624 та встановлено строк для заявлення грошових вимог кредиторів до боржника.
Ухвалою суду від 22.12.2020 призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Крикуна Віктора Борисовича (свідоцтво №1253 від 17.06.2013); зобов`язано попереднього ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Булаха О.І. передати усі матеріали, що пов`язані із ліквідацією банкрута, призначеному ліквідатору; зобов`язано ліквідатора Крикуна В.Б. провести ліквідаційну процедуру банкрута та подати суду у встановлений строк звіт з документальним підтвердженням про результати своєї діяльності.
01.09.2021 ухвалою суду задоволено клопотання арбітражного керуючого Крикуна В.Б. про дострокове припинення його повноважень як ліквідатора банкрута у даній справі та призначено ліквідатором КП "Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів "Закарпаття" арбітражного керуючого Головачева Ігоря Миколайовича.
У зв`язку з припиненням повноважень головуючого судді Ушак І.Г. Господарським судом Закарпатської області за розпорядженням керівника апарату суду здійснено повторний автоматизований розподіл справи від 22.03.2023 №02-02/96/23 та згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.03.2023 справа передана для розгляду судді Ремецькі О.Ф.
21.10.19р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 21.10.2019р. №2597-VIII. Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Ухвалою суду від 20.04.2023 року прийнято справу №907/81/16 до провадження, засідання суду призначено на 16.05.2023 року.
09.06.2023 на адресу Господарського суду Закарпатської області надійшло клопотання ОСОБА_1 , як голови комітету кредиторів боржника, про відсторонення арбітражного керуючого Головачева І.М. від виконання повноважень ліквідатора та призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Демчан О.І.
14.06.2023 року від ОСОБА_1 , як голови комітету кредиторів надійшло клопотання про відсторонення арбітражного керуючого Головачева Ігоря Миколайовича від виконання повноважень ліквідатора від 01.06.2023 р. (вх№02.3.1-02/4413/23 від 14.06.2023 року) з мотивів наведених в ньому.
Ухвалою суд від 16.08.2023р. задоволено клопотання про відсторонення арбітражного керуючого Головачева Ігоря Миколайовича (свідоцтво №221 від 21.02.2013) від виконання повноважень ліквідатора КП Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів Закарпаття та призначено ліквідатором КП Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів Закарпаття (код ЄДРПОУ 00153608) у справі №907/81/16 арбітражного керуючого Демчана Олександра Івановича (свідоцтво №1732 від 11.11.2015р), розгляд справи відкладено.
Ухвалою суду від 27.02.2024 року попереднє судове засідання на 02.04.2024 року.
06.03.2024 року до Господарського суду Закарпатської області надійшла заява Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, м. Ужгород (вх. №02.3.1-02/1822/24) з кредиторськими вимогами до боржника на суму 8 635,17 грн.
Ухвалою суду від 07.03.2024 року призначено до розгляду заяву ГУ ДПС у Закарпатській області з кредиторськими вимогами до боржника на 02 квітня 2024 р.
02.04.2024 року арбітражним керуючим подано повідомлення за результатами розгляду грошових вимог ГУ ДПС у Закарпатській області.
Присутній кредитор навів пояснення, та просив суд відкласти розгляд заяви для надання письмової позиції щодо поданих результатів розгляду вимог арбітражного керуючого.
Ухвалою суду від 02.04.2024 року відкладено розгляд заяви ГУ ДПС у Закарпатській області з кредиторськими вимогами до боржника на 07 травня 2024 р.
Ухвалою суду від 07.05.2024 року відкладено розгляд заяви ГУ ДПС у Закарпатській області з кредиторськими вимогами до боржника на 10 липня 2024 р.
13.05.2024 р. через систему «Електронний суд» до суду надійшов поточний звіт ліквідатора за квітень 2024 р.
06.06.2024 р. через систему «Електронний суд» до суду надійшов поточний звіт ліквідатора за травень 2024 р.
02.07.2024 р. через систему «Електронний суд» до суду надійшов поточний звіт ліквідатора за червень 2024 р.
Ухвалою суду від 10.07.2024 р. відкладено судове засідання на 27.08.2024 р.
Проте, судове засідання призначене на 27.08.2024 р. не відбулося, у зв`язку з перебуванням головуючої судді Ремецькі Оксани Федорівни у невикористаній частині щорічної основної відпустки згідно наказу Господарського суду Закарпатської області №02.4-08/29-к від 21.08.2024 р.
Ухвалою суду від 02.09.2024 р. відкладено судове засідання на 24.09.2024 р.
Присутній кредитор у судовому засіданні підтримує подану заяву з кредиторськими вимогами до боржника та просить їх задовольнити.
Представник заявника не заперечив проти задоволення заяви Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області з кредиторськими вимогами до боржника на суму 8 635,17 грн.
До суду арбітражним керуючим подано рішення за результатами розгляду вимог кредитора, яким заявлені вимоги Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області до боржника на суму 8 635,17 грн., ліквідатором відхиляються у повному обсязі, вимоги щодо сплати судового збору за подання цієї заяви також відхилено.
Від боржника письмових заперечень щодо вимог кредитора не надходило.
В свою чергу кредитором ГУ ДПС подано письмові заперечення на результати вимог встановлених ліквідатором, зокрема вказує на те, що неузгодженість суми грошового зобов`язання не означає, що зобов`язання не існує або може не враховуватися при зверненні із заявою про визнання кредиторських вимог відповідно до приписів законодавства про банкрутство. В податковому законодавстві податковий обов`язок включає в себе обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1. ст. 36 ПК України). Податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку (п. 37.2. ст. 37 ПК України).
У зв`язку з чим просить суд визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Закарпатській області у справі №907/81/16 про неплатоспроможність КП «Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів «Закарпаття» код ЄДРПОУ 32617168, з місцезнаходженням: 89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Крилова, 96 А з майновими вимогами на загальну суму 8 635,17 грн., а саме:
- 4844,80 грн. - сплачений судовий збір за подання заяви;
- 3790,37 грн. - зобов`язання зі сплати податків (пеня).
Дослідивши заяву Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області з грошовими вимогами до боржника, судом зазначається наступне.
За доводами заявника Податковий борг КП «Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів «Закарпаття», крім попередньо заявлених кредиторських вимог, складає заборгованість: - по платежу 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» у розмірі 788,00 грн. - 85 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» у розмірі 3002,37 грн.
Відповідно до п. п. 129.3.3. п. 129.3 ст. 129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2, 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті) у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Заявник доводить, що по ІКП платника за кодом платежу 50 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб», 85 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати», нарахована пеня на борг минулих років відповідно до статті 129 ПКУ при проведенні по обліку Ухвали про порушення процедури банкрутства по справі №907/81/16 у сумі 3790,37 грн.
З огляду на наведене, заявник просить визнати його вимоги до боржника на загальну суму 8 635,17 грн.
Розглянувши кредиторські вимоги Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, дослідивши надані докази та врахувавши надані арбітражним керуючим та кредитором пояснення, суд дійшов висновку про визнання грошових вимог Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області до КП «Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів «Закарпаття» в повному обсязі, з огляду на те, що грошові вимоги кредитора документально підтверджуються належними доказами, суд вважає правомірним визнати їх та включити до реєстру вимог кредиторів відповідно до установленої законодавством черговості.
Відповідно до статті 1 Кодексу України з питань банкрутства, грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. до грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. до складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
При поданні заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство розмір грошових зобов`язань визначаються на день подання до господарського суду такої заяви.
У ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів, у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються:
вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;
вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України;
вимоги кредиторів за договорами страхування;
витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді;
витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються:
вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються:
вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів);
вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Згідно із ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
За положеннями ч. 2 ст. 47 Кодексу, неустойка (штраф, пеня) враховується в реєстрі вимог кредиторів окремо від основних зобов`язань у шосту чергу.
Відповідно до статті 45 Кодексу України з питань банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, то сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
У відповідності до вимог статті 48 Кодексу учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом у попередньому засіданні та внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.
У зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника; кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян; конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання; представник працівників боржника; уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника; представник органу, уповноваженого управляти державним майном; арбітражний керуючий.
Враховуючи позицію учасників провадження у справі, дослідивши подані докази, суд ухвалив визнати грошові вимоги Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області на загальну суму 8 635,17 грн..
Керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Закарпатської області -
У Х В А Л И В:
1. Визнати кредитором - Головне управління Державної податкової служби у Закарпатській області (ідентифікаційний код: 44106694) з грошовими вимогами до боржника - колективного підприємства Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів Закарпаття, м. Мукачево (ідентифікаційний код: 32617168) на загальну суму 8 635,17 грн. в наступній черговості: - 3 790,37 грн. до 6 черги задоволення (пеня); - 4844,80 грн. сплаченого судового збору - до 1 черги.
2. Копію ухвали направити учасникам провадження у справі.
Повний текст ухвали складено 02.10.2024
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено Господарським процесуальним кодексом України, Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя О.Ф. Ремецькі
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122053869 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Ремецькі О.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні