ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" вересня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/2022/24
Господарський суд Одеської області у складі судді Найфлейш В.Д.,
при секретарі судового засідання Дурович А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи №916/2022/24
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
про визнання недійсним та скасування розпорядження
Представники сторін:
Позивач - ЛУЦЕНКО ЛІДІЯ АНАТОЛІЇВНА (поза межами суду)
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Національної поліції в Херсонській області звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та третьої особи ОСОБА_1 , в якій просить:
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 733 від 30.09.2010;
- стягнути з Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ( 75100, Херсонська область, м. Олешки , вул. Гвардійська, буд. 24 код ЄДРПОУ 04059823) на користь Головного управління Національної поліції в Херсонській області (73000, м. Херсон, вул. Лютеранська, 4 код ЄДРПОУ 40108782) суму судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 2270,00 (дві тисячі двісті сімдесят грн). 00 коп.
Правовими підставами позову Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області з вимогами про визнання незаконним та скасування розпорядження відповідача від 30.09.2010 № 733 вказано ст. ст. 80, 84, 92, 120, 122, 125, 141, 142,143, 150, 152 Земельного кодексу України, а в якості обставин, якими обґрунтовано позовні вимоги зазначено про те, що відповідач прийнявши оспорюване розпорядження безпідставно позбавив позивача передбаченого законом права на користування земельною ділянкою, яка належить йому на підставі Державного акту серії ІІ-ХС № 001765.
Крім того, Головне управління Національної поліції в Херсонській області повідомило суд про те, що до Господарського суду Херсонської області 25.10.2021 раніше подавалася така позовна заява, за підсумками розгляду якої 09.02.2022 суддею Господарського суду Херсонської області Соловйовим К.В. у судовому засіданні по справі №923/1394/21 було проголошено вступну та резолютивну частину судового рішення, однак у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації та веденням військового стану згідно Указу президента України № 64/2022 від 24 лютого 2022, а також через тимчасову окупацію м. Херсон, скорочений та повний тексти рішення не були опубліковані в ЄДРСР.
Позивач зазначає про звернення з відповідним запитом до Господарського суду Херсонської області, на який отримано відповідь № 01.01-06/0088/24 від 01.04.2024 про те, що справа № 923/1394/21 після деокупації міста Херсон не виявлена в будівлі Господарського суду Херсонської області.
Згідно ч.7 ст. 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, Верховний суд розпорядженням від 18.03.2022 № 11/0/9-22 змінив територіальну підсудність судових справ Господарського суду Херсонської області на Господарський суд Одеської області.
З метою отримання рішення у справі, Головне управління Національної поліції Херсонської області звернулося з відповідним листом до Господарського суду Одеської області, однак отримало відповідь від 25.12.2023 № 02-09/8007/2023 про те, що справа №923/1394/21 до Господарського суду Одеської області в паперовому вигляді не надходила.
Крім того, ГУНП звернулося з запитом до Господарського суду Одеської області щодо повторного автоматизованого розподілу справи № 923/1394/21, на який отримано відповідь № 02-05/2943/2024 від 30.04.2024 про неможливість здійснення повторного перерозподілу справи, однак повідомлено про можливість звернення до Господарського суду Одеської області з позовною заявою, яка була предметом розгляду у справі № 923/1394/21, що й було здійснено ГУНП в Херсонській області.
Ухвалою суду від 15.05.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на "18" червня 2024 р. о 12:45 у приміщенні господарського суду Одеської області за адресою: м. Одеса, пр-т Шевченка, 29, в залі судових засідань № 2 (1 поверх), тел. 0(482)307-990; запропоновано відповідачу протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали суду подати до суду відзив на позовну заяву оформлений відповідно до вимог ст.ст.165, 178 ГПК України; надіслати копію відзиву та доданих до нього доказів позивачу одночасно з надісланням відзиву до суду; відповідні докази надіслання надати до суду, тощо.
Судове засідання, призначене на 18.06.2024р., не відбулось у зв`язку з перебуванням судді Найфлейша В.Д. на лікарняному.
Тому, ухвалою суду від 05.07.2024р. призначено розгляд справи на "27" серпня 2024 р. о 14:15.
Ухвалою суду від 27.08.2024р. закрито підготовче провадження по справі №916/2022/24; призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 24.09.2024р. о 11:30.
Відповідач на призначене 24.09.2024р. судове засідання не з`явився, ніяких процесуальних документів до суду не надавав, про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином.
Судом встановлено, що адресою місцезнаходження відповідача згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 24.
Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, вся територія Олешківської міської територіальної громади, код UA65100110000015344 знаходиться в зоні можливих бойових дій з 24.02.2022 і по теперішній час.
Відповідно до ч. 1 ст. 12-1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України, якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають офіційної електронної адреси, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання.
З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи /абз. 3 ч. 1 ст. 12-1 Закону/.
Господарським судом Одеської області 21.05.2024 на виконання вимог ч. 2 ст. 12-1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" № 1207-VII від 15.04.2014 у редакції Закону № 2217-IX від 21.04.2022 та з урахуванням Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, повідомлено відповідача про постановлення ухвали про відкриття провадження від 15.05.2024 у справі № 916/2022/24 шляхом розміщення оголошення на сайті „Судової влади України.
Таким чином, згідно абз. 3 ч. 1 ст. 12-1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи № 916/2022/24 з 21.05.2024.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, суд вважає, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 також на призначене на 24.09.2024р. судове засідання не з`явився.
Суд зазначає, що ухвала про відкриття провадження у справі була надіслана третій особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в межах строку, встановленого Господарським процесуальним кодексом України, на його юридичну адресу, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Як вбачається з матеріалів справи, надіслана судом третій особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача рекомендованим листом з позначкою "Судова повістка" ухвала про відкриття провадження у справі була повернута поштовою установою з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою"
Суд зауважує, що згідно ч.6 ст.242 ГПК України, днем вручення судового рішення є, зокрема, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відтак, в силу вищенаведених положень законодавства, день спроби вручення поштового відправлення за адресою місцезнаходження третьої особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, вважається днем вручення третій особі відповідної ухвали суду.
Отже, оскільки ухвала про відкриття провадження у справі направлена судом за належною адресою ОСОБА_1 і повернута поштою, суд доходить висновку, що ОСОБА_1 повідомлений про відкриття провадження у справі та прийняття позовної заяви до розгляду.
У судовому засіданні 24.09.2024р. позивач підтримала позовні вимоги у повному обсязі, просила їх задовольнити.
24.09.2024р. у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши матеріали позовної заяви, дослідивши всі наявній в ній докази, вислухавши представників сторін, суд встановив:
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 730 "Про Утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ" ліквідовані як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства внутрішніх справ.
Для забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 листопада 2015 року № 1532 ліквідовано Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Херсонській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 утворено Головне управління Національної поліції в Херсонській області.
Спільним наказом МВС України та Національної поліції України №1008/2103 від 31.12.2017 прийнято рішення про передачу зі сфери управління УДАІ УМВС України в Херсонській області на баланс ГУНП в Херсонській області об`єкти нерухомого майна, у тому числі пост Пасат, розташований за адресою: автодорога Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч 11 км, Олешківський район, Херсонської області.
Згідно акту приймання-передачі від 14.09.2018 на баланс ГУНП в Херсонській області переданий об`єкт нерухомого майна, пост Пасат, розташований за адресою: автодорога Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч 11 км, Олешківський район, Херсонської області. Площа земельної ділянки 4,89 га. Згідно довідки УФЗБО ГУНП від 20.10.2021 № 1632/10/03-2021 вищевказаний пост Пасат знаходиться на балансі ГУНП в Херсонській області.
Разом з об`єктом нерухомості ГУНП в Херсонській області переданий державний акт ІІ-ХС № 001765 від 01.02.2001 на право постійного користування земельною ділянкою площею 4,89 га (для розміщення загороджувального посту, місця відпочинку транзитних водіїв та інших учасників дорожнього руху - 1,71 га; спортивно-оздоровчої бази - 3,18 га), виданий Олешківською (Цюрупинською) районною радою Олешківського (Цюрупинського) району Херсонської області УДАІ УМВС України в Херсонській області, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 20.
Розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації № 227 від 05.03.2020 згідно пункту 1 - припинено УДАІ УМВС України в Херсонській області право постійного користування земельною ділянкою площею 3,18 га розташованої за межами населених пунктів на території Олешківської міської ради (автодорога Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч 11 км). Надано ГУНП в Херсонській області дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), вказаної в пункті 1 даного розпорядження.
Розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації від 26.05.2021№ 441 надано Головному управлінню Національної поліції в Херсонській "області у постійне користування земельну ділянку площею 1,1641 з кадастровим номером 6525010100:04:001:0441 із земель рекреаційного призначення державної власності, що розташована за межами м. Олешки Херсонського району Херсонської області, для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, для розміщення спортивно-оздоровчої бази.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 259925665 за Головним управлінням Національної поліції в Херсонській області зареєстровано право постійного користування земельною ділянкою площею 1,1641 га (кадастровий номер 6525010100:04:001:0441).
Під час проведення геодезичних робіт виявлено, що частини вищевказаної земельної ділянки вже передані в приватну власність та оренду приватним особам, зокрема земельна ділянка площею 0.0933 га (кадастровий номер: 6525010100:07:001:0017).
Розпорядженням Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 478 від 24.06.2010 надано дозвіл на виготовлення технічної документації до договору оренди земельних ділянок для сінокосіння із земель запасу в адміністративних межах Цюрупинської міської ради громадянам Стусу М.О. пл. 0,0933 га, ОСОБА_2 0,2184 га, пл. ОСОБА_3 0,1174 га.
Розпорядженням Цюрупинської державної адміністрації Херсонської області від 30.09.2010 № 733 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання договору оренди земельної ділянки громадянину ОСОБА_1 для сінокосіння площею 0,0933 га із земель запасу в адміністративних межах Цюрупинської міської ради, розроблену ТОВ "Альянс".
На підставі розпорядження Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 733 від 30.09.2010 між відповідачем та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі, внаслідок чого особою набуто майнові права на земельну ділянку площею 0,0933 га.
Розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації № 227 від 05.03.2020 надано ГУНП в Херсонській області дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), вказаної в пункті 1 даного розпорядження, тобто земельної ділянки площею 3,18 га розташованої за межами населених пунктів на території Олешківської міської ради (автодорога Херсон-Джанкой- Феодосія-Керч 11 км), яка належала УДАІ УМВС України в Херсонській області на праві постійного користування та у зв`язку з ліквідацією органу передана ГУНП в Херсонській області.
Відповідно до частин 1,2 ст. 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо такі порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, у тому числі, шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав, застосування інших, передбачених законом, способів.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є: громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України - у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Право власності на земельні ділянки, визнане за державою рішенням суду, реалізується органами виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, незалежно від органу, в особі якого судом визнане таке право за державою.
Відповідно до п. "е" ч. 4 ст. 84 Земельного кодексу України до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: земельні ділянки, які використовуються для забезпечення діяльності Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук.
Відповідно до ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України, якщо будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Відповідно до ст. 141 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент видання оскаржуваного розпорядження № 733 від 30.09.2010) підставами припинення права користування земельною ділянкою є:
а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою;
б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом;
в)припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій;
г)використання земельної ділянки способами, які суперечать
екологічним вимогам;
ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням,
д) систематична несплата земельного податку або орендної плати.
Відповідно до положень ст. 142 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент правовідносин) припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу.
Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування у разі згоди на одержання права власності на земельну ділянку укладають угоду про передачу права власності на земельну ділянку. Угода про передачу права власності на земельну ділянку підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.
Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Ст. 143 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент правовідносин) визначалось, що примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у судовому порядку у разі:
а) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;
б) неусунення допущених порушень законодавства (забруднення земель радіоактивними і хімічними речовинами, відходами, стічними водами, забруднення земель бактеріально-паразитичними і карантинно-шкідливими організмами, засмічення земель забороненими рослинами, пошкодження і знищення родючого шару ґрунту, об`єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем, порушення встановленого режиму використання земель, що особливо охороняються, а також використання земель способами, які завдають шкоди здоров`ю населення) в терміни, встановлені вказівками спеціально уповноважених органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів;
в) конфіскації земельної ділянки;
г)примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності;
ґ) примусового звернення стягнень на земельну ділянку по зобов`язаннях власника цієї земельної ділянки;
д) невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом.
Ст. 149 Земельного кодексу України (в редакції, що діяла на момент правовідносин) встановлювався порядок вилучення земельних ділянок, згідно якого:
Земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень. (Додатково див. частину четверту статті 75 Закону N 1344-ІV 1344-15 від 27.11.2003).
Сільські, селищні, міські ради вилучають земельні ділянки комунальної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб, крім особливо цінних земель, які вилучаються (викупляються) ними з урахуванням вимог статті 150 цього Кодексу.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради вилучають земельні ділянки спільної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб.
Районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для:
а) сільськогосподарського використання;
б) ведення водного господарства, крім випадків, визначених частиною дев`ятою цієї статті;
в) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною дев`ятою цієї статті.
Обласні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах міст обласного значення та за межами населених пунктів для всіх потреб, крім випадків, визначених частинами п`ятою, дев`ятою цієї статті.
Київська, Севастопольська міські державні адміністрації вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах їх територій для всіх потреб, крім випадків, визначених частиною дев`ятою цієї статті.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах міст республіканського (Автономної Республіки Крим) значення та за межами населених пунктів для всіх потреб, крім випадків, визначених частинами п`ятою, дев`ятою цієї статті.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення, крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.
У разі незгоди землекористувача з вилученням земельної ділянки питання вирішується в судовому порядку.
Отже, суд встановив, що згідно акту приймання-передачі від 14.09.2018 на баланс ГУНП в Херсонській області переданий об`єкт нерухомого майна, пост Пасат, розташований за адресою: автодорога Херсон-Джанкой-Феодосія-Керч 11 км, Олешківський район, Херсонської області. Площа земельної ділянки 4,89 га. Згідно довідки УФЗБО ГУНП від 20.10.2021 № 1632/10/03-2021 вищевказаний пост Пасат знаходиться на балансі ГУНП в Херсонській області.
Разом з об`єктом нерухомості ГУНП в Херсонській області переданий державний акт ІІ-ХС № 001765 від 01.02.2001 на право постійного користування земельною ділянкою площею 4,89 га (для розміщення загороджувального посту, місця відпочинку транзитних водіїв та інших учасників дорожнього руху - 1,71 га; спортивно-оздоровчої бази - 3,18 га), виданий Олешківською (Цюрупинською) районною радою Олешківського (Цюрупинського) району Херсонської області УДАІ УМВС України в Херсонській області, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 20.
Розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації від 26.05.2021 № 441 надано Головному управлінню Національної поліції в Херсонській області у постійне користування земельну ділянку площею 1,1641 з кадастровим номером 6525010100:04:001:0441 із земель рекреаційного призначення державної власності, що розташована за межами м. Олешки Херсонського району Херсонської області, для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту, для розміщення спортивно-оздоровчої бази.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 259925665 за Головним управлінням Національної поліції в Херсонській області зареєстровано право постійного користування земельною ділянкою площею 1,1641 га (кадастровий номер 6525010100:04:001:0441).
Докази іншого в матеріалах справи відсутні.
Згода землекористувача про припинення права постійного користування земельною ділянкою площею 0,0933га чи її частини не надавалась, інші підстави припинення права постійного користування земельною ділянкою були відсутні.
Оскаржуване Розпорядження Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 733 від 30.09.2010 не містить посилання на добровільну відмову землекористувача УДАІ УМВС України в Херсонській області від права користування земельною ділянкою чи її окремої частини, також відсутні посилання на інші підстави припинення права постійного користування земельною ділянкою.
Враховуючи викладене, розпорядження голови Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 733 від 30.09.2010 прийнято з порушенням вимог наведеного законодавства, і порушує право позивача на користування земельною ділянкою, яка йому належать на підставі державного акту серії II- ХС № 001765, відтак підлягає визнанню недійсним.
За вказаних встановлених судом обставин та на підставі наведених правових норм позовні вимоги про визнання незаконним та скасування розпорядження відповідача від 30.09.2010 № 733 підлягають задоволенню.
Судові витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви покладаються на відповідача відповідно до приписів ст. 129 ГПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73,74, 73-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд-
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву Головного управління Національної поліції в Херсонській області (73000, м. Херсон, вул. Лютеранська, буд. 4, код ЄДРПОУ 40108782) до Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 24, код ЄДРПОУ 04059823), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) про визнання недійсним та скасування розпорядження задовольнити.
2. Визнати незаконним та скасувати розпорядження Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області № 733 від 30.09.2010.
3. Стягнути з Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, буд. 24, код ЄДРПОУ 04059823) на користь Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області (73000, м. Херсон, вул. Лютеранська, буд. 4, код ЄДРПОУ 40108782) суму судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 2270,00 (дві тисячі двісті сімдесят грн). 00 коп.
Накази видати.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://od.arbitr.gov.ua
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання його повного тексту і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.
Повний текст рішення складено 02.10.2024р.
Суддя В.Д. Найфлейш
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 07.10.2024 |
Номер документу | 122054506 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Найфлейш В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні