Рішення
від 30.09.2024 по справі 140/7828/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/7828/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Шепелюка В.Л., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дубівської сільської ради Ковельського району Волинської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_1 ) звернувся з позовом до Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області (надалі - Дубівська сільська рада), в якому просить: визнати протиправною бездіяльність голови Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області Троцюка Романа Володимировича щодо невиконання рішення Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988» та не виготовлення Дубівською сільською радою Ковельського району Волинській області експертної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988; зобов`язати Дубівську сільську раду Ковельського району Волинській області та її голову Троцюка Романа Володимировича виконати рішення Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988», замовити та виготовити експертну грошову оцінку земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988 з цільовим призначенням (код КВЦПЗ 07.01) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 1,4600 га у двох місячний строк з моменту набрання рішенням законної сили.

В обґрунтування позову позивач вказав, що ним на підставі договорів купівлі-продажу з Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях 13 серпня 2024 року придбано ряд об`єктів нерухомого майна, розташованих на території Волинської області, Старовижівський (на даний час Ковельський) район, Буцинська сільська рада, урочище Пісочне. З метою оформлення права власності на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988 під придбаними об`єктами, позивач звернувся з заявою до Дубівської сільської ради про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988, розташовану за межами населеного пункту с. Буцинь. 26 червня 2023 року Дубівською сільською радою за результатами розгляду заяви позивача прийнято рішення №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988», яким вирішено сільському голові Троцюку Р.В. замовити проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988 з цільовим призначенням (код КВЦПЗ 07.01) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 1,4600 га.; відділу земельних ресурсів, будівництва та комунального майна підготувати договір про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки з громадянином ОСОБА_1 . У подальшому, 14 березня 2024 року позивач повторно звернувся до Дубівської сільської ради з заявою разом з двома примірниками договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки та витягом МНВ-0700756362023 із технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок від 28 грудня 2023 року. У відповідь на подану заяву Дубівською сільською радою повідомлено позивача, що Порядком продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок на території Дубівської територіальної громади, затвердженим рішенням сесії від 27 серпня 2021 року №12/11, не встановлені терміни при укладанні та підписанні договорів про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Такі дії (бездіяльність) відповідача позивач вважає протиправними та такими, що порушують його законні права та інтереси.

З наведених підстав позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України).

Дубівською сільською радою подано відзив (а.с.154-158), у якому відповідач просить не задовольняти позов ОСОБА_1 у зв`язку з тим, що земельна ділянка знаходиться в межах прибережної смуги та водоохоронної зони озера Пісочне Буцинської сільської ради, а існуюча межа села Буцинь, яка відображена у проекті землеустрою щодо встановлення та зміни меж села Буцинь Старовижівського району Волинської області розробленому у 2015 році та затвердженому Старовижівською районною радою 04 вересня 2015 року до ДЗК не внесена через виявлені нашарування земель. Крім того, Дубівською сільською радою розпочаті роботи по встановленню (зміні) меж населеного пункту Буцинь (Дубівська сільська рада).

У відповіді на відзив (а.с.167-168) позивач вказує на те, що предметом спору є бездіяльність відповідача щодо виконання прийнятого ним рішення, а не визначення меж прибережних зон (смуг) чи то вирішення питання розпорядження землями фонду. Відповідно, наведені відповідачем у відзиві доводи на даному етапі не стосуються предмету спору та не можуть бути виправданням незаконної бездіяльності відповідача з приводу невиконання власного рішення, адже не підтверджується належними та достовірними доказами, що є порушенням права позивача, як власника об`єктів нерухомості. А тому, просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Інших заяв по суті справи на адресу суду від учасників справи не надходило.

Перевіривши письмовими доказами доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.

13 серпня 2020 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській області та ОСОБА_1 , було укладено договір купівлі-продажу об`єкта малої приватизації, за результатами продажу на аукціоні (а.с.8-11). Відповідно до вказаного договору позивачем було придбано наступне нерухоме майно: спальний корпус №1, загальною площею 52,7 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 53045690-250; спальний корпус №2, загальною площею 50,5 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530355807250; спальний корпус №3, загальною площею 52,5 кв.м. розташований за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530875607250; спальний корпус №4, загальною площею 252,7 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_4 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530450407250; адміністративно-побутовий корпус №5, загальною площею 294,1 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_5 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530461307250; гараж-прохідна, загальною площею 104,9 кв.м, розташований за адресою: АДРЕСА_6 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530420107250; господарське приміщення №6, загальною площею 51,5 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_7 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530436607250; артезіанська свердловина із насосною станцією №8, загальною площею 4,8 кв.м., розташовані за адресою: АДРЕСА_8 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530629807250; водонапірна башта №9, загальною площею 1,8 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_9 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530726407250; овочесховище №10, загальною площею 29,9 кв.м., розташований за адресою: АДРЕСА_10 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530759007250; вбиральня №11, загальною площею 7,2 кв.м., розташована за адресою: АДРЕСА_11 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 530817307250.

На виконання умов договору, 14 вересня 2020 року було складено акт приймання-передачі вказаного державного майна (а.с.12) та зареєстровано право власності на вказані об`єкти, що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 17 вересня 2020 року №224451895, від 18 вересня 2020 року №224551594, від 18 вересня 2020 року №224538280, від 17 вересня 2020 року №224463357, від 18 вересня 2020 року №224564762, від 18 вересня 2020 року №224556744, від 18 вересня 2020 року №224516414, від 17 вересня 2020 року №224470896, від 17 вересня 2020 року №224459846, від 17 вересня 2020 року №224456281, від 09 травня 2023 року №331653372 (а.с. 17-24).

26 червня 2023 року Дубівською сільською радою за результати розгляду заяви ОСОБА_1 (а.с.55-57) прийнято рішення №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988», яким було вирішено: сільському голові Троцюку Р.В. замовити проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988 з цільовим призначенням (код КВЦПЗ 07.01) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 1,4600 га., відділу земельних ресурсів, будівництва та комунального майна підготувати договір про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки з громадянином ОСОБА_1 (а.с.58).

Рішенням Дубівської сільської ради від 27 серпня 2021 року №12/11 затверджено порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок, форму типового Договору про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціпи земельної ділянкою та розмір авансового внеску в розмірі 20% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки (а.с.63-65).

03 серпня 2023 року Дубівською сільською радою листом №1016/2.45/2-23 проінформовано ОСОБА_1 про неможливість укладання договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки, оскільки поданий не повний пакет документів, а саме: відсутній витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988 (а.с.62).

04 жовтня 2023 року Дубівською сільською радою за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 прийнято рішення №32/11 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988», яким було вирішено надати дозвіл на виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,46 га КН 0725080500:05:000:9988 категорія земель: землі рекреаційного призначення, цільове призначення: (Код КВЦПЗ: 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) за межами населеного пункту с. Буцинь Дубівської сільської ради (а.с. 59).

Дубівською сільською радою розглянувши подану ОСОБА_1 технічну документацію з нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 1,46 га КН 0725080500:05:000:9988 рішенням від 30 жовтня 2023 року №33/24 затверджено дану технічну документацію з нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 1,46 га КН 0725080500:05:000:9988 та визначено нормативно грошову оцінку земельної ділянки на рівні 496502,23 грн (а.с. 60-61).

У подальшому, 14 березня 2024 року ОСОБА_1 до Дубівської сільської ради подано заяву разом з двома примірниками договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки підписані позивачем та витяг МНВ-0700756362023 із технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок від 28 грудня 2023 року, в якій пропонувалося підписати, затверджений рішенням Дубівської сільської ради від 27 серпня 2021 року №12/11, типовий Договір про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки для подальшої сплати авансового внеску (а.с.66-68, 70). У відповідь на подану заяву Дубівською сільською радою повідомлено позивача, що Порядком продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок на території Дубівської територіальної громади, затвердженого рішенням сесії від 27 серпня 2021 року №12/11, не встановлені терміни при укладанні та підписанні договорів про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки (а.с. 69).

При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, який побудовано на основі принципу "заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом". Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частиною другою статті 4 Земельного кодексу України визначено, що завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Згідно з частиною першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Частинами першою статті 127 Земельного кодексу України передбачено, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або передають їх у користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам регламентовано статтею 128 Земельного кодексу України.

Продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

г) копія свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України - для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави.

Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно з частиною першою статті 134 Земельного кодексу України Земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах).

Водночас частиною другою статті 134 Земельного кодексу визначено, що не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі: розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;

У відповідності до статті 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об`єкти (крім багатоквартирних будинків та об`єктів державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації).

Статтею 120 Земельного кодексу України передбачено, що у разі набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці (крім земель державної, комунальної власності), право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить від відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта до набувача такого об`єкта без зміни її цільового призначення. У разі якщо відчужувачу (попередньому власнику) такого об`єкта належала частка у праві спільної власності на земельну ділянку, до набувача цього об`єкта переходить право власності на таку частку.

Істотною умовою договору, на підставі якого набувається право власності (частки у праві спільної власності) на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, пов`язаного з переходом права власності (крім державної, комунальної власності) на земельну ділянку або прав оренди, емфітевзису, суперфіцію земельних ділянок усіх форм власності, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на такий об`єкт.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно з пунктами 30, 34 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, а також питання регулювання земельних відносин.

Пунктами 1 і 5 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що міська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Як вже зазначалося, судом встановлено, що позивачем на підставі договору купівлі-продажу з Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях 13 серпня 2020 року придбано ряд об`єктів нерухомого майна, розташованих на території Волинської області, Старовижівського (на даний час Ковельського) району, Буцинська сільська рада, урочище Пісочне.

З метою оформлення права власності на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988 під придбаними об`єктами, позивач звернувся з заявою до Дубівської сільської ради про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988, розташованої за межами населеного пункту с. Буцинь.

У подальшому, 14 березня 2024 року позивач повторно звернувся до Дубівської сільської ради з заявою разом з двома примірниками договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки та витягом МНВ-0700756362023 із технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок від 28 грудня 2023 року. У відповідь на подану заяву Дубівською сільською радою повідомлено позивача, що Порядком продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок на території Дубівської територіальної громади, затвердженого рішенням сесії від 27 серпня 2021 року №12/11, не встановлені терміни при укладанні та підписанні договорів про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

Системним аналізом правових норм з`ясовано, що позивачем на законних підставах придбано об`єкти нерухомого майна, а також ужито усіх передбачених законодавством заходів щодо правомірного придбання земельної ділянки, на якій розміщені об`єкти нерухомості.

Разом з тим, у зв`язку з невиконанням рішення Дубівської сільської ради від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988», порушуються права власника, гарантовані статтею 41 Конституції України.

У відповідності до вимог статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Судом підтверджено, що рішення Дубівської сільської ради від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988» прийняте на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельного кодексу України, однак залишається нереалізованим, у зв`язку з невиконанням сільським головою делегованих йому рішенням сесії ради повноважень, а саме: зобов`язання вчинити дії.

Відповідно до пункту 12 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету, звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів.

Крім того, згідно з пунктом 4 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення сільської, селищної, міської ради у п`ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень.

Таким чином, аналізуючи встановлені обставини справи, та законодавство яке врегульовує спірні правовідносини, суд приходить висновку, що доводи наведені позивачем в адміністративному позові є обґрунтованими, оскільки в результаті бездіяльності Дубівського сільського голови залишається невиконаним рішення Дубівської сільської ради від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988». З урахуванням наведеного, позов підлягає задоволенню частково.

Згідно із частинами першою, третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Звертаючись до суду, позивач сплатив судовий збір у сумі 1211,20 грн, що підтверджується квитанцією від 25 липня 2024 року №1365652647, випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету (а.с. 5, 185).

З огляду на задоволення позову на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у сумі 1211,20 грн.

Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_12 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області (45031, Волинська область, Ковельський район, село Дубове, вулиця Ковельська, будинок 72, ідентифікаційний код юридичної особи 04333939) задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність голови Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області Троцюка Романа Володимировича щодо невиконання рішення Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988» в частині не замовлення проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000 з цільовим при значенням (код КВЦПЗ 07.01) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 1,4600 га.

Зобов`язати голову Дубівської сільської ради Ковельського району Волинської області Троцюка Романа Володимировича виконати рішення Дубівської сільської ради Ковельського району Волинській області від 26 червня 2023 року №30/13 «Про проведення експертної грошової оцінки на земельну ділянку КН 0725080500:05:000:9988» та замовити проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки КН 0725080500:05:000:9988 з цільовим призначенням (код КВЦПЗ 07.01) для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, площею 1,4600 га у двох місячний строк з моменту набрання рішенням законної сили.

У решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дубівської сільської ради Ковельського району Волинської області на користь ОСОБА_1 судові витрати 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять грн 20 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В. Л. Шепелюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122062076
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —140/7828/24

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Шепелюк Віталій Леонідович

Ухвала від 02.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Шепелюк Віталій Леонідович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні