Ухвала
від 02.10.2024 по справі 280/4080/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ

02 жовтня 2024 рокуСправа № 280/4080/22 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району про зміну сторони виконавчого провадження у справі

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )

до Управління соціального захисту населення по Хортицькому району Запорізької міської ради (69097, вул. Лахтинська, буд. 4-б, м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 37573817)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

13.07.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Управління соціального захисту населення по Хортицькому району Запорізької міської ради (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2022 рік у розмірі, меншому, ніж передбачено статтею 12 Закону України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту» у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998 №367-ХІУ;

зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити ОСОБА_1 , як учаснику бойових дій недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2022 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 16.09.2022 позов задоволено.

На виконання вказаного рішення суду видано виконавчий лист.

23.09.2024 до суду надійшла заява представника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, в якій просить суд:

- замінити боржника у виконавчому провадженні № 73385508, відкритому 05.12.2023 з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради;

- замінити боржника по справі № 280/4080/22 та у виданому виконавчому листі, з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району на Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради.

Для розгляду питання щодо заміни сторони виконавчого провадження призначено судове засідання на 02.10.2024, про що повідомлено учасників справи.

26.09.2024 представник Департаменту соціального захисту населення Запорізької міської ради подав заяву про розгляд справи без участі представника, проти задоволення заяви про заміну боржника не заперечує.

Представники сторін у судове засідання не прибули, відповідно до положень ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання без участі учасників справи, за наявними у справі матеріалами.

У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх учасників справи, на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає що заява підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Положеннямистатті 370 КАС Українивизначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Частиною п`ятою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно із ч. 4 ст. 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Так, судом встановлено, що рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 «Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради» вирішено припинити, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району шляхом ліквідації (код ЄДРПОУ 37573796).

Водночас, зазначеним рішенням затверджено персональний склад ліквідаційних комісій з припинення шляхом ліквідації Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району та затверджено Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради.

Згідно пунктів 47, 48 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради встановлено, що Департамент є правонаступником управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Вознесенівському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Заводському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району.

Департамент зберігає та використовує в роботі документи з основної діяльності управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Заводської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Комунарської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Ленінської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Хортицької районної адміністрації, управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної адміністрації, ліквідованих рішенням міської ради від 18.02.2011 № 6 «Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів», строки зберігання яких ще не вичерпані та документи не закінчені у діловодстві.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району з 02.01.2023 перебуває в стані припинення.

Згідно з частиною першоюстатті 379 КАС Україниу разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

У відповідності до частини четвертоїстатті 379 КАС Україниположення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Суд звертає увагу, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (тобто публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10.09.2020 у справі № 420/5772/18, від 10.10.2020 у справі № 804/958/17, від 03.12.2020 у справі № 805/2173/16-а та від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а.

Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить з того, що відповідно до пункту 47 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради, Департамент є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району.

Враховуючи те, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438) є правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (код ЄДРПОУ 37573817), суд дійшов висновку, що заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Також, суд звертає увагу заявника на те, що з урахуванням положень частини 4 статті 379 КАС України заміна сторони у виконавчому листі здійснюється виключно до відкриття виконавчого провадження.

Окрім того, заявник звернувся до суду із заявою в порядку статті 379 КАС України, з урахуванням якою суд здійснює заміну сторони виконавчого провадження (заміну сторони у виконавчому листі у разі звернення до суду із заявою до відкриття виконавчого провадження). Заміна сторони по справі з урахуванням положень вказаної статті законодавцем не передбачена. Натомість, заміна сторони по справі у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, здійснюється в порядку статті 52 КАС України.

Керуючись ст.ст. 241, 248, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району про заміну боржника у виконавчому провадженні у справі №280/4080/22 задовольнити частково.

Замінити боржника у виконавчому провадженні №73385508, відкритому 05.12.2023 з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району (код ЄДРПОУ 37573817) на його правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (69035, м.Запоріжжя, бульвар Марії Примаченко, буд. 3, код ЄДРПОУ 37573438).

В задоволенні решти вимог відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 15 днів з дня її проголошення, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

СуддяО.В.Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122062925
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —280/4080/22

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Постанова від 03.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 15.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні