Рішення
від 03.10.2024 по справі 340/2582/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 жовтня 2024 року справа № 340/2582/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Фонд) до Приватного підприємства «ФАВОР» (далі Підприємство) про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені,

В С Т А Н О В И В :

Фонд звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені у загальній сумі 41918,12 грн.

Зазначає, що Підприємство упродовж 2023 року не виконало норматив з працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність.

Відповідач заперечив щодо задоволення позову, надіславши відзив на нього (а.с.28-31).

Пояснив, що виконав норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю.

Не звітував про наявність вакансії на таку посаду, так як працевлаштував особу з інвалідністю.

Стверджує, що Фонд не наділений правом на звернення до суду з відповідними вимогами.

02 травня 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.23-24).

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені обставини і факти, що стали підставами звернення до суду.

Так, за даними Фонду кількість робочих місць у відповідача для забезпечення працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність, відповідно 4% нормативу, який визначений приписами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон), упродовж 2023 року становила 1 одиницю (а.с.7).

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за 2023 рік склала 08 осіб (а.с.7).

Середньорічна заробітна плата штатного працівника в 2023 році склала 83543,78 грн (а.с.7).

Сума адміністративно-господарської санкції, яка визначена приписами статті 20 Закону, за невиконання нормативу із забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю становить 41771,89 грн (а.с.7).

Станом на день звернення до суду відповідач не сплатив адміністративно-господарську санкцію.

Фонд нарахував пеню за несвоєчасну сплату санкції у сумі 146,23 грн станом на 22 квітня 2024 року (за період з 16 квітня по 22 квітня 2024 року) (а.с.6).

За інформацією Центру зайнятості упродовж 2023 року відповідач не подав звітність про наявну вакансію для працевлаштування осіб з інвалідністю (а.с.52).

ОСОБА_1 працює у Підприємстві з 11 липня 2019 року (а.с.44, 46).

ОСОБА_1 набув інвалідність 2 групи 21 серпня 2023 року (а.с.33-34).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, відповідач не ставить під сумнів величину середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу.

Наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286 затверджено Інструкцію зі статистики кількості працівників (далі Інструкція).

Приписами підпункту 3.2.5 пункту 3.2 Інструкції передбачено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

Отже, середньооблікова чисельність штатних працівників, відносно яких встановлено інвалідність, складає 0,41 (0 (січень) + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 1 (серпень) + 1 + 1 + 1 + 1) : 12)), що за правилами округлення рівняється 0.

До 21 серпня 2023 року Підприємство не працевлаштувало осіб з інвалідністю (з 21 серпня 2023 року діючий працівник набув стану інвалідності).

Приписами частини 3 статті 18 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Приписами частини 1 статті 19 Закону визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.

Таким чином відповідач не виконав нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю.

Згідно приписів частин 1-2, 4-5, 7-9 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Суми адміністративно-господарських санкцій і пені, що надійшли до державного бюджету, використовуються Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю для певних цілей.

Порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, їх акумуляції, обліку та контролю за їх використанням, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських об`єднань осіб з інвалідністю використання цих коштів встановлюється законом.

Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19 і 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю або в судовому порядку.

Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Отже, позивач наділений правом на звернення до суду.

Позивач належний позивач, так як суми адміністративно-господарських санкцій і пені сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів.

Суд встановив причини невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю.

Так, з урахуванням кількості працівників за перший квартал 2023 року було очевидно, що норматив складе одну одиницю (а.с.41-42).

Станом на 01 січня 2023 року відповідач не працевлаштував особу з інвалідністю.

Тому у другому кварталі 2023 року мав створити робоче місце для осіб з інвалідністю і сповістити про вакансію Центр зайнятості або зразу ж працевлаштувати самостійно таку особу.

Відповідач не повідомив Центр зайнятості про вакансію, а створив робоче місце і працевлаштував самостійно особу з інвалідністю лише 21 серпня 2023 року.

Отже, невиконання нормативу обумовлене бездіяльністю відповідача упродовж до 21 серпня 2023 року.

Підприємство зобов`язано сплатити адміністративно-господарську санкцію і пеню відповідно до приписів статті 20 Закону.

Суд не виявив помилок у розрахунку санкції і пені, який надав Фонд.

Підсумовуючи, суд зробив висновок про задоволення позову.

Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 3028 грн (а.с.19).

Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов.

Стягнути з Приватного підприємства «ФАВОР» (код ЄДРПОУ 30869621, вул.В.Перспективна,10А кв.29 м.Кропивницький) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарську санкцію і пеню у загальній сумі 41918,12 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122063056
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —340/2582/24

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 03.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні