Рішення
від 02.10.2024 по справі 500/4045/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/4045/24

02 жовтня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Осташа А. В. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення №00047430401 від 23.04.2024, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" (далі - позивач, ТОВ "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Тернопільській області (далі-відповідач, ГУ ДПС у Тернопільській області), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №00047430401 від 23.04.2024, винесене Головним управлінням ДПС у Тернопільській області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач виніс оскаржуване податкове повідомлення-рішення на підставі акту камеральної перевірки, яким до платника застосовано штраф в сумі 370 270,63 грн. за несвоєчасну сплату податкового зобов`зання з орендної плати за землю з юридичних осіб.

Однак, позивач із таким податковим повідомленням - рішенням не погоджується, та зазначає, що грошові зобов`язання, визначене у вказаному ППР не набули статусу узгоджених.

На думку позивача, Головне управління ДПС у Тернопільській області не діяло у порядку та у спосіб визначений Конституцією та законами України, а тому позивач не погоджується з висновками, вказаними в акті перевірки і, як наслідок, оскаржуваному податковому-повідомленні рішенні, так як воно прямо суперечить чинному податковому законодавству та слугувало протизаконному застосуванню штрафу, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Ухвалою суду від 05.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та призначено у справі судове засідання на 08.08.2024.

Головне управління ДПС у Тернопільській області у відзиві від 23.07.2024 проти позову заперечили з тих підстав, що позивач хоч і сплачував суми грошового зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб впродовж 2023 та 2024 років, однак з порушенням граничних строків сплати визначених законодавством України, що і стало підставою для притягнення його до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах зазначених в розрахунку до оскаржуваного податкового повідомлення рішення.

На переконання відповідача, оспорюване податкове повідомлення-рішення прийняте в повній відповідності до норм ПК України, у зв`язку з чим просить в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 08.08.2024 позовну заяву було залишено без руху та надано строк, достатній для усунення недоліків позовної заяви, із зазначенням способу їх усунення.

Від позивача 09.08.2024 на адресу суду надійшла заява про виконання вимог ухвали суду та долучено документ про сплату судового збору в належному розмірі.

Ухвалою суду від 12.08.2024 продовжено розгляд справи в судовому засіданні на 02.10.2024.

Представник позивача в судове засідання 02.10.2024 не з`явився, представник відповідача подала клопотання про розгляд справи без її участі. Просила в задоволенні позовних вимог відмовити.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" зареєстроване як юридична особа, за адресою: 46005, Україна, Тернопільська область, Тернопіль, вул. Микулинецька,46, код ЄДРПОУ 41899936.

Головне управління ДПС у Тернопільській області, на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-V із змінами та доповненнями (далі ПКУ, Кодекс), проведено камеральну перевірку щодо порушень термінів сплати (перерахування) суми податкового зобов`язання з плати за землю (орендна плата) ТОВ "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ".

Перевіркою встановлено порушення "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання плати за землю ( орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності), які відображенні в табл. 1 акту № 3080/19-00-04-01/41899936 від 03.04.2024.

На підставі встановлених порушень Головним управлінням ДПС у Тернопільській області складено акт № 3080/19-00-04-01/41899936 від 03.04.2024.

На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 27.10.2017 №0028131205, яким до платника застосовано штраф в сумі 146011,40 грн за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання з орендної плати за землю в сумі 730057,00 грн. форми «Ш» № 00047430401 від 23.04.2024 про застосування до позивача штрафу в сумі 370270,63 грн, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб.

Вважаючи таке податкове повідомлення-рішення № 00047430401 від 23.04.2024 протиправним та необґрунтованим, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Згідно з ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

За змістом підпунктів 20.1.4, 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пунктів 61.1, 61.2 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно із вимогами п.76.1 ст.76 ПК України установлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Згідно з пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Положеннями пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

За приписами п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

У відповідності з п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Отже, податкові зобов`язання, які самостійно визначені платником у податкових деклараціях, є узгодженими.

Відповідно до пункту 87.1 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Положеннями підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу ХIII ПК України.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (пункти 288.1 - 288.3 статті 288 ПК України).

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім випадків консервації таких земельних ділянок або визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами), (пункт 288.4 статті 288 ПК України).

За правилами пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податкове зобов`язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. (пункт 287.4 статті 287 ПК України).

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач з 20.05.2021 був орендарем земельної ділянки, площею 0,2715 га з кадастровим номером 6110100000:13:004:0186.

16.02.2022 позивачем подано звітну декларацію № 9033215503 з орендної плати за вищевказану земельну ділянку за 2022 рік на загальну суму 2010114,08 грн із щомісячною платою 167509,51 грн.

14.07.2022 платник подав уточнюючу декларацію № 9126535038 з орендної плати за вищевказану земельну ділянку за 2022 рік на загальну суму 2211125,49 грн із щомісячною платою 184260,46 грн, якою збільшено раніше задекларовану суму грошового зобов`язання на 201011,41 грн. (щомісячна оплата 16750,95)

20.02.2023 позивачем подано звітну декларацію №5829547 з орендної плати за 2023 рік, на загальну суму 2311631,19 грн із щомісячною платою 192635,93 грн.

15.03.2023 платник подав уточнюючу декларацію № 7542178 з орендної плати за вищевказану земельну ділянку за 2023 рік на загальну суму 2542794,31 грн із щомісячною платою 211899,52 грн, якою збільшено раніше задекларовану суму грошового зобов`язання на 231163,12 грн. (щомісячна оплата 19263,59)

31.08.2023 платник подав ще одну уточнюючу декларацію №291832880 з орендної плати за вищевказану земельну ділянку за 2023 рік на загальну суму 1503803,05 грн із щомісячною платою 211899,52 грн. з січня по липень, та 20506,41 грн за серпень якою зменшено раніше задекларовану суму грошового зобов`язання на 1038991,47 грн. (зменшено за серпень 191393,11. за вересень - грудень 211899,52 грн).

Згідно з а даними облікової картки платника ТОВ «Благоустрій Тернопілля» з орендної плати:

- станом на 01.01.2022 у платника переплата становила - 907702,22 грн;

- 02.03.2022 виникло нове зобов`язання у сумі 167509,51 грн. (оплата за місяць, яка визначена у декларації);

- на початок 2023 року сума заборгованості становила «сальдо на початку року -1286672,35 грн;

- у 2023 всього позивачем сплачено до бюджету 2701596,85 грн,

- на початок 2024 року сума заборгованості становила «сальдо на початку року - 287993,79 грн;

- станом на 31.07.2024. заборгованість позивача становить 88530,79 грн, до бюджету у 2024 сплачено 199463 грн.

Згідно з розрахунком штрафної санкції до спірного рішення, згідно з актом перевірки відповідачем зазначено прострочення сплату узгодженого зобов`язання за 2022-2023 роки, із зазначенням граничних термінів сплати, та кількості днів прострочення.

В подальшому, на підставі акту камеральної перевірки №3080/19-00-04-01/41899936 від 03.04.2024, ГУ ДПС в Тернопільській області прийняте податкове повідомлення-рішення №13339/13-01-04-07/23271196 від 27.03.2024, яким на підставі п.124.1 ст. 124 ПК України за затримку на 322,376,362,362,362,362,362,344,344,315,315,315,315284,284,253,253,223,223,193,193,162,162,131,118,103,103,71,71,42,42,11,11,39,63,63,33,61,61,28,49,51,59,59,31,63,63,32,61,61,29,34,42,70,70,42,62 календарних днів сплати грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб в сумі3919258,43 грн, застосовано до ТОВ "Благоустрій Тернопілля" штраф у розмірі 5%, 10% від розміру несвоєчасно сплаченого грошового зобов`язання у сумі 370270,63 грн.

Згідно із пунктом 124.1 цієї статті ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний день, штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Водночас, суд зауважує, що позивач сплачував суми грошового зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб впродовж 2023 та 2024 років, однак, така сплата мала місце з порушенням граничних строків сплати визначених законодавством України, що і стало підставою для притягнення його до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах зазначених в розрахунку до оскаржуваного податкового повідомлення рішення.

Щодо твердження представника позивача про протиправність винесення податкової вимоги, то таке не заслуговує на увагу, оскільки не є предметом розгляду даної справи.

Відтак, суд висновує, що жодна із підстав, наведених у позовній заяві не доводить що оскаржуване податкове повідомлення - рішення є протиправним.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" суд визначив, що "... адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі і поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надав суду достатні беззаперечні докази на обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірність оскаржуваних рішень, про що описано вище.

Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.90 КАС України та наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позов підлягає залишенню без задоволення за встановленої судом безпідставності його вимог.

Розподіл судових витрат відповідно до положень ст.139 КАС не здійснюється.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" до Головного управління ДПС у Тернопільській області про визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення №00047430401 від 23.04.2024, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 02 жовтня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "БЛАГОУСТРІЙ ТЕРНОПІЛЛЯ" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Микулинецька, 46,м. Тернопіль,Тернопільський р-н, Тернопільська обл.,46005, код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач:

- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Білецька, 1,м. Тернопіль,Тернопільська обл., Тернопільський р-н,46003, код ЄДРПОУ/РНОКПП 44143637);

Головуючий суддяОсташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122064177
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —500/4045/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 02.10.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні