Постанова
від 02.10.2024 по справі 932/8860/24
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа №932/8860/24

Номер провадження3/932/4113/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2024 року м. Дніпро

Суддя Бабушкінського районного суду міста Дніпропетровська Ярощук О.В., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності керівника ТОВ «СТАР ТРЕЙДЕР ТТ» (код ЄДРПОУ 45643490) ОСОБА_1 , за ч.1 ст.155-1 КУпАП

установив:

Посадовою особою ГУ ДПС у Дніпропетровській області складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.155-1 КУпАПу відношенні ОСОБА_1 з підстав, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення.

За змістомст. 278 КУпАПсуддя при підготовці справи про адміністративне правопорушення до розгляду вирішує, зокрема, питання про правильність складення протоколу та інших матеріалів справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно дост. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати всі обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Підставою притягнення до адміністративної відповідальності є вчинення адміністративного правопорушення.

Згідно ізст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням визнається протиправна винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Частиною 1статті 256 КупАПпередбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права і обов`язки, передбачені ста. 268КУпАП, про що робиться відмітка в протоколі.

Згідност. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року, суди застосовують рішення Європейського суду з прав людини як джерело права.

Рішенням Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 року у справі «Пономарьов проти України» наголошено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 1372 від 05.09.2024 року він не підписаний особою, яка притягується до адміністративної відповідальності або (при відмові) відсутній запис про відмову особи від підписання протоколу про адміністративне правопорушення, відсутнє підтвердження факту відправки ОСОБА_1 другого примірника протоколу даного листа і отримання даного листа адресатом.

З копії Акта фактичної перевірки від 26.08.2024 року вбачається, ОСОБА_2 продавець торгової точки «VAPE MARKET» з даним актом ознайомився, але він його не підписав і отримувати акт відмовився. Окрім того, вбачається, що зазначений акт відмовився підписати продавець ОСОБА_2 , а не ОСОБА_1 .

Крім того з копії листа з нечитабельним номером і датою (який знаходиться в матеріалах справи), яким Головне управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області викликало на 05.09.2024 року ОСОБА_1 , не вбачається, що даний лист направлявся та був отриманий адресатом.

Таким чином, немає підтвердження того факту, що ОСОБА_1 знає про наявність протоколу про адміністративне правопорушення № 1372 складеного відносно нього та йому невідомо, що в суді перебуває справа про адміністративне правопорушення відносно нього.

Крім того, надані до суду матеріали не містять копії паспорту або іншого документу, який засвідчує особу правопорушника та в протоколі не вказано точної дати народження ОСОБА_1 .

До протоколу не долучені додатки до акту перевірки.

Європейський суд з прав людини в своїх рішеннях, зокрема, по справам «Кобець проти України» від 14.02.2008 року, «Берктай проти Туреччини» від 08.02.2001 року, «Леванте проти Латвії» від 07.11.2002 року неодноразово вказує, що оцінюючи докази, суд застосовує принцип доведення «за відсутності розумних підстав для сумніву», що може бути результатом цілої низки ознак або достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою неспростовних презумпцій.

Згідно зіст. 245 КУпАП, завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Відповідно до положенняст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихст. 255 КУпАП.

Також суд звертає увагу на дотримання строків притягнення до адміністративної відповідальності, передбаченихст. 38 КУпАП.

Враховуючи викладене, а також враховуючи застосування аналогію закону зКПК України, тому вважаю, що справа про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушенняповернути до ГУ ДПС у Дніпропетровській області для дооформлення.

Керуючись ст. ст.9,245,251,256,278,280 КУпАП,ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», суддя -

постановив:

Справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1ст. 155-1 КУпАП повернути до ГУ ДПС у Дніпропетровській області для дооформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Оксана Ярощук

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122065403
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку проведення розрахунків

Судовий реєстр по справі —932/8860/24

Постанова від 02.10.2024

Адмінправопорушення

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Ярощук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні