Ухвала
від 04.10.2024 по справі 758/10604/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/10604/24

У Х В А Л А

04 жовтня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023100000000248 від 12.05.2023,

ВСТАНОВИВ:

слідчий СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , за погодженням прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 звернувся до Подільського районного суду м. Києва з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, а саме до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код. ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування клопотання зазначено, що процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженню здійснюється Подільською окружною прокуратурою міста Києва за ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що що між ІНФОРМАЦІЯ_2 та АТ (нині - ПАТ) « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 24.09.2008 укладено договір оренди цілісного майнового комплексу Державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 » № НОМЕР_2 строком на 10 років.

Згідно з переліком необоротних активів, що передаються в оренду, який є додатком до договору оренди, до складу орендованого майна увійшли зокрема, будинки та споруди, автомобілі та обладнання.

За змістом п.п 1.6, 1.7 договору після його укладення орендар приєднує до свого майна підприємство в установленому порядку та виступає правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованої Державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

При цьому, відповідно до абз. 3 п. 2.4 договору підприємство вважається поверненим орендодавцю з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі.

Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_4 по місту Києву орендодавець листом від 22.10.2018 повідомив орендаря про припинення дії договору оренди, однак, цілісний майновий комплекс за актом приймання-передачі повернений не був.

Водночас, ні ІНФОРМАЦІЯ_4 по місту Києву як орендодавцем, ні ІНФОРМАЦІЯ_5 як органом управління будь-які дії, передбачені порядком повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затверджені наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 07.08.1997 №847, щодо повернення державного майна не вживались.

У подальшому (лише через чотири роки) наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 від 15.07.2022 №126, як органом управління вказаним майном, визначено Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_7 » балансоутримувачем та закріплено за ним державне майно - цілісний (єдиний) майновий комплекс Державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на праві господарського відання.

Крім того, спільним наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 та ІНФОРМАЦІЯ_4 по місту Києву від 16.08.2022 № 152/864 регіональному відділенню доручено повернути з орендного користування державне майно цілісного майнового комплексу Державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а Міністерству - прийняти вказане майно та вжити заходів щодо його передачі на баланс «Укркомунобслуговування».

Водночас, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_8 від 20.03.2023 у справі №910/12644/22 задоволено позов ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до ІНФОРМАЦІЯ_4 по місту Києву, 3-ті особи: ІНФОРМАЦІЯ_5 , ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 », визнано продовженим договір оренди від 24.09.2008 №4086 цмк.

На даний час вказане судове рішення оскаржується в апеляційному порядку регіональним відділенням, ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та TOB « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зокрема, за доводами якого між ним та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » 09.12.2022 укладено договір №09/12/2022-2, за умовами якого державне майно - цілісний майновий комплекс загальною площею 50 857, 6 кв по АДРЕСА_2 та земельна ділянка державної форми власності загальною площею 11,1502 га (з цільовим призначенням 01.13- для іншого сільськогосподарського призначення) передана товариству «для реконструкції тa будівництва об?єктів житлової тa громадської нерухомості».

Також встановлено, що за даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 09.02.2022 державним реєстратором - приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 прийнято рішення №63343856 про державну реєстрацію за державою в особі ІНФОРМАЦІЯ_5 (надалі - ІНФОРМАЦІЯ_5 ) права власності на земельну ділянку площею 11,1502 ra (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013).

Підставою для здійснення даної державної реєстрації послугувала заява виконувача обов?язків державного секретаря Міністерства ОСОБА_6 від 08.02.2022 № 7/8.4/1775-22, в якій зазначено, що вказана земельна ділянка перебувала в постійному користуванні державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на підставі акту на право користування землею від 07.06.1963 №102.

3 огляду на те, що діяльність ДАФ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » припинено, ІНФОРМАЦІЯ_5 є органом управління державної власності, засновником та правонаступником щодо майнового комплексу ліквідованої державної агрофірми, а також враховуючи, що земельна ділянка площею 11,1502 га (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013) зареєстрована в Державному земельному кадастрі, просить здійснити державну реєстрацію вказаної земельної ділянки.

Відповідно до пункту 4 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», який набрав чинності з 01.01.2013, у державній власності залишаються розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки, які, зокрема, перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, ІНФОРМАЦІЯ_9 , державних галузевих академій наук.

Частиною 2 ст. 84 Земельного кодексу України передбачено, що право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно з частиною 4 статті 122 цього Кодексу центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або у користування для всіх потреб, крім випадків, передбачених частиною восьмою цієї статті.

3 урахуванням зазначених вимог законодавства, органом, уповноваженим на розпорядження зазначеною земельною ділянкою сільськогосподарського призначення державної власності є ІНФОРМАЦІЯ_10 , у зв?язку з чим право власності на земельну ділянку плошею 11,1502 га (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013) зареєстровано за державою в особі Міністерства з порушенням вимог чинного законодавства.

Також слід зазначити, що вказана земельна ділянка перебувала в постійному користуванні державної агрофірми « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

При цьому, чинне земельне законодавство України не передбачає право землекористувача на розпорядження земельною ділянкою, яка перебуває в його постійному користуванні, у тому числі на передачу її в користування іншій особі для забудови (суперфіцію).

Разом із тим встановлено, що 09.12.2022 між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), згідно з яким дане державне підприємство, не будучи користувачем земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 11,1502 га (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013), незаконно передало її в користування вказаному товариству для будівництва і подальшої експлуатації об?єктів житлового, культурного, соціально-побутового та іншого призначення, тобто для цілей, які суперечать її цільовому призначенню.

Крім того, за даними з Реєстру будівельної діяльності ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », з метою забудови зазначеної земельної діяльності, звернулися до ІНФОРМАЦІЯ_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 ) із заявою на видачу містобудівних умов та обмеження для здійснення реконструкції майнового комплексу, розташованого на земельній ділянці, під житловий комплекс соціального призначення по АДРЕСА_2 відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень у зв`язку з неподанням всіх необхідних документів та невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

В ході досудового розслідування 10.07.2024 було направлено запит в порядку ст.93 КПК України до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з вимогою надати копії наступних документів, а саме:

- копію договору про встановлення права користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013).

- копію документів, які були подані до ІНФОРМАЦІЯ_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 ) для видачі містобудівних умов та обмежень для здійснення реконструкції майнового комплексу, розташованого на земельній ділянці по АДРЕСА_2 .

- документів на підставі яких ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » передало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельну ділянку на якій розміщений майновий комплекс по АДРЕСА_2 .

-копію акту прийому передачі згідно якого у користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перейшла земельна ділянку на якій розміщений майновий комплекс по АДРЕСА_2 .

Однак станом на дату подачі даного клопотання, відповідь на запит не отримано.

Таким чином, з метою перевірки вказаних відомостей, виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код. ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Іншим способом отримати відомості та документи необхідні для встановлення обставин у кримінальному провадженні неможливо.

З огляду на специфіку кримінального правопорушення, що розслідується, слідчий суддя вважає можливим проводити судовий розгляд без виклику володільця документів, на підставі приписів ч.2 ст.163 Кримінального процесуального кодексу України.

В судове засідання автор клопотання не з`явився, подав заяву про розгляд такого без його участі, яке просив задовольнити.

За змістом частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до частини першої статті 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Частиною п`ятою статті 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження в своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з частиною 6 статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до частини сьомої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Дослідивши доводи та матеріали клопотання слідчий суддя зазначає, що на даному етапі відсутні підстави вважати, що документи, до яких автор клопотання просить надати тимчасовий доступ містять відомості, які становлять охоронювану законом таємницю, а автором клопотання доведено можливість використання їх для доведення важливих обставин кримінального провадження та їх можливе знаходження у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код. ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Враховуючи викладене, клопотання підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 159-164, 309 КПК, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУНП у м.Києві ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів у кримінальному провадженні №42023100000000248 від 12.05.2023 - задовольнити.

Надати прокурорам Подільської окружної прокуратури м. Києва: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код. ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , із можливістю вилучення їх належним чином засвідчених копій, а саме:

- договір про встановлення права користування земельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:91:179:0013);

- документи, які були подані до ІНФОРМАЦІЯ_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_12 ) для видачі містобудівних умов та обмежень для здійснення реконструкції майнового комплексу, розташованого на земельній ділянці по АДРЕСА_2 ;

- документи на підставі яких ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » передало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » земельну ділянку на якій розміщений майновий комплекс по АДРЕСА_2 ;

- акт прийому передачі згідно якого у користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перейшла земельна ділянку на якій розміщений майновий комплекс по АДРЕСА_2 .

Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тим часовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122090522
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —758/10604/24

Ухвала від 04.10.2024

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні