КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/2189/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ;)
до
відповідача-1: Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, вул. Центральна,43, с. Велика Андрусівка, Кіровоградська область,27520
відповідача-2: Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, вул. Філософська,39а, м. Дніпро, 49006),
за участю:
третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору:
- ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 );
- ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 )
- ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 );
- ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 )
- ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 );
- ОСОБА_7 ( АДРЕСА_5 )
про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації.
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Великоандрусівської сільської ради від 22 грудня 2023 року №2651 в частині земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0901»;
- скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934 (яка здійснена відділом №8 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі державного кадастрового реєстратора, 06.02.2024).
В обґрунтування вимог позивач зазначає, що отримавши рішення відповідача-1 від 24 жовтня 2023 року про затвердження проєкту землеустрою, він 13 листопада 2023 року звернувся до державного реєстратора речових прав для реєстрації права власності на земельну ділянку, однак отримав усну відмову з причини відсутності такого кадастрового номера (3525285200:02:000:0477) в Державному земельному кадастрі. На прохання державного реєстратора речових прав надати письмову відмову, він зазначив, що реєстратор не може завести в систему заявку на реєстрацію права на земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477, оскільки його не існує. В подальшому позивачу стало відомо, що Великоандрусівською сільською радою було прийнято рішення від 07 липня 2023 року №2365 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок Виконавчому комітету Великоандрусівської сільської ради для ведення особистого селянського господарства (код класифікації цільового призначення земель 01.03) площею 14,0000 га кадастровий номер 3525285200:02:000:0806, до складу якої увійшла земельна ділянка 3525285200:02:000:0477.
Відповідачі своїм правом на подання відзиву на позовну заяву не скористались.
Треті особи надали пояснення щодо позовної заяви, в яких підтримали позовні вимоги.
Судом вчинені такі процесуальні дії та розглянуті заяви і клопотання сторін у справі:
- ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду про відкриття провадження в адміністративній справі справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, додані до них документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 22.06.2020 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (в межах норми безкоштовної приватизації) земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0736.
У встановлений Земельним кодексом України строк відповіді на подану заяву позивач не отримав, а тому здійснив замовлення проекту землеустрою за принципом мовчазної згоди.
За замовленням позивача розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0477.
Після розроблення проекту землеустрою та погодження експертом держаної експертизи, 18.06.2021 позивач звернувся до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність.
Позивач звернувся до відповідача із заявою від 29.06.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі у власність (в межах норми безкоштовної приватизації) земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0477.
Рішенням від 27.07.2021 року №1028 Великоандрусівська сільська рада Світловодського району Кіровоградської області відмовила в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477.
Не погоджуючись із вказаним рішення, позивач звернувся до суду.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 листопада 2021 року у справі позовну заяву задоволено частково:
-визнано протиправним та скасовано рішення від 27.07.2021 за №1028 Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області;
- зобов`язано Великоандрусівську сільську раду Світловодського району Кіровоградської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 29.06.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передання у власність (в межах норми безкоштовної приватизації) земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0477.
24.10.2023 Великоандрусівською сільською радою Світловодського району Кіровоградської області прийнято рішення №2522, про затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення та передачу у власність (в межах норми безкоштовної приватизації) земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га кадастровий номер 3525285200:02:000:0477.
Як зазначає позивач, під час звернення до державного реєстратора речових прав з метою оформлення права власності на земельну ділянку, йому було повідомлено, що земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477 не існує. І в подальшому позивачеві стало відомо, що на підставі рішень Великоандрусівської сільської ради від 30.05.2023 року за №2309 та від 07.07.2023 року за №2365, земельна ділянка з кадастровим номером 3525285200:02:000:0735, була об`єднана з іншими земельними ділянками і увійшла до нової земельної ділянки кадастровий номер 3525285200:02:000:0806.
13 листопада 2023 року позивач звернувся до державного реєстратора речових прав та отримав усну відмову (про реєстрацію права власності на земельну ділянку) з причини відсутності такого кадастрового номера (3525285200:02:000:0477) в Державному земельному кадастрі.
Як вбачається з матеріалів справи, рішеннями Великоандрусівської сільської ради від 30.05.2023 року за №2309 та від 07.07.2023 року за №2365, земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477 об`єднано з іншими та присвоєно кадастровий номер 3525285200:02:000:0806.
Згідно заяви-повідомлення сертифікованого інженера-землевпорядника ОСОБА_8 від 12.12.2023, який розробляв позивачу проектну документацію щодо земельної ділянки, земельну ділянку внесено в систему ДЗК та отримано кадастровий номер 3525285200:02:000: 0477. За період військового стану Великоандрусівська сільська рада об`єднала цю земельну ділянку разом з іншими, утворивши таким чином нову земельну ділянку площею 14 га (7 ділянок по 2 га) з кадастровим номером 3525285200:02:000:0806 з тим же цільовим призначенням (для ведення особистого селянського господарства). При цьому сільська рада право комунальної власності не реєструвала, цільове призначення не змінювала. На виконання рішення суду по справі №340/5400/21 сільська рада прийняла рішення №2522 від 24.10.2023 року про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки 3525285200:02:000: 0477 у власність. Також зазначав, що на виконання рішення сесії Великоандрусівської сільської ради №2526 від 24.10.2023 здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0806 на сім нових земельних ділянок, які повністю повторюють конфігурацію попередніх. Земельна ділянка з кадастровим номером 3525285200:02:000:0729 стала земельною ділянкою з кадастровим номером 3525285200:02:000:0901. Координати поворотних точок, довжини ліній, цільове призначення, площа всі параметри та атрибути повністю ідентичні. Це одна і та ж земельна ділянка.
Вказані обставини не спростовано відповідачем.
В подальшому сільською радою прийнято рішення від 22 грудня 2023 року №2651 "Про об`єднання земельних ділянок комунальної власності сільської ради», щодо об`єднання земельної ділянки, зокрема з кадастровим номером 3525285200:02:000:0901 з іншими.
Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934, яка зареєстрована 06.02.2024, скасований кадастровий номер (номери), у разі коли земельна ділянка створена в результаті поділу/об`єднання скасовано кадастровий номер 3525285200:02:000:0901; інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, 20.06.2023, КП Архітектурно-виробниче бюро.
При цьому, позивач стверджує, що земельна ділянка 3525285200:02:000:0901 це і є земельна ділянка з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477.
Викладені обставини передували зверненню позивача до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України від 21.05.1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно із ст.25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до п. 34 частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується, зокрема вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до статті14 Конституції України та ст.373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України (далі - ЗК України).
Відповідно до п.б частини 1 статті 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.
Згідно з частинами 1, 2 статті 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Пунктом в частин 3 статті 116 ЗК України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Відповідно до частин 9, 10 статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
22.06.2020 року позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (в межах норми безкоштовної приватизації) земельну ділянку сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0736.
У встановлений Земельним кодексом України строк відповіді на подану заяву позивач не отримав, а тому здійснив замовлення проекту землеустрою за принципом мовчазної згоди.
За замовленням позивача розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га, яка розташована на території Микільської сільської ради (за межами населеного пункту) Світловодського району Кіровоградської області, кадастровий номер 3525285200:02:000:0477.
В подальшому, позивач звернулася до відповідача із заявою про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки.
Рішенням від 24.10.2023 №2522 Великоандрусівська сільська рада затвердила проект землеустрою ОСОБА_1 щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства з присвоєнням кадастрового номера 3525285200:02:000:0477 із земель комунальної власності Великоандрусівської сільської ради, що розташована за адресою: Кіровоградська область, Світловодський район, Великоандрусівська сільська рада (колишня Микільська сільська рада). Цим рішенням вирішено передати позивачеві у власність вказану земельну ділянку.
Проте, позивач так і не зміг отримати у власність земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477, оскільки згідно приписів ст.125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Позивач не зареєстрував право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477, оскільки рішеннями Великоандрусівської сільської ради від 30.05.2023 за №2309 та від 07.07.2023 за №2365, земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477 об`єднано з іншими та присвоєно кадастровий номер 3525285200:02:000:0806.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суд від 22.02.2024 у справі № 340/10712/23 за позовом ОСОБА_7 до Великоандрусівської сільської ради Світловодського району Кіровоградської області визнано протиправними та скасовано рішення Великоандрусівської сільської ради від 30.05.2023 року за №2309 та від 07.07.2023 року за №2365. Відомості щодо оскарження вказаного рішення в апеляційному порядку в КП "Діловодство спеціалізованого суду" станом на дату ухвалення рішення у справі, яка наразі розглядається судом, відсутні.
В подальшому, відповідачем прийнято ще одне рішення, а саме від 22 грудня 2023 року №2651 "Про об`єднання земельних ділянок комунальної власності сільської ради" (яке і є предметом спору у даній справі), щодо об`єднання земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0901 з іншими.
Згідно із частиною 6 статті 79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Відповідно до частини 1 статі 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" від 07.07.2011 року № 3613-VI (далі- Закон № 3613-VI), державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Відповідно до частини 5 статті 5 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.
Згідно із частиною 1 статті 9 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 затвердженого Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Пунктом 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру № 1051 встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.
Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Отже, відповідач для зміни кадастрового номеру земельної ділянки, яку позивач мав право зареєструвати, для набуття права власності на неї, неодноразово своїми рішення (у тому числі й рішенням, яке є предметом спору у цій справі) об`єднував роз`єднував, земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477, що унеможливило набуття позивачем права власності на земельну ділянку. При цьому, відповідачеві, як стороні у справі №340/5400/21, було достеменно відомо, що земельна ділянка з кадастровим номером 3525285200:02:000:0477 мала бути передана у власність позивачеві на виконання судового рішення від 02.11.2021 року у справі №340/5400/21.
Відповідно до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно з частиною першої статті 17 Закону України "Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
Також суд враховує Рекомендацію № R(87)16 Комітету міністрів Ради Європи щодо адміністративних процедур, які зачіпають велику кількість осіб, прийнятого Комітетом міністрів 17.09.1987 року, що визначає такі принципи прийняття адміністративних актів, зокрема: пропозиція прийняття відповідного акта повинна бути донесена до зацікавлених осіб у доступній та відкритій формі і таким чином, щоб це забезпечувало поінформованість зацікавлених осіб про можливий вплив від прийняття акта на їх права, свободи та інтереси; адміністративний акт повинен бути доведений до відома громадськості та відповідне повідомлення повинно містити інформацію про основні висновки, що випливають із процедури прийняття акта; мотиви прийняття адміністративного акта; інформацію про способи заперечення проти прийняття адміністративного акта та строк, протягом якого вони повинні бути використаним.
Частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із частиною 4 статті 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Представником відповідача 1 до цього часу не подано відзив на позов без поважних на те причин, як і не подано жодних документів на підтвердження обґрунтованості винесеного рішення, що кваліфіковано судом як визнання позову.
Таким чином, позовні вимоги в частині, що стосуються порушених прав позивача, з огляду на те що оскаржуване рішення, стосується семи земельних ділянок, підлягає частковому задоволенню.
Щодо вимоги позивача про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934 суд зазначає, що, як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, вказана земельна ділянка утворена шляхом об`єднання 7 (семи) земельних ділянок, в т.ч. кадастровий номер 3525285200:02:000:0901.
Отже, скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934 стосується не лише прав позивача, а інших осіб, земельні ділянки яких увійшли до земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934, а тому скасування державної реєстрації може вплинути на права невизначеного кола осіб.
Викладене обумовлює висновок суду про відмову у задоволенні вимоги про скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934.
Враховуючи вказане, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Щодо розподілу судових витрат у справі, то згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з даним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 1211,20 грн, тому ці витрати слід стягнути на її користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 143, 242-246, 255, 260-263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) до Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області, вул. Центральна,43, с. Велика Андрусівка, Кіровоградська область,27520), Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, вул. Філософська,39а, м. Дніпро, 49006), за участю: третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ); ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_5 ) про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області від 22 грудня 2023 року №2651, в частині, що стосується земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0901.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 1211,20 грн за рахунок бюджетних асигнувань Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 07.10.2024 |
Номер документу | 122093763 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.В. КРАВЧУК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні