Рішення
від 10.09.2024 по справі 460/3889/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

10 вересня 2024 року м. Рівне№460/3889/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ТОВ "Надія Вуд" доРівненська митниця про визнання протиправними та скасування картки відмови, рішення про коригування митної вартості товарів, -В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ТОВ "Надія Вуд" до Рівненської митниці про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що Рівненською митницею прийнято рішення про визначення коду товару та сформовано картку відмови в прийняті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Ухвалою від 16.04.2024 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

29.04.2024 відповідачем було подано відзив на позовну заяву, в якому заперечив позовні

вимоги.

03.05.2024 позивач надав до суду відповідь на відзив, якій підтримав позовні вимоги.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступні обставини.

З метою здійснення господарської діяльності у сфері ЗЕД Позивачем було укладено ряд контрактів з іноземними контрагентами на постачання пиломатеріалів. До їх переліку входять контракт №3 від 07.02.2024 року укладений з «Juhos es Juhos Kft» (Угорщина) та контракт №24 від 22.01.2024 року укладений з «SOWOOD Sp.zo.о (Польща).

На виконання вищезгаданих контрактів здійснювалось відвантаження товару з подальшим його замитненням ( виключно на МП «Сарни» Рівненської митниці»). За контрактом № 3 від 07.02.2024 року було проведено митне оформлення 16.02.2024 року, декларація №24UA204060000993U2 пиломатеріалів не обрізних (сосна звичайна) 2 сорту 10-14% вологості 50*200-500*4000мм. За кодом товару УКТЗЕД 4407119000

За контрактом №24 від 22.01.2024 року було оформлено шість митних декларацій з пиломатеріалом не обрізним сосновим (сосна звичайна) за кодом товару УКТЗЕД 4407119000, а сам:

-декларація №24UA204060000715U0 від 05.02.2024 року.

-декларація №24UA204060000755U8 від 06.02.2024 року.

-декларація №24UA204060000910U9 від 13.02.2024 року.

-декларація №24UA204060000929U5 від 14.02.2024 року.

-декларація №24UA204060001175U7 від 26.02.2024 року.

-декларація №24UA204060001194U7 від 27.02.2024 року.

12.03.2024 року Позивачем було подано на Митний пост «Сарни» Рівненськоі митниці митну декларацію №24UA204060001469U3 від 12.03.2024 року, згідно контракту № 3 від 07.02.2024 року. В 31 графі ВМД (опис товару) Позивач зазначив пиломатеріали не обрізні соснові (сосна звичайна) визначивши код товару як УКТЗЕД 4407119000 (графа 33 ВМД).

Зазначений у ВМД товар є ідентичний товару, що зазначався у декларації №24UA204060000993U2 від 16.02.2024р., що був оформлений Відповідачем згідно коду УКТЗЕД 4407119000.

Також 12.03.2024р.було подано декларацію №24UA204060001470U3 згідно контракту № 24 від 22.01.2024 року. В 31 графі декларацій також був зазначений пиломатеріал не обрізний сосновий (сосна звичайна) УКТЗЕД 4407119000 (графа 33 ВМД), що є повністю

ідентичним товару, який замитнювався у попередніх шести деклараціях(номери декларацій згадуються вище).

13.03.2024 року за ініціативою УБК та ПМП Рівненської митниці було проведено частковий митний огляд товару поданого у деклараціях №24UA204060001469U3. та №24UA204060001470U3 від 12.03.2024року «Пиломатеріали не обрізні соснові» з розкриттям 20% пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даних,

зазначених у митній деклараціі та ТСД.

За результатами проведення часткового митного огляду 13.03.2024р. було складено два Акти про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, до кожної деклараціі відповідно. Під час митного огляду інспекторами МП «Сарни» було встановлено, що задекларований товар повністю відповідає відомостям зазначених у митній декларації та товаросупровідних документах, в частинні кількості дошок, відповідності іх розмірів та загальної кубатури, відповідності маркування на дошках специфікаціі до інвойсу.

13.03.2024року до сектору класифікації товарів Рівненськоі митниці було направлено Запити МПО №24UA204060001469U3 та №24UA204060001470U3 з метою визначення коду товару заявленого у деклараціях №24UA204060001469U3. та 24UA204060001470U3 від 12.03.2024року «Пиломатеріали не обрізні соснові» На виконання законодавчих вимог для повноти та об`єктивності під час розгляду запитів ПМО, для забезпечення максимальної об`єктивності при визначені коду товару,

Позивачем надано Відповідачу експертні висновки Рівненської торгово-промислової палати №В-17 та №В-18 від 15 березня 2024 року, згідно яких експерт відносить задекларовану продукцію до коду УКТЗЕД 4407 11 90 00.

Зазначений у ВМД товар є ідентичний товару, що зазначався у декларації №24UA204060000993U2 від 16.02.2024р., що був оформлений Відповідачем згідно коду УКТЗЕД 4407119000.

Також 12.03.2024р.було подано декларацію №24UA204060001470U3 згідно контракту № 24 від 22.01.2024 року. В 31 графі декларацій також був зазначений пиломатеріал не обрізний сосновий(сосна звичайна) УКТЗЕД 4407119000 (графа 33 ВМД), що є повністю ідентичним товару, який замитнювався у попередніх шести деклараціях(номери декларацій згадуються вище). 13.03.2024 року за ініціативою УБК та ПМП Рівненської митниці було проведено частковий митний огляд товару поданого у деклараціях №24UA204060001469U3. Та №24UA204060001470U3 від 12.03.2024року «Пиломатеріали не обрізні соснові» з розкриттям 20% пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даних, зазначених у митній деклараціі та ТСД. За результатами проведення часткового митного огляду 13.03.2024р. було складено два Акти про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, до кожної деклараціі відповідно. Під час митного огляду інспекторами МП «Сарни» було встановлено, що задекларований товар повністю відповідає відомостям зазначених у митній декларації та товаросупровідних документах, в частинні кількості дошок, відповідності іх розмірів та загальної кубатури, відповідності маркування на дошках специфікаціі до інвойсу.

13.03.2024року до сектору класифікації товарів Рівненської митниці було направлено Запити МПО №24UA204060001469U3 та №24UA204060001470U3 з метою визначення коду товару заявленого у деклараціях №24UA204060001469U3. Та №24UA204060001470U3 від 12.03.2024року «Пиломатеріали не обрізні соснові»

На виконання законодавчих вимог для повноти та об`єктивності під час розгляду запитів ПМО, для забезпечення максимальної об`єктивності при визначені коду товару, Позивачем було надано Відповідачу експертні висновки Рівненської торгово-промислової палати №В-17 та №В-18 від 15 березня 2024 року, згідно яких експерт відносить задекларовану продукцію до коду УКТЗЕД 4407 11 90 00.

Не погоджуючись із такими рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Засади державної митної справи, зокрема, правовий статус органів доходів і зборів, митна територія та митний кордон України, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, митні режими та умови їх застосування, заборони та/або обмеження щодо ввезення в Україну, вивезення з України та переміщення через територію України транзитом окремих видів товарів, умови та порядок справляння митних платежів, митні пільги, визначаються Митним кодексом України (далі- МК України) та іншими законами України.

Відповідно до частини 1статті 4 МК України митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цьогоКодексу, законівта інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Згідно з частиною 1 статті 248 МК України, митне оформлення товарів розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Відповідно до статті 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, окрім іншого, відомості про ці товари, а саме:

а) найменування;

б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар;

в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах);

г) код товару згідно зУКТ ЗЕД;

ґ) найменування країни походження товарів (за наявності);

д) опис упаковки (кількість, вид);

е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру;

є) фактурна вартість товарів;

ж) митна вартість товарів та метод її визначення;

з) відомості про уповноважені банки декларанта;

и) статистична вартість товарів.

Главою 11 МК України врегульовано питання ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), її структури та класифікації товарів.

Згідно з частиною першою статті 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

ВУКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.

Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.

Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно дост. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін доУКТ ЗЕД; 3) деталізаціюУКТ ЗЕДна національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів вУКТ ЗЕДу складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосуванняУКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для веденняУКТ ЗЕД.

На виконання цієї нормиПостановою КМУ №428 від 21.05.2012 затверджено Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі - Порядок №428), відповідно до якого УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу, затвердженогоЗаконом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі, здійснення митного оформлення товарів.

Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених вУКТЗЕД(ч. 1ст. 69 МК України).

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно зУКТ ЗЕД(ч. 2ст. 69 МК України).

Відповідно до ч. 7 ст. 69 МК Українирішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно доглави 4 цього Кодексуабо до суду.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер (ч. 8ст. 69 Митного кодексу України).

Із наведених положень слідує, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює декларант, а орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією. При цьому, орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

Законом України №2697-IX від 19.10.2022 встановлений Митний тариф України (чинний на момент виникнення спірних правовідносин), який визначає, зокрема, Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД, згідно з якими, класифікація товарів здійснюється за такими правилами

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі якщо згідно зправилом 2 (b)або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prіma facіe) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де подається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно зправилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно доправила 3 (a)або3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

(a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b) відповідно доправила 5 (a)тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом із цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatіs mutandіs), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Отже, за змістом вказаних норм слід дійти висновку, що для митного оформлення імпортованого товару особа подає митному органу декларацію, у якій наводить детальний опис цього товару та зазначає його код згідно зУКТ ЗЕД.

В той же час, здійснюючи митний контроль, митний орган, у разі виявлення порушень правил класифікації товарів, має право самостійно класифікувати такий товар.

29.03.2024року відповідач виніс Рішення N KT-UA204000-0008-2024 та Рішення N KT-

UA204000-0009-2024 від 29.03.2024 року в своїх рішеннях відповідач відносить пиломатеріали не обрізні соснові до коду товару 4403220000 лісоматеріали необроблені, з видаленою або невидаленою корою або заболонню, або начорно брусовані або небрусовані посилаючись наявність нерівних ділянок на пластах деревини, а також те, що бічні поверхні не відпиляні та округлі, наявні залишки кори на бічних поверхнях, не сортовані за розміром, вироби не мають точних розмірів та однакової форми і ширини.

Данне твердження відповідача спростовуєтья актами митного огляду від 13.03.2024р., в яких інспектор зазначив, що задекларований товар відповідає відомостям зазначених у митній декларації та товаросупровідних документах, в частинні кількості дошок, відповідності іх розмірів та загальної кубатури, відповідності маркування на дошках.

На основі прийнятих рішень Відповідачем було винесено картки відмови в прийнятті митноії деклараціі, митному оформленні випуску чи провуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA204060/2024/000032 до деклараціі №24UA204060001469U3 від 12.03.2024р. та карту відмови №UA204060/2024/000033 до деклараціі №24UA204060001470U3 від 12.03.2024.

Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та характеристик товару, визначальних для його класифікації, які встановлюються за результатами вивчення технічної документації, паспортних даних на товар, товаросупровідних документів, інформації про товар, розміщеної у відкритому доступі мережі Інтернет, та, у разі потреби, результатів лабораторних досліджень конкретного товару.

Згідно Пояснень Державноі митної служби Украіни до Украінськоі класифікаціі товарів зовнішньоекономічної діяльності від 14.12.2022 року до цієї товарної позиції включаються лісоматеріали в природному стані, зрубані, переважно з відрубаними гілками, а також з вилученим зовнішнім або як із зовнішнім, так і внутрішнім шаром кори, або лише вилученими опуклостями. До неї також включається деревина, з поверхні якої були вилучені зовнішні шари, що складаються з недавно утворених, свіжих шарів (заболонь), з метою економії під час транспортування або запобігання гниттю.

Основні вироби, що включаються до цієї товарної позиції та відповідають приведеному вище опису, це лісоматеріали для розпилювання; стовпи для телефонного і телеграфного зв`язку чи для ліній електропередач; незагострені і нерозщеплені гідробудівельні колоди (сваї), кілки, вішки, стійки, тичини та опори; рудникові пропси; колоди, незалежно від того, розколоті вони на чотири частини чи не розколоті для варіння целюлози; круглі колоди для виготовлення шпону і т.д.; колоди для виготовлення сірників, дерев`яних виробів і т.д. До цієї товарної позиції також включаються стовпи для телеграфного і телефонного зв`язку чи ліній електропередач, піддані додатковій обробці корувальним ножем або оброблені на корувальному верстаті з метою одержання рівної поверхні та готові до використання. Такі стовпи часто обробляють фарбою, протруйниками, покривають лаком або просочують креозотом чи іншими речовинами.

До цієї товарної позиції також включаються пні та корені дерев деяких порід, а також деякі відростки, що використовуються для виготовлення шпону чи курильних трубок.

До цієї товарної позиції також включається деревина, начорно брусована на чотири канти, що являє собою стовбури чи ділянки стовбурів дерев, поверхня яких стесана сокирою, стругом або грубо відпиляна так, що її поперечний переріз має прямокутну форму (включаючи квадратну); деревина, начорно брусована на чотири канти, відрізняється присутністю нерівних ділянок або залишків кори. Деревина, брусована на два канти, тобто деревина, в якої були оброблені вищеописаним способом лише дві протилежні поверхні, також включається до цієї товарної позиції.

Такі лісоматеріали призначені для оброблення на лісопильних заводах або можуть використовуватися в цьому вигляді, наприклад, як покрівельний ліс.

Деякі породи деревини (наприклад, тик) розколюють клинами чи обтесують у напрямку волокон для одержання брусків; такі бруски також включаються до цієї товарної позиції.

До цієї товарної позиції не включаються:

(a)начорно оброблені деревинні матеріали, придатні для виготовлення палиць, парасольок, ручок для інструментів тощо (товарна позиція 4404);

(b) деревинні матеріали, оброблені у вигляді шпал для залізничних чи трамвайних олій (товарна позиція 4406);

(c) лісоматеріали, оброблені у вигляді дощок, балок і т.д. (товарна позиція 4407 або 4418).

Слід зазначити, що лісоматеріали, які включаються до цієї товарної позиції, не обов`язково повинні мати прямокутний (чи квадратний) поперечний переріз або однаковий поперечний переріз по всій довжині виробу.

Вироби цієї товарної позиції можуть бути обтесані (незалежно від того, чи закруглюються під час цього кути, утворені двома суміжними ребрами), відшліфовані чи з`єднані торцями (наприклад, з`єднані у шип) (див. загальні положення до цієї групи).

Згідно ДСТУ EN 2148-93 пиломатеріал - це пило-продукція певних розмірів та якості, яка має щонайменше дві плоско - паралельні пласті. Пило-продукція відповідно цього ж ДСТУ визначається, як продукція з деревини, одержана шляхом повздовжнього розпилу колоди, а також повздовжнього і поперечного поділу утворених частин. Згідно вищезгаданого пояснення до товарноіі групи 4407 за деяким винятком, включаються усі види деревинних матеріалів і лісоматеріалів будь-якої довжини завтовшки понад 6 мм, розпиляних чи колотих вздовж напрямку текстури деревини або одержаних струганням чи лущенням. До цих видів деревинних матеріалів і лісоматеріалів включають: брус, планки, обапіл, дошки, рейки і т.д., а також вироби, що вважаються рівноцінними розпиляним деревинним матеріалам або лісоматеріалам, які одержують під час обробки на краєобрубувальних верстатах і які мають дуже точні розміри; така обробка забезпечує вищу якість одержуваної поверхні, ніж розпилювання, і робить наступне обтісування непотрібним. До неї також включаються листи струганої чи лущеної деревини (одержані на ротаційному лущильному верстаті), а також планки і фризи для паркетного покриття, крім підданих профілюванню по будь-якому з країв чи площин (товарна позиція 4409).

В своїй постанові №810/2737/17 від 03 квітня 2024 року Верховний суд Украіни зазначає, що при затвердженні Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, Державна фіскальна служба України чітко визначила, що брус, планки, обапіл, дошки, рейки відноситься до товарної позиції УКТ ЗЕД 4407.

Варто зазначити, що саме правильність визначення позивачем коду УКТЗЕД товару входить до предмету доказування в межах даної справи, адже задля перевірки обґрунтованості прийнятого відповідачем рішення № KT-UA401000-0013-2024 слід встановити якому саме коду товару згідно зУКТ ЗЕДвідповідає товар, який декларувався ТОВ «Надія Вуд» згідно з митною декларацією а саме до товарної позиції 4407 або 4403.

У постанові Верховного Суду від 03.04.2024 у справі № 810/2737/17 колегія суддів Касаційного адміністративного суду навела аналіз нормативно-правових актів, які підлягають врахуванню митними органами при визначенні приналежності товару до тієї чи іншої класифікаційної групи та врахувала Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.

Суд зазначає, Наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 затверджено Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі Пояснення №256).

Відповідно до Загальних положень Пояснень №256 до товарної групи 44, до цієї групи включаються необроблена деревина, напівфабрикати з деревини та вироби з деревини в цілому.

Ці продукти можна приблизно згрупувати таким чином:

(1)Необроблена деревина (зрубана, колота, начорно обтесана (брусована), обкорована і т.д.) і паливна деревина, відходи деревини та скрап, тирса, деревинна дранка чи шматочки; обручі, стовпи, гідробудівельні колоди (палі), вішки, кілки і т.д.; деревне вугілля; деревна шерсть і деревне борошно; шпали для залізничних чи трамвайних колій (переважно товарні позиції 44014406). Проте до цієї групи не включаються деревинна тріска, деревинна стружка, подрібнена деревина або деревина у вигляді дріб`язку чи порошку, які використовуються переважно у парфумерії, фармакології або як інсектициди та фунгіциди чи для аналогічних цілей (товарна позиція 1211), а також деревинна тріска і стружка, деревина у вигляді дріб`язку або порошку, що використовуються переважно для фарбування або дублення (товарна позиція 1404).

(2) Розпиляні, колоті, обтесані, стругані, лущені, шліфовані, з`єднані у шип деревинні матеріали, наприклад, із шиповим з`єднанням (тобто з`єднані шляхом склеювання торцями коротких сортиментів деревини з метою одержання матеріалів більшої довжини, при цьому з`єднання нагадує переплетені пальці), а також деревинні матеріали постійного профілю (товарні позиції 4407 4409).

(3) Деревностружкові та аналогічні плити, деревноволокнисті плити, шарувата та пресована деревина (товарні позиції 4410 4413).

(4) Вироби з деревини (крім деяких видів, зазначених у примітці 1 до цієї групи, і тих, котрі, також як і інші, перераховані нижче в поясненнях до певних товарних позицій) (товарні позиції 4414 4421).

Для зручності в УКТЗЕД класифікація деревини не залежить від виду оброблення, необхідного для її консервації, такого як витримування, обвуглювання, ґрунтування і шпаклювання, або просочення креозотом чи іншими консервантами для деревини (наприклад, кам`яновугільний дьоготь, пентахлорфенол, хромований арсенат міді або аміачний арсенат міді); а також від того, чи була вона оброблена в результаті фарбування, травлення або лакування. Проте ці загальні положення не застосовуються до підпозицій товарних позицій 4403 і 4406, що спеціально призначені для класифікації певних категорій пофарбованої, протравленої чи обробленої консервантами деревини.

Суд звертає увагу, що у Поясненнях, затверджених Наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256, наведено також пояснення до кожної товарної позиції, що входить до товарної групи 44 «Деревина і вироби з деревини; деревне вугілля».

Так, до товарної позиції 4403 включаються лісоматеріали в природному стані, зрубані, переважно з відрубаними гілками, а також з вилученим зовнішнім або як із зовнішнім, так і внутрішнім шаром кори, або лише з вилученими опуклостями. До неї також включається деревина, з поверхні якої були вилучені зовнішні шари, що складаються з недавно утворених, свіжих шарів (заболонь), з метою економії під час транспортування або запобігання гниттю.

Основні вироби, що включаються до цієї товарної позиції та відповідають приведеному вище опису, це лісоматеріали для розпилювання; стовпи для телефонного і телеграфного зв`язку чи для ліній електропередач; незагострені і нерозщеплені гідробудівельні колоди (сваї), кілки, вішки, стійки, тичини та опори; рудникові пропси; колоди, незалежно від того, розколоті вони на чотири частини чи не розколоті для варіння целюлози; круглі колоди для виготовлення шпону і т.д.; колоди для виготовлення сірників, дерев`яних виробів і т.д.

До цієї товарної позиції також включаються стовпи для телеграфного і телефонного зв`язку чи ліній електропередач, піддані додатковій обробці корувальним ножем або оброблені на корувальному верстаті з метою одержання рівної поверхні та готові до використання. Такі стовпи часто обробляють фарбою, протруйниками, покривають лаком або просочують креозотом чи іншими речовинами.

До цієї товарної позиції також включаються пні та корені дерев деяких порід, а також деякі відростки, що використовуються для виготовлення шпону чи курильних трубок.

До цієї товарної позиції також включається деревина, начорно брусована на чотири канти, що являє собою стовбури чи ділянки стовбурів дерев, поверхня яких стесана сокирою, стругом або грубо відпиляна так, що її поперечний переріз має прямокутну форму (включаючи квадратну); деревина, начорно брусована на чотири канти, відрізняється присутністю нерівних ділянок або залишків кори. Деревина, брусована на два канти, тобто деревина, в якої були оброблені вищеописаним способом лише дві протилежні поверхні, також включається до цієї товарної позиції. Такі лісоматеріали призначені для оброблення на лісопильних заводах або можуть використовуватися в цьому вигляді, наприклад, як покрівельний ліс.

Деякі породи деревини (наприклад, тик) розколюють клинами чи обтесують у напрямку волокон для одержання брусків; такі бруски також включаються до цієї товарної позиції.

Водночас, згідно Пояснень, затверджених Наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256, до цієї товарної позиції не включаються:

(a)начорно оброблені деревинні матеріали, придатні для виготовлення палиць, парасольок, ручок для інструментів тощо (товарна позиція 4404);

(b) деревинні матеріали, оброблені у вигляді шпал для залізничних чи трамвайних колій (товарна позиція 4406);

(c) лісоматеріали, оброблені у вигляді дощок, балок і т.д. (товарна позиція 4407 або 4418).

Отже, затверджуючи Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, Державна митна служба України чітко визначила, що дошка не відносить до товарної позиції 4403, а належить до товарної позиції УКТ ЗЕД4407.

У свою чергу, Вінницькою митницею при винесенні рішення від 15.03.2024 про визначення коду товару помилково віднесено товар «дошка необрізна, напівобрізна суха з ясеня камерної сушки» до товарної позиції 4403990000.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про наявність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Відповідно до частини 1статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Рівненської митниці N КТ-11А204000-0008- 2024 від 29.0.3.2024 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Рівненської митниці N КТ-11А204000-0009-2024р. від 29.03.2024 року.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного визначення №UА204060/2024/000032 від 12.03.2024р

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA204060/2024/000033 від 12.03.2024р.

Зобов`язати Рівненську митницю здійснити митне оформлення товару зазначеного у декларації 24UА204060001469U3 від 12.0.3.2024р за кодом УКТЗЕД 4407119000 як "пиломатеріал не обрізний сосновий (сосна звичайна)".

-Зобов`язати Рівненську митницю здійсни ти митне оформлення товару зазначеного у декларації 24UА204060001470UЗ від 12.03.2024р за кодом УКТЗЕД 4407119000 як "пиломатеріал не обрізний сосновий (сосна звичайна)".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Надія Вуд» понесені витрати зі сплати судового збору в сумі 12112,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Рівненської митниці.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - ТОВ "Надія Вуд" (вул. Садова, 20,с. Кураш,Сарненський р-н, Рівненська обл.,34162, ЄДРПОУ/РНОКПП 41957332)

Відповідач - Рівненська митниця (вул. Соборна, буд. 104,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43958370)

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122094735
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару

Судовий реєстр по справі —460/3889/24

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 10.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні