Рішення
від 13.09.2024 по справі 580/6745/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2024 року справа № 580/6745/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області до управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ПП Профіль плюс про визнання протиправним та скасування висновку,

ВСТАНОВИВ:

08.07.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області (далі позивач) до управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (далі відповідач), в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати висновок від 21.06.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-03-003898-a.

Позов мотивовано тим, що контролюючим органом вказано, що ПП «Профіль Плюс», яке було одним учасником процедури закупівлі, надало договірну ціну, яка включає кошти на покриття ризиків за твердої договірної ціни, пов`язаних з виконанням будівельних робіт, у розмірі 2,4 %, що перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови розмір, тобто, ПП «Профіль Плюс» не виконало вимоги підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.

Так, відповідно до п.5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов`язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об`єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни не враховується.

25 серпня 2023 року між позивачем і ПП "Профіль Плюс" укладений договір підряду №25 з ціною робіт у 3114651,23 грн. з ПДВ, який відповідав умовам кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва Замовника згідно Експертного звіту (позитивного) №24-0208/01-23 від 24 липня 2023 р., тендерній документації і тендерній пропозиції.

У подальшому, 12 червня 2024 року між позивачем і ПП "Профіль Плюс" була укладена додаткова угода №5 до Договору, якою було зменшено його суму на 29335,23 грн. з ПДВ, а саме до 3085316,00грн. з ПДВ, в т.ч. зменшено кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва (Договірна ціна і Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва) з 58670,45 грн. (без ПДВ) до 34224,43 грн. (без ПДВ), що становить 1,33% від вартості робіт, що в свою чергу унеможливлює зайві витрати бюджетних коштів під час виконання будівельних робіт на об`єкті і не перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови граничний розмір 1,5%.

Позивач також звертає увагу суду на суперечливі обставини, що містяться у оспорюваному висновку, зокрема, у пункті 2 ІІ Констатуючої частини висновку відповідачем вказано: «За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю порушень не встановлено.», в той час як у електронних полях електронної системи закупівель відповідачем зазначено: «Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону Інші порушення законодавства у сфері закупівель (встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710)». Зазначені відповідачем у електронній системі закупівель та у самому висновку різні суперечливі одна одній інформація, підтверджують те, що вказаний оспорюваний висновок є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Також, підставою для прийняття наказу Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 03.06.2024 № 46-З Про початок моніторингу процедур закупівель, на підставі якого складений оскаржуваний висновок, не вбачається, яка саме ознака стала підставою для проведення спірного моніторингу.

Крім того, оскаржуваний висновок, заповнений без дотримання пункту 3 розділу І Порядку № 552 і вимог форми висновку. Зокрема, в правій верхній частині форми висновку зазначається посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю і підпис Власне ім`я ПРІЗВИЩЕ. Натомість, оскаржуваний висновок: не містить належну інформацію про відповідну посаду керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю, а саме «Начальник управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області», оскільки в ньому зазначено лише «начальник управління». При цьому, наказ Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 03.06.2024 № 46-З Про початок моніторингу процедур закупівель, який став підставою проведення моніторингу цієї Закупівлі і складання оскаржуваного висновку, був підписаний саме Начальником Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяною ВЕЛЬКО згідно інформації електронної системи закупівель в графі «Власне ім`я прізвище» заповнено « ОСОБА_1 » замість « ОСОБА_2 ».

Ухвалою суду від 15.07.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження. Також суд залучив до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ПП Профіль плюс (далі третя особа).

01.08.2024 відповідач подав суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд у задоволенні позову відмовити. Вказує, що моніторинг процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СШ І-ІІІ ступенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м. Черкаси), інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro, проведено відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922, пункту 23 Особливостей, підпункту 16 пункту 10 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, та на підставі наказу Управління від 03.06.2024 № 46-З «Про початок моніторингу процедур закупівель».

Також, відповідно до штатного розпису Управління, який затверджений Головою Державної аудиторської служби України, посада зазначена саме як «начальник управління». Таким чином, посадовою особою Управління завантажено в електронну систему закупівель Висновок від 21.06.2024 з дотриманням вимог Порядку № 552. Вказаний Висновок містить усі реквізити, розділи та інформацію, що встановлені Порядком № 552, та підписаний і затверджений шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог законодавства в сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

Відповідач стверджує, що зафіксоване у Висновку порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлене за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі, тобто на етапі проведення процедури закупівлі.

Результати моніторингу процедури закупівлі засвідчили, що у разі, якби Замовником на етапі проведення процедури закупівлі не було допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема було б відхилено тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації, то і договір про закупівлю з ним, якого було визначено переможцем закупівлі, не було б укладено. Укладення ж договору про закупівлю та внесення змін до нього визначено статтею 41 Закону № 922, і порушення відповідних вимог цього Закону, які стосуються процедури укладення договору з фактичним переможцем закупівлі, моніторингом процедури закупівлі не встановлено. Посадовою особою у пункті 2 розділу ІІ Констатуючої частини Висновку, дотримуючись вищевказаних вимог, зазначено питання, під час аналізу яких відсутні порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та питання, під час аналізу яких наявні порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; інші порушення законодавства у сфері закупівель (встановлено порушення пункту 4-1 постанови 710)», які і відображені у електронних полях електронної системи закупівель.

Проведеним в ході моніторингу розрахунку встановлено, що кошти на покриття ризиків у тендерній пропозиції учасника ПП «Профіль Плюс» становить 2,4%, а саме: сума ризиків 58,67045 тис. грн; прямі витрати 2156,70012 тис. грн; загальновиробничі витрати 287,90197 тис. грн. Розрахунок: 58,67045 тис. грн/(2156,70012 тис. грн+287,90197 тис. грн)=2,4%.

Зазначений відсоток перевищує відсоток коштів на покриття ризиків, передбачений пунктом 5.31 розділу 5 Настанови з визначення вартості будівництва затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (зі змінами).

07.08.2024 позивач, а 15.08.2024 відповідач подали суду відповідь на відзив та заперечення на відповідь на відзив з подібними вищевказаним заявам по суті доводами.

Третя особа правом подання пояснень не скористалась.

Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд встановив таке.

03.08.2023 в електронній системі закупівель позивачем оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю «ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СШ І-ІІІ ступенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м.Черкаси)» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-03-003898-a).

25.08.2023 за результатами проведеної закупівлі між Черкаською спеціалізованою школою І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради та ПП Профіль плюс укладено договір №підряду №25, відповідно до п.1.1. якого замовник доручає Підряднику і зобов`язується прийняти та оплатити виконання робіт з ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи "Капітальний ремонт будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СІП І-ІІІ сту пенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м. Черкаси)" (надалі - Роботи) в межах виділених фінансових ресурсів згідно з вимогами діючих нормативно-правових актів, а Підрядник зобов`язується на свій власний ризик виконати Роботи, доручені йому Замовником.

Відповідно до п.3.1. Договору, його становить 3114651,23 грн., в т.ч. ПДВ 519108,54 грн.

На підставі наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 03.06.2024 № 46-З «Про початок моніторингу процедур закупівель» розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2023-08-03-003898-a.

05.06.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено запит замовнику на пояснення такого змісту: «… постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:

- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?

- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2023-08-03-003898-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.- надати пояснення (інформацію та документи) щодо документально підтвердженої інформації про наявність обґрунтованої необхідності укладення додаткових угод від 25.08.2023 № 1 та 16.02.2024 № 4 щодо продовження строку для виконання робіт за договором від 25.08.2023 №25.

- чому Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «Профіль Плюс» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Зокрема, відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 1), а саме: надати сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, кошторисну документацію*, що повинна бути розроблена з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил (ДБН) України, у форматі PDF, завірену учасником, яка має складатися з договірної ціни (тверда), локальних кошторисів та підсумкової відомості ресурсів, а так само з кошторисної документації в електронному вигляді (формат imd. тощо). В складі тендерної пропозиції ПП «Профіль Плюс» надано договірну ціну, яка включає кошти на покриття ризиків за твердої договірної ціни в розмірі 2,4%, тоді як пунктом 5.31 розділу V Настанови визначено, що кошти на покриття ризиків повинні становити до 1,5%.

- чому в Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-02, який є додатком 4 до Додаткової угоди від 06.09.2023 № 2, не міститься інформація за позиціями з 30 по 40, які наявні у в Локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-02, який є додатком 4 до договору від 25.08.2023 №25?

Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність. Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту».

10.06.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено пояснення замовника такого змісту: «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-08-03-003898-a, надаємо наступні пояснення:

1 - Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі Закон). При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону наведено визначення, що роботи це розроблення проектної документації на об`єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам`яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об`єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об`єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Роботами у розумінні Закону можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об`єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд; роботи з будівництва об`єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об`єкт; безпосередньо закупівля будівництва об`єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об`єктів з розробленням проєктної документації. Під час визначення очікуваної вартості предмета цієї закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва та відповідно до проектної документації за робочим проектом «PD01:5588-6252-2024-1142», а також даними Експертного звіту (позитивного) №24-0208/01-23 від 24 липня 2023 р. та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовник керувався даними кошторисного розрахунку на об`єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Очікувана вартість робіт розрахована шляхом використання зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва склала 3472791,00 грн. за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва з урахуванням ПДВ і склала таким чином 3186162,00 грн.

2 - Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, пояснюємо наступне: постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зокрема передбачено, Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі Може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення. Наразі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.

3 Щодо обґрунтованої необхідності укладення додаткових угод від 25.08.2023 № 1 та 16.02.2024 № 4 щодо продовження строку для виконання робіт за договором від 25.08.2023 №25: рішенням Черкаської міської ради №36-16 від 14.02.2023 р. Замовнику для виконання робіт з Капітального ремонту будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СШ І-ІІІ ступенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м.Черкаси) було виділено 1000000,00 грн. з яких були оплачені роботи з виготовлення проектно-кошторисної документації та її експертиза в сумі 231014,00 грн. Враховуючи нагальну необхідність виконання робіт з Капітального ремонту будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СШ І-ІІІ ступенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м.Черкаси) Замовником 03.08.2023 р. було оголошено відкриті торги на закупівлю вищезазначених робіт з терміном виконання робіт до 31.12.2023 р. з розрахунку, що на момент заключення договору буде виділена вся сума яка необхідна для виконання робіт. Однак станом на 25.08.2023 р. додаткових коштів виділено не було в зв`язку з чим Замовником було прийнято рішення про продовження строку виконання робіт та строку дії договору до 31.12.2024 р. та укладена додаткова угода № 1 від 25.08.2023. Залишок коштів виділених у 2023 році в сумі 768986,00 грн. профінансовано не було. Рішенням Черкаської міської ради №53-10 від 12.02.2024 р. Замовнику було виділено частину коштів для фінансування робіт з Капітального ремонту будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СШ І-ІІІ ступенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м.Черкаси) в сумі 2673747,94 грн. яких не достатньо для оплати робіт згідно договору від 25.08.2023 р. №25 в зв`язку з чим було укладено додаткову угоду 16.02.2024 № 4. та продовжено строк виконання робіт та дії договору до 31.12.2025.

4 Як зазначалося вище, очікувана вартість робіт розрахована відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва склала 3472791,00 грн. за виключенням суми глави 10 та глави 12 зведеного кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва з урахуванням ПДВ і склала таким чином 3186162,00 грн. з ПДВ. При цьому, згідно вказаного розрахунку, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва були розраховані інженером-проектувальником з урахуванням п.4.40 вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, а саме в сумі 66510,00 грн. (без ПДВ).

Відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації було визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 1), а саме: надати сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, кошторисну документацію*, що повинна бути розроблена з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил (ДБН) України, у форматі PDF, завірену учасником, яка має складатися з: договірної ціни (тверда), локальних кошторисів та підсумкової відомості ресурсів, а так само з кошторисної документації в електронному вигляді (формат imd. тощо). Тендерна пропозиція учасника закупівлі ПП "ПРОФІЛЬ ПЛЮС" містить файл «Кошторис», у якому, серед іншого наявні Договірна ціна в якій кошти на покриття ризику становили 58670,45 грн. (без ПДВ), а отже не перевищували кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва Замовника згідно Експертного звіту (позитивного) №24-0208/01-23 від 24 липня 2023 р., яка становила 66510,00 грн. (без ПДВ). 25 серпня 2023 р. між Замовником і приватним підприємством "ПРОФІЛЬ ПЛЮС" - був укладений договір підряду №25, який відповідав умовам кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва Замовника згідно Експертного звіту (позитивного) №24-0208/01-23 від 24 липня 2023 р., тендерній документації і тендерній пропозиції.

5 Під час сканування Додаткової угоди від 06.09.2023 № 2, для завантаження в систему Prozorro, було помилково відскановано два рази 4 сторінку Локального кошторису на будівельні роботи №02-01-02 та пропущено сторінку 5 з позиціями з 30 по 40 вказаного Локального кошторису. Це не було виявлено під час публікації Додаткової угоди в системі Prozorro. Для підтвердження наявності сторінки 5 з позиціями з 30 по 40 надаю Додаткову угоду яка була направлена до Державної Казначейської служби для реєстрації.

Враховуючи викладене вище, повідомляємо про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, в зв`язку з чим просимо відобразити відповідну інформацію у висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі.».

21.06.2024 за результатами проведеного моніторингу в системі оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-03-003898-a (далі висновок).

У висновку зазначено таке: «Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі Особливості); розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області (далі Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.08.2023 б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства «Профіль Плюс» (далі ПП «Профіль Плюс»); повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі в тендерній пропозиції; документи, надані учасником процедури закупівлі для усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 17.08.2023 №39; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ПП «Профіль Плюс» у спосіб, визначений тендерною документацією; пояснення Замовника, отримане 10.06.2024 в електронній системі закупівель; договір від 25.08.2023 № 25; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткові угоди до договору від 25.08.2023 № 1, від 06.09.2023 № 2; від 27.12.2023 № 3; від 16.02.2024 № 4; від 12.06.2024 № 5; від 18.06.2024 № 6 повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Аналізом питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що Замовник, який відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України є розпорядником бюджетних коштів, не дотримався вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі Постанова № 710) щодо забезпечення оприлюднення протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2023-08-03-003898-a обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ПП «Профіль Плюс» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (Додаток 1), а саме: надати сформовані з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі ? Настанова), кошторисну документацію, що повинна бути розроблена з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил (ДБН) України, у форматі PDF, завірену учасником, яка має складатися з договірної ціни (тверда), локальних кошторисів та підсумкової відомості ресурсів, а так само з кошторисної документації в електронному вигляді (формат imd. тощо). У пункті 5.31 розділу V Настанови визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов`язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, при цьому за твердої договірної ціни у розмірі до 1,5 %. Проведеним моніторингом установлено, що ПП «Профіль Плюс», яке було одним учасником процедури закупівлі, надало договірну ціну (файл «кошторис.pdf» тендерної пропозиції), яка включає кошти на покриття ризиків за твердої договірної ціни, пов`язаних з виконанням будівельних робіт, у розмірі 2,4 %, що перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови розмір, тобто, ПП «Профіль Плюс» не виконало вимоги підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, ПП «Профіль Плюс» не підтвердило відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, та його тендерна пропозиція мала б бути відхилена Замовником на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

За результатами аналізу питання повноти відображення/ розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Профіль Плюс» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; внесення змін до договору про закупівлю порушень не встановлено.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов`язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.».

Не погоджуючись із вказаним висновком, позивач звернувся в суд з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним обставинам, суд врахував таке.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі Положення №43) визначено, що Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Держаудитслужба відповідно до підп.3 п.4 Положення №43 реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.

Відповідно до п.7 Положення №43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон №922-VIII).

Відповідно до п.14 ч.1 ст.1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Статтею 5 Закону №922-VIII визначено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Так, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Частиною 1 ст.8 Закону №922-VIII визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.

Згідно з ч.6 ст.8 Закону №922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються, серед іншого, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (ч.7 ст.8 Закону №922-VIII).

Суд врахував, що у спірному випадку відповідачем зазначено в оскаржуваному висновку порушення, а саме: ПП «Профіль Плюс», яке було одним учасником процедури закупівлі, надало договірну ціну (файл «кошторис.pdf» тендерної пропозиції), яка включає кошти на покриття ризиків за твердої договірної ціни, пов`язаних з виконанням будівельних робіт, у розмірі 2,4 %, що перевищує визначений пунктом 5.31 розділу V Настанови розмір, тобто, ПП «Профіль Плюс» не виконало вимоги підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.

Оцінюючи наявність вказаного порушення, суд зазначає таке.

Відповідно до п.31 ч.1 ст.1 Закону №922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.

Згідно з ч.ч.1, 2 Закону №922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

У тендерній документації зазначаються такі відомості:

1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);

5) кількість товару та місце його поставки;

6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;

9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;

10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.

У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;

11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;

13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;

15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);

17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;

18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;

19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Так, відповідно до п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;

оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (далі Настанова) затверджено кошторисні норми України, в тому числі "Настанова з визначення вартості будівництва", яка визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування.

Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.

Відповідно до п.1.2 розділу І Настанови адміністративні витрати загальногосподарські витрати, пов`язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт; договірна ціна кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі.

Відповідно до п.5.1 розділу V ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.

Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об`єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів.

Відповідно до п.5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов`язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:

1) стадії проектування;

2) виду будівництва;

3) технічної та технологічної складності об`єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;

4) тривалості будівництва;

5) способів фінансування будівництва;

6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни не враховується.

Як установлено судом, 25.08.2023 за результатами проведеної закупівлі між Черкаською спеціалізованою школою І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради та ПП Профіль плюс укладено договір №підряду №25, відповідно до п.1.1. якого замовник доручає Підряднику і зобов`язується прийняти та оплатити виконання робіт з ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи "Капітальний ремонт будівлі (найпростіше укриття) Черкаської СІП І-ІІІ сту пенів № 33 Черкаської міської ради за адресою: вул. Героїв Дніпра, 13 м. Черкаси)" (надалі - Роботи) в межах виділених фінансових ресурсів згідно з вимогами діючих нормативно-правових актів, а Підрядник зобов`язується на свій власний ризик виконати Роботи, доручені йому Замовником.

Відповідно до п.3.1. Договору, його становить 3114651,23 грн., в т.ч. ПДВ 519108,54 грн.

При цьому, 12 червня 2024 року між позивачем і ПП "Профіль Плюс" укладена додаткова угода №5 до Договору, якою було зменшено його суму на 29335,23 грн. з ПДВ, до 3085316,00грн. з ПДВ.

З додатку №3 до Договору «Договірна ціна», суд встановив, що прямі витрати на будівельні роботи становлять 2444602,09 грн. При цьому, кошти на покриття ризиків 34224,43 грн., що становить 1,40% від прямих витрат.

Отже, аналізуючи зміст вказаних норм, а також умови додаткової угоди від 12.06.2024 №5, суд дійшов висновку, що такі зміни до договору (внесені до часу закінчення процедури моніторингу) про виконання будівельних робіт свідчать про дотримання позивачем вищевказаних вимог Настанови щодо граничного відсотку коштів на покриття ризиків.

Оскільки виявлені під час моніторингу порушення не вплинули на проведення процедури торгів в цілому та не призвели до негативних наслідків, що можна кваліфікувати як порушення фінансової дисципліни, суд вважає безпідставним та необґрунтованим виносок відповідача, яким вимагається відмінити процедуру закупівлі.

Наведене відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 27.05.2021 у справі №520/646/19.

Таким чином, на думку суду, спірний висновок є необґрунтованим та таким, що прийнято без врахування всіх істотних обставин. Отже він підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, суд надає оцінку всім аргументам учасників справи.

З цього приводу суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент.

Оскільки судом вище встановлено протиправність спірного висновку, аргументи позивача щодо певних процедурних дефектів проведення перевірки та складення висновку суд не оцінював, як такі, що не впливають на вирішення цього спору.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Сплачений позивачем судовий збір в сумі 3028,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача відповідно до ч.1 ст.139 КАС України.

Керуючись ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295, 370 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 21.06.2024 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-08-03-003898-a.

2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (18001, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Смілянська, буд.120/1, код ЄДРПОУ 40919584) на користь Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради Черкаської області (18016, м. Черкаси, вул. Героїв Дніпра, буд.13, код ЄДРПОУ 25922746) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.).

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів з складення повного тексту судового рішення.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122095662
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —580/6745/24

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 13.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні