Постанова
від 02.10.2024 по справі 200/1220/23
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2024 року справа №200/1220/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Казначеєва Е.Г., суддів Компанієць І.Д., Геращенка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Вугледарського міського управління соціального захисту населення на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 р. у справі № 200/1220/23 (головуючий І інстанції Галатіна О.О.) за позовом ОСОБА_1 до Вугледарського міського управління соціального захисту населення про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Вугледарського міського управління соціального захисту населення (далі - відповідач), в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Вугледарського міського управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ: 25953362І місце розташування: вул. 30-річчя Перемоги/ буд. № 161 м. Вугледар/ Донецька обл., 85670), яка полягає у не нарахуванні та невиплаті ОСОБА_1 державної компенсації за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за вересень-грудень 2022 року у розмірі 6866 (шість тисяч вісімсот шістдесят шість) гривень 00 копійок;

- зобов`язати Вугледарське міське управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ: 25953362І місце розташування: в ул. 30-річчя Перемоги, буд. № 161 м. Вугледар/ Донецька обл., 85670) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 І місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) державну компенсацію за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за вересень-грудень 2022 року у розмірі 6866 (шість тисяч вісімсот шістдесят шість) гривень 00 копійок способом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку/ в якому відкрито рахунок ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 І місце реєстрації: АДРЕСА_2 );

- стягнути з Вугледарського міського управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 259533621 місце розташування: вул. 30-річчя Перемоги/ буд. № 161 м. Вугледар/ Донецька обл., 85670) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 ) судовий збір у розмірі 858 (вісімсот п`ятдесят вісім) гривень 88 копійок, сплачений відповідно до квитанції від 15.03.2023 № 196212101.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 року позовні вимоги задоволені частково, а саме суд:

Визнав протиправною бездіяльність Вугледарського міського управління соціального захисту населення, яка полягає у не нарахуванні та невиплаті ОСОБА_1 державної компенсації за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за вересень-грудень 2022 року.

Зобов`язав Вугледарське міське управління соціального захисту населення нарахувати та виплатити ОСОБА_1 державну компенсацію за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за вересень-грудень 2022 року способом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку/ в якому відкрито рахунок ОСОБА_1 .

У задоволенні інших позовних вимог відмовив.

Стягнув за рахунок бюджетних асигнувань Вугледарського міського управління соціального захисту населення на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 700 (сімсот) гривень 00 копійок.

Відповідач, не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених вимог та відмовити в їх задоволені.

В обґрунтування скарги зазначено, зокрема, що позивач перебуває на обліку у Вугледарському управлінні соціального захисту населення як отримувач компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

ОСОБА_1 була призначена компенсаційна виплата по догляду за громадянином похилого віку з когнітивними порушеннями ОСОБА_2 з 01.01.2020.

З урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» від 12.03.2022 №263 (далі Постанова №263), Управління було відключено від усіх державних сервісів та програм нарахування та виплати державних допомог відповідно до ч. 1-1 вказаної постанови щодо зупинення, обмеження роботи інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів здійснюється на територіях, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, інформація про які міститься в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Будівлю управління було знищено разом з серверними приміщеннями та архівними даними. Зважаючи на вказані факти, 1 квітня 2022 року у роботі Вугледарського міського управління соціального захисту населення було встановлено простой для працівників управління до закінчення дій обставин, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників.

Враховуючи відсутність доступу Вугледарського міського управління соціального захисту населення до державних сервісів та програм нарахування та виплати державних допомог, неможливо виконати рішення суду, щодо призначення ОСОБА_1 державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, а вересень-грудень 2022 року.

Відповідно до частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.

Позивач перебуває на обліку у Вугледарському управлінні соціального захисту населення як отримувач компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

ОСОБА_1 була призначена компенсаційна виплата по догляду за громадянином похилого віку з когнітивними порушеннями ОСОБА_2 з 01.01.2020.

У зв`язку з повномасштабним вторгненням Російської Федерації в Україну, відповідно до регламенту, Вугледарське міське управління соціального захисту населення передало до Підприємства бази АСОПД/КОМТЕХ, по яких вже було проведено нарахування допомог та компенсаційних виплат за березень 2022 року та закінчено виплатний період.

Міністерство соціальної політики України не профінансувало виплати нарахованих допомог та компенсаційних виплат за березень 2022 року.

За усною консультацією, про яку заначено у листі Державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України від 28.12.2023 року, Міністерством соціальної політики України було прийнято рішення, що нарахування та виплата допомог та компенсаційних виплат відповідно до постанови КМУ №215 буде проводитись по базах даних отримувачів допомог та компенсаційних виплат, які були на Центральному сховищі Міністерства соціальної політики України станом на 01.02.2022 року.

Крім того як вбачається з листа у базах даних Вугледарського міського управління соціального захисту населення, які були на Центральному сховищі Міністерства соціальної політики України станом на 01.02.2022 року ще була відсутня інформація про продовження допомоги ОСОБА_1 на наступний термін. Відповідно нарахування допомоги починаючи з 01.03.2022 року не здійснювалось.

Рішення щодо припинення та підстав припинення нарахування та виплати ОСОБА_1 державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та розрахунку суми, у разі наявності заборгованості з державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, за період вересень-грудень 2022 року в матеріалах справи відсутні та до суду не надходили.

Згідно пояснень наданих суду Державним підприємством Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України зазначено, що станом на грудень 2023 року, більшість департаментів соціального захисту населення обласних державних адміністрацій, які перебували на тимчасово окупованій території України, почали виконувати свої функції на підконтрольній території України. Тому, Вугледарське міське управління соціального захисту населення повинно було виконати призначення компенсаційної виплати з догляду ОСОБА_1 на новий термін з 01.01.2022 по 31.12.2022.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Закон України Про соціальні послуги від 17 січня 2019 року № 2671-VIII (далі Закон № 2671) визначає основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Згідно ч. 6, 7 статті 13 Закону № 2671, фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: 1) особами з інвалідністю I групи; 2) дітьми з інвалідністю; 3) громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; 4) невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися; 5) дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги. Перелік зазначених тяжких захворювань, розладів, травм, станів дітей, яким не встановлено інвалідність, затверджує Кабінет Міністрів України.

Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.

На виконання вказаної норми закону постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 року № 859, затверджено Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі (далі - Порядок № 859).

Згідно п. 1, 3, 10, 11, 14, 16, 17 Порядку № 859, якщо у зв`язку з введенням в Україні або окремих її місцевостях надзвичайного або воєнного стану фізична особа, яка надає соціальні послуги, та особа, якій вона надає соціальні послуги з догляду, стали внутрішньо переміщеними особами, компенсація призначається і виплачується за новим місцем їх проживання/перебування.

Компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання / перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Компенсація призначається на 12 місяців і виплачується щомісяця.

Виплата компенсації припиняється в разі: 1) зміни місця проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, чи фізичної особи, яка надає соціальні послуги; 2) смерті особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; 3) смерті фізичної особи, яка надавала соціальні послуги; 4) отримання особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, соціальних послуг з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду або перебування такої особи на повному державному утриманні; 5) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за межами України понад 30 календарних днів. До 30-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, разом з особою, яка потребує надання соціальних послуг, на лікуванні за кордоном, що підтверджується відповідними документами. Порядок надання відомостей стосовно фізичних осіб, які надають соціальні послуги, про перетин державного кордону або перебування за межами України в період отримання компенсації визначається законодавством; 6) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, на стаціонарному або санаторно-курортному лікуванні протягом 30 календарних днів. У разі виникнення обставин, визначених упідпунктах 1,4-6цього пункту, внаслідок яких припиняється надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, фізична особа, яка надає соціальні послуги, особа/законний представник особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, зобов`язані в десятиденний строк письмово повідомити про припинення надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі уповноваженому органу, що здійснює виплату компенсації. Її виплата припиняється з місяця, наступного за місяцем, у якому сталися зміни.

Компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи.

Суми компенсації, не отримані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги, виплачуються за минулий період, але не більш як за 12 місяців, що передують місяцю звернення за їх отриманням.

Рішення уповноваженого органу про відмову у призначенні компенсації може бути оскаржено у визначеному законодавством порядку.

ОСОБА_1 була призначена компенсаційна виплата по догляду за громадянином похилого віку з когнітивними порушеннями ОСОБА_2 з 01.01.2020.

Рішення щодо припинення та підстав припинення нарахування та виплати ОСОБА_1 державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та розрахунку суми, у разі наявності заборгованості з державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, за період вересень-грудень 2022 року в матеріалах справи відсутні та до суду не були надані.

Колегія суддів зазначає, що відповідачем не визначено жодних передбачених законодавством підстав для не здійснення відповідних виплат позивачу.

Відповідач обґрунтовуючи свої доводи зазначає, що у зв`язку із військовою агресією російської федерації проти України та введенням в країні воєнного стану Кабінетом Міністрів України 12 березня 2022 року прийнята постанова № 263 Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану, крім іншого, заборонено використання хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, розташованих на тимчасово окупованій території України.

Управління було відключено від усіх державних сервісів та програм нарахування та виплати державних допомог відповідно до ч. 1-1 вказаної постанови щодо зупинення, обмеження роботи інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів здійснюється на територіях, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, інформація про які міститься в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.

Будівлю управління було знищено разом з серверними приміщеннями та архівними даними. Зважаючи на вказані факти, 1 квітня 2022 року у роботі Вугледарського міського управління соціального захисту населення було встановлено простой для працівників управління до закінчення дій обставин, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників.

Відповідно до ч.2 п.2.2 наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 з 24.02.2022 Вугледарська міська територіальна громада була віднесена до територій активних бойових дій.

Проте, колегія суддів зазначає, що вказані відповідачем обставини не є передбаченим законодавством обставинами для не здійснення виплати позивачу компенсації у спірний період.

Згідно пояснень Державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України зазначено, що станом на сьогодні, більшість департаментів соціального захисту населення обласних державних адміністрацій, які перебували на тимчасово окупованій території України, почали виконувати свої функції на підконтрольній території України. Тому, Вугледарське міське управління соціального захисту населення повинно було виконати призначення компенсаційної виплати з догляду ОСОБА_1 на новий термін з 01.01.2022 по 31.12.2022.

Так, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану від 07.03.2022 № 215 (далі - Постанова № 215).

За п. 1 Постанови, зокрема, установити, що нарахування та виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану на території адміністративно-територіальних одиниць, де структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення)/органи Пенсійного фонду України не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, здійснюється з урахуванням таких особливостей:

1) виплату грошових допомог, пільг та житлових субсидій здійснює акціонерне товариство Державний ощадний банк України (далі - АТ Ощадбанк) шляхом перерахування коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача, або здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER та акціонерне товариство комерційний банк ПриватБанк (далі - АТ КБ ПриватБанк);

2) фінансування виплат грошових допомог, пільг та житлових субсидій проводиться Міністерством соціальної політики на підставі наявних в базах даних державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики/Пенсійного фонду України даних щодо одержувачів грошових допомог, пільг та житлових субсидій.

Державне підприємство Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики/Пенсійний фонд України формують інформацію (реєстри) щодо одержувачів грошової допомоги, пільг та житлових субсидій, які перебувають на обліку в органах соціального захисту населення/органах Пенсійного фонду України, які не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та фінансування виплат:

щодо одержувачів, які отримували виплати через уповноважені банки, - для перерахування АТ Ощадбанк коштів на банківський рахунок (за стандартом IBAN) в банку, в якому відкрито рахунок одержувача;

щодо одержувачів, які отримували виплати через відділення організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання, - для здійснення грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER.

Виплата грошових переказів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER регулюється нормативно-правовими актами Національного банку та правилами АТ Ощадбанк.

АТ Ощадбанк на кожне 1 число місяця інформує Міністерство соціальної політики про здійснені виплати грошових переказів одержувачам.

У разі коли протягом 30 календарних днів з дати зарахування грошових переказів АТ Ощадбанк одержувачам грошової допомоги, пільг та житлової субсидії одержувачі не звернулися за отриманням грошових переказів, відповідні кошти повертаються до АТ Ощадбанк для їх повернення Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України не пізніше ніж протягом трьох робочих днів після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не здійснено виплату грошового переказу. Плата за оброблення електронних реєстрів через міжнародну платіжну систему MY TRANSFER банку не справляється.

Кошти, які повернулися від АТ Ощадбанк Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України у зв`язку з неотриманням грошових переказів одержувачами, спрямовуються АТ КБ ПриватБанк разом з відповідними електронними реєстрами для зарахування їх на банківські рахунки одержувачів, відкриті в цьому банку. Якщо в одержувача немає відкритого рахунка в АТ КБ ПриватБанк, кошти виплачуються одержувачам після укладення ними договору про відкриття банківського рахунка з банком шляхом їх зарахування на такий рахунок. Плата за оброблення електронних реєстрів та зарахування коштів на банківські рахунки одержувачів не справляється.

Не зараховані одержувачам протягом 30 календарних днів з дати надходження на рахунок АТ КБ ПриватБанк кошти повертаються АТ КБ ПриватБанк Міністерству соціальної політики/Пенсійному фонду України не пізніше ніж через три робочих дні після закінчення такого періоду разом з реєстрами осіб, яким не проведено виплату;

4) інформація (реєстри) про одержувачів соціальної допомоги, пільг та житлових субсидій подається Міністерству соціальної політики з накладеною кваліфікованою електронною печаткою за допомогою програмно-технічних засобів Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для подальшої передачі АТ Ощадбанк.

Інформаційна взаємодія Пенсійного фонду України і АТ Ощадбанк здійснюється за форматами та механізмом, визначеними договорами про інформаційну взаємодію для Програми єПідтримка.

Інформаційний обмін між Пенсійним фондом України, державним підприємством Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики та Міністерством соціальної політики здійснюється внутрішніми захищеними каналами зв`язку.

За п. 2 Порядку № 215, виплата грошових допомог, пільг та житлових субсидій у разі застосування положень цієї постанови здійснюється без дотримання вимогПоложення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (ЗП України, 1996 р., № 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2019 р., № 69, ст. 2390),Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373 Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі (Офіційний вісник України, 2019 р., № 36, ст. 1263; 2020 р., № 3, ст. 161), таПорядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати деяких видів допомог, компенсацій, грошового забезпечення та оплати послуг окремим категоріям населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1101 Деякі питання виплати державної соціальної допомоги (Офіційний вісник України, 2020 р., № 4, ст. 210),Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505 Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (Офіційний вісник України, 2014 р., № 80, ст. 2271; 2015 р., № 70, ст. 2312).

Інформаційна взаємодія в рамках виконання цієї постанови здійснюється за взаємоузгодженими параметрами без укладення окремого договору між АТ Ощадбанк та Міністерством соціальної політики і АТ КБ ПриватБанк та Міністерством соціальної політики.

За п. 4 Порядку № 215, установлено, що:

орган соціального захисту населення протягом двох місяців з дати відновлення роботи або припинення чи скасування дії правового режиму воєнного стану проводить звіряння інформації про виплачені згідно із цією постановою грошові допомоги з метою запобігання повторній виплаті та у разі потреби проводить перерахунок їх розміру;

перерахунок пільг та житлових субсидій, виплачених згідно із цією постановою, проводиться органами Пенсійного фонду України протягом двох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або за зверненням одержувача за умови надання ним документів, необхідних для проведення перерахунку, зокрема щодо складу сім`ї/домогосподарства, доходів одержувача та членів сім`ї/домогосподарства, цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.

Судом встановлено та не спростовано відповідачем, що станом на дату виникнення спірних правовідносин позивач, перебував на обліку у відповідача, як отримувач компенсаційних виплат по догляду за громадянами похилого віку з 01.01.2020.

Отже, враховуючи вимоги Порядку № 251 та зміст листа Державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України, відповідно до якого станом на грудень 2023 року, більшість департаментів соціального захисту населення обласних державних адміністрацій, які перебували на тимчасово окупованій території України, почали виконувати свої функції на підконтрольній території України, тому Вугледарське міське управління соціального захисту населення повинно було виконати призначення компенсаційної виплати з догляду ОСОБА_1 на новий термін.

Станом на дату розгляду справи в матеріалах справи відсутні докази призначення відповідачем компенсаційної виплати з догляду ОСОБА_1 за спірний період, тому суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність протиправної бездіяльності відповідача щодо непризначення та невиплати позивачу державної компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, за спірний період.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог.

Статтею 316 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись статями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Вугледарського міського управління соціального захисту населення на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 р. у справі № 200/1220/23 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 січня 2024 р. у справі № 200/1220/23 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та не підлягає касаційному оскарженню до Верховного Суду, крім випадків, встановлених п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів 02 жовтня 2024 року.

Суддя-доповідач: Е.Г. Казначеєв

Судді: І.Д. Компанієць

І.В. Геращенко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2024
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу122096458
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —200/1220/23

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Постанова від 02.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 16.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні